Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ibak schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:19:
[...]

Ik heb toch wel hoop genoeg dat het een veeljarig plezier kan opleveren.
Ok eens dat het zou kunnen dat het wat verminderd maar deste beter er vroeg bij te zijn.
Qua langjarig vooruitzicht schrijft TenneT op zijn site dit:
[Afbeelding]
Dat is wishful thinking. Tennet zet juist in op het langer open houden van gascentrales.

Zie
Eneco houdt gascentrales in Utrecht jaren langer open wegens hoge stroomvraag

Tennet en andere netbeheerders: 'Gascentrales moeten open blijven tot het stroomnet is uitgebreid'

Tennet: maak haast met onderzoek naar langer openhouden gascentrales

Bedenk ook dat ze niet het ene kunnen afbouwen zonder het andere te hebben opgetuigd. Zolang er niet voldoende infra staat gaan ze echt geen risico’s lopen door zaken te vroeg uit te faseren.

Dus ik geloof niet dat vanuit de affr markt jarenlang een enorm rendement kan worden getrokken. Zeker niet door ons, Piet Particulier, die moet concurreren met batterijparken waar geen energiebelasting hoeft te worden betaald.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21
ibak schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:19:
[...]

Ik heb toch wel hoop genoeg dat het een veeljarig plezier kan opleveren.
Ok eens dat het zou kunnen dat het wat verminderd maar deste beter er vroeg bij te zijn.
Qua langjarig vooruitzicht schrijft TenneT op zijn site dit:
[Afbeelding]
Ijdele hoop (helaas). Het is allemaal spielerij in de marge, de enige reden dat balansenergie zelf denkt dat je er rijk mee wordt is door die balans/onbalans-handel.

Daar ga je echt precies hetzelfde zien als bij zonneplan en bij allemaal andere early adaptor-dingen: eerste jaar is t goed boeren en lijk je veel geld te verdienen. Jaar erna komen de grote jongens als Eneco en Vattenfall ook om hoek kijken en gaat je marge/opbrengst gedeeld door twee. Jaar daarna zijn al.die kleine klote-accuutjes van zendure/homewizard etc ook inzetbaar voor dit principe en daalt de opbrengst nog wat meer.

Elke keer trappen er weer mensen in dat arbitrage-handel heel.gaaf lijkt tot het ineens voorbij is. Als de delta / potentiele winst groot genoeg is blijf je nooit lang alleen en komen de grote jongens de kaas heel snel van je brood stelen.

Iedereen die 6k euro's voor de grap kan stukslaan op zoiets be my guest hoor, maar geld verdienen zoals balansenergie voorstelt is onzin.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
dof schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:12:
[...]

Ja, ik was daar (in Nexus topic) in het begin ook wel hoopvol maar ook wel sceptisch. Ook niet voor gegaan want vond het teveel wishful thinking daar...
Zonneplan presenteerde ook vaak de goede dingen en de mindere, tsja die kregen niet dezelfde pr

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Stel dat het 2 jaar goed gaat, dan heb ik het er al bijna uit dankzij de Flevo subsidie en de btw.
Ik zie misschien Zonneplan een Balansje doen omdat die een pool hebben met veel capaciteit en vermogen.
Dat zou wel invloed kunnen hebben op hun huidige afspraken (contracten), ik weet niet of die ruimte er is maar ik kan me voorstellen dat ze het overwegen nu hun belofte niks meer waard is.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:12:
Stel dat het 2 jaar goed gaat, dan heb ik het er al bijna uit dankzij de Flevo subsidie en de btw.
Ik zie misschien Zonneplan een Balansje doen omdat die een pool hebben met veel capaciteit en vermogen.
Dat zou wel invloed kunnen hebben op hun huidige afspraken (contracten), ik weet niet of die ruimte er is maar ik kan me voorstellen dat ze het overwegen nu hun belofte niks meer waard is.
Hoe gaat Zonneplan dat garanderen. Ze werken daar met p1 meter en dongle. Die dongle was elke 5 minuten updaten en is nu refresh tijd van elke minuut.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

0xygen500 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:15:
[...]

Hoe gaat Zonneplan dat garanderen. Ze werken daar met p1 meter en dongle. Die dongle was elke 5 minuten updaten en is nu refresh tijd van elke minuut.
Goed punt, daar is wat hardware en integratie voor nodig.
Dat maakt de kans wat kleiner :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:53
Volgens Nick (Beter stroom) kan Zonneplan met de hardware die bij hun klanten staat nooit aan de eisen voor handel op AFRR voldoen. Met de Marstekjes en HomeWizardjes is de kans nog kleiner.

AFRR is echt iets heeeeeel anders... en wat Balans nu probeert is echt wel bijzonder.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronald op 06-12-2025 15:37 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien is er nog meer nodig ja, zoals een omvormer die super snel start en stopt terwijl de batterij vol/leeg genoeg is voor de te verwachten actie.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ronald schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:35:
Volgens Nick (Beter stroom) kan Zonneplan met de hardware die bij hun klanten staat nooit aan de eisen voor handel op AFRR voldoen. Met de Marstekjes en HomeWizardjes is de kans nog kleiner.

AFRR is echt iets heeeeeel anders... en wat Balans nu probeert is echt wel bijzonder.
Zonneplan kan t wel, maar dan moeten ze nogmaals bij hun klanten langs voor een meter in de meterkast.
Stel dat ze dat gratis aanbieden bij de belofte dat t geld gaat opleveren. Dan kan het ook daar hard gaan.
Ik neem die wel degelijk mee als mogelijk toekomstige impact op t verdienmodel. Als ergens geld te halen valt, komende grote jongens er zo overheen.
Vergeet niet dat ook Frank energie de Afrr in gaat (zie nieuwsbericht april dit jaar)
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste