19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries
(en bedankt voor de detail foto's)
Mooi! Heb je ook nog een fotootje van de binnenkant van de offgridkast en van de groepenkast in de meterkast?Get!em schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:57:
Zo, batterij staat hier ook. En de Deye is aan het zoemen. Direct opvallend, het is toch wel harder dan verwacht. Hopelijk in de garage ver genoeg van de plekken waar ik het ga horen. Het komt in iedergeval wel door de roldeur heen en is dus hoorbaar onder de carport thv de voordeur. Dus straks ook in de wc als daarvan het raampje open staat.
Geleverd met 60% SoC, nu op weg naar 70% binnen een uur.
Met offgrid. En een extra eastron op de load, zodat ik de EV charger normaal kan zonneladen op zijn eigen software.
De PoE switch is in mijn meterkast beland. Er is een hager kast geplaatst in de meterkast tbv de hoofdaansluiting naar de groepenkast naast de omvormer. En er is een hagerkast geplaatst in de meterkast tbv de HomeWizard/Eastron meter voor de Load-Woning..
Naast de omvormer hangt dus een extra kast van Onesto met alle automaten die daarvoor nodig zijn, incl de relais om de omvormer te bypassen. Werd wel gewaarschuwd dat het handiger is om de groepen in de meterkast eerst uit te zetten en dan pas de bypass om te zetten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond het vandaag in de (geïsoleerde) garage waar de Deye hangt al verdacht warm met het zonnetje erop. Zou een WP-boiler met binnenlucht aanzuiging geen idee zijn voor het BE aanbod
[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 26-02-2026 21:30 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Foto offgrid groepen kast zit er bij toch? Die in de meterkast niet, maar dat is precies 1 3 fase schakelaarThe Legend schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:23:
[...]
Mooi! Heb je ook nog een fotootje van de binnenkant van de offgridkast en van de groepenkast in de meterkast?
Ik vond het vandaag in de (geïsoleerde) garage waar de Deye hangt al verdacht warm met het zonnetje erop. Zou een WP-boiler met binnenlucht aanzuiging geen idee zijn voor het BE aanbod
Past wel in het beeld dat hele lage tarieven vanmiddag genegeerd werden.
Eerste dag dat ik groene cijfers draai
/f/image/QcIVcMwgZTT0lPil9pCCTf5i.png?f=fotoalbum_large)
Op zich vind ik dit nog helemaal niet zo slecht gaan
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Deze lijn kasten zijn een modulair systeem… waar je naar behoefte invoer en uitvoer stukken bij koopt. Zie de gesuggereerde artikelen bij Sander Vunderink.xxander968 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:55:ABB mistral ip41 kast besteld maar dat blijkt niet handig.
Niet tegen vechten, het zijn erg nette kasten zodra je ze toepast zoals bedoeld.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
En dat is het gemiddelde hezunrob schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:11:
Al loopt de temperatuur van de batterij flink op met dit exporteren, nu 26,5 graden.
Accu 1 in de 'originele' aansluiting wordt een stuk warmer; en de laatste in de rij een stuk minder warm.
Ik denk alleen niet dat die G2R daar in past eerlijk gezegd. (maar hopelijk heb ik het mis)Ronald schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:15:
[...]
Deze lijn kasten zijn een modulair systeem… waar je naar behoefte invoer en uitvoer stukken bij koopt. Zie de gesuggereerde artikelen bij Sander Vunderink.
Niet tegen vechten, het zijn erg nette kasten zodra je ze toepast zoals bedoeld.
Ben ik nou gek, of is het zo dat met een diagonale aansluiting de export stroom ook daadwerkelijk andersom loopt?
Dus Accu 3 wordt het warmst en krijgt de meeste stroom.
Met laden exact anders om en begin je met Accu 1?
Want als dat zo is, is dat toch eigenlijk een onmiskenbaar voordeel als we het straks gaan hebben van veel hoog vermogen charges en discharges?
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 26-02-2026 22:56 ]
Theo
:strip_exif()/f/image/igiS9XDSmaI3DTVhptbK4MDK.jpg?f=fotoalbum_large)