• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:57
Dennisweb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:59:
[...]

Kan gewoon, hoor. Het is mij ook gelukt. Stuur me even een DM, dan help ik je op weg. Anders wordt het een lang gesprek in dit topic.
Wacht even, honderden mensen hebben dit probleem, Samsung en Google onderkennen het en hebben nog geen oplossing, jij hebt een oplossing maar gaat dat hier niet melden. Kan je anders een samenvatting hier posten? En eventueel op https://support.google.co...d=11775230064888238085-NC en https://us.community.sams...tely/td-p/3342938/page/10

Daar zou je een hoop mensen blij mee maken.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 23:00
Mother_lepard schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:11:
[...]

Ja hier ook met een model Y, draadloos laden werkt eigenlijk niet. De Pixel 8 pro en Xiaomi 12 laden goed. Lijkt er toch op dat de implementatie van draadloos laden niet helemaal top is bij de Pixel 10 Pro (XL).
Ja het is echt heel vervelend, dit zegt Google erover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYwmJBcpNqyCMezRB_Kc9ENa8X4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdqFJSedhUOVaTjbbViqcLXK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Silvin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:02:
[...]

Wacht even, honderden mensen hebben dit probleem, Samsung en Google onderkennen het en hebben nog geen oplossing, jij hebt een oplossing maar gaat dat hier niet melden. Kan je anders een samenvatting hier posten? En eventueel op https://support.google.co...d=11775230064888238085-NC en https://us.community.sams...tely/td-p/3342938/page/10

Daar zou je een hoop mensen blij mee maken.
Zorg ervoor dat je de Watch 8 Classic ‘vergeet’ onder de Bluetooth-instellingen op je Pixel.

Start je Watch 8 Classic opnieuw op.

Installeer deze APK’s op je Pixel:

https://www.apkmirror.com...-2-2-11-25070451-release/

https://www.apkmirror.com...ear-os-3-1-00-11-release/

Koppel dan je Watch 8 Classic opnieuw. Je ziet de optie om de code goed te keuren op de Watch. Klik op OK. Klik daarna pas op OK op je Pixel.

Je Watch vraagt je om in te loggen op je Samsung account. Sla dit eerst over. Dan vraagt de Watch om in te loggen op je Google account. Sla dit eerst over, totdat je Watch succesvol is geïnstalleerd.

Open daarna de Watch Manager op je Pixel. Zie je de Watch succesvol gekoppeld, dan kun je nu alsnog je Samsung en Google account toevoegen.

Mocht de app dan afsluiten (crash), clear dan de cache van Gaaxy Watch Manager en probeer het opnieuw. De reden waarom het koppelen in eerste instantie mislukt, is omdat Samsung Account crasht als je met Google inlogt. Heb ik zelf ook ervaren. Door die stappen eerst over te staan en later alsnog te doen, lukte het wel. Maar dan heb je wel de APK’s van juni nodig.

Overigens heb ik een Pixel 9 Pro XL met Android 16 QPR 1 beta 3. Inmiddels succesvol bijgewerkt naar QPR 2 beta 1. Werkt prima. :)

Edit: Probleem lijkt mij niet de Pixel 10 Pro, maar de software die er standaard op staat: Android 16 QPR 1. Samsung Account crasht bij het koppelen met Google. Vandaar dat veel mensen met de Pixel 10 dat probleem hebben. Met de hierboven genoemde APK’s werkte het bij mij wel, maar alleen als je eerst niet inlogt met Samsung en Google, tot je Watch succesvol geïnstalleerd is en je de Watchface ziet.

https://www.reddit.com/r/android_beta/s/kNbsuUXOWw

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 04-09-2025 16:06 ]

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zijn er meer mensen die merken dat het geluid bij normaal bellen (dus gewoon aan je oor) bij de P10 Pro niet 'uit het midden' lijkt te komen?

Voor mijn gevoel moet ik de telefoon heel raar voor mijn oor houden om de andere persoon goed te horen.

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47
Werkt "adaptive timeout" bij jullie? De setting om het scherm automatisch uit te laten gaan als je je telefoon niet meer gebruikt. Screen attention, dat je camera gebruikt, lijkt wel te werken bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
ChromeFR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
Ja mooi verhaal, maar als 5 totaal verschillende telefoons wel gewoon laden, geen probleem geven op verschillende draadloze pads...en de 10 pro XL maar op 1 pad werkt die ik in bezit heb, dan lijkt de "fout" toch aan de kant van de Pixel te zitten. Internet staat vol met verhalen van mensen waarbij een Pixel 10 pro zelfs met een originele Pixel stand niet oplaad.

Update: na installatie van de update, lijkt de telefoon wel op te laden op beide draadloze laadplekken in de auto.

[ Voor 15% gewijzigd door Mother_lepard op 04-09-2025 17:27 ]

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:05

greatgonzo

schit-te-rend!

Vandaag alles overgezet, maar Maps heeft als standaard taal Engels. Terwijl het wel gewoon ingesteld staat op de systeem-taal

Doe ik iets verkeerd?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
greatgonzo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:03:
Vandaag alles overgezet, maar Maps heeft als standaard taal Engels. Terwijl het wel gewoon ingesteld staat op de systeem-taal

Doe ik iets verkeerd?
Maps heeft een aparte taalkeuze onder de instellingen, bij mij staat hij juist op Nederlands waar de systeemtaal Engels is

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Wauw, dat is goede vondst. Ik ga dit zeker proberen. Als het lukt laat ik het hier weten.

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:35
Tralapo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:47:
Zijn er meer mensen die merken dat het geluid bij normaal bellen (dus gewoon aan je oor) bij de P10 Pro niet 'uit het midden' lijkt te komen?

Voor mijn gevoel moet ik de telefoon heel raar voor mijn oor houden om de andere persoon goed te horen.
Toevallig gister voor het eerst een gesprek gehad en toen had ik dit idee ook. Ik was echt aan het zoeken naar hoe ik hem moest houden. Inmiddels de september update gedraaid en daar nog niet mee gebeld...

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:05

greatgonzo

schit-te-rend!

TheFes schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:09:
[...]

Maps heeft een aparte taalkeuze onder de instellingen, bij mij staat hij juist op Nederlands waar de systeemtaal Engels is
Doet allemaal niets.. systeem taal kiezen, NL kiezen

• Dennisweb
  • Nu online
Silvin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:53:
[...]

Wauw, dat is goede vondst. Ik ga dit zeker proberen. Als het lukt laat ik het hier weten.
Als Samsung Account crasht, clear dan ook die cache even. ;)

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 21:16
ChromeFR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:40:
Ik ben ontzettend blij met mijn Pixel 10 Pro (ik kom van een Xiaomi 15). De gebruikerservaring is echt een stuk fijner! Wat me echter tegenvalt, is dat draadloos laden in mijn auto (Tesla Model 3) eigenlijk niet werkt. Heel soms begint hij wel te laden, maar na een paar seconden stopt het alweer. Hopelijk kan dit met software-updates worden opgelost, al vrees ik dat dat niet het geval zal zijn. :(
Hier hetzelfde. Met mijn Model 3 2024 wordt de telefoon eigenlijk alleen maar warm, daadwerkelijk laden doet hij nauwelijks. Pixel 10 pro XL.

Voorheen las ik geregeld dat dit met moderne Iphones ook niet goed werkt. Mogelijk heeft het iets met de magneten van de Qi2 spoel te maken?

Verder hartstikke tevreden over de telefoon, uitstekende upgrade voor een Pixel 7 pro. Al blijf ik het rondere en plattere ontwerp van de 7 pro eigenlijk fijner vinden, maar helaas zijn rechte zijkanten de laatste trend ;)

• ChromeFR
  • Laatst online: 07-09 23:00
De iPhone 16 Pro van mijn vriendin doet het altijd probleemloos aan de draadloze lader van de Tesla. Ligt volgens mij echt aan de Pixel... Wel een minpunt hoor.

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:07
Heeft iemand de Google AI pro met cloudopslag al geclaimd? Ik was benieuwd of het mogelijk is om het niet zelf te gebruiken maar aan iemand anders te geven of eventueel te verkopen?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:46
buakaw schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:26:
Heeft iemand de Google AI pro met cloudopslag al geclaimd? Ik was benieuwd of het mogelijk is om het niet zelf te gebruiken maar aan iemand anders te geven of eventueel te verkopen?
Ik kan maar voor een maand claimen, dat lijkt me de moeite niet echt..

• Silvin
Dennisweb schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:11:
[...]

Als Samsung Account crasht, clear dan ook die cache even. ;)
Helaas, dit werkt ook niet omdat het al mis gaat met de bluetooth handshake met de P10P. Dus we komen niet eens in de buurt van de andere stappen.

• buakaw
Megupe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:40:
[...]

Ik kan maar voor een maand claimen, dat lijkt me de moeite niet echt..
Bik Belsimpel zou je een jaarabonnement moeten krijgen. Welk model heb je en waar heb je jouw Pixel gekocht?

• Megupe
buakaw schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:03:
[...]

Bik Belsimpel zou je een jaarabonnement moeten krijgen. Welk model heb je en waar heb je jouw Pixel gekocht?
Ah, mijn p10p komt van google af. DIe zullen het vast niet hebben aangeboden.

• jongeroel
  • Laatst online: 13:33
Het gratis jaar Gemini Pro is standaard op elke P10P (en 6 maanden voor de P10 geloof ik). Is te claimen in de Google One app.

[ Voor 12% gewijzigd door jongeroel op 04-09-2025 21:15 ]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
Hier vandaag mijn Moonstone ontvangen maar helaas zitten er vlekken in de anodizatie van het frame :(
Verder wel erg mooie kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbUras2YAtXfDwjBIVLou2R8yAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWIwy83JLuHN929y17cwB555.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
jongeroel schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:15:
Het gratis jaar Gemini Pro is standaard op elke P10P (en 6 maanden voor de P10 geloof ik). Is te claimen in de Google One app.
Toch lukt het mij niet om dat te vinden, kan je uitleggen hoe?
Want via diverse routes kom ik op 1 maand 🤔😴

Wauw het is gelukt. Maar wat omslachtig om er te komen. Ik kon nergens zien of het te schenken was trouwens om op jouw vraag terug te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 04-09-2025 22:35 ]

buakaw schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:26:
Dat kan, gewoonweg inloggen met een ander Google-account op je Pixel 10 Pro-toestel en de One-app openen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dennisweb
  • Nu online
Silvin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:41:
[...]

Helaas, dit werkt ook niet omdat het al mis gaat met de bluetooth handshake met de P10P. Dus we komen niet eens in de buurt van de andere stappen.
Bij mij werkte het legen can de cache van Google Play Services, nadat ik de Watch heb ‘vergeten’ in de Bluetooth instellingen.

Niet vergeten om bij de volgende poging ook de cache van Galaxy Watch Manager te legen. Dus:

- Watch opnieuw opstarten
- Galaxy Watch 8 vergeten in je Bluetooth settings
- Galaxy Watch Manager cache legen
- Google Play Services cache legen
- Watch opstarten en pair code OK
- Daarna op de Pixel OK geven voor de pair code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Hebben jullie find your device eigenlijk aan staan? En zo ja, welke modus precies?

Heb het nu aanstaan dat al mn devices zelfs offline vindbaar zijn. Net even getest en hij ziet inderdaad het (laatste?) adres. Geen idee welke invloed dit heeft op de batterij (en privacy, hoewel ik me daarover geen zorgen maak - dat is toch allang een verloren zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

ChromeFR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
Mijn oude Qi lader is inmiddels al verkocht en het geld al onderweg naar mijn bankrekening. Thanks Vinted. Ja, ik weet dat we ook V&A hebben, maar Tweakers :henk kennen af en toe veel te goed de prijs van dingen. Nu heb ik er ook nog eens geen cent verlies op gemaakt. O-)

Also, just in: Nieuwste 5 september update :) Ik had gedacht ook wel een playstore update te zien verschijnen eerdaags, maar dat was nog niet zo ver. Maar in ieder geval is de maandelijkse patch weer bij _/-\o_ Nog 6 jaar en 11 maanden te gaan 8)
outlandos schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 00:30:
Hebben jullie find your device eigenlijk aan staan? En zo ja, welke modus precies?
Ik heb hem na het lezen van deze vraag toch nog eens opgezocht in mijn settings en hem toen meteen op Maximaal gezet - ook als het het enige apparaat zou zijn. Dus screw potentieel privacy, ik geloof het allemaal wel hoor, ik wil sowieso mijn device terug kunnen vinden als ik hem mocht verliezen (de dief kunnen opzoeken vooral!)
Ook Gemini is het met mij eens dat de potentiële nadelen, helemaal niet opwegen tegen het ruime voordeel van je apparaat van 1300 piek terugvinden :*)
Het inschakelen van het Find My Device-netwerk op de maximale stand ("Met netwerk in alle gebieden") is sterk aan te raden. Het heeft vrijwel geen invloed op je batterijduur en de nadelen zijn minimaal, terwijl het de kans aanzienlijk vergroot dat je een kostbare telefoon zoals de Pixel 10 Pro XL kunt terugvinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Ulysses op 05-09-2025 03:54 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:29
Mijn pixel 10 pro is binnen en nu ben ik op zoek naar een hoesje. Ik ben altijd gewend geweest aan buigbare transparante hoesjes, maar werkt de magfit ring dan nog? Of moet ik nu een speciaal buigbare transparante hoesjes met een magfit ring erin kopen (bestaan die wel)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ehm, ja, dit is waar ik gewoon meteen Google veel te veel geld heb bijbetaald om direct een hoesje dat 'Geschikt voor Pixelsnap' was erbij te leveren... Kost duur, maar geen gezeur met later constateren dat Ali-meuk niet werkt.

Goedemorgen trouwens ;)

Update: Ik heb deze overigens: https://store.google.com/product/bellroy_leather_case_magnet_pixel_10_pro - En ik was al bijna ongelukkig geworden omdat ik nu toch weer blauwe hoesjes zag, maar dat keek ik niet goed op dit uur. En ik heb alsnog vrede gevonden met mijn originele aankoop. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Ulysses op 05-09-2025 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 21:27
chielmi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:33:
[...]

Hier hetzelfde. Met mijn Model 3 2024 wordt de telefoon eigenlijk alleen maar warm, daadwerkelijk laden doet hij nauwelijks. Pixel 10 pro XL.

Voorheen las ik geregeld dat dit met moderne Iphones ook niet goed werkt. Mogelijk heeft het iets met de magneten van de Qi2 spoel te maken?

Verder hartstikke tevreden over de telefoon, uitstekende upgrade voor een Pixel 7 pro. Al blijf ik het rondere en plattere ontwerp van de 7 pro eigenlijk fijner vinden, maar helaas zijn rechte zijkanten de laatste trend ;)
Ik ervaar hetzelfde met mijn Model Y 2024. Gisteren de laatste update geïnstalleerd op mijn Pixel 10 Pro XL. De telefoon heeft vanochtend maar 5% geladen op een rit van 40 minuten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:37
Dennisweb schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:19:
[...]

Bij mij werkte het legen can de cache van Google Play Services, nadat ik de Watch heb ‘vergeten’ in de Bluetooth instellingen.

Niet vergeten om bij de volgende poging ook de cache van Galaxy Watch Manager te legen. Dus:

- Watch opnieuw opstarten
- Galaxy Watch 8 vergeten in je Bluetooth settings
- Galaxy Watch Manager cache legen
- Google Play Services cache legen
- Watch opstarten en pair code OK
- Daarna op de Pixel OK geven voor de pair code
Ik heb de watch niet gekoppeld met bluetooth dus kan hem ook niet vergeten. Hij staat gewoon in de lijst met bluetooth apparaten. Verder alle cache geleegd. Pair jij de watch via Samsung Wear? Bij mij gaat het meteen weer mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:07
Jmtpes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 03:55:
Mijn pixel 10 pro is binnen en nu ben ik op zoek naar een hoesje. Ik ben altijd gewend geweest aan buigbare transparante hoesjes, maar werkt de magfit ring dan nog? Of moet ik nu een speciaal buigbare transparante hoesjes met een magfit ring erin kopen (bestaan die wel)?
Ik heb deze werkt prima

https://store.google.com/...YM0J5YjE5bVlXMD0ifQ%3D%3D

Is overigens geen Google product.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Mother_lepard schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:12:
[...]

Ja mooi verhaal, maar als 5 totaal verschillende telefoons wel gewoon laden, geen probleem geven op verschillende draadloze pads...en de 10 pro XL maar op 1 pad werkt die ik in bezit heb, dan lijkt de "fout" toch aan de kant van de Pixel te zitten. Internet staat vol met verhalen van mensen waarbij een Pixel 10 pro zelfs met een originele Pixel stand niet oplaad.

Update: na installatie van de update, lijkt de telefoon wel op te laden op beide draadloze laadplekken in de auto.
Toch minder goed nieuws: hij geeft aan dat ie aan het opladen is, maar ondertussen komt er in een half uur rijden geen procent bij. Voor mijn Pixel 8 pro had ik deze case, en die was probleemloos (Ringke Onyx). Hopelijk is het iets software matigs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:53:
Iemand hier een Wear OS-horloge gekoppeld aan zijn Pixel 10-toestel en ook problemen met Google Fit? De app registreert helemaal niks in combinatie met mijn OnePlus Watch 2. Al opnieuw geïnstalleerd, alle rechten nagelopen, maar nada niente...
Iemand toevallig?

Wat betreft draadloos opladen, ik heb hier nog een originele OnePlus Warp Charge-lader staan, mn Pixel 10 Pro laadt daar prima mee op, ook met mn Ringke-case eromheen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:44:
[...]

Ik heb de watch niet gekoppeld met bluetooth dus kan hem ook niet vergeten. Hij staat gewoon in de lijst met bluetooth apparaten. Verder alle cache geleegd. Pair jij de watch via Samsung Wear? Bij mij gaat het meteen weer mis.
Wat je zou kunnen proberen, is eerst pairen via de Instellingen-app en dan akkoord geven op je Watch.

Anders heb ik ook geen idee meer. Dan moeten we concluderen dat er intern iets veranderd is bij de Pixel 10-series, maar ik meen gelezen te hebben dat de hardware hetzelfde was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Mijn 10 pro staat ingesteld op 80% laden, maar hij schiet gewoon door naar 100%. Ik weet uit ervaring met mijn oude Pixel telefoon dat hij dat eens in de zoveel tijd moet doen om de batterij te calibreren, maar dit is dag 2 dat hij naar 100% gaat. Iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
buakaw schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:25:
Mijn 10 pro staat ingesteld op 80% laden, maar hij schiet gewoon door naar 100%. Ik weet uit ervaring met mijn oude Pixel telefoon dat hij dat eens in de zoveel tijd moet doen om de batterij te calibreren, maar dit is dag 2 dat hij naar 100% gaat. Iemand daar ook last van?
Mijne heeft tot dusver nog niet hoger dan 80% geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:37
TheFes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:29:
[...]

Mijne heeft tot dusver nog niet hoger dan 80% geladen.
Hier ook de 80% nog niet voorbij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:29
Bestaan er ook transparante buigbare TPU cases voor de pixel 10 pro met magfit ring?

Als ik een gewone transparante buigebare TPU cases koop zonder magfit ring, blijft mn telefoon nog plakken bij een houder? Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Vandaag 290 euro teruggekregen voor mijn pixel 5 via aankoop van p10p via de google store.
Goed geregeld wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jmtpes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:05:
[...]

Bestaan er ook transparante buigbare TPU cases voor de pixel 10 pro met magfit ring?

Als ik een gewone transparante buigebare TPU cases koop zonder magfit ring, blijft mn telefoon nog plakken bij een houder? Iemand idee?
Daar is al een en ander over gezegd in het accessoires topic: EagleTitan in "[Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
Beetje hit & miss maar vandaag - na een update? - lijkt mijn LIVBOJ charger (a 3,99) wel op te laden...over 8 minuten zou ie op 80% zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpe999999
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09 22:30
Scorpe999999 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:03:
Even vraagje.. heb een p10 pro is perfect maar denk dat mn zoom niet goed gaat bv zoom 14 x en blijft ik een paar sec kijken dan begint het beeld te bewegen/golven zelfs als ik de tel fixeer. Dus niet stabiel en net of de stabilizer het niet doet .

Alles geprobeerd camera app opnieuw geladen en bv hardware overlay aan/uit gezet etc etc. Uiteindelijk fabrieksinstellingen gedaan en probleem is er nog steeds op een leeg systeen

Bij meer dan 15 zoom komt een srt handje maar zie geen enkel verschil als hij blauw of wit is . Mn p7 pro blijft prima stabiel zelfs bij 30 x zoom.

Kan iemand het eens proberen om te zien of dat probleem er bij hem/haar ook is?

Bedankt alvast..
Even update.. heb contact gezocht met Belsimpel en p10 pro teruggestuurd.. vandaag nw 10 pro ontvangen en die is in orde. Een dikke 👍 voor Belsimpel voor het meedenken en de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Tralapo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:47:

Vandaag meerdere telefoontjes gepleegd en heb er geen last meer van. Misschien dankzij de september update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch0475
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 20:58
Vandaag de Google Pixel 10 Pro in ontvangst mogen nemen, ik vraag me echter 1 ding af. Als ik de camera beweeg of wil een video maken dan lijkt het of mijn beeld in 10 fps beweegt.

Ik kom af van een iPhone 13 Pro, hier was dat niet het geval. Ik heb mijn video instellingen al aangepast naar 4k 60fps. Maar als ik mijn telefoon beweeg loopt het beeld niet 'smooth'.

Enig idee of dit nog een setting kan zijn?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
BBBrt schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:56:
[...]

Vandaag meerdere telefoontjes gepleegd en heb er geen last meer van. Misschien dankzij de september update.
Net even geprobeerd en het lijkt inderdaad een stuk beter ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mitch0475 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:33:
Vandaag de Google Pixel 10 Pro in ontvangst mogen nemen, ik vraag me echter 1 ding af. Als ik de camera beweeg of wil een video maken dan lijkt het of mijn beeld in 10 fps beweegt.

Ik kom af van een iPhone 13 Pro, hier was dat niet het geval. Ik heb mijn video instellingen al aangepast naar 4k 60fps. Maar als ik mijn telefoon beweeg loopt het beeld niet 'smooth'.

Enig idee of dit nog een setting kan zijn?

Alvast dank
Bedoel je dat bewegingen links/rechts boven/onder vertraagd lijken te gaan? Dat heeft te maken met de beeldstabilisatie.

Of bedoel je echt dat bijvoorbeeld een auto ook vertraagd door beeld komt rijden? Want dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch0475
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 20:58
Tralapo schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:44:
[...]

Bedoel je dat bewegingen links/rechts boven/onder vertraagd lijken te gaan? Dat heeft te maken met de beeldstabilisatie.

Of bedoel je echt dat bijvoorbeeld een auto ook vertraagd door beeld komt rijden? Want dat heb ik niet.
Tot nu toe idd het eerste wat je zegt. Ik heb nog niet gekeken naar objecten die zeg maar voorbij komen, daar zal ik nog eens op gaan testen. Voelt gewoon vreemd aan voor mijn gevoel haha.

Edit: zojuist een filmpje gemaakt van mijn hond die aan het spelen is in de tuin, resultaat is iig een vloeiende video :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mitch0475 op 05-09-2025 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
Mitch0475 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:31:
[...]

Tot nu toe idd het eerste wat je zegt. Ik heb nog niet gekeken naar objecten die zeg maar voorbij komen, daar zal ik nog eens op gaan testen. Voelt gewoon vreemd aan voor mijn gevoel haha.

Edit: zojuist een filmpje gemaakt van mijn hond die aan het spelen is in de tuin, resultaat is iig een vloeiende video :)
Als het goed is heb je dat tot 10x zoom niet, of misschien heel beperkt. Door de OIS zal het in ieder geval nooit helemaal voelen als 60fps.
Maar vanaf 10x zoom ongeveer, slaat het er hard in. En helemaal bij 100x. Dan voelt het zelfs als 1 fps. Maar dat hoort dus zo ja :)
Volgens mij kun je het bij 20+x zoom verminderen door op het knopje te drukken dat dan verschijnt (handje met golfjes ernaast). Tenminste, volgens mij beperk je de OIS door op dat knopje te drukken. Ik zou zelf niet weten waarom, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
CLB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:42:
[...]

Iemand toevallig?

Wat betreft draadloos,l opladen, ik heb hier nog een originele OnePlus Warp Charge-lader staan, mn Pixel 10 Pro laadt daar prima mee op, ook met mn Ringke-case eromheen.
Ik heb deze ook en hij werkt niet ermee. Wel met een Spigen hoes er omheen.

Edit: zonder hoes geen probleem... Heel bijzonder

[ Voor 79% gewijzigd door Upbeat op 06-09-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Upbeat schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 22:08:
[...]

Ik heb deze ook en hij werkt niet ermee. Wel met een Spigen hoes er omheen.

Edit: zonder hoes geen probleem... Heel bijzonder
Spigen heeft van veel hoezen een aparte Magsafe (Magfit) variant. Heb je die wel?

Ik heb bewust een hoesje zonder Magfit (Liquid Air). Ik bewaar mijn rijbewijs altijd in dat hoesje, dus tussen telefoon en hoesje in zeg maar. Ik ga er zelf vanuit dat de magneten dan niet goed meer werken, maar ik gebruik feen accessoires. Draadloos opladen werkt echter nog prima in mijn auto (hoewel hij meestal bedraad hangt voor Carplay) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die genoemde lader ondersteunt geen Qi2 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 16:05

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Heb de Pro XL nu zo'n week in gebruik, en man wat is het een fijne telefoon. Op één of andere manier voelt de hele UI van de Pixels gewoon veel logischer aan vergeleken met andere merken. Al kan ik niet echt onderbouwen waarom, het is dan ook natuurlijk een persoonlijk iets.

Ik heb een jaar of twee geleden met mijn fotografie hobby gestopt en alles (DSLR etc.) verkocht. Met het idee dat ik toen voortaan wel mijn Pixel 7 pro zou gebruiken. Helaas is dat niet echt gebeurd (tijdgebrek) maar begin weer tijd te krijgen en ik ben nu echt van plan om die goede camera's van de pro xl veel meer te gaan gebruiken.

Helaas zijn mijn hoesje en screenprotector van dbrand nog niet binnen.. Heb het idee dat ze wat voorraad problemen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
Mijn batterij staat gelimiteerd op 80% en so far ie is daar nog niet voorbij geweest. Heb iets gelezen over bypass charging, waarbij de batterij gespaard wordt en de telefoon vanaf de stroombron werkt. Hoe weet je wanneer dit werkt, is dat het schildje dat naast je batterij verschijnt bij 80%?

En zo ja, is het voordelig voor je batterij om dan - wanneer je kunt - je telefoon zoveel mogelijk aan een lader te houden, om zo je accu te ontzien?

Ik werk één dag per twee weken op kantoor en de rest thuis, dus ik kan op werkdagen mijn telefoon prima op die 80% houden. Als ik dat doe plus in de nachten dan heeft mijn accu relatief weinig te lijden. Klopt die aanname? En klopt het dat dit wireless ook gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
BBBrt schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:52:
[...]

Spigen heeft van veel hoezen een aparte Magsafe (Magfit) variant. Heb je die wel?

Ik heb bewust een hoesje zonder Magfit (Liquid Air). Ik bewaar mijn rijbewijs altijd in dat hoesje, dus tussen telefoon en hoesje in zeg maar. Ik ga er zelf vanuit dat de magneten dan niet goed meer werken, maar ik gebruik feen accessoires. Draadloos opladen werkt echter nog prima in mijn auto (hoewel hij meestal bedraad hangt voor Carplay) :)
Van dit hoesje was dat niet het geval. Nooit gedacht dat dit dus problemen zou geven met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Rubik_31415 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:35:
Mijn batterij staat gelimiteerd op 80% en so far ie is daar nog niet voorbij geweest. Heb iets gelezen over bypass charging, waarbij de batterij gespaard wordt en de telefoon vanaf de stroombron werkt. Hoe weet je wanneer dit werkt, is dat het schildje dat naast je batterij verschijnt bij 80%?

En zo ja, is het voordelig voor je batterij om dan - wanneer je kunt - je telefoon zoveel mogelijk aan een lader te houden, om zo je accu te ontzien?

Ik werk één dag per twee weken op kantoor en de rest thuis, dus ik kan op werkdagen mijn telefoon prima op die 80% houden. Als ik dat doe plus in de nachten dan heeft mijn accu relatief weinig te lijden. Klopt die aanname? En klopt het dat dit wireless ook gewoon werkt?
precies dit ben ik ook benieuwd naar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Rubik_31415 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:35:

Ik heb hiervoor een pixel 8 gehad (10 maanden ongeveer) en bijna altijd op bypass thuis aan de lader op 80%. Na die 10 maanden was de accu nog steeds 100% volgens accubattery. Dit ga ik ook doen met mijn nieuwe 10 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

DutchHammer schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:43:
Al kan ik niet echt onderbouwen waarom, het is dan ook natuurlijk een persoonlijk iets.
Ik ben bijvoorbeeld Linkshandig, en het kan een gekke associatie zijn wellicht met 89% van de mensheid die dat niet is, maar ik heb het idee dat dit i.c.m. 3-knoppen interface gewoon winning is op de Pixels. Gestures kan ik ook wel bevatten, maar ik hou effe niet zo van mogelijk 'harde' of LEO bewegingen op mijn telefoon van 1300 euri ;-)
Maar echt, in absolute power punten zal dit ding dan misschien volgens een koude PDF-spec vergelijk niet de beste zijn, maar als Embedded Googler sinds 2006 alweer, en met vooral Professioneel gebruik en usecases zoals voor de Wetenschap kan ik wel zeggen dat icm met snel aangewend gebruik van Generatieve AI in de vorm van Gemini ook, dit de Slimste Telefoon is. En vanaf 1 oktober nog een stukje slimmer :henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb de originele Pixel snap oplader binnen gekregen en ja hij schijnt te kunnen laden. Alleen hoe schakel je nu de screensaver in ? Heb de instellingen wel tig keer nagelopen maar functioneert niet. Of is dit de zoveelste bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noem dan ook even de instellingenmenu's die je al bekeken hebt svp... anders tik ik het misschien wel dubbel, dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Vandaag blij verrast met de Pixel 10 Pro. Ik ga regelmatig net over de grens in Duitsland wat shoppen en eten en daar had mijn Pixel 8 altijd moeite met het signaal in het overdekte winkelcentrum en had ik gewoon geen bereik. Met de Pixel 10 pro had ik nog 2-3 balkjes signaal en werkte alles nog lekker vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:30:
Ik heb de originele Pixel snap oplader binnen gekregen en ja hij schijnt te kunnen laden. Alleen hoe schakel je nu de screensaver in ? Heb de instellingen wel tig keer nagelopen maar functioneert niet. Of is dit de zoveelste bug..
Bij mij gaf hij een melding de eerste keer dat ik een Qi2 lader aansloot, maar als ik op screensaver zoek in de settings vind ik het ook gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjY24eKK_dvgE1r3vaCovkAzSIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gwXDiaxmz1Tx7HSrdY0yJ78v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
TheFes schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:18:
[...]

Bij mij gaf hij een melding de eerste keer dat ik een Qi2 lader aansloot, maar als ik op screensaver zoek in de settings vind ik het ook gewoon.

[Afbeelding]
Het vinden van de screensaver was ook geen probleem. Alleen krijg ik geen screensaver tijdens het laden van de Pixel terwijl alles toch echt aan staat. De voorbeelden werken dus wel. Maar als ik de telefoon oplaadt is het scherm alleen sterk gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
NeWSJuNK schreef op zondag 7 september 2025 @ 00:19:
[...]

Het vinden van de screensaver was ook geen probleem. Alleen krijg ik geen screensaver tijdens het laden van de Pixel terwijl alles toch echt aan staat. De voorbeelden werken dus wel. Maar als ik de telefoon oplaadt is het scherm alleen sterk gedimd.
Misschien de bedtijdstand? Die kan het scherm ook gedimd houden wanneer er geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Rubik_31415 schreef op zondag 7 september 2025 @ 00:24:
[...]

Misschien de bedtijdstand? Die kan het scherm ook gedimd houden wanneer er geladen wordt.
Geen bedtijdstand actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
buakaw schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:13:
[...]

Ik heb hiervoor een pixel 8 gehad (10 maanden ongeveer) en bijna altijd op bypass thuis aan de lader op 80%. Na die 10 maanden was de accu nog steeds 100% volgens accubattery. Dit ga ik ook doen met mijn nieuwe 10 pro
Je bedoelt met bepass gewoon dat hij niet verder laadt dan 80%? En daardoor dus nog 100% accubatterij had qua gezondheid?

Maar eigenlijk heb je al die tijd maar 80% accubatterij gehad, toch? Door die zelf limiet op te stellen. Allemaal om over de duur van enkele jaren een procent of 5 a 7% te besparen qua accukwaliteit. Maar wat win je er dan praktisch mee als je al die tijd jezelf een nerf oplegt van 20% om dat te bereiken? En zeker voor de mensen die om de 2 jaar (of vaker) wisselen van telefoon is het toch kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
outlandos schreef op zondag 7 september 2025 @ 03:11:
[...]

Je bedoelt met bepass gewoon dat hij niet verder laadt dan 80%? En daardoor dus nog 100% accubatterij had qua gezondheid?

Maar eigenlijk heb je al die tijd maar 80% accubatterij gehad, toch? Door die zelf limiet op te stellen. Allemaal om over de duur van enkele jaren een procent of 5 a 7% te besparen qua accukwaliteit. Maar wat win je er dan praktisch mee als je al die tijd jezelf een nerf oplegt van 20% om dat te bereiken? En zeker voor de mensen die om de 2 jaar (of vaker) wisselen van telefoon is het toch kansloos?
Klopt inderdaad dat ik dan 80% accu heb voor de dag, maar omdat ik altijd thuis werk, blijft hij grotendeels can de dag op de lader. Met mijn pixel 8 had ik een SOT van 1 uur = 10%, dus van 80% accu naar 20%, dan zou ik ongeveer 6 uur SOT hebben. (De accu ontladen naar waarden lager dan 20% schijnt ook minder goed te zijn, dus als je de dag niet door kan komen met 60% capaciteit, dan heeft het sowieso geen zin. )Meer dan genoeg voor mij om de dag door te kunnen. Als ik op vakantie ging en ik wist dat ik meer capaciteit nodig had, zette ik de telefoon op adaptive charging (100%). Daarnaast ben ik gewoon iemand die heel zuinig is op zijn spullen. Het geeft me gewoon voldoening om te zien dat de accu na een klein jaar nog steeds alle capaciteit had als toen hij voor het eerst in gebruik werd genomen.

Ik had me voorgenomen om langer te doen met mijn Pixel 8 en was helemaal niet van plan om hem na een jaar te verkopen. Normaal gesproken geef ik mijn oude telefoon weg aan mijn schoonouders die het dan nog enkele jaren gebruiken.

Je gedachte klopt wel hoor, als je na een jaar of 2 van telefoon wisselt, dan zou ik gewoon lekker naar de 100% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laad altijd naar 100% of gewoon tussendoor als ik het nodig vind...
Accustatus van mn Pixel 9 Pro was ook gewoon netjes 100%, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik merk dat ik ongeduldig ben om PCS in zake de beoordeling van mijn retour gezonden Pixel 6. Ik pieker en twijfel of er misschien niet toch een erg gezochte grond voor afwijzing geopperd gaat worden. Hoewel ik afgelopen maandag de instuurverpakking met de DHL Express ontving en ik hem slechts 2 uur later al weer ingeleverd en onderweg in het proces had gezonden - bevestigde PCS woensdag pas het bezit van het pakket. Maar toen bleef hij steken op "Wordt beoordeeld" - gemiddeld 3 tot 5 werkdagen aldus Google zelf. Het werd vrijdagavond en ik dacht al: Vette pech, 'ff snel' wordt hem niet. :X Nahja morgen nieuwe kansen... Iemand anders al wel de inruil via Google rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 16:05

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ulysses schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:21:
[...]

Ik ben bijvoorbeeld Linkshandig, en het kan een gekke associatie zijn wellicht met 89% van de mensheid die dat niet is, maar ik heb het idee dat dit i.c.m. 3-knoppen interface gewoon winning is op de Pixels. Gestures kan ik ook wel bevatten, maar ik hou effe niet zo van mogelijk 'harde' of LEO bewegingen op mijn telefoon van 1300 euri ;-)
Maar echt, in absolute power punten zal dit ding dan misschien volgens een koude PDF-spec vergelijk niet de beste zijn, maar als Embedded Googler sinds 2006 alweer, en met vooral Professioneel gebruik en usecases zoals voor de Wetenschap kan ik wel zeggen dat icm met snel aangewend gebruik van Generatieve AI in de vorm van Gemini ook, dit de Slimste Telefoon is. En vanaf 1 oktober nog een stukje slimmer :henk
Grappig genoeg ben ik sinds gisteren juist de gestures gaan gebruiken. Maakt het allemaal nog iets fijner. Dubbel tikken is bij de Home Assistant app openen.

Officieel ben ik al sinds de Pixel 4a van het Pixel kamp. Alleen toen nog voor één keer terug geweest naar Samsung ivm de accu issue van de Pixels toendertijd.

Nu nog wachten op een Chromebook/Androidbook? waarmee je video kan bewerken (al is het maar met kdenlive) en ik zit weer helemaal in het Google ecosysteem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:31
De 100x zoom is best wel een leuke optie en AI kan vaak een goede bewerking van maken. Een aantal voorbeelden met de originele foto erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyYhvOcMTWZaGL5-hWm5BKYdXM8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5IhmXyB7BrvjHsNw3IUOZ7U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iAhbHJywo0SpNt3kIYs9gjlPy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10tBWeaYFsaHetGZrOJTDQMm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxnCj--VZR8WdtLFnn4E2u7NSp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2PCtXxwQEp4ubkudSYqvtyL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyjfwrKuibQCgsyOAQjan_-qNmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ES6cOhtytTp6gLOP21gDwzoc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjtFSB0w5SEMfyegh7FZgfwXt-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CGZTAkQ8EfgoPWPVxCP7Jou.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqPaLHhGhbwCFJdCr76h1oEdgQQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HFBPsZNAcWyRqO6X5T5luyi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLwSOzZ6Wt_rgkARja87UVS3ft4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIj450YFqbwCV0gZEsqd7jsW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Video Edit Demo! - Met slechts en enkel ingebouwde camera tools! :-)
YouTube: Pixel 10 Pro XL - Video Edit (Standard Tools) #smartphone #nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Ulysses schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:01:
Ik merk dat ik ongeduldig ben om PCS in zake de beoordeling van mijn retour gezonden Pixel 6. Ik pieker en twijfel of er misschien niet toch een erg gezochte grond voor afwijzing geopperd gaat worden. Hoewel ik afgelopen maandag de instuurverpakking met de DHL Express ontving en ik hem slechts 2 uur later al weer ingeleverd en onderweg in het proces had gezonden - bevestigde PCS woensdag pas het bezit van het pakket. Maar toen bleef hij steken op "Wordt beoordeeld" - gemiddeld 3 tot 5 werkdagen aldus Google zelf. Het werd vrijdagavond en ik dacht al: Vette pech, 'ff snel' wordt hem niet. :X Nahja morgen nieuwe kansen... Iemand anders al wel de inruil via Google rond?
Zaterdag pixel 5 met barst in scherm verzonden, vrijdag 290 euro op de rekening. Prima afhandeling wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBBrt
buakaw schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:16:
[...]

Klopt inderdaad dat ik dan 80% accu heb voor de dag, maar omdat ik altijd thuis werk, blijft hij grotendeels can de dag op de lader. Met mijn pixel 8 had ik een SOT van 1 uur = 10%, dus van 80% accu naar 20%, dan zou ik ongeveer 6 uur SOT hebben. (De accu ontladen naar waarden lager dan 20% schijnt ook minder goed te zijn, dus als je de dag niet door kan komen met 60% capaciteit, dan heeft het sowieso geen zin. )Meer dan genoeg voor mij om de dag door te kunnen. Als ik op vakantie ging en ik wist dat ik meer capaciteit nodig had, zette ik de telefoon op adaptive charging (100%). Daarnaast ben ik gewoon iemand die heel zuinig is op zijn spullen. Het geeft me gewoon voldoening om te zien dat de accu na een klein jaar nog steeds alle capaciteit had als toen hij voor het eerst in gebruik werd genomen.

Ik had me voorgenomen om langer te doen met mijn Pixel 8 en was helemaal niet van plan om hem na een jaar te verkopen. Normaal gesproken geef ik mijn oude telefoon weg aan mijn schoonouders die het dan nog enkele jaren gebruiken.

Je gedachte klopt wel hoor, als je na een jaar of 2 van telefoon wisselt, dan zou ik gewoon lekker naar de 100% laden.
Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar dit is er eentje die ik zelf echt niet kan begrijpen. Ook niet na jouw toelichting.

Eigenlijk komt het erop neer (even gechargeerd) dat je (bij aanname van gebruik van 4 jaar) ca. 3 jaar lang je batterij beperkt tot 80% (of zelfs 60%) van zijn kunnen, in de hoop dat je dat laatste jaar dan een gezondere batterij hebt. Maar wat boeit die gezondere batterij (stel hij is 100% gezond ipv 80%) nou, als je jezelf toch al de hele tijd beperkt?

Zelfs als je je batterij 'slecht behandeld', is de capaciteit na 3 jaar nog steeds wel 80+% van wat het was. Je kunt dus ook gewoon 3 jaar lang lekker het volle potentieel benutten (en je niet 3 jaar lang zorgen maken), om in het 4e jaar alsnog minimaal 80% over te hebben... Dan heb je dus de zorgen niet én maar 1 jaar een batterij van 80% ipv de volle gebruiksperiode.

Enfin, ik snap de logica niet en dus ook de logica van Google niet om zelf te gaan terugschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpe999999
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09 22:30
Misschien ben ik blond maar ben vandaag in België en kon niet meer bellen en wel in Ned. Wel bellen met mn andere tel.

Alles stond goed ingesteld maar wat blijkt dat 2 g netwerk beveiliging stond standaard aangevinkt in de 10 pro. Weet niet waar het voor dient.

Na uitgezet te hebben kan ik weer bellen. Vreemd maar misschien heeft iemand anders die ook blond is hier iets aan.

Verder zeer tevreden met mn 10 pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• buakaw
BBBrt schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:06:
[...]

Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar dit is er eentje die ik zelf echt niet kan begrijpen. Ook niet na jouw toelichting.

Eigenlijk komt het erop neer (even gechargeerd) dat je (bij aanname van gebruik van 4 jaar) ca. 3 jaar lang je batterij beperkt tot 80% (of zelfs 60%) van zijn kunnen, in de hoop dat je dat laatste jaar dan een gezondere batterij hebt. Maar wat boeit die gezondere batterij (stel hij is 100% gezond ipv 80%) nou, als je jezelf toch al de hele tijd beperkt?

Zelfs als je je batterij 'slecht behandeld', is de capaciteit na 3 jaar nog steeds wel 80+% van wat het was. Je kunt dus ook gewoon 3 jaar lang lekker het volle potentieel benutten (en je niet 3 jaar lang zorgen maken), om in het 4e jaar alsnog minimaal 80% over te hebben... Dan heb je dus de zorgen niet én maar 1 jaar een batterij van 80% ipv de volle gebruiksperiode.

Enfin, ik snap de logica niet en dus ook de logica van Google niet om zelf te gaan terugschalen.
Ik heb op werkdagen niet de volle capaciteit nodig, dus als er een optie is om de accu te ontlasten, waarom niet?
Hetzelfde als je een EV rijdt. Als je alleen 20km woon werk verkeer doet doordeweeks, dan ga je ook niet je Ev naar 100% laden en hou je de lading ook op 80%

Ik snap dat deze optie niet voor iedereen een uitkomst is, maar fijn toch dat die optie bestaat voor mensen die er wel gebruik van willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Als je verstandelijk uitgedaagde zusje je prachtige zelfportret probeert te saboteren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvxfsKamsn3TXOBR4kdAxIJ86VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAZdZWIXLgtc5PCulGi7BDOL.jpg?f=fotoalbum_large

Bewerken -> Acties -> Magische Gum .... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tct_5EyPjasSWXc2xDSoij1tKG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxkZkMj7J6aI1nUUOETuQHDB.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ulysses schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:20:
Als je verstandelijk uitgedaagde zusje je prachtige zelfportret probeert te saboteren...
[Afbeelding]

Bewerken -> Acties -> Magische Gum .... >:)

[Afbeelding]
Prachtig! d:)b
Heeft de foto bewerker zelf een soort van bossage bedacht of is er een 2e foto gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dat is dus AI en de magische gum. Die bedenkt zelf wat de achtergrond moet zijn. 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBBrt
buakaw schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:07:
[...]

Ik heb op werkdagen niet de volle capaciteit nodig, dus als er een optie is om de accu te ontlasten, waarom niet?
Hetzelfde als je een EV rijdt. Als je alleen 20km woon werk verkeer doet doordeweeks, dan ga je ook niet je Ev naar 100% laden en hou je de lading ook op 80%

Ik snap dat deze optie niet voor iedereen een uitkomst is, maar fijn toch dat die optie bestaat voor mensen die er wel gebruik van willen maken?
Helemaal prima dat die optie er is, daar gaat het me niet om. En iedereen moet natuurlijk zelf lekker weten hoe hij ermee omgaat.
Maar in jouw voorbeeld: die zou ik in de meeste gevallen zeker gewoon aan de lader hangen tot 100%. Stel er is een noodgeval en je moet snel weg voor een grote afstand.. liefst heb ik hem dan gewoon afgetopt staan hoor ;)

Het voelt voor mij een beetje alsof je een Ferrari koopt (naar mijn mening sowieso al een beetje idioot als je niet in de buurt van Duitsland woont, maar goed) en dan bewust nooit harder gaat rijden dan 100 km/u 'om de motor te sparen'. Koop dan gewoon een fiat 500 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
CLB schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:37:
Noem dan ook even de instellingenmenu's die je al bekeken hebt svp... anders tik ik het misschien wel dubbel, dat is zonde.
Scherm en aanraken --->Screensaver --->screensaver gebruiken ---> screensaver kiezen naar keuze. De voorbeelden werken wel maar activeert niet bij opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Die AI-aided Zoom-functie is ook sick goed hoor, in de praktijk. Wij staan hier naar de reiger in de verte te loeren aan de rand van het water - reiger voor de duidelijkheid later rood omcirkeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpDXAT3G43UNr6m1s2IhK7qEiWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFY7guAR2bCB41kdP7ddiYAF.jpg?f=fotoalbum_large
En dan Zoom ik 47x:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlIfhjKu7lqTtEpE1mRg0DRwO2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6Sge9S3D8vr23aEHl5vTwD1.jpg?f=fotoalbum_large
Bizar toch? Jammer van privacy enzo, maar theoretisch zou dit ook met mensen kunnen - ware het niet dat het defect maken daarbij dus 'een feature' schijnt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Joop34 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:38:
[...]

Welke instelling was het? Ik vraag dit voor een vriend. :+
Aardig van je, vriend. ;) Had hetzelfde probleem met notificaties, maar merkt geen verschil met Pixel watch verbinding verbroken. Wel wanneer ik heel BT uitzette.
Enfin er zit een optie bij Watch -> Notifications -> Manage phone notifications. Wanneer je hier "mute notifications on phone" uitzet, krijg je weer notificatiegeluiden te horen.

Het vervelende was ook dat de notificaties niet op de Pixel watch te horen waren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steakfriet
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08-09 08:16
Ulysses schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:01:
Ik heb een iphone 8 binnengeleverd die ik hier nog had liggen, gsm of 3 geleden en men laatste iphone. Er was zelfs een brueklijn op de home knop en best wel wat krassen en ik heb gewoon de volle 303 euro gekregen voor dit toestel. Best netjes, ik had na 2 dagen men geld terug na ze hem ontvangen hangen. Dikke chapeau voor google want dacht echt dat ze hem gingen terugsturen. Zo wordt men 10 pro xl toch iets goedkoper want het blijft absurd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Als ik mn Pixel 8 Pro op vliegtuigstand zetten dan was er gek genoeg nog wel een verbinding met mn Pixel Watch. Zo kon ik alarmen aan of uitzetten op mn horloge en - zelfs met de Pixel 8P in slaapmodus - veranderde de alarmen op de telefoon mee.

Dit heb ik nu echter niet meer op mn Pixel 10P, iemand die weet waar dit door kan komen? Ik vond het eigenlijk altijd wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@outlandos
Op vliegtuigstand zetten en dan bluetooth weer aan. Daarna blijft het zo

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:49
Iemand nog mooie 100x shots van de bloedmaan gemaakt? Ik heb heel even gestaan om 10u gisteren, te laat voor de rode fase, en met dik straatlantaarn tegenlicht toch een prima kiekje kunnen krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVBzYuakyclrR6ctWeBT1-3zLZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veR7riD61RRTt2daAg0fTDEv.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: hij rendert minder scherp hier op got dan het origineel

[ Voor 21% gewijzigd door nel!s op 08-09-2025 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
nel!s schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:03:
Iemand nog mooie 100x shots van de bloedmaan gemaakt? Ik heb heel even gestaan om 10u gisteren, te laat voor de rode fase, en met dik straatlantaarn tegenlicht toch een prima kiekje kunnen krijgen:

[Afbeelding]

Edit: hij rendert minder scherp hier op got dan het origineel
vnauit amsterdam ongeveer precies dezelfde foto gemaakt met ongeveer hetzelfde hapje rechtsboven uit de maan.
Bij mij met 44x zoom, anders werd de maan te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:41

ap3nr0ts

hoi

BBBrt schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:06:
[...]

Maar je praat nu wel over 3 jaar. Ik wil dit ding 7 jaar gebruiken. Kom van een 4a zelf. :)

Al ... Moet ik toegeven dat mijn 4a 79-81% had volgens Battery Guru na al die jaren. Dus er valt zeker wat voor je denken te zeggen! Ik had daar alsnog ruim genoeg aan. Ik zet hem nu in zijn wittebroodsweken, waarin ik nieuwe speeltjes nogal "baby", op die 80%-max. Doe ik er alsnog 2 dagen mee.

Vraagje: wat vinden jullie fijn qua resolutie? Ik had hem op max staan, maar zie eigenlijk geen verschil. Als ik met minder dik 2+ dagen uit die 80% pers, is dat nog mooier, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Vandaag de cashback ontvangen. Grote blij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrYc0qT0h1aa3A978ue2FVdOhaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MAup6w4N4Kg1A5K3YafVHRMt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
ap3nr0ts schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:37:
[...]

Maar je praat nu wel over 3 jaar. Ik wil dit ding 7 jaar gebruiken. Kom van een 4a zelf. :)

Al ... Moet ik toegeven dat mijn 4a 79-81% had volgens Battery Guru na al die jaren. Dus er valt zeker wat voor je denken te zeggen! Ik had daar alsnog ruim genoeg aan. Ik zet hem nu in zijn wittebroodsweken, waarin ik nieuwe speeltjes nogal "baby", op die 80%-max. Doe ik er alsnog 2 dagen mee.

Vraagje: wat vinden jullie fijn qua resolutie? Ik had hem op max staan, maar zie eigenlijk geen verschil. Als ik met minder dik 2+ dagen uit die 80% pers, is dat nog mooier, haha.
Wat maakt t tegenwoordig nog uit hoe lang je met een accu doet. Van 20 naar 80% in de tijd dat je je scheert, douche neemt en je aankleedt.

Dus gewoon max resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Ik heb hem op maximale resolutie (gewoon, omdat het kan) en heb na 6 uur schermtijd nog 33% batterij. In theorie zit er dus 9 uur schermtijd in een lading. Voor mij betekent dat 2 dagen met fors gebruik.
Ik verwacht dus zelfs na een paar jaar nog altijd wel minimaal één volle dag uit een lading te kunnen halen. En meer verlang ik niet, want ik hang hem standaard elke nacht aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:37:
Je kunt beter spelen met de DPI-instellingen, dat is tenminste wel echt zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
CLB schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:10:
[...]

Je kunt beter spelen met de DPI-instellingen, dat is tenminste wel echt zichtbaar :)
Klopt! Welke DPI heb jij hem ingesteld? En heb je de XL of de gewone Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een Pro, resolutie op hoog, DPI op 500... Top voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
CLB schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:10:
[...]

Ik heb daar ook ooit mee zitten spelen. Ik maakte toen de fout om het veel te hoog in te stellen. Moest ik met een vergrootglas de boel proberen te herstellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:41

ap3nr0ts

hoi

Ah, ja. Jullie hebben wel gelijk. Iedere nacht opladen of het nu nodig is of niet, is prima. :) Ook weer op max gezet, wel 80% batterij, maar de tekst een tikje groter voor mijn crappy ogen. Helemaal top zo.

Ik las ergens dat die 1-120Hz niet goed werkt op max, maar als dat al zo is, merk ik het toch niet, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
ap3nr0ts schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:17:
Ik las ergens dat die 1-120Hz niet goed werkt op max, maar als dat al zo is, merk ik het toch niet, haha.
Is dit zo? Ben wel benieuwd naar. Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:15
BBBrt schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:38:
Ik heb hem op maximale resolutie (gewoon, omdat het kan) en heb na 6 uur schermtijd nog 33% batterij. In theorie zit er dus 9 uur schermtijd in een lading. Voor mij betekent dat 2 dagen met fors gebruik.
Ik verwacht dus zelfs na een paar jaar nog altijd wel minimaal één volle dag uit een lading te kunnen halen. En meer verlang ik niet, want ik hang hem standaard elke nacht aan de lader.
In MKBHD's video en op meerdere Reddit posts heb ik gelezen van haperingen op max. resolutie. Herken jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
injectx schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:05:
[...]

In MKBHD's video en op meerdere Reddit posts heb ik gelezen van haperingen op max. resolutie. Herken jij dat ook?
Ja ik heb er niks over gelezen, maar heel soms merk ik dat het scrollen niet zo heel soepel loopt. Dacht eigenlijk dat het misschien iets was met mijn screenprotector ofzo.

Nou is het wel heel zelden hoor, dus weet niet of het rechtvaardigt om de resolutie te verlagen. Zeker op de XL zal je dat verschil met max resolutie wel zien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
injectx schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:05:
[...]

Ik heb tot nu toe niets gemerkt. Maar ik heb alle animaties uitgezet, dus als het daar in zou zitten, kan het dus goed zijn dat ik het niet merk ;)

Ik word helemaal kriegel van die springerige animaties (als je bijvoorbeeld het einde van een scroll hebt bereikt), dus heb ze volledig uitgezet.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires