Binnetie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:44:
Interessant onderwerp.
Ik ga binnenkort bereikbaarheidsdiensten draaien en mijn werksim zit in mijn Pixel 10 Pro. Ik heb al eens getest met DND en favoriete contacten die altijd kunnen bellen.
Maar als iemand belt die geen contact van me is (behalve de storingsdienst van de leverancier) dan komt deze niet binnen.
Ik zou graag willen dat Whatsapp for business en gesprekken altijd binnenkomen en geluid maken, maar dat de rest stuk is als ik lig te slapen. Via DND en 'slapen' vind ik een beetje spannende oplossingen, omdat het niet werkt.
Ik had eens gewoon alles op 'aan' laten staan maar dan wordt je wakker van de onnodige notificaties van andere apps.
Ik draai ook dit soort diensten en gebruik hiervoor mijn Garmin horloge (maar misschien werkt het ook met andere 'smart'watches). Ik zet tijdens een dienst mijn telefoon 's nachts gewoon volledig stil met Do not disturb. Het is echter zo dat de Garmin daar in principe lak aan heeft. Die gaat gewoon trillen als je gebeld wordt of als er een appje binnenkomt. Tenzij je op de Garmin óók zijn eigen Do not disturb aanzet. En dat laatste heb ik normaal gesproken aan, maar als ik een dienst draai dan zet ik Do not disturb op de Garmin uit. Als er dan 's nachts gebeld wordt, blijft mijn telefoon stil, maar trilt mijn Garmin om mijn pols.
Ideaal voor mij: ik word (op een vrij ontspannen manier) wakker en de rest van het huis niet...