Zo na een beetje meegelezen te hebben met de installaties van mijn medetweakers, hield ik toch semi mijn hart vast.
Maar gisteren was dan toch de dag. Helaas kreeg ik de dag van tevoren een telefoontje dat er een 'team' was uitgevallen en dat ze in de ochtend eerst naar een andere installatie gingen en in de middag naar mij. De opmerking erbij was: is dat ze het waarschijnlijk niet afkregen bij mij, maar ze gingen kijken wat ze konden doen. (dat was wel prettig want ik heb mijn oprit open liggen i.v.m. sleuf voor de mantelbuis).
Omdat de klus in de ochtend iets uitliep waren ze rond 15:00 bij mij, maar ondanks dat ze later waren (en al een redelijke dag erop hadden zitten) klaagde ze geen minuut. Na een korte rondleiding en een korte uitleg wat mijn idee was, gingen ze meteen aan de bak.
Ze moesten alleen nog de gaten (schuin naar beneden) boren voor de kabels. daar kwam een boor van Ø20 van 1m uit de bus, die het overigens maar net haalde
Gaten zaten er zo in en kabel werd getrokken, (heb offgrid dus 6mm2 + 10mm2 + 2x utp) ze gaven aan maar 1 utp nodig te hebben maar trekken er standaard 2 mocht er met 1 iets mis zijn, die 2e mocht ik dan zelf maar gebruiken voor iets. Ze zagen mijn switch hangen in de meterkast en ik kreeg de vraag of die niet een POE poortje over had en of ze daar gebruik van mochten maken (graag zelfs! --> dus ik heb afgesproken dat ik zelf de UTP's op het pachtpaneel zet voor ze

).
Met het trekken van de kabel de vraag die iedereen heeft: red ik het wel binnen de installatie meters? zoals eerder aangegeven ik schatte dat ik wellicht wel/niet genoeg had aan de 10m. de simpele reactie: nou als we om dat 1e metertje moeilijk moeten gaan doen dan kunnen we beter ophouden

. Dus dat was voor mij positieve nr 2.
Helaas zijn ze niet verder gekomen dan de kabels trekken (van locatie garage tot meterkast) en het uitladen van de batterij + alles wat erbij zit. Ze komen volgende week terug om alles aan te sluiten. Maar nu kan ik gelukkig alle zaken die aan de kant moesten weer terug plaatsen zodat de WAF weer in ere wordt hersteld
Deze mannen kwamen uit de buurt van Deventer (ik dacht BeterStroom) maar heb zeker geen klachten over ze (behalve de drukke planning dan, maar we willen allemaal dat het gisteren af is

)