• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik heb net een zendure 2400 ac+ toegevoegd aan mijn integratie (fireson) waar al een 2400ac in zat. De integratie ziet de waarden van de 2400ac+ maar kan deze niet aansturen. Ik heb hem op exact dezelfde manier gekoppeld als de 2400ac. Die wel nog werkt via de integratie. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:41
Ik heb inmiddels 3x zendure solarflow 800 plus, 2x met een 490Wp zonnepaneel (verschillende orientatie) en 1x zonder PV.
Daarnaast nog 3500Wp met een AC 1 fase omvormer welke ik (nog) niet kan knijpen.
Tevens heb ik een Peblar business welke in de zomer voor 99% van de tijd op puur zon staat en in de winter wisselend, maar dat doe ik (nog) handmatig.

Nu is de grootste uitdaging wanneer geef ik de accu's voorrang en wanneer de laadpaal, en hoe regel ik dat?

Dit wil ik allemaal zo automatisch mogelijk aansturen met HA, maar wat is nu de beste/makkelijkste route: Gielz ZenSDK + gast777 proxy? Of officiele integraties en zelf iets bouwen? Of toch omnibattery + ???

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 04-10-2026 11:29 ]

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:09
SonnyBBQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 08:40:
Ik heb net een zendure 2400 ac+ toegevoegd aan mijn integratie (fireson) waar al een 2400ac in zat. De integratie ziet de waarden van de 2400ac+ maar kan deze niet aansturen. Ik heb hem op exact dezelfde manier gekoppeld als de 2400ac. Die wel nog werkt via de integratie. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Hoe staat de verbindingsmodus bij beide?, Cloud of Zensdk en zie je bij activiteit ook wisselingen van modus naar onbekend elke minuut?

• SonnyBBQ
Polvo176 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:28:
[...]

Hoe staat de verbindingsmodus bij beide?, Cloud of Zensdk en zie je bij activiteit ook wisselingen van modus naar onbekend elke minuut?
ZenSDK. En inderdaad exact elke minuut naar onbekend.

• Polvo176
SonnyBBQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 12:49:
[...]

ZenSDK. En inderdaad exact elke minuut naar onbekend.
Zet hem op Cloud en herstart HA.
Eventueel de batterij ook, dan zou het wel moeten werken
Ik heb er nog geen oplossing voor, lijkt uit Fireson te komen, staat een ticket uit bij Zendure.
Tot nu komen ze niet verder dan een haperende Wifi, maar daar ligt het probleem niet, dan zou het bij Cloud ook moeten weigeren en dat werkt bij mij goed.
Het maakt zelfs niet uit of er wel of geen wifi aanwezig is, hij blijft elke minuut schakelen.
Bij mij gaan de SF800 en SF800Pro2 de mist in, de 1600AC heb ik wel goed op ZenSDK gekregen, alleen vraag me niet hoe.
Na vele her instaleren en herstarten van alle onderdelen werkte het ineens, maar bij de 800 versies krijg ik het niet voor elkaar.
Ik had ook wat connect probleem.
Terwijl de 1600+ goed verbonden was.
Dit kan ik zien in de controller (oc220).
Als ik een herconnect via de controller deed werkte de 1600+ weer.
Ik heb de accesspoint in de garage vast gezet op kanaal 6.
Geen uitval meer gehad.
Dus probeer kanaal 6 eens.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:29
peterbier schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:31:
Geen uitval meer gehad.
ik heb ook zoiets gehad en ook daarvoor was de oplossing een vast kanaal gebruiken. IMHO is het niet relevant welk kanaal gebruikt wordt, als het maar relatief laag bezet is (kun je zien met een gratis wifi app zoals 'wifi overview 360' op Android)

[ Voor 15% gewijzigd door ppaulv op 04-10-2026 16:35 ]

One cookie a day keeps the doctor away !

• SonnyBBQ
Polvo176 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 15:34:
[...]

Zet hem op Cloud en herstart HA.
Eventueel de batterij ook, dan zou het wel moeten werken
Ik heb er nog geen oplossing voor, lijkt uit Fireson te komen, staat een ticket uit bij Zendure.
Tot nu komen ze niet verder dan een haperende Wifi, maar daar ligt het probleem niet, dan zou het bij Cloud ook moeten weigeren en dat werkt bij mij goed.
Het maakt zelfs niet uit of er wel of geen wifi aanwezig is, hij blijft elke minuut schakelen.
Bij mij gaan de SF800 en SF800Pro2 de mist in, de 1600AC heb ik wel goed op ZenSDK gekregen, alleen vraag me niet hoe.
Na vele her instaleren en herstarten van alle onderdelen werkte het ineens, maar bij de 800 versies krijg ik het niet voor elkaar.
Dit lijkt inderdaad geholpen te hebben. Dankjewel _/-\o_

Qua wifi staat het hier op een vast kanaal waar ook geen buren op zitten. Dus dat lijkt het probleem bij mij niet te zijn.

• Polvo176
peterbier schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:31:
Geen uitval meer gehad.
Ik snap de logica er niet van, maar zal het proberen.
Het accespoint zit bij mij nog geen meter van de batterijen, het signaal is heel sterk.
Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat vast zet.
De 1600AC+ staat in huis en heeft direct contact met het wifi modem
Dat zou wel een indicatie kunnen zijn ook al was het bij die een toer om het om ZenSDK te krijgen.
ppaulv schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:33:
[...]

ik heb ook zoiets gehad en ook daarvoor was de oplossing een vast kanaal gebruiken. IMHO is het niet relevant welk kanaal gebruikt wordt, als het maar relatief laag bezet is (kun je zien met een gratis wifi app zoals 'wifi overview 360' op Android)
Hier is niks bezet.
Woon buitenaf geen wifi van anderen hier.
En daarbij staan de Zendures in de kelder.
Hiervoor had ik kanaal 3 maar gaf heel af en toe ook een verbinding probleem.
Waardoor het komt geen idee.
De Zendure was gewoon verbonden met goed signaal en goede kwaliteit. (Volgens controller)
Daarnaast hebben al mijn andere wifi apparaten nooit problemen.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:06
SonnyBBQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 08:40:
Vergelijk even het IP adres van de + met zijn op adres in de file homeassistant/.storage/zendure_ha.storage
Indien dit verschillend is dan heb je de oorzaak gevonden
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.