[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 198 ... 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snellere doeltrappen, sneller ingooien... Dat geldt dus alleen voor de uitspelende ploeg, want no way dat een ballenjongen de bal snel naar z'n keeper gooit als die geen haast willen hebben.
10seconden voor een wissel.. Of je introduceert gewoon wisselen terwijl het spel niet stil ligt...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:57
toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:04:
[...]

Snellere doeltrappen, sneller ingooien... Dat geldt dus alleen voor de uitspelende ploeg, want no way dat een ballenjongen de bal snel naar z'n keeper gooit als die geen haast willen hebben.
10seconden voor een wissel.. Of je introduceert gewoon wisselen terwijl het spel niet stil ligt...
Ballenjongens geven sinds dit seizoen toch al geen ballen meer? Ze leggen de ballen als het goed is op plaatjes langs het veld.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hoho mannen, nu doen jullie Van Wonderen echt gigantisch tekort hoor. Hij heeft bij FC Twente welgeteld 1 jaar en 9 maanden de functie Assistent Technisch Manager gehad 😂

Op een positieve noot: Wonderen is wel echt precies wat we nodig hebben om de komende jaren niet weer finaal af te glijden. Je hebt een veel te grote selectie met dure spelers die verhuurd worden en weinig op gaan leveren en wederom een vrij lege portemonnee. Nu komt er wel wat jeugd aan en terug van verhuur, maar ruimte voor grote aankopen zal er zeker weer niet zijn. Met name omdat je deze zomer veel te veel hebt uitgegeven aan wat tot nu toe middelmaat lijkt te zijn. Vervolgens heb je ook nog een trainer waaronder iedereen zijn zelfvertrouwen kwijt lijkt te zijn behalve Hadj-Moussa.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:25
Ik word echt steeds verdrietiger.
Onervaren koppige trainer. Beoogde technische directeur die nu aan Chatgpt vraagt wat die functie daadwerkelijk inhoudt.
Grootste selectie van de Eredivisie met voornamelijk miskopen.
Waarschijnlijk geen geld om selectie significant te versterken.
Van Persie die waarschijnlijk door mag blijven modderen.
Ppffff enige positieve is dat het ook slecht gaat met Ajax, ondanks zoveel wanbeleid is volgend jaar plek 2 nog steeds een mogelijkheid.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Jammer dat Carlos Aalbers van NEC heeft bedankt voor de functie in R'dam Zuid...hij was ook gepolst namelijk.

Nu zitten we opgescheept met iemand die nul ervaring heeft en geen netwerk in deze belangrijke functie. Als assistent van RvP had ik nog wel kunnen begrijpen enigzins, maar dit is vragen om moeilijkheden.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05
Wel bizar dat een club van het statuur van Feyenoord geen TD kan vinden met de nodige ervaring in het vak en een netwerk. PSV heeft het goed op orde met Stewart, Ajax heeft ook een TD gevonden met ervaring (verder is het nog afwachten hoe het uit gaat pakken). En dan ben je een topclub in Nederland en is het beste wat je kan aantrekken een kind van de club met 0,0 ervaring en geen best trackrecord als trainer.

Zouden er dan geen andere mensen beschikbaar zijn die wel de ambitie hebben en de uitdaging zien die er ligt bij Feyenoord? Of komt zoiets dan uit een koker van old boys binnen Feyenoord?

• Russel88
JanW schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:04:

Zouden er dan geen andere mensen beschikbaar zijn die wel de ambitie hebben en de uitdaging zien die er ligt bij Feyenoord? Of komt zoiets dan uit een koker van old boys binnen Feyenoord?
Mijn theorie is dat de huidige beleidsbepalers expres zoeken naar een lichtgewicht, zodat ze hun macht kunnen behouden.

Een ex Feyenoorder die het liefst trainer is, wordt TD omdat Feyenoord hem benaderd. De vorige keer liep dat ook geweldig af met Peter Bosz....
Terug naar middelmaat en hopen dat we eens in de 10 jaar weer een keer kampioen kunnen worden.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:47
Russel88 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Mijn theorie is dat de huidige beleidsbepalers expres zoeken naar een lichtgewicht, zodat ze hun macht kunnen behouden.

Een ex Feyenoorder die het liefst trainer is, wordt TD omdat Feyenoord hem benaderd. De vorige keer liep dat ook geweldig af met Peter Bosz....
Terug naar middelmaat en hopen dat we eens in de 10 jaar weer een keer kampioen kunnen worden.
Als het zo'n grote puinhoop is met veels te grote selectie heb je toch juist een heel ervaren TD nodig om dit op te lossen.

• Russel88
Soulizer schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:26:
[...]

Als het zo'n grote puinhoop is met veels te grote selectie heb je toch juist een heel ervaren TD nodig om dit op te lossen.
Als je het op wilt lossen wel.

Ik vrees dat de keuze op Van Wonderen uit is gekomen vanwege andere redenen.
Ik bedoel een Van Wonderen is voor niemand een bedreiging.

• toolkist
  • Niet online
Vraag me af of Feyenoord ook met Fledderus gebeld heeft.
Die had van mij ook zo bij Ajax in mogen stappen ipv Cruijff.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:31:
[...]

Als je het op wilt lossen wel.

Ik vrees dat de keuze op Van Wonderen uit is gekomen vanwege andere redenen.
Ik bedoel een Van Wonderen is voor niemand een bedreiging.
Niet voor een persoon nee, maar voor de ranglijst in de Eredivisie? 😇

• DutchOwnage
Russel88 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Als dat daadwerkelijk zo is, is dat echt om van te kotsen. Eigenbelang boven clubbelang stellen is een enkeltje richting middelmatigheid en genoegen nemen met, zoals hier ook wordt aangegeven, sporadisch en bij toeval een keertje een prijs. Een club als Feyenoord met hoge ambities kan het zich niet veroorloven om jaren achter elkaar de miljoenen van de CL mis te lopen. En daar gaat het nu wel op lijken met deze ingezette koers.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:55
JanW schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:04:

Ik vraag me dus inderdaad af waar zijn naam vandaan komt. Iemand vindt dat hij de kwaliteiten heeft? Maar dan is het vreemd dat hij net als van Persie in het diepe gegooid wordt. Huiberts had volgens mij eerst een andere functie voordat hij TD werd bij AZ en Stewart heeft het vak ook niet bij AZ geleerd volgens mij.

• Russel88
D-e-n schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:08:
[...]

Ik vraag me dus inderdaad af waar zijn naam vandaan komt. Iemand vindt dat hij de kwaliteiten heeft? Maar dan is het vreemd dat hij net als van Persie in het diepe gegooid wordt. Huiberts had volgens mij eerst een andere functie voordat hij TD werd bij AZ en Stewart heeft het vak ook niet bij AZ geleerd volgens mij.
Steward deed het eerst bij Willem II en daarna een andere club, AZ volgens mij.
Eerst Priske, daarna Van Persie en nu Van Wonderen.

Ik vond de aankoop lijst van voetballers al triest, maar dit slaat nergens op.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 05:12
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:54:
[...]

Als dat daadwerkelijk zo is, is dat echt om van te kotsen. Eigenbelang boven clubbelang stellen is een enkeltje richting middelmatigheid en genoegen nemen met, zoals hier ook wordt aangegeven, sporadisch en bij toeval een keertje een prijs. Een club als Feyenoord met hoge ambities kan het zich niet veroorloven om jaren achter elkaar de miljoenen van de CL mis te lopen. En daar gaat het nu wel op lijken met deze ingezette koers.
Zou het je verbazen bij v Bodegom? Mij niet namelijk

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Russel88 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Goed om te lezen dat Ajax de lat ook zo laag mogelijk wilt houden.
Het is echt een triest zooitje geworden. PSV kan vanaf nu hun jeugd opstellen en dan worden ze alsnog fluitend kampioen.
Die staan heel verdienstelijk 4e in de KKD, dus waarschijnlijk heb je wel gelijk ja.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:38:
[...]

Zou het je verbazen bij v Bodegom? Mij niet namelijk
Zullen we de titel van dit topic dan eindelijk maar aan laten passen? >:)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 05:12
Nee nee, is ook nog actueel :+

• toolkist
  • Niet online
Kan ook neutraal worden, dat bedoelde ik eigenlijk ;)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:36:
Fledderus? Die gast die het totaal verkloot heeft bij Groningen als TD :?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:42:
[...]
Fledderus? Die gast die het totaal verkloot heeft bij Groningen als TD :?
Verkloot? Uhuh. Best wat spelers uit zijn tijd hebben daarna mooie transfers gemaakt en hij werkt nu bij Como en is daar heel wat vooruitstrevender bezig dan die dinosaurussen hier.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:48:
[...]

Verkloot? Uhuh. Best wat spelers uit zijn tijd hebben daarna mooie transfers gemaakt en hij werkt nu bij Como en is daar heel wat vooruitstrevender bezig dan die dinosaurussen hier.
Oh, zeker een aantal spelers goed verkocht maar een goed gebalanceerd elftal neerzetten was er uiteindelijk niet bij waardoor de prestaties ook tegenvielen. In dat opzicht een beetje een Mislintat met vooral aankopen met potentie.

Even gegoogled en dit artikel van VI somt het naar mijn mening wel op: https://www.vi.nl/pro/ana...groningen-terecht-of-niet
Fledderus heeft een oog voor talent en heeft zich bewezen als sterke onderhandelaar die keer op keer het onderste uit de kan weet te halen. Daardoor gaat het bedrijfsmatig geweldig bij FC Groningen. De winsten lopen op, waardoor de financiële positie van de club – wat broodnodig was - enorm is versterkt. Kijken we naar FC Groningen als voetbalclub, dan staat De Trots van het Noorden juist stil in zijn ontwikkeling.
En vooral dat laatste punt is niet wat imo een Ajax of Feyenoord nodig heeft.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Niet online
Wat mij betreft heeft Ajax juist wel iemand nodig met oog voor talent. En dus geen types als Gaaei, Akpom, Sutalo etc haalt.
Zeker geldt bij Feyenoord, die miljoenen voor Borges, Tengstedt etc hadden beter naar talentvolle spelers kunnen gaan ipv naar een stel gefaalde bankzitters.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16
toolkist schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:36:
Heeft alleen Groningen naar een dieptepunt gewerkt , maar ach..slechts een detail... :p

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mislintat had ook oog voor talent werd beweerd en ik ben er niet van overtuigd dat Fledderus dat wel buitenmatig heeft. Wat hij wel heeft op het moment bij Como is een zak met geld, 100 miljoen negatief transferresultaat zowel in 24/25 als 25/26, tja, dan is het makkelijk shoppen maar zowel Ajax als Feyenoord moeten elk jaar een positief transferresultaat realiseren.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Oog voor talent is heel nuttig in je technisch kader, maar dat hoeft hem niet per se TD te maken. Een Fledderus zou ik best toejuichen als onderdeel van de scouting, maar je wilt wel een TD die een duidelijke balans in de selectie bewaakt die aansluit op trainer en gewenste speelstijl (zelfs een Mislintat had op zo'n manier nuttig kunnen zijn).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Dat Club Brugge maakt het Athletico Madrid knap lastig. Kijkend naar Club doet mij beseffen dat onze club nog mijlenver achterligt bij zelfs het niveau van Club. Ik zie daar mooie driehoekjes, een tweetjes en ga zo maar door. Automatismen die bij ons in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Het is een trieste constatering ;w

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 24-02-2026 19:59 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16
Gonadan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:21:
Oog voor talent is heel nuttig in je technisch kader, maar dat hoeft hem niet per se TD te maken. Een Fledderus zou ik best toejuichen als onderdeel van de scouting, maar je wilt wel een TD die een duidelijke balans in de selectie bewaakt die aansluit op trainer en gewenste speelstijl (zelfs een Mislintat had op zo'n manier nuttig kunnen zijn).
Als je Fledderus op het oog hebt voor je club heb je er geen kijk op mi. Of je moet het gezelliger vinden in de kkd
Nam bij Groningen allemaal 6e rangs Scandinaviërs aan.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://www.nu.nl/voetbal...k-tegen-fc-groningen.html

En je dan afvragen waarom er nooit wat verandert. Schikking die een hele(!) wedstrijd zonder F-side betekent. Mijn god, wat een straf! Nul komma nul motivatie voor clubs om zich los te weken van de ultra's en daadwerkelijk maatregelen te nemen. Dus het gaat zo lekker door in de toekomst.

[ Voor 23% gewijzigd door Bundin op 25-02-2026 18:41 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bundin schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:40:
https://www.nu.nl/voetbal...k-tegen-fc-groningen.html

En je dan afvragen waarom er nooit wat verandert. Schikking die een hele(!) wedstrijd zonder F-side betekent. Mijn god, wat een straf! Nul komma nul motivatie voor clubs om zich los te weken van de ultra's en daadwerkelijk maatregelen te nemen. Dus het gaat zo lekker door in de toekomst.
2 wedstrijden, in de strafmaat is meegenomen dat Ajax de F-side ook al sloot in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

Zie ook: https://www.knvb.nl/nieuw...d-voetbal-naar-aanleiding

Wat voor straf zou volgens jou dan passend zijn geweest?

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 25-02-2026 18:48 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
  • Laatst online: 15:30

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:46:
[...]

2 wedstrijden, in de strafmaat is meegenomen dat Ajax de F-side ook al sloot in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

9 thuiswedstrijden geen F-side. Dan stopt het vanzelf.

• Bundin
  • Niet online
Iets met meer impact, zodat het daadwerkelijk verandering in gang zet omdat de gevolgen zo veel pijn doen dat nietsdoen / tolereren dus geen optie meer is.

Die impact kan voor het vak zijn (dicht voor een wel relevant aantal wedstrijden), of voor de club (een boetebedrag dat impact heeft op de begroting (bij herhaling uitdrukken als % van de jaaromzet) icm een puntensysteem op de proflicentie zoals bij een rijbewijs, met competitiepuntenaftrek bij X behaalde punten.

Bij Europees/internationaal voetbal is het aan de UEFA/FIFA natuurlijk.

• toolkist
  • Niet online
Achterlijk lage straf, naja, je kunt het zo niet eens een straf noemen.
Dit had op z'n minst een half seizoen zonder F-side moeten zijn.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:55

ST10©DE

Dus.............

Gynnad schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:46:
[...]

Ik begijp hieruit dat je dit een goede straf vindt?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18:49
Even een vraagje dat ik als Belg én groundhopper stel.

Er is dit seizoen, merk ik onder groundhoppers, erg veel belangstelling voor Telstar. Blijkbaar heeft die club een beetje een cult-imago. Hoe komt dat precies? Ik merk alleszins dat er veel belangstelling naar uitgaat, en dat groundhoppers uit Nederland en daarbuiten de weg naar het stadion (dat er op foto erg fraai uitziet, ben er zelf nog nooit geweest) vlot vinden.

Is het omdat het een soort underdog uit een kleine gemeente is? (hoewel, dan zouden er nog meer clubs uit het betaald voetbal in Nederland die cultstatus moeten hebben)
Is het vanwege het stadion?
Of heeft het iets te maken met de supporterscultuur en -beleving?

Overigens, als groundhopper is mijn ervaring met het betaalde voetbal in Nederland relatief beperkt. Heb wedstrijden bijgewoond van Roda JC, MVV, NAC Breda, Ajax, Excelsior Rotterdam. Daarnaast nog de stadions van FC Utrecht (voor de recentste verbouwing), Fortuna Sittard, De Graafschap en Willem II bezocht (die laatste 2 allebei met de Belgische nationale damesploeg toen Nederland het EK organiseerde).
In het amateurvoetbal wel al aardig wat grounds bezocht in Nederland, en qua "lost grounds" heb ik de Kaalheide (oude stadion Roda) nog bezocht toen het vrij intact was.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
ST10©DE schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:34:
[...]

Ik begijp hieruit dat je dit een goede straf vindt?
Ik vind het lastig, twee wedstrijden is een behoorlijke straf om een groot gedeelte van het stadion leeg te laten. Daarnaast zal Ajax/KNVB ook echt wel proberen stadionverboden uit te delen (in hoeverre die zin hebben).

Ik vraag mij meer af wat zou dan wel passend zijn, merk dat veel mensen ontevreden zijn maar wat is dan wel goed?

Als je ziet hoe vaak er bekers/munten/aanstekers het veld op worden gegooid door aanhangers van allerlei clubs dan zou je daar een soort gelijke straf voor moeten stellen. Je straft nu een groot gedeelte ook die er niets mee te maken hebben. Dan kun je wel zeggen die moeten daar tegen optreden, maar ik zou dat risico ook niet lopen om een mes tussen je ribben te krijgen door zon totaal idioot.

Met andere woorden, wat is passend dat vind ik lastig. Ja vuurwerk gooien is achterlijk en gevaarlijk, maar er is niemand gewone geraakt, dan is twee wedstrijden niet mogen komen best prima denk ik (?). Waarbij er dus ook nog wordt gekeken om de individuele mensen te straffen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Bundin
  • Niet online
Als de club er geen last van heeft, is er geen reden om te veranderen. Wat vergoelijkend sfeeracties wordt genoemd zal dan toegestaan blijven worden, wel of geen illegaal vuurwerk. Wel of geen verstoring van de wedstrijd. Geen consequenties = geen probleem.

En dat vind ik dan weer wel een probleem, want door gelazer als dit hou je een cultuur in stand waar we zonder kunnen (en zouden moeten willen). Zelfreinigend vermogen lijkt er onvoldoende te zijn binnen clubs en bond.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58
Mooi artikel in The Guardian over de droom van een Ghanees jongetje (Quansah, wie herinnert zich hem?) om profvoetballer te worden, en hoe dat bij Ajax bijna leek te lukken. Maar tegenwoordig werkt hij in Ghana in de bouw, voor 5 dollar per dag.

• rikislief
  • Laatst online: 16:58
AniMeshorer schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:22:

Er is dit seizoen, merk ik onder groundhoppers, erg veel belangstelling voor Telstar. Blijkbaar heeft die club een beetje een cult-imago. Hoe komt dat precies? Ik merk alleszins dat er veel belangstelling naar uitgaat, en dat groundhoppers uit Nederland en daarbuiten de weg naar het stadion (dat er op foto erg fraai uitziet, ben er zelf nog nooit geweest) vlot vinden.

Is het omdat het een soort underdog uit een kleine gemeente is? (hoewel, dan zouden er nog meer clubs uit het betaald voetbal in Nederland die cultstatus moeten hebben)

Overigens, als groundhopper is mijn ervaring met het betaalde voetbal in Nederland relatief beperkt. Heb wedstrijden bijgewoond van Roda JC, MVV, NAC Breda, Ajax, Excelsior Rotterdam. Daarnaast nog de stadions van FC Utrecht (voor de recentste verbouwing), Fortuna Sittard, De Graafschap en Willem II bezocht (die laatste 2 allebei met de Belgische nationale damesploeg toen Nederland het EK organiseerde).
In het amateurvoetbal wel al aardig wat grounds bezocht in Nederland, en qua "lost grounds" heb ik de Kaalheide (oude stadion Roda) nog bezocht toen het vrij intact was.
Zou het er mee te maken hebben dat het dicht bij Amsterdam is? Als je dan een weekendje plant ben je makkelijk daar, en kaarten zijn eenvoudiger te krijgen dan bij Ajax denk ik.

• Bundin
  • Niet online
AniMeshorer schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:22:

Ik gok omdat Telstar na 47 jaar afwezigheid gepromoveerd is naar de eredivisie, omdat het qua begroting zelfs in de divisie daaronder al weinig voorstelde en omdat er nog wel wat werk voor nodig was om aan de eisen te voldoen qua voorzieningen. Geen cult, wel ontzettend underdog en daarom wellicht gunfactor.

• toolkist
  • Niet online
Ook wel wat cult, mede dankzij oud directeur Pieter de Waard die volgens mij toch een redelijk markante figuur was. Die zwom lekker tegen de stroming in.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een jaar of 20 geleden gewerkt bij zowel Telstar als Haarlem (voor faillissement) waarbij ik op de tribune zat. Het is lastig te beschrijven waarom precies maar Telstar heeft een hele fijne sfeer. Ik verheugde me altijd op Telstar wedstrijden en bij Haarlem zag ik er tegenop. Het publiek is fijn, realistisch en als het moet zijn ze fanatiek. Bovendien proberen ze altijd ook wel leuk voetbal te spelen. Terwijl bij Haarlem het publiek altijd wat stil was en ik om me heen altijd gezeur en gezeik hoorde.

Bovendien, hebben ze zich heel rustig en gestaag omhoog gewerkt. Ze hadden het toen zwaar financieel, gefuseerd met een amateurclub en hadden volgens mij net aan genoeg geld en supporters om 1 kant van de tribune open te houden en te vullen. Heel langzaam zijn ze steeds wat groter geworden en hebben ze zich dus zelfs naar de eredivisie weten te werken.

Voor mij hebben ze daardoor in ieder geval heel erg de gunfactor en ben ik ze altijd wel blijven volgen

• donleone83
  • Nu online
Gynnad schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 00:37:
[...]

Ik vind het lastig, twee wedstrijden is een behoorlijke straf om een groot gedeelte van het stadion leeg te laten. Daarnaast zal Ajax/KNVB ook echt wel proberen stadionverboden uit te delen (in hoeverre die zin hebben).

Ik vraag mij meer af wat zou dan wel passend zijn, merk dat veel mensen ontevreden zijn maar wat is dan wel goed?

Als je ziet hoe vaak er bekers/munten/aanstekers het veld op worden gegooid door aanhangers van allerlei clubs dan zou je daar een soort gelijke straf voor moeten stellen. Je straft nu een groot gedeelte ook die er niets mee te maken hebben. Dan kun je wel zeggen die moeten daar tegen optreden, maar ik zou dat risico ook niet lopen om een mes tussen je ribben te krijgen door zon totaal idioot.

Met andere woorden, wat is passend dat vind ik lastig. Ja vuurwerk gooien is achterlijk en gevaarlijk, maar er is niemand gewone geraakt, dan is twee wedstrijden niet mogen komen best prima denk ik (?). Waarbij er dus ook nog wordt gekeken om de individuele mensen te straffen.
Ik snap je redenatie. En ben het er mee oneens 😂

Het was niet zomaar wat vuurwerk gooien. Het was belachelijk veel en hier hadden heel makkelijk gewonden kunnen vallen. Daarnaast was het geen sfeeractie, maar een gecoördineerde poging om een wedstrijd stil te leggen en even te laten zien wie de baas zijn in de Arena. Niet voor het eerst overigens (tegen Feyenoord een paar jaar geleden ook). Daarbij is ook een nooduitgang opengebroken om hooligans met stadionverboden en uit het buitenland binnen te halen, waarmee de veiligheid in het stadion niet meer gegarandeerd kon worden.

Wat mij betreft kan je dat onder de noemer georganiseerde misdaad schuiven en is twee wedstrijden een lachertje.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dick Schreuder lijkt gemaakt voor Ajax, maar in hoeverre is hij in beeld bij technisch directeur Jordi Cruijff?
Inmiddels is er een (kleine) campagne in de media begonnen om Dick Schreuder naar Ajax te halen. Valentijn had ook al dergelijke opmerkingen. Moeten we nu echt kosten wat het kost altijd Nederlandse trainers in de Eredivisie hebben. Wanneer stopt dit nu een keer. Wellicht is Dick geschikt (ik weet het niet, doet het goed met NEC maar dat is voor mij geen automatische kwalificatie) maar kunnen we (als Ajax) ook een jaartje terug kijken en inzien dat een buitenlandse trainer prima kan werken?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
PolarBear schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:14:
Dick Schreuder lijkt gemaakt voor Ajax, maar in hoeverre is hij in beeld bij technisch directeur Jordi Cruijff?
Inmiddels is er een (kleine) campagne in de media begonnen om Dick Schreuder naar Ajax te halen. Valentijn had ook al dergelijke opmerkingen. Moeten we nu echt kosten wat het kost altijd Nederlandse trainers in de Eredivisie hebben. Wanneer stopt dit nu een keer. Wellicht is Dick geschikt (ik weet het niet, doet het goed met NEC maar dat is voor mij geen automatische kwalificatie) maar kunnen we (als Ajax) ook een jaartje terug kijken en inzien dat een buitenlandse trainer prima kan werken?
Alles leuk en aardig, maar heeft Dick wel ajax DNA?

• toolkist
  • Niet online
1 Schreuder heeft al meer dan genoeg kapot gemaakt.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:16:
[...]

Alles leuk en aardig, maar heeft Dick wel ajax DNA?
Het niet hebben van Ajax DNA is zo langzamerhand een pré.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16

Sagat

Is pappa x2!

Is het voor zowel ajax als hemzelf niet beter om nog jaartje NEC te doen? Kijk naar Rvp of bijvoorbeeld een Jozef Oosting die vorig jaar geregeld genoemd werd, wat doet die nu? (hmm ok coach van Antwerpen, niet helemaal aan lager wal geraakt :+ )

10 second ninja DONE

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-03 14:32
Sagat schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:42:
[...]

Is het voor zowel ajax als hemzelf niet beter om nog jaartje NEC te doen? Kijk naar Rvp of bijvoorbeeld een Jozef Oosting die vorig jaar geregeld genoemd werd, wat doet die nu? (hmm ok coach van Antwerpen, niet helemaal aan lager wal geraakt :+ )
Zou ik ook denken. Tegelijkertijd heb je kans dat hij voordat je hem dan op kan pikken vertrokken is naar een AZ. Die kunnen ook wel iemand gebruiken. De vraag is of je daarna als Ajax zijnde nog de kans krijgt (zie de reactie van AZ op het vertrek van Slot naar Feyenoord).

Toch blijft het wel lastig want een meer gevestigde naam komt niet zomaar dus ik vrees ergens wel dat dit de vijver is waar je uit moet gaan vissen. Farioli was ook een relatief onbekende en beginnende trainer.
De andere Schreuder en ook Steijn hadden meer ervaring maar dat verliep hopeloos. Ook ervaring is geen garantie op succes.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Onbegrijpelijk. Ik ben benieuwd wie hier precies belang bij heeft want die campagne loopt de spuigaten uit.

Met alle respect maar zijn CV geeft toch geen enkele aanleiding om ‘m aan te stellen. Hij is notabene ontslagen bij een Spaanse laagvlieger en doet het nu perongeluk goed. Net als die Simonis. Leuk bij GAE en inmiddels alweer werkeloos.

Ik hoop dat Cruijff slim genoeg is om geen B-garnituur aan te stellen. Wat dat aan gaat geeft de aanstelling van die García wel wat hoop. Heeft toch wat meer op zijn palmares.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 26-02-2026 16:38 ]

XXXVI

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:20
Hulde voor/aan AZ.

Onnavolgbaar wisselvallig in de Nederlandse competitie, maar het rolt in Europa toch maar mooi door naar de volgende ronde.

Verwijderd

ephymerous schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:37:
... Wat dat aan gaat geeft de aanstelling van die García wel wat hoop. Heeft toch wat meer op zijn palmares.
Dubbele standaarden, omdat zijn wieg toevallig in Catalonië stond?

Óscar García is een vriendje van en heeft bij welgeteld één van zijn vorige tien clubs zijn contract uitgediend.

• Russel88
Sagat schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:42:
[...]

RvP is niet een naam die tussen Oosting en Schreuder past. RvP heeft nog nooit een hele seizoen boven verwachting gepresteerd. Die andere 2 heren wel.

• donleone83
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 04:23:
[...]

Óscar García is een vriendje van en heeft bij welgeteld één van zijn vorige tien clubs zijn contract uitgediend.
Ik vind dat je gelijk hebt. Hij heeft overal gewerkt en is overal ontslagen. Grootste prestatie was de dubbel met RB Salzburg denk ik? Gezien het budget wat zij hebben in de Oostenrijkse competitie ook niet echt een enorm speciaal iets.

• ephymerous
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 04:23:
[...]

Natuurlijk zijn de standaarden anders voor een jong team. Het feit dat de trainer nu wat ervaring heeft en niet een of andere startende no-no is vind ik hoopgevend. Hoezo leg je de “toekomst” letterlijk en figuurlijk in handen van een startende trainer? :?

XXXVI

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16

Sagat

Is pappa x2!

Russel88 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 06:56:
[...]

RvP is niet een naam die tussen Oosting en Schreuder past. RvP heeft nog nooit een hele seizoen boven verwachting gepresteerd. Die andere 2 heren wel.
En het erge is dat met al deze blessures 2e worden nog uitgelegd zou kunnen worden als exact dat...goed we gaan zien wat het word. Als hij idd 2e word en volgend seizoen door mag, en we hebben gelijksoortige resultaten dan is het snel klaar, ondanks zijn kind van de club status.

10 second ninja DONE

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:55

ST10©DE

Dus.............

Sagat schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:26:
[...]

En het erge is dat met al deze blessures 2e worden nog uitgelegd zou kunnen worden als exact dat...goed we gaan zien wat het word. Als hij idd 2e word en volgend seizoen door mag, en we hebben gelijksoortige resultaten dan is het snel klaar, ondanks zijn kind van de club status.
Geen idee, maar dit jaar tweede worden en volgend jaar weer achter PSV is toch eigenlijk een prima prestatie?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:01:
[...]

Geen idee, maar dit jaar tweede worden en volgend jaar weer achter PSV is toch eigenlijk een prima prestatie?
Financieel gezien en puur naar ranglijst kijkend ook, maar als je naar het sportieve gedeelte kijkt?

• DutchOwnage
ST10©DE schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:01:
[...]

Als je naar anderen kijkt ja. Een 2e plek dit jaar is niet je eigen verdienste, maar het falen van die anderen. Als die anderen ook maar enigzins in normale doen waren, ik kijk naar Ajax, had je hooguit 3e geworden. Niet iets om trots op te zijn.

Bovendien, je er bij neerleggen om wederom achter PSV te eindigen, past een club als Feyenoord niet. Die willen en moeten altijd voor het kampioenschap gaan. Ajax idem dito.

Je mag de lat echt wel hoog leggen.

• ephymerous
DutchOwnage schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:24:
[...]

Als je naar anderen kijkt ja. Een 2e plek dit jaar is niet je eigen verdienste, maar het falen van die anderen. Als die anderen ook maar enigzins in normale doen waren, ik kijk naar Ajax, had je hooguit 3e geworden. Niet iets om trots op te zijn.

Bovendien, je er bij neerleggen om wederom achter PSV te eindigen, past een club als Feyenoord niet. Die willen en moeten altijd voor het kampioenschap gaan. Ajax idem dito.

Qua achterban en mogelijkheden geldt dat voor Feyenoord zeker. Gezien het aantal kampioenschappen de laatste 20 jaar kijk ik daar genuanceerder naar. Die spelen niet structureel om het kampioenschap en daarmee is een tweede plek uitstekend. Ik kan me tijden herinneren dat de tweede plek gehuldigd werd? :?

Wat betreft Ajax is Ajax zelf de belangrijkste tegenstander. De ontwikkelingen de laatste drie jaar maken dat ik kampioen worden niet logisch vind. Al met al is het een explosie van middelmaat.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 27-02-2026 10:49 ]

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Laat hem nou maar mooi bij NEC zitten. Voegt niks toe bij Ajax. Dat was bij Simonis ook al het geval. We've all seen that.

• DutchOwnage
ephymerous schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:48:
[...]

Qua achterban en mogelijkheden geldt dat voor Feyenoord zeker. Gezien het aantal kampioenschappen de laatste 20 jaar kijk ik daar genuanceerder naar. Die spelen niet structureel om het kampioenschap en daarmee is een tweede plek uitstekend. Ik kan me tijden herinneren dat de tweede plek gehuldigd werd? :?
Dat we niet structureel meespelen om het kampioenschap, wil toch niet zeggen dat die ambitie niet uitgesproken moet worden? Een 3e begroting wil niet perse zeggen genoegen nemen met een 3e plek.

En de tijd dat een 2e plek gevierd werd, ligt alweer een tijdje achter ons hoor.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DutchOwnage schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:53:
[...]

Dat we niet structureel meespelen om het kampioenschap, wil toch niet zeggen dat die ambitie niet uitgesproken moet worden? Een 3e begroting wil niet perse zeggen genoegen nemen met een 3e plek.
Jawel want dat tempert de verwachtingen en daarmee alle problemen die er mee samenhangen :+

• DutchOwnage
Is dat de denkwijze die men in A'dam hanteert tegenwoordig? Vandaar dat het voor jullie ook alweer heel wat jaartjes geleden is :9

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DutchOwnage schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:03:
Is dat de denkwijze die men in A'dam hanteert tegenwoordig? Vandaar dat het voor jullie ook alweer heel wat jaartjes geleden is :9
Voorlopig wel. Maar je ziet hoe zwak de NL top is. Van Steijn naar Farioli en je bent bijna kampioen dus in principe maakt het niks uit. Wordt de druk vanuit de achterban te hoog dan moet je gewoon je doelstelling bijstellen en klaar is kees.

• DutchOwnage
[b]Typhone in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026"Typhone schreef op vrijdag 27 februari 2026 Wordt de druk vanuit de achterban te hoog dan moet je gewoon je doelstelling bijstellen en klaar is kees.
Met achterban bedoel je? Ik hoop niet de capuchontjes want als je je door dat soort types laat beïnvloeden is het hek al helemaal van de dam.

• ephymerous
DutchOwnage schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Met achterban bedoel je? Ik hoop niet de capuchontjes want als je je door dat soort types laat beïnvloeden is het hek al helemaal van de dam.
Het hek is van de dam, al een tijdje overigens ;)

XXXVI

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-03 23:11
Lekker weer dat vuurwerk... :X

• ElPaco
Lekker, snel voor. Nu beetje doorklappen en met 4/5-0 de rust in aub

WoT stats

• Lt. Big Mack
Das dan weer een fraaie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lt. Big Mack op 28-02-2026 19:03 ]

• ElPaco
Zeker een mooie!

WoT stats

• ElPaco
@carpebios en @Maarten_E wakker worden! We spelen vroeg vandaag!

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:24:
[...]

Op zich doe je met gemiddeld 2 punten per wedstrijd vaak wel mee voor plek 2.

• Lt. Big Mack
Die had er wel in gemogen Saibari

Edit: x2 + Boadu man man..

[ Voor 31% gewijzigd door Lt. Big Mack op 28-02-2026 19:21 ]

• ElPaco
Deze ook wel. Knap om die te verprutsen met zijn 2en.

WoT stats

• Lt. Big Mack
Zeker, dat mag wel scherper.

Wel goeie uittrap nu van Pasveer + opruimen van Kovar.

Lekker Joey!

[ Voor 23% gewijzigd door Lt. Big Mack op 28-02-2026 19:30 ]

• ElPaco
Hoppa! Echt op 20% spelen en er nog ruim overheen.

WoT stats

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:09
Het mag wel wat scherper zeg voor die goal! Had al 0-5 moeten staan. Verder geen vuiltje aan de lucht :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Lt. Big Mack
Idd, menig trainingspartij is energieker.

Denk voor die Heracles spelers ook wel lastig om je nu mentaal nog te blijven voorhouden dat je degradatie nog kunt omdraaien.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:57
En dan te bedenken dat ze achterin met Obispo en Schouten spelen. Maar tegen Heracles kan dat natuurlijk moeiteloos.

• Lt. Big Mack
Vind dat Obispo het dit seizoen anders helemaal niet slecht doet. Nog steeds geen geweldenaar, maar gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Lt. Big Mack op 28-02-2026 20:03 ]

• toolkist
  • Niet online
Obispo voldoet net in de Eredivisie in een goed draaiend team, maar verder is dat toch gewoon pure armoe?
Zet hem bij Ajax of Feyenoord achterin en hij valt gigantisch door de mand.

• carpebios
PSV is teruggeschakeld naar 10%

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
Meer dan voldoende tegen Heracles om nog makkelijk te winnen

• carpebios
Gewoon hands.

• Lt. Big Mack
Ik telde hem al, clean sheet ook tegen nr laatst is onwaarschijnlijk bij PSV

• ElPaco
Wel echt een lekker doelpunt!

WoT stats

• carpebios
Die 45 min. concentratie van PSV begint wel zorgelijk te worden.

• ElPaco
carpebios schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:33:
Die 45 min. concentratie van PSV begint wel zorgelijk te worden.
Ach, je staat 3-0 voor, niks aan de hand. Tegenstander is in gedachte ook al in de kroeg. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen.

WoT stats

• carpebios
wegwerpgebaren naar de scheids, prima!

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:35:
[...]

Ach, je staat 3-0 voor, niks aan de hand. Tegenstander is in gedachte ook al in de kroeg. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen.
Nu wel, maar ze spelen zich vaker in de problemen waarbij de tegenstanders bloed ruiken en nog op gelijke hoogte kunnen komen ook. Ze moeten gewoon doorgaan met doelpunten maken. Straks in de beker ook, dan loop je tegen verlies aan als je zo voetbalt. En het begint een patroon te worden.

• Megupe
  • Nu online
ElPaco schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:35:
[...]

Ja maar ik had geen goal voor Heracles ingevuld dus dit klopt gewoon niet.

• ElPaco
Ze lijken zelf in ieder geval niet meer te willen scoren. Ons oma zou die bal er nog ingelegd hebben. (Welke? Elk van de 3 laatste enorme kansen)

WoT stats

• carpebios
Ze hebben in de rust duidelijk de kaart "je mag niet meer scoren" getrokken om het zichzelf extra lastig te maken.

• carpebios
NEC
AZ
NEC

Dat mag toch echt wel wat scherper allemaal, goedendag zeg.

• Lt. Big Mack
Ik verwacht (en hoop) dinsdag wel meer inzet idd. We gaan het meemaken.

• Megupe
  • Nu online
Is Dolberg geblesseerd of wil grim graag verliezen?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:45:
NEC
AZ
NEC

Dat mag toch echt wel wat scherper allemaal, goedendag zeg.
Het lijkt er op dat de druk er compleet vanaf is na PSV - Feyenoord en daarmee ook het spel minder is geworden. Die scherpte terug krijgen lijkt mij lastig zeker door de voorsprong.

Al heb ik nog wel enige hoop dat PSV vol voor de Bekerwinst gaat om zo de drie Nederlandse prijzen in één seizoen te kunnen pakken. De rest van de wedstrijden heb ik toch wat minder fiductie in dat er sprankelend voetbal wordt vertoond. Wellicht wel tegen AZ, Ajax, en Twente maar niet tegen de kleinere clubs ( met alle respect richting NEC overigens want die doen het voortreffelijk dit seizoen )

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:16:
Is Dolberg geblesseerd of wil grim graag verliezen?
Vorige week geblesseerd uitgevallen en volgens mij een paar dagen niet getraind. Dus geen risico

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Eerste positieve bij pec - ajax is al teun de boer als commentator :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Pagina: 1 ... 198 ... 218 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken