• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12 08:46
eymey schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:22:
[...]

Welke problemen heb jij precies met draadloos laden? Wat ik vooral heb met draadloos laden, is dat het een ' gokkast' lijkt of hij op 3, 5 of 12 watt zal laden (zelfs met laders waarvan ik gezien heb dat hij de 12-15watt wel kan halen).

GPS ontvangst met Android Auto ben ik ook benieuwd naar. Ik heb een jaar een Pixel 9 Pro gehad, die nu naar m'n vriendin toe is. En zij rijdt veel met Android Auto (met aawireless dongle). Met de dongle heeft ze sowieso dat AA vaak weg valt. Bij bedraad gebruik gebeurt dat niet (kan ze alleen niet opladen), maar geeft Google Maps om de haverklap aan dat de GPS kwijt is. Dus ik ben benieuwd of dat is wat jij met je P10 ook ervaart (heb AA nog niet met mijn P10Pro geprobeerd).

[...]

Ik herken wel wat jij en @Mother_lepard en @J0YR1D3R en anderen (sorry als ik vergeten ben je te taggen) zeggen.

Er lijkt iets 'off' met de camera('s). Het is zeker niet slecht en er is genoeg detail op het eerste gezicht. Maar eigenlijk alleen met 'originele' crop op het scherm van de 1x camera of de 5x.

@J0YR1D3R heeft het over 2-5x zoom, maar ik zie het eigenlijk ook als ik gewoon met de 1x lens een foto heb gemaakt en dan een beetje wil 'croppen' of 'inzoomen' terwijl ik de foto bekijk. Alls lijkt gewoon een beetje vaag/artificieel.

Ik heb jarenlang Sony smartphones gehad (waar men altijd kritiek had op de camera's) en voor de pixel9pro van vorig jaar ook nog 2 jaar een Samsung Galaxy S21FE. Maar bij de 10pro (ook al wel beetje bij de 9pro) lijkt het in algehele scherpte gewoon een stap terug. Ik zag onlangs nog op Facebook een herinnering van een landschapsfoto bij zonsopkomst die ik in 2021 met een Xperia 5-II had gemaakt en man, wat was dat scherp.

Het is voor mij net niet 'erg' genoeg om heel hard de P9P van m'n vriendin en mijn P10P te gaan verkopen, want softwarematig en qua gebruik zijn we er tevreden mee. Maar het moet wel verbeteren.....

Camera app staat trouwens ingesteld op 50MP, dus niet 12MP.
Kijk de bomen en struiken op deze foto's.
Dit is toch lelijk of ligt het nou aan mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ygyoDoYfbSoXJR12HhmzdPuDcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD4dOdGnL81XwZQcC3NQnDNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz45eJE5afmZNhPTYolo0qOAnB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgqHEpY5p3gGBBvkpV07cTZT.jpg?f=fotoalbum_large

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12 08:46
Er hangt een wazige bloom overheen, ook met de 50MP.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:16
MaltaSoron schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:59:
[...]

Kijk de bomen en struiken op deze foto's.
Dit is toch lelijk of ligt het nou aan mij?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha ja ik heb al jaren een Pixel (6a, 6 pro, 7 pro, 8 pro en 10 pro xl) maar ben niet blij met die onscherpte in de foto's. Compositie van de foto's nog steeds top, scherpte echt meh. Ik ben al zelfs naar een Xiaomi of Vivo aan het kijken :o

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24
Ik herken het ook wel. Ik snap ook niet waarom de Pixel 10 serie dan zo hoog scoort bij DXO-mark. Die zouden dat toch ook moeten opvallen? Waar gaat dit mis?
Ik was destijds aan het kijken naar een Xiaomi 15 Ultra, maar met de deal met de lancering was de keus snel gemaakt.

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-12 13:29
MaltaSoron schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:00:
Hoe ver was je hier ingezoomd?

