Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:52:
[...]

[Afbeelding]

Groen is buitentemp
Rood de geveltemperatuur (sensor wp)
Geel interne sensor accu
Blauw de losse sensor op de accu.
Ohh... 10c delta tussen accu en buiten, dat loopt wel los lijkt me. ;)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

scoobs schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:22:
[...]

Ohh... 10c delta tussen accu en buiten, dat loopt wel los lijkt me. ;)
Ik zie ook nog niet de noodzaak tot isoleren (voor de winter) tot dusver.
Eerder ventileren in de zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QplMzSBtkmtJ-02fe2YEzeT1698=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j81WukN7QalaA8u2PziyuHru.png?f=fotoalbum_large

Hoe verhoudt zich dit tot jouw garage setup?
Kwa pieken van de inverter en accu sensor temperaturen?

Dat had je al gepost zie ik :+
Sja wijkt nou niet erg af he?

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 10-11-2025 19:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Kan de Deye omvormer 2 Enphase systemen actief aansturen? En dus panelen uitzetten eventueel?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• scoobs
  • Nu online
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:42:
[...]

Hoe verhoudt zich dit tot jouw garage setup?
Kwa pieken van de inverter en accu sensor temperaturen?

Dat had je al gepost zie ik :+
Sja wijkt nou niet erg af he?
Volgens mij kijk je scheel, want ik heb momenteel nog 0 integratie gedaan met HA, en heb dus geen flauw idee. :+ Eerlijk gezegd verwacht ik dat de garage sowieso wel boven 0 blijft.

Hoe importeer jij de temperatuurdata van de interne accuwaarden? Staat bij jou ADB over WiFi (ofja, ethernet) op het EMS nog steeds open, of hebben ze dat inmiddels voor iedereen (dus niet alleen mij) dichtgezet?

• paQ
  • Nu online

paQ

scoobs schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:26:
[...]

Volgens mij kijk je scheel, want ik heb momenteel nog 0 integratie gedaan met HA, en heb dus geen flauw idee. :+ Eerlijk gezegd verwacht ik dat de garage sowieso wel boven 0 blijft.

Hoe importeer jij de temperatuurdata van de interne accuwaarden? Staat bij jou ADB over WiFi (ofja, ethernet) op het EMS nog steeds open, of hebben ze dat inmiddels voor iedereen (dus niet alleen mij) dichtgezet?
oh nee dat was de data van @0xygen500 my bad... lange dag
Data komt gewoon uit de solarman integratie.

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:08
Ik heb me vandaag ook aangemeld voor de Pilot van Balans Batterij!

Als lichtgroene nerd ben ik wel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen, maar de aanbieding lijkt mij te interessant en de (voor consumenten) nieuwe (aFRR) markt lijkt mij (onderbuik) in de basis een potentieel langer relevante markt dan de onbalansmarkten waar Zonneplan, Tibber en Frank & co zich nu in bewegen.

Ook zie ik weinig directe risico's aangezien het pas betalen is na levering en het 2jarige contract wat je erbij aangaat klinkt mij zeer redelijk/ begrijpelijk gezien het beoogde verdienmodel.

De twee grootste risico's wie ik zie zijn de vrij korte fabrieksgarantie van 5 jaar (op zwel de omvormer en batterij) en het risico dat de pilot zelf niet van de grond komt/ hun verdienmodel achterblijft.
Voor mijzelf zie ik daar het grootste risico, omdat ik niet zou weten hoe ik de batterij dan zou moeten laten aansturen.

Zijn er mensen die hiervoor wellicht al een back-up plan hebben? En dan bij voorkeur een die voor een leek als mij ook implementeerbaar is. ;)

• paQ
  • Nu online

paQ

thijspillen schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:04:
Ik heb me vandaag ook aangemeld voor de Pilot van Balans Batterij!

Als lichtgroene nerd ben ik wel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen, maar de aanbieding lijkt mij te interessant en de (voor consumenten) nieuwe (aFRR) markt lijkt mij (onderbuik) in de basis een potentieel langer relevante markt dan de onbalansmarkten waar Zonneplan, Tibber en Frank & co zich nu in bewegen.

Ook zie ik weinig directe risico's aangezien het pas betalen is na levering en het 2jarige contract wat je erbij aangaat klinkt mij zeer redelijk/ begrijpelijk gezien het beoogde verdienmodel.

De twee grootste risico's wie ik zie zijn de vrij korte fabrieksgarantie van 5 jaar (op zwel de omvormer en batterij) en het risico dat de pilot zelf niet van de grond komt/ hun verdienmodel achterblijft.
Voor mijzelf zie ik daar het grootste risico, omdat ik niet zou weten hoe ik de batterij dan zou moeten laten aansturen.

Zijn er mensen die hiervoor wellicht al een back-up plan hebben? En dan bij voorkeur een die voor een leek als mij ook implementeerbaar is. ;)
Als de boel mislukt kun je alles laten hangen. De EMS haal je er tussenuit en dan kun je de omvormer zelf aansturen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:38
thijspillen schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:04:

Mijn back-up is home assistent… maar ben ook al een EMS aanbieder tegengekomen (maar niet opgeschreven) die voor een handje in de maand bijna elke courante PV/accu omvormer kan aansturen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• thijspillen
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:06:
[...]

Als de boel mislukt kun je alles laten hangen. De EMS haal je er tussenuit en dan kun je de omvormer zelf aansturen.
Beste PaQ,

Dank voor je reactie, dat ik de hardware (grotendeels) kan laten hangen geloof ik wel, maar ik zou niet weten hoe ik juist (als leek zijnde) de aansturing zonder EMS van Balans zou moeten aanvliegen.

Ik doe zelf (in ieder geval nog) niets met Home Assistant of Homey en anders kwam ik uit op zoiets als Bliq?

• paQ
  • Nu online

paQ

thijspillen schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:17:
[...]

Beste PaQ,

Dank voor je reactie, dat ik de hardware (grotendeels) kan laten hangen geloof ik wel, maar ik zou niet weten hoe ik juist (als leek zijnde) de aansturing zonder EMS van Balans zou moeten aanvliegen.

Ik doe zelf (in ieder geval nog) niets met Home Assistant of Homey en anders kwam ik uit op zoiets als Bliq?
Bijv.
Currentt is ook iets wat ik al een hele poos volg.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ronald schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:15:
[...]

Mijn back-up is home assistent… maar ben ook al een EMS aanbieder tegengekomen (maar niet opgeschreven) die voor een handje in de maand bijna elke courante PV/accu omvormer kan aansturen.
Bliq?

• 0xygen500
  • Nu online
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:23:
[...]

Bijv.
Ziet er interessant uit. Zou mooi zijn als balans energie ook zo iets uitbrengt wat je huis stromen goed monitort en bepaalt wat en wanneer mag laden.

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Vandaag ook hier de Balans batterij geinstalleerd!
Leuk om te lezen dat er zoveel nieuwe deelnemers zijn.

In het dashboard van balans zie ik alle gegevens netjes staan en wilde nu ook graag de Solarman intergratie gebruiken om de data in HomeAssistant te krijgen.
In mijn geval wordt het IP adres van de Deye niet automatisch herkend door solarman, op basis van de configuratiewizard lijk ik op te maken dat poort 8899 gebruikt wordt. Een netwerk scan laat geen host met open poort 8899 zien. Ik zie wel de host 'Balans-Energie-EMS' verschijnen, maar dit zal het EMS zijn en niet de deye zelf.

Hoe meldt de Deye zich bij jullie in het netwerk aan? Moet ik inderdaad naar poort 8899 kijken? Ik heb ook nog even op de Deye zelf gekeken of in het menu ergens het IP adres staat, maar helaas.

• 0xygen500
  • Nu online
Yaay schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:49:
Vandaag ook hier de Balans batterij geinstalleerd!
Leuk om te lezen dat er zoveel nieuwe deelnemers zijn.

In het dashboard van balans zie ik alle gegevens netjes staan en wilde nu ook graag de Solarman intergratie gebruiken om de data in HomeAssistant te krijgen.
In mijn geval wordt het IP adres van de Deye niet automatisch herkend door solarman, op basis van de configuratiewizard lijk ik op te maken dat poort 8899 gebruikt wordt. Een netwerk scan laat geen host met open poort 8899 zien. Ik zie wel de host 'Balans-Energie-EMS' verschijnen, maar dit zal het EMS zijn en niet de deye zelf.

Hoe meldt de Deye zich bij jullie in het netwerk aan? Moet ik inderdaad naar poort 8899 kijken? Ik heb ook nog even op de Deye zelf gekeken of in het menu ergens het IP adres staat, maar helaas.
Heb je lan of wifi aangesloten gekregen bij je inverter?

• paQ
  • Nu online

paQ

0xygen500 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:44:
[...]

Ziet er interessant uit. Zou mooi zijn als balans energie ook zo iets uitbrengt wat je huis stromen goed monitort en bepaalt wat en wanneer mag laden.
Nou, currentt is wel een product apart hoor ;)
Best een knap stukje hardware ook.

• 0xygen500
  • Nu online
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:55:
[...]

Nou, currentt is wel een product apart hoor ;)
Best een knap stukje hardware ook.
Heb even snel gekeken. Zou best kunnen dat het veel te uitgebreid is. Weet je wat het kost?

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
0xygen500 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:54:
[...]

Heb je lan of wifi aangesloten gekregen bij je inverter?
Niet specifiek besproken, er liggen 2 utp kabels tussen meterkast en schuur. 1 lijkt voor het schermpje in de meterkast gebruikt te worden, de ander loopt vanaf mijn router > switch kastje > batterij/deye

• paQ
  • Nu online

paQ

0xygen500 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:57:
[...]

Heb even snel gekeken. Zou best kunnen dat het veel te uitgebreid is. Weet je wat het kost?
we gaan offtopic, maar laatste keer dat ik prijzen hoorde, was het 650 euro + x% van de besparingen gerealiseerd door dit systeem. Ik weet niet of ze intussen een ander business model hanteren. Pilots zouden afgelopen zomer zijn gestart

• 0xygen500
  • Nu online
Yaay schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:58:
[...]

Niet specifiek besproken, er liggen 2 utp kabels tussen meterkast en schuur. 1 lijkt voor het schermpje in de meterkast gebruikt te worden, de ander loopt vanaf mijn router > switch kastje > batterij/deye
Onder je deye zit dus geen zwarte stick? Dat is namelijk een WiFi dongle, daar moet je mee connecten met je mobiel en dan koppelen met je wifi netwerk.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:03:
[...]

we gaan offtopic, maar laatste keer dat ik prijzen hoorde, was het 650 euro + x% van de besparingen gerealiseerd door dit systeem. Ik weet niet of ze intussen een ander business model hanteren. Pilots zouden afgelopen zomer zijn gestart
Tegen die tijd kan je ook in Deye topic kijken, daar wordt ook GBB gebruikt die werkt met de Wifi dongle.
kan je paar jaar gebruik van maken tegen de prijs van zo'n extra extern kastje.
Tegen die tijd kan ook bijv co-pilot wat beter zijn en die is gratis van Deye.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• jacovn
  • Laatst online: 07:52
0xygen500 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:07:
[...]

Onder je deye zit dus geen zwarte stick? Dat is namelijk een WiFi dongle, daar moet je mee connecten met je mobiel en dan koppelen met je wifi netwerk.
Waarom sluiten ze iets met wifi aan ? Dat werkt bij mij in ieder geval niet, spouwmuur isolatie met folie.
Of is het alleen de EMS met een bedrade verbinding standaard ? Dan moet er maar 1 extra getrokken worden bij mij..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• 0xygen500
  • Nu online
jacovn schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:16:
[...]

Waarom sluiten ze iets met wifi aan ? Dat werkt bij mij in ieder geval niet, spouwmuur isolatie met folie.
Of is het alleen de EMS met een bedrade verbinding standaard ? Dan moet er maar 1 extra getrokken worden bij mij..
Geen idee, bij mij is dat zo geïnstalleerd. Mijn deye disconnect soms met HA , maar is niet zo erg. Ik kijk toch niet elk uur bij HA wat de status is.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 22:53
Kan je niet kiezen dan?

• paQ
  • Nu online

paQ

jawel, ik heb gewoon LAN.

• 0xygen500
  • Nu online
Hier werd gewoon een dongle erin gehangen. Opzich zou ik denk ik zelf met een kabel het kunnen aanpassen. Tot nu toe geen noodzaak tot.

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:08
Volgens mij heb ik beide.
Het Ems is met de router in de woonkamer via de Cat5 kabel verbonden maar de Deye App heb ik via de wifi dongel doordat ik buiten goede wifi heb.

• 0xygen500
  • Nu online
ibak schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:26:
Volgens mij heb ik beide.
Het Ems is met de router in de woonkamer via de Cat5 kabel verbonden maar de Deye App heb ik via de wifi dongel doordat ik buiten goede wifi heb.
Ik denk dat ze het ems altijd Lan gaan verbinden. Daar willen de geen haperingen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:56
EMS is altijd met LAN verbonden met je router, en ook gevoed via POE.
Dan nog een kabel tussen tussen Deye en Eastron in de meterkast.

Als laatste kan in de Deye zelf een WiFi of een LAN-stick.

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
Ik heb nu ook getekend, ben benieuwd wanneer de installatie kan plaatsvinden!

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:05
Ook ik heb afgelopen week getekend. Na alles in dit topic gelezen te hebben. Eerlijk gezegd ook een leek, maar het lijkt me leuk en richting 2027 handig. Foto’s etc inmiddels opgestuurd dus benieuwd naar vervolg. Lichte twijfel over plaats, nu vooralsnog gekozen voor geïsoleerde garage zonder verwarming die aan woonkamer vast zit. Plaatsing aan de buitenmuur, hopelijk afdoende tov geluid. Winter is de warmte afgifte prettig verwacht ik, zomer ben ik bang van niet.. maar ja vind veranda schuur ook niet ideaal, vooral omdat ik bang ben dat we dan in tuin alsnog meer last van geluid zullen hebben.

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:08
MarinoC schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:05:
Ook ik heb afgelopen week getekend. Na alles in dit topic gelezen te hebben. Eerlijk gezegd ook een leek, maar het lijkt me leuk en richting 2027 handig. Foto’s etc inmiddels opgestuurd dus benieuwd naar vervolg. Lichte twijfel over plaats, nu vooralsnog gekozen voor geïsoleerde garage zonder verwarming die aan woonkamer vast zit. Plaatsing aan de buitenmuur, hopelijk afdoende tov geluid. Winter is de warmte afgifte prettig verwacht ik, zomer ben ik bang van niet.. maar ja vind veranda schuur ook niet ideaal, vooral omdat ik bang ben dat we dan in tuin alsnog meer last van geluid zullen hebben.
Hier ook in de garage en mijn zorgen over geluid zijn tot nu (nog geen gloeiend hete zomeravond gezien ) totaal onterecht gelukkig.
Qua warmte opbrengst valt het nu tegen, hij warmt mijn ruime garage helaas nauwelijks op.
Hopelijk vergaat het jouw zorgen zoals bij mij 😉

• jacovn
Hoe lang duurt het hele proces over het algemeen ?
Dus je klikt “ik wil meedoen” dan mail met contract en je tekent. Daarna lever je informatie aan.

Op dat punt zit ik nu. Wat is ongeveer de tijd lijn daarna bij anderen geweest ?

Ik lees van vrij veel mensen dat ze meedoen. Ze moeten ook mensen hebben al die systemen te installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 11-11-2025 06:59 . Reden: Spelling ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• 0xygen500
  • Nu online
jacovn schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:59:
Dus je klikt “ik wil meedoen” dan mail met contract en je tekent. Daarna lever je informatie aan.

Op dat punt zit ik nu. Wat is ongeveer de tijd lijn daarna bij anderen geweest ?

Ik lees van vrij veel mensen dat ze meedoen. Ze moeten ook mensen hebben al die systemen te installeren.
Ga uit van een maand in totaal.
Heb je al foto's gestuurd van je meterkast etc? Installatie wordt gedaan door beter stroom met twee man of door een andere partij in het westen van het land.

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:17
jacovn schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:59:

Tijdslijn:
- 12-okt getekend
- 16-okt gevraagde documenten aangeleverd
- 20-okt bevestiging dat alles is ontvangen en er contact word opgenomen voor inplannen
- 10-nov contact gehad mbt de datum plaatsing, voorstel 20-nov, dit lukt mij niet, voorstel van mijzelf: 09-dec
- 09-dec installatie gepland

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

• jacovn
0xygen500 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:02:
[...]

Ga uit van een maand in totaal.
Heb je al foto's gestuurd van je meterkast etc? Installatie wordt gedaan door beter stroom met twee man of door een andere partij in het westen van het land.
Ja al foto’s gestuurd maar zal nog wel wat overleg moeten zijn voor kabel traject

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17

The Legend

*Plop*

Hier uitgebreid heen en weer gemaild over de installatie en over de vraag of ik wel of niet direct off-grid wil laten doen. Dat doen ze netjes, met veel geduld :) Uiteindelijk besloten om alleen de extra 5x10 kabel vast te laten trekken, rest van de off-grid installatie vind ik te duur gelet op wat er feitelijk bijgeplaatst wordt aan componenten en de extra arbeid. Hier komen ze 16 december. Ik ga zelf eerst nog een extra groepenkast bijplaatsen in de meterkast.

Ik ben toch malle pietje niet!

• thijspillen
paQ schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:23:
[...]

Bijv.
Die kende ik nog niet en lijkt op het eerste oog een prima kandidaat! Hartelijk dank voor de tip!! _/-\o_

• Wodan89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:41
The Legend schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:52:
Hier uitgebreid heen en weer gemaild over de installatie en over de vraag of ik wel of niet direct off-grid wil laten doen. Dat doen ze netjes, met veel geduld :) Uiteindelijk besloten om alleen de extra 5x10 kabel vast te laten trekken, rest van de off-grid installatie vind ik te duur gelet op wat er feitelijk bijgeplaatst wordt aan componenten en de extra arbeid. Hier komen ze 16 december. Ik ga zelf eerst nog een extra groepenkast bijplaatsen in de meterkast.
was je van plan om alleen de kabels te trekken als voorbereiding of ook het gehele AC traject zelf te installeren? geen idee of dat nog veel scheelt in installatie kosten?

24kw pv, 64kwh ev, 2x16kw lg wp.Gasloos sinds 2018

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Is er een schema voor hoe de componenten met elkaar zijn verbonden, liefst met en zonder de back-up?
Ik heb een grotere groepenkast nodig (1 naar 3 fase) met minimaal een 4p hoofdschakelaar voor Liander.
In theorie kan ik de huidige rail met 12 posities overzetten en op de 2e rail komt de rest waaronder de hoofdschakelaar.
Er zijn dan nog 8 posities over, vermoedelijk een 4P schakelaar voor de Deye en wellicht nog een.
Als er meer nodig is dan weet ik dat graag vooraf :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58

dof

Scheelt het in de prijs van installatie & off-grid wanneer ik zelf alvast kabels (5x6 en 5x10, utp) trek van meterkast naar beoogde plaats?
Ik las ergens dat iemand korting had gekregen? Vraag me af hoeveel dat scheelt op die 1500€ voor off-grid.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Balans Energie hierover en ook nog geen vraag over meterkast en plattegronden gekregen. Wel contract getekend.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Volgens mij zijn er in dit topic een hoop mensen met een vergelijkbare situatie, dus even een vraag:
Onze SE omvormer en strings kunnen ivm de optimizers niet direct aan de Deye omvormer van BE. Is het dan handig om de omvormer aan de GEN aansluiting van de Deye te koppelen?

Beide omvormers komen naast elkaar te hangen.
In ons geval zorgt dat voor een vrije 4x4+4mm2 kabel naar de omvormerlocatie en weer 4 vrije modules in de meterkast.

This post was created with 100% recycled electrons

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dof schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:18:
Scheelt het in de prijs van installatie & off-grid wanneer ik zelf alvast kabels (5x6 en 5x10, utp) trek van meterkast naar beoogde plaats?
Ik las ergens dat iemand korting had gekregen? Vraag me af hoeveel dat scheelt op die 1500€ voor off-grid.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Balans Energie hierover en ook nog geen vraag over meterkast en plattegronden gekregen. Wel contract getekend.
100 euro korting voor de 5x6mm2 kabel. Heb je ook off-grid besteld en trek je de 5x10mm kabel hiervoor, krijg je nog eens 100 euro korting.

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016

Jerra

Beunhaas in wording

Ik zit eraan te denken om het stukje waar de tuinkast komt te staan te bestraten, en nog wat meer eromheen voor een toekomstige fietsenstalling.

Iemand enige idee hoeveel ruimte ik moet vrijhouden voor het graven/boren naar de kruipruimte?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog iets voor Flevolanders, het subsidie concept is niet meer in te zien omdat de inspraakperiode voorbij is.
Volgens mij staat daar in dat deze vanaf eind januari wordt gestart, als het goed is telt een aankoop of factuur vanaf 1 januari maar dat weet ik niet zeker. Het concept staat niet in het provincie archief.

Nu lees ik dat sommigen al hebben getekend, dan is het wel handig dat een factuur juist gedateerd is :)
Ik heb nog geen 3 fasen, de vraag is of Balans daar op wil wachten (niet aangevraagd maar Liander zegt geen bijzondere vertraging op mijn adres te hebben).
Mijn groepenkast zit nu al zo vol dat het toch wel slim is om naar 3 fasen te gaan zodat ik de boel beter kan spreiden ipv alles met timers enz. in de gaten te moeten houden (gelijktijdigheid verbruik en opwek).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• scoobs
  • Nu online
--Erik-- schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:42:
[...]

100 euro korting voor de 5x6mm2 kabel. Heb je ook off-grid besteld en trek je de 5x10mm kabel hiervoor, krijg je nog eens 100 euro korting.
De korting is gelijk aan wat je zelf ongeveer betaalt voor de bekabeling, dus vooral lekker laten voor wat het is. :+
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste