Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4gahKWjkio3_JWpJCkzZliCWlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIiF5d8Z0rn8yad03WZfoosw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o5mXZdFHCLLVrjrdI1a4j9bg3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2GSMWuDtWk3yriL9YzXs42g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rmmTdyEv0y_MgkHIQQQM3fop34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eEOpiQyyKuhbOLhwrcqhzFs.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben anderen dit ook? Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:05
Helsie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:
Ik had gisteren een behoorlijke 'thuisdag' en ook een keer de telefoon niet op de (bureau)lader geplakt. Wat schetste mijn verbazing: héél weinig batterijverbruik. Echt zo weinig dat ik dat nog nooit eerder gezien heb. Voor de volledigheid: ik heb de P10PXL nu net geen 2 weken in gebruik. Is dit de system intelligence die zijn werk gaat doen? Of is er een update geweest die iets gefikst heeft?
--
Edit: vergeten te melden dat ik óók het achtergrondgebruik van Chrome verboden heb. Dat is misschien ook iets wat veel doet met 70 tabjes open...
Wat is laag batterijverbruik? Mijn p10pro lijkt de accu slechter te worden. In het begin wat het verbruik laag en nu gaat al 15% eraf in 4h standby tijd tijdens het slapen. Hopelijk wordt het beter door de system intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
2 opmerkingen:
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.

2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:
2 opmerkingen:
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.

2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.
Wat zou kunnen is dat hij wel tot 80 laad, maar daarna niet meer bij blijft laden om op 80 te blijven. Dat heb ik vaker voorbij zien komen. Je zou in instellingen bij de batterij histoire kunnen kijken of dat het geval is.

Ik herken verder beide problemen niet, als ik wakker wordt staat hij op 80% en ik heb vrijwel altijd 5G verbinding.

Home Assistant configuratie

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 19:52
Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:

Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Oceanview schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:54:
[...]

Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.
Ja deze staat gewoon op 5G. Zoals ik al aangaf zat ik op mn Pixel 7 altijd op 5G maar nu nooit.

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:50
MaltaSoron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:19:
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben anderen dit ook? Iemand oplossingen?
Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?

Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.

Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:56

OKA

Iemand anders ook last van dat wifi spontaan niet verbonden is. Op reddit zijn er een hoop mensen die het hebben en zo te zien nog geen oplossing gevonden.

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07
BBBrt schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:34:
[...]

Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?

Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.

Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?
Na wat verder testen afgelopen twee dagen lijkt het grote verschil te zitten in het gebruik van de 50MP i.p.v. de 12MP, bij de 50MP lijkt het wel goed. Dit terwijl de 12P de standaard instelling is, en de software ook continu de 12MP-versie van vergelijkbare foto's als beste aanwijst, terwijl de 50MP veel beter lijken, bijzonder.

Eerder was foto's nemen met de 50MP erg traag, maar dat lijkt inmiddels een stuk beter. :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires