Gonadan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:04:
[...]
Nee het zij niet twee verschillende zaken. Er is gewoon een zeker groep die de selectie van Feyenoord structureel overschat en die van Ajax onderschat, en als het dubbeltje dan de andere kant op gaat vallen is er teleurstelling en ligt het aan van alles en nogwat. Cognitieve dissonantie denk ik.
En dan krijg je soms inderdaad hele analyses van selecties en daar meningen over. Ik wacht liever tot einde seizoen en daar zie je wie het onder de streep gewoon beter gedaan heeft. Ik heb CL-kwalificatie echt nog niet afgeschreven, het seizoen is nog lang.
[...]
Voetbal is inderdaad over de gehele breedte nogal opportunistisch, dat ben ik met je eens. Het proces wat ik beschreef valt mij echter dit en vorig seizoen bij een zekere kliek Feyenoorders wel extra op. Ik snap dat ook wel in de vorm van een stukje wensdenken na de echt goede periode onder Slot.
Is het zo gek dan dit seizoen (en de vorige 2) om de Feyenoord selectie boven die van Ajax te zetten?
Er is maar op weinig posities een speler bij Ajax die een versterking is t.a.v. wat er bij Feyenoord loopt de laatste 3-4 seizoenen. En dat was vroeger precies andersom. Is ook wel eens fijn als Feyenoordfan.
Vorig jaar had Feyenoord de betere spelers t.a.v. Ajax, maar die blessure perikelen heeft het onmogelijk gemaakt met de sterkste opstelling te spelen (en dan ook nog onze eigen "Heitinga" met Priske) Jullie hadden toen een toptrainer die echt ver boven kunnen heeft gepresteerd met die selectie. Daar is al genoeg over geschreven inmiddels, maar hij is 'm niet voor niets gepeerd.
De periode waar Ajax nu inzit hadden wij 14 jaar geleden, en de resten van die puinhopen zijn ze nog steeds aan het opruimen. Hopelijk binnenkort die VvF uitkopen en het stadion in eigen beheer en dan gaat het ergens op lijken. Natuurlijk heeft de periode Slot echt wel wat wellicht onrechtvaardige verwachtingen neergezet, maar in plaats van totaal instorten lijkt het bij Feyenoord eindelijk eens een keer stabiel.
Dit seizoen heeft Feyenoord wellicht het beste middenveld (maar daar zijn de blessures weer

) Maar PSV heeft overall gewoon een betere en bredere selectie. Die moeten wel weer een mega inzinking krijgen als Feyenoord een kans wil krijgen. Ajax staat nu in het middenveld met een aantal ploegen binnen 1 of 2 punten. We gaan het over een heel seizoen zien, maar de beste kaarten hebben de Amsterdammers echt niet atm.