Hier ook wat opruim actiesGet!em schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:31:
[...]
Mooi.
Hier dit weekend ook even bezig geweest in de meterkast. Alle LAN kabels van rechts naar links omgelegd en alle spaghetti van ongebruikte LAN kabels nog even wat netter opgerold. Een stekkerverdeeldoos vastgezet en 1 extra stekkerverdeeldoos weggehaald door de eerste een grotere te gebruiken door alle adapters van alle apparatuur daarin te zetten (en de usb voedingen op 1 hub te zetten). Homeassistant server op de zijwand geschroefd, rookmelder base-station ook die kant op, managed switch ook naar de linker zij-onderkant waar ik alle LAN kabels al had heen gebracht. Op rechts op de houten achterwand nu een mooie schone plek om te werken voor Balans.
Door de vloer de kabels brengen wordt nog wel een uitdaging. In de kruipruimte zit Tonzon en 30cm PIR en de meterkast vloer is overal al lek geprikt met boringen, maar zelfs een redelijk soepele 4mm grondkabel kreeg ik er met moeite door. De loze gasleiding (die aan beide zijden gewoon is afgezaagd) is misschien nog bruikbaar, maar loopt wel in een bocht.
'k Heb ook nog overbodige koperen gasbuis liggen (22mm) maar die ga ik nog wat lager afzagen. Voor kabel (zelfs utp
Aangezien ik tzt ook de off grid meer in de meterkast wil hebben probeer ik ruimte te maken voor een gewone volle elektra kast erbij.
Maar er is voorlopig (voor niet off-Grid installatie) genoeg ruimte over in huidige kasten.
Gelukkig hier veel ruimte in kruipruimte en naar meterkast en accu plek toe. Dus 5x6mm2 en alvast 5x10mm2 en twee UTP kabels liggen er al. Indien er toch een derde utp bij moet heb ik dat in half uurtje geregeld.
Maar eens zien waar ze mee komen. Maar ik ga er wel bovenop zitten (lijkt me irritant zo'n klant over je schouders meekijkend
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

/f/image/NX6s0PUiiXTdaT4EXYkll0JJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JA63w4eElkq0zpUk4hlURm4j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GZq6KcVSDnltpPltxP93rZ2y.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/coMxsS7A9eErUUyyGabKWg4y.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ZtmKjZu9Cnp2crrC9FIXAXjv.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Z0g0s1ChBHUIt7sXbLPcoPpF.jpg?f=fotoalbum_large)