- De kolommen van Mail (met afzender, onderwerp, ontvangstdatum, etc) springen bij mij om de haverklap terug naar een nogal krappe, default stand.
- Als ik in de Finder navigatiekolom – dus de linker kolom – een (link naar) een bestand toevoeg, krijgt dat niet het icon van het bestand, maar een 'missing file' / icon met een vraagteken.
Overigens was dit ook al bij macOS Sequoia / sinds ik over ben op Apple Silicon Macs en zelfs op mijn macOS 11 / Big Sur MacBook Pro 2013 hoor, niets nieuws, maar ik hoopte natuurljk dat dit nou eindelijk eens een keer opgelost zou zijn.
De zelf in te stellen kleuren van de Finder vind ik overigens erg geslaagd. In plaats van een regenboog aan icoontjes heb ik nu gewoon alles monochroom ingesteld, in dezelfde tint als op mijn iPhone. Vooral in combinatie met de Donkere weergave is dit heerlijk rustig aan de ogen 😎
Oh ja, en qua Weergave / Thema / Tekstmarkeringskleur en Kleur van van symbolen, widgets and mappen (ja,
and is op een of andere manier onvertaald gebleven) kun je alleen de vaste 'Apple regenboog' aan kleuren kiezen. Daar zit bijvoorbeeld niet mijn favoriete kleur paars bij. MAAR! Apple heeft toch een paar extra kleuren verstopt, in de krochten van de Finder, voor haar gekleurde iMacs. Die zijn normaliter alleen te kiezen als je die kleur iMac hebt, maar er is een appje dat ze alsnog tevoorschijn haalt: Accents, van
https://mahdi.jp/apps/accents
[
Voor 23% gewijzigd door
beeldbuijs op 28-10-2025 22:06
]