Hier die van mij. Totaal anders vanwege beperkte opwek capaciteit. 5.4 verdeeld over oost en west .Bschnitz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:12:
[...]
Dat is 9c spread en met 10% bonus via zonneplan op tijd via de belastings misbruik route. Dus 100% AI zoals wij bijna allemaal doen hier.
Maar over het algemeen, als je gaat rekenen via de tool van duo dan kom je theoretisch 4/5c per kWh hoger uit bij export met die 50%. Veranderd het gedrag van de unit zelf verder nauwelijks. Het is dus meer een mogelijke €200-300 winst per jaar en of compensatie ruimte voor 2027.
Je kan bij Rob mooi zien welke week hij niet de 9c heeft aangehouden![]()
Voor beter zelfgebruik is een hogere spread straks echt nodig in 2027, dat is wel echt de korte strekking van de testen deze maand.
Dit is mijn beste maand ooit en dat met meer zelfgebruik.
[Afbeelding]
Aankomende winter zouden we eigenlijk moeten testen of zelfverbruik+ beter is dan balanced voor die periode. Ik betwijfel namelijk een beetje dat die 100-200kWh in die maanden zinvol zijn qua verkoop.
Bij flinke opslag 50kWh of meer zou dat wel kunnen lonen, maar bij 20-30kWh heb ik zo mijn twijfels.
vanaf de 17e die spread van 9c en meteen een hogere opbrengst qua verkopen . Wat logisch is natuurlijk
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
/f/image/obOcXSTN9EJTyawJqQqDYaz2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZoQnSxvxncpPJFK6N7olLwFN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rM44t6JSBpFMwAAgthqWdZiq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7F7e6WEPggbNUabqSf53e9OT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3u1k71LEkdAAiJZyE8eAJ1JC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cRw2jsz7XC2zyibJq0uKU554.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xXs5YXX3fcmylOHKnhJvCJGB.png?f=fotoalbum_large)