Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
jeeedeee schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:07:
Interessant, net een activatie om te verkopen. Wat mij opvalt is dat er maar met Max 12.000 wordt geëxporteerd, terwijl er wel meer opwek beschikbaar is van zonnepanelen die niet op de Deye zitten. En de Deye dan maar op halve kracht ontlaad. Ook even de Zappi aangezet om te kijken wat er gebeurde :)

Ik zie dat de 12K Grid Max Export Power bij mij op 12.000 staat....

[Afbeelding]

Lijkt hetzelfde te zijn als destijds de limiet bij het laden, die Don destijds binnen een dag had opgelost :)
Is dat niet de waarde bij system work mode 1?
Die kun je dan toch zelf verhogen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Iemand anders had het ook al geroepen, maar in de grafieken nu ook de groene lijn, PV zichtbaar.

Ik heb geen panelen direct op de Deye - dus nu bij iedereen de groene lijn zichtbaar? Is redelijk gemakkelijk uit te lezen lijkt mij, immers alle input anders dan van het GRID is de opwek vanuit de PV (of je hebt nog een accu staat :D )

Homewizard 3 Fase meters geven wel een hogere waarde aan, 6600 om 6100. Dat verschil zal dan wellicht het directe verbruik zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door blue eyes op 25-02-2026 13:10 ]

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• blue eyes
Ik zie nu in andere grafieken dat niet helemaal overeen komt. Aan de andere kant, met verschillende tools,waardes en momenten is het niet goed te vergelijken.

Op dit moment geeft HW aan dat ik 6600 opwek.
HA geeft aan dat van deze 6600 er 5800 naar de accu gaat, en dus 800 als direct verbruik.
BE portal geeft aan dat de opwek 6100 is, 5800 naar de accu.

• paQ
"PV opwek" laat momenteel alleen het deel DC PV1 en DC PV2 zien.
Als GEN / MI INV er ook bij moet, dan moet die ook worden opgenomen in die sensor.
"Verbruik" klopt overigens weer wel met PV aan GEN poort.
Maar dat is met een berekening aan LOAD niet zomaar decentraal af te vangen volgens mij. (Voor balans energie althans)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 25-02-2026 13:07 ]

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:04
paQ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:06:
"PV opwek" laat momenteel alleen het deel DC PV1 en DC PV2 zien.
Als GEN / MI INV er ook bij moet, dan moet die ook worden opgenomen in die sensor.
"Verbruik" klopt overigens weer wel met PV aan GEN poort.
Maar dat is met een berekening aan LOAD niet zomaar decentraal af te vangen volgens mij. (Voor balans energie althans)
Ik heb Enphase (AC) op Load, en de PV Opwek heeft nu ook een groene lijn. Maar hij interpreteert het saldo van huisverbruik en opwek (dus eigenlijk de teruglevering) als PV opwek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baJQXSWy6jO4GCs_n29wy2uzSiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oL5Vhfpkyb8Ua7IapMiDXZlU.png?f=fotoalbum_large

• paQ
QuarkuS schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ik heb Enphase (AC) op Load, en de PV Opwek heeft nu ook een groene lijn. Maar hij interpreteert het saldo van huisverbruik en opwek (dus eigenlijk de teruglevering) als PV opwek.[Afbeelding]
Sja, het is aan load volgens mij logischerwijs ook helemaal niet te destilleren toch? :? (Dat kun je alleen zelf lokaal doen)

Mijn groene lijn en PV opwek is gewoon de som van de beide DC strings aan de Deye.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbkQw5z_FI9ZOhlKCN5JSAhHNnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9DhWZLkCsogC7Z8eyHqNw08w.png?f=fotoalbum_large

De GEN / MI inv wordt niet daarin meegenomen (Rechts PV AC). Je ziet de Gele accu lijn ook duidelijk bijna 2 keer zover doorhangen als dat de groene lijn naar boven komt.
De sensor "verbruik" klopt dan dus nu wel. (met wat vertraging)
offtopic:
Mijn PV AC dekt het gehele verbruik af, maar is 1 fase. Dus alleen L2 wordt meteen doorgezet; L1 en L3 moeten evengoed via de DC. Dat is niet zo even los te trekken denk ik. Geheel herleiden welke stroom nou waar vandaan komt is denk ik niet te doen. En wat maakt het ook uit eigenlijk

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 25-02-2026 13:19 ]

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
paQ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:34:
[...]

Is dat niet de waarde bij system work mode 1?
Die kun je dan toch zelf verhogen?
Dat heb ik gedaan, maar de vorige setting werd ook overschreven door het EMS... Even afwachten totdat de prijzen weer wat hoger zijn en er een sell activatie komt :)

Verder lijkt het ping-pongen opgelost, net een kale prijs van 1 cent en geen laadactivatie bij een SoC van 81%...

• lzondervan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Was heel benieuwd wat er vandaag zou gebeuren met de mooie zonnige dag.
Opvallend dat er de keuze wordt gemaakt om ipv de accu vol te laden maar terug te leveren aan het net.
SOC accu is 67%

Zou wel is willen weten wat daar de gedachten achter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr6BaQRTIjEXAsKKerG0pjYqXzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/afeliBVKzMFrlS5HQ5GK2B2b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door lzondervan op 25-02-2026 13:27 . Reden: tikfout ]

• paQ
lzondervan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:26:
Opvallend dat er de keuze wordt gemaakt om ipv de accu vol te laden maar terug te leveren aan het net.
SOC accu is 67%

[Afbeelding]
Daar gaat volgens mij iets niet goed hoor.

• jeeedeee
SOC accu is 67%

Zou wel is weten wat daar de gedachten achter is.

[Afbeelding]
Vreemd, hier heb ik alleen een terugleveractivatie voor 10 cent gehad rond 11:40 en ziet alles er verder goed uit... Is je EMS wel online? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKWz6V1Z9onCDzyv5b6FTdcBGOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eGnba1OfEIQU4kwlfLbMBKRI.png?f=fotoalbum_large

• blue eyes
Voor de helderheid, miscchien lees of begrijp ik het verkeerd, maar ik heb GEEN panelen aan de Deye gekoppeld.

Toch zie ik de groene lijn van PV opwek.

Is dat even een foutje of gewoon nieuwe aanpassingen in de software?

Overigens, nu al 20 kWh opgewekt, accu van 50 naar 75% . Ik ga misschien voor het eerst de 100% raken? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH5uXPDLhdySSDDwG0bPYlab_Lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggNQGSa2wiufUU9geif4bjs4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNNbVWjSA-rVXVSNKdP_ygk0aGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TMgZRbmK75MBS7LAkJKeeQK2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door blue eyes op 25-02-2026 13:39 ]

• QuarkuS
blue eyes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:32:
Voor de helderheid, miscchien lees of begrijp ik het verkeerd, maar ik heb GEEN panelen aan de Deye gekoppeld.

Ik denk dat als je negatief verbruik hebt (geleverd door AC-gekoppelde PV), dat hij dat nu als PV-opwek interpreteert. En beter dan dat kan het niet worden, tenzij de EMS tzt een koppeling met Enphase gaat maken oid. Dat heb ik in HA wel, dus daar kan ik het wel uitsplitsen, maar Balans kan dat niet.

• jeeedeee
blue eyes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:32:

Nieuwe aanpassing van het systeem, bij mij is dit nu volgens mij wat binnenkomt via de grid aansluiting van de Deye + waarde van PV1/PV2 van de Deye. Hier geen off grid, wel panelen op zowel Deye als GRID.

• paQ
SOC accu is 67%

[Afbeelding]
Jouw activaties maken sowieso hele vage curves.
Geen foutmelding op je Deye?

• blue eyes
Wat zou nu beter zijn, inkopen tegen -35 cent of zelf opwekken :D :D

Wat is het omslagpunt, heeft iemand daar wel eens naar gekeken?

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:33
blue eyes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:11:
Wat zou nu beter zijn, inkopen tegen -35 cent of zelf opwekken :D :D

Wat is het omslagpunt, heeft iemand daar wel eens naar gekeken?
De onbalans prijs was net -3.5 cent, met de energiebelasing etc. erbij betaal je dan nog steeds.

• blue eyes
-11,7 is dacht ik kosten neutraal.

Maar via PV is "gratis" - afschrijving is al gedaan. Als je ruimte over hebt, bijkopen ;)

• lzondervan
paQ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Jouw activaties maken sowieso hele vage curves.
Geen foutmelding op je Deye?
Nee niks geen foutmelding op de Deye.

Qua accu's is SOC per accu heel verschillend wat wellicht de reden is.
Bovenste accu SOC 98,5%
middelste accu SOC 56%
Onderste accu soc 51%

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg6LWmhHnGHJ-xF9wSbIHEzJTOM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FV7GsPONzN7sI8Mn8VAHkDGm.png?f=user_large

Het -verbruik. komt neem ik aan door het opwek van de string panelen die niet aan de Deye zit en dit eerst wordt verbruikt?

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• paQ
lzondervan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:38:
[...]

Nee niks geen foutmelding op de Deye.

Qua accu's is SOC per accu heel verschillend wat wellicht de reden is.
Bovenste accu SOC 98,5%
middelste accu SOC 56%
Onderste accu soc 51%
Ja dat loopt echt heel erg uiteen zeg :X
Welke FCC heb je per accu?

(MENU > MENU > ENTER > 4x DOWN > ENTER)

Hij staat iig terug te leveren omdat hij geen laadstroom meer kwijt kan in je stack.
Ik verwacht dat je laadstroom nu iets van ca 11A is, en de rest zo terug het net op gaat?

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 25-02-2026 14:46 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:17:
[...]

Uiteraard. Als @paQ ook nog een aantal waardes van vandaag gaat delen, is de onderbouwing vanuit zijn situatie mogelijk al overtuigender.

Hier nog de uitleg met busbar YouTube: Best way to wire batteries. Part 3

En hier de situatie die nu default is bij Balans, vs diagonal.

YouTube: Current Sharing Experiment: 25kWh LiFePO4 w/ Diagonal Wire Configuration
In de video laat hij zien dat met full load de kabel diagonaal aangesloten max 59c wordt. Wanneer er via een busbar wordt gekoppeld is dat max 30c.

Dit komt dus nog bij het feit dat accu's niet evenredig worden belast.

• jeeedeee
deejeebv schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:21:
[...]

De onbalans prijs was net -3.5 cent, met de energiebelasing etc. erbij betaal je dan nog steeds.
Maar als het later verkocht kan worden voor 6-10 cent levert het wat op... En de meeste van ons zullen nu nog wel niet met nul op de meter draaien. uiteindelijk is het natuurlijk wel zuur als je vervolgens op 95% zit en tegen onbalans prijzen terug moet gaan leveren. En het is dat ik de auto kan opladen, anders was de ruimte van 60-95% al een paar uur vol geweest...

• lzondervan
paQ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:39:
[...]

Ja dat loopt echt heel erg uiteen zeg :X
Welke FCC heb je per accu?

(MENU > MENU > ENTER > 4x DOWN > ENTER)

Hij staat iig terug te leveren omdat hij geen laadstroom meer kwijt kan in je stack.
Ik verwacht dat je laadstroom nu iets van ca 11A is, en de rest zo terug het net op gaat?
FCC per accu is 314. Bij elke accu gelijk.

DEYE geeft aan 0 watt op de micro inverter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPHNENRBlTjby5jfqtDgR9IrnIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49zREVNAsyYJ5lkL2WGakQ7O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PErkuInHG9MzISvQVZLVnwh34UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52IQ0YVrtqlaOq5bcenQwTAy.jpg?f=fotoalbum_large

• paQ
lzondervan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:05:
[...]

FCC per accu is 314. Bij elke accu gelijk.

DEYE geeft aan 0 watt op de micro inverter

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan gaat er toch iets niet goed :?

Je laadt nog wel met 0.8 kW bij ca 57 V gok ik zo?
idd ca 14A laadstroom.

Je systeem denkt dat het vol is, en daarom gebeurt dit. Maar dergelijk SOC drift is niet OK.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 25-02-2026 15:24 ]

• lzondervan
paQ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:13:
[...]

Dan gaat er toch iets niet goed :?
Heb balansenergie gemaild.
Per telefoon kreeg ik ze niet te pakken. Of is er een storingsnummer om te bellen?

• paQ
lzondervan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Heb balansenergie gemaild.
Per telefoon kreeg ik ze niet te pakken. Of is er een storingsnummer om te bellen?
Straks nog eens proberen anders.
Geen idee verder van je verbruik of je historie van je systeem.

Heb je Solarman data uit HA toevallig/
Dan kun je de laadcurves bekijken tov de SOC.

• blue eyes
Ik zal vanavond ook nog even weer de SOC per accu hier posten, die van mij wijken (iig toen ik de vorige keer keek) ook erg af van elkaar.

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:09

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wolly schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:54:
[...]

In de video laat hij zien dat met full load de kabel diagonaal aangesloten max 59c wordt. Wanneer er via een busbar wordt gekoppeld is dat max 30c.

Dit komt dus nog bij het feit dat accu's niet evenredig worden belast.
Diagonaal aansluiten zorgt voor een betere verdeling (de bovenst en onderste module hebben allebei 1 invoer/afvoer).
De busbar zorgt ervoor dat elke module alleen zijn eigen stroom hoeft te verwerken (zeg 80A).
Zonder busbar gaat 240A in de module en gaat er via de andere aansluiting weer 160A uit. Die 240A door die aansluit verbinding zorgt voor verlies/warmte. En zowel de plus en de min hebben dat. Sluit ze dus zeker niet beide op de bovenste aan zoals nu gedaan wordt. Niet alleen laadt de bovenste dan sneller, de bovenste wordt ook aanmerkelijk warmer dan de andere twee. En dat geeft ook weer snellere veroudering. Dit zou redelijk goed te zien moeten zijn met een warmtecamera.
De busbar kan net zo warm worden, maar zit niet in de module. In de praktijk zal de busbar met aansluitingen juist veel robuuster gemaakt worden dan past in een batterij module en zal dus minder verliezen geven.

[ Voor 10% gewijzigd door xah5kiDe op 25-02-2026 19:06 ]

Theo

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:18

Jerra

Beunhaas in wording

Jerra schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:42:
Waar zien jullie de gemaakte kosten in eigenlijk?

Als ik inlog op balansstroom dan zie ik maar vreemde grafieken en tabellen qua inhoud.

Zo is er van 23-01 tot 31-01 ongeveer hetzelfde aan vaste kosten en leveringkosten gerekend als over 01-02 tot vandaag.

En mijn hoge full electric stroomverbruik zou maar een paar euro zijn?
[Afbeelding]
Toch nog even een bumpje hoor (Hopelijk vergeven jullie me :)), hoe zien jullie nou wat de kosten zijn geweest voor januari, en mogelijke opbrengsten?

Edit: Ah! Mogelijk helemaal niet in balans-stroom maar op dashboard.balansenergie.nl/ -> resultaten?
Kloppen deze dan ook? dan zou ik nu 2,59 hebben verdiend op vijf dagen.
Maar wordt dit dan afgetrokken van de bedragen die in balansstroom.nl staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Jerra op 25-02-2026 17:03 . Reden: Blinde kip ]

• blue eyes
Als beloofd, maar ja, bijna vol - zegt wat minder nu :D

86,18% / 314A
86,50% / 314A
87,54% / 314A
88,23% / 314A
87,90% / 314A

Op dit moment activaties, naar het net toe. Ik zit nu op 86% oid.

Even voor de ervaringsmensen hier. Prijs is nu 110 euro, dus 11 cent. Dit is inclusief, exclusief? En dan nog de 2 cent voor BE?
Daarmee kost het geld?

[ Voor 48% gewijzigd door blue eyes op 25-02-2026 17:43 ]

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:53
Terugkomend op die busbar, ik zie veel verschillende producten/prijzen online en heb eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken.
Over welke bedragen hebben we het, voor zeg 3 of 4 accu’s?

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
blue eyes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:39:

Even voor de ervaringsmensen hier. Prijs is nu 110 euro, dus 11 cent. Dit is inclusief, exclusief? En dan nog de 2 cent voor BE?
Daarmee kost het geld?
Volgens mij 11 cent - 2 cent BE kosten, dus 9 cent kaal wat je verdient.

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Balans energie 48,2 kWh thuisaccu

• paQ
bijna kostenneutraal *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX6fL7WsrdJPGNxSduCuWkL_0hE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTTeYs27VeHtBAyhFam5mhRQ.png?f=fotoalbum_large

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:06
Dus even over vandaag met mijn off-grid. Vandaag was het blijkbaar een geplande stroom onderbreking. Ik had helemaal niets door totdat ik heel toevallig de auto wou gaan laden. EVCC had geen connectie met de P1-meter dus weigerde te starten. Toen ik maar eens ging kijken naar de P1-meter, brandde er geen licht. In de eerste instantie snapte ik er helemaal niets van. Toen zag ik ook dat de hoofdmeter uitstond.

In de groepsapp vroeg iemand of de stroom bij iemand anders ook was uitgevallen, dus toen besefte ik mij dat er inderdaad een stroomonderbreking gaande was. Op de website van Enexis was er inderdaad een stroomonderbreking vanwege onderhoud vermeld.

De zonnepanelen op Enphase gingen gewoon door. Ook helemaal niets gemerkt toen de stroom weer aan ging. Ik ging vrolijk door met koffie zetten en een tosti maken.

Les voor mij is nog uitvinden hoe ik toch nog kan laden als grid uitvalt. EVCC wilde de EV niet laden zonder een P1 meter. In ieder geval niet op solar en min+solar. Binnenkort zelf maar eens handmatig grid uitzetten en testen of Fast modus wel gewerkt had in EVCC.

• paQ
@KoningSlakkie je kunt in de Deye app instellen dat je een notificatie krijgt als je off grid bent en on grid komt.

• blue eyes
Leuk om te zien. De groene lijn daalt, logischerwijs, als er in het huis apparaten worden ingeschakeld. Bijv. de WP die 3000 watt vraagt, of witgoed afdeling.
Duidelijk te zien in de groene lijn.

Onbalans prijs van 110 - 135 euro, van 17:15 tot 18:04 uur. Ook goed te zien, op dat moment gestopt met leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_saPTFq9omCK83nJxQcxdekivBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBUspoRnGyMf6mNwAEZzQHqE.png?f=fotoalbum_large

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
Hier zijn de batterijen van BalansEnergie maandag geïnstalleerd. Vandaag flink opgeladen op de zonnepanelen (van 47% naar 86% piek). Zojuist is de SoC flink gedaald (10%) zonder dat er veel verbruik of verkoop aan het net tegenover staat. Moeten de batterijen eerst nog “kalibreren” de eerste dagen alvorens de SoC accuraat is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8meUlLY1L6cnjnDs2MFduupUNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XqEvzxoCMfWhK3hKuhVsGHUd.png?f=fotoalbum_large

Update:
Het dashboard van BalansEnergie was niet compleet, nu staan er drie verkopen in.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSnoww op 25-02-2026 18:49 ]

• QuarkuS
Toch grappig dat jullie verkopen zien, en er bij mij vandaag alleen maar ingekocht is. Zou dat aan de SOC liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2bkveNvG9Aq3k-fudSP4flqmBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWfnXKNbsGVZMGC3RrAQ6F7Z.png?f=fotoalbum_large

• E-Transitie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:14

E-Transitie

Pijnacker

Op de lagere school heb ik leren rekenen, maar...of ik heb het fout geleerd toendertijd....of bij Balans maken ze een fout.
Ik lees op hun site het volgende:
Een 48,2 kWh LFP thuisbatterij — 3 modules van 16,1 kWh
Bij mij is 3x16,1 nog altijd 48,3
Iemand...?

15600 Wp Canadian Solar, 48,2 kWh LFP batterij van Balans Energie, Deye 12kW omvormer

• KoningSlakkie
E-Transitie schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:44:
Op de lagere school heb ik leren rekenen, maar...of ik heb het fout geleerd toendertijd....of bij Balans maken ze een fout.
Ik lees op hun site het volgende:
Een 48,2 kWh LFP thuisbatterij — 3 modules van 16,1 kWh
Bij mij is 3x16,1 nog altijd 48,3
Iemand...?
1 module is 16,0768 kWh dus 3x16,0768=48,23 kWh :7

• KoningSlakkie
@paQ heb de deye app nog niet geprobeerd, ik zal deze maar eens gaan bekijken.

In solarman zie ik wel het volgende:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hkhxcepi4KjUq2IVDuuJzQPZSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRZRiVNj51oMyaemqwQ0CoWw.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste