• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
gielz schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:22:]
Hier zit ook direct het 2027 gedeelte in om te testen;
Ah, nice! Dat is een mooie manier om het op te lossen. Eigenlijk voor 2026, maar ik kan me goed voorstellen dat je je de moeite voor dat halve jaartje wil besparen, zou een import-correctie ook relevant zijn.
Iemand die namelijk méér teruglevert dan dat hij uit het net haalt, betaalt voor die import geen energiebelasting en BTW (want die vallen weg door de saldering Dat geeft dus een hogere spread.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45

koboy

Heb een idee voor een icon

DeadMetal schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:45:
[...]

Ah, nice! Dat is een mooie manier om het op te lossen. Eigenlijk voor 2026, maar ik kan me goed voorstellen dat je je de moeite voor dat halve jaartje wil besparen, zou een import-correctie ook relevant zijn.
Iemand die namelijk méér teruglevert dan dat hij uit het net haalt, betaalt voor die import geen energiebelasting en BTW (want die vallen weg door de saldering Dat geeft dus een hogere spread.
Maakt toch niet veel uit? In geval van handel importeer je meer dan je exporteert, je salderen volume groeit alleen maar, en bij uitgestelde teruglevering telt alleen het hoogste tarief.

Enige kleine verschil is dat bij uitgestelde teruglevering er nu ook spread gerekend wordt over de EB, dus dat je pas bij een hoger prijsverschil gaat terugleveren. Zou je heel erg moeilijk over kunnen doen, maar in de praktijk is de spread over het algemeen zo hoog dat je hier niet snel wat zult mislopen.

Toevoeging: maar als je zeker weet dat je meer exporteert dan importeert haal je de EB component toch uit de Nordpool berekening? Alleen niet vergeten per 1 januari weer aan te passen....

[ Voor 8% gewijzigd door koboy op 03-07-2026 14:07 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25
gielz schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Als je gewoon al je historie wilt behouden is het een kwestie van het nieuwe ip adres in te vullen.

Zou daarna HA even herstarten.
Dit heeft gedeeltelijk gewerkt. Maar ik mis nog het een en ander, geen idee waarom.
Bijvoorbeeld bij het 2e tabblad het 'per batterij' blok, daar zie ik alleen gegevens van batterij 2 en 3, niet van 1 (ik heb geen eigen volgorde aangegeven).
Op hetzelfde tabblad aan de rechterkant geen enkel gegeven over efficiëntie (entity not found / entity not available).
Ook op blad 2 de omvormer temperatuur, die staat wel gegeven in de titel van het blokje (28 graden) maar de grafiek is leeg (loading).
Het derde tabblad blijft op 'loading' staan.
Heeft mogelijk allemaal met dezelfde oorzaak te maken maar ik heb geen idee wat dat zou moeten zijn.
Iedere hulp is welkom O-)

One cookie a day keeps the doctor away !

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
koboy schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:01:
[...]
Toevoeging: maar als je zeker weet dat je meer exporteert dan importeert haal je de EB component toch uit de Nordpool berekening? Alleen niet vergeten per 1 januari weer aan te passen....
Kijk, zo kan het natuurlijk ook :)

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:19
DeadMetal schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:45:
[...]

In dat geval maak je toch gewoon een tweede Noordpool sensor aan zonder de toeslagen? Dan heb je de kale prijs en geef je die sensor aan de integratie.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:39
gielz schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:22:

Gielz TEST release

Voor de gene die mee willen helpen met testen kunnen deze update installeren;
https://github.com/Gielz1...-zenSDK/tree/Next-release

Hier zit ook direct het 2027 gedeelte in om te testen;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

English (Global)

⚠️ Please make sure to use the correct language update. ⚠️
Dashboard
Energy Graph (Live)
The 'Start Charging' and 'Start Discharging' legend items have been removed, allowing the hover functionality to work correctly again. You can now filter out the home energy meter, so that only the battery data is displayed.

Dynamic Charts
Both charts now take the export correction into account when a period is selected as a discharge/expensive period.
New Features
Dynamic Export Correction
Dutch users can now set an export correction between €0.000 and €0.200 per kWh. From 2027, you will no longer be able to receive a tax refund for electricity exported to the grid.
Bug Fixes
Dynamic Trading + Smart Matching
When SOC protection was enabled, this mode did not use it, preventing NOM from starting.

Dynamic Cycle (Charging/Discharging)
The cycle did not always end correctly, resulting in unintended additional charging/discharging.

Dynamic Cycle (Charging)
The cycle did not always end correctly when the maximum state of charge was set below 100%.

Dutch (NL)

⚠️ Zorg ervoor dat je de juiste taalupdate gebruikt. ⚠️
Dashboard
Energiegrafiek (Live)
De legenda-items 'Start ontladen' en 'Start opladen' zijn verwijderd, waardoor de mouse-overfunctie weer correct werkt. Vanaf nu kun je de energiemeter uitfilteren, zodat alleen de batterijgegevens worden weergegeven.

Dynamische Grafieken
Beide grafieken houden nu rekening met de exportcorrectie wanneer een periode als ontlaad-/dure periode is geselecteerd.
Nieuwe functies
Dynamische Exportcorrectie
Nederlandse gebruikers kunnen nu een exportcorrectie instellen tussen €0,000 en €0,200 per kWh. Vanaf 2027 ontvang je geen belastingteruggave meer voor elektriciteit die je teruglevert aan het net.
Bug Fixes
Dynamisch Handelen + Smart Matching
Wanneer SOC-bescherming was ingeschakeld, werd deze in deze modus niet gebruikt, waardoor NOM niet kon starten.

Dynamische Cyclus (Laden/Ontladen)
De cyclus werd niet altijd correct beëindigd, waardoor onbedoeld extra werd geladen/ontladen.

Dynamische Cyclus (Laden)
De cyclus werd niet altijd correct beëindigd wanneer het maximale laadpercentage was ingesteld onder de 100%.
De oplossing van je werkt perfect, maar klopt men aanname dat zaken als deze export correctie niet veel effect heeft bij kleine accu’s?

Denk dat je straks 2 of misschien wel meer doelgroepen hebt. De handelaar zeg maar met behoorlijk wat kwh aan accu’s en gewoon de gebruiker die dynamisch tarieven heeft en een 5kwh accu heeft om zon of goedkope stroom te laden. En de vast tarief persoon enz. Is het dan een idee om settings die voor een doelgroep minder effectief zijn, weg te laten.

Anders is het wel erg veel opties, leuk maar je doelgroep word dan wel heel klein
CP1977 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:17:
[...]

De oplossing van je werkt perfect, maar klopt men aanname dat zaken als deze export correctie niet veel effect heeft bij kleine accu’s?

Denk dat je straks 2 of misschien wel meer doelgroepen hebt. De handelaar zeg maar met behoorlijk wat kwh aan accu’s en gewoon de gebruiker die dynamisch tarieven heeft en een 5kwh accu heeft om zon of goedkope stroom te laden. En de vast tarief persoon enz. Is het dan een idee om settings die voor een doelgroep minder effectief zijn, weg te laten.

Anders is het wel erg veel opties, leuk maar je doelgroep word dan wel heel klein
Dat zou inderdaad een mooie aanvulling zijn. Er zijn al 2 opties om de PV die aangesloten is en de dynamische grafieken te tonen of te verbergen. Hier kunnen ook de settings aangekoppeld worden die je dan alleen ziet als je het daadwerkelijk hebt geactiveerd via;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq5w6MUuiMiI7KZthwSfbVkDSk8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Om98ZDEGQpbPx18dNHlhCK0U.png?f=user_large

Voor een standaard vaste contract gebruiker die alleen NOM draait hebben een aantal settings 0 toegevoegde waarde. Tabblad 1 is daar al volledig op gebouwd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KS6x906GQDTbT1J3OzsHtWuJacw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65uyZSrcwnhGiHBST0bbNOMh.png?f=fotoalbum_large

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:39
gielz schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:50:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie aanvulling zijn. Er zijn al 2 opties om de PV die aangesloten is en de dynamische grafieken te tonen of te verbergen. Hier kunnen ook de settings aangekoppeld worden die je dan alleen ziet als je het daadwerkelijk hebt geactiveerd via;

[Afbeelding]

Voor een standaard vaste contract gebruiker die alleen NOM draait hebben een aantal settings 0 toegevoegde waarde. Tabblad 1 is daar al volledig op gebouwd;

[Afbeelding]
Maar misschien dat als mensen zeg minder dan 5kwh aan accu hebben is het ook niet zinvol om dynamic trading te doen.

Wel dynamic smart match gok ik maar wanneer is smart match expencive nu handig en vanaf welke accu capaciteit zal je nieuwe export optie nu uitmaken. Wat is nu de beste spread om te kiezen, mooi dat het allemaal kan, maar maakt het niet makkelijker om de “perfecte” config te kiezen.

Zelf snap ik de pv optie nog niet, want waar kan ik dan men solaredge kiezen en wanneer gebeurt er iets, als accu vol is of panelen meer opwekken dan ik aan accu heb, iets wat zeker bij alle accu’s onder 2400 kan voorkomen gok ik

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:29
Volgens mij heb je alleen iets aan de PV optie bij modellen waarop je je panelen rechtstreeks kunt aansluiten.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:46
raven22 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:13:
[...]

Zie hieronder, ik heb ook een automatisering die de quooker tussen 23 en 5.45 helemaal uitzet. Na 545 is hij dan max een kwartiertje bezig om weer op temp te komen, die periode wil ik wel meenemen uit de batterij omdat het geen pulse verwarmng is. De code staat in een bestand in de packages folder. Gebruik de gecorrigeerde p1 in gielz dashboard.
# packages/quooker_p1_filter.yaml
template:
  - sensor:
      - name: "P1 Netto Exclusief Quooker"
        unique_id: p1_netto_exclusief_quooker
        unit_of_measurement: "W"
        device_class: power
        state_class: measurement
        state: >
          {% set p1 = states('sensor.p1_zendure_api') | float(0) %}
          {% set quooker = states('sensor.sonoff_1_power') | float(0) %}

{# Bepaal of het nu tussen 05:45 en 06:00 uur is #}
          {% set n = now() %}
          {% set stabiel_opwarmen = (n.hour == 5 and n.minute >= 45) %}

{% if stabiel_opwarmen %}
            {# Tussen 05:45 en 06:00 trekken we niks af: de batterij helpt vol mee #}
            {{ p1 | round(0) }}
          {% else %}
            {# Buiten dit kwartiertje trekken we de Quooker eraf tegen het jojoën #}
            {{ (p1 - quooker) | round(0) }}
          {% endif %}
Ik zat hier nog even over na te denken en zie toch wel een groot nadeel die eigenlijk even nadelig is voor je rendement dan de quooker rechtstreeks laten voeden door je batterij.

Stel je hebt een fake p1 meter waarbij je de quooker aftrekt van je P1. Wat gebeurd er in de volgende situatie:

-3000w overschot PV
-2200w Quooker gaat aan.
-Echte P1: 800w teruglevering
-Fake P1 denkt nog steeds 3000w teruglevering en de batterijen proberen 3000w te laden.
Gevolg: de batterijen laden met 800w van PV en 2200w van het net.

Dat is even erg (of misschien erger) dan dat de quooker aanspringt en de batterijen komen er iets te laat achteraan en als de quooker uitgaat de batterijen nog even 2200w het net op gooien.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Pakhaas schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 06:29:
In de standaard zit ook goedkoop Ja/Nee en duur Ja/Nee sensoren.
Sorry @Pakhaas, ik kan je nog niet volgen. Wat bedoel je met ‘de standaard’?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:46
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:22:
[...]

Sorry @Pakhaas, ik kan je nog niet volgen. Wat bedoel je met ‘de standaard’?
De gewone Gielz integratie zitten ook de goedkoop en duur sensoren. Daar kan je ook je EV lader mee aansturen zonder die Dynamisch-HA nog te moeten laten draaien.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Pakhaas schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:34:
[...]

De gewone Gielz integratie zitten ook de goedkoop en duur sensoren. Daar kan je ook je EV lader mee aansturen zonder die Dynamisch-HA nog te moeten laten draaien.
Ah, dátte.

Het punt is dat ik de Gielz voor de Zendures onafhankelijk wil kunnen aansturen van het laden van mijn auto.
Mijn batterijen draaien nu op handel. Dat betekent (in mijn geval) 24 goedkoopste kwartieren full power laden en de 20 duurste kwartieren full power ontladen.

Maar als mijn auto nou voor 70% vol zit, dan wil ik daar maar 20% bij doen (ik laad meestal tot 90%). Dat gaat in 8 kwartieren.
de gemiddelde prijs van de 8 goedkoopste kwartieren ligt meestal lager dan de gemiddelde prijs van de 24 goedkoopste kwartieren. Dus die twee (Zendure en laadpaal) moet je niet samen nemen.

Bovendien wil ik helemaal niet laden als de laagste prijs me te hoog is. De laatste weken laad ik vrijwel uitsluitend onder de 14 cent per kWh. Is het veel duurder, dan stel ik ‘m voor die dag op nul kwartieren.

Snap je ‘m nu?

<John O`Mill>

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:19
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:43:
[...]

Ah, dátte.

Het punt is dat ik de Gielz voor de Zendures onafhankelijk wil kunnen aansturen van het laden van mijn auto.
Mijn batterijen draaien nu op handel. Dat betekent (in mijn geval) 24 goedkoopste kwartieren full power laden en de 20 duurste kwartieren full power ontladen.

Maar als mijn auto nou voor 70% vol zit, dan wil ik daar maar 29% bij doen (ik laad meestal tot 99%). Dat gaat in 8 kwartieren.
de gemiddelde prijs van de 8 goedkoopste kwartieren ligt meestal lager dan de gemiddelde prijs van de 24 goedkoopste kwartieren. Dus die twee (Zendure en laadpaal) moet je niet samen nemen.

Bovendien wil ik helemaal niet laden als de laagste prijs me te hoog is. De laatste weken laad ik vrijwel uitsluitend onder de 14 cent per kWh. Is het veel duurder, dan stel ik ‘m voor die dag op nul kwartieren.

Snap je ‘m nu?
Ik gebruik de cheapest hours integratie van the Fez hiervoor. Daarmee kun je extra helpers maken die op basis van Noordpool data de goedkoopste of duurste uren kan berekenen. Dan kun je per onderwerp een aparte helper maken waarmee je zaken aan/uit kunt schakelen.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

Keida

dr.

[...]

Ah, dátte.

Maar als mijn auto nou voor 70% vol zit, dan wil ik daar maar 29% bij doen (ik laad meestal tot 99%). Dat gaat in 8 kwartieren.

Snap je ‘m nu?
Met combinatie van Gielz integratie en EVCC kom je denk ik heel eind?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Fireson heeft 1.4.0 vrijgegeven van de Zendure HA integratie met o.a. ondersteuning voor de 4000 Mix AC+ en wat opgeloste punten: https://github.com/zendure/zendure-ha/releases.

Edit: Let op: Wat issues gevonden, dus wacht nog even met installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 04-07-2026 12:19 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
gielz schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:34:
[...]

Je hebt SOC bescherming in de BMS zelf en in de Gielz. Die van de Gielz kun je uitschakelen door het vinkje te zetten. Dan blijft de BMS nog over die niet uit te schakelen is.

Kijk even in je logboek rond de tijd dat hij ging laden dan weet je meteen of het de BMS was of de Gielz.
Vannacht bereikte de batterij weer de minimum soc. Ik had het aan Claude voorgelegd en die ziet de oorzaak wel in de automatisering.
Ik kan het zelf niet goed beoordelen of dit waar is of niet, hier in ieder geval het commentaar. Misschien kun je je licht ereens over laten schijnen.

Bingo — ik heb 'm gevonden. Het is inderdaad geen "eigen wil" van de batterij zelf, maar een ingebouwd stukje logica in jouw Gielz-automation. In blok "Charging to minimum SOC (protection)" (rond regel 288-379) staat dit:
  • Trigger: elke 5 seconden (aansturing_trigger)
  • Voorwaarde: input_boolean.zendure_setting_soc_protection_disabled staat op off, én SOC < minSoc (of gelijk aan minSoc terwijl er al met 1200W wordt geladen)
  • Voorwaarde: modus is o.a. Smart Discharge Only (staat expliciet in het lijstje)
  • Actie: rest_command.zendure_x_charge met inputLimit: 1200 — dus altijd vol vermogen vanaf het net, ongeacht zon of prijs.
Dit is dus letterlijk Gielz die, zodra je bij minSoc komt, de batterij met 1200W vanaf het net gaat volladen. Dat is precies het gedrag dat je niet wilt.

Het mooie: er zit al een kant-en-klare schakelaar voor om dit uit te zetten, zónder de automation zelf aan te raken:

input_boolean.zendure_setting_soc_protection_disabled → zet 'm op AAN.

Zodra die aan staat, klopt de voorwaarde in dat blok niet meer en wordt er nooit meer automatisch vol vermogen vanaf het net bijgeladen bij het bereiken van minSoc — ook niet in Smart Discharge Only. De batterij blijft dan gewoon staan op de hardware-bodem (het minSoc-percentage is namelijk ook een instelling die naar het apparaat zelf wordt geschreven, en de hub bewaakt die zelf — vandaar dat je het "eigen wil" noemt: de hub stopt zelf met ontladen op basis van zijn eigen socLimit-status, zie sensor.zendure_soc_limit_status). Zodra er 's ochtends weer zon is, laadt de batterij gewoon weer normaal op via de panelen, en zodra SOC weer boven minSoc komt pakt Gielz het ontladen automatisch weer op. Precies wat je vroeg.

Voordelen van deze route t.o.v. een eigen automation:
  • Geen aparte automation nodig
  • Blijft werken na elke Gielz-update, want het is een bestaande, door Gielz zelf gebruikte helper
  • Eén simpele toggle, direct omkeerbaar als je toch weer wil dat 'ie bij lage SOC bijlaadt vanaf het net (bijv. in de winter als er weken geen zon is)

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

Ah, dátte.

Snap je ‘m nu?
Ik gebruik hier de "grijze massa" integratie omdat er te veel probleempunten liggen:
- geen oprit, dus elke keer de mat uitrollen
- auto kan niet tegen lang ingeplugd zijn zonder laden, dan gaat de 12V accu kapot (eGMP platform dingetje)

Maar met 77kWh hoeven we ook maar 1x per week te laden, gaat op zondag/zaterdag als de stroom erg goedkoop is. Heb dus ook gekozen voor een "dom" laadpunt dat alleen load balancing doet.

Enige wat er nog even bij moet komen in HA is een als PV+P1 verbruik meer dan 6kW, dan accu in alleen opladen stand ofzo.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:46:
Fireson heeft 1.4.0 vrijgegeven van de Zendure HA integratie met o.a. ondersteuning voor de 4000 Mix AC+ en wat opgeloste punten: https://github.com/zendure/zendure-ha/releases.
Werkt kennelijk niet meer met de 1600AC+ en terug zetten naar 1.3.1 werkt ook niet, zelfs met het volledig verwijderen en opnieuw installeren krijg ik een totaal foute set sensoren en missen er een hoop.
Polvo176 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:14:
[...]

Werkt kennelijk niet meer met de 1600AC+ en terug zetten naar 1.3.1 werkt ook niet, zelfs met het volledig verwijderen en opnieuw installeren krijg ik een totaal foute set sensoren en missen er een hoop.
Ik heb de 4000 Mix van mijn dev account overgezet naar het account met daarin de 2400 AC's en zie de Mix nu niet. Fireson een berichtje gestuurd, hij moet er nog even naar kijken.

De tekst hierboven maar even doorgehaald tot de issues zijn opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 04-07-2026 12:20 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Polvo176 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:14:
[...]

Ik durf hem niet te installeren nu wou ik net doen maar naar het lezen van dit bericht niet gedaan.
Wat ook kan helpen is een echte reboot van de HA server.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahaL-qpod0Q2nBU_Ny3vDAk3BUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1gw07xsVFchIuZgQ7d9kLGv.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
  • Nu online
Ik heb alles nog eens overnieuw gedaan, en heb de 1600AC nu wel terug met een complete set sensoren.
Bij de oude sensoren stond overal "niet beschikbaar", die heb ik allemaal verwijderd.
Bijkomend werk, overal waar ik de sensoren had gebruikt in helpers of kaarten moest is de sensoren herbenoemen, ze hebben voor het merendeel andere namen gekregen.
Bij de SF800, SF800Pro2 en Hypers is wel alles het oude gebleven en is ook blijven werken.
Polvo176 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:41:
Ik heb alles nog eens overnieuw gedaan, en heb de 1600AC nu wel terug met een complete set sensoren.
Bij de oude sensoren stond overal "niet beschikbaar", die heb ik allemaal verwijderd.
Bijkomend werk, overal waar ik de sensoren had gebruikt in helpers of kaarten moest is de sensoren herbenoemen, ze hebben voor het merendeel andere namen gekregen.
Bij de SF800, SF800Pro2 en Hypers is wel alles het oude gebleven en is ook blijven werken.
Waren de sensoren niet dubbel aanwezig? Te zien met sensornaam_2. Dan was _2 weghalen voldoende geweest.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Keida schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Met combinatie van Gielz integratie en EVCC kom je denk ik heel eind?
@Keida
Misschien, behalve dat die EVCC-integratie lastig is met mijn Zappi (V2.0) en omdat ik dan een heleboel van die Zappi niet meer zelf aan kan sturen.
Dat pad ben ik even op geweest, maar ook weer snel verlaten.

<John O`Mill>

• Polvo176
  • Nu online
Devke schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Waren de sensoren niet dubbel aanwezig? Te zien met sensornaam_2. Dan was _2 weghalen voldoende geweest.
Ja ze waren dubbel aanwezig, de oude niet werkende en de nieuwe.
Behalve de _2 is het woord "plus" er overal bij gekomen.
b.v. solarflow_1600_ac_plus_electric_level_2
Het was dus eenvoudiger de oude te verwijderen

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

jordyc schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Ik gebruik de cheapest hours integratie van the Fez hiervoor. Daarmee kun je extra helpers maken die op basis van Noordpool data de goedkoopste of duurste uren kan berekenen. Dan kun je per onderwerp een aparte helper maken waarmee je zaken aan/uit kunt schakelen.
Heb je een linkje daarheen, @jordyc?
Ik kan die integratie van The Fez niet vinden.

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.