• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 12:34
TDCCBB schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:21:
Hier geen gekke vastlopers, anders dat mijn Insta360 app geen video exports kan doen en vastloopt tijdens het bewerken van video's. Een rabbit hole in gedoken en blijkt een Android 16 probleem te zijn icm met de chip van de Pixel waarvoor de app niet geoptimaliseerd is. Vervelend ja, want ik gebruik die toch echt wekelijks. Nog geen workaround anders dan de iPad gebruiken voor Insta360 edits. Wat gewoon gaar is.
Update, geen idee of het door een update van de Insta360 app komt of een update van de telefoon zelf, maar het werkt ondertussen weer naar behoren en sneller kwa export dan mijn iPhone 15 Pro welke ik hiervoor had. Nu hopen dat het blijft werken en een nieuwe update niet alles weer kapot maakt.

  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Hebben jullie ook problemen met de camera na de laatste app update? De camera's lijken opeens moeite te hebben met focussen bij bv macro shots en video.

  • vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 21:03
The_Admin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:35:
Zo, sinds deze week eigenaar van een P10 Pro XL, overzetten ging ook prima, los van de ESIM's, blijft toch wel een beetje zonde dat die niet gemigreerd kunnen worden maar je echt een 'nieuwe' moet aanvragen, voor m'n zakelijk abo had ik daar toch de leverancier voor nodig, en voor m'n prive abonnement werkte het weer niet via de Ben app, dus dat was ook even Helpdesk bellen, al met al daar nog het meeste tijd aan kwijtgeweest haha.

Verder een hele fijne telefoon, maar toch ook wel het gevoel dat de stappen tegenwoordig steeds kleiner zijn. Vroegah had je na jaar á anderhalf een nieuw toestel met allerlei flitsende nieuwe features, nu heb ik (komende van een Pixel 7) wel wat nieuwe gimmicks en verder alles wat groter, mooier, sneller, maar buiten dat 'gewoon weer een Pixel / Android toestel"
Misschien dat het mensen afleert om elk jaar een nieuwe telefoon te kopen voor veel te veel geld zodat bedrijven niet elk jaar met een onnodige "upgrade" komen.

  • cocr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-06 13:24
Ik ben sinds Maart 2026 trotse eigenaar van een Pixel 10, 256GB variant.
Hiervoor heb ik een Pixel 8 gehad, ruim 1,5 jaar gebruikt.
De reden voor deze overstap is omdat de Pixel 8 best warm werd tijdens het opnemen van video's. Hierdoor regelmatig ook een melding in beeld gehad dat de telefoon te warm werd en dit de prestaties / videokwaliteit kon beïnvloeden.
Gelukkig heb ik dat probleem met mijn Pixel 10 (nog) niet gehad.
Ook de accu van de P8 was voor mij een drama, terwijl de accu van de P10 écht een enorme vooruitgang is.
Waar ik wel tegenaan loop, is dat ik redelijk vaak een melding in beeld krijg bij mijn P10 dat de Pixel Watch app niet meer reageert. Deze gebruik ik voor mijn Google Pixel Watch. Ondanks die melding functioneert het allemaal wel prima.
Hebben meer mensen dit meegemaakt, of hier last van :? ?
Mijn P10 is volledig bijgewerkt, zowel op OS, Play Services als op App niveau.

[ Voor 8% gewijzigd door cocr op 04-05-2026 09:24 ]


  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
cocr schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:23:
Ik ben sinds Maart 2026 trotse eigenaar van een Pixel 10, 256GB variant.
Hiervoor heb ik een Pixel 8 gehad, ruim 1,5 jaar gebruikt.
De reden voor deze overstap is omdat de Pixel 8 best warm werd tijdens het opnemen van video's. Hierdoor regelmatig ook een melding in beeld gehad dat de telefoon te warm werd en dit de prestaties / videokwaliteit kon beïnvloeden.
Gelukkig heb ik dat probleem met mijn Pixel 10 (nog) niet gehad.
Ook de accu van de P8 was voor mij een drama, terwijl de accu van de P10 écht een enorme vooruitgang is.
Waar ik wel tegenaan loop, is dat ik redelijk vaak een melding in beeld krijg bij mijn P10 dat de Pixel Watch app niet meer reageert. Deze gebruik ik voor mijn Google Pixel Watch. Ondanks die melding functioneert het allemaal wel prima.
Hebben meer mensen dit meegemaakt, of hier last van :? ?
Mijn P10 is volledig bijgewerkt, zowel op OS, Play Services als op App niveau.
Ik heb hier geen last van met mijn Pixel Watch 4 samen met een P10 Pro. Welke Watch heb jij?
Wat heb je al gedaan om te proberen het probleem te verhelpen?
Mei-patch rolt nu uit...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit


  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
Hi tweakers, mijn vrouw en ik hebben allebei een Pixel met 50+mobiel en zijn nu in het buitenland. Al weken lang wordt in meerdere landen hebben we het volgende; als ik nog zij belt en de verbinding komt tot stand, dan wordt het gesprek na 6 seconden verbroken.

Allebij een Google Pixel (8a en 10 pro) met laatste Android. 50+ mobiel heeft VoLTE voor mij uitgezet, maar het probleem blijft. Instelling gereset, bluetooth uit, tel herstart, bellen via wifi uit, etc. etc. Veel geprobeerd met instellingen. Niets helpt.

Ik kan bijvoorbeeld niet eens de wegenwacht bellen in een noodsituatie.

Heeft iemand dit meegemaakt en wat was toen de oplossing?

In de EU met reguliere SIM voor beide pixels

[ Voor 3% gewijzigd door MWDKing op 06-05-2026 11:44 ]


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Reguliere of e-sim? In de eu?

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:29:
Reguliere of e-sim? In de eu?
Toegevoegd aan post; in de EU reguliere SIM

  • renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:27:
Hi tweakers, mijn vrouw en ik hebben allebei een Pixel met 50+mobiel en zijn nu in het buitenland. Al weken lang wordt in meerdere landen hebben we het volgende; als ik nog zij belt en de verbinding komt tot stand, dan wordt het gesprek na 6 seconden verbroken.

Allebij een Google Pixel (8a en 10 pro) met laatste Android. 50+ mobiel heeft VoLTE voor mij uitgezet, maar het probleem blijft. Instelling gereset, bluetooth uit, tel herstart, bellen via wifi uit, etc. etc. Veel geprobeerd met instellingen. Niets helpt.

Ik kan bijvoorbeeld niet eens de wegenwacht bellen in een noodsituatie.

Heeft iemand dit meegemaakt en wat was toen de oplossing?

In de EU met reguliere SIM voor beide pixels
Ik herken dit, heb zelf ook 50+. Ik kan je alleen niet aan een oplossing helpen, maar toen ik afgelopen november in Noorwegen was heb ik precies hetzelfde meegemaakt. En volgens mij had ik het ook in Februari in Parijs. Maar omdat ik ook een werk sim (KPN) heb, heb ik die daarna gebruikt. Heb er eigenlijk ook verder niet bij stil gestaan of het specifiek aan 50+ mobiel lag of het feit dat ik in het buitenland zat.

  • Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een pixel 9a en een 10proxl met 50+ hier. Nergens last van in Duitsland

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 06-05-2026 13:59 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato


  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:27:
Hi tweakers, mijn vrouw en ik hebben allebei een Pixel met 50+mobiel en zijn nu in het buitenland. Al weken lang wordt in meerdere landen hebben we het volgende; als ik nog zij belt en de verbinding komt tot stand, dan wordt het gesprek na 6 seconden verbroken.

Allebij een Google Pixel (8a en 10 pro) met laatste Android. 50+ mobiel heeft VoLTE voor mij uitgezet, maar het probleem blijft. Instelling gereset, bluetooth uit, tel herstart, bellen via wifi uit, etc. etc. Veel geprobeerd met instellingen. Niets helpt.

Ik kan bijvoorbeeld niet eens de wegenwacht bellen in een noodsituatie.

Heeft iemand dit meegemaakt en wat was toen de oplossing?

In de EU met reguliere SIM voor beide pixels
Beetje onderzoek leert dat het met de doorgifte van je IMEI of registratie van je IMEI bij je provider kan zijn. Soms helpt het togglen van vliegtuigstand en terug ook.

Je kan ook kijken of je in het buitenland een ander supported netwerk kan kiezen dan de standaard. Dit doe je bij netwerk zoeken, dan kan je zien of 50+ nog andere partner netwerken hebben in het land waar je bent.

Hoop dat het helpt!

  • cocr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-06 13:24
William_H schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:32:
[...]

Ik heb hier geen last van met mijn Pixel Watch 4 samen met een P10 Pro. Welke Watch heb jij?
Wat heb je al gedaan om te proberen het probleem te verhelpen?
Ik heb de Watch2. Zelf heb ik de cache van de Pixel Watch app gewist en ook van de Google play services. (ik heb ooit ergens gelezen dat die services een oorzaak kan zijn). Ook heb ik de batterij optimalisatie op onbeperkt gezet.

Toch blijft het probleem weer terug komen. Ik ben nu de update van Mei aan het installeren, hopelijk lost het probleem zich daarmee op.

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
Ortep schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:59:
Een pixel 9a en een 10proxl met 50+ hier. Nergens last van in Duitsland
Frankrijk deed het ook. Problemen in Spanje en Portugal.

Inmiddels erachter dat ik wel kan bellen als ik het voorkeursnetwerktype op 3G zet. Dat is dan maar de noodoplossing.

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
Spekkie99 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:59:
[...]

Beetje onderzoek leert dat het met de doorgifte van je IMEI of registratie van je IMEI bij je provider kan zijn. Soms helpt het togglen van vliegtuigstand en terug ook.

Je kan ook kijken of je in het buitenland een ander supported netwerk kan kiezen dan de standaard. Dit doe je bij netwerk zoeken, dan kan je zien of 50+ nog andere partner netwerken hebben in het land waar je bent.

Hoop dat het helpt!
Thx, 50+ zegt dat de zendmasten hier "het" niet ondersteunen. Ze hebben VoLTE uit, maaralsnog moet ik handmatig naar 3G schakelen om te kunnen bellen. Heel vreemd. Geloof er niks van overigens dat het aan de zendmasten ligt hier. Heb gewoon snel 5G internet en dit probleem heb ik al in heel spanje en Portugal

  • cocr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-06 13:24
Naast de systeemupdate is bij mij ook de Google Play Systeem update (Google Play Services) er.

Na installatie staat ie nu op 1 april 2026

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
Spekkie99 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:59:
[...]

Beetje onderzoek leert dat het met de doorgifte van je IMEI of registratie van je IMEI bij je provider kan zijn. Soms helpt het togglen van vliegtuigstand en terug ook.

Je kan ook kijken of je in het buitenland een ander supported netwerk kan kiezen dan de standaard. Dit doe je bij netwerk zoeken, dan kan je zien of 50+ nog andere partner netwerken hebben in het land waar je bent.

Hoop dat het helpt!
Thx! EMEI maakte volgens 50+ niks uit. Ik kan hier kiezen uit 2 Vodafone netwerken. Maar de truc was dus schakelen naar 3G.

  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:56:
[...]

Thx! EMEI maakte volgens 50+ niks uit. Ik kan hier kiezen uit 2 Vodafone netwerken. Maar de truc was dus schakelen naar 3G.
Dan heeft het idd te maken met voice over LTE want LTE wordt beschouwd als 4g.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Thx, 50+ zegt dat de zendmasten hier "het" niet ondersteunen. Ze hebben VoLTE uit, maaralsnog moet ik handmatig naar 3G schakelen om te kunnen bellen. Heel vreemd. Geloof er niks van overigens dat het aan de zendmasten ligt hier. Heb gewoon snel 5G internet en dit probleem heb ik al in heel spanje en Portugal
En daar kan 50+ wel eens gelijk in hebben. Echter ligt het waarschijnlijk ook aan hun implementatie van VoLTE. Die implementatie is een b*tch, en het kan goed zijn dat de buitenlandse netwerkpartij van 50+ VoLTE nog niet (goed) voor alle toestellen heeft geïmplementeerd of dat ze het simpelweg weigeren bij roaming. Het feit dat je terug kan naar 3G zegt mij dat ik er waarschijnlijk niet ver vanaf zit.

  • KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:26

KL643

beeldaandemuur

Mijn vriendin heeft dat ook gehad, uiteindelijk heeft 50+ mobiel aan hun kant volte uitgezet. Dat was de oplossing. Volgens mij heb ik dat ook ergens op Tweakers gezet.


KL643 in "[Google Pixel 8 / 8A / 8 Pro)] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 22% gewijzigd door KL643 op 07-05-2026 11:46 ]

beeldaandemuur


  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:04
@William_H @Spekkie99 @KL643 ; thx. Na meerdere controlevragen aan 50+ of ze wel echt VoLTE hadden uitgezet (want dat vermoedde ik al), hebben ze 5 minuten gelden aangegeven dat het TOCH niet was uitgeschakeld... Manman. Ik ga zo even testen of het nu wel werkt.

  • hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb sinds een paar maanden een Pixel 10 pro, en regelmatig issues dat mobiele data connectie weg valt > bij de signaalsterke streepjes komt dan een uitroepteken te staan, na (meestal) een paar min komt verbinding weer tot stand, met WiFi geen issues.
Is dit issue waar anderen mee bekend zijn / oplossing voor hebben?
Provider: Vodafone.
SIM type: eSIM

Al geprobeerd:
- nieuw eSim aangemaakt en geïnstalleerd
- telefoon herstart
- telefoon uitgezet en >30 min uit laten staan
- vliegtuigmodus voor 30 min ofzo aanzetten
- APN settings reset naar default

Your lack of planning is not my emergency


  • DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik loop nu nog met een iPhone 16 Pro, maar ben de trage innovatie en bugs bij Apple echt een beetje zat, dus zit te kijken naar een Pixel 10 Pro. Iemand hier die toevallig die overstap heeft gedaan en wil toelichten hoe dat beviel?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer


  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
hellknight schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:
Ik heb sinds een paar maanden een Pixel 10 pro, en regelmatig issues dat mobiele data connectie weg valt > bij de signaalsterke streepjes komt dan een uitroepteken te staan, na (meestal) een paar min komt verbinding weer tot stand, met WiFi geen issues.
Is dit issue waar anderen mee bekend zijn / oplossing voor hebben?
Provider: Vodafone.
SIM type: eSIM

Al geprobeerd:
- nieuw eSim aangemaakt en geïnstalleerd
- telefoon herstart
- telefoon uitgezet en >30 min uit laten staan
- vliegtuigmodus voor 30 min ofzo aanzetten
- APN settings reset naar default
Heb je dit altijd op dezelfde plek of ook onderweg (omdat je het ook over wifi hebt). Hoe gaat het met VoLTE/VoWifi? Heb je dan wel altijd verbinding? Anders kan het aan de specifieke situatie liggen. Vodafone heeft van de grote 3 de minst goede frequentiebanden. Dat kan dus meespelen voor je bereik.

  • hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18

hellknight

Medieval Nerd

Issue is niet locatie gebonden,treed overal op

VoLTE - ik bel zelden,dus durf ik niet te zeggen

Your lack of planning is not my emergency


  • Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-06 07:16
DennusB schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:27:
Ik loop nu nog met een iPhone 16 Pro, maar ben de trage innovatie en bugs bij Apple echt een beetje zat, dus zit te kijken naar een Pixel 10 Pro. Iemand hier die toevallig die overstap heeft gedaan en wil toelichten hoe dat beviel?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik draai na jaren GrapheneOS gebruikt te hebben weer Android op mijn Pixel 10. Ik wil eigenlijk de overstap gaan maken naar Apple vanwege de betere omgang met gebruikers data dan Google doet.

  • DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoogheid schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:56:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik draai na jaren GrapheneOS gebruikt te hebben weer Android op mijn Pixel 10. Ik wil eigenlijk de overstap gaan maken naar Apple vanwege de betere omgang met gebruikers data dan Google doet.
Dat wel, maar de laatste 2 jaar zijn de bugs in iOS echt om te huilen, echt bizar

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer


  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:15
Hoi

Ik heb de Pixel 10a gekocht via Coolblue voor 599€ ipv 649(256gb)

Is deze krachtig genoeg voor de komende jaren?

Deze heeft maar 8gb Ram

Het is wel een mooi handzaam toestel,ik kom van nothing phone 4a pro en dit was een lomp groot toestel

Voordeel is ook dat de Android updates sneller gaan zijn

  • civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:57
Vince_1319 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:45:
Hoi

Ik heb de Pixel 10a gekocht via Coolblue voor 599€ ipv 649(256gb)

Is deze krachtig genoeg voor de komende jaren?

Deze heeft maar 8gb Ram

Het is wel een mooi handzaam toestel,ik kom van nothing phone 4a pro en dit was een lomp groot toestel

Voordeel is ook dat de Android updates sneller gaan zijn
De Pixel 10a zal niet heel veel sneller zijn dan je Nothing Phone 4a Pro. Maar zolang je er geen zware games op speelt, verwacht ik dat de Pixel 10a nog wel jaren mee kan.

  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
Het is me al een paar keer opgevallen dat ik een blokje in mijn scherm heb wat knipper. Een screenshot maken heeft geen zin, daar is hij niet zichtbaar. Maar wel als ik het opneem met een andere camera.

https://imgur.com/a/BYC2pQv

Meende hier in de april of mei update iets over te hebben gelezen in de changelog. Als ik de telefoon herstart dan is het weer een aantal weken weg.
Iemand die dit ook heeft en een oplossing weet?

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
PindaRots schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:31:
Het is me al een paar keer opgevallen dat ik een blokje in mijn scherm heb wat knipper. Een screenshot maken heeft geen zin, daar is hij niet zichtbaar. Maar wel als ik het opneem met een andere camera.

https://imgur.com/a/BYC2pQv

Meende hier in de april of mei update iets over te hebben gelezen in de changelog. Als ik de telefoon herstart dan is het weer een aantal weken weg.
Iemand die dit ook heeft en een oplossing weet?
Herkenbaar, maar dan met af en toe van dit soort strepen in beeld. Veelal bij het afspelen van video's. Is echt een renderissue. Gebeurt sinds de laatste maanden veel minder tot niet meer.
Heb er geen oplossing voor behalve updates installeren, dat deed het voor mij.

  • Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 20:55
Ook gehad en inderdaad sinds een recente update niet meer waargenomen.

  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
William_H schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:37:
[...]

Herkenbaar, maar dan met af en toe van dit soort strepen in beeld. Veelal bij het afspelen van video's. Is echt een renderissue. Gebeurt sinds de laatste maanden veel minder tot niet meer.
Heb er geen oplossing voor behalve updates installeren, dat deed het voor mij.
De updates waren allemaal geïnstalleerd. En het is ook een tijdje weggeweest. Maar sinds vandaag weer terug.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
PindaRots schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:52:
[...]

De updates waren allemaal geïnstalleerd. En het is ook een tijdje weggeweest. Maar sinds vandaag weer terug.
Als je het sinds vandaag weer hebt, moet ik toch aan een hitteprobleem denken. De eerste warme "zomerse" dag van het jaar.

Zelf heb ik er geen last van gehad, maar ik ga het scherp in de gaten houden de komende dagen. Aangezien ik de telefoon sinds december heb, weet ik nog niet echt hoe hij zich gedraagd in warme omstandigheden. Maar zal misschien ook van een hoesje afhangen, en hoe goed die warmte geleid.

  • HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat stipje/blokje was een sensor toch?

I am the great Cornholio!


  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
William_H schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Als je het sinds vandaag weer hebt, moet ik toch aan een hitteprobleem denken. De eerste warme "zomerse" dag van het jaar.

Zelf heb ik er geen last van gehad, maar ik ga het scherp in de gaten houden de komende dagen. Aangezien ik de telefoon sinds december heb, weet ik nog niet echt hoe hij zich gedraagd in warme omstandigheden. Maar zal misschien ook van een hoesje afhangen, en hoe goed die warmte geleid.
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Want ik heb 2 dagen buiten aan het water gezeten en het is niet voorgekomen na de herstart.

Wat @HaterFrame zegt, ik las berichten dat het met een sensor of driver probleem te maken zou hebben.

  • HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb hetzelfde gehad overigens, is me niet meer opgevallen.

I am the great Cornholio!


  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
PindaRots schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Ik denk niet dat het daar aan ligt. Want ik heb 2 dagen buiten aan het water gezeten en het is niet voorgekomen na de herstart.

Wat @HaterFrame zegt, ik las berichten dat het met een sensor of driver probleem te maken zou hebben.
Het lijkt me geen sensor-issue, want die/er zit daar geen sensor. Driver (update) lijkt mij inderdaad wel te verwachten. Ik denk dat dat het een paar weken geleden ook voor mij het heeft opgelost.

  • ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:18
Sinds vorige week is 'adaptief opladen' er opeens mee gestopt bij men 10 Pro. Heb de optie al paar keer uit en aangezet, telefoon ook meerdere keer herstart, andere lader ook. Mijn vriendin haar 9a doet het wel prima. Heb ook met google support gechat, maar die zeggen steeds van de officiële google lader te gebruiken, maar volgens mij is dit het probleem niet. Nog iemand die hiermee problemen heeft of mogelijke oplossing?

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
ZeppeMan schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:31:
Sinds vorige week is 'adaptief opladen' er opeens mee gestopt bij men 10 Pro. Heb de optie al paar keer uit en aangezet, telefoon ook meerdere keer herstart, andere lader ook. Mijn vriendin haar 9a doet het wel prima. Heb ook met google support gechat, maar die zeggen steeds van de officiële google lader te gebruiken, maar volgens mij is dit het probleem niet. Nog iemand die hiermee problemen heeft of mogelijke oplossing?
Wat bedoel je precies met adaptief? Dat hij tot 100% oplaadt in de ochtend vlak voor het wakker worden?
Weten ze bij Google support dat je uit Europa komt? Want hier wordt geen lader meer meegeleverd.

  • ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:18
William_H schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Wat bedoel je precies met adaptief? Dat hij tot 100% oplaadt in de ochtend vlak voor het wakker worden?
Weten ze bij Google support dat je uit Europa komt? Want hier wordt geen lader meer meegeleverd.
Ja inderdaad. En van de support, zien ze dat niet automatisch dat je in de EU zit? Heb het allesinds niet vermeld.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
ZeppeMan schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:03:
[...]

Ja inderdaad. En van de support, zien ze dat niet automatisch dat je in de EU zit? Heb het allesinds niet vermeld.
Ik denk dat die Indiërs gewoon een standaard script oplezen. Ik zou dus even doorpushen.


Zelf gebruik ik geen adaptief opladen dus kan je er geen antwoord op geven. Werk altijd met safe charge, dus tot 80%.

  • MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:04
Sinds november vorig jaar heb ik een P10 Pro.

Sinds enkele maanden heb ik het volgende probleem: als ik (muziek op) YouTube (Premium) afspeel en het scherm sluit, om batterij te sparen, stopt het afpelen van de video na ca. 20 seconden. Als ik daarna opnieuw YouTube aanzet en het scherm uitdoe, blijft de telefoon het wel afspelen.

Vroeger had ik dit probleem nooit.

Hebben anderen dit ook? Weet iemand een oplossing?

Irritant en stom, want dit is niet voor niets een youtube premium feature.

  • Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 02:53
MaltaSoron schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:57:
Sinds november vorig jaar heb ik een P10 Pro.

Sinds enkele maanden heb ik het volgende probleem: als ik (muziek op) YouTube (Premium) afspeel en het scherm sluit, om batterij te sparen, stopt het afpelen van de video na ca. 20 seconden. Als ik daarna opnieuw YouTube aanzet en het scherm uitdoe, blijft de telefoon het wel afspelen.

Vroeger had ik dit probleem nooit.

Hebben anderen dit ook? Weet iemand een oplossing?

Irritant en stom, want dit is niet voor niets een youtube premium feature.
Staat batterij bij de app info niet toevallig ingesteld op beperkt?

Gebruik mijn Tibber-link (beide €50 of 6 maanden gratis vaste kosten)


  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
William_H schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Het lijkt me geen sensor-issue, want die/er zit daar geen sensor. Driver (update) lijkt mij inderdaad wel te verwachten. Ik denk dat dat het een paar weken geleden ook voor mij het heeft opgelost.
Gisteren had ik het weer. Normaal pas na enkele weken.
Het was in de ochtend en ik was in de sportschool. Telefoon heeft het niet warm gehad. Maar ik kan nog niet goed achterhalen wat hem triggert om dat plekje weer te laten knipperen.

  • MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:04
Tweakriez schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:30:
[...]

Staat batterij bij de app info niet toevallig ingesteld op beperkt?
Thanks dit lijkt te werken! _/-\o_

  • evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:34
ZeppeMan schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:31:
Sinds vorige week is 'adaptief opladen' er opeens mee gestopt bij men 10 Pro. Heb de optie al paar keer uit en aangezet, telefoon ook meerdere keer herstart, andere lader ook. Mijn vriendin haar 9a doet het wel prima. Heb ook met google support gechat, maar die zeggen steeds van de officiële google lader te gebruiken, maar volgens mij is dit het probleem niet. Nog iemand die hiermee problemen heeft of mogelijke oplossing?
Zelfde probleem met een 10a. Heb 'Limit to 80%' aanstaan, maar hij laadt gewoon op tot 100%. Het werkte voorheen wel, alhoewel ik niet precies weet vanaf wanneer het niet meer werkt.

Voorheen werkte dit met alle laders, maar nu met geen. Heb verder geen officiele google lader, dus het zou in theorie daaraan kunnen liggen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.


  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Op mijn 10 Pro werkt het gewoon. Zowel met een Belkin als Ugreen lader/kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door maniac2003 op 28-05-2026 16:51 ]


  • ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:18
Hoop dat dit dan gewoon een bug is.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
evleerdam schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:36:
[...]

Zelfde probleem met een 10a. Heb 'Limit to 80%' aanstaan, maar hij laadt gewoon op tot 100%. Het werkte voorheen wel, alhoewel ik niet precies weet vanaf wanneer het niet meer werkt.

Voorheen werkte dit met alle laders, maar nu met geen. Heb verder geen officiele google lader, dus het zou in theorie daaraan kunnen liggen.
Ik heb mijn 10Pro ook op limit 80% staan, maar een paar keer in een bepaalde periode laadt de batterij gewoon tot 100% op. "It's a feature, not a bug". Dat hoort zo.

  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
William_H schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:38:
[...]

Ik heb mijn 10Pro ook op limit 80% staan, maar een paar keer in een bepaalde periode laadt de batterij gewoon tot 100% op. "It's a feature, not a bug". Dat hoort zo.
Ja, dat klopt en is i.v.m. kalibratie. Maar ik neem aan dat evleerdam dat ook heeft gelezen bij het inschakelen van de functie.

  • evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:34
William_H schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:38:
[...]

Ik heb mijn 10Pro ook op limit 80% staan, maar een paar keer in een bepaalde periode laadt de batterij gewoon tot 100% op. "It's a feature, not a bug". Dat hoort zo.
Ja maar hij doet het al weken achter elkaar :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.


  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
https://support.google.com/pixelphone/thread/431077516/google-pixel-update-may-2026?hl=nl&sjid=9914412557327072347-EU

De mei update is binnen. Ik kreeg hem vanavond al aangeboden.
Én daar staan een paar interessante bugfixes bij!
@PindaRots deze ga jij leuk.

Display & Graphics
  • Fix for an issue that caused a persistent flickering white dot or visual noise to appear at the top of the display in certain conditions*[3]
  • Fix for an issue that could intermittently cause the screen to appear fuzzy, frozen, or display noise lines*[2]
Het eerste punt is dus voor jouw situatie hopelijk opgelost.
En het tweede punt is hopelijk voor mij opgelost.

@evleerdam Deze is voor jou.

Battery & Charging
  • Fix for slow wireless charging speeds when the battery level is between 75% and 80% in certain conditions*[1]
Hier had ik zelf ook last van, en het kan best zijn dat dit raakt aan jouw situatie. Dus even updaten, opnieuw opstarten, en de komende dagen kijken wat er gebeurt.
Die werd begin mei al uitgerold :)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit


  • IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
William_H schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 00:11:


Display & Graphics
  • Fix for an issue that caused a persistent flickering white dot or visual noise to appear at the top of the display in certain conditions*[3]
Aha, hier had ik ook last van. Dacht dat mijn 6 dagen nieuwe pixel een nieuw scherm nodig had maar is inderdaad opgelost nu 🤓

  • J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:50:
[...]

Ja maar hij doet het al weken achter elkaar :P
Als hij nog niet de 100 heeft aangetikt blijft hij het doen. Als hij al wel een keer 100% is geweest en hij blijft het doen is het inderdaad gek, maar op te lossen. Keertje opnieuw de limiet instellen werkt voor mij in ieder geval.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
CLB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 06:50:
Die werd begin mei al uitgerold :)
Klopt, echter omdat het om zoveel toestellen gaat wordt die altijd in delen beschikbaar gesteld aan iedereen. Daardoor kan het inderdaad gebeuren dat je eind mei hem pas aangeboden krijgt.

  • Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:17
William_H schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:08:
[...]

Klopt, echter omdat het om zoveel toestellen gaat wordt die altijd in delen beschikbaar gesteld aan iedereen. Daardoor kan het inderdaad gebeuren dat je eind mei hem pas aangeboden krijgt.
Als je handmatig voor "Controleren op updates" kiest op je telefoon, kan je hem ophalen wanneer hij klaar staat. Hoef je niet te wachten totdat je de melding krijgt.

  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
Die update heb ik er wel op staan en heeft het bij mij niet opgelost.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
Mother_lepard schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:20:
[...]

Als je handmatig voor "Controleren op updates" kiest op je telefoon, kan je hem ophalen wanneer hij klaar staat. Hoef je niet te wachten totdat je de melding krijgt.
Weet ik, maar voor andere lezer goed dat je het nog even zegt.

Zelf ben ik of lui (als in, "het komt vanzelf wel") of heb ik het even vergeten te checken inderdaad.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
PindaRots schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:58:
Die update heb ik er wel op staan en heeft het bij mij niet opgelost.
Dat is jammer om te horen.
En tegelijkertijd ook gek, want je zou verwachten aan de hand van de release notes, dat dit wel goed moet gaan.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Mijn batterij laadt juist nooit tot 100 percent op. 80 en niet verder, ik ben benieuwd wanneer de kalibratie naar 100 een keer gebeurd. Heb de telefoon sinds het begin.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
J0YR1D3R schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:00:
[...]

Als hij nog niet de 100 heeft aangetikt blijft hij het doen. Als hij al wel een keer 100% is geweest en hij blijft het doen is het inderdaad gek, maar op te lossen. Keertje opnieuw de limiet instellen werkt voor mij in ieder geval.
Ik checkte dus even https://support.google.com/pixelphone/answer/7106961?visit_id=639157575033552334-1045128075&p=eu_ecodesign_charging&rd=1#zippy=%2Coptimalisatie-voor-opladen-gebruiken
en je dient de telefoon dus 30 minuten aan de lader te houden wanneer hij de 100% bereikt. Aantikken is dus niet voldoende, hij moet het echt 30 minuten vasthouden.

  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:47
Mijn vrouw gebruikt inmiddels ruim twee jaar met veel plezier een Google Pixel 8 Pro. Ze is nog steeds erg tevreden over het toestel, met name over de camera, de gebruikservaring en de slimme softwarefuncties die Google biedt.

Toch begint het te kriebelen en wil ze graag overstappen naar een Google Pixel 10 Pro.

Ik ben me daarom aan het verdiepen in de huidige high-end toestellen. Wat mij opvalt is dat veel reviews en vergelijkingen aangeven dat Google met zijn softwarematige beeldverwerking vaak foto's aflevert die natuurlijker ogen dan die van Samsung. Zelfs ChatGPT gaf aan dat de Pixel 10 Pro qua camerakwaliteit mogelijk een streepje voor heeft op de Samsung Galaxy S26, ondanks dat Samsung op papier vaak indrukwekkendere cameraspecificaties heeft.

Wat ik graag van de Tweakers-community zou willen weten:

Is de Pixel 10 Pro momenteel de beste keuze voor iemand die al tevreden is met de Pixel-ervaring?

Is de cameravoorsprong van Google in de praktijk echt merkbaar ten opzichte van de Galaxy S26?

Zijn er misschien andere toestellen die ik over het hoofd zie in dit prijssegment?

Hoe zit het met accuduur, prestaties en modemkwaliteit van de Pixel 10 Pro ten opzichte van Samsung?

Zijn er gebruikers die recent de overstap hebben gemaakt van een Pixel 8 Pro naar een Pixel 10 Pro en hun ervaringen willen delen?

Het gebruik bestaat voornamelijk uit:

Veel fotografie (kinderen, familie, vakanties)

Social media

WhatsApp

Streaming

Geen gaming

Omdat ze al erg tevreden is over haar Pixel 8 Pro neig ik naar de Pixel 10 Pro, maar ik ben benieuwd of er goede argumenten zijn om juist voor Samsung of een ander toestel te kiezen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

  • FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:01
theduke1989 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 00:54:
Mijn vrouw gebruikt inmiddels ruim twee jaar met veel plezier een Google Pixel 8 Pro. Ze is nog steeds erg tevreden over het toestel, met name over de camera, de gebruikservaring en de slimme softwarefuncties die Google biedt.

Toch begint het te kriebelen en wil ze graag overstappen naar een Google Pixel 10 Pro.

Ik ben me daarom aan het verdiepen in de huidige high-end toestellen. Wat mij opvalt is dat veel reviews en vergelijkingen aangeven dat Google met zijn softwarematige beeldverwerking vaak foto's aflevert die natuurlijker ogen dan die van Samsung. Zelfs ChatGPT gaf aan dat de Pixel 10 Pro qua camerakwaliteit mogelijk een streepje voor heeft op de Samsung Galaxy S26, ondanks dat Samsung op papier vaak indrukwekkendere cameraspecificaties heeft.

Wat ik graag van de Tweakers-community zou willen weten:

Is de Pixel 10 Pro momenteel de beste keuze voor iemand die al tevreden is met de Pixel-ervaring?

Is de cameravoorsprong van Google in de praktijk echt merkbaar ten opzichte van de Galaxy S26?

Zijn er misschien andere toestellen die ik over het hoofd zie in dit prijssegment?

Hoe zit het met accuduur, prestaties en modemkwaliteit van de Pixel 10 Pro ten opzichte van Samsung?

Zijn er gebruikers die recent de overstap hebben gemaakt van een Pixel 8 Pro naar een Pixel 10 Pro en hun ervaringen willen delen?

Het gebruik bestaat voornamelijk uit:

Veel fotografie (kinderen, familie, vakanties)

Social media

WhatsApp

Streaming

Geen gaming

Omdat ze al erg tevreden is over haar Pixel 8 Pro neig ik naar de Pixel 10 Pro, maar ik ben benieuwd of er goede argumenten zijn om juist voor Samsung of een ander toestel te kiezen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Persoonlijk ben ik dan van het wachten op de 11-serie.
Over 2-3 maanden zal deze wel te pre-orderen zijn.
Met de 10-serie waren er kortingen die te stapelen waren.
Mijn pixel 10 pro heb ik voor nog geen 600 euro na de deal met 2 jaar abonnement + de inruilkorting en inruilbonus van google.

Zelf hebben wij beide de pixel 10 pro, en zijn daar erg tevreden over.

Het mega-ver inzoomen hangt wel erg op AI, je foto is erg blurry en AI verzint er een hoop pixels bij om er toch een scherpe foto van te maken. Wij gebruiken dat in de praktijk nooit.

Fotokwaliteit is goed.
Je kan het beste zien wat de verschillen zijn met vergelijkingen.
Zelf vind ik de P10pro niet in alle gevallen de mooiste foto maken.
Maar het zit allemaal erg dicht op elkaar.

P10pro vs iPhone 16 pro
YouTube: Pixel 10 Pro versus iPhone 16 Pro camera comparison

P10pro vs S25 ultra.
YouTube: Pixel 10 Pro vs Galaxy S25 Ultra Camera Comparison

Persoonlijk vind ik het niet fijn om "vast" te zitten in een ecosysteem van de fabrikant.
Apple is hier natuurlijk HET voorbeeld van, maar ook Samsung heeft hier een handje van.
Naast alle bloatware op samsung telefoons maken ze het ook net even wat makkelijker om met een samsung tv te connecten. (of juist moeilijker om een ander merk tv te gebruiken)

Onze usecase is hetzelfde.
Ook wij gebruiken hem vooral als fotocamera.
Social media word ook teveel bekeken.
En streamen van media naar de sonos of tv doen we ook regelmatig.

Eigenlijk gewoon normaal gebruik, wat tot de basisfunctionaliteiten moet horen.
Alleen de camera is iets waarvoor we veel extra willen betalen.
Omdat de telefoon onze camera is wil ik hier eigenlijk geen concessies op doen.

[ Voor 25% gewijzigd door FRANQ op 01-06-2026 09:03 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:47
FRANQ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:26:
[...]

Persoonlijk ben ik dan van het wachten op de 11-serie.
Over 2-3 maanden zal deze wel te pre-orderen zijn.
Met de 10-serie waren er kortingen die te stapelen waren.
Mijn pixel 10 pro heb ik voor nog geen 600 euro na de deal met 2 jaar abonnement + de inruilkorting en inruilbonus van google.

Zelf hebben wij beide de pixel 10 pro, en zijn daar erg tevreden over.

Het mega-ver inzoomen hangt wel erg op AI, je foto is erg blurry en AI verzint er een hoop pixels bij om er toch een scherpe foto van te maken. Wij gebruiken dat in de praktijk nooit.

Fotokwaliteit is goed.
Je kan het beste zien wat de verschillen zijn met vergelijkingen.
Zelf vind ik de P10pro niet in alle gevallen de mooiste foto maken.
Maar het zit allemaal erg dicht op elkaar.

P10pro vs iPhone 16 pro
YouTube: Pixel 10 Pro versus iPhone 16 Pro camera comparison

P10pro vs S25 ultra.
YouTube: Pixel 10 Pro vs Galaxy S25 Ultra Camera Comparison

Persoonlijk vind ik het niet fijn om "vast" te zitten in een ecosysteem van de fabrikant.
Apple is hier natuurlijk HET voorbeeld van, maar ook Samsung heeft hier een handje van.
Naast alle bloatware op samsung telefoons maken ze het ook net even wat makkelijker om met een samsung tv te connecten. (of juist moeilijker om een ander merk tv te gebruiken)
Dat is een hele goede inderdaad. Had er niet bij stil gestaan.

Ik wacht dan nog even ja op de Google Pixel 11 pro

  • SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-06 11:46
theduke1989 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Dat is een hele goede inderdaad. Had er niet bij stil gestaan.

Ik wacht dan nog even ja op de Google Pixel 11 pro
Je kon vorig jaar met de cashback en extra inruilkorting bij Vodafone in de winkel een 10 pro 256 (na cashback) voor 180 eur krijgen. Je zat wel vast aan een abonnement van 20 eur als je een Ziggo abonnement had. Of in een huishouden woont met Ziggo. De 512 was iets duurder. 340 eur dacht ik.

  • RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-06 10:54
Ik heb sindskort regelmatig haperend geluid met mijn pixel 10 pro als ik via Bluetooth audio stream.ik begin me er steeds meer aan te storen. Hoort niet bij een telefoon van deze prijsklasse.

Google helpdesk was ook niet echt kundig😑

Vooral de bluetooth android adapter in mijn auto en mijn Marshall kilburn 2 bluetooth speaker.


Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik al gedaan.

  • renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
Meer mensen die de laatste tijd last hebben van een supersnel leeg lopende accu? Als ik hem 's morgens van de lader haalde was die rond 3 uur 's middags alweer bijna leeg. Dan laadde ik hem op en was die vaak voor het naar bed gaan alweer leeg.

Gemini gaf me als tip om 5G uit te zetten omdat er een bug zit in de laatste firmware, en dan 4G te gaan gebruiken. Dat heb ik gisteravond ingesteld en verrek, ik zit nu nog op 52%.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
renem schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:33:
Meer mensen die de laatste tijd last hebben van een supersnel leeg lopende accu? Als ik hem 's morgens van de lader haalde was die rond 3 uur 's middags alweer bijna leeg. Dan laadde ik hem op en was die vaak voor het naar bed gaan alweer leeg.

Gemini gaf me als tip om 5G uit te zetten omdat er een bug zit in de laatste firmware, en dan 4G te gaan gebruiken. Dat heb ik gisteravond ingesteld en verrek, ik zit nu nog op 52%.
Herkenbaar.
Gisteravond begon ik op meer dan 50%. Vanochtend was daar nog maar 5% van over. In het batterijgebruik kon ik niet terugzien dat het probleem daarin zat, wel dat er veel CPU gebruik was.
Ook laadde de telefoon trager op en wordt warmer. Dan staat hij standaard ook op 5G (op 4G als je Batterijbesparing aanzet, maar die gaat automatisch uit zodra je gaat opladen).
Dus inderdaad nu even op 4G gezet.

@renem Gaf Gemini nog een link naar een community post of iets waar dit probleem beschreven stond?

[ Voor 5% gewijzigd door William_H op 06-06-2026 15:23 ]


  • IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
RandY1981 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Ik heb sindskort regelmatig haperend geluid met mijn pixel 10 pro als ik via Bluetooth audio stream.ik begin me er steeds meer aan te storen
Dat probleem heb ik ook. Op verschillende bluetooth verbindingen (headset, speaker, auto)... Lijkt wel iets beter afgelopen week.

  • Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:15
Kan iemand mij vertellen of de batterij van de XL echt een stuk beter is dan de "normale" Pro?
Ik heb momenteel een S26 Ultra en ondanks dat het een ontzettend goed toestel is, merk ik dat toch weer een Pixel wil. Batterijduur van de S26 is echt heel goed, maar ik vind hem eigenlijk toch wat te groot.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lynix schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:16:
Kan iemand mij vertellen of de batterij van de XL echt een stuk beter is dan de "normale" Pro?
Ik heb momenteel een S26 Ultra en ondanks dat het een ontzettend goed toestel is, merk ik dat toch weer een Pixel wil. Batterijduur van de S26 is echt heel goed, maar ik vind hem eigenlijk toch wat te groot.
Ik heb de Pixel 10 Pro XL als daily driver, en heb de S26 Ultra een paar weken gereviewd. De Ultra heeft wel een iets betere batterijduur, maar ook met de Pixel kom ik prima de dag door. Scheelt met mijn gebruik circa een uur aan schermijd per dag.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

RandY1981 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Ik heb sindskort regelmatig haperend geluid met mijn pixel 10 pro als ik via Bluetooth audio stream.ik begin me er steeds meer aan te storen. Hoort niet bij een telefoon van deze prijsklasse.

Google helpdesk was ook niet echt kundig😑

Vooral de bluetooth android adapter in mijn auto en mijn Marshall kilburn 2 bluetooth speaker.


Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik al gedaan.
Same, ook nog geen oplossing voor gevonden.

I am the great Cornholio!


  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
renem schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:33:
Meer mensen die de laatste tijd last hebben van een supersnel leeg lopende accu? Als ik hem 's morgens van de lader haalde was die rond 3 uur 's middags alweer bijna leeg. Dan laadde ik hem op en was die vaak voor het naar bed gaan alweer leeg.

Gemini gaf me als tip om 5G uit te zetten omdat er een bug zit in de laatste firmware, en dan 4G te gaan gebruiken. Dat heb ik gisteravond ingesteld en verrek, ik zit nu nog op 52%.
Ik heb hetzelfde. Maar ik draai al sinds dag 1 op 4G.
Ik dacht dat het in tailscale zat. Maar zijn ook momenten dat het uit staat een hele dag en dan alsnog rap gaat.
Ik bedoel hiermee dat ik dan onder de 20% uitkom en extreme batterij besparing aangaat. Dat hoefde voorheen nooit.

  • renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
William_H schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:28:
[...]

Herkenbaar.
Gisteravond begon ik op meer dan 50%. Vanochtend was daar nog maar 5% van over. In het batterijgebruik kon ik niet terugzien dat het probleem daarin zat, wel dat er veel CPU gebruik was.
Ook laadde de telefoon trager op en wordt warmer. Dan staat hij standaard ook op 5G (op 4G als je Batterijbesparing aanzet, maar die gaat automatisch uit zodra je gaat opladen).
Dus inderdaad nu even op 4G gezet.

@renem Gaf Gemini nog een link naar een community post of iets waar dit probleem beschreven stond?
Ik heb nog even terug gezocht maar ik kan het bericht niet meer vinden, ik gebruik Gemini blijkbaar teveel haha Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er een link bijstond. Feit is dat ik sinds ik 5G naar 4G heb aangepast, ik geen enkele keer extra meer heb hoeven laden gedurende de dag. Al zal vandaag een uitzondering zijn omdat ik al meer dan 2,5 uur heb gebeld.

  • renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
RandY1981 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Ik heb sindskort regelmatig haperend geluid met mijn pixel 10 pro als ik via Bluetooth audio stream.ik begin me er steeds meer aan te storen. Hoort niet bij een telefoon van deze prijsklasse.

Google helpdesk was ook niet echt kundig😑

Vooral de bluetooth android adapter in mijn auto en mijn Marshall kilburn 2 bluetooth speaker.


Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik al gedaan.
Heb je al eens geëxperimenteerd met de bluetooth settings in developer options? Ik heb deze problemen nooit gehad maar wel al sinds het begin de AVRCP versie op 1.6 gezet omdat mijn auto geen album art toonde met de standaard 1.5 versie. Als je deze aanpast moet je je telefoon wel herstarten.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
renem schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:50:
[...]

Ik heb nog even terug gezocht maar ik kan het bericht niet meer vinden, ik gebruik Gemini blijkbaar teveel haha Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er een link bijstond. Feit is dat ik sinds ik 5G naar 4G heb aangepast, ik geen enkele keer extra meer heb hoeven laden gedurende de dag. Al zal vandaag een uitzondering zijn omdat ik al meer dan 2,5 uur heb gebeld.
Dankje voor het uitzoeken. Ik ging ook even met het vraagstuk aan de gang met Gemini.
Het blijkt toch een beetje anders te zitten. En toevallig lijkt een deel te kloppen bij de analyse die ik afgelopen week ook deelde hier. Ik zag namelijk hoog processorgebruik tijdens veel batterijgebruik in de nacht.
Het lijkt een probleem te zijn dat de telefoon niet goed in een deep doze komt. Oftewel, achtergrondprocessen worden niet vakkundig gestopt.
TL:DR
Er schijnt met prio naar gekeken te worden door Google, maar er zijn voorlopig alleen workarounds en nog geen bugfix(es).
Workarounds, die zouden kunnen werken:
  • Schakel 'Aanpassingsvermogen voor verbinding' (Adaptive Connectivity) uit: Dit regelt de achtergrondoptimalisatie tussen wifi en mobiele netwerken. Hoewel het geen pure 5G-bug is, helpt het uitzetten hiervan vaak om de achtergrondloop van de modem/netwerksoftware te doorbreken (Instellingen > Netwerk en internet > Aanpassingsvermogen voor verbinding).
  • Locatievoorzieningen tijdelijk uitschakelen: Als de GNSS-chip de boosdoener is op jouw toestel, helpt het om Locatie volledig uit te zetten wanneer je het niet nodig hebt.
  • De 'Harde' Reboot: Een normale herstart helpt vaak niet. Gebruikers melden succes door de Aan/uit-knop + Volume Omhoog voor zeker 45 seconden ingedrukt te houden totdat het Google-logo voor de tweede keer verschijnt. Dit dwingt de hardware-caches en DNS-instellingen om te resetten.

  • Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 20:29
Mis mijn modi op basis van locatie die mijn Flip4 had. Iemand een idee of je zo iets op een Pixel10pro die voor elkaar kan krijgen?

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
Toin schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:26:
Mis mijn modi op basis van locatie die mijn Flip4 had. Iemand een idee of je zo iets op een Pixel10pro die voor elkaar kan krijgen?
Zoek op "Regels" in je Instellingen. Daar kan je die op basis van locatie maken. Bijvoorbeeld bij aankomst op je werk zet je je telefoon op trillen.

  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
William_H schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Zoek op "Regels" in je Instellingen. Daar kan je die op basis van locatie maken. Bijvoorbeeld bij aankomst op je werk zet je je telefoon op trillen.
Dankjewel, had dit nog niet gezien. Direct ingesteld voor bepaalde plekken.

  • Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 20:29
William_H schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Zoek op "Regels" in je Instellingen. Daar kan je die op basis van locatie maken. Bijvoorbeeld bij aankomst op je werk zet je je telefoon op trillen.
Bedankt. Je kan niet alle instellingen maken zoals bij de modi maar beter dan niks.

  • dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:28
Waar blijft de juni update? Of krijgen we meteen de Android 17 update deze maand? Android 16 kwam ook in juni geloof ik.

  • The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:25
dimmak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:23:
Waar blijft de juni update? Of krijgen we meteen de Android 17 update deze maand? Android 16 kwam ook in juni geloof ik.
Vermoedelijk meteen Android 17 vandaag of morgen. Wel een flink aantal Play Services updates gehad (stuk of 3-4), dat wijst ook wel ergens op denk ik. Pixel Camera had ook al een update met vermelding van ondersteuning van een feature welke pas in Android 17 zit.

  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42
17 is hier aan het downloaden...

  • The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:25
Hier ook inderdaad! P10 Pro XL

  • OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48

OKA

Valt me op dat sinds Android 17 update scrollen niet meer soepel werkt als voorheen.
Vooral fling (kort, snel) werk vaak niet, of scrollt opeens in de tegenovergestelde richting.
Iets langere fling werkt nog wel, maar dat ben ik niet gewend van eerst.

Kan zijn dat mijn screenprotector opeens minder goed werkt. Ik heb ook alle aanraak instellingen uit en aan gehad, maar geen verschil.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
OKA schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:23:
Valt me op dat sinds Android 17 update scrollen niet meer soepel werkt als voorheen.
Vooral fling (kort, snel) werk vaak niet, of scrollt opeens in de tegenovergestelde richting.
Iets langere fling werkt nog wel, maar dat ben ik niet gewend van eerst.

Kan zijn dat mijn screenprotector opeens minder goed werkt. Ik heb ook alle aanraak instellingen uit en aan gehad, maar geen verschil.
Mijn p10p icm a17 geen problemen.

  • PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:34
dimmak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:23:
Waar blijft de juni update? Of krijgen we meteen de Android 17 update deze maand? Android 16 kwam ook in juni geloof ik.
Ik herinner me een post op Reddit met exact dezelfde vraag. Daar deed iedereen alsof hij hem al had, behalve hij. Zeiden de users ook: iedereen heeft hem al, behalve jij waarschijnlijk.
Hij had van alles al geprobeerd. Prachtig!

  • OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48

OKA

OKA schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:23:
Valt me op dat sinds Android 17 update scrollen niet meer soepel werkt als voorheen.
Vooral fling (kort, snel) werk vaak niet, of scrollt opeens in de tegenovergestelde richting.
Iets langere fling werkt nog wel, maar dat ben ik niet gewend van eerst.

Kan zijn dat mijn screenprotector opeens minder goed werkt. Ik heb ook alle aanraak instellingen uit en aan gehad, maar geen verschil.
Met Google Support gesproken. Ze adviseren met om het op te sturen voor reparatie.
;( Moet nu mijn oude toestel weer gaan inrichten :X

  • The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:25
Hier zijn de eerste indrukken goed qua Android 17 op P10Pro XL, lekker snappy, batterijduur wat beter, geen gekke dingen gezien maar qua features ook niks dat je denkt 'wow'... Prima dus.

  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Hier ook geen nieuwe problemen. Voornaamste irritatie is het snel leeglopen van de accu sinds de beruchte patch. Toch eens kijken of ik kan zien wat het exact is. Niet dat het toevallig toch een app blijkt te zijn.

  • Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 20:29
Gisteren Android 17 geïnstalleerd. Niks gemerkt.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
Hier nog geen Android 17.
Maar iemand die met willekeurige apps ineens heeft dat er een foutmelding komt dat Google Play (Services?) niet goed werkt en de betreffende app op dat moment om die rede crashed?

  • Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Ja ik heb twee problemen sinds Android 17. Bijvoorbeeld de NRC app werkt... soms. Maar vaak zwart beeld en dan niets. Maargoed, dat zal een update van de app vereisen.

Het tweede probleem is groter. Mijn telefoon maakt geen geluid meer als ik gebeld word en niet storen staat aan. Ik heb niet storen vrijwel altijd aan staan waarbij alleen favoriete contacten volledig met beltoon doorkomen. Maar wat ik nu ook doe, alleen favoriete contacten of alle inkomende oproepen, er komt geen geluid meer uit. Herkennen anderen dit? Dan weet ik of het een algemeen probleem is of dat ik het specifiek bij mijn P10P moet zoeken.

  • William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55
Silvin schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:03:
Ja ik heb twee problemen sinds Android 17. Bijvoorbeeld de NRC app werkt... soms. Maar vaak zwart beeld en dan niets. Maargoed, dat zal een update van de app vereisen.

Het tweede probleem is groter. Mijn telefoon maakt geen geluid meer als ik gebeld word en niet storen staat aan. Ik heb niet storen vrijwel altijd aan staan waarbij alleen favoriete contacten volledig met beltoon doorkomen. Maar wat ik nu ook doe, alleen favoriete contacten of alle inkomende oproepen, er komt geen geluid meer uit. Herkennen anderen dit? Dan weet ik of het een algemeen probleem is of dat ik het specifiek bij mijn P10P moet zoeken.
Simpele vraag, die ik nog niet beantwoord zie worden. Komen andere geluiden wel door de speakers? En heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart / hard reboot gegeven? Oftewel, wat heb je al gedaan?

  • Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Je hebt gelijk, dat heb ik allemaal al gedaan. Dat leek me voor de hand liggen maar ik heb het idd niet gemeld. Het geluid werkt altijd, bij media, als ik gebeld word zonder niet storen aan. Reset ook al gedaan natuurlijk. Alleen met niet storen aan, bellers uitgezonderd, werkt het opeens niet meer.
CLB schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:05:
Toch even hier checken in plaats van algemeen topic... Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik van één app toch geluid hoor bij notificaties, terwijl mn Pixel op stil / tril staat. Internet vertelt me dat dat kan via de niet-storen-modus of een zelfgemaakte modus, maar dat moet ik dan altijd aan hebben staan wat me een beetje onzinnig lijkt. Ook zou je het in de app-instellingen kunnen aanzetten misschien, maar dat kan kan bij die app blijkbaar niet. Iemand nog een andere suggestie toevallig? Ik wil gewoonweg van één app altijd geluid horen, terwijl alles voor de rest op stil staat.
Hierop terugkomend, want het was nog steeds een 'probleem'... Zoals hier werd geopperd, had het via Tasker vast en zeker ook gekund, maar dat lukte mij dan weer niet. Dat terzijde ben ik er vanavond weer even verder in gedoken en heb alles zo kunnen instellen zoals ik wil via MacroDroid. Die zet simpelweg het volume volledig open als er een notificatie van die ene specifieke app binnenkomt, speelt notificatiegeluid af en na een minuut gaat het toestel weer op stil / tril. Dat laatste boeit dan ook niet zoveel, want dan ben ik allang en breed op pad: 🦸.

Bij iOS kun je dat gewoon standaard instellen, echt zonde dat het bij Android via zo'n omweg moet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 19-06-2026 23:45 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit


  • Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 13:12
Weer geen folder resizing op je home screen. Jammer wel

  • BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:57
Sinds eergisteren in het bezit van een Fold 10. Hopelijk is deze wat degelijker dan zijn voorganger. Het scharnier voelt in ieder geval een stuk beter aan.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, levertijden, inruil, ed.: [Google 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 10 / 10 Pro / 10 Pro XL] Accessoires