Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:35
Dan wordt je ineens wakker van een lamp in je slaapkamer die vol schijnt. Wat blijkt, stroomstoring dus HA eraf en dus lamp vol aan. Maar eens met WAF praten of dit die 1500 euro voor een offgrid rechtvaardigd :+

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30
Dan is er toch onderbreking geweest lang genoeg om apparaten te herstarten of uit te schakelen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jacovn
  • Laatst online: 16:03
Wij hebben op de kamer van de kinderen een ikea kast met verlichting. Die gaat ook aan en blijft aan als de spanning terugkomt. Gewoon een slecht ontwerp.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:35
paQ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 06:53:
Dan is er toch onderbreking geweest lang genoeg om apparaten te herstarten of uit te schakelen.
De lamp was met HA uitgezet. Stroom kwam er weer op wss en is toen aan bllijven staan.
Voor de rest weinig meegekregen met deze stroomstoring :D

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:32

The Legend

*Plop*

Bij mij ontbreekt de data van 2 tot en met 9 januari in het maandoverzicht in het BE Dashboard. Bij meer mensen het geval? Dat soort quirks samen met het feit dat de kWh-prijs vooraf een black box is, bevalt me nog niet zo in de winter :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 30-01-2026 08:28 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Wat is de link naar die chat bot van Deye, ik kon hem niet vinden. Wil nl. wel graag weten wat ik het beste kan doen met mijn oude enphase micro's. (pre IQ7).

Van klussen krijg je grijze haren

• paQ
fenrir schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:05:
[...]

Wat is de link naar die chat bot van Deye, ik kon hem niet vinden. Wil nl. wel graag weten wat ik het beste kan doen met mijn oude enphase micro's. (pre IQ7).
Inloggen bij deyecload. Dan zweeft ie in hoek van je scherm.

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:31
jeeedeee schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:53:
@ecn1985 De vraag is, moet je perse weg met de auto, of kan je nog even wachten met laden... Volgens mij zit er onder 20% weer een andere threshold, en zal het systeem weer sneller wat gaan inkopen. Gisteren was bij mij de accu ook leeg, maar overdag was het weer even wat goedkoper en dan laad hij ook wel weer snel bij. Al zit ik hier nu op 33% en ik wacht af tot het hopelijk vrijdag wat goedkoper wordt (meer zon) tot ik mij auto verder ga opladen, of tot de SoC van de accu 50% is, dan start de Zappi ook weer een uurtje op fast tot max 35%.

Je kan de Zappi op eco+ zetten, en dan d.m.v. diverse schema's b.v. om en om een uurtje de boost aanzetten... Wel gepruts...
Vannacht de Zappi ingesteld op boost functie voor een uurtje, maar vergeten op eco+ te zetten 8)7. Accu leeg en een uur geladen tegen onbalansprijzen, niet handig! Maar ja, nu is wel de EV volledig geladen.. Het ligt niet allemaal aan de EMS maar ook aan de gebruiker 8)7

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• ecn1985
De 40% grens lijkt hier wel het nieuwe 100% De accu lijkt rond deze waarde te worden gehouden, meer mensen die dit zien? Lijkt erop dat hier iets van een prijsdrempel zit? en hieronder voor hogere prijzen wordt geladen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX7POaswH8Kdp8KnBnZ7dwdCasU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hiZYCrlqFYkaXUMowAiqQnKU.png?f=fotoalbum_large

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

0xygen500 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 04:27:
Dan wordt je ineens wakker van een lamp in je slaapkamer die vol schijnt. Wat blijkt, stroomstoring dus HA eraf en dus lamp vol aan. Maar eens met WAF praten of dit die 1500 euro voor een offgrid rechtvaardigd :+
Ik heb geen WAF nodig om te zien het erg duur wordt aangeboden voor iets dat de Deye standaard al doet.
Even afgezien van hoeveel werk het is om een extra kabel te trekken.
Is het verder dan 10m naar de Deye dan rekenen ze nog extra ook.
0xygen500 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:22:
[...]

De lamp was met HA uitgezet. Stroom kwam er weer op wss en is toen aan bllijven staan.
Voor de rest weinig meegekregen met deze stroomstoring :D
Sommige lampen hebben een instelling (ook via HA) die bepaalt wat de lamp gaat doen zodra er prik op komt, dat kan de laatste toestand zijn, uit of (vol) aan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15
ecn1985 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:49:
De 40% grens lijkt hier wel het nieuwe 100% De accu lijkt rond deze waarde te worden gehouden, meer mensen die dit zien? Lijkt erop dat hier iets van een prijsdrempel zit? en hieronder voor hogere prijzen wordt geladen?
Klopt afgelopen dagen niet meer dan 40% gezien. Vannacht auto met granny (3.7 KW) lader geladen. De batterij werd continue bijgeladen. Nu SOC 35%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hl_NTVZM64d2edQqHuIu-vBK4U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gdTVruPjjo7l0zCyeQggmsWg.png?f=user_large

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij de installatie krijg je geen documentatie, slechts een korte uitleg.

