• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:40
justie75 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:41:
[...]

Ik heb het opladen en ontladen starten bij iets ruimer gezet, om aantal schakelingen te verminderen, hij start dan iets lader met laden of ontladen, maar hij komt minder vaak in de gevaarlijke grens rond het 0 punt waardoor hij standby gaat (schakeling) daarna naar laden (schakeling) daarna weer terug naar standy (schakeling) en als laatste weer laden, je snapt m.

De oplaad marge is de hoeveelheid W die hij overlaat, dus als je start bij 150, en marge = 80. dan gaat hij dus regelen om op die 80 uit te komen. Stel je die bijv te krap in, dan kan het best zo zijn dat hij gaat pendelen. Maar dit hangt ook weer af van de apparaten die je in je huis hebt en hoe die zich gedragen.

Een over, kookplaat, wasmachine, vaatwasser bijv. gaan vaak enorm op en neer, ze gebruiken kort heel veel stroom, daarna weer een poosje heel weinig, en hier wil je met de accu niet altijd direct op bijsturen.

Ook heb ik de timing van de Gielz automation iets ruimer gezet om iets minder vaak bij te sturen, dit hielp bij mij ook al een heel stuk.
Ik heb hem nu op 10 seconden gezet als test. Zou je je instellingen van marge enzo willen delen?

☀️ 7920 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Nieuwe custom home assistant integratie schedule beschikbaar. De integratie geeft de mogelijkheid om per uur een modus te plannen en zo combinaties te maken, als aanvulling op de officiele HA integratie.

En dit is de Github pagina:

https://github.com/Mediacj/zendure-schedule

energienerds.nl

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:03
mrme12345 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:30:
Nieuwe custom home assistant integratie schedule beschikbaar. De integratie geeft de mogelijkheid om per uur een modus te plannen en zo combinaties te maken, als aanvulling op de officiele HA integratie.

En dit is de Github pagina:

https://github.com/Mediacj/zendure-schedule
Ik ga hier maar even verder, Integratie toevoegen en zoek Zendure Schedule staat in de handleiding, alleen vind ik geen zendure schedule bij integratie toevoegen

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:06
Polvo176 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Ik ga hier maar even verder, Integratie toevoegen en zoek Zendure Schedule staat in de handleiding, alleen vind ik geen zendure schedule bij integratie toevoegen
Anders nog een keer verversen, of opnieuw toevoegen. Controleer ook even bij 'aangepaste repositories' of hij er daar tussenstaat.

energienerds.nl

Polvo176 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Mbt jouw andere vraag over meerdere devices. Je kunt wel meerdere Zendure's met deze integratie laten werken, alleen de manager is centraal. Dus dat wil zeggen dat die alleen voor de standaard zendure modi (nom, slim ontladen enz) hetzelfde programma hanteert bij meerdere zendure devices. Het specifiek laden of ontladen met een x w van een enkel zendure device lukt op deze manier niet, wel meerdere met x w laten laden of ontladen met x w. Ik heb er ook 2 zendure devices aan gekoppeld en gebruik het zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYU6FDv5uaykMd-FdnVzM7AtuCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MgIbxHmCC6W86bGGa27mFKrg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door mrme12345 op 15-08-2026 13:08 ]

energienerds.nl

• justie75
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:22
manusjevanalles schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Ik heb hem nu op 10 seconden gezet als test. Zou je je instellingen van marge enzo willen delen?
Voor mijn situatie werkt starten met opladen vanaf -150w met een buffer van 80w.
Starten met ontladen vanaf 150w met een buffer van 5w (beter 0 op de meter).
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.