Ik vind het lastig, twee wedstrijden is een behoorlijke straf om een groot gedeelte van het stadion leeg te laten. Daarnaast zal Ajax/KNVB ook echt wel proberen stadionverboden uit te delen (in hoeverre die zin hebben).
Ik vraag mij meer af wat zou dan wel passend zijn, merk dat veel mensen ontevreden zijn maar wat is dan wel goed?
Als je ziet hoe vaak er bekers/munten/aanstekers het veld op worden gegooid door aanhangers van allerlei clubs dan zou je daar een soort gelijke straf voor moeten stellen. Je straft nu een groot gedeelte ook die er niets mee te maken hebben. Dan kun je wel zeggen die moeten daar tegen optreden, maar ik zou dat risico ook niet lopen om een mes tussen je ribben te krijgen door zon totaal idioot.
Met andere woorden, wat is passend dat vind ik lastig. Ja vuurwerk gooien is achterlijk en gevaarlijk, maar er is niemand gewone geraakt, dan is twee wedstrijden niet mogen komen best prima denk ik (?). Waarbij er dus ook nog wordt gekeken om de individuele mensen te straffen.