Best raar natuurlijk, al die extra knoppen en offgrid zaken vragen toch wel iets op papier lijkt mij. Ook zijn er geen boekjes van de fabrikant bij de apparatuur.

• ecn1985
Wolly schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:10:
Bij de installatie krijg je geen documentatie, slechts een korte uitleg.

Best raar natuurlijk, al die extra knoppen en offgrid zaken vragen toch wel iets op papier lijkt mij. Ook zijn er geen boekjes van de fabrikant bij de apparatuur.
Heb wel wat documentatie van de Deye erbij gekregen, nog niet in gekeken moet ik eerlijk zeggen.

• Wolly
  • Niet online
Tibber gaat nu ook de markt bestormen met een thuisbatterij die onder meer het net stabiliseert.
https://www.bright.nl/nie...uisbatterij-verkopen.html

• paQ
2 x zo duur en dan in 5 jaar terugverdiend.
Laten we maar eens afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.

• Wolly
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:50:
2 x zo duur en dan in 5 jaar terugverdiend.
Laten we maar eens afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.
Wel 10 jaar garantie en een enorme klantenbase :+

Denk dat het wel een succes wordt voor hun, veel klanten zijn redelijk technisch onderlegd en het is natuurlijk een bekende partij.

Minder taart voor ons -O-

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:44
Er is ook niet zoveel fluctuatie in de prijzen, voor BE wellicht niet de trigger om de accu vol te laten laden om te handelen.
Vol genoeg om de dag , of 2 dagen door te komen, de SOC rond de 30 - 40% te houden?
Waarom dan op 100% zetten - vannacht de prijs richting de 20 cent ipv nu bij de 30 cent, wellicht dan iets meer sessies?

Mensen met een EV is dat verhaal anders uiteraard.

Ik zit hier continue rond de 35% de laatste 2 dagen.

Wellicht is dit de verklaring?

[ Voor 6% gewijzigd door blue eyes op 30-01-2026 12:38 ]

19230 WP Sunpower (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:14
Nu 52% SoC van de thuisaccu met een veel activaties vanwege middag zon PV pieken waarschijnlijk. Bij mij af en toe nog productie van 4.1 kW als de zon tussen de wolken schijnt. Lekker de auto ff bij laden (54% SoC).

Offtopic:
Het ideale huis wat ik ooit 10 jaar geleden op mijn opleiding heb beschreven in een rapportage over Hoe je Nederland op 80% duurzame energie krijgt in 2030 is bij mij realiteit geworden. Gasloze woning met WTW en Warmtepomp, EV, Zonnpanelen, thuisaccu verbonden als onderdeel van een smart-grid. Heel grappig dat het nu realiteit is, ik ben wel helemaal klaar met geld er tegen aan gooien. Behalve dat ik bij een overkapping nog wel Deye gekoppelde panelen van ong 3-6 stuks zou plaatsen O-)

Maar: ik zit vaak met een schuin oog te kijken naar Haier en Sigenergy omdat zij een 25 kW DC lader module hebben voor hun thuisaccu systeem. Helaas te duur:

Bij Haier:
  • 4100 EUR voor een 25 kW DC (ex. BTW)
  • 397 EUR/kWh bij hun 8 kWh module (ex. btw, ex installatie)
Bij Sigenergy
  • 3600 EUR voor een 25 kW DC (ex. BTW)
  • 328 EUR/kWh bij hun 9 kWh module (ex. btw, ex installatie)
Er komt dan nog een Omvormer erbij, 3-fase gateway + installatie.

Ik snap soms niet hoe dat zich ooit terug kan terug verdienen met 3x tot 5x de prijs van wat wij nu hebben, als ik twijfels al heb bij Balans Energie :?

Maar dat ze een 25 kW DC auto lader hebben, dat is wel erg leuk speelgoed :9~ Bij mij zou heel het pakket tegen de muur op de smalle oprit moeten. Ik denk dat DC laden de volgende stap is qua energie tech. Want wat ik nu mis met AC-laden is traploos EV-laden van ~0 kW naar 11 kW of zelfs 25 kW. Dat los je op met de DC-laad techniek.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:19
He he eindelijk weer wat activaties en lage prijzen hier, snel de auto weer aan de lader en gaan met 16 kW per activatie zo lang het duurt…

• blue eyes
Ik zit precies in een wissel van auto's, heb nu 2 lease auto's hier staan. Ik gooi ze beide nu maar vol :D

Lol - ik kan moeilijk de man die de "oude" leasewagen ophaalt in een lege auto laten vertrekken toch lol

Loopt weer lekker te stampen met 11000 watt. Maar wel uit de accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_S23eS2Doq36bYS7fC99seDG7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QG0Kb3S8oIqq7FyfY1WRSxYM.png?f=fotoalbum_large

• blue eyes
Vraag, nu springt het net bij, zie het plaatje onder. Het is uiteraard de keuze van de gekozen sensoren in het plaatje.
Maar naar het plaatje kijkend, wordt direct vanuit het net geleverd naar de auto, en naar de accu. Er is geen lijn van de accu naar het huis / auto...

Kortom - is er wel of niet directe levering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkovG_hJ_knS9scibeyesbAj9Mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kBAqrXK0fLdYWzA3lxX0qeQZ.png?f=fotoalbum_large

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:14
@blue eyes
Mijn tip is om Powerloss als apparaat toe te voegen aan je diagram in je huis verbruik bijv. Dan zie je live of er vermogen verloren gaat doordat er iets door de accu gaat. Bijvoorbeeld wanneer er van L1 naar L2 moet stromen dan gaat dit via de DC-bus en dan komt er (naar mijn mening) verwaarloosbaar extra verbruik erbij. Maar als ik zo naar mijn data kijk, is het voornamelijk "directe" levering.

• blue eyes
Gedaan, de twee witte items bij de accu; vermogen en totaal van de dag.
Ga daar naar kijken.

Ik vind hier veel hulp, ik ben geen 100% tweaker meer, kan het redelijk volgen, maar de andere 17,9 miljoen mensen begrijpen dit niet. Verwachten dat een systeem dit zelf voor hun aftikt..... Nee dus.
We hebben betere en slimmere systemen nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK8W8GrB9xbfZtmfNgpEPwHZHzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3TK2a9YD8EiybtrXAwN0nJGV.png?f=fotoalbum_large

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Get!em schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:13:
Ik zag ondertussen de eerste reclame uitingen voorbij komen.

[Afbeelding]

Met een reactie daarop (door een gebruiker met AI gegenereerd)

[...]
Ik heb deze deels Chat GPT gegenereerde rode vlaggen compleet aan Don van Balans Energie voorgelegd en hij is netjes op alle punten ingegaan.
In eerste instantie twijfelde ik door deze opsomming van tegenargumenten, na uitleg blijft er echter niet veel van over.

• blue eyes
dutchman1979 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:33:
[...]

Ik heb deze deels Chat GPT gegenereerde rode vlaggen compleet aan Don van Balans Energie voorgelegd en hij is netjes op alle punten ingegaan.
In eerste instantie twijfelde ik door deze opsomming van tegenargumenten, na uitleg blijft er echter niet veel van over.
Deelbaar?

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Zekers: (ik ben tot nu toe onder de indruk van de reactie tijd, hij blijft altijd even snel en transparent reageren op mijn vragen per mail terwijl mijn offerte ondertekening al een tijdje uitstaat omdat ik nog twijfel(de) )

Hi Floris,

Als dit de grote rode vlaggen zijn dan valt het wel allemaal mee :). Chatgpt zit er een aantal keer in dit overzicht naast en maakt ook conclusies die niet overeenkomen met de realiteit en hij heeft blijkbaar de website en overeenkomsten niet gelezen.

Ik ga de punten even 1 voor 1 af.

1. Prijs: €125 per kWh (48,2 kWh voor €5.999)
Dit is extreem laag.
Ter vergelijking (2024–2025):
•Thuisbatterijen (LFP) incl. omvormer en installatie:
👉 €400–€800 per kWh (bron: Milieu Centraal, Solar Magazine, PV Tech)
•Zelfs grootschalige containeropslag zit vaak boven €200 per kWh, exclusief installatie.

👉 €125/kWh incl. installatie en omvormer is economisch niet logisch, tenzij:
•de batterij niet jouw eigendom is,
•er langlopende verplichtingen zijn (bijv. verplichte deelname aan balanceringsdiensten),
•of de opbrengsten grotendeels naar de leverancier gaan.
⚠️ Dit wordt nergens transparant uitgelegd.

1. Batterij is jouw eigendom na betaling factuur (staat ook in de overeenkomst)
2. We vragen als tegenprestatie een 2 jarige samenwerking, dit is geen geheim, staat overal en in de overenkomst.
3. Verdeling staat ook duidelijk omschreven in de overeenkomst, wij maken hier geen geheim van. 30/70

Reden waarom wij zo goedkoop zijn is dat wij niet hoge marges hebben toegevoegd om tussenpersonen, adviseurs ed te betalen. Ons verdienmodel zit in ons gezamenlijke verdienmodel. Waarbij we verwachtten dat een klant welke een systeem met een formaat heeft die past bij zijn verbruik en opwek ongeveer €1.500 op jaarbasis zal ontvangen aan balanceringsinkomsten (dit is dan al 30%). (Hiermee bedoel ik als je 100kwh opmaakt per dag dan gaat een 48.2kwh batterij dit niet kunnen opvangen en zal je systeem minder opleveren op jaarbasis vergeleken met iemand die een systeem heeft van het formaat welke wel past bij zijn verbruik.

Wij vinden dit model gezonder, want dit betekend dat als de verkoop stopt het bedrijf kan blijven bestaan.

2. “Altijd goedkoop ingekocht” – feitelijk onmogelijk

“Alle stroom in je batterij is altijd goedkoop ingekocht”

Dit is feitelijk onjuist:
•Dynamische prijzen kunnen negatief, maar ook extreem hoog zijn.
Klopt dat dynamische prijzen negatief en hoog kunnen zijn, maar dat is een beetje een los punt. ChatGPT heeft dus niet de website gelezen hoe wij het bepalen:
1. Hoe wordt deze stroomprijs bepaald?
Alle stroom die je afneemt of teruglevert, wordt altijd afgerekend via je dynamische energiecontract tegen de geldende uurprijs. Dit is wettelijk verplicht en werkt hetzelfde als bij iedere andere dynamische leverancier. Daarbovenop verrekenen wij wat het Balans Systeem daadwerkelijk heeft betaald of ontvangen op de energiemarkt. Dit gebeurt los van je energierekening en zie je terug als een aparte correctie op je factuur.

Dit betekend dat de dynamische prijs dus wordt gecorrigeerd naar de feitelijke prijs die wij betaald hebben.

•Balanceringsdiensten vereisen soms laden of ontladen op momenten die niet prijs-optimaal zijn, maar nettechnisch noodzakelijk.
Dit is een absolute claim die niet kan kloppen.
Dit is onjuist, als BSP kan je dus inleggen voor welke prijs je wordt geactiveerd. Als de prijs niet op het optimale punt is, dan worden wij dus niet geactiveerd. Is het nettechnisch noodzakelijk dat het wel gebeurt, dan zal TenneT meer bieden en worden wij pas geactiveerd als ze onze minimum prijs betalen.

Ook dit staat gewoon op de website:
Waarom is aFRR stabieler dan onbalans?
Bij onbalans reageer je achteraf op wat er in het net gebeurt. De prijs wordt pas na afloop bepaald en kan binnen hetzelfde kwartier sterk omslaan. In zogeheten regeltoestand 2 kan dat betekenen dat je dacht te verdienen, maar uiteindelijk moet bijbetalen. Je bent daar een price taker, zonder garanties.

Bij aFRR werkt dat fundamenteel anders. aFRR is een gecontracteerde dienst in opdracht van TenneT. Wij bieden vooraf vermogen aan tegen een afgesproken prijs. Wordt het systeem geactiveerd, dan ontvang je minimaal die prijs. Loopt de marktprijs in dat kwartier verder op, dan geldt automatisch de beste prijs van dat kwartier.

Daardoor kan de prijs bij aFRR niet onverwacht omslaan zoals bij onbalans. De afrekening is gebaseerd op vooraf vastgelegde afspraken in plaats van een achteraf bepaalde settlementprijs. aFRR heeft daarom geen last van regeltoestand 2 en is voorspelbaarder en stabieler dan werken met alleen onbalans.

3. Terugverdientijd 2–5 jaar

Dit is één van de grootste waarschuwingssignalen.

Volgens:
•Milieu Centraal
•ACM
is de realistische terugverdientijd van thuisbatterijen momenteel 8–15 jaar, zelfs mét:
•afbouw salderen
•dynamische tarieven
•beperkte netvergoedingen
👉 2–5 jaar is alleen haalbaar bij:
•zeer hoge netvergoedingen (die niet gegarandeerd zijn),
•of wanneer risico’s bij de klant liggen.

Hier spreekt hij zichzelf soort van tegen, want deze verhalen zijn gebaseerd op een prijs per kWh van en: nu quote ik Chat even zelf: "€400–€800 per kWh (bron: Milieu Centraal, Solar Magazine, PV Tech)"

Wij zitten op €125 per kWh. Dus €400 per kWh / €125 per kwh = 3.2 dit delen door zijn eigen jaar cijfers: 8jaar / 3.2 = 2.5 jaar voor de onder kant
en 15jaar / 3.2 = 4.68 jaar. Dus dan zou je uitkomen op 2.5 - 4.68 jaar terugverdientijd met een prijs van €125 per kWh.

Dit stellen we onze website, de terugverdientijd wordt gewoon bepaald door de aanschafprijs. Bij ons is het zo dat je minder betaald voor een groter en krachtiger systeem (opslag en vermogen). Dit verschil telt dubbel, minder betalen voor meer opslag en vermogen zorgt voor een snellere terugverdientijd.

Op de verdienmodellen pagina leggen we het ook netjes en transparant uit.

4. Balanceringsdiensten – opbrengsten sterk overdreven

“Ontvang een vergoeding”

Wat niet wordt gezegd:
•Balanceringsmarkten (FCR/aFRR/mFRR) zijn volatiel
•Vergoedingen zijn niet gegarandeerd
Vergoedingen zijn niet gegarandeerd, dit klopt en wij garanderen daarom ook niet een bedrag. We zijn open en transparant hierin. Voordeel van aFRR is zoals boven omschreven, je wordt pas geactiveerd bij een prijs die wij bepalen en wij krijgen dan minstens dat bedrag of beter.

•Aggregators nemen vaak 30–70% van de opbrengst
Onze verdeling staat gewoon zwart op wit.

•Hardware slijt sneller (meer cycli → snellere degradatie)
Wij hebben daarom ook benoemd in de overeenkomst dat we maximaal 1.5 cycli mogen doen. Maar we verwachten eigenlijk niet boven de 1 te komen. Dus dan praat je over 10.000 cycli / 365 = 27 jaar voordat we op 80% rest capaciteit komen. Waarbij we zeer hopen dat iedereen uiteraard zolang bij ons blijft. Als iemand besluit weg te gaan na 2 jaar dan zouden wij 720 cycli van de 10.000 cycli tot 80% hebben gebruikt wat neerkomt op 7.2%.

Bronnen:
•TenneT publicaties
•EU Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER)
⚠️ Geen enkel concreet bedrag, bandbreedte of risico wordt genoemd.

5. Off-grid & 5 dagen stroom

“Leef tot 5 dagen uit je batterij”

Dat kan alleen:
•bij extreem laag verbruik (±5–8 kWh/dag)
•of met zware beperkingen (geen warmtepomp, geen EV, geen inductie)
Voor een gemiddeld huishouden:
•48 kWh = 1 tot 2 dagen, geen 5

Ja, de stelling is niet iedereen gaat gegarandeerd 5 dagen uit zijn batterij leven. Alles valt samen met hoe je zelf ermee omgaat. Als je off-grid bent en dan besluit je auto te gaan laden dan zal het een stuk korter zijn. Ook neemt dit niet mee dat er situaties zijn waarbij de zonnepanelen de batterij weer aanvulen, daarnaast hebben we aardig wat klanten die door hun verbruik meer opslag hebben genomen zodat ze langer uit de batterij kunnen leven.

6. BTW-teruggave: juridisch gevoelig

“Prijs gebaseerd op teruggave van btw”

BTW-teruggave mag alleen:
•bij actieve teruglevering
•als ondernemer voor de btw
•met juiste administratieve inrichting
Bij een systeem dat juist zegt “niet terugleveren” is dit minstens discutabel.

Dit is onjuist, balanceren is beide kanten op dus opname en teruglevering. Ons systeem voldoet aan de voorwaarden hier benoemd:
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

Wat ontbreekt volledig ❌

Voor een betrouwbaar aanbod mis je:
•Type batterij (LFP? NMC?)
•Merk / fabrikant
•Cycli-garantie (bijv. 6.000 @ 80%)
•Eigendom van de batterij (van jou of van hen?)
•Contractduur balanceringsdiensten
•Wat gebeurt er bij faillissement?
•Wat als regelgeving verandert?

Dit alles staat of op de website of in de overeenkomst.

•Netbeheerdersacceptatie (Enexis / Stedin / Liander)
Lokale netbeheerders mogen geen beperkingen opleggen bij klein huishoudelijke aansluitingen.

Fijne avond.

Met vriendelijke groet,

Don Molenaar

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik wil eenzelfde merk automaat aanschaffen die ze met installatie erin zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JChay9Q13wD0Y80y1IBWyYZS_Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRnyUAwMEu8ZUlmiVKYkgd6X.jpg?f=fotoalbum_large

Hiermee zit ik dus goed?

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste