De discussie over Chint/EMAT v.s. de bekendere A-merken zullen we altijd houden gok ik.

Maar ja, dit is wel het gevoel wat ik er bij krijg. Onder je BMW kunnen natuurlijk ook Linglong of Hifly banden en dat voldoet ongetwijfeld ook... Maar mijn keuze zou het niet zijn. Daar moet iedereen zelf maar een mening over vormen.

Het lijkt inderdaad een model wat we hier niet kennen. Zonder CE-markering mag het in Nederland niet worden gebruikt.
Erger nog, volgens het symbool is het ding type AC:
Type AC aardlekschakelaars mogen sinds 1997 niet meer worden gebruikt volgens NEN1010. Zeker met een omvormer er achter moet je dit ook niet willen.

Sterker nog, wellicht heeft deze omvormer wel Type B aardlekbeveiliging nodig. Ik ken het ding niet (geen idee wat dit topic is waar je me in tagt

) en kan er vreemd genoeg ook niets over vinden bij de
fabrikant. Als
deze verklaring van toepassing is zou Type A voldoende zijn (maar Type AC dus niet).
Die C25 automaat is niet selectief achter een 3x25A hoofdaansluiting, maar die discussie is ook al zo oud als de weg naar Rome. NEN1010 heeft heel lang niets gezegd over selectiviteit. In NEN1010:2020 is er weer wel een hoofdstuk aan gewijd, maar daar geven ze deze toelichting bij:
536.4.1.2 en 536.4.1.3 De selectiviteit bij overbelasting tussen beveiligingstoestellen tegen overstroom en de selectiviteit bij kortsluiting tussen beveiligingstoestellen tegen overstroom zijn toegevoegd. Gezien de impact van deze bepalingen zijn deze in Nederland vooralsnog informatief.
Kortom de normcommissie zegt zelf eigenlijk al dat alles selectief uitvoeren een te grote impact zou hebben...

NEN1010 tilt er dus niet zo zwaar aan.
Behalve NEN1010 hebben we nog wel de netcode elektriciteit:
1 De beveiliging van elektrische installaties (en onderdelen daarvan) is selectief ten opzichte van de beveiliging die de netbeheerder in de aansluiting van de elektrische installatie of in het voedende net toepast.
Dus dit is niet volgens de netcode. Maar heel veel huisinstallaties zijn niet volgens de netcode, B16 achter C25 is namelijk ook niet (volledig) selectief. Ik denk persoonlijk dat de netcode wat achter de ontwikkelingen aanloopt...