PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren, 7-4-2026 48,2kWh Balans Energie
Ik zie liever dat de soc op 30% aan het einde van de avond zit en dat er zo vlak voor zonsopkomst het resterende deel boven de 20% soc geëxporteerd wordt.
@Speedy-Andre, wat zie je nu extra tov de solarman integratie doordat je nu zelf de modus meter ook uitleest?
[ Voor 14% gewijzigd door fenrir op 29-04-2026 22:04 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Exports gaan maar door. Nu inmiddels ook onder de 30% . De prijzen in mijn overzicht continue op 13 - 15 cent. Best top.
Kijk ik in de grafieken / internet, staan ze al een tijdje op 6 cent.
De API hangt oid - ververst niet meer
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Niet zo heel veel meer, wel specifieke waarden per fase en wat meer totalen (kWh) als je op de plaatjes klikt.fenrir schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:02:
@Speedy-Andre, wat zie je nu extra tov de solarman integratie doordat je nu zelf de modus meter ook uitleest?
Solarman krijgt veel frequenter data en daar kan je denk ik meer aan zien.
Het is maar een test, liever heb ik uitgebreide BMS gegevens en daar is het als eerste voor bedoeld.
Ik heb een 4-voudige module die van alles uitleest en hij kan het via MQTT spuwen.
Eventueel kan ik m'n SDM-72 uitlezen, die heeft een enkele lan module die ik vrij traag vind (kan instelling zijn).
Aangezien ie ook in de groepenkast zit kan ik een ander aderpaar gebruiken.
De SDM-630 heeft adres 1 met 8N1 9600 baud, hij haalt zelfs het serienummer op
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren, 7-4-2026 48,2kWh Balans Energie
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Data klopt gewoon volgens mij hoor.blue eyes schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:11:
Klein geintje hier.....
Exports gaan maar door. Nu inmiddels ook onder de 30% . De prijzen in mijn overzicht continue op 13 - 15 cent. Best top.
Kijk ik in de grafieken / internet, staan ze al een tijdje op 6 cent.
De API hangt oid - ververst niet meer![]()
Daar is de module ook voor, een kabel op elke BMS maar nog even kijken welke aansluiting het is en welk taaltje hij daar spreekt.paQ schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:24:
Als je multistack data wil zul je echt aan de BMS moeten gaan zitten. In deze lithium BMS mode krijgt de Deye dat samengesteld aangeleverd.
Het CAN protocol laten staan natuurlijk. Het RS485 protocol kun je zelf instellen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/o6jGVikG1Pehtm7SZ9xWe9Dl.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/RU5NY0gBHyUzRLscNYx0YpWp.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/JUrm03CniB0hf0aj7jceSbKX.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/4URYqYZBqRiWX3O2ljKF6Tuj.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/CVc2IPBk6EeZwJ2vqF6At7OH.jpg?f=fotoalbum_medium)