Dat zeg je nu wel, maar er zijn ook veel mensen die dat probleem niet hebben. Ik heb het zelf ook niet. Als ik even snel rondkijk via google lijkt het (vooral?) een probleem te zijn op de laatste Intel en M1 macs.Zwelgje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:35:
[...]
ligt het niet aan, zit hem echt in Safari in deze build. heb het op alle machines (zelfs clean install) en de forums staan er vol mee.
QA is slechter geworden bij Apple, jammer dit
Zal het eens gaan testen deze week.
Ik teken nergens meer voor
Intel kan ik niks over zeggen maar ik heb zowel M1 als M2 mac's en die hebben dit issue beiden.ThomasG schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:16:
[...]
Dat zeg je nu wel, maar er zijn ook veel mensen die dat probleem niet hebben. Ik heb het zelf ook niet. Als ik even snel rondkijk via google lijkt het (vooral?) een probleem te zijn op de laatste Intel en M1 macs.
...ik moet dus upgraden
wellicht noemenswaardig: scrolling issues zowel met interne trackpad als externe trackpad (heb beide)
[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 15-01-2026 06:06 ]
A wise man's life is based around fuck you
Kun je het probleem eens duidelijk omschrijven? Want ik heb nog nix bijzonders gemerkt op mijn M1-laptop.ThomasG schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:16:
[...]
Dat zeg je nu wel, maar er zijn ook veel mensen die dat probleem niet hebben. Ik heb het zelf ook niet. Als ik even snel rondkijk via google lijkt het (vooral?) een probleem te zijn op de laatste Intel en M1 macs.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb ook nergens last van. Maar er zijn mensen waarbij Safari traag/niet goed werkt, zoals niet vloeiend scrollen.Hippe Lip schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:19:
[...]
Kun je het probleem eens duidelijk omschrijven? Want ik heb nog nix bijzonders gemerkt op mijn M1-laptop.
Ik heb met Safari zelfs dat mijn hele Macbook zowat vastloopt na een tijdje. Dan werkte bijna niets meer in MacOS of echt heel erg traag. Vooral als Safari nog open heb staan, Macbook dichtklap en de volgende dag mijn Macbook weer openklap. Al heb ik wel het idee dat het kwam omdat ik wel redelijk wat Tab groups gebruikte. Ik had er zeker last van op mijn M1 Pro Macbook. Op mijn Mac Mini M4 kan ik me niet herinneren of die dat ook deed.
Ben inmiddels al een tijdje overgestapt naar Firefox en daar geen last van dit issue.
Ben inmiddels al een tijdje overgestapt naar Firefox en daar geen last van dit issue.
Let op:
macOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de macOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
macOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de macOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!