Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:37:
22kW is 32A.
Als je loadbalancing op 25A staat dan wordt het geflipper.

Lijkt me wijs dat je ook eens de faselasten ernaast legt, en van de zappi.
Stroom dus, niet vermogens.
Lijkt me iig geen wenselijke situatie op die grafiekjes :X
Zappi is op 32A afgezekerd, moet dus geen probleem zijn.
Mijn theorie is tijdens het laden van de auto de batterij ook opdracht kreeg om te gaan laden, ik zie een moment de batterij van 11kw discharging heel kort naar charging schieten, en daarna weer heel snel naar discharging, ik vermoed dat daarna de load balancing van de deye en Zappi dit geflipper veroorzaken.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:53
@Yaay heb jij hebt geen problemen dat de Zappi stopt als je de Deye gaat laden? Lijkt erop dat het bij jou dus wel beter gaat. Hoeveel gaat er bij jou over de grid aansluiting zie je dat toevallig ook (dmv b.v. een P1 meter). Bij mij blijft dit steken op 16,7A... BIj mij is alles als volgt aangesloten

Slimme Meter(P1) --> hoofdschakelaar --> Eastron SDM630 en vanaf daar naar een KAM
KAM --> B32 --> Zappi
KAM --> ALS 300ma selectief -- > B32 installatieautomaat --> YMVK kabel --> hoofdschakelaar onderverdeler --> C25 alamat --> Deye

Het hele huis zit dus achter de Eastron...

Algemene vraag aan iedereen, zien jullie grotere vermogens > 16,7 over de P1 meter gaan als de Deye aan het laden is?

[ Voor 3% gewijzigd door jeeedeee op 29-11-2025 20:08 ]

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
jeeedeee schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:07:
@Yaay heb jij hebt geen problemen dat de Zappi stopt als je de Deye gaat laden? Lijkt erop dat het bij jou dus wel beter gaat. Hoeveel gaat er bij jou over de grid aansluiting zie je dat toevallig ook (dmv b.v. een P1 meter). Bij mij blijft dit steken op 16,7A... BIj mij is alles als volgt aangesloten

Slimme Meter(P1) --> hoofdschakelaar --> Eastron SDM630 en vanaf daar naar een KAM
KAM --> B32 --> Zappi
KAM --> ALS 300ma selectief -- > B32 installatieautomaat --> YMVK kabel --> hoofdschakelaar onderverdeler --> C25 alamat --> Deye

Het hele huis zit dus achter de Eastron...

Algemene vraag aan iedereen, zien jullie grotere vermogens > 16,7 over de P1 meter gaan als de Deye aan het laden is?
Nee, het laden gaat gewoon door zonder onderbreking,
Als ik op de p1 meter terug kijk zie ik op de momenten dat de EV stabiel uit het net laadt 22A uit het net pakt. Vandaag flipperde dat heen en weer (door het flipperen tussen net en batterij) met soms zelfs even pieken van 30A maar die zakt dan direct weer af.

• hermanbanken
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:49
@JeVe meld je je aan bij de KVK of bij de Belastingdienst zelf?

Op https://www.belastingdien...chrijf-uw-onderneming-in/ staat ook nog de route zonder KvK: "eenmanszaken met activiteiten die volgens het Handelsregister niet gelden als onderneming"? is dat toepasselijk?

Edit, al gevonden:
> Voldoet u aan de voorwaarden en wilt u zich aanmelden als btw-ondernemer? Meld u dan aan met het formulier Opgaaf startende onderneming (niet ingeschreven in het Handelsregister).

[ Voor 22% gewijzigd door hermanbanken op 29-11-2025 21:31 . Reden: gevonden dat je niet inschrijft bij KVK ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17

paQ

@Yaay en @jeeedeee maar welke huisaansluiting heb je dan?
3x35A?

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 29-11-2025 22:58 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste