PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Zet je hem gepland op boost? Dus in eco+ modus en dan een tijdslot? Of activeer je de boost op een andere manier (handmatig of via HA)?jeeedeee schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:22:
[...]
Dat heb ik vannacht gedaan, Zappi op Boost, en dat patroon zie je hierboven dan ook terug. De helft van de tijd 12 kW netafname(bij een activatie), waarbij 1 kW de accu in gaat. De andere helft van de tijd 0 kW netafname, waarbij 11 kW uit de accu naar de andere accu(auto) gaat
Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber
Ik had zelf de DC kabels al verlengt en de gaten naar de meterkast geboord. De bekabeling van de EV lader zit ook aan de zijde waar de Deye nu is geplaatst het was dus makkelijk voor de monteurs om met de installatiebuis op de bestaande klemmen aan te haken.
Om 13:00 was alles al weer opgeruimd en afgerond. Ben zelf tevreden hoe de installatie en het contact is verlopen, heb zelf meegekeken en vragen gesteld en dit was geen enkel probleem.
:strip_exif()/f/image/ETGjzgEc3xwqhsdDsX1OOXrh.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lOiHRBpJBFwzB4PKxgU3P0g5.png?f=user_large)
Er is nog voldoende ruimte om in de toekomst een extra module toe te voegen mocht dit gewenst zijn.
Complimenten naar beide monteurs.
Voor mensen met zonnepanelen die later willen aansluiten op de omvormer van Deye het zijn wat ik begreep niet de standaard MC4 connectoren maar hebben een andere type ik heb er helaas geen foto van gemaakt..
[ Voor 21% gewijzigd door ecn1985 op 20-12-2025 17:15 ]
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3
Niet om lullig te doen, maar die schakelaar zit toch ter hoogte van je extra module?ecn1985 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:56:
Vanochtend is de battery hier geïnstalleerd, om 08:00 waren Jay-Dee en Bart aanwezig, na eea te hebben besproken zijn ze rond 08:30 begonnen, Bart de meterkast en Jay-Dee de omvormer en battery. Om 13:00 was alles al weer opgeruimd en afgerond. Ben zelf tevreden hoe de installatie en het contact is verlopen, heb zelf meegekeken en vragen gesteld en dit was geen enkel probleem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is nog voldoende ruimte om in de toekomst een extra module toe te voegen mocht dit gewenst zijn.
Complimenten naar beide monteurs.
Wellicht vertekend de foto een beetje, een extra mode is 27cm en ik heb er ruim 34 tussenzitten dus dit moet geen probleem zijn.0xygen500 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:15:
[...]
Niet om lullig te doen, maar die schakelaar zit toch ter hoogte van je extra module?
Wat ik nu wel zie, ik mis aan de achterkant 1 van de afdekcovers van de aansluiting van de battery, dit lijkt me niet wenselijk>?
:strip_exif()/f/image/YHA0ZKZG6THlMmZuFve3bWMV.png?f=user_large)
Update: blijkbaar niet meegeleverd en monteurs hadden er niet voldoende bij, dit wordt nog opgelost.
[ Voor 38% gewijzigd door ecn1985 op 20-12-2025 16:17 ]
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3