Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
Silvin schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:09:
[...]

Sterker nog, de zoomlens gaat maar tot 5x. Alles daarboven is al digitale zoom met upscale algoritmes. Vanaf 30x Zoom wordt het niet alleen upscaling maar ook daadwerkelijk "aanvullen" door AI. Het is hit or miss, absoluut. Maar naar mijn mening beter mee verlegen dan om verlegen. En de resultaten zijn in de tests die ik heb gedaan beter dan die van de Xiaomi 15. Ook goed dat het niet/beperkt werkt als er mensen op staan.

Edit: Als er genoeg licht is, anders zoom je direct digitaal met de main camera tenzij je de zoomlens forceert.

En alle Zoom tussen de 1x en 5x is dus ook digitale zoom op de main cam.
Bedankt voor de uitleg.

Btw Op de site van Androidpolice https://www.androidpolice.com/pixel-10-ifixit-teardown/ is een teardown van de Pixel 10 te zien. De camera van de Pixel 10 heeft een 10,8 MP 5x optische zoom lens.
Ik neem aan dat dit ook voor de Pixel 10 Pro geldt.

[ Voor 9% gewijzigd door Xfile op 16-09-2025 09:31 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:40
Xfile schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:30:
[...]

Bedankt voor de uitleg.

Btw Op de site van Androidpolice https://www.androidpolice.com/pixel-10-ifixit-teardown/ is een teardown van de Pixel 10 te zien. De camera van de Pixel 10 heeft een 10,8 MP 5x optische zoom lens.
Ik neem aan dat dit ook voor de Pixel 10 Pro geldt.
Nee, de Pro heeft een 48 MP zoom lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Jmtpes schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 00:00:
[...]
Tethering kost veel echt stroom, in dit geval is einde van de dag op 35% echt heel netjes.
Ja ik snap dat het veel stroom kost, maar het is niet dat ik daar constant mee aan het streamen/downloaden ben. Ik gebruikte ook veel tethering met de Pixel 9Pro, en naar mijn idee ging de batterij daar veel minder snel leeg. Even een voorbeeld. Ik stond vanochtend op en de telefoon was op 32%. Ik had 10 minuten scherm tijd, heb spotify geluisterd via bluetooth en na ongeveer 45 minuten zat de telefoon op 22%. (Ik heb vanochtend tetheren niet aan gehad.) 10% in 45 minuten vind ik erg fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
BBBrt schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:36:
[...]

Nee, de Pro heeft een 48 MP zoom lens...
https://nl.ifixit.com/Device/Google_Pixel_10_Pro
50 MP, ƒ/1.68 rear wide camera w/OIS, 4K60
48 MP, ƒ/1.7 rear ultrawide camera, 4K60
48 MP, ƒ/2.8 rear 5x telephoto camera w/OIS
42 MP, ƒ/2.2 front selfie camera, 4K60
LDAF sensor
https://nl.ifixit.com/Device/Google_Pixel_10
48 MP, ƒ/1.7 rear wide camera w/OIS, 4K60
13 MP, ƒ/2.2 rear ultrawide camera, 4K60
10.8 MP, ƒ/3.1 rear 5x telephoto camera w/OIS
10.5 MP, ƒ/2.2 front selfie camera, 4K60
LDAF sensor
Dat is een groot verschil met de Pixel 10!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Helsie schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:50:
[...]

Bij mij werkte het direct na in gebruik nemen van de P10PXL (nog) niet, maar enkele dagen later ineens wel (zelfde situatie, ook gezinsabbo en kunnen omzetten naar de gratis trial van een jaar).
Op welke manier heb je het opgelost? Ik heb ondertussen mijn bestaande abonnement opgezegd en ook contact met Google Support. Maar die kunnen niets voor mij betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bartsled schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:15:
[...]

Op welke manier heb je het opgelost? Ik heb ondertussen mijn bestaande abonnement opgezegd en ook contact met Google Support. Maar die kunnen niets voor mij betekenen.
Ik heb mijn bestaande abonnement nooit opgezegd. Vanaf het moment dat de korting/aanbieding beschikbaar kwam, kon ik die kiezen en kwam het automatisch in de plaats van wat ik al had. Ik heb geen andere actie ondernomen dan enkele dagen nadat het niet lukte, nog eens te kijken of de aanbieding toen wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
bartsled schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:15:
[...]

Al een keer cashe en opslag van de one app gewist? Ik kreeg daarna pas de optie voor gratis abo. (Toen werkte het niet als ik dit wilde activeren. Ik heb toen met een ander account ingelogd en bij dat account kon ik wel activeren, maar heb het onderbroken omdat ik dat account niet gebruik. Daarna weer met mijn main account ingelogd en toen kon ik het wel activeren).

[ Voor 31% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-09-2025 12:00 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 20:29
Ik kom er net achter dat android 16 echt voor heel veel apps geen Edge to edge optie heeft. Is bij jullie bijvoorbeeld google maps ook voorzien van een balk aan de zijkant? Echt een beetje lame, ik koop een grotere telefoon voor het extra scherm en dan plempen ze er een blank space neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
Fuku-San schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:40:
Ik kom er net achter dat android 16 echt voor heel veel apps geen Edge to edge optie heeft. Is bij jullie bijvoorbeeld google maps ook voorzien van een balk aan de zijkant? Echt een beetje lame, ik koop een grotere telefoon voor het extra scherm en dan plempen ze er een blank space neer...
Maps vult bij mij gewoon het hele scherm, heb geen balk aan de zijkant.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
TheFes schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:44:
[...]

Maps vult bij mij gewoon het hele scherm, heb geen balk aan de zijkant.
Ik snap er werkelijk niks van. Zelfs een factory reset gedaan. Settings cache gewiped. System UI Force Quit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKMCr_lKJO9D7bEXm5y0gLhhoe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nStptI5jx9eDOCRu8ayOWL4W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zit de notificatiebalk normaliter...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Fuku-San schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:57:
[...]

Ik snap er werkelijk niks van. Zelfs een factory reset gedaan. Settings cache gewiped. System UI Force Quit.

[Afbeelding]
Ah, op landscape heb ik die wel, in portrait stand vult hij wel de notificatiebalk met kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
CLB schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:02:
Daar zit de notificatiebalk normaliter...?
ja, het lijkt alsof de telefoon niet meer edge to edge wil in landscape mode. Ik heb gisteren een beetje lopen spelen met Saturn Emu om Castlevania te spelen op de telefoon, en een beetje in de emulator met aspect ratio settings lopen klooien. Verder nog in Dev settings de notch cut out opties even bij langs gegaan, en ik vermoed dat er sindsdien iets mis is gegaan. Wat dus blijkbaar zelfs meemigreert in mijn settings na een factory reset.

Want ik meen mij ook te herinneren dat mijn maps e.d. gewoon full screen waren. Lijkt me stug dat zo'n emulator het hele systeem zo in de war brengt, maar ik sluit niks uit.

Edit: Als ik zo online kijk lijkt dit inderdaad met maps bij iedereen zo te zijn. Hoe is het met brave/chrome/ffox bij jullie?

Edit 2: Flitsmeister map is WEL edge to edge. Hold up; google kondigt aan dat Android 16 edge to edge default gaat hebben voor apps.. maar doet het met hun eigen apps niet?? Mag ik dit even niet snappen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Fuku-San op 16-09-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:03
Hm, goed punt. Was me niet opgevallen maar Maps werkt in landscape idd niet op het volledige scherm waar dat eerder wel zo was. Wellicht 1 van de bugjes die er toch best wat inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
Net melding op mijn toestel dat hij opnieuw op moest starten na systeem update.

https://9to5google.com/20...eptember-2025-ota-update/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:02
Hmmmm , gisteren mn eerste battery drain gehad op mn pixel 10 pro. Om 00.00 ging ik slapen met 44% accu en om ochtend 06.00 was mn telefoon leeg.

Enige wat ik gisteren anders heb gedaan is een transparant hoesje gebruikt zonder magring. Tussen mn telefoon had ik een metalen pin gelegd (om simkaart te verwijderen). Kan het zo zijn dat ergens in mn telefoon iets geactiveerd word?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Ik merk de laatste tijd dat ik van veel apps geen pushmelding krijg. Bijv Messenger, Marktplaats, Teamviewer.
De apps hebben rechten om meldingen te tonen. Zoals bij Marktplaats en Messenger merk ik vaak dat ik een bericht heb maar dit pas zie als ik de app open.
Wat wel opvallend is dat ik vaak wel een pushbericht krijg van Marktplaats met: 'Deel geen e-mailadres blabla'. Ik heb voor alle categorieën de melding aangezet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik zie dit ook op de Pixel 7 Pro.

• Jmtpes
Binnetie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:12:
Ik merk de laatste tijd dat ik van veel apps geen pushmelding krijg. Bijv Messenger, Marktplaats, Teamviewer.
De apps hebben rechten om meldingen te tonen. Zoals bij Marktplaats en Messenger merk ik vaak dat ik een bericht heb maar dit pas zie als ik de app open.
Wat wel opvallend is dat ik vaak wel een pushbericht krijg van Marktplaats met: 'Deel geen e-mailadres blabla'. Ik heb voor alle categorieën de melding aangezet.

Hier ook met marktplaats op mn huidige pixel 10 pro en pixel 7. Ook meldingen van mn parkeerapp komen ook niet binnen.

Heel vervelend

• SinFlames
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:35
Weet iemand waarom de Pixel 10 niet beschikbaar is via coolblue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:36
Binnetie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:12:

Hier bij marktplaats hetzelfde verhaal.

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 23:36
Goedenavond, een vraag. Ik overweeg een Pixel 10 Pro xl aan te schaffen. Wat vinden jullie de camera kwaliteit? Beter of gelijk aan zijn voorganger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I-den-tiek, met hier en daar een kleine tweak...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05
NeWSJuNK schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:05:
[...]

Hier bij marktplaats hetzelfde verhaal.
Idem

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
zuukie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:32:
Goedenavond, een vraag. Ik overweeg een Pixel 10 Pro xl aan te schaffen. Wat vinden jullie de camera kwaliteit? Beter of gelijk aan zijn voorganger?
Zelfde camera's als de voorganger, alleen de 100x zoom met AI is voor mij een echt verschil (heb de 10 Pro non-XL)

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 23:36
Bedankt voor jullie reacties. Dat waardeer ik zeer. Nog een vraag. Wat vinden jullie van de batterijduur 🤔
Ah Marktplaatsnotificaties.... Fijn... Toch even gekeken en hier ook wat berichten gemist van begin september :+

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:36
Als ik de telefoon op het scherm leg gaat de trilmotor 3 keer trillen. Iemand weet wat het is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:49:
Als ik de telefoon op het scherm leg gaat de trilmotor 3 keer trillen. Iemand weet wat het is ?
Your Google Pixel vibrates when you turn it over because the "Flip to Shhh" feature, which activates "Do Not Disturb" mode, is enabled and provides a subtle haptic feedback to confirm its activation. To check and adjust this setting, go to Settings > System > Gestures > Flip to Shhh.

:)
CLB schreef op donderdag 18 september 2025 @ 00:08:
Ah Marktplaatsnotificaties.... Fijn... Toch even gekeken en hier ook wat berichten gemist van begin september :+
En vandaag komen ze 'opeens' wel binnen...

• BBBrt
zuukie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:09:
Bedankt voor jullie reacties. Dat waardeer ik zeer. Nog een vraag. Wat vinden jullie van de batterijduur 🤔
Er zijn al meerdere reacties gegeven hier. De meeste (waaronder ik) zijn positief, maar er zijn ook verhalen over drains.

Ik eindigde gister weer een dag met 60% over. 3 uur schermtijd. Dikke prima!

• Binnetie
CLB schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:21:
[...]

Haha inderdaad! Super fijn! Blijkbaar een probleemje bij Marktplaats.

• Jmtpes
zuukie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:09:
Zo te lezen op dit forum ben ik de enige die een drain heeft meegemaakt. Gelukkig afgelopen dagen geen drain meer gehad.

Nu na 15uur, bijna 3h schermtijd gebruikt, heb ik nog 53% accu over. Als dit zo blijft ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 16:31

WCA

Heb vanaf dag 1 de 10 Pro XL, moet zeggen, op vrijwel alle vlakken een verbetering tov de 7 pro die ik had, behalve de batterij, die valt me enorm tegen. Ik hoop dat er nog wat updates komen die de batterij significant verbeteren want ik heb echt dagen dat ik het RUIM niet red.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 22:51
Is het alleen die beta feature voor themed icons?

Of is er ergens meer keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
WCA schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:41:
Heb vanaf dag 1 de 10 Pro XL, moet zeggen, op vrijwel alle vlakken een verbetering tov de 7 pro die ik had, behalve de batterij, die valt me enorm tegen. Ik hoop dat er nog wat updates komen die de batterij significant verbeteren want ik heb echt dagen dat ik het RUIM niet red.
Hier juist een verbetering tov de Pixel 7 Pro. Wel kleine verbetering maar alles is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Upbeat schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:51:
[...]

Hier juist een verbetering tov de Pixel 7 Pro. Wel kleine verbetering maar alles is meegenomen.
Ik had wel binnen de garantie nog een nieuwe accu in de 7 Pro laten zetten, die was nog geen 300 cycles/1 jaar oud, dus ik vergelijk ook geen versleten accu met een nieuwe.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
In mijn ervaring gaat de batterij bij een nieuwe telefoon sneller leeg als je alles van de oude telefoon 1 op 1 met de wizard heb overgezet. Zeker als dit ook een upgrade naar een nieuwere Android versie betekent. Als je een factory reset zou maken en alle apps en instellingen van scratch opnieuw en schoon zou doen, dan zul je zien dat de batterij een stuk langer meegaat. Er komt kennelijk altijd wat vertragend troep mee bij de transfer, oude instellingen in apps en zo, waar de nieuwe telefoon moeite mee heeft.
De tweede grote batterijslurper is als je op een dag veel beweegt tussen verschillende zendmasten of je er ver vanaf zit. Dat verklaart volgens mij waarom bij sommigen de batterij langer meegaat dan bij anderen bij "normaal gebruik". Vaak zelfs nog belangrijker dan SOT misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 10:54

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Eindelijk na 3 weken ofzo mijn screenprotector en dbrand binnen. Volgens mij is het een combinatie van "out of stock" en een dramatische pakketbezorger vanuit Canada. Heeft gewoon dagen lang ergens in een magazijn gelegen voordat er een volgende stap in het transport was..

Heb de laatste dagen wat gespeeld met die camera coach, wat zowaar soms best leuke ideeën en tips geeft. Accuduur valt me iets tegen, zeker op dagen dat ik naar kantoor ga met de bus en ik muziek zit te luisteren of de telefoon als hotspot gebruik voor mijn tablet. Ik kan op die dagen wel in de "problemen" komen als ik hem, maar tot 80% oplaad. Had hetzelfde "probleem" met de Pixel 7 pro, echter ging dat na een maand of twee wel beter. Misschien dat de telefoon de accu nog aan het optimaliseren is ofzo.

Nu mij dbrand hoesje binnen is ga ik ook die Pixelsnap oplader van Google aanschaffen.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
CLB schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:21:
[...]

Hier ook opeens weer wel

• BBBrt
WCA schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:41:
Ik ben dan toch heel benieuwd naar jouw gebruikt. Start je de dag met 100 of 80%? Na hoeveel uur is ie dan op 0% en hoeveel schermtijd had je dan?

De ervaringen over het verbruik lopen blijkbaar heel erg uiteen, dus er gaat misschien iets 'mis' aan jouw kant (drain van een app ofzo).

Dat 'lerende' effect van Android mbt batterijgebruik kan volgens mij niet zorgen voor enorme drains ofzo. Het zou in ieder geval niet het verschil maken tussen de dag niet doorkomen en opeens 2 dagen doen met één lading :)

• ratje_nl
  • Laatst online: 15:12
Ik had hiervoor een pixel 7 en als ik thuis werk ( lees hele dagen bellen ) was aan het eind van mijn werkdag om 17:00 mijn batterij ongeveer 15 - 25 %. Nu met de pixel 10pro is mijn batterij aan het eind van mijn werkdag tussen de 60 en 70%. Voor mij is de vooruitgang echt geweldig en precies wat ik nodig ben.

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 18:04
Ik gebruik de Pixel 10 Pro in combinatie met een Anker Zolo Qi2 lader om 's nachts draadloos op te laden. Nu valt het mij op dat 's ochtends de telefoon niet op 100% zit als ik deze afkoppel. Het lijkt erop dat zodra de telefoon tot 100% (of 80% voor diegene die dat ingesteld hebben) opgeladen is er iets mis gaat in de communicatie tussen telefoon en lader waardoor hij niet blijft opladen totdat de telefoon verwijderd wordt. Op reddit zie ik dat hier ook meerdere meldingen van zijn gemaakt icm met verschillende laders dus het lijkt een generiek probleem waar Google hopelijk snel een oplossing voor vindt want 's ochtends geen opgeladen telefoon is wel irritant.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Maarten810 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:13:
Ik gebruik de Pixel 10 Pro in combinatie met een Anker Zolo Qi2 lader om 's nachts draadloos op te laden. Nu valt het mij op dat 's ochtends de telefoon niet op 100% zit als ik deze afkoppel. Het lijkt erop dat zodra de telefoon tot 100% (of 80% voor diegene die dat ingesteld hebben) opgeladen is er iets mis gaat in de communicatie tussen telefoon en lader waardoor hij niet blijft opladen totdat de telefoon verwijderd wordt. Op reddit zie ik dat hier ook meerdere meldingen van zijn gemaakt icm met verschillende laders dus het lijkt een generiek probleem waar Google hopelijk snel een oplossing voor vindt want 's ochtends geen opgeladen telefoon is wel irritant.
Heb deze Belkin onlangs aangeschaft: https://amzn.eu/d/1wAfPle

Geen problemen met laden, P10P 's morgens netjes op 80%

• Fuku-San
Heeft iemand de pixelsnap qi2 lader al getest met een app als accubattery?

Met mijn P10XL haal ik niet meer dan 5w wireless charging, op 3 verschillende laders getest. 1 van de action, 1 van merkloos, en een van Aukey, die alle 3 15 watt zouden moeten kunnen afleveren. Meerdere stroomblokken ook getest, van 15w tot 65w, zelfde resultaat.

Ben wel benieuwd naar een draadloze lader die vol gas kan opladen, het gaat nu echt als dikke stront door een trechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Fuku-San schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:42:

Met mijn P10XL haal ik niet meer dan 5w wireless charging, op 3 verschillende laders getest. 1 van de action, 1 van merkloos, en een van Aukey, die alle 3 15 watt zouden moeten kunnen afleveren. Meerdere stroomblokken ook getest, van 15w tot 65w, zelfde resultaat.

Ben wel benieuwd naar een draadloze lader die vol gas kan opladen, het gaat nu echt als dikke stront door een trechter.
Met mijn Belkin, zie post hierboven, heb ik 12W gemeten via AccuBattery op mijn P10 Pro. Lijkt mij keurig.

De originele Google stand gen2 komt niet verder dan 5W.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Heeft er iemand toevallig ook een bug gehad waardoor de Photo app niet opent? Ik krijg steeds de melding om Photos toegang te geven tot Photo's en Video's terwijl de app dat al heeft. Geforceerd stoppen, cache wissen biedt geen uitkomst.

[ Voor 12% gewijzigd door layzzzz op 20-09-2025 17:07 ]

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
Is er ook een manier om snel te wisselen tussen aangepast opladen en opladen tot 80%? Ik kan daarvoor geen tegel vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Het hoort eigenlijk in het accessoires topic thuis, maar ik heb goede resultaten met deze:

https://www.gsmpunt.nl/op...-15m-kabel-two-pack-zwart

Op een Ansmann desktop laadstation met display dat totaal aantal Watt aangeeft komt mijn Pixel 10 Pro rond de 19W uit. 12W volgens bv. de "Ampere" app.

Dit is met een Ringke Fusion hoesje met magnetische ring om de P10P heen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 19:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ontvangst met KPN is in steden prima, maar nu al twee festivals waarbij ik alleen nog maar SMS kan doen en wel 4 of 5G ontvangst heb.. Heb een Pixel 10 Pro, iemand dezelfde ervaring?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie

Ik heb net als @maniac2003 een Belkin draadloze oplader: https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title is wat goedkoper, omdat je alleen je telefoon en geen oortjes mee kunt opladen.
Deze haalt ongeveer 12-13 watt. Hij begint bij 5 en dan in stapjes gaat hij naar 12-13 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had gisteren een behoorlijke 'thuisdag' en ook een keer de telefoon niet op de (bureau)lader geplakt. Wat schetste mijn verbazing: héél weinig batterijverbruik. Echt zo weinig dat ik dat nog nooit eerder gezien heb. Voor de volledigheid: ik heb de P10PXL nu net geen 2 weken in gebruik. Is dit de system intelligence die zijn werk gaat doen? Of is er een update geweest die iets gefikst heeft?
--
Edit: vergeten te melden dat ik óók het achtergrondgebruik van Chrome verboden heb. Dat is misschien ook iets wat veel doet met 70 tabjes open...

[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 23-09-2025 09:23 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54
Helsie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:
Ik had gisteren een behoorlijke 'thuisdag' en ook een keer de telefoon niet op de (bureau)lader geplakt. Wat schetste mijn verbazing: héél weinig batterijverbruik. Echt zo weinig dat ik dat nog nooit eerder gezien heb. Voor de volledigheid: ik heb de P10PXL nu net geen 2 weken in gebruik. Is dit de system intelligence die zijn werk gaat doen? Of is er een update geweest die iets gefikst heeft?
Mijn ervaring met Pixels is dat het batterijverbruik na een paar weken inderdaad beter wordt door system intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:53:
Iemand hier een Wear OS-horloge gekoppeld aan zijn Pixel 10-toestel en ook problemen met Google Fit? De app registreert helemaal niks in combinatie met mijn OnePlus Watch 2. Al opnieuw geïnstalleerd, alle rechten nagelopen, maar nada niente...
Ook dit is inmiddels vanzelf opgelost, geen idee wat het precies was dus, maar prima!

Door prima aanschafprijs Pixel 9 Pro vorig jaar, huidige korting bij Vodafone, goede doorverkoop en die cashbackactie heb ik nu de 10 Pro en een paar tientjes in mn zak voor een drankje. Mooi ook nog een jaartje 2TB-opslag gratis.

Is het een wereld van verschil qua toestellen? Absoluut niet, maar die Moonstone-kleur ten opzichte van de Hazel is toch ook wel weer mooi. Gaan we volgend jaar weer 'wisselen'? Als het weer zo uitkomt qua prijs sowieso, we zijn niet voor niets Tweakers. Is het nodig? Vast en zeker niet, net als deze ronde :)

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 23-09-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:34
CLB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:47:
[...]

Ook dit is inmiddels vanzelf opgelost, geen idee wat het precies was dus, maar prima!

Door prima aanschafprijs Pixel 9 Pro vorig jaar, huidige korting bij Vodafone, goede doorverkoop en die cashbackactie heb ik nu de 10 Pro en een paar tientjes in mn zak voor een drankje. Mooi ook nog een jaartje 2TB-opslag gratis.

Is het een wereld van verschil qua toestellen? Absoluut niet, maar die Moonstone-kleur ten opzichte van de Hazel is toch ook wel weer mooi. Gaan we volgend jaar weer 'wisselen'? Als het weer zo uitkomt qua prijs sowieso, we zijn niet voor niets Tweakers. Is het nodig? Vast en zeker niet, net als deze ronde :)
Maar hoe vaak zie je die Moonstone echt? Of zit jij in kamp caseless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubik_31415 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:02:
Maar hoe vaak zie je die Moonstone echt? Of zit jij in kamp caseless?
Kamp transparant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
De gulden middenweg...

Welke, als ik vragen mag? Mijn ervaring met die van Spigen en Ringke is dat ze toch snel geel worden en die van Mous vind ik wel prijzig voor wat kunststof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weinig bijzonders voor nu, een Ringke Fusion Matte, zodat ik direct wat had liggen toen toestel binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4gahKWjkio3_JWpJCkzZliCWlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIiF5d8Z0rn8yad03WZfoosw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o5mXZdFHCLLVrjrdI1a4j9bg3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2GSMWuDtWk3yriL9YzXs42g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rmmTdyEv0y_MgkHIQQQM3fop34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eEOpiQyyKuhbOLhwrcqhzFs.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben anderen dit ook? Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Helsie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:
--
Edit: vergeten te melden dat ik óók het achtergrondgebruik van Chrome verboden heb. Dat is misschien ook iets wat veel doet met 70 tabjes open...
Wat is laag batterijverbruik? Mijn p10pro lijkt de accu slechter te worden. In het begin wat het verbruik laag en nu gaat al 15% eraf in 4h standby tijd tijdens het slapen. Hopelijk wordt het beter door de system intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:18
2 opmerkingen:
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.

2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.

• TheFes
Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:
2 opmerkingen:
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.

2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.
Wat zou kunnen is dat hij wel tot 80 laad, maar daarna niet meer bij blijft laden om op 80 te blijven. Dat heb ik vaker voorbij zien komen. Je zou in instellingen bij de batterij histoire kunnen kijken of dat het geval is.

Ik herken verder beide problemen niet, als ik wakker wordt staat hij op 80% en ik heb vrijwel altijd 5G verbinding.

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:38
Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:

Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.

• Sjaakie NL
Oceanview schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:54:
[...]

Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.
Ja deze staat gewoon op 5G. Zoals ik al aangaf zat ik op mn Pixel 7 altijd op 5G maar nu nooit.

• BBBrt
MaltaSoron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:19:
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?

Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.

Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

OKA

Iemand anders ook last van dat wifi spontaan niet verbonden is. Op reddit zijn er een hoop mensen die het hebben en zo te zien nog geen oplossing gevonden.

• MaltaSoron
BBBrt schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:34:
[...]

Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?

Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.

Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?
Na wat verder testen afgelopen twee dagen lijkt het grote verschil te zitten in het gebruik van de 50MP i.p.v. de 12MP, bij de 50MP lijkt het wel goed. Dit terwijl de 12P de standaard instelling is, en de software ook continu de 12MP-versie van vergelijkbare foto's als beste aanwijst, terwijl de 50MP veel beter lijken, bijzonder.

Eerder was foto's nemen met de 50MP erg traag, maar dat lijkt inmiddels een stuk beter. :)

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-09 15:44
Even een vraag voor de echte kenners hier. Ik heb mijn Samsung S20FE omgeruild voor een Pixel 10 Pro. Nu heb ik het idee dat het geluid (Spotify) via mijn Bluetooth koptelefoon echt een stuk beter klinkt. Zou dat kunnen? En zo ja waarom? Ik meen mij te herinneren dat ik ook via de Samsung de APTX codec gebruikte (maar misschien toch niet?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
amboly schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:41:
Even een vraag voor de echte kenners hier. Ik heb mijn Samsung S20FE omgeruild voor een Pixel 10 Pro. Nu heb ik het idee dat het geluid (Spotify) via mijn Bluetooth koptelefoon echt een stuk beter klinkt. Zou dat kunnen? En zo ja waarom? Ik meen mij te herinneren dat ik ook via de Samsung de APTX codec gebruikte (maar misschien toch niet?)
Spotify is sinds kort ook over op lossless, maar dat moet je per apparaat handmatig aanzetten, dus dan had je dat zelf wel geweten. En de meningen zijn verdeeld over of je dat verschil überhaupt zou horen over bluetooth dopjes.

Maar het kan heel goed zijn dat de bluetooth drivers/codecs van de Pixel gewoon beter werken dan die van de Samsung. Ik heb in het verleden ook veel problemen gehad met het werkend krijgen (én houden) van bepaalde codecs.

Heel gek is het dus niet dat je een verschil hoort. Fijn dat het een positief verschil is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaakie NL
Sjaakie NL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:33:
[...]

Ja deze staat gewoon op 5G. Zoals ik al aangaf zat ik op mn Pixel 7 altijd op 5G maar nu nooit.
Inmiddels is het opgelost. Contact gehad met Vodafone en het advies was een nieuwe simkaart te proberen. Gebeurt weleens dat dan het netwerk wordt gereset en dat het dan zou werken (ze wisten het anders ook niet). Nieuwe simkaart erin en ja hoor gelijk 5G.

Beetje apart naar is dus opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MaltaSoron schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:07:
[...]

Na wat verder testen afgelopen twee dagen lijkt het grote verschil te zitten in het gebruik van de 50MP i.p.v. de 12MP, bij de 50MP lijkt het wel goed. Dit terwijl de 12P de standaard instelling is, en de software ook continu de 12MP-versie van vergelijkbare foto's als beste aanwijst, terwijl de 50MP veel beter lijken, bijzonder.

Eerder was foto's nemen met de 50MP erg traag, maar dat lijkt inmiddels een stuk beter. :)
Het was mij ook al opgevallen dat bij 12 MP de foto's wel heel erg slecht/onscherp lijken. Terwijl je bepaalde andere functies dan wel weer kan gebruiken en dmv. de 'binning' 12 MP ook wel beter zou moeten kunnen zijn.

Nou moet ik wel zeggen dat, ook bij 50 MP, foto's toch al snel best wat 'onnatuurlijk' kunnen lijken als je naderhand 'inzoomt' op de foto. Net alsof er een te agressieve 'unsharp mask' op zit ofzo. Dit had ik met de Pixel 9 Pro ook al wel, maar lijkt bij de Pixel 10 Pro nog wat sterker te zijn.

Ik kwam overigens laatst op (nota bene) Facebook een 'herinnering' tegen van een foto met mooie licht-omstandigheden die ik aan het water hier had gemaakt met een Sony Xperia 5-I. En het viel me zelfs op Facebook op hoe mooi (niet onnatuurlijk lijkend) scherp de foto's van die telefoon eigenlijk waren.

edit: Ook nog wel een opvallende: Op jouw eerste foto zie je een 'flare' (of 'zweem') . Dat zal waarschijnlijk door de zon van rechts komen. Maar het viel me bij mi jn Pixel 10 Pro ook al op dat je die effecten heel snel krijgt als er ook maar een beetje licht van de zon verkeerd in de camera valt. Of het wordt extra versterkt door het transparante hoesje dat ik heb, dat ook een aardige opstaande rand rond de camera's heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 26-09-2025 21:40 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Fuku-San
eymey schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:01:
[...]

Het hoort eigenlijk in het accessoires topic thuis, maar ik heb goede resultaten met deze:

https://www.gsmpunt.nl/op...-15m-kabel-two-pack-zwart

Op een Ansmann desktop laadstation met display dat totaal aantal Watt aangeeft komt mijn Pixel 10 Pro rond de 19W uit. 12W volgens bv. de "Ampere" app.

Dit is met een Ringke Fusion hoesje met magnetische ring om de P10P heen.
Ik heb echt dramatische performance met draadloos laden. Mijn 12w autolader van Belkin haalt 3w, mijn Aukey magsafe haalt 6w en 3 andere die ik heb getest, waaronder een anker powerbank en twee 15watt draadloze laders halen allemaal rond de 3 a 4 watt max.

Iemand enig idee hoe dit zo dramatisch laag kan zijn? Hij blijft ook niet consistent watt trekken, 't gaat meer een beetje in golfjes van 0 naar 3 a 4 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb eigenlijk maar 1 heel belangrijke toevoeging die ik iedereen met een latent ontregeld oogbal-dopamine systeem kan aanbevelen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAoxgFuubO0GT93EuC94ELgte44=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1YwHkAeDr0nLsId0CaexgDpJ.png?f=user_large
Zet de Feed uit, omg ... wat kost dat veel tijd op maandbasis - crimineel. Het betaalt geen huur hè!

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fuku-San schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:
[...]

Ik heb echt dramatische performance met draadloos laden. Mijn 12w autolader van Belkin haalt 3w, mijn Aukey magsafe haalt 6w en 3 andere die ik heb getest, waaronder een anker powerbank en twee 15watt draadloze laders halen allemaal rond de 3 a 4 watt max.

Iemand enig idee hoe dit zo dramatisch laag kan zijn? Hij blijft ook niet consistent watt trekken, 't gaat meer een beetje in golfjes van 0 naar 3 a 4 watt.
Ik lees het wel meer (ook al over de Pixel 9 Pro) dat performance van draadloos laden wisselvallig kan zijn.

Ik merk met mijn Pixel 10 Pro wel dat, als de batterij nog vo or meer dan 80% vol is, hij ook n iet meer dan 3 a 4 watt pakt. Maar als hij van lagere percentages komt, pakt hij na verloopt van tijd met de door mij genoemde laders van gsmpunt, en bv. deze ( https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title ) wel rond de 12-14 W. Dat gebeurt niet direct na het aan de lader koppelen, maar na een minuut ofzo.

Mogelijk dat wat monitoring van temperatuur en andere parameters nog wat bijstelling nodig heeft voordat hij met meer 15W / QI2 laders sneller gaat laden... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
eymey schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:25:
[...]

Ik lees het wel meer (ook al over de Pixel 9 Pro) dat performance van draadloos laden wisselvallig kan zijn.

Ik merk met mijn Pixel 10 Pro wel dat, als de batterij nog vo or meer dan 80% vol is, hij ook n iet meer dan 3 a 4 watt pakt. Maar als hij van lagere percentages komt, pakt hij na verloopt van tijd met de door mij genoemde laders van gsmpunt, en bv. deze ( https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title ) wel rond de 12-14 W. Dat gebeurt niet direct na het aan de lader koppelen, maar na een minuut ofzo.

Mogelijk dat wat monitoring van temperatuur en andere parameters nog wat bijstelling nodig heeft voordat hij met meer 15W / QI2 laders sneller gaat laden... ?
Ah, die ugreen overwoog ik ook. Hoe sterk is de magneet? Ik had een belkin autolader maar die magneet was.. Mwah.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 20:08

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ben nu in Zwitserland. De Pixel 10 Pro XL is mee. Allemachtig, wat een fijne camera blijft dat ding hebben. 10x zoom, echt fantastisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duj9PV-wIqCuPsPkP4iC7Zat5Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4liBKjeaHVsygXTMwxoOtXur.jpg?f=fotoalbum_large

En deze op een zonovergoten dag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmBlZYULy2peO9AKYcVvt_Tbx_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pd5zvHgU8J3L3KF9prhMPuGo.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou echt geen ramp meer zijn als ik m'n camera eens vergeten zou zijn. Dat gevoel had ik met de OnePlus 13 en Apple iPhone 15 Pro Max vele malen minder, en vooral die laatste was al niet slecht.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Ik dacht eventjes dat je dat vogeltje op de top van die berg had geschoten _O- . Maar laat maar, ik ben al weg _O- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ulysses schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:13:
Ik dacht eventjes dat je dat vogeltje op de top van die berg had geschoten _O- . Maar laat maar, ik ben al weg _O- 8)7
😂 8)7

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fuku-San schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:07:
[...]

Ah, die ugreen overwoog ik ook. Hoe sterk is de magneet? Ik had een belkin autolader maar die magneet was.. Mwah.
Ik heb de Belkin nog niet in de auto geïnstalleerd, aangezien ik ook niet zo heel veel in de auto zit (m'n vriendin is de enige die auto rijdt), dus testen doe ik vooral nog in mijn hobbykamer .

Maar als mijn P10P met Magsafe/Pixelsnap case van Ringke aan de Belkin zit, moet ik toch aardig mijn best doen om hem los te doen raken. Echt een plotselinge en flinke schokbeweging krijgt hem wel los. Gek genoeg gaat dit bij een 'schok' in de lengterichting van de telefoon wel makkelijker dan in de breedterichting.

Ik durf niet te garanderen dat hij nóóit los zou kunnen komen in een praktijksutiatie in de auto. Misschien dat het bij een extreme 'bumpy ride' zou kunnen. Maar ik denk dat je je dan toch al richting krachten bij bv. een ongeluk begeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
(...)

Is dit met de Pro/XL of met de "gewone" 10? De gewone 10 heeft - best teleurstellend - inferieure sensors t.o.v. de andere versies. En zelfs tegevenover de Pixel 9.

Had voordien een Pixel 8 non pro, en ik heb de Pixel 10 Pro nu een dikke week. Dit zijn mijn voornaamste opmerkingen:
  • Lekker vlot, maar uiteraard nog steeds nieuw toestel.
  • 5x camera is leuk, véél beter dan de digitale zoom op m'n Pixel 8. Alles onder de 5x zoom is wel nog steeds digitaal ingezoomd op de 12/50MP breedhoek sensor, hoe daar wel rekening mee.
  • De AI zoom vanaf 30x is soms raar, soms geniaal. Wel een download nodig van 2GB.
  • De 50Mp modus vaak niet veel beter, alleen bij goed licht. En ook dan is de bump in meer details niet extreem.
  • Ik heb het gevoel dat de GPS iets trager fixeert als ik Maps of Waze gebruik.
Alles is tot dusver iets beter, maar niets spectaculair.

Echter, de grootste frustratie is in mijn geval dat Google om één of andere reden mijn nieuwe smartphone niet erkend als vertrouwd toestel. Ik krijg dus constant melding "We konden niet verifiëren dat jij het bent" als ik ergens op mijn Pixel 10 Pro in mijn Google account iets wil veranderen dat ook maar half dicht bij beveiliging of privacy komt. Het lijkt wel alsof Google's beveiliging AI of zijn algoritmes tot de conclusie gekomen zijn dat ik niet gewoon braaf de upgrade gedaan heb van Pixel 8 naar Pixel 10 Pro, maar dat Google denkt dat ik een dief ben die mijn account wil hacken. Ik vind het compleet absurd. Ik heb niets speciaals of verdachts gedaan, ik heb netjes de setup doorlopen en beide Pixels met elkaar verbonden via USB en alles laten overzetten.

Google biedt mij ook geen enkele manier om dit op te lossen. Als ik zoek naar lotgenoten, lees ik via Google zoekmachine dat er nog mensen zijn die in deze "verificatie loop" vastzetten. Stelt mij niet echt gerust. Soms kunnen ze niet meer aan hun Google account. Het standaard antwoord vanuit Google hulp zelf is: wacht 48u, probeer het dan nog eens. Niets. Blijft helemaal hetzelfde.

Het ding is ook, als je constant probeert in te loggen, wordt je ongetwijfeld als verdacht bestempeld door Google's beveiliging, waardoor je nog meer uitgesloten wordt. Vandaar die "loop".

Voorbeeld: als ik mijn Youtube comments wil bekijken, deze staan mooi opgelijst in mijn "Google activiteit", had ik op mijn Pixel 8 een verificatie aanstaan: met gezicht of vingerafdruk of Windows Hello was dit in 1 seconden OK. Als ik nu naar mijn Youtube comments wil via mijn nieuwe P10pro, kan hij mij niet verifiëren - vraagt niet eens naar vingerafdruk of paswoord - en kan ik dus mijn comment geschiedenis niet raadplegen. De enige oplossing was op mijn Pixel 8 de extra stap uitzetten zodat er niet gevraagd wordt naar verificatie op mijn Pixel 10 pro. Hetzelfde voor aanpassingen qua recovery mail or telefoonnummers: alleen op mijn oude gsm.

Toch beetje absurd dat ik mijn oude Pixel nu moet bijhouden als een soort fysiek paswoord of backup, om te vermijden dat ik geen toegang meer heb tot de settings van mijn Google account? Ik loopt nu met constante stress dat ik plots na een update of reboot niet meer kan inloggen in mijn Google account omdat "google bots" beslist hebben dat ik niet de eigenaar ben van mijn eigen account.

Je investeert dan in een nieuwe Pixel, krijg je dit als bedanking. En als freelancer woont uiteraard ook heel mijn agenda, contacten en e-mails in mijn Google account. Lekker.

Ik kan een recovery process starten, maar ik weet niet waar dit zal in eindigen, misschien kom ik dan in een nog slechtere situatie? Maar ik ben niet buitengesloten uit mijn account, ik zit net ergens tussen in: google laat mij mijn smartphone gebruiken, maar als ik iets belangrijks wil doen of veranderen, vraagt hij om verificatie - en zegt dan dat hij dat niet kan doen.

Het vertrouwen is alleszins zoek en ik weet niet wat ik nu kan doen. De hele "geavanceerde beveiliging" van Google uitzetten? Maar ook dan krijg ik uiteraard de vraag om te verifiëren voorgeschoteld. De 10pro helemaal resetten opnieuw en helemaal opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
^^ Het gaat om de P10Pro.

Bijzonder dat bij jou die 12MP foto's wel goed zijn, bij mij waren ze vaak waardeloos. Het overstappen naar de 50MP heeft veel verbetering gebracht. Bij mij is dat verschil in foto's wel echt groot.

Kan het zijn dat de 12MP bij mijn telefoon kuren heeft? Misschien moet ik m maar voor reparatie opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:04
Mlazurro schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:24:
[...]
Is dit met de Pro/XL of met de "gewone" 10? De gewone 10 heeft - best teleurstellend - inferieure sensors t.o.v. de andere versies. En zelfs tegevenover de Pixel 9.

Had voordien een Pixel 8 non pro, en ik heb de Pixel 10 Pro nu een dikke week. Dit zijn mijn voornaamste opmerkingen:
  • Lekker vlot, maar uiteraard nog steeds nieuw toestel.
  • 5x camera is leuk, véél beter dan de digitale zoom op m'n Pixel 8. Alles onder de 5x zoom is wel nog steeds digitaal ingezoomd op de 12/50MP breedhoek sensor, hoe daar wel rekening mee.
  • De AI zoom vanaf 30x is soms raar, soms geniaal. Wel een download nodig van 2GB.
  • De 50Mp modus vaak niet veel beter, alleen bij goed licht. En ook dan is de bump in meer details niet extreem.
  • Ik heb het gevoel dat de GPS iets trager fixeert als ik Maps of Waze gebruik.
Alles is tot dusver iets beter, maar niets spectaculair.

Echter, de grootste frustratie is in mijn geval dat Google om één of andere reden mijn nieuwe smartphone niet erkend als vertrouwd toestel. Ik krijg dus constant melding "We konden niet verifiëren dat jij het bent" als ik ergens op mijn Pixel 10 Pro in mijn Google account iets wil veranderen dat ook maar half dicht bij beveiliging of privacy komt. Het lijkt wel alsof Google's beveiliging AI of zijn algoritmes tot de conclusie gekomen zijn dat ik niet gewoon braaf de upgrade gedaan heb van Pixel 8 naar Pixel 10 Pro, maar dat Google denkt dat ik een dief ben die mijn account wil hacken. Ik vind het compleet absurd. Ik heb niets speciaals of verdachts gedaan, ik heb netjes de setup doorlopen en beide Pixels met elkaar verbonden via USB en alles laten overzetten.

Google biedt mij ook geen enkele manier om dit op te lossen. Als ik zoek naar lotgenoten, lees ik via Google zoekmachine dat er nog mensen zijn die in deze "verificatie loop" vastzetten. Stelt mij niet echt gerust. Soms kunnen ze niet meer aan hun Google account. Het standaard antwoord vanuit Google hulp zelf is: wacht 48u, probeer het dan nog eens. Niets. Blijft helemaal hetzelfde.

Het ding is ook, als je constant probeert in te loggen, wordt je ongetwijfeld als verdacht bestempeld door Google's beveiliging, waardoor je nog meer uitgesloten wordt. Vandaar die "loop".

Voorbeeld: als ik mijn Youtube comments wil bekijken, deze staan mooi opgelijst in mijn "Google activiteit", had ik op mijn Pixel 8 een verificatie aanstaan: met gezicht of vingerafdruk of Windows Hello was dit in 1 seconden OK. Als ik nu naar mijn Youtube comments wil via mijn nieuwe P10pro, kan hij mij niet verifiëren - vraagt niet eens naar vingerafdruk of paswoord - en kan ik dus mijn comment geschiedenis niet raadplegen. De enige oplossing was op mijn Pixel 8 de extra stap uitzetten zodat er niet gevraagd wordt naar verificatie op mijn Pixel 10 pro. Hetzelfde voor aanpassingen qua recovery mail or telefoonnummers: alleen op mijn oude gsm.

Toch beetje absurd dat ik mijn oude Pixel nu moet bijhouden als een soort fysiek paswoord of backup, om te vermijden dat ik geen toegang meer heb tot de settings van mijn Google account? Ik loopt nu met constante stress dat ik plots na een update of reboot niet meer kan inloggen in mijn Google account omdat "google bots" beslist hebben dat ik niet de eigenaar ben van mijn eigen account.

Je investeert dan in een nieuwe Pixel, krijg je dit als bedanking. En als freelancer woont uiteraard ook heel mijn agenda, contacten en e-mails in mijn Google account. Lekker.

Ik kan een recovery process starten, maar ik weet niet waar dit zal in eindigen, misschien kom ik dan in een nog slechtere situatie? Maar ik ben niet buitengesloten uit mijn account, ik zit net ergens tussen in: google laat mij mijn smartphone gebruiken, maar als ik iets belangrijks wil doen of veranderen, vraagt hij om verificatie - en zegt dan dat hij dat niet kan doen.

Het vertrouwen is alleszins zoek en ik weet niet wat ik nu kan doen. De hele "geavanceerde beveiliging" van Google uitzetten? Maar ook dan krijg ik uiteraard de vraag om te verifiëren voorgeschoteld. De 10pro helemaal resetten opnieuw en helemaal opnieuw instellen?
Bedankt voor de vergelijking ten opzichte van de Pixel 8 non-pro. Zelf overweeg ik een Pixel 9 Pro of de 10 Pro, afhankelijk van de beste deal zodra ik kan verlengen.

Wat een vreemd probleem die jij beschrijft over de authenticatie problemen op de Pixel 10 Pro. Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je ook al eens vanuit de browser op jouw PC / Laptop gekeken naar de beveiligings instellingen van jouw account?? Daar kun je ook devices toevoegen of verwijderen bij 2FA. Als jouw 10 Pro daar niet bij staat, kun je die daar proberen toe te voegen.

Al heb je dat vast al geprobeerd.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd hoe jij de accuduur na 2 weken beoordeeld ten opzichte van de Pixel 8. Vooral op 5G netwerken. Want mijn huidige P8 wordt echt leeg gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
MaltaSoron schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:50:
^^ Het gaat om de P10Pro.

Bijzonder dat bij jou die 12MP foto's wel goed zijn, bij mij waren ze vaak waardeloos. Het overstappen naar de 50MP heeft veel verbetering gebracht. Bij mij is dat verschil in foto's wel echt groot.

Kan het zijn dat de 12MP bij mijn telefoon kuren heeft? Misschien moet ik m maar voor reparatie opsturen.
Het zou vreemd zijn dat jouw sensor afwijkt van andere sensoren. Maar er is wel duidelijk iets mis. Ben je zeker dat het geen ingezoomde foto is?

Deze foto nam ik afgelopen weekend, gewoon een snapshot, met de hoofdcamera, niet ingezoomd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwLTK77nGbJ8OpR01d8bNIjDyyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcffhN9vHrxiPSd7sOgqiRlN.jpg?f=fotoalbum_large

Niet super scherp, maar wel een stuk beter dan jouw voorbeeld. En dan ook nog eens 's ochtends vroeg bij minder licht.

Ik mis wel soms de tweaks die ik kon doen met GCAM en mijn oude Xiaomi 9T pro. Ook op de Pixel 8 kon ik dit installeren als ik minder ruisonderdrukking wou en meer detail. Maar helaas niet meer op de Pixel 10... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Huizinity schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:25:
[...]

Bedankt voor de vergelijking ten opzichte van de Pixel 8 non-pro. Zelf overweeg ik een Pixel 9 Pro of de 10 Pro, afhankelijk van de beste deal zodra ik kan verlengen.

Wat een vreemd probleem die jij beschrijft over de authenticatie problemen op de Pixel 10 Pro. Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je ook al eens vanuit de browser op jouw PC / Laptop gekeken naar de beveiligings instellingen van jouw account?? Daar kun je ook devices toevoegen of verwijderen bij 2FA. Als jouw 10 Pro daar niet bij staat, kun je die daar proberen toe te voegen.

Al heb je dat vast al geprobeerd.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd hoe jij de accuduur na 2 weken beoordeeld ten opzichte van de Pixel 8. Vooral op 5G netwerken. Want mijn huidige P8 wordt echt leeg gezogen.
Batterij lijkt wel oké. Misschien iets beter, maar ik hou het allemaal niet super gedetailleerd bij. Ik werk vaak van thuis uit (freelancer), dan ligt m'n toestel vaak op een wireless charger - die ik trouwens opnieuw mag kopen. De eenvoudige Belkin die ik had laadde de P8 op gezond tempo op (8-10w ofzo), maar op de P10 pro kom ik nog niet eens aan 3.5w en duurt het dus super lang. Met en zonder hoes. Beetje vreemd wel, want het was toch één van de key features, dacht ik. Misschien ligt het aan de andere standaard, Qi2? Op Amazon een Qi2 versie besteld, hopelijk haal ik iets betere snelheid.

Ik ben wel van plan om de P10 te limiteren tot 80% als ik niet meer nodig heb. Gaat ie ook weer wat langer mee. En als ik een hele dag weg ben voor een job, laad ik em gewoon tot de volle 100%.

De P10 Pro heb ik sealed gekocht in een betrouwbaar "pandjeszaak" in een klein dorp. Voor €765. Ik was eerst aan het zien op Marktplaats. Vaak nog eens €100 goedkoper, maar dat was altijd wat vreemd... en ook veraf. Samen met de uitbater de doos open gedaan. Want er zijn altijd "unsealed" dozen met allesbehalve een smartphone in... of een ander, ouder, defect model... Maar deze was dus helemaal goed. De P8 zou ik verkopen voor €300 (ziet er heel goed uit), maar dat kan nu natuurlijk niet, gezien het hele verificatie probleem.

Ja, ik heb al op PC in Chrome dingen proberen wijzigen. De P10pro staat gewoon bij m'n toestellen. Niets wijst erop dat het toestel niet geverifieerd is. Alleen als ik dus iets wil veranderen op het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Pixel 10 Pro vanaf de releasedag...
Hoeveel batterijcycles hebben jullie tot nu toe, hier 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:09

Mooijekind

Manager Product Content
Daar staat de mijne ook , ook vanaf releasedag.
Datum product staat op 5 juni 2025
Datum van 1e gebruik staat op 17 juli , denk dat de telefoon toen in elkaar is gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geinig :) Hier 11 juni en 26 juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
CLB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:44:
4 juni staat als productiedatum.
7 juli staat als datum van eerste gebruik.
30 augustus telefoon in gebruik genomen.

15 cycli genoteerd, in ongeveer een maand tijd dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubik_31415 op 30-09-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

26 cycles sinds launch. 80% limit staat bij wijze van expiriment wel aan. Ben een grootverbruiker in principe

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
28 cycli productiedatum 27 juli - eerste gebruik 27 juli hmm ... gaat hard. Maar eens radicaal apps die knagen maar niet bijdragen jorissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Rubik_31415 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:51:
[...]

4 juni staat als productiedatum.
7 juli staat als datum van eerste gebruik.
30 augustus telefoon in gebruik genomen.

15 cycli genoteerd, in ongeveer een maand tijd dus.
Hier ook 15 cycles na precies een maand.
Ik zit ook de meeste dagen nog op 50-55% aan het einde van de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
BBBrt schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:22:
[...]

Hier ook 15 cycles na precies een maand.
Ik zit ook de meeste dagen nog op 50-55% aan het einde van de dag :)
Begin je dan vanaf 100%? En hang je 'm dan op 50% aan de lader voor de volgende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Waar vind je dat? Bij de accuzaken zie ik die informatie nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:20:
Waar vind je dat? Bij de accuzaken zie ik die informatie nergens staan.
Staat (heel vreemd) onder: over deze telefoon - batterij-informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
Baspower schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:10:
[...]

Begin je dan vanaf 100%? En hang je 'm dan op 50% aan de lader voor de volgende dag?
Mijn charging-routine tot nu toe:
  • Opladen is gelimiteerd op 80%
  • Batterijbesparing schakelt in op 25%, zo kom ik vrijwel nooit onder de 20%
  • Elke nacht gaat 'ie op een Qi2-lader
  • Gedurende de dag laad ik ergens wat bij
Je kunt zeggen dat ik m'n batterij een beetje 'baby' maar in de praktijk zit ik zelden onder de 35% en het kost eigenlijk geen moeite. Ik werk veel thuis en op mijn bureau staat een Qi2-lader, daar gaat 'ie dan op in plaats van plat op mijn bureau. Wanneer ik wel op weg ga, is dat vaak met de auto en dan ligt 'ie bedraad aan Android Auto. Die ene keer per twee weken dat ik naar kantoor ga met de trein, plug ik ergens wel even 20 minuten in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
Rubik_31415 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:13:
[...]

Mijn charging-routine tot nu toe:
  • Opladen is gelimiteerd op 80%
  • Batterijbesparing schakelt in op 25%, zo kom ik vrijwel nooit onder de 20%
  • Elke nacht gaat 'ie op een Qi2-lader
  • Gedurende de dag laad ik ergens wat bij
Ah ja, voor mij eigenlijk best vergelijkbaar. Ik laad 's nachts op tot 80% (dankzij bypass charging stopt ie ook echt met laden). Op kantoor of in de auto kan ik altijd even bijladen en ik kom meestal niet onder de 30%. Voor zover ik begrijp is tussendoor meerdere keren bijladen beter voor de batterij dan 1x van 20 naar 100%. Als ik een dagje weg ga dan laad ik wel tot 100% om de dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik zie in heel veel reviews (ook die van MKBHD en Toms Hardware) dat de zoom foto's wazig maakt.

Nu heb ik nog een P6P en maak heel vaak foto's op 2x (geeft een betere look dan 1x).

Gaan die foto's dan allemaal wazig zijn bij een P10PXL? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb de Pixel 10 Pro sinds 5 september in gebruik.

Aantal cycles: 14
Productiedatum: 22 mei 2025
Eerste gebruik: 28 juni 2025

Ik laad hem hier 's nachts langzaam draadloos op, op een Samsung wireless chargers met 2 pads (ook voor mijn Galaxy Watch 4 ).

Ik laat hem wel tot 100% opladen, met adaptief laden (dus na 80% verder laden tot ie naar verwachting op 100% zit tegen de ingestelde wektijd).

Aan het einde van de dag ( rond 23:00 ) heb ik nog tussen de 25 en 40% batterij over, afhankelijk van veel ik van huis ben geweest of in het algemeen schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Baspower schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:10:
[...]

Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKa2gs0qolRloYK_bYHevHsxJNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1QngmnBMtCbxRYEdOl3YIea.jpg?f=fotoalbum_large
Deze is niet ingezoomd en lijkt iets onscherp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2IyYRRPInpRf62xxRR8ounLnrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Bp0gDXFF4kwsLUiZZr7lFhv.jpg?f=fotoalbum_large
Deze is tussen de 5 en 10 keer ingezoomd en lijkt toch echt wel stuk minder scherp.

Fotos gemaakt met P10P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

CLB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Staat (heel vreemd) onder: over deze telefoon - batterij-informatie.
Ah, helder. Zover scrol ik normaal nooit 🤣

Hier op 30 cycli, 14 juni en 27 juni.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires