Zeker, heb een mooie actieve ventilator met thermometer bovenin bij de omvormer en onderin bij de accu’s een rooster voor aanvoer.
Zal jullie binnenkort updaten als ik grafieken heb van het temperatuur verloop (met name ook op warme dagen).
Zeker, heb een mooie actieve ventilator met thermometer bovenin bij de omvormer en onderin bij de accu’s een rooster voor aanvoer.
Heb jij uitleg gekregen welke schakelaar wat doet? En heb je misschien een foto van de groepenkast van de off-grid installatie met stikkers? Ik snap er zelf namelijk nog niet veel van....BitBug schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:18:
Verder was het voor het team niet helemaal duidelijk hoe de noodstroom op de juiste wijze ingesteld moest worden. Ook dat werd met wat hulp op afstand snel en vakkundig op de juiste wijze ingesteld. Was in ieder geval iets met de juiste stand van de ATS in de backup kast.
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Works here…blue eyes schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:02:
Mijn sensor voor https://tenergy.nl doet het niet meer; foutje hier of ligt het er even uit?
calceolarius schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:39:
[...]
Heb jij uitleg gekregen welke schakelaar wat doet? En heb je misschien een foto van de groepenkast van de off-grid installatie met stikkers? Ik snap er zelf namelijk nog niet veel van....
Thx, opgelost. Uitlijning was verschoven. Dikke vingers, maar YAML gaf geen error.
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Krachtstroom? Of doel je op verkeerd gebruik van de rode automaat.Wolly schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:10:
[...]
Waar zit dat krachtstroom wcd dan op aangesloten?
[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 08-05-2026 21:30 ]
We hebben het toch over de schakelkast van @BitBug ?Get!em schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:29:
[...]
Krachtstroom? Of doel je op verkeerd gebruik van de rode automaat.
[ Voor 29% gewijzigd door Wolly op 08-05-2026 21:34 ]
Als het echt moet heb ik wel een paar potige vrienden om het geheel een beetje te verplaatsen, want inderdaad ik krijg die stapel niet verplaatst met alleen me, myself and ISpeedy-Andre schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:48:
[...]
Heb je al bedacht hoe je eventueel de DC schakelaars (en het klepje er voor) die rechts achter de batterij zitten kan bedienen?Even de boel (800kg) opzij duwen? Ik krijg 3 stuks al nauwelijks van z'n plek op een niet zo gladde betonnen vloer.
De vraag die ik beantwoorde ging over de default stickering van de offgrid kast.Wolly schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:31:
[...]
We hebben het toch over de schakelkast van @BitBug ?
Thanks!! Vraagje: waarom staat je Power Transfer Schakelaar in Bypass mode? Bij ons staat die op Actief... heb je uitleg gekregen welke modus wat doet?