Nou, als je dat narekent voor jezelf, inkoop, verkoop, dan heb je een resultaat.
Dat resultaat verreken je per maand met je balansstroom overzicht en dat is hoe de vlag erbij hangt 
(en dan moeten nog steeds je voorschotten eraf volgens mij)
Nee dat is niet juist.
Je hoeft alleen nog maar de heffingen, leveringskosten, korting en voorschotten te verrekenen.
Ik sta momenteel op iets van 700 euro bijbetalen (nov ingestapt). Klinkt superlelijk, is het ook

maar nu komen er ca 5 maanden aan met alleen maar opbrengsten als het goed is die dat gaan nivelleren.
Persoonlijk vind ik het hele verwarrende dat BE (en menig tweaker hier eveneens) alles benadert met kale stroomprijzen. Voor een leverancier kan ik me dat prima voorstellen, want dat is relevant voor hen. Wij als consument betalen ook EB, een klein deel opslag, en BTW.
Dus 24 euro aan 'voordeel' op een goeie dag behaald 2 jan bijv, daar moest dan ook nog even 91x 11 cent energiebelasting af, en 91 x 2 cent opslag en de BTW over dat kale tarief. Dan blijft er ineens nog maar 2 euro over

Wat trouwens nog best lekker was voor een dag met een max van iets van 2.5 graden hier

Dat plaatst dit soort gegevens ook veel beter in perspectief:
[
Voor 46% gewijzigd door
paQ op 19-04-2026 22:39
]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.