Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste
Acties:

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

The Legend

*Plop*

@paQ zou die plug-in ook moeten werken in Safari IOS? Ik krijg het niet voor elkaar iig.

In ander nieuws: accu zit op 100% :D Eerste dag op vakantie. En nu natuurlijk ook met 5kW exporteren tegen negatieve prijzen :+ Net geprobeerd of de Growatt met alleen de app op 0-export gezet kan worden, en dat lijkt te werken. Nu druppelt alleen de Enphase set nog, maar de accu zit nog maar een half uur op 100%, dus dat betekent waarschijnlijk nog niet écht 100%.

Ik ben toch malle pietje niet!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Sportmind schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:49:
Op 85% accu begint de Deye nu te exporteren met 1.5 kW (van de 7 kW zonopbrengst). Dan is er wellicht 1 cel vol?
Dan zou hij limited zijn op 30A per BMS. Wie weet.
Meten is weten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• paQ
The Legend schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:35:
@paQ zou die plug-in ook moeten werken in Safari IOS? Ik krijg het niet voor elkaar iig.

In ander nieuws: accu zit op 100% :D Eerste dag op vakantie. En nu natuurlijk ook met 5kW exporteren tegen negatieve prijzen :+ Net geprobeerd of de Growatt met alleen de app op 0-export gezet kan worden, en dat lijkt te werken. Nu druppelt alleen de Enphase set nog, maar de accu zit nog maar een half uur op 100%, dus dat betekent waarschijnlijk nog niet écht 100%.
In iOS nog niet werkend gekregen helaas. Vraag me ook af wat daar van overblijft :P

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:20
De weg tot SOC 91% ging op een voorspelbaar traject maar daarna is hij het spoor bijster met het percentage terwijl er nog genoeg de accu in gaat.

Denk dat dit het maximum van vandaag gaat worden. De onbalans prijs gaat nu stijgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKWxvth7VvdNnH4ero9WFsgPlcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awsNNL241ipP5g4aUsSBvwjC.jpg?f=fotoalbum_large

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:46
paQ schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:37:
[...]

In iOS nog niet werkend gekregen helaas. Vraag me ook af wat daar van overblijft :P
Ik heb er helemaal geen kaas van gegeten; klopt het dat de plugin enkel voor Chrome is? Of ook voor naar Firefox te gebruiken porten?

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 23-04-2026 18:17 ]

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:45
@paQ, welke hardware gebruik jij om de BMS uit te lezen?

• paQ
Source90 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:13:
[...]

Ik heb er helemaal geen kaas van gegeten; klopt het dat de plugin enkel voor Chrome is? Of ook voor naar Firefox te gebruiken porten?
Ik denk dat je met tampermonkey oid gewoon de js kunt pasten en dat het dan werkt.

• paQ
MertijnW schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:46:
@paQ, welke hardware gebruik jij om de BMS uit te lezen?
Een esp32 en adertjes oranje, oranje/wit.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:53
Vanmiddag even leuk aan het testen geweest, de accu zat vol en ik heb mijn minimale verkoopprijs kaal even op -4 cent gezet. Mooi om te zien dat op de momenten dat de verkoopprijs onder de -4 cent komt vrij snel de teruglevering (blauw stopt). Is nu wel halverwege het kwartier natuurlijk, maar toch, je stopt dan toch even, en zo'n automation kan zeker bij grotere negatieve prijzen natuurlijk wel helpen om de verliezen te beperken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXsqIaP99JRrOUmziVvBuO4wGqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZxPl0lSk8VwTe5IOVuKGEsfz.png?f=fotoalbum_large

• jacovn
  • Laatst online: 19:12
Ik heb weer het standaard gedrag wat me niet aan staat. Begon de dag met 35% soc. Door de zon weer naar 90%. Nu al weer begonnen met terugleveren tot het weer 35% is en dan de hele nacht pendelen met wat gebruik en wat aanvullen.
Leuk
Zolang we kunnen salderen. Maar daarna ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daarna werkt het anders dan nu, ik zet nu nog m'n pv export uit maar ik zie pogingen om iets met pv te doen.
Wel te weinig, met een volle batterij exporteer ik liever niets om 15u maar er zit beweging in.
Verder komt er nog meer aan wat andere markten betreft, alleen zet je dat niet even snel in elkaar :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren, 7-4-2026 48,2kWh Balans Energie

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
paQ schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:37:
[...]

Op IpadOs werkt het wel goed i.i.g., alleen de prognose is niet altijd zichtbaar

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:56
Nu even ingelogd. Niet de 100% gehaald, maar blijven steken op 97% vandaag, door de vele exports.
Iniddels 60 kWh geleverd, de accu staat nog op 82% en zal dus nog wel even doorgaan met exporteren....
Ik heb ook voor anderhalf uur de SMA installatie uit gezet.

Resultaat van eergisteren (21/4), veel import tegen 9 cent, veel verkoop tegen 6 cent. En veel opwek.
Voor de use case, dit is geen gewenst gedrag :D :D

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
jeeedeee schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:12:
[...]

Nog CHG, maar er gaat echt niks de accu in volgens mij..
Dankjewel. Op welke module zijn je DC kabels aangesloten en welke module is de master (utp kabel naar Deye).

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
blue eyes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:35:
Nu even ingelogd. Niet de 100% gehaald, maar blijven steken op 97% vandaag, door de vele exports.
Iniddels 60 kWh geleverd, de accu staat nog op 82% en zal dus nog wel even doorgaan met exporteren....
Ik heb ook voor anderhalf uur de SMA installatie uit gezet.

Resultaat van eergisteren (21/4), veel import tegen 9 cent, veel verkoop tegen 6 cent. En veel opwek.
Voor de use case, niet is geen gewenst gedrag :D :D
Veel import op een dag met alleen maar zon, 90kWh zonopbrengst en een accu van 80kWh
8)7 8)7 8)7

Dat is geen use case maar een misuse case.
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste