Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:41:
[...]

...voor 5 min
Je had max 1 kWh kunnen afstaan dan.
Wie het kleine niet eert 🤣

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
0xygen500 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:43:
[...]

Wie het kleine niet eert 🤣
€1,90 voor 1kWh en daar 30% van is toch 57 cent.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• bart997
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05:51
Yaay schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:15:
Ik zie vandaag sinds meer dan een week ook weer een aantal export momenten, vandaag al 6kwh geëxporteerd, terwijl dit daarvoor steeds dicht tegen de 0 aan zat.
Opvallend is dat vandaag de dynamische prijzen een wat grotere spread hebben, zou dat een relatie met de onbalansmarkt hebben (ik vermoed van wel), of zou het algoritme iets getweakd zijn? Benieuwd naar wat anderen zien.
Hier ook 4 teruglever-momenten gehad vandaag. (14.52 <soc64%>, 15.07, 17.22 en 19.06<soc 42%>)
Er is totaal slechts ca. 4,5 kWh teruggeleverd, ik las hier ook iemand met 10 kWh, maar die heb ik niet gehaald, mogelijk heeft de soc hier iets mee te maken.

Onlangs een mail gehad van Don waarin hij aangeeft dat er pas vanaf 20ct+ onbalansprijs wordt teruggeleverd. Maar gezien het platform in ontwikkeling is zou dit mogelijk al achterhaalde info kunnen zijn.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

paQ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:36:
@Ronald Ik zie dat de Solaredge op Oost, langer door trekt dan de net wat te lage spanning op Zuid aan de Deye. Al flink schemer natuurlijk, en man wat een verlies :+ ;)

(work in progress trouwens)
[Afbeelding]
Heb jij je SolarEdge optimizer gekoppelde panelen op de Deye gezet? Of begrijp ik je verkeerd.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34
Ik kon het in het topic niet terugvinden (en ook geen reactie op de vraag per mail):
Is bekend welk merk accu's hier wordt gebruikt? Is dit een white label van een bekende leverancier? De omvormer staat er duidelijk op, van de batterijen kan ik het niet terugvinden.

Wij hebben ook een offerte liggen van Greenchoice (via Saman Groep) met een Dyness Tower Pro (met merk plakkertje eroverheen). Daar zitten bijvoorbeeld blussystemen is, mocht er iets fout gaan. Ik kan niet terugvinden wat er voor beveiligingen in dit accupakket zitten (enkel de beveiligingen in de BMS).
Iemand hier meer info daarover?

Ben daarnaast van plan om zelf een kabel (Donné 5x6mm² en UTP) te trekken en bij voorbaat al een ABB aardlekautomaat te plaatsen. Zijn er minder-prijzen als je dit zelf uitvoert? Ik hoef in ieder geval geen Chinese meuk in mijn meterkast.

--

En heeft iemand de uitlezing van de BMS al in Homey in gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 25-11-2025 22:16 ]

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:22

dof

Het zijn Sunwoda accu's. Behoort tot de vijf grootste china battery producers...

[ Voor 53% gewijzigd door dof op 25-11-2025 22:22 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

• paQ
  • Nu online

paQ

Get!em schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:44:
[...]

Heb jij je SolarEdge optimizer gekoppelde panelen op de Deye gezet? Of begrijp ik je verkeerd.
nee die zit aan de AC zijde (staat er ook bij)
Ik doelde op ons eerdere onderhoud over het minimumvoltage van de strings die beide aan de Deye zitten.
"ondanks" op zuid, stoppen die een paar Watt eerder dan de Solaredge aan de oost zijde.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08:41
Source90 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:14:
Ik kon het in het topic niet terugvinden (en ook geen reactie op de vraag per mail):
Is bekend welk merk accu's hier wordt gebruikt? Is dit een white label van een bekende leverancier? De omvormer staat er duidelijk op, van de batterijen kan ik het niet terugvinden.

Wij hebben ook een offerte liggen van Greenchoice (via Saman Groep) met een Dyness Tower Pro (met merk plakkertje eroverheen). Daar zitten bijvoorbeeld blussystemen is, mocht er iets fout gaan. Ik kan niet terugvinden wat er voor beveiligingen in dit accupakket zitten (enkel de beveiligingen in de BMS).
Iemand hier meer info daarover?

Ben daarnaast van plan om zelf een kabel (Donné 5x6mm² en UTP) te trekken en bij voorbaat al een ABB aardlekautomaat te plaatsen. Zijn er minder-prijzen als je dit zelf uitvoert? Ik hoef in ieder geval geen Chinese meuk in mijn meterkast.

--

En heeft iemand de uitlezing van de BMS al in Homey in gebruik?
Blus systemen zijn er dacht ik alleen op cilicium ion batterijen en dat gevaar is hier veel kleiner.
Maar daarmee wel grotere afmetingen en zwaarder.
In de praktijk blijven de batterijen zelfs geheel koel, en ook met de warmtebeeld camera zie ik zelfs nooit een beetje verhoging, echt super.
Als je wilt zal ik warmte beelden posten en dan langere laad en ontlaad momenten nemen, maar het is vergeefse wachttijd 😊

• E-Transitie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:50
Zelfs Tennet vindt dat we goed bezig zijn met onze accu's.

https://solarmagazine.nl/...em-5-tot-7-gigawatt-nodig

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

paQ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:23:
[...]

nee die zit aan de AC zijde (staat er ook bij)
Ik doelde op ons eerdere onderhoud over het minimumvoltage van de strings die beide aan de Deye zitten.
"ondanks" op zuid, stoppen die een paar Watt eerder dan de Solaredge aan de oost zijde.
Ah, nice.

Ik kan je post daarover niet vinden, staat die in Deye topic? Hoeveel heb je aangesloten?

Wat is de minimum wat je op de Deye aan moet sluiten? Ik wil hier mogelijk ook wat paneeltjes extra op zuid zetten/plat dak. Heb nu alleen oost/west op steil dak op SolarEdge, maar die doen niks in de wintermaanden, en ik denk eraan om een losse string op zuid op de Deye aan te sluiten indien mogelijk.

• paQ
  • Nu online

paQ

Get!em schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:26:
[...]

Ah, nice.

Ik kan je post daarover niet vinden, staat die in Deye topic? Hoeveel heb je aangesloten?

Wat is de minimum wat je op de Deye aan moet sluiten? Ik wil hier mogelijk ook wat paneeltjes extra op zuid zetten/plat dak. Heb nu alleen oost/west op steil dak op SolarEdge, maar die doen niks in de wintermaanden, en ik denk eraan om een losse string op zuid op de Deye aan te sluiten indien mogelijk.
Vanaf hier ergens
Ronald in "Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie"

Maar hoe dan ook, mijn strings starten gewoon netjes, zij die van 8 net iets later.
De opstartspanning van een Growatt 3300 is ook wel echt superlaag overigens. Je hebt het over enkele tiental Watts die ik nu 'mis' in the crack of dawn en bij schemer.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34
ibak schreef op woensdag 26 november 2025 @ 03:19:
[...]

Blus systemen zijn er dacht ik alleen op cilicium ion batterijen en dat gevaar is hier veel kleiner.
Maar daarmee wel grotere afmetingen en zwaarder.
In de praktijk blijven de batterijen zelfs geheel koel, en ook met de warmtebeeld camera zie ik zelfs nooit een beetje verhoging, echt super.
Als je wilt zal ik warmte beelden posten en dan langere laad en ontlaad momenten nemen, maar het is vergeefse wachttijd 😊
Ik doelde op bijvoorbeeld deze:
https://mea.dyness.com/Pu...ssTowerProdatasheetEN.pdf

LiFePO4 met Aerosol blussysteem.

Is ook voornamelijk nieuwsgierigheid of/wat er in dit accupakket zit. Brand komt niet alleen door warmte natuurlijk. Hoop het verder nooit nodig te hebben.

• paQ
  • Nu online

paQ

Source90 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:34:
[...]
Ik doelde op bijvoorbeeld deze:
https://mea.dyness.com/Pu...ssTowerProdatasheetEN.pdf

LiFePO4 met Aerosol blussysteem.

Is ook voornamelijk nieuwsgierigheid of/wat er in dit accupakket zit. Brand komt niet alleen door warmte natuurlijk. Hoop het verder nooit nodig te hebben.
Ik denk niet dat dat een 'brand' blussysteem is zoals het wordt omschreven, maar meer een koelmethode bij oververhitting? Want waarom zou je wachten op een steekvlam om het vervolgens maar moeilijk te kunnen doven :?

• paQ
  • Nu online

paQ

Ben hier nu enkele dagen aan bezig geweest.
Even zien of we daar een meer algemene HA integratie van in elkaar kunnen vouwen wellicht.
Voor mezelf vind ik het wel een handig overzicht zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKx3HNsGNzrO9I4F5xfdbzWz6-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gi89M3SeEwe1ywb9saqK0Ula.png?f=fotoalbum_large

De informatie is best grillig. Sommige sensoren missen zo nu en dan een datapunt; andere geven soms astronomische waardes aan, of helemaal niets. meer dan momentopnames van die interval zijn het dus niet.
De RTE gauge is overigens wel zo accuraat als ik hem kan krijgen over de afgelopen 7 dagen. (7x24 uur that is)

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste