Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bart997 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:39:
[...]

Ik kreeg te horen dat het in mijn eigen meterkast moest passen anders konden ze die kast tegen meerwerk monteren (en ik had nog maar 4 posities vrij). Alle componenten zaten overigens al in deze kast voorgemonteerd. Hij had een hele lijst bij zich met meerwerk-prijzen.

In de mail naar Don had ik ook aangegeven dat ik ABB componenten wou en ik kreeg van Don netjes een mail terug dat de installateur contact met me zou opnemen en dat dat wel kon maar tegen meerprijs (prima). Echter nooit gebeld door de installateur en daarom zelf op voorhand al de benodigde componenten maar gekocht, en die waren dus nodig.
Het was dus geen standaard situatie, dan snap ik het wel maar jammer dat de communicatie niet goed ging.

Ik ga eens kijken of ik een minderprijs kan krijgen of een ruil, geen netwerk leggen omdat het er al ligt en dan iets anders in de plaats zoals een (mijn) kabel op de GEN aansluiting richting de meterkast :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:25:
Weet iemand wat voor kabel (en mantelbuis?) wordt gebruikt als het door een tuin gaat?
Dat kan handig zijn voor als ik zelf iets extra erbij wil, bijv. voor omvormers op de GEN aansluiting.
Netwerk leggen ze er bij (is kwetsbaar)?
YMVK-AS, grondkabel met staalmantel mag 60cm diep in de volle grond.
Er is ook een grond versie van ethernet, maar kweenie of ik dat aan durf.

Graven is meerwerk, maar in hun advies staat dat 75mm mantelbuis een optie is. Daar hoef je niet met -AS door, dat mag weer gewoon YMVK / YMVK-supersoepel (te adviseren met 10mm2. 4x4+4 ymvk-as is al hele stugge troep) zijn.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
bart997 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:39:
[...]

Ik kreeg te horen dat het in mijn eigen meterkast moest passen anders konden ze die kast tegen meerwerk monteren (en ik had nog maar 4 posities vrij). Alle componenten zaten overigens al in deze kast voorgemonteerd. Hij had een hele lijst bij zich met meerwerk-prijzen.

In de mail naar Don had ik ook aangegeven dat ik ABB componenten wou en ik kreeg van Don netjes een mail terug dat de installateur contact met me zou opnemen en dat dat wel kon maar tegen meerprijs (prima). Echter nooit gebeld door de installateur en daarom zelf op voorhand al de benodigde componenten maar gekocht, en die waren dus nodig.
Ik heb geen ruimte vrij in de groepenkast momenteel, ik heb de foto gestuurd en geen offerte of tegenbericht ontvangen dat ik hiervoor een meerprijs betaal.
Ben dan ook niet van plan dit ter plekke te moeten beslissen..

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:30
ecn1985 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:23:
[...]

Ik heb geen ruimte vrij in de groepenkast momenteel, ik heb de foto gestuurd en geen offerte of tegenbericht ontvangen dat ik hiervoor een meerprijs betaal.
Ben dan ook niet van plan dit ter plekke te moeten beslissen..
Als je goed duidelijk kunt maken wat jouw situatie is met detail foto's van je meterkast en de plaats van batterij en omvormer kan Balans het wel tijdig genoeg beoordelen.
Bij zorgen erover gewoon contact opnemen.
Succes!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ibak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:30:
[...]

Als je goed duidelijk kunt maken wat jouw situatie is met detail foto's van je meterkast en de plaats van batterij en omvormer kan Balans het wel tijdig genoeg beoordelen.
Bij zorgen erover gewoon contact opnemen.
Succes!
Ik heb alles aangeleverd, telefonisch contact gehad en bevestiging van installatiedatum met bericht dat ze geen bijzonderheden verwachten bij installatie, vandaar ook de opmerking dat ik geen meerprijs verwacht bij installatie..

Ik heb alleen nog een vraag gesteld mbt de meerprijs voor het verlengen van de DC kabels dat is het enige wat is benoemd in de offerte.

[ Voor 10% gewijzigd door ecn1985 op 02-12-2025 19:37 ]

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Cedel verkoopt gemonteerde (Met aan geknepen MC4 dus) solar kabel op gewenste lengte.
Ben je daar ook gelijk vanaf.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste