Tja. Een panenka is eigenlijk nooit een goede keuze om een penalty te nemen? Snoeihard in de kruising. Als je dat niet kan dan geef je de bal aan een teamgenoot die het wel aandurft.The Realone schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:02:
Heb toch wel met Diaz te doen, dat je op zo'n moment een dergelijke beslissing maakt is natuurlijk bizar maar wat zal die zich nog lang slecht voelen.
Diaz is gewoon een grote lul dat ie op zo'n belangrijk moment een narcistische panenka gaat doen zodat hij (als ie zit) nog meer de eer krijg. Hoogmoed komt voor de val net goed, sukkel
Je hebt gelijk! My bad.Slasher schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:01:
John Mikel Obi is toch Nigeriaans?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mja hij heeft een goed toernooi gespeeld, belangrijk geweest in een aantal wedstrijden dus ja, het geloof dat dit ook wel lukt is dan ook ergens wel te begrijpen. Dat het dan zo desastreus uitpakt voelt dan ook wel weer ongemakkelijk vind ik persoonlijk.Grindtegel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:05:
Diaz is gewoon een grote lul dat ie op zo'n belangrijk moment een narcistische panenka gaat doen zodat hij (als ie zit) nog meer de eer krijg. Hoogmoed komt voor de val net goed, sukkel
Als je een beslissing als deze neemt dan verdien je het ook om je nog wel even slecht te voelen.The Realone schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:02:
Heb toch wel met Diaz te doen, dat je op zo'n moment een dergelijke beslissing maakt is natuurlijk bizar maar wat zal die zich nog lang slecht voelen.
Tuurlijk, allemaal waar. Het kan oerdom en sneu tegelijk zijn natuurlijk. Een penalty door het midden nemen is opzich een goede beslissing, maar als je dan een Panenka doet moet je het natuurlijk wel goed uitvoeren en niet per post versturen.
Voor mij is een panenka net zo achterlijk als die gekke stotter aanloopjes, die gun ik dus standaard een gemiste penalty.
Wij zijn misschien 'oud', maar wat is er mis met gewoon een aanloop en schieten in een van de hoeken?toolkist schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:33:
Voor mij is een panenka net zo achterlijk als die gekke stotter aanloopjes, die gun ik dus standaard een gemiste penalty.
Een lange aanloop werkt ook nooit. Meestal 3 meter max.
Een Panenka missen is nooit sneu. Het is altijd een egoïstische actie die je van tevoren hebt bedacht. Enkel klootzakken nemen ze. De helft van de keren hebben ze geluk, de andere helft ziet iedereen wat een lul je bent. Maar sneu, is het nooit.The Realone schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:24:
Tuurlijk, allemaal waar. Het kan oerdom en sneu tegelijk zijn natuurlijk.
Behalve de eerste en enige echte PanenkaPWM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:39:
Een Panenka missen is nooit sneu. Het is altijd een egoïstische actie die je van tevoren hebt bedacht. Enkel klootzakken nemen ze. De helft van de keren hebben ze geluk, de andere helft ziet iedereen wat een lul je bent. Maar sneu, is het nooit.
https://youtu.be/ROG4-QPIDgo?si=_p54lHZ10Ey9fwzV&t=89
(will helaas niet embedden)
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 19-01-2026 00:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is een domme keuze, die maakt iedereen wel eens. De druk kon op dat moment echt niet hoger, ik zou me daar niks bij voor kunnen stellen. Een goed genomen Panenka is trouwens ook erg lastig te stoppen, net als em keihard in het zijnet jagen. Ook dat mislukt regelmatig. Het zien er alleen extra klungelig uit als het fout gaat.PWM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:39:
[...]
Een Panenka missen is nooit sneu. Het is altijd een egoïstische actie die je van tevoren hebt bedacht. Enkel klootzakken nemen ze. De helft van de keren hebben ze geluk, de andere helft ziet iedereen wat een lul je bent. Maar sneu, is het nooit.
Maargoed, het is gebeurd.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken