I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Real Madrid spelers die elkaar niet kunnen luchten.
Valverde uit de selectie gezet.
Diverse spelers doen niet mee:
Kylian Mbappé
Fede Valverde
Arda Güler
Ferland Mendy
Éder Militão
Rodrygo
Dani Carvajal
Dani Ceballos
Bij Barcelona is de vader van Hans Flick afgelopen nacht overleden.
Desondanks zit hij vanavond op de bank
Barcelona kan kampioen worden tegen Real Madrid. Wat nog nooit is gebeurd.
Make it happen.
Weet ik niet zeker maar volgens mij sinds vorig seizoen. Staat me tenminste bij dat ik vorig jaar een keer wilde kijken en toen verbaasd was dat de wedstrijd niet op Ziggo te zien was.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:17:
@Verwijderd Voor die aantal wedstrijden ga ik niet extra betalen. Maar toch bedankt dat het kan.![]()
@toolkist Sinds wanneer hebben ze de rechten niet meer? Is dit iets nieuws van hun competitie?
Ik lees nu zelfs dat OneFootball (de huidige streamer) zelfs investeringen heeft van Arsenal en City. Nog nooit van het platform gehoord, maar zag inderdaad flink wat Arsenal content erop staan.toolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Weet ik niet zeker maar volgens mij sinds vorig seizoen. Staat me tenminste bij dat ik vorig jaar een keer wilde kijken en toen verbaasd was dat de wedstrijd niet op Ziggo te zien was.
Kennelijk heeft Ziggo de overeenkomst zelf niet verlengd, tenminste als ik AI moet geloven.
Ah ok, was me inderdaad poos geleden al opgevallen dat we geen BBC meer hebben.JAN-B schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:43:
Geen idee, want hier in Zeeland is besloten om de BBC uit het pakket te gooien, dus ik kan Za avond geen Match of the Day meer kijken, helaas
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Want West Ham verdient het welgambieter schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:15:
Niet verdiend
Een gelijkspel zou terecht zijn. Arsenal verdient vandaag niet om te winnen, West Ham niet om te verliezen.
Rice maakt ook een pingel overtreding. Foute beslissing imo.
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 10-05-2026 19:30 ]
knipVlassie1980 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:28:
Dag titel Arsenal...
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2026 19:36 . Reden: Trollen is niet nodig ]
Guess again
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2026 19:37 . Reden: Quote aangepast ]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Helemaal mee eens.Chelseamarre123 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:32:
Inconsistentie ten top weer, een heel seizoen worden dit soort dingen toegelaten in de Premier League.
Terwijl het helemaal niet moeilijk is, hinderen van de keeper in het doelgebied mag niet.
Maar ja de regels van het voetbal zijn gemaakt om inconsistent te handelen en om daar ook nog mee weg komen
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als het om trekken/duwen gaat ok. Daar mag wel wat consequenter voor gefloten worden
De VAR werkt bijna in elke sport goed waar regels duidelijk zijn en ook consequent worden nageleefd.
Voetbal is echt een ramp met regels naleven. Zonder de VAR was het helemaal comedy.
De regels zijn duidelijk alleen vond de Premier League ineens sinds 2 jaar dat je mag trekken en duwen bij een corner...d-vine schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:40:
Kunnen wel gaan mopperen op de VAR maar het zijn de regels in het algemeen van het voetbal dat inconsistent zijn.
De VAR werkt bijna in elke sport goed waar regels duidelijk zijn en ook consequent worden nageleefd.
Voetbal is echt een ramp met regels naleven. Zonder de VAR was het helemaal comedy.
"Zicht ontnemen van de keeper" kan soms ook een reden zijn om af te keuren, wat ik nog nooit heb begrepen hoe je dat bewust zou doen.Grindtegel schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:38:
Maar zo opzichtig storen van een keeper doet Arsenal toch niet? Gruwelijk in de weg gaan staan is geen overtreding, je arm gebruiken om een keeper uit te schakelen gaat dat toch een stuk verder.
Als het om trekken/duwen gaat ok. Daar mag wel wat consequenter voor gefloten worden
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood - Victoria Concordia Crescit
Regels zijn alles behalve duidelijk en geven op heel veel vlakken ruimte voor discussies.Chelseamarre123 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:41:
[...]
De regels zijn duidelijk alleen vond de Premier League ineens sinds 2 jaar dat je mag trekken en duwen bij een corner...
Laat staan dat het dan precies wordt nageleefd.
Elke competitie zijn eigen sausje erover heen gooit.
Het is lachwekkend de IFAB en fifa
Raya is de beste keeper in de PL (niet alleen omdat ik van Arsenal ben), maar op hoge ballen komt hij te vaak in problemen.
Verder zijn er weer drie levensjaren verloren gegaan.. wat maken wij het voor onszelf moeilijk en lastig zeg.
Dan hadden er ook een paar rood gehad. Gisteren bij City bijvoorbeeld (Silva o.a.).gambieter schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Als VAR consequent was geweest het hele seizoen, dan had Arsenal een hoop corner goals niet gehad.
Iemand die zijn beste ex-speler (Rice) zo behandelt.. nee, voor mij mag die degraderen. Iets te hoog in hun bol gekregen daar.Grindtegel schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:35:
Wel jammer als West Ham degradeert, leuke club. Maar ja, hadden ze in het begin van het seizoen mar niet zo moeten falen. Tottenham er uit zou ik ook jammer vinden.
Ik hoop dat Spurs stiekem degradeert, maar gezien de programma's en kwaliteit (ook van de managers), zie ik dat niet gebeuren.
Nog 2 hordes te gaan!
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Ik snap dat gedrag van de West Ham supporters ook nooit zo. Hadden ze dan de illusie dat hij voor eeuwig bij de club zou blijven? Na alles wat hij voor hun gedaan heeft, inclusief zon dikke smak geld opgeleverd, zou je denken dat je dat je sterspeler gunt.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:50:
[...]
Iemand die zijn beste ex-speler (Rice) zo behandelt..
Maar ja, zo lopen er wel meer zure mensen rondt op deze aardkloot.
Hij werd ook aan de achterkant aan zn shirt naar beneden getrokken. Als je de beelden terug kijkt zie je ook dat hij niet van de grond komt. Beide voeten nog op gras hierdoor. Was wel duidelijk hoor.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:47:
Ik twijfel - Raya wordt aan zijn arm vastgehouden (moest zelf 2x kijken), maar ook weer typisch dat hij eigenlijk lijkt mis te grijpen (heeft hij helaas vaker).
Raya is de beste keeper in de PL (niet alleen omdat ik van Arsenal ben), maar op hoge ballen komt hij te vaak in problemen.
Verder zijn er weer drie levensjaren verloren gegaan.. wat maken wij het voor onszelf moeilijk en lastig zeg.
Inderdaad, snap dit ook niet zo. In de Premier League een overstap naar een topclub maken is vaak uitgefloten worden in tegenstelling tot andere landen.JeroenNietDoen schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Ik snap dat gedrag van de West Ham supporters ook nooit zo. Hadden ze dan de illusie dat hij voor eeuwig bij de club zou blijven? Na alles wat hij voor hun gedaan heeft, inclusief zon dikke smak geld opgeleverd, zou je denken dat je dat je sterspeler gunt.
Maar ja, zo lopen er wel meer zure mensen rondt op deze aardkloot.
Bij Chelsea werd Kante altijd uitgefloten als we naar Leicester gingen
Want die bijna carrière beëindigende overtreding van Shawcross was natuurlijk zijn eigen schuld.
/s
[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 10-05-2026 19:59 ]
Maar ook een heel aantal van Arsenal...HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:48:
[...]
Dan hadden er ook een paar rood gehad. Gisteren bij City bijvoorbeeld (Silva o.a.).
Prima dat ze nu fluiten dan, uiteindelijk, maar dat ze dan dan überhaupt eens consequent doen. Zoveel voorbeelden van situaties, bij allerlei teams, waar er gewoon niet tegen opgetreden wordt.m0nk schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:57:
[...]
Hij werd ook aan de achterkant aan zn shirt naar beneden getrokken. Als je de beelden terug kijkt zie je ook dat hij niet van de grond komt. Beide voeten nog op gras hierdoor. Was wel duidelijk hoor.
Het punt is dat in de weg staan geen overtreding is. En dat kan ook niet, want voor zelfde geld krijgt die speler een kopkans.toolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Prima dat ze nu fluiten dan, uiteindelijk, maar dat ze dan dan überhaupt eens consequent doen. Zoveel voorbeelden van situaties, bij allerlei teams, waar er gewoon niet tegen opgetreden wordt.
Ja, dat tegen de keeper aan gaan staan is problematisch. Maar ook daar moet je wel uitkijken, als de keeper tegen de tegenspeler aan gaat lopen, mag dat dan wel, of wanneer er dan een goal valt, is het dan toch obstructie. Toen vroeger de keeper onschendbaar was, was het ook vaak niet goed.
Dus ja, wat willen we nou? Een 5M gebied verbod?
Ja, zeker. Ben ik met je eens.toolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:06:
[...]
Prima dat ze nu fluiten dan, uiteindelijk, maar dat ze dan dan überhaupt eens consequent doen. Zoveel voorbeelden van situaties, bij allerlei teams, waar er gewoon niet tegen opgetreden wordt.
Drie corners = penaltyJeroenNietDoen schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:17:
[...]
Het punt is dat in de weg staan geen overtreding is. En dat kan ook niet, want voor zelfde geld krijgt die speler een kopkans.
Ja, dat tegen de keeper aan gaan staan is problematisch. Maar ook daar moet je wel uitkijken, als de keeper tegen de tegenspeler aan gaat lopen, mag dat dan wel, of wanneer er dan een goal valt, is het dan toch obstructie. Toen vroeger de keeper onschendbaar was, was het ook vaak niet goed.
Dus ja, wat willen we nou? Een 5M gebied verbod?
Yep, gewoon geen enkele aanvaller in 5m gebied. Of alles en iedereen geel geven als ze aan elkaar zitten. Hand op de ander, geel. Duwtje geven, geel, leunen tegen de keeper, geel.JeroenNietDoen schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:17:
M gebied verbod?
Aanvallers niet en verdedigers wel, dan kan je beter corners afschaffen dan maar. Denk eraan dat een corner volgt uit een verdedigende fout.
Hoezo, ze kunnen de bal toch zeker wel net buiten de 5 meter op het hoofd van een teamgenoot leggen?JeroenNietDoen schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:48:
[...]
Aanvallers niet en verdedigers wel, dan kan je beter corners afschaffen dan maar. Denk eraan dat een corner volgt uit een verdedigende fout.
En de IFAB zet dit weer zoals het nu is onder de regel onsportief gedrag waardoor iedereen het weer anders gaat interpreteren en wedstrijden weer inconsistent wordentoolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:39:
[...]
Yep, gewoon geen enkele aanvaller in 5m gebied. Of alles en iedereen geel geven als ze aan elkaar zitten. Hand op de ander, geel. Duwtje geven, geel, leunen tegen de keeper, geel.
Overgangs staat pushes in de regel, maar ja handhaving?
Verder mee eens en zet het keihard in de regels met omschrijving.
In Engeland zoeken ze al 2 jaar de limiet op met trekken en duwen en werd er nooit gefloten met dit als resultaat. In de CL zie je zo'n dingen niet omdat ze weten dat het daar word afgestraft. Gewoon 100% de fout van de PL door dit te ver te laten komend-vine schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:59:
[...]
En de IFAB zet dit weer zoals het nu is onder de regel onsportief gedrag waardoor iedereen het weer anders gaat interpreteren en wedstrijden weer inconsistent worden![]()
Overgangs staat pushes in de regel, maar ja handhaving?
Verder mee eens en zet het keihard in de regels met omschrijving.
1-0 Rashford zie ik meteen, Barca is kampioen zeker als ze winnen?HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:58:
We gaan de Classico maar nog eens een kans geven.
Bij gelijkspel ook.Chelseamarre123 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:13:
[...]
1-0 Rashford zie ik meteen, Barca is kampioen zeker als ze winnen?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Die ref cam is een leuke toevoegingen vind ik.
Dat zou goed kunnen, zo goed volg ik La Liga niet (het is dat er niets anders is).Chelseamarre123 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:13:
[...]
1-0 Rashford zie ik meteen, Barca is kampioen zeker als ze winnen?
Heb met beide niet veel, zeker niet met RM. Sierd de Vos zei dat ze Mourinho willen binnenhalen..
Nou laat Real maar eens dik afgaan vanavond en de titel zien gevierd worden door Barca.
Mooie afsluiter van deze week voor hun, kunnen ze straks nog wat vechten in de kleedkamer
Hebben ze in de PL ook, gebruiken ze alleen heel weinig. Vind het daarmee ook bijster weinig toevoegen. Ik hoor liever wat de scheids, grens en 4e man tegen elkaar zeggen. Dat zou veel meer begrip kweken voor de beslissingen die ze nemen.d-vine schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:15:
Dikke goal.. lekker.
Die ref cam is een leuke toevoegingen vind ik.
Helemaal eens, je moet mee kunnen krijgen wat de officials op dat moment weten, of wat ze willen weten van de VAE.toolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Hebben de in de PL ook, gebruiken ze alleen heel weinig. Vind het daarmee ook bijster weinig toevoegen. Ik hoor liever wat de scheids, grens en 4e man tegen elkaar zeggen. Dat zou veel meer begrip kweken voor de beslissingen die ze nemen.
Iets anders: Moet zeggen dat met name de randbeelden van de Primera Division (opkomst voetballers, fans, detailshots), heel goed geschoten worden, wordt vaak gewerkt met beperkte scherptediepte en goede compositie. Heel wat beter dan gewoon een camera op een plukje fans. Al een paar jaar zo, maar mijn complimenten daarvoor.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja valt me ook altijd op als ik eens een classico meepik. Raar dat de PL en CL achterblijft hiermee.Maarten_E schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:22:
[...]
Helemaal eens, je moet mee kunnen krijgen wat de officials op dat moment weten, of wat ze willen weten van de VAE.
Iets anders: Moet zeggen dat met name de randbeelden van de Primera Division (opkomst voetballers, fans, detailshots), heel goed geschoten worden, wordt vaak gewerkt met beperkte scherptediepte en goede compositie. Heel wat beter dan gewoon een camera op een plukje fans. Al een paar jaar zo, maar mijn complimenten daarvoor.
Gesprekken van de scheidsrechters zeker meer toevoeging.toolkist schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Hebben de in de PL ook, gebruiken ze alleen heel weinig. Vind het daarmee ook bijster weinig toevoegen. Ik hoor liever wat de scheids, grens en 4e man tegen elkaar zeggen. Dat zou veel meer begrip kweken voor de beslissingen die ze nemen.
Gaat mij alleen om dat beelden wat meer variatie krijgen, en dit heeft wel wat met korte momenten.
Ik trek hem errug slecht als commentator. Het is alsof hij onder schot gedwongen wordt om verslag te doen. Doe jezelf een lol en ga aub een nieuwe hobby zoeken.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:23:
Sierd is zijn mojo kwijt. Ik vind Driessen nog beter om naar te luisteren.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Bij Driessen zapt mijn tv automatisch door.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:23:
Sierd is zijn mojo kwijt. Ik vind Driessen nog beter om naar te luisteren.
Sierd wordt een beetje oud en onder de duim gehouden.
Ik kan hem prima hebben
Deze was de druppel denk ik.
https://youtu.be/QDpoAQkYcL4?is=s_8ZVg1KYIElQhY2
[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 10-05-2026 21:44 ]
Overigens kan ik het commentaar van Driessen altijd wel waarderen als onderkoeld enthousiasme. Sierd vond ik vroeger vermoeiend en nu klinkt hij voorals alsof hij het zelf vermoeiend vind om commentaar te geven.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
De voorzitter van RealOMX2000 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:53:
Wat moet ik nou met “de voorzitter van Barcelona is niet in het stadion”. Ok, tell me more. Ennnn crickets 🦗 . Zeg dan niks.
Driesen = insta zap.cheiron schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:47:
Wel kansen voor Barcelona zeg. Rashford en Olmo hadden de 3-0 kunnen maken.
Overigens kan ik het commentaar van Driessen altijd wel waarderen als onderkoeld enthousiasme. Sierd vond ik vroeger vermoeiend en nu klinkt hij voorals alsof hij het zelf vermoeiend vind om commentaar te geven.
Zuchtcheiron schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:47:
Wel kansen voor Barcelona zeg. Rashford en Olmo hadden de 3-0 kunnen maken.
En dan komt Mourinho er dus weer bij. Ik vind ook dat Vinicius voor dat continue gezeur, wel geel mag krijgen. Vaak is er ook niets om voor te klagen.Chelseamarre123 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:22:
Vinicius kapitein maken zegt toch ook veel over Real
nggyu nglyd
Ik ben alleen benieuwd waar Mbappe heen gaat...daar gaat een Engelse club zich niet aan branden lijkt me.
Heb je het nog nader bekeken? Volgens mij is de algemene consencus toch dat er zelfs twee overtredingen werden gemaakt. Arm naar beneden trekken (Pablo) en shirt door Tobido.gambieter schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:27:
Nou, VAR. Ik zie geen overtreding, ten minste niet anders dan wat het hele seizoen al gebeurt door verdedigers.
De nummer 25 en 15 van West Ham worden anders ook aardig tegengehoudenGunner schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Heb je het nog nader bekeken? Volgens mij is de algemene consencus toch dat er zelfs twee overtredingen werden gemaakt. Arm naar beneden trekken (Pablo) en shirt door Tobido.
[Afbeelding]
Als die op de markt komt? Echt wel. Is gewoon een heel goede speler die het ook in de PL prima zou doen.JeroenNietDoen schreef op maandag 11 mei 2026 @ 05:49:
Barca dat in de classico kampioen wordt, voor Real is dat gewoon vernedering. Daar gaan klappen vallen vanaf nu voor zover het nog niet intern kookte.
Ik ben alleen benieuwd waar Mbappe heen gaat...daar gaat een Engelse club zich niet aan branden lijkt me.
Snap het probleem ook niet met Mbappe, hij scoort 41 doelpunten in 41 wedstrijden. Wat verwachten ze van hem.toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:18:
[...]
Als die op de markt komt? Echt wel. Is gewoon een heel goede speler die het ook in de PL prima zou doen.
Ik zie inderdaad meer Arsenal overtredingen. Correcte uitkomst zou zijn geweest "goal afgekeurd, penalty voor West Ham". Of gewoon doen wat ze het hele seizoen doen, beiden schuldig dus niet ingrijpen.Chelseamarre123 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:43:
De nummer 25 en 15 van West Ham worden anders ook aardig tegengehouden
Maakt gelukkig allemaal niets meer uit. 3 punten in de tas en flink wat cardiologen met volle agenda's de komende weken
Heb je het hier over Bellingham? Voor zover ik kon zien was hij helemaal niet knockout, maar kon hij ook weer niet heel snel opstaan en doen alsof er niets aan de hand was. Misschien ook iets wat ik sowieso vind dat de voetbal helemaal kapot maakt, waardoor je niet weet of iemand nu echt (hard) is geraakt of juist niet.HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:21:
Speler gaat knockout, maar mag wel gewoon verder spelen.. check hem op zijn minst even goed.
Maar het moment zelf daar had ik niet het idee (ook niet in de tig herhalingen) dat hij echt zo geraakt werd dat hij knockout zou zijn.
edit: Ah ze hebben de 8 seconden regel weer eens een keer van stal gehaald. Ook zo'n regel die totaal niet consequent wordt toegepast.
Geel waardige overtreding en erna de bal wegtrappen, in NL kreeg een speler er 2x geel voor
Dit was volgens mij geen buitenspel en in ieder geval binnen de 10cm, dus een penalty.
edit zoveel: Richarlison die weer eens de smeerlap uithangt, krijgt geeneens geel terwijl rood op z'n plek was. Bewust z'n arm in het gezicht van de tegenstander zwaaien
[ Voor 93% gewijzigd door toolkist op 11-05-2026 22:09 ]
En is Richarlison echt een Braziliaan? Zijn balbeheersing is zo slecht, dat wordt paspoort inleveren
Temu Ronaldo! Misschien daarom dat ie bij spurs speelt?gambieter schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:21:
En is Richarlison echt een Braziliaan? Zijn balbeheersing is zo slecht, dat wordt paspoort inleveren
Of is het net buiten de 16?
[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 11-05-2026 22:31 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 11-05-2026 22:34 ]
nggyu nglyd
Volgens mij zag hij die leeds speler helemaal niet(?)
Penalty
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 11-05-2026 22:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Tel. De goalscorer maakt de overtreding, dom dom.Quad schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:31:
Wat een machtig stomme actie van Udogie Mathys Tel (commentator zat verkeerd) zou je zeggen..
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken