Mijn ervaring met Pixels is dat het batterijverbruik na een paar weken inderdaad beter wordt door system intelligence.Helsie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:
Ik had gisteren een behoorlijke 'thuisdag' en ook een keer de telefoon niet op de (bureau)lader geplakt. Wat schetste mijn verbazing: héél weinig batterijverbruik. Echt zo weinig dat ik dat nog nooit eerder gezien heb. Voor de volledigheid: ik heb de P10PXL nu net geen 2 weken in gebruik. Is dit de system intelligence die zijn werk gaat doen? Of is er een update geweest die iets gefikst heeft?
Ook dit is inmiddels vanzelf opgelost, geen idee wat het precies was dus, maar prima!CLB schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:53:
Iemand hier een Wear OS-horloge gekoppeld aan zijn Pixel 10-toestel en ook problemen met Google Fit? De app registreert helemaal niks in combinatie met mijn OnePlus Watch 2. Al opnieuw geïnstalleerd, alle rechten nagelopen, maar nada niente...
Door prima aanschafprijs Pixel 9 Pro vorig jaar, huidige korting bij Vodafone, goede doorverkoop en die cashbackactie heb ik nu de 10 Pro en een paar tientjes in mn zak voor een drankje. Mooi ook nog een jaartje 2TB-opslag gratis.
Is het een wereld van verschil qua toestellen? Absoluut niet, maar die Moonstone-kleur ten opzichte van de Hazel is toch ook wel weer mooi. Gaan we volgend jaar weer 'wisselen'? Als het weer zo uitkomt qua prijs sowieso, we zijn niet voor niets Tweakers. Is het nodig? Vast en zeker niet, net als deze ronde
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 23-09-2025 10:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar hoe vaak zie je die Moonstone echt? Of zit jij in kamp caseless?CLB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:47:
[...]
Ook dit is inmiddels vanzelf opgelost, geen idee wat het precies was dus, maar prima!
Door prima aanschafprijs Pixel 9 Pro vorig jaar, huidige korting bij Vodafone, goede doorverkoop en die cashbackactie heb ik nu de 10 Pro en een paar tientjes in mn zak voor een drankje. Mooi ook nog een jaartje 2TB-opslag gratis.
Is het een wereld van verschil qua toestellen? Absoluut niet, maar die Moonstone-kleur ten opzichte van de Hazel is toch ook wel weer mooi. Gaan we volgend jaar weer 'wisselen'? Als het weer zo uitkomt qua prijs sowieso, we zijn niet voor niets Tweakers. Is het nodig? Vast en zeker niet, net als deze ronde
Kamp transparantRubik_31415 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:02:
Maar hoe vaak zie je die Moonstone echt? Of zit jij in kamp caseless?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De gulden middenweg...
Welke, als ik vragen mag? Mijn ervaring met die van Spigen en Ringke is dat ze toch snel geel worden en die van Mous vind ik wel prijzig voor wat kunststof...
Weinig bijzonders voor nu, een Ringke Fusion Matte, zodat ik direct wat had liggen toen toestel binnen kwam.
Wat is laag batterijverbruik? Mijn p10pro lijkt de accu slechter te worden. In het begin wat het verbruik laag en nu gaat al 15% eraf in 4h standby tijd tijdens het slapen. Hopelijk wordt het beter door de system intelligence.Helsie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:
Ik had gisteren een behoorlijke 'thuisdag' en ook een keer de telefoon niet op de (bureau)lader geplakt. Wat schetste mijn verbazing: héél weinig batterijverbruik. Echt zo weinig dat ik dat nog nooit eerder gezien heb. Voor de volledigheid: ik heb de P10PXL nu net geen 2 weken in gebruik. Is dit de system intelligence die zijn werk gaat doen? Of is er een update geweest die iets gefikst heeft?
--
Edit: vergeten te melden dat ik óók het achtergrondgebruik van Chrome verboden heb. Dat is misschien ook iets wat veel doet met 70 tabjes open...
2 opmerkingen:
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.
2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.
1: mn pixel laad ik s nachts draadloos op via de pixel stand 1, elke ochtend is de batterij niet hoger dan 75% dit zou toch 80% moeten zijn zoals ik heb ingesteld? Ik zie wel een oranje achtig lampje branden op de Pixel stand.
2: ik zit continu op 4G van Vodafone (provincie Groningen) met mn pixel 7 zat ik altijd op 5G. Iemand die ook deze problemen ervaart? Dus nooit op 5G? Als ik handmatig zoek naar netwerken staat deze er ook niet tussen.
Wat zou kunnen is dat hij wel tot 80 laad, maar daarna niet meer bij blijft laden om op 80 te blijven. Dat heb ik vaker voorbij zien komen. Je zou in instellingen bij de batterij histoire kunnen kijken of dat het geval is.Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:
2 opmerkingen:
Ik herken verder beide problemen niet, als ik wakker wordt staat hij op 80% en ik heb vrijwel altijd 5G verbinding.
Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.Sjaakie NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:22:
Ja deze staat gewoon op 5G. Zoals ik al aangaf zat ik op mn Pixel 7 altijd op 5G maar nu nooit.Oceanview schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:54:
[...]
Zoek eens binnen instellingen naar voorkeursnetwerktype en controleer of deze op 5G staat.
Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?MaltaSoron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:19:
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hebben anderen dit ook? Iemand oplossingen?
Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.
Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?
Iemand anders ook last van dat wifi spontaan niet verbonden is. Op reddit zijn er een hoop mensen die het hebben en zo te zien nog geen oplossing gevonden.
Na wat verder testen afgelopen twee dagen lijkt het grote verschil te zitten in het gebruik van de 50MP i.p.v. de 12MP, bij de 50MP lijkt het wel goed. Dit terwijl de 12P de standaard instelling is, en de software ook continu de 12MP-versie van vergelijkbare foto's als beste aanwijst, terwijl de 50MP veel beter lijken, bijzonder.BBBrt schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:34:
[...]
Dit is zeker niet hoe het bij mij is. Heb je met bepaalde instellingen lopen spelen?
Zou je eens een foto kunnen maken met 50MP en dan meteen erna precies hetzelfde shot, maar dan met 12MP? Vraag me af of het bij het binnen misgaat ofzo.
Heb je alle (camera) updates geïnstalleerd?
Eerder was foto's nemen met de 50MP erg traag, maar dat lijkt inmiddels een stuk beter.
Even een vraag voor de echte kenners hier. Ik heb mijn Samsung S20FE omgeruild voor een Pixel 10 Pro. Nu heb ik het idee dat het geluid (Spotify) via mijn Bluetooth koptelefoon echt een stuk beter klinkt. Zou dat kunnen? En zo ja waarom? Ik meen mij te herinneren dat ik ook via de Samsung de APTX codec gebruikte (maar misschien toch niet?)
Spotify is sinds kort ook over op lossless, maar dat moet je per apparaat handmatig aanzetten, dus dan had je dat zelf wel geweten. En de meningen zijn verdeeld over of je dat verschil überhaupt zou horen over bluetooth dopjes.amboly schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:41:
Even een vraag voor de echte kenners hier. Ik heb mijn Samsung S20FE omgeruild voor een Pixel 10 Pro. Nu heb ik het idee dat het geluid (Spotify) via mijn Bluetooth koptelefoon echt een stuk beter klinkt. Zou dat kunnen? En zo ja waarom? Ik meen mij te herinneren dat ik ook via de Samsung de APTX codec gebruikte (maar misschien toch niet?)
Maar het kan heel goed zijn dat de bluetooth drivers/codecs van de Pixel gewoon beter werken dan die van de Samsung. Ik heb in het verleden ook veel problemen gehad met het werkend krijgen (én houden) van bepaalde codecs.
Heel gek is het dus niet dat je een verschil hoort. Fijn dat het een positief verschil is
Inmiddels is het opgelost. Contact gehad met Vodafone en het advies was een nieuwe simkaart te proberen. Gebeurt weleens dat dan het netwerk wordt gereset en dat het dan zou werken (ze wisten het anders ook niet). Nieuwe simkaart erin en ja hoor gelijk 5G.Sjaakie NL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:33:
[...]
Ja deze staat gewoon op 5G. Zoals ik al aangaf zat ik op mn Pixel 7 altijd op 5G maar nu nooit.
Beetje apart naar is dus opgelost!
Het was mij ook al opgevallen dat bij 12 MP de foto's wel heel erg slecht/onscherp lijken. Terwijl je bepaalde andere functies dan wel weer kan gebruiken en dmv. de 'binning' 12 MP ook wel beter zou moeten kunnen zijn.MaltaSoron schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:07:
[...]
Na wat verder testen afgelopen twee dagen lijkt het grote verschil te zitten in het gebruik van de 50MP i.p.v. de 12MP, bij de 50MP lijkt het wel goed. Dit terwijl de 12P de standaard instelling is, en de software ook continu de 12MP-versie van vergelijkbare foto's als beste aanwijst, terwijl de 50MP veel beter lijken, bijzonder.
Eerder was foto's nemen met de 50MP erg traag, maar dat lijkt inmiddels een stuk beter.
Nou moet ik wel zeggen dat, ook bij 50 MP, foto's toch al snel best wat 'onnatuurlijk' kunnen lijken als je naderhand 'inzoomt' op de foto. Net alsof er een te agressieve 'unsharp mask' op zit ofzo. Dit had ik met de Pixel 9 Pro ook al wel, maar lijkt bij de Pixel 10 Pro nog wat sterker te zijn.
Ik kwam overigens laatst op (nota bene) Facebook een 'herinnering' tegen van een foto met mooie licht-omstandigheden die ik aan het water hier had gemaakt met een Sony Xperia 5-I. En het viel me zelfs op Facebook op hoe mooi (niet onnatuurlijk lijkend) scherp de foto's van die telefoon eigenlijk waren.
edit: Ook nog wel een opvallende: Op jouw eerste foto zie je een 'flare' (of 'zweem') . Dat zal waarschijnlijk door de zon van rechts komen. Maar het viel me bij mi jn Pixel 10 Pro ook al op dat je die effecten heel snel krijgt als er ook maar een beetje licht van de zon verkeerd in de camera valt. Of het wordt extra versterkt door het transparante hoesje dat ik heb, dat ook een aardige opstaande rand rond de camera's heeft?
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 26-09-2025 21:40 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb echt dramatische performance met draadloos laden. Mijn 12w autolader van Belkin haalt 3w, mijn Aukey magsafe haalt 6w en 3 andere die ik heb getest, waaronder een anker powerbank en twee 15watt draadloze laders halen allemaal rond de 3 a 4 watt max.eymey schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:01:
[...]
Het hoort eigenlijk in het accessoires topic thuis, maar ik heb goede resultaten met deze:
https://www.gsmpunt.nl/op...-15m-kabel-two-pack-zwart
Op een Ansmann desktop laadstation met display dat totaal aantal Watt aangeeft komt mijn Pixel 10 Pro rond de 19W uit. 12W volgens bv. de "Ampere" app.
Dit is met een Ringke Fusion hoesje met magnetische ring om de P10P heen.
Iemand enig idee hoe dit zo dramatisch laag kan zijn? Hij blijft ook niet consistent watt trekken, 't gaat meer een beetje in golfjes van 0 naar 3 a 4 watt.
Ik heb eigenlijk maar 1 heel belangrijke toevoeging die ik iedereen met een latent ontregeld oogbal-dopamine systeem kan aanbevelen: :strip_exif()/f/image/1YwHkAeDr0nLsId0CaexgDpJ.png?f=user_large)
Zet de Feed uit, omg ... wat kost dat veel tijd op maandbasis - crimineel. Het betaalt geen huur hè!
:strip_exif()/f/image/1YwHkAeDr0nLsId0CaexgDpJ.png?f=user_large)
Zet de Feed uit, omg ... wat kost dat veel tijd op maandbasis - crimineel. Het betaalt geen huur hè!
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Ik lees het wel meer (ook al over de Pixel 9 Pro) dat performance van draadloos laden wisselvallig kan zijn.Fuku-San schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:
[...]
Ik heb echt dramatische performance met draadloos laden. Mijn 12w autolader van Belkin haalt 3w, mijn Aukey magsafe haalt 6w en 3 andere die ik heb getest, waaronder een anker powerbank en twee 15watt draadloze laders halen allemaal rond de 3 a 4 watt max.
Iemand enig idee hoe dit zo dramatisch laag kan zijn? Hij blijft ook niet consistent watt trekken, 't gaat meer een beetje in golfjes van 0 naar 3 a 4 watt.
Ik merk met mijn Pixel 10 Pro wel dat, als de batterij nog vo or meer dan 80% vol is, hij ook n iet meer dan 3 a 4 watt pakt. Maar als hij van lagere percentages komt, pakt hij na verloopt van tijd met de door mij genoemde laders van gsmpunt, en bv. deze ( https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title ) wel rond de 12-14 W. Dat gebeurt niet direct na het aan de lader koppelen, maar na een minuut ofzo.
Mogelijk dat wat monitoring van temperatuur en andere parameters nog wat bijstelling nodig heeft voordat hij met meer 15W / QI2 laders sneller gaat laden... ?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ah, die ugreen overwoog ik ook. Hoe sterk is de magneet? Ik had een belkin autolader maar die magneet was.. Mwah.eymey schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:25:
[...]
Ik lees het wel meer (ook al over de Pixel 9 Pro) dat performance van draadloos laden wisselvallig kan zijn.
Ik merk met mijn Pixel 10 Pro wel dat, als de batterij nog vo or meer dan 80% vol is, hij ook n iet meer dan 3 a 4 watt pakt. Maar als hij van lagere percentages komt, pakt hij na verloopt van tijd met de door mij genoemde laders van gsmpunt, en bv. deze ( https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title ) wel rond de 12-14 W. Dat gebeurt niet direct na het aan de lader koppelen, maar na een minuut ofzo.
Mogelijk dat wat monitoring van temperatuur en andere parameters nog wat bijstelling nodig heeft voordat hij met meer 15W / QI2 laders sneller gaat laden... ?
Ben nu in Zwitserland. De Pixel 10 Pro XL is mee. Allemachtig, wat een fijne camera blijft dat ding hebben. 10x zoom, echt fantastisch.
:strip_exif()/f/image/4liBKjeaHVsygXTMwxoOtXur.jpg?f=fotoalbum_large)
En deze op een zonovergoten dag
:strip_exif()/f/image/Pd5zvHgU8J3L3KF9prhMPuGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou echt geen ramp meer zijn als ik m'n camera eens vergeten zou zijn. Dat gevoel had ik met de OnePlus 13 en Apple iPhone 15 Pro Max vele malen minder, en vooral die laatste was al niet slecht.
:strip_exif()/f/image/4liBKjeaHVsygXTMwxoOtXur.jpg?f=fotoalbum_large)
En deze op een zonovergoten dag
:strip_exif()/f/image/Pd5zvHgU8J3L3KF9prhMPuGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou echt geen ramp meer zijn als ik m'n camera eens vergeten zou zijn. Dat gevoel had ik met de OnePlus 13 en Apple iPhone 15 Pro Max vele malen minder, en vooral die laatste was al niet slecht.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik dacht eventjes dat je dat vogeltje op de top van die berg had geschoten
. Maar laat maar, ik ben al weg

😂Ulysses schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:13:
Ik dacht eventjes dat je dat vogeltje op de top van die berg had geschoten. Maar laat maar, ik ben al weg
![]()

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik heb de Belkin nog niet in de auto geïnstalleerd, aangezien ik ook niet zo heel veel in de auto zit (m'n vriendin is de enige die auto rijdt), dus testen doe ik vooral nog in mijn hobbykamer .Fuku-San schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:07:
[...]
Ah, die ugreen overwoog ik ook. Hoe sterk is de magneet? Ik had een belkin autolader maar die magneet was.. Mwah.
Maar als mijn P10P met Magsafe/Pixelsnap case van Ringke aan de Belkin zit, moet ik toch aardig mijn best doen om hem los te doen raken. Echt een plotselinge en flinke schokbeweging krijgt hem wel los. Gek genoeg gaat dit bij een 'schok' in de lengterichting van de telefoon wel makkelijker dan in de breedterichting.
Ik durf niet te garanderen dat hij nóóit los zou kunnen komen in een praktijksutiatie in de auto. Misschien dat het bij een extreme 'bumpy ride' zou kunnen. Maar ik denk dat je je dan toch al richting krachten bij bv. een ongeluk begeeft.
Is dit met de Pro/XL of met de "gewone" 10? De gewone 10 heeft - best teleurstellend - inferieure sensors t.o.v. de andere versies. En zelfs tegevenover de Pixel 9.MaltaSoron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:19:
Ik heb de afgelopen weken het idee dat foto's niet goed scherp zijn. Het valt me vooral op bij bijvoorbeeld bomen. Zie ook hieronder. Gemaakt met de 12MP lens. Als ik zoom fotos maak (5x) lijkt dit niet het probleem.
(...)
Hebben anderen dit ook? Iemand oplossingen?
Had voordien een Pixel 8 non pro, en ik heb de Pixel 10 Pro nu een dikke week. Dit zijn mijn voornaamste opmerkingen:
- Lekker vlot, maar uiteraard nog steeds nieuw toestel.
- 5x camera is leuk, véél beter dan de digitale zoom op m'n Pixel 8. Alles onder de 5x zoom is wel nog steeds digitaal ingezoomd op de 12/50MP breedhoek sensor, hoe daar wel rekening mee.
- De AI zoom vanaf 30x is soms raar, soms geniaal. Wel een download nodig van 2GB.
- De 50Mp modus vaak niet veel beter, alleen bij goed licht. En ook dan is de bump in meer details niet extreem.
- Ik heb het gevoel dat de GPS iets trager fixeert als ik Maps of Waze gebruik.
Echter, de grootste frustratie is in mijn geval dat Google om één of andere reden mijn nieuwe smartphone niet erkend als vertrouwd toestel. Ik krijg dus constant melding "We konden niet verifiëren dat jij het bent" als ik ergens op mijn Pixel 10 Pro in mijn Google account iets wil veranderen dat ook maar half dicht bij beveiliging of privacy komt. Het lijkt wel alsof Google's beveiliging AI of zijn algoritmes tot de conclusie gekomen zijn dat ik niet gewoon braaf de upgrade gedaan heb van Pixel 8 naar Pixel 10 Pro, maar dat Google denkt dat ik een dief ben die mijn account wil hacken. Ik vind het compleet absurd. Ik heb niets speciaals of verdachts gedaan, ik heb netjes de setup doorlopen en beide Pixels met elkaar verbonden via USB en alles laten overzetten.
Google biedt mij ook geen enkele manier om dit op te lossen. Als ik zoek naar lotgenoten, lees ik via Google zoekmachine dat er nog mensen zijn die in deze "verificatie loop" vastzetten. Stelt mij niet echt gerust. Soms kunnen ze niet meer aan hun Google account. Het standaard antwoord vanuit Google hulp zelf is: wacht 48u, probeer het dan nog eens. Niets. Blijft helemaal hetzelfde.
Het ding is ook, als je constant probeert in te loggen, wordt je ongetwijfeld als verdacht bestempeld door Google's beveiliging, waardoor je nog meer uitgesloten wordt. Vandaar die "loop".
Voorbeeld: als ik mijn Youtube comments wil bekijken, deze staan mooi opgelijst in mijn "Google activiteit", had ik op mijn Pixel 8 een verificatie aanstaan: met gezicht of vingerafdruk of Windows Hello was dit in 1 seconden OK. Als ik nu naar mijn Youtube comments wil via mijn nieuwe P10pro, kan hij mij niet verifiëren - vraagt niet eens naar vingerafdruk of paswoord - en kan ik dus mijn comment geschiedenis niet raadplegen. De enige oplossing was op mijn Pixel 8 de extra stap uitzetten zodat er niet gevraagd wordt naar verificatie op mijn Pixel 10 pro. Hetzelfde voor aanpassingen qua recovery mail or telefoonnummers: alleen op mijn oude gsm.
Toch beetje absurd dat ik mijn oude Pixel nu moet bijhouden als een soort fysiek paswoord of backup, om te vermijden dat ik geen toegang meer heb tot de settings van mijn Google account? Ik loopt nu met constante stress dat ik plots na een update of reboot niet meer kan inloggen in mijn Google account omdat "google bots" beslist hebben dat ik niet de eigenaar ben van mijn eigen account.
Je investeert dan in een nieuwe Pixel, krijg je dit als bedanking. En als freelancer woont uiteraard ook heel mijn agenda, contacten en e-mails in mijn Google account. Lekker.
Ik kan een recovery process starten, maar ik weet niet waar dit zal in eindigen, misschien kom ik dan in een nog slechtere situatie? Maar ik ben niet buitengesloten uit mijn account, ik zit net ergens tussen in: google laat mij mijn smartphone gebruiken, maar als ik iets belangrijks wil doen of veranderen, vraagt hij om verificatie - en zegt dan dat hij dat niet kan doen.
Het vertrouwen is alleszins zoek en ik weet niet wat ik nu kan doen. De hele "geavanceerde beveiliging" van Google uitzetten? Maar ook dan krijg ik uiteraard de vraag om te verifiëren voorgeschoteld. De 10pro helemaal resetten opnieuw en helemaal opnieuw instellen?
^^ Het gaat om de P10Pro.
Bijzonder dat bij jou die 12MP foto's wel goed zijn, bij mij waren ze vaak waardeloos. Het overstappen naar de 50MP heeft veel verbetering gebracht. Bij mij is dat verschil in foto's wel echt groot.
Kan het zijn dat de 12MP bij mijn telefoon kuren heeft? Misschien moet ik m maar voor reparatie opsturen.
Bijzonder dat bij jou die 12MP foto's wel goed zijn, bij mij waren ze vaak waardeloos. Het overstappen naar de 50MP heeft veel verbetering gebracht. Bij mij is dat verschil in foto's wel echt groot.
Kan het zijn dat de 12MP bij mijn telefoon kuren heeft? Misschien moet ik m maar voor reparatie opsturen.
Bedankt voor de vergelijking ten opzichte van de Pixel 8 non-pro. Zelf overweeg ik een Pixel 9 Pro of de 10 Pro, afhankelijk van de beste deal zodra ik kan verlengen.Mlazurro schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:24:
[...]
Is dit met de Pro/XL of met de "gewone" 10? De gewone 10 heeft - best teleurstellend - inferieure sensors t.o.v. de andere versies. En zelfs tegevenover de Pixel 9.
Had voordien een Pixel 8 non pro, en ik heb de Pixel 10 Pro nu een dikke week. Dit zijn mijn voornaamste opmerkingen:Alles is tot dusver iets beter, maar niets spectaculair.
- Lekker vlot, maar uiteraard nog steeds nieuw toestel.
- 5x camera is leuk, véél beter dan de digitale zoom op m'n Pixel 8. Alles onder de 5x zoom is wel nog steeds digitaal ingezoomd op de 12/50MP breedhoek sensor, hoe daar wel rekening mee.
- De AI zoom vanaf 30x is soms raar, soms geniaal. Wel een download nodig van 2GB.
- De 50Mp modus vaak niet veel beter, alleen bij goed licht. En ook dan is de bump in meer details niet extreem.
- Ik heb het gevoel dat de GPS iets trager fixeert als ik Maps of Waze gebruik.
Echter, de grootste frustratie is in mijn geval dat Google om één of andere reden mijn nieuwe smartphone niet erkend als vertrouwd toestel. Ik krijg dus constant melding "We konden niet verifiëren dat jij het bent" als ik ergens op mijn Pixel 10 Pro in mijn Google account iets wil veranderen dat ook maar half dicht bij beveiliging of privacy komt. Het lijkt wel alsof Google's beveiliging AI of zijn algoritmes tot de conclusie gekomen zijn dat ik niet gewoon braaf de upgrade gedaan heb van Pixel 8 naar Pixel 10 Pro, maar dat Google denkt dat ik een dief ben die mijn account wil hacken. Ik vind het compleet absurd. Ik heb niets speciaals of verdachts gedaan, ik heb netjes de setup doorlopen en beide Pixels met elkaar verbonden via USB en alles laten overzetten.
Google biedt mij ook geen enkele manier om dit op te lossen. Als ik zoek naar lotgenoten, lees ik via Google zoekmachine dat er nog mensen zijn die in deze "verificatie loop" vastzetten. Stelt mij niet echt gerust. Soms kunnen ze niet meer aan hun Google account. Het standaard antwoord vanuit Google hulp zelf is: wacht 48u, probeer het dan nog eens. Niets. Blijft helemaal hetzelfde.
Het ding is ook, als je constant probeert in te loggen, wordt je ongetwijfeld als verdacht bestempeld door Google's beveiliging, waardoor je nog meer uitgesloten wordt. Vandaar die "loop".
Voorbeeld: als ik mijn Youtube comments wil bekijken, deze staan mooi opgelijst in mijn "Google activiteit", had ik op mijn Pixel 8 een verificatie aanstaan: met gezicht of vingerafdruk of Windows Hello was dit in 1 seconden OK. Als ik nu naar mijn Youtube comments wil via mijn nieuwe P10pro, kan hij mij niet verifiëren - vraagt niet eens naar vingerafdruk of paswoord - en kan ik dus mijn comment geschiedenis niet raadplegen. De enige oplossing was op mijn Pixel 8 de extra stap uitzetten zodat er niet gevraagd wordt naar verificatie op mijn Pixel 10 pro. Hetzelfde voor aanpassingen qua recovery mail or telefoonnummers: alleen op mijn oude gsm.
Toch beetje absurd dat ik mijn oude Pixel nu moet bijhouden als een soort fysiek paswoord of backup, om te vermijden dat ik geen toegang meer heb tot de settings van mijn Google account? Ik loopt nu met constante stress dat ik plots na een update of reboot niet meer kan inloggen in mijn Google account omdat "google bots" beslist hebben dat ik niet de eigenaar ben van mijn eigen account.
Je investeert dan in een nieuwe Pixel, krijg je dit als bedanking. En als freelancer woont uiteraard ook heel mijn agenda, contacten en e-mails in mijn Google account. Lekker.
Ik kan een recovery process starten, maar ik weet niet waar dit zal in eindigen, misschien kom ik dan in een nog slechtere situatie? Maar ik ben niet buitengesloten uit mijn account, ik zit net ergens tussen in: google laat mij mijn smartphone gebruiken, maar als ik iets belangrijks wil doen of veranderen, vraagt hij om verificatie - en zegt dan dat hij dat niet kan doen.
Het vertrouwen is alleszins zoek en ik weet niet wat ik nu kan doen. De hele "geavanceerde beveiliging" van Google uitzetten? Maar ook dan krijg ik uiteraard de vraag om te verifiëren voorgeschoteld. De 10pro helemaal resetten opnieuw en helemaal opnieuw instellen?
Wat een vreemd probleem die jij beschrijft over de authenticatie problemen op de Pixel 10 Pro. Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je ook al eens vanuit de browser op jouw PC / Laptop gekeken naar de beveiligings instellingen van jouw account?? Daar kun je ook devices toevoegen of verwijderen bij 2FA. Als jouw 10 Pro daar niet bij staat, kun je die daar proberen toe te voegen.
Al heb je dat vast al geprobeerd.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd hoe jij de accuduur na 2 weken beoordeeld ten opzichte van de Pixel 8. Vooral op 5G netwerken. Want mijn huidige P8 wordt echt leeg gezogen.
Het zou vreemd zijn dat jouw sensor afwijkt van andere sensoren. Maar er is wel duidelijk iets mis. Ben je zeker dat het geen ingezoomde foto is?MaltaSoron schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:50:
^^ Het gaat om de P10Pro.
Deze foto nam ik afgelopen weekend, gewoon een snapshot, met de hoofdcamera, niet ingezoomd.
:strip_exif()/f/image/rcffhN9vHrxiPSd7sOgqiRlN.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet super scherp, maar wel een stuk beter dan jouw voorbeeld. En dan ook nog eens 's ochtends vroeg bij minder licht.
Ik mis wel soms de tweaks die ik kon doen met GCAM en mijn oude Xiaomi 9T pro. Ook op de Pixel 8 kon ik dit installeren als ik minder ruisonderdrukking wou en meer detail. Maar helaas niet meer op de Pixel 10...
Batterij lijkt wel oké. Misschien iets beter, maar ik hou het allemaal niet super gedetailleerd bij. Ik werk vaak van thuis uit (freelancer), dan ligt m'n toestel vaak op een wireless charger - die ik trouwens opnieuw mag kopen. De eenvoudige Belkin die ik had laadde de P8 op gezond tempo op (8-10w ofzo), maar op de P10 pro kom ik nog niet eens aan 3.5w en duurt het dus super lang. Met en zonder hoes. Beetje vreemd wel, want het was toch één van de key features, dacht ik. Misschien ligt het aan de andere standaard, Qi2? Op Amazon een Qi2 versie besteld, hopelijk haal ik iets betere snelheid.Huizinity schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:25:
[...]
Bedankt voor de vergelijking ten opzichte van de Pixel 8 non-pro. Zelf overweeg ik een Pixel 9 Pro of de 10 Pro, afhankelijk van de beste deal zodra ik kan verlengen.
Wat een vreemd probleem die jij beschrijft over de authenticatie problemen op de Pixel 10 Pro. Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je ook al eens vanuit de browser op jouw PC / Laptop gekeken naar de beveiligings instellingen van jouw account?? Daar kun je ook devices toevoegen of verwijderen bij 2FA. Als jouw 10 Pro daar niet bij staat, kun je die daar proberen toe te voegen.
Al heb je dat vast al geprobeerd.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd hoe jij de accuduur na 2 weken beoordeeld ten opzichte van de Pixel 8. Vooral op 5G netwerken. Want mijn huidige P8 wordt echt leeg gezogen.
Ik ben wel van plan om de P10 te limiteren tot 80% als ik niet meer nodig heb. Gaat ie ook weer wat langer mee. En als ik een hele dag weg ben voor een job, laad ik em gewoon tot de volle 100%.
De P10 Pro heb ik sealed gekocht in een betrouwbaar "pandjeszaak" in een klein dorp. Voor €765. Ik was eerst aan het zien op Marktplaats. Vaak nog eens €100 goedkoper, maar dat was altijd wat vreemd... en ook veraf. Samen met de uitbater de doos open gedaan. Want er zijn altijd "unsealed" dozen met allesbehalve een smartphone in... of een ander, ouder, defect model... Maar deze was dus helemaal goed. De P8 zou ik verkopen voor €300 (ziet er heel goed uit), maar dat kan nu natuurlijk niet, gezien het hele verificatie probleem.
Ja, ik heb al op PC in Chrome dingen proberen wijzigen. De P10pro staat gewoon bij m'n toestellen. Niets wijst erop dat het toestel niet geverifieerd is. Alleen als ik dus iets wil veranderen op het toestel zelf.
Ik heb de Pixel 10 Pro vanaf de releasedag...
Hoeveel batterijcycles hebben jullie tot nu toe, hier 20.
Daar staat de mijne ook , ook vanaf releasedag.
Datum product staat op 5 juni 2025
Datum van 1e gebruik staat op 17 juli , denk dat de telefoon toen in elkaar is gezet
Datum product staat op 5 juni 2025
Datum van 1e gebruik staat op 17 juli , denk dat de telefoon toen in elkaar is gezet
Geinig
Hier 11 juni en 26 juni...
4 juni staat als productiedatum.CLB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:44:
7 juli staat als datum van eerste gebruik.
30 augustus telefoon in gebruik genomen.
15 cycli genoteerd, in ongeveer een maand tijd dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubik_31415 op 30-09-2025 11:52 ]
26 cycles sinds launch. 80% limit staat bij wijze van expiriment wel aan. Ben een grootverbruiker in principeCLB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:44:
Share and Enjoy!
28 cycli productiedatum 27 juli - eerste gebruik 27 juli hmm ... gaat hard. Maar eens radicaal apps die knagen maar niet bijdragen jorissen.
Hier ook 15 cycles na precies een maand.Rubik_31415 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:51:
[...]
4 juni staat als productiedatum.
7 juli staat als datum van eerste gebruik.
30 augustus telefoon in gebruik genomen.
15 cycli genoteerd, in ongeveer een maand tijd dus.
Ik zit ook de meeste dagen nog op 50-55% aan het einde van de dag
Begin je dan vanaf 100%? En hang je 'm dan op 50% aan de lader voor de volgende dag?BBBrt schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:22:
[...]
Hier ook 15 cycles na precies een maand.
Ik zit ook de meeste dagen nog op 50-55% aan het einde van de dag
Waar vind je dat? Bij de accuzaken zie ik die informatie nergens staan.CLB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:44:
Staat (heel vreemd) onder: over deze telefoon - batterij-informatie.Steeffoon schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:20:
Waar vind je dat? Bij de accuzaken zie ik die informatie nergens staan.
Mijn charging-routine tot nu toe:Baspower schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:10:
[...]
Begin je dan vanaf 100%? En hang je 'm dan op 50% aan de lader voor de volgende dag?
- Opladen is gelimiteerd op 80%
- Batterijbesparing schakelt in op 25%, zo kom ik vrijwel nooit onder de 20%
- Elke nacht gaat 'ie op een Qi2-lader
- Gedurende de dag laad ik ergens wat bij
Ah ja, voor mij eigenlijk best vergelijkbaar. Ik laad 's nachts op tot 80% (dankzij bypass charging stopt ie ook echt met laden). Op kantoor of in de auto kan ik altijd even bijladen en ik kom meestal niet onder de 30%. Voor zover ik begrijp is tussendoor meerdere keren bijladen beter voor de batterij dan 1x van 20 naar 100%. Als ik een dagje weg ga dan laad ik wel tot 100% om de dag door te komen.Rubik_31415 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
Mijn charging-routine tot nu toe:
- Opladen is gelimiteerd op 80%
- Batterijbesparing schakelt in op 25%, zo kom ik vrijwel nooit onder de 20%
- Elke nacht gaat 'ie op een Qi2-lader
- Gedurende de dag laad ik ergens wat bij
Ik zie in heel veel reviews (ook die van MKBHD en Toms Hardware) dat de zoom foto's wazig maakt.MaltaSoron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:19:
Nu heb ik nog een P6P en maak heel vaak foto's op 2x (geeft een betere look dan 1x).
Gaan die foto's dan allemaal wazig zijn bij een P10PXL?
Ik heb de Pixel 10 Pro sinds 5 september in gebruik.CLB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:44:
Aantal cycles: 14
Productiedatum: 22 mei 2025
Eerste gebruik: 28 juni 2025
Ik laad hem hier 's nachts langzaam draadloos op, op een Samsung wireless chargers met 2 pads (ook voor mijn Galaxy Watch 4 ).
Ik laat hem wel tot 100% opladen, met adaptief laden (dus na 80% verder laden tot ie naar verwachting op 100% zit tegen de ingestelde wektijd).
Aan het einde van de dag ( rond 23:00 ) heb ik nog tussen de 25 en 40% batterij over, afhankelijk van veel ik van huis ben geweest of in het algemeen schermtijd.
Yes!Baspower schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:10:
[...]
Begin je dan vanaf 100%? En hang je 'm dan op 50% aan de lader voor de volgende dag?
Ah, helder. Zover scrol ik normaal nooit 🤣CLB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Staat (heel vreemd) onder: over deze telefoon - batterij-informatie.
Hier op 30 cycli, 14 juni en 27 juni.
@MaltaSoron je foto's zien eruit alsof ze ver ingezoomd gemaakt zijn. Dan krijg je dat "aquarel" effect namelijk altijd. Kan je je heugen welke instellingen je had? Als je namelijk op 4x zoom zat, dan doe je dat nog op de hoofdlens. Als je dan iets verder doortikt naar 5x zoom dan zit je tenminste native op je zoomlens.
@Megupe mogelijk zit er iets niet lekker met je lens. Al zie ik ook wat bewegingsonscherpte met de tweede foto (waarschijnlijk benadrukt die het gewoon tegenover de eerste foto). Kan je zo'n test ook eens doen vanaf een statief op een onderwerp dat niet beweegt? Als het resultaat dan nog zo is dan denk ik dat er iets niet lekker zit met die lens.
@Megupe mogelijk zit er iets niet lekker met je lens. Al zie ik ook wat bewegingsonscherpte met de tweede foto (waarschijnlijk benadrukt die het gewoon tegenover de eerste foto). Kan je zo'n test ook eens doen vanaf een statief op een onderwerp dat niet beweegt? Als het resultaat dan nog zo is dan denk ik dat er iets niet lekker zit met die lens.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Ik ga het ff bekijken. Dank voor je inzicht.FeareX schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:13:
@MaltaSoron je foto's zien eruit alsof ze ver ingezoomd gemaakt zijn. Dan krijg je dat "aquarel" effect namelijk altijd. Kan je je heugen welke instellingen je had? Als je namelijk op 4x zoom zat, dan doe je dat nog op de hoofdlens. Als je dan iets verder doortikt naar 5x zoom dan zit je tenminste native op je zoomlens.
NB: het lijkt wel een beetje hetzelfde op mijn P7pro.
Weet iemand het volgende.
Als ik bv een filmpje kijk op internet.
Dan gaat het scherm heel donker na ong 30 seconden. (Je ziet het nog wel dan nog wel maar heel donker)
Als ik dan op het scherm tik is het weer goed.
En mijn marktplaats meldingen komen niet meer binnen terwijl alles wel goed staat...
Als ik de marktplaats app open dan komt alles binnen.
Als ik bv een filmpje kijk op internet.
Dan gaat het scherm heel donker na ong 30 seconden. (Je ziet het nog wel dan nog wel maar heel donker)
Als ik dan op het scherm tik is het weer goed.
En mijn marktplaats meldingen komen niet meer binnen terwijl alles wel goed staat...
Als ik de marktplaats app open dan komt alles binnen.
'Filmpje op internet'? Browser, YouTube, Netflix of welke app?
En Marktplaats is en blijft een onzinnige app, veel issues: Problemen met Berichten op Marktplaats
En Marktplaats is en blijft een onzinnige app, veel issues: Problemen met Berichten op Marktplaats
Ik heb de Pixel 10 Pro sinds 28 augustus in gebruik.
Aantal cycles: 18
Productiedatum: 11 juni 2025
Eerste gebruik: 26 juni 2025
Batterijconditie staat nog op 100%, vanaf aanschaf 80% limiet geactiveerd.
Laden via kabel of Belkin qi2 lader ('s nachts)
Foto's gaan meestal wel goed maar soms merk ik ook dat het allemaal net niet scherp is. Dag later is het licht iets anders en maak ik op dezelfde plek van hetzelfde onderwerp wel een goede scherpe foto.
Heb wel het idee dat het fenomeen meer aanwezig dan bij de Pixel 8 Pro die ik hiervoor in gebruik had. Vermoed dat er toch iets anders qua processing/AI vanuit Google wordt gedaan.
Aantal cycles: 18
Productiedatum: 11 juni 2025
Eerste gebruik: 26 juni 2025
Batterijconditie staat nog op 100%, vanaf aanschaf 80% limiet geactiveerd.
Laden via kabel of Belkin qi2 lader ('s nachts)
Foto's gaan meestal wel goed maar soms merk ik ook dat het allemaal net niet scherp is. Dag later is het licht iets anders en maak ik op dezelfde plek van hetzelfde onderwerp wel een goede scherpe foto.
Heb wel het idee dat het fenomeen meer aanwezig dan bij de Pixel 8 Pro die ik hiervoor in gebruik had. Vermoed dat er toch iets anders qua processing/AI vanuit Google wordt gedaan.
@MaltaSoron deze zien er beide ook gewoon goed uit toch? Ik zie de nerven op de bladeren van de boom in het zonnetje. Dus dat lijkt me prima. Dat kon ik in je eerdere foto's niet zien.
Misschien stond 'ie op 0,9x zoom ofzo en was het een crop uit je ultrawide camera ofzo. Even in de gaten houden of dit vaker voorkomt.
Misschien stond 'ie op 0,9x zoom ofzo en was het een crop uit je ultrawide camera ofzo. Even in de gaten houden of dit vaker voorkomt.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Ik overweeg een pixel 10 pro aan te schaffen, gebruik momenteel een s23 ultra dus vind de stap best wel spannend... Zijn er mensen die een vergelijkbare switch hebben maakt?
Wat is er precies spannend dan volgens jou?
Een kleinere toestel een ander chipset (tensor 5) de camera's.... en zo nog wat andere dingen die ik zie voorbij komen op reviews...
Als je veel games speelt dan moet je het niet doen.cappa1989 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:41:
Ik overweeg een pixel 10 pro aan te schaffen, gebruik momenteel een s23 ultra dus vind de stap best wel spannend... Zijn er mensen die een vergelijkbare switch hebben maakt?
Zijn er meer mensen die last hebben dat de aangegeven snelheid tijdens navigeren (maps of TomTom) continu verspringt. Dan rij je bijvoorbeeld 100 op de snelweg en dan rij ik volgens gps opeens 105, 97 etc. maar blijft nooit dezelfde snelheid aangeven. Daar had ik bij mijn vorige telefoon nooit last van.
De snelheid is natuurlijk altijd een soort gemiddelde. Dus is het niet gewoon dat je vorige telefoon te traag was om het door te geven?wesley007! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:45:
Dan rij je bijvoorbeeld 100 op de snelweg en dan rij ik volgens gps opeens 105, 97 etc. maar blijft nooit dezelfde snelheid aangeven. Daar had ik bij mijn vorige telefoon nooit last van.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nee continu verspringen van de snelheid hoort niet. Soms rij ik opeens 115. En met mn vorige telefoon als ik harder ging rijden, werd de snelheid gelijk aangepast. Ook wanneer ik andere toestellen gebruik ervaar ik dit probleem niet. Lijkt dus wel een specifiek toestel probleem te zijnOrtep schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
De snelheid is natuurlijk altijd een soort gemiddelde. Dus is het niet gewoon dat je vorige telefoon te traag was om het door te geven?
Misschien overbodig maar je hebt wel het achtergrond gebruik aan staan voor die apps ?wesley007! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:50:
[...]
Nee continu verspringen van de snelheid hoort niet. Soms rij ik opeens 115. En met mn vorige telefoon als ik harder ging rijden, werd de snelheid gelijk aangepast. Ook wanneer ik andere toestellen gebruik ervaar ik dit probleem niet. Lijkt dus wel een specifiek toestel probleem te zijn
Huh? Deze snap ik niet helemaal. Maar het schijnt wel degelijk een probleem te zijn.ratje_nl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:32:
[...]
Misschien overbodig maar je hebt wel het achtergrond gebruik aan staan voor die apps ?
Ik heb hierover meerdere posts gevonden op Reddit.
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/6RCQaWUEip
Ik heb geen problemen voor zover ik weet. Ik werk bij een bedrijf die landelijke dekking heeft dus rijd heel Nederland door. GPS lijkt voor mij geen issue te zijn echter heb ik wel voor tomtom en maps "achtergrond gebruik toestaan" ingeschakeld staan.
Edit : Vanochtend een uurtje gereden, zowel Flitsmeister als tomtom geven de constante snelheid weer.
Edit : Vanochtend een uurtje gereden, zowel Flitsmeister als tomtom geven de constante snelheid weer.
[ Voor 17% gewijzigd door ratje_nl op 05-10-2025 10:57 ]
Een ideal betaling via Firefox lijkt lastig. Vanuit een tikkie opent ideal in firefox en ik moet meerdere maken kiezen voor mn specifieke bank. Vervolgens doet de betaal knop ook helemaal niks. Maar heb ik in firefox kennelijk een optie om 'in app' te openen? En dan werkt het pas... Is dit iets nieuws?
Normaliter opent hij gewoon mn Rabobank app automatisch. Maar sinds ik van de pixel 6 pro over ben op de 10, dus niet meer.
Normaliter opent hij gewoon mn Rabobank app automatisch. Maar sinds ik van de pixel 6 pro over ben op de 10, dus niet meer.
[ Voor 17% gewijzigd door deTuinman op 06-10-2025 21:02 ]
Same, iDeal + Firefox. In het scherm waar ik een bank moet kiezen om mee te betalen kan ik wel een bank aanklikken, maar daarna gebeurt er niets.deTuinman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:00:
Een ideal betaling via Firefox lijkt lastig. Vanuit een tikkie opent ideal in firefox en ik moet meerdere maken kiezen voor mn specifieke bank. Vervolgens doet de betaal knop ook helemaal niks. Maar heb ik in firefox kennelijk een optie om 'in app' te openen? En dan werkt het pas... Is dit iets nieuws?
Dezelfde iDeal link openen in Chrome werkt wel zoals verwacht.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik heb dit ook.OKA schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:01:
Iemand anders ook last van dat wifi spontaan niet verbonden is. Op reddit zijn er een hoop mensen die het hebben en zo te zien nog geen oplossing gevonden.
Met gestrekt been.
Dit is een Firefox issue op het moment. Ik heb hier een Galaxy S25 Edge en exact hetzelfde. Alleen als ik dubbel...drie keer.... vier keer klik dan opent hij.deTuinman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:00:
Maar heeft al voor een sippe buurjongen gezorgd toen ik de Grote Club sponsor actief niet kon betalen.
27 laadcycles (ik ben poweruser)
Gemaakt en voor het eerst in gebruik genomen op 11 July 2025
Battery health: 100%
Gemaakt en voor het eerst in gebruik genomen op 11 July 2025
Battery health: 100%
Ik zie net een Firefox app update (3 oktober) met: Fixed an issue where external app links in new tabs didn't trigger the "Open in app" promptsoskes schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:28:
[...]
Dit is een Firefox issue op het moment. Ik heb hier een Galaxy S25 Edge en exact hetzelfde. Alleen als ik dubbel...drie keer.... vier keer klik dan opent hij.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Het is irritant, maar de workaround is voor mij heel simpel: klikken in de adresbalk (url bewerken) en dan op enter drukken. Dan opent de bank app (or andere app) wel!soskes schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:28:
[...]
Dit is een Firefox issue op het moment. Ik heb hier een Galaxy S25 Edge en exact hetzelfde. Alleen als ik dubbel...drie keer.... vier keer klik dan opent hij.
Maar heeft al voor een sippe buurjongen gezorgd toen ik de Grote Club sponsor actief niet kon betalen.
Ik kreeg zojuist een melding of ik Google Home Premium wilde activeren omdat het onderdeel van het Google One abonnement is.
Ben benieuwd of m'n Google mini speakers nu een stukje slimmer worden, dan de gewone assistent.
Ben benieuwd of m'n Google mini speakers nu een stukje slimmer worden, dan de gewone assistent.
Geinig! Spontaan, of specifieke app geopend?
Ik had deze vanmorgen ook spontaan. Het icoontje van Google Home stond in de notficicatiebalk. Net even doorlopen maar het enige wat ik zo snel zag is dat je je Nest account moet samenvoegen en dat je dan de bewakingsbeelden (langer) kunt terugkijken in je Google Home omgeving.
Ikzelf heb echter geen camera dus denk niet dat er veel zal veranderen voor mij
Ikzelf heb echter geen camera dus denk niet dat er veel zal veranderen voor mij
Ik kreeg spontaan de melding ook. Nu heb ik alles van Unifi en het enige dat gekoppeld is aan Home, zijn mijn Hue lampen. Dus ga er verder niks mee doen.CLB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:36:
Geinig! Spontaan, of specifieke app geopend?
Waiting on the world to change
Oktober update is inmiddels beschikbaar en zojuist geïnstalleerd:
Display & Graphics
Fix for screen flickering and sudden shutdown issues under certain conditions*[2]
Fix for issue occasionally causing frozen or fuzzy display under certain conditions*[5]
System
Fix for issue occasionally causing system instability under certain conditions*[3]
User Interface
Fix for an issue where a semi-transparent background would persist after the camera was launched under certain conditions*[1]
Fix for issue where the flashlight status does not appear on the At a Glance widget in certain conditions*[4]
Fix for System UI crash when starting or stopping casting with the Media Output Switcher in certain conditions*[1]
Als ik de changelog lees zijn de tweede problemen waar ik last van heb met mijn P10 Pro nog niet opgelost met draadloos laden en GPS ontvangst met android auto.
Display & Graphics
Fix for screen flickering and sudden shutdown issues under certain conditions*[2]
Fix for issue occasionally causing frozen or fuzzy display under certain conditions*[5]
System
Fix for issue occasionally causing system instability under certain conditions*[3]
User Interface
Fix for an issue where a semi-transparent background would persist after the camera was launched under certain conditions*[1]
Fix for issue where the flashlight status does not appear on the At a Glance widget in certain conditions*[4]
Fix for System UI crash when starting or stopping casting with the Media Output Switcher in certain conditions*[1]
Als ik de changelog lees zijn de tweede problemen waar ik last van heb met mijn P10 Pro nog niet opgelost met draadloos laden en GPS ontvangst met android auto.
en ook niks over Camera verbeteringen.....de enige reden waarom ik nog geen P10Pro heb gekocht![b]Maarten810 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:59:
Even hoor..wat was er precies mis met de camera?CRXed schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:56:
[...]
en ook niks over Camera verbeteringen.....de enige reden waarom ik nog geen P10Pro heb gekocht!
Ik heb ook wel een paar dingetjes die hier niet in terugkomen.Maarten810 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:59:
Oktober update is inmiddels beschikbaar en zojuist geïnstalleerd:
- Batterij-icoontje blijft soms staan op laden terwijl de lader is losgekoppeld (paar keer gehad)
- Het duurt een paar seconden voordat internet "werkt" als wifi/5g net aan staan terwijl hij zegt dat er verbinding is
Voor mij zit het in het stukje 2-5x zoom eigenlijk. Bij 5x zie je ineens een duidelijke verbetering vind ik, omdat dan de telelens wordt ingeschakeld. 1x is ook prima, maar daar tussen zit er nog wel wat kwaliteitsverlies vind ik.NeWSJuNK schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:47:
[...]
Even hoor..wat was er precies mis met de camera?
Hoe zie je voor je dat ze dat oplossen dan? Dat is hoe een systeem met meerdere lenzen nu eenmaal werktJ0YR1D3R schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:49:
Voor mij zit het in het stukje 2-5x zoom eigenlijk. Bij 5x zie je ineens een duidelijke verbetering vind ik, omdat dan de telelens wordt ingeschakeld. 1x is ook prima, maar daar tussen zit er nog wel wat kwaliteitsverlies vind ik.
Share and Enjoy!
@WCA Ik had hiervoor een Pixel 8 (en een 6, 4XL, 2XL) dus ik ben wel gewend aan het "missen" van een telelens. Ik heb nu bewust gekozen voor de 10 Pro vanwege de betere camera. Enkel waren de resultaten van mijn vorige toestellen dusdanig beter op het stukje 2-5x zoom dat ik dat hier ook zou verwachten. Dat stuk staat namelijk los van meerdere lenzen, de digitale zoom van de 1x camera was simpelweg beter. Dus hoe dat op te lossen is? Waarschijnlijk, zoals Google dat vaker doet, met software
Mijn ervaring met de Pixel 8 pro was beter met het zoomen tussen 2-5x. Scherper beeld.WCA schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:01:
[...]
Hoe zie je voor je dat ze dat oplossen dan? Dat is hoe een systeem met meerdere lenzen nu eenmaal werkt
Dat is ook mijn ervaring, ik ben nog niet tevreden met de camera's, het kan nog niet tippen aan de P8Pro.
Is er een aparte topic voor de 10 Fold?
Ik heb sinds 6 weken de Pixel 10 Pro XL en ben er erg blij mee. Er is echter 1 vervelend probleem en dat is dat sommige apps zoals Buienradar, Tomtom en de Rabobank app soms niet willen starten.
Zodra ik de Wifi uitzet en weer aanzet dan doen ze het direct weer. Fijn dat er een workaround is maar herkend iemand dit probleem?
Zodra ik de Wifi uitzet en weer aanzet dan doen ze het direct weer. Fijn dat er een workaround is maar herkend iemand dit probleem?
Lijkt op een van deze topics op het Ziggo forum. zoek daar op stateful of stateless.jjobar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:42:
Ik heb sinds 6 weken de Pixel 10 Pro XL en ben er erg blij mee. Er is echter 1 vervelend probleem en dat is dat sommige apps zoals Buienradar, Tomtom en de Rabobank app soms niet willen starten.
https://community.vodafon...ess-of-SLAAC/td-p/1292968
Echt een keurige score vandaag op voornamelijk 5G, onderweg vanuit Duitsland met de Pixel 10 Pro XL.
Wil soms nog weleens wisselen, maar vandaag dus topdag.
Wil soms nog weleens wisselen, maar vandaag dus topdag.
/f/image/Hbj43yppYbWU8TPa79WH1pEp.png?f=fotoalbum_large)
Ik sta op het punt de 10 pro te bestellen, maar lees nu wat dingen over de camera.
De voornaamste reden om de 10 pro te nemen ten opzichte van de 9a is de camera.
Is deze nu wel of niet aanzienlijk beter bij de 10 pro?
Die is stukken beter ja, maar ligt er ook aan wat er volgens jou beter kan / moet natuurlijk.
Ik heb die berichten gelezen maar het lijkt dat het daar gaat om ipv6 adressen die worden uitgedeeld door het Ziggo modem. Ik heb zelf echter KPN en draai momenteel alles op ipv4.jahako schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:17:
[...]
Lijkt op een van deze topics op het Ziggo forum. zoek daar op stateful of stateless.
https://community.vodafon...ess-of-SLAAC/td-p/1292968
Ik had een iPhone 14 pro en die werkte zonder problemen. Heb ook nog een Samsung liggen en die lijkt het oook gewoon te doen. Het lijkt dus wel iets op de Pixel te zijn.....
Hoi,
Nu al even eigenaar van een pixel 10 Pro. Kom van een pixel 7 af.
De telefoon bevalt super. Echter is er een issue. Namelijk dat soms mijn (lock) screen bevriest of het scherm is helemaal gevuld met ruis.
Op internet lees ik meerdere herkenbare verhalen.
Nu al even eigenaar van een pixel 10 Pro. Kom van een pixel 7 af.
De telefoon bevalt super. Echter is er een issue. Namelijk dat soms mijn (lock) screen bevriest of het scherm is helemaal gevuld met ruis.
Op internet lees ik meerdere herkenbare verhalen.
Heb nu meerdere reviews gezien dat de zoomfoto's onscherper zijn dan voorgaande toestellen.sjurres schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:42:
Ik sta op het punt de 10 pro te bestellen, maar lees nu wat dingen over de camera.
Ik zit zelfs nog op een P6P en die heeft dat probleem niet eens. Aangezien ik vaak op 2x schiet is dat voor mij een dealbreaker
Heb hem toch maar besteld.
650 euro bij KPN bij het verlengen van mijn abonnement. Dacht dat moest ik maar doen.
Ben benieuwd. Laatste pixel was een 6a, daarvan vond ik de camera al top.
Nu een heel tijdje een iPhone se2022 gehad, die gaat in de kast als reserve telefoon.
Heb wel de 128gb versie genomen, heb meer niet nodig, hier en daar wat foto’s, voor de rest geen games of wat dan ook, dus denk dat 128gb in mijn geval voldoende is, en anders wat vaker een backup maken op de vaste pc.
650 euro bij KPN bij het verlengen van mijn abonnement. Dacht dat moest ik maar doen.
Ben benieuwd. Laatste pixel was een 6a, daarvan vond ik de camera al top.
Nu een heel tijdje een iPhone se2022 gehad, die gaat in de kast als reserve telefoon.
Heb wel de 128gb versie genomen, heb meer niet nodig, hier en daar wat foto’s, voor de rest geen games of wat dan ook, dus denk dat 128gb in mijn geval voldoende is, en anders wat vaker een backup maken op de vaste pc.
Ik krijg met geen mogelijkheid gemini uit op mijn lockscreen Als ik he google roep gaat het scherm gewoon aan. ook al heb ik het bij de instellingen uit staan. Help!
Ontgrendelen op het vergrendelscherm heb ik uitstaan.
Zie ik iets over het hoofd?
Ontgrendelen op het vergrendelscherm heb ik uitstaan.
Zie ik iets over het hoofd?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Google Assistent (Gemini) op het vergrendelscherm uitgezet?
Instellingen voor Assistent > Google Assistant functies op het vergrendelscherm> uit
Mij niet helemaal helder welke instelling je uit heb gezet.
Instellingen voor Assistent > Google Assistant functies op het vergrendelscherm> uit
Mij niet helemaal helder welke instelling je uit heb gezet.
Gevonden! Ik moet het ook uitzetten bij Gemini instelllingen en dan Hey google en voice match.. ik keek bij Gemini op vergrendelscherm
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Voor de fotografen, de nieuwe versie van Lightroom ondersteunt nu Pixel 10 Pro RAW bestanden.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires