Balans Energie schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:05:
[...]
Je hebt het systeem gekregen voor 5299 en hij is onlangs geïnstalleerd. Het systeem wat jij hebt gekregen is niet hetzelfde als wat andere klanten hebben gekregen die voor dit prijspunt hebben gereserveerd. Dit hebben we gedaan als geste naar jou toe. We hadden de installatie ook kunnen annuleren, maar hebben we toen niet voor gekozen aangezien de prijzen flink zijn gestegen in de tussentijd van augustus 2025.
Het probleem wat je hebt wordt opgelost en dit kost wat tijd, maar we pakken het op en lossen het op.
Ik blijf bij het standpunt dat het heel vervelend is maar ook onderdeel van een pilot is. Daarom heb je ook de hoge korting gehad om dit soort situaties af te vangen. Jij een extreem lage prijs, wij wat ruimte om dingen te leren en op te lossen.
Er wordt hier voorbij gegaan aan de kern van het probleem, dat volgens Nomad een "A zeggen maar B doen" verhaal is. Kun je hierop ingaan, want als je dan toch besluit te reageren, dan is het wel handig om de kern van het euvel te bespreken ipv diverse (gerelateerde) randzaken.
"Maar we pakken het op en lossen het op" is helemaal correct, en een wettelijk vereiste. Een wettelijk vereiste is overigens ook een "redelijke termijn". Of twee maanden een
redelijke termijn is.. Daarover verschillen de meningen vast genoeg. Dat geldt ook voor producten met korting. In het contract staat nergens iets over een pilot, of dat daardoor bepaalde wettelijke minima komen te vervallen. Logisch ook, want dat is niet hoe regelgeving werkt. Daarnaast staat op jullie site al langere tijd dat de pilot voorbij was, dus toen het issue de kop op stak was er geen sprake meer van een pilot.
Waardoor is de installatie pas recent geinstalleerd? Als dat op verzoek van Nomad is, dan begrijp ik het niet verder willen vergoeden. Maar om daarop terug te grijpen indien er een "A zeggen, B doen" situatie is geweest lijkt me niet wenselijk, dan stap je voorbij aan meer recente afspraken. Dan kun je handelen naar maatstaven die mijns inziens misschien wel/niet voldoen aan wettelijke minima, maar het maakt het algemene verhaal wat we hier zien op het forum niet beter. En dat algemene verhaal gaat steeds meer van "goed initiatief" naar "racen om zoveel mogelijk te deployen ten koste van QC en service"
Verder geeft Nomad keurig aan wat de situatie is, en spreken jullie elkaar niet tegen tot op heden. Het voornaamste issue wat hier speelt is dat er problemen zijn met de installatie en jullie niet binnen (wat in ieder geval nomad en ik vinden) een redelijke termijn een oplossing bieden. Jij roept dan "pilot!", en ik roep dan: niet meer volgens jullie eigen site, los van dat productveiligheid en reparaties nota bene goed moeten zijn voordat je deze installeert bij mensen.
@
JeVe Het topic heet letterlijk "Ervaringen met onbalanshandel met Balans Energie". me dunkt dat een customer service discussie hier prima plaats kan vinden.
[
Voor 10% gewijzigd door
scoobs op 11-06-2026 11:55
]