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wesley007! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:45:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de aangegeven snelheid tijdens navigeren (maps of TomTom) continu verspringt. Dan rij je bijvoorbeeld 100 op de snelweg en dan rij ik volgens gps opeens 105, 97 etc. maar blijft nooit dezelfde snelheid aangeven. Daar had ik bij mijn vorige telefoon nooit last van.
Ik heb hier ook gigantisch veel last van, met Waze en Android Auto in dit geval. De snelheid fluctueert vrijwel constant in een range van 10-15 km/h. Ook zijn meldingen van Flitsmeister heel erg vaak te laat. Echt wel een grote tegenvaller ten opzichte van mijn Pixel 7 hiervoor.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:57
wesley007! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:45:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de aangegeven snelheid tijdens navigeren (maps of TomTom) continu verspringt. Dan rij je bijvoorbeeld 100 op de snelweg en dan rij ik volgens gps opeens 105, 97 etc. maar blijft nooit dezelfde snelheid aangeven. Daar had ik bij mijn vorige telefoon nooit last van.
Zal er eens op letten, maar het is mij (Pixel 10 Pro) nog niet opgevallen. Let er eigenlijk niet zo op. De afwijking van de auto is mij bekend.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:07
MaltaSoron schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:00:
Dat lijkt echt niet goed, het lijkt wel olieverf. Ik heb dat totaal niet met mijn 10 pro. Ik zou het toestel ter reparatie aanbieden bij Google als ik jou was.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42
Binnetie schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:49:
Ik herken het ook wel. Ik snap ook niet waarom de Pixel 10 serie dan zo hoog scoort bij DXO-mark. Die zouden dat toch ook moeten opvallen? Waar gaat dit mis?
Ik was destijds aan het kijken naar een Xiaomi 15 Ultra, maar met de deal met de lancering was de keus snel gemaakt.
Yup, non stop

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:18
Hier rolt de update binnen .

• Steakfriet
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19-11 18:06
Ik heb toch al sinds aanschaf (ik heb hem besteld met release dus al sinds begin) een probleem op mijn Pixel Pro 10 XL met uitgaande telefoons.
Als ik bel naar sommige nummers, ik heb de indruk voornamelijk bedrijven of niet gekende contacten dan gaat de lijn niet over. Soms krijg ik kort erna van dezelfde nummer een belletje terug dus hij komt wel bij hen binnen maar ik hoor niets op de lijn dat de telefoon overgaat.

Ik vermoed dat dit euvel niet enkel bij mij is? Iemand ervaringen?

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-12 18:12
Steakfriet schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:40:
Ik heb toch al sinds aanschaf (ik heb hem besteld met release dus al sinds begin) een probleem op mijn Pixel Pro 10 XL met uitgaande telefoons.
Als ik bel naar sommige nummers, ik heb de indruk voornamelijk bedrijven of niet gekende contacten dan gaat de lijn niet over. Soms krijg ik kort erna van dezelfde nummer een belletje terug dus hij komt wel bij hen binnen maar ik hoor niets op de lijn dat de telefoon overgaat.

Ik vermoed dat dit euvel niet enkel bij mij is? Iemand ervaringen?
Nee ken dit euvel niet. Het werkt vanaf het begin goed. Welke provider heb je?

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-12 11:08
Waarom is de Pixel 10 op dit moment goedkoper dan de Pixel 9? Ik zie dit bij KPN, Mediamarkt, Belsimpel, Vodafone etc. Ik heb net een KPN verlenging gedaan, waarbij ik €384 voor de Pixel 10 moest betalen bij de Mediamarkt en Belsimpel.

Zij bijvoorbeeld https://www.vodafone.nl/telefoon/alle-telefoons?&Google

Wat is het dat er voor zorgt dat de kortingen op de Pixel 10 zoveel hoger zijn dan op de Pixel 9?

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12 16:17
SamSid schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:27:
[...]

Ik heb dat ook... maar had dat bij mijn pixel 8 ook al. Ik heb Odido als provider.

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-12 16:49
satyriasis schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb dat ook... maar had dat bij mijn pixel 8 ook al. Ik heb Odido als provider.
Idem bij Odido, maar met een Pixel 7.
Met mijn 10 pro heb ik tot heden (nog) niet het probleem.

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-12 06:46
satyriasis schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:24:
[...]

Heb je al een nieuwe simkaart besteld ? Ik heb het in het verleden bij kpn gehad met een Xiaomi en heb toen een andere sim gevraagd waarna het klaar was. Ik heb nu ook Odido met een fysieke simkaart sinds 1 maand actief.

• Steakfriet
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19-11 18:06
SamSid schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:27:
[...]

Orange het is een bedrijfsgsm (belgie)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Raindeer schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:00:
Waarom is de Pixel 10 op dit moment goedkoper dan de Pixel 9? Ik zie dit bij KPN, Mediamarkt, Belsimpel, Vodafone etc. Ik heb net een KPN verlenging gedaan, waarbij ik €384 voor de Pixel 10 moest betalen bij de Mediamarkt en Belsimpel.

Zij bijvoorbeeld https://www.vodafone.nl/telefoon/alle-telefoons?&Google

Wat is het dat er voor zorgt dat de kortingen op de Pixel 10 zoveel hoger zijn dan op de Pixel 9?
In de Pixel 10 is tov de Pixel 9 op de hoofd en ultrawide camera bespaard. Of dat 'm goedkoper maakt weet ik niet, maar ik zou als ik mocht kiezen voor dezelfde prijs misschien wel liever een Pixel 9 kopen dan een Pixel 10.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-12 11:08
SH007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:59:
[...]

In de Pixel 10 is tov de Pixel 9 op de hoofd en ultrawide camera bespaard. Of dat 'm goedkoper maakt weet ik niet, maar ik zou als ik mocht kiezen voor dezelfde prijs misschien wel liever een Pixel 9 kopen dan een Pixel 10.
Er zit een 5x telephoto naast, die er eerst niet zat. Dat geeft voor mij direct al positief uitgepakt, toen ik een specht wilde filmen. Ook zeggen reviewers meestal dat ze geen grote verschillen zien, behalve in low light. Dat laatste is jammer, maar de optische zoom is wel erg fijn om te hebben. Op de pixel 9 is er geen optische zoom.

Zie oa deze review

• SH007
  • Niet online
Raindeer schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:50:
[...]

Er zit een 5x telephoto naast, die er eerst niet zat. Dat geeft voor mij direct al positief uitgepakt, toen ik een specht wilde filmen. Ook zeggen reviewers meestal dat ze geen grote verschillen zien, behalve in low light. Dat laatste is jammer, maar de optische zoom is wel erg fijn om te hebben. Op de pixel 9 is er geen optische zoom.

Zie oa deze review
Klopt. Het is wat je belangrijk vindt. Ik maak denk ik 75 procent van de fotos binnen, en dan is de lowlight performance heel belangrijk. Ik heb geen ervaring met de 10 (wel de 10 pro), maar wel met de pixel 8 (zelfde sensor als de pixel 9) en de pixel 9a (zelfde sensor als de 10). En daar kies ik binnen niet voor de 9a.
Als de tele belangrijker is dan is de 10 (of de 9 pro of 10 pro als het budget het toestaat) natuurlijk wel een goede keuze.

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 18:46
SH007 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:56:
[...]

Klopt. Het is wat je belangrijk vindt. Ik maak denk ik 75 procent van de fotos binnen, en dan is de lowlight performance heel belangrijk. Ik heb geen ervaring met de 10 (wel de 10 pro), maar wel met de pixel 8 (zelfde sensor als de pixel 9) en de pixel 9a (zelfde sensor als de 10). En daar kies ik binnen niet voor de 9a.
Als de tele belangrijker is dan is de 10 (of de 9 pro of 10 pro als het budget het toestaat) natuurlijk wel een goede keuze.
Waar kies je dan voor?

• SH007
  • Niet online
Ik ben van de 8 naar de 10 pro gegaan omdat ik graag de tele camera wilde, maar niet in wilde leveren op de sensor van de main camera. Daar was wel een goede aanbieding voor nodig, want de 10pro (en 9pro) zijn wel serieus duur

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 18:46
SH007 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:14:
[...]

Ik ben van de 8 naar de 10 pro gegaan omdat ik graag de tele camera wilde, maar niet in wilde leveren op de sensor van de main camera. Daar was wel een goede aanbieding voor nodig, want de 10pro (en 9pro) zijn wel serieus duur
Ik kan van de 6 Pro naar de 10 Pro gaan voor een goede prijs, maar al die reviews over slechte 2x zoom houden me tegen. Denk je dat ik het alsnog moet doen?

• SH007
  • Niet online
CRXed schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:26:
[...]

Ik kan van de 6 Pro naar de 10 Pro gaan voor een goede prijs, maar al die reviews over slechte 2x zoom houden me tegen. Denk je dat ik het alsnog moet doen?
Ik weet het niet. De 2x zoom valt voor mijn gevoel ook wat tegen, ik snap niet zo goed waarom ze dat niet (kunnen) oplossen. Ik heb het zelf nooit 1:1 vergeleken met een oudere pixel. Verder is de 10 pro wel een stuk vlotter, beter scherm, best aardige accuduur, etc. Maar als je nog een jaar kunt wachten dan is de 11 vast weer beter, en hoef je nu nog geen geld uit te geven.

• Binnetie
Iemand enig idee wat de cirkels om de apps zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BbPb7nF2/Screenshot-20251121-174405.png

Het is niet dat ik nog meldingen open heb staan.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Binnetie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:47:

[Afbeelding]

Op basis van dit screenshot zou ik zeggen dat het third party apps zijn

Home Assistant configuratie

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-12 13:29
Binnetie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:47:

[Afbeelding]

Het zijn app suggesties die Google automatisch plaatst als je niet heel die rij zelf gevuld hebt.

• TheFes
Baspower schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:44:
[...]

Het zijn app suggesties die Google automatisch plaatst als je niet heel die rij zelf gevuld hebt.
Dat is het inderdaad, was al weer vergeten dat ie dat doet

• Binnetie
Dankjewel. In dacht dat ik de rij wel gevuld had.
Het is net of hij de apps die er stonden vervangen heeft voor apps die ik regelmatig gebruik.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37
Ik heb heel sporadisch dat het scherm een milliseconde even ''flipt''!
Dan zie je een oude beeldbuis in het grijze scherm.

Het is ook echt niet storend, maar ik kom van een Pixel 8 dat spontaan een paarse streep ging tonen.
Dus ik heb niet zoveel zin in een hardware probleem.

Meer mensen die dit ervaren?

• outlandos
  • Laatst online: 02-12 15:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NsMg0cMNLddDcvKl8y3bh4y9io=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QVpxfYHAuEWhUMrBlvx0DfX3.png?f=fotoalbum_large

Wat is dit nu opeens, werkt Gemini (app) niet meer in Nederland? Ik bedoel dan niet de Gemini flash variant, maar de Pro.

Hebben hier meer mensen last van met de Pixel 10?

• TheFes
outlandos schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:10:
[Afbeelding]

Wat is dit nu opeens, werkt Gemini (app) niet meer in Nederland? Ik bedoel dan niet de Gemini flash variant, maar de Pro.

Hebben hier meer mensen last van met de Pixel 10?
Werkt hier gewoon. Mocht je heel geïnteresseerd zijn in het antwoord
Het korte antwoord is: Nee, het is fysiek onmogelijk om 10 kg aan daadwerkelijke lichaamsmassa (vet of spierweefsel) aan te komen in 10 dagen tijd.
Zelfs als de weegschaal na 10 dagen een hoger getal zou aangeven, bestaat het grootste deel daarvan uit vocht en maaginhoud, niet uit lichaamsweefsel. Bovendien is een poging hiertoe gevaarlijk voor je gezondheid.
Hieronder leg ik uit waarom dit wiskundig en biologisch niet kan, en wat wel realistisch is.
1. De Wiskunde: Waarom het niet kan
Om aan te komen moet je meer calorieën eten dan je verbrandt. Laten we naar de cijfers kijken:
* 1 kg lichaamsvet staat gelijk aan ongeveer 7.700 kcal bovenop je dagelijkse behoefte.
* Om 10 kg vet aan te komen, heb je een overschot nodig van 77.000 kcal.
* In 10 dagen betekent dit een dagelijks overschot van 7.700 kcal.
Stel dat je lichaam per dag 2.500 kcal verbrandt (onderhoud), dan zou je ruim 10.000 kcal per dag moeten eten.
* Ter vergelijking: Dit zijn ongeveer 18 Big Macs of 35 chocoladerepen per dag.
Je lichaam kan deze hoeveelheid voedsel in zo'n korte tijd simpelweg niet verwerken of absorberen. Je zou waarschijnlijk ernstig ziek worden, moeten overgeven of zware diarree krijgen, waardoor de calorieën niet worden opgenomen.
2. Gewicht op de weegschaal vs. Lichaamsmassa
Als je heel veel gaat eten en drinken, kan de weegschaal wel tijdelijk flink omhoog schieten. Dit is echter "schijngewicht":
* Vochtretentie: Door veel koolhydraten en zout te eten, houdt je lichaam liters water vast (oedeem).
* Maag- en darmvulling: Voedsel heeft gewicht. Als je constant eet, zit er letterlijk kilo's aan voedsel in je spijsverteringskanaal dat nog niet is uitgepoept.
* Glycogeen: Je spieren slaan energie op als glycogeen, wat zich bindt aan water.
Zodra je weer normaal gaat eten, verlies je dit "gewicht" binnen enkele dagen weer.
3. De Gezondheidsrisico's
Proberen om zo snel aan te komen is een zware aanslag op je lichaam:
* Spijsvertering: Extreme misselijkheid, maagkrampen en constipatie/diarree.
* Organen: Je alvleesklier (insulineproductie), lever en nieren worden overbelast.
* Hart: Een plotselinge toename van bloedvolume en lichaamsmassa kan de bloeddruk gevaarlijk verhogen.
Wat is wel realistisch en gezond?
Als je wilt aankomen (bulken), is geduld essentieel.
* Realistisch tempo: 0,25 kg tot 0,5 kg per week.
* Agressieve bulk: Maximaal 1 kg per week (hierbij kom je wel veel vet aan naast spier).
* Benodigd overschot: 300 tot 500 kcal bovenop je dagelijkse behoefte.
Tips om gezond aan te komen:
* Vloeibare calorieën: Drink calorieën (volle melk, smoothies met pindakaas/havermout, weight gainers). Dit vult minder snel dan vast voedsel.
* Caloriedichte voeding: Noten, avocado's, oliën, vette vis en gedroogd fruit.
* Krachttraining: Zorg dat de extra calorieën naar je spieren gaan en niet alleen naar je buikvet.
* Eet vaker: Eet 5 tot 6 keer per dag in plaats van 3 grote maaltijden.
Volgende stap
Wil je dat ik een realistische berekening voor je maak van hoeveel calorieën jij per dag zou moeten eten om op een gezonde manier (bijvoorbeeld 0,5 kg per week) aan te komen?
Zo ja, geef me dan even je geslacht, leeftijd, lengte, huidige gewicht en hoe actief je bent (sport/werk).

• Binnetie
Hier rolt de december update binnen: https://support.google.co...d=18079671520064629590-NA

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 03-12-2025 19:11 ]

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:32
Ik loop met mijn Pixel 10 Pro XL tegen het volgende probleem aan.
Ik dacht: laten we eens de beta proberen. Op zich draaide dat best stabiel. Geen problemen gehad, maar 2 weken geleden dacht ik: ik ga er toch maar weer uit.
Echter, als ik opstartte, gaf het toestel toch aan dat ik nog in het bètaprogramma zat. Ik heb dagen gewacht, maar de melding bleef komen als ik opnieuw opstartte. Ondertussen een volledige reset gedaan, zowel via het toestel als via de optie met de factory data reset.
Echter, het toestel blijft aangeven dat ik de beta draai. Nu las ik wel dat het kan zijn dat je pas de stabiele versie krijgt als er een update uitkomt, en wel maanden kan duren. Nu schijnt er van de week een update gekomen te zijn, maar mijn toestel ziet deze update ook niet. Ook niet als ik me toch weer aanmeld voor de beta en weer afmeld.
Iemand een idee?
Ik draai build BP41.250916.012.A1
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires