Effe mezelf shameless quoten want heb een update!😎CarolV schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:34:
Ah Bloody hell,krijg mijn @live.nl niet ingesteld op de Apple mailapp?
Hoe dan, wat doe ik fout?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sgCRSbsNFwb9iZXnyduog58z.jpg?f=user_large)
Dit was de boosdoener deze popup die dus niet kwam waardoor ik mijn @live.nl e-mail niet kon toevoegen!😎
Op welk apparaat? Welk jaar? Hoeveel laadcycli? Wat zie je allemaal bij Activiteitenweergave onder het tabblad energie?vickypollard schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:27:
M'n accuduur is echt compleet afgeslacht sinds Tahoe. Ik knipper met m'n ogen en er is weer een procent weg, bij wijze van spreken. En dat terwijl ik helemaal geen intensieve dingen doe. Net maar eens 26.0.1 geïnstalleerd, hopelijk wordt het daar beter van...
Is er een specifiek aantal laadcycli waarbij het acceptabel is dat een MacOS update ineens je accuduur vernietigt?Greatsword schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:17:
[...]
Op welk apparaat? Welk jaar? Hoeveel laadcycli? Wat zie je allemaal bij Activiteitenweergave onder het tabblad energie?
Zoek het dan maar zelf uit, hier komen om alleen maar te klagen heeft geen nut.vickypollard schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:20:
[...]
Is er een specifiek aantal laadcycli waarbij het acceptabel is dat een MacOS update ineens je accuduur vernietigt?Geen problemen onder de vorige versie.
Ja en je kan ook zoals ik in oplossingen proberen te denken in plaats van problemenvickypollard schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:38:
Het topic heet "Ervaringen & discussie". Dit is mijn ervaring
ik kan geen bestanden via de Finder direct kopiëren naar nas, krijg constant een 8062 error.
Nas is goed gemount, en kon voor Tahoe probleemloos kopiëren,
Ook Time machine werkt vlekkeloos.
Wat ik zo af en aan lees is dat MacOS vanalles indexeert na een major update en dat dit soms echt idioot lang kan duren. Het is nu al een tijdje weer dat ik gewoon de hele dag kan werken op één acculading.
Hopelijk hersteld dit bij jou ook vanzelf.
[ Voor 15% gewijzigd door MainframeX op 11-10-2025 00:26 ]
Idempotent.
:strip_exif()/f/image/spN1l8jvlVxDEteET9vgtqrp.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het probleem met mijn I-Mac apple m4 (chip) Tahoe 26.01 dat bij de knoppenbalk de knoppen niet naar behoren functioneren! Sommigen zijn niet meteen actief en laten geen muisover effect zien dus ik moet als het ware 2 x klikken voordat de gekozen optie gedaan wordt, dit gebeurd hoofdzakelijk bij de “Finder” & bij de filemanager “Forklift”.
Ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem en of iemand de oplossing weet?
Bedankt voor het lezen en de eventuele oplossing.
Ik zit namelijk op 26.0.1 (ik zie nog geen 26.1) en hier ziet het er zo uit, wat al helemaal anders is:
:strip_exif()/f/image/JHp589t2ecua5Lq92GHTOdnG.png?f=user_large)
Ze werken wel meteen, dat dan weer wel.
[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 12-10-2025 10:37 ]
Ik ook 26.01 (type foutje) moet toch echt eerst 1x klikken of bepaalde <toetsen> indrukken voordat ze actief worden.vickypollard schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:37:
@Visserindepeel voor de zekerheid: 26.1 of 26.0.1?
Ik zit namelijk op 26.0.1 (ik zie nog geen 26.1) en hier ziet het er zo uit, wat al helemaal anders is:
[Afbeelding]
Ze werken wel meteen, dat dan weer wel.
Tabgroep voor werk en 1 voor Privé;)Mog schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:27:
Zijn er hier mensen die Tab Groups in Safari gebruiken? Ik krijg het idee dat het een krachtige feature is, maar ik kan er maar geen use case voor verzinnen. Ik heb vooral het idee dat de wereld bestaat uit twee soorten mensen: mensen die keurig hun tabjes sluiten en chaoten met 100'en tabs open. Voor die laatste groep snap ik dat het groeperen handig kan zijn. Ik hoor 'helaas' bij die eerste groep. Wat zijn voordelen van Tab Groups ten opzichte van favorieten (en die in mapjes stoppen)?
Dat zou er wel een kunnen zijn;)
Ik heb het eens geprobeerd, maar m’n OCD wil er niet aan.Mog schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:27:
Zijn er hier mensen die Tab Groups in Safari gebruiken? Ik krijg het idee dat het een krachtige feature is, maar ik kan er maar geen use case voor verzinnen. Ik heb vooral het idee dat de wereld bestaat uit twee soorten mensen: mensen die keurig hun tabjes sluiten en chaoten met 100'en tabs open. Voor die laatste groep snap ik dat het groeperen handig kan zijn. Ik hoor 'helaas' bij die eerste groep. Wat zijn voordelen van Tab Groups ten opzichte van favorieten (en die in mapjes stoppen)?
Ik vind het onoverzichtelijk en hoor ook bij de eerste groep. Heb sowieso nooit veel tabs open staan, zou niet weten waarom ik dat zou willen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
- Ronde hoeken vierkant maken in ieder geval als ik het scherm maximaliseer/ vul (dus niet volledig scherm, de werkbalk blijft zichtbaar en daar zit mijn probleem).
- Ik vind de meekleurende werkbalk van Safari echt niet prettig. Is dat echt niet uit te zetten?
[ Voor 14% gewijzigd door 911GT2 op 15-10-2025 09:32 ]
Safari -> Instellingen... -> Tabbladen -> Toon kleur in tabbladbalk911GT2 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:02:
- Ik vind de meekleurende werkbalk van Safari echt niet prettig. Is dat echt niet uit te zetten?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
De Muziek-app in Tahoe plaatst de afspeelknoppen van het hoofdvenster onderaan, waardoor de lijst met nummers gedeeltelijk wordt bedekt.
Ik vind dat niet fijn, en erg onhandig.
Oplossing:
Je kunt Liquid Glass per app uitschakelen. Stop de Muziek-app, open de Terminal-app en voer de opdracht in.
defaults write com.apple.Music com.apple.SwiftUI.DisableSolarium -bool YES
Start vervolgens de Muziek-app opnieuw op. Dit maakt de twee meest schadelijke wijzigingen in de app in mijn ogen ongedaan: de bedieningselementen worden teruggezet naar hun rechtmatige plaats bovenaan het venster en de statusbalk wordt onderaan de afspeellijst hersteld in de modus 'Weergeven als nummers'.
Je kunt terug naar de Liquid Glass versie door het proces te herhalen en YES te vervangen door NO
BRON:
https://tidbits.com/2025/...s-into-a-solid-interface/
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik had zelf wel meteen Reduce Transparency aangezet, omdat ik met liquid glass de contrasten laag vind en sowieso het een bende vind als dingen half doorzichtig zijn waardoor je dingen door elkaar ziet. met Reduce Transparency wordt het er overigens niet mooier op, maar in ieder geval wel duidelijker.
[ Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 15-10-2025 17:19 ]
- De kolommen van Mail (met afzender, onderwerp, ontvangstdatum, etc) springen bij mij om de haverklap terug naar een nogal krappe, default stand.
- Als ik in de Finder navigatiekolom – dus de linker kolom – een (link naar) een bestand toevoeg, krijgt dat niet het icon van het bestand, maar een 'missing file' / icon met een vraagteken.
De zelf in te stellen kleuren van de Finder vind ik overigens erg geslaagd. In plaats van een regenboog aan icoontjes heb ik nu gewoon alles monochroom ingesteld, in dezelfde tint als op mijn iPhone. Vooral in combinatie met de Donkere weergave is dit heerlijk rustig aan de ogen 😎
Oh ja, en qua Weergave / Thema / Tekstmarkeringskleur en Kleur van van symbolen, widgets and mappen (ja, and is op een of andere manier onvertaald gebleven) kun je alleen de vaste 'Apple regenboog' aan kleuren kiezen. Daar zit bijvoorbeeld niet mijn favoriete kleur paars bij. MAAR! Apple heeft toch een paar extra kleuren verstopt, in de krochten van de Finder, voor haar gekleurde iMacs. Die zijn normaliter alleen te kiezen als je die kleur iMac hebt, maar er is een appje dat ze alsnog tevoorschijn haalt: Accents, van https://mahdi.jp/apps/accents
[ Voor 23% gewijzigd door beeldbuijs op 28-10-2025 22:06 ]
Hier hetzelfde probleem. Nadat ik deze week voor de zoveelste keer 50% accuvermogen had verloren terwijl m'n MacBook de hele dag dichtgeklapt op tafel had gelegen, heb ik Sequoia weer geïnstalleerd. Vrienden van mijn hebben overigens hetzelfde probleem gehad.Greatsword schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:17:
[...]
Op welk apparaat? Welk jaar? Hoeveel laadcycli? Wat zie je allemaal bij Activiteitenweergave onder het tabblad energie?
macOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de macOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!