Mijn batterij laadt juist nooit tot 100 percent op. 80 en niet verder, ik ben benieuwd wanneer de kalibratie naar 100 een keer gebeurd. Heb de telefoon sinds het begin.
Ik checkte dus even https://support.google.com/pixelphone/answer/7106961?visit_id=639157575033552334-1045128075&p=eu_ecodesign_charging&rd=1#zippy=%2Coptimalisatie-voor-opladen-gebruikenJ0YR1D3R schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Als hij nog niet de 100 heeft aangetikt blijft hij het doen. Als hij al wel een keer 100% is geweest en hij blijft het doen is het inderdaad gek, maar op te lossen. Keertje opnieuw de limiet instellen werkt voor mij in ieder geval.
en je dient de telefoon dus 30 minuten aan de lader te houden wanneer hij de 100% bereikt. Aantikken is dus niet voldoende, hij moet het echt 30 minuten vasthouden.
Mijn vrouw gebruikt inmiddels ruim twee jaar met veel plezier een Google Pixel 8 Pro. Ze is nog steeds erg tevreden over het toestel, met name over de camera, de gebruikservaring en de slimme softwarefuncties die Google biedt.
Toch begint het te kriebelen en wil ze graag overstappen naar een Google Pixel 10 Pro.
Ik ben me daarom aan het verdiepen in de huidige high-end toestellen. Wat mij opvalt is dat veel reviews en vergelijkingen aangeven dat Google met zijn softwarematige beeldverwerking vaak foto's aflevert die natuurlijker ogen dan die van Samsung. Zelfs ChatGPT gaf aan dat de Pixel 10 Pro qua camerakwaliteit mogelijk een streepje voor heeft op de Samsung Galaxy S26, ondanks dat Samsung op papier vaak indrukwekkendere cameraspecificaties heeft.
Wat ik graag van de Tweakers-community zou willen weten:
Is de Pixel 10 Pro momenteel de beste keuze voor iemand die al tevreden is met de Pixel-ervaring?
Is de cameravoorsprong van Google in de praktijk echt merkbaar ten opzichte van de Galaxy S26?
Zijn er misschien andere toestellen die ik over het hoofd zie in dit prijssegment?
Hoe zit het met accuduur, prestaties en modemkwaliteit van de Pixel 10 Pro ten opzichte van Samsung?
Zijn er gebruikers die recent de overstap hebben gemaakt van een Pixel 8 Pro naar een Pixel 10 Pro en hun ervaringen willen delen?
Het gebruik bestaat voornamelijk uit:
Veel fotografie (kinderen, familie, vakanties)
Social media
WhatsApp
Streaming
Geen gaming
Omdat ze al erg tevreden is over haar Pixel 8 Pro neig ik naar de Pixel 10 Pro, maar ik ben benieuwd of er goede argumenten zijn om juist voor Samsung of een ander toestel te kiezen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Toch begint het te kriebelen en wil ze graag overstappen naar een Google Pixel 10 Pro.
Ik ben me daarom aan het verdiepen in de huidige high-end toestellen. Wat mij opvalt is dat veel reviews en vergelijkingen aangeven dat Google met zijn softwarematige beeldverwerking vaak foto's aflevert die natuurlijker ogen dan die van Samsung. Zelfs ChatGPT gaf aan dat de Pixel 10 Pro qua camerakwaliteit mogelijk een streepje voor heeft op de Samsung Galaxy S26, ondanks dat Samsung op papier vaak indrukwekkendere cameraspecificaties heeft.
Wat ik graag van de Tweakers-community zou willen weten:
Is de Pixel 10 Pro momenteel de beste keuze voor iemand die al tevreden is met de Pixel-ervaring?
Is de cameravoorsprong van Google in de praktijk echt merkbaar ten opzichte van de Galaxy S26?
Zijn er misschien andere toestellen die ik over het hoofd zie in dit prijssegment?
Hoe zit het met accuduur, prestaties en modemkwaliteit van de Pixel 10 Pro ten opzichte van Samsung?
Zijn er gebruikers die recent de overstap hebben gemaakt van een Pixel 8 Pro naar een Pixel 10 Pro en hun ervaringen willen delen?
Het gebruik bestaat voornamelijk uit:
Veel fotografie (kinderen, familie, vakanties)
Social media
Streaming
Geen gaming
Omdat ze al erg tevreden is over haar Pixel 8 Pro neig ik naar de Pixel 10 Pro, maar ik ben benieuwd of er goede argumenten zijn om juist voor Samsung of een ander toestel te kiezen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires