Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 131 132 Laatste
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

scoobs schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:26:
Waarom togglen jullie niet gewoon de solar export op disable? Het klopt dat je evt een paar cent mis loopt, maar dan ben je ook niet afhankelijk van BE's imports om de accu vol te krijgen. Bovendien vult die wel het restant tot de maximale inverter load aan.
Volgens mij zit BE bij elke activatie aan die knop (zie de logs), dan blijf je bezig :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:40
Ah mooi, dan kan ik dat gaan disablen aan mijn kant. Hun EMS begint eindelijk een beetje goed te werken dan. Een maand terug zou het nog een duur grapje zijn geweest om daar niets mee te doen.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:02
0xygen500 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:31:
Veel gekloot in de marge. Stel dat die afschakeling een proef was met Tennet, dan zit je alleen maar in de weg voor een grijpstuiver
Dat denk ik niet, alle externe PV draait overal ook gewoon door... En daar heeft BE helemaal geen invloed op. Ik heb nu een automation, die mijn overige PV ook uitzet als BE de PV van de Deye uitzet. Zolang we nog niet op aFFR zitten ga ik die laatste aanpassen dat dit alleen maar gebeurd bij prijzen < -15 cent kaal.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
jeeedeee schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Dat denk ik niet, alle externe PV draait overal ook gewoon door... En daar heeft BE helemaal geen invloed op. Ik heb nu een automation, die mijn overige PV ook uitzet als BE de PV van de Deye uitzet. Zolang we nog niet op aFFR zitten ga ik die laatste aanpassen dat dit alleen maar gebeurd bij prijzen < -15 cent kaal.
Zoals hier al eerder geopperd was: De intent(ie) is echt heel belangrijk om te weten.
Zonder dat te weten weten we niet waarop we acteren kwa verbruikers of opwekkers.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jeeedeee
paQ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:52:
[...]

Zoals hier al eerder geopperd was: De intent(ie) is echt heel belangrijk om te weten.
Zonder dat te weten weten we niet waarop we acteren kwa verbruikers of opwekkers.
Klopt, en als we dat weten schakel ik met liefde de PV af, en extra verbruikers aan... maar dan wil ik wel een afname tarief kunnen raadplegen vanuit BE... Nu is volgens mij de trigger -8 cent onbalanstarief om de PV uit te schakelen... en als je minder produceert dan afneemt prima, maar in die doelgroep zit ik niet..

Mijn accu zit door alle imports al op 68% en zou het toch jammer vinden als ik vanmiddag de PV moet gaan afschakelen als de accu op 100% zit.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
jeeedeee schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:05:
[...]

Mijn accu zit door alle imports al op 68% en zou het toch jammer vinden als ik vanmiddag de PV moet gaan afschakelen als de accu op 100% zit.
Sja en dat doe ik dus zelf echt alleen als de prijzen onder 0 komen all in.
Ik zit echt aan de meer import dan export kant, dus heb nog tig kWh marge.

Dus zoals nu met 9 cent, mag hij van mij lekker exporteren. Alle beetjes helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOt_NThj_bmljgwrcCCIwhZJJfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cv6RldPgI1oPHysVSaxuQJg3.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jeeedeee
paQ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:07:
[...]

Sja en dat doe ik dus zelf echt alleen als de prijzen onder 0 komen all in.
Ik zit echt aan de meer import dan export kant, dus heb nog tig kWh marge.

Dus zoals nu met 9 cent, mag hij van mij lekker exporteren. Alle beetjes helpen.
[Afbeelding]
Ja zeker, gelukkig zouden we in Q2 gepersonaliseerde inrichting krijgen waarbij rekening wordt gehouden met hoeveelheid PV :+ :? O-) .. Ben wel erg benieuwd wat volgende week gaat worden, veel dagen met 15 uur zon voorspeld... benieuwd hoeveel energie BE kan wegwerken...

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:21
jeeedeee schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Ja zeker, gelukkig zouden we in Q2 gepersonaliseerde inrichting krijgen waarbij rekening wordt gehouden met hoeveelheid PV :+ :? O-) .. Ben wel erg benieuwd wat volgende week gaat worden, veel dagen met 15 uur zon voorspeld... benieuwd hoeveel energie BE kan wegwerken...
Ja er komen dagen aan met veel zon, ben benieuwd of er inmiddels al wat is geoptimaliseerd om de opwek te kunnen verwerken. We gaan het zien.

Een update hoe de zaken er momenteel voorstaan zou mooi zijn, het is al weer enige tijd geleden. Ik verwacht dat er wordt gewacht op het resultaat van de asset test.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:54
ecn1985 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:21:
[...]

Ja er komen dagen aan met veel zon, ben benieuwd of er inmiddels al wat is geoptimaliseerd om de opwek te kunnen verwerken. We gaan het zien.

Een update hoe de zaken er momenteel voorstaan zou mooi zijn, het is al weer enige tijd geleden. Ik verwacht dat er wordt gewacht op het resultaat van de asset test.
Had zelf idd ook wel ff een nieuws stukje op hun website verwacht. Van de voortgang van hun pilot (jaja die is al voorbij)

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49
0xygen500 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:39:
[...]

Had zelf idd ook wel ff een nieuws stukje op hun website verwacht. Van de voortgang van hun pilot (jaja die is al voorbij)
Lol :) Voor mij is de pilot voorbij na 2 jaar..

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:49

Jerra

Beunhaas in wording

overhyped schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:00:
[...]

Idem, lijkt me inderdaad logischerwijs gekoppeld aan je contractdatum + 2 jaar ;)

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:54
overhyped schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:00:
[...]

Voor mij ook, maar zelf spreken ze niet meer van pilot fade 🙂
Pagina: 1 ... 131 132 Laatste