Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste
Acties:

  • A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 17:27

A-J

timpel_800 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:49:
Precies. 1 paneel heeft rond de 35-40V. Je hebt minimaal 180V nodig per string. Met 4 panelen haal je dat dus niet (4 x 40 = 160V). Als het 's ochtends koud is gaat het misschien net aan. Maar met dit warme weer zakt het voltage en starten de panelen niet op. Slecht ontworpen systeem ben ik bang.

Je kunt bij je installateur nog nagaan of hij het minimale startup voltage idd op 180V heeft gezet of dat dit zelfs nog hoger staat. Anders: laten aanpassen naar 180V. (dit kan alleen in de installateur app)
De installateur heeft hem nu op 160V gezet en 1 of andere MPPT optimising feature aangezet.

Kan dit kwaad? Ik ga nu in de gaten houden of hij niet gaat pendelen iig… Het zal ook niet vaak rond de 160V schommelen , alleen bij extreem warm weer: PV1 en PV2 sprongen wel meteen aan en doen het goed, schommelen net boven de 160V

[ Voor 8% gewijzigd door A-J op 25-06-2026 13:17 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp


  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

timpel_800 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:25:
[...]

Bij mij zakte hij gisteren het laatste gedeelte ook in bij het exporteren. Toch jammer, maar safety first.
Ja gisteren om 21:30 al afname van vermogen, Zal vandaag (en morgen) dan nog wel wat eerder zijn want het is warmer. Zoals je zegt, safety first maar wel jammer. Het is echt zo enorm heet dat die garage niet koeler te krijgen is.

  • timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06 18:40
Als hij buiten staat is het net zo warm zo niet warmer denk ik. Het enige dat zou kunnen is de ruimte koelen met een airco. Maar dat kost waarschijnlijk meer stroom 😁

Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55
Sando schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:32:
Overigens klopt de Sigenstor zonnepaneel-oplevering bij mij niet helemaal. Als ik in Home Assistant kijk, dan levert hij een halve kW meer terug dan dat Sigenstor denkt dat mijn zonnepanelen opleveren. Dus als ik de Sigenstor mijn eigen stroom zou laten opslaan, dan lek ik alsnog een halve kilowatt weg, wat tijdens negatieve prijzen wel vervelend is.
Is mij ook opgevallen toen ik met mijn eigen dashboards aan het spelen was. Zelf vermoed ik dat het intern verbruik van de Sigenstore eerst van je PV opwek opgesnoept wordt voordat de opwek door Sigen geregisteerd wordt

  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

timpel_800 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:53:
Als hij buiten staat is het net zo warm zo niet warmer denk ik. Het enige dat zou kunnen is de ruimte koelen met een airco. Maar dat kost waarschijnlijk meer stroom 😁
Die gedachte had ik ook, daar valt geen business case van te maken nee 😄

  • backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

JPS schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Die gedachte had ik ook, daar valt geen business case van te maken nee 😄
Staande Ventilator werkt hier goed.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021


  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

osluis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:01:
[...]

Is mij ook opgevallen toen ik met mijn eigen dashboards aan het spelen was. Zelf vermoed ik dat het intern verbruik van de Sigenstore eerst van je PV opwek opgesnoept wordt voordat de opwek door Sigen geregisteerd wordt
Precies, ik heb dat eerder ook geconstateerd en bij Sigen na gevraagd. Zij bevestigen dat pv eerst wordt gebruikt voor het verbruik van de omvormer. Zie JPS in "Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2"

De discussie loopt dan even door, maar hier de bevestiging: JPS in "Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2"

[ Voor 19% gewijzigd door JPS op 25-06-2026 13:29 ]


  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

backupdevice schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Staande Ventilator werkt hier goed.
Heb ik ook en helpt wel, maar nog niet goed genoeg. Omvormer blijft boven de 60C komen en met ventilator duurt dat iets langer.

  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55
JPS schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:14:
[...]


Precies, ik heb dat eerder ook geconstateerd en bij Sigen na gevraagd. Zij bevestigen dat pv eerst wordt gebruikt voor het verbruik van de omvormer. Zie JPS in "Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2"
Het grappige is dat ik losse omvormers op de zonnepanelen heb en dat deze op de smartpoort aangesloten zijn. Zelfs dan wordt PV opwek eerst "gepikt" voor eigen gebruik.

  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
Hij is inderdaad rond 13:00 omgeschakeld om met 4.5 KW weer stroom in te kopen en uit de zonnepanelen in de accu te pompen. Ik moet me er maar even aan overgeven en het systeem even laten denken voor me.

  • Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
Pfff wordt straks wennen na deze week om niet elke dag voor 50-110c te kunnen verkopen 💰.

Gaan we terug naar een "magere" +-30c

Moet echt zeggen dat deze week bizar is.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh


  • djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 17:36
Bvanham schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:32:
Hij is inderdaad rond 13:00 omgeschakeld om met 4.5 KW weer stroom in te kopen en uit de zonnepanelen in de accu te pompen. Ik moet me er maar even aan overgeven en het systeem even laten denken voor me.
Dat gedrag klopt prima. Je kan beter je zonnestroom in de ochtend verkopen voor 25 cent, en dan later in de middag je batterij vullen vanaf het net voor 16 cent. En die verkoop je in de avond dan weer voor een veel hoger bedrag. Onder de streep rekent hij voor mij altijd positief uit :)

Renault Scenic E-Tech 87kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway


  • A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 17:27

A-J

A-J schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:54:
[...]

De installateur heeft hem nu op 160V gezet en 1 of andere MPPT optimising feature aangezet.

Kan dit kwaad? Ik ga nu in de gaten houden of hij niet gaat pendelen iig… Het zal ook niet vaak rond de 160V schommelen , alleen bij extreem warm weer: PV1 en PV2 sprongen wel meteen aan en doen het goed, schommelen net boven de 160V
Nog even een vraag erbovenop: kun je evt. “Pendelen” oftewel 0V/0A tussen de juiste online/offline sequence van je PV string uitlezen in de eindgebruiker app grafiek? Ik kan nergens historische data terugvinden, maar ik weet dat de installateur dit wel kan zien…

of zou je dan ook wel enorme drops zien in je grafiekjes van de de “PV panel” per dag? Ze lijken goed te gaan vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe2l9r_e_DlgILO0Irarjt5Yvvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zb0DA5MXQsZ3SxTNvLvAyUPO.png?f=fotoalbum_large

Of is dit onbetrouwbaar?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp


  • timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06 18:40
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar je kunt de PV spanning niet terugzien. Je kunt alleen Live kijken maar niet terugkijken zoals je bij bijv. SMA omvormers het spanningsverloop over de dag kan zien. Ik hoop dat ze dit bij Sigenergy nog gaan implementeren. Bijgaand voorbeeld van SMA omvormer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1Ip6BagxlnHZzgD_pzUegNtMIk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XlsmAySqtbzk0mrC3DEOUTMi.png?f=user_large

Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven


  • daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bschnitz schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:36:
Pfff wordt straks wennen na deze week om niet elke dag voor 50-110c te kunnen verkopen 💰.

Gaan we terug naar een "magere" +-30c

Moet echt zeggen dat deze week bizar is.
Vanavond weer 50 cent, morgen 63 cent, dus het valt nog wel mee hoor. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3


  • RobSig
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:30
@Bschnitz draai je nu op AI balanced? Met 9 cent spread?

A+++, 155m2 VVW, Tigchel Finoven met WW, Eco 250i thermodynamische WP boiler, 10,5 kWp zonnepanelen, SigenStor 10 TP, BAT 27kWh.


  • backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

RobSig schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:48:
@Bschnitz draai je nu op AI balanced? Met 9 cent spread?
Ik draai met deze settings

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021


  • Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
RobSig schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:48:
@Bschnitz draai je nu op AI balanced? Met 9 cent spread?
Yes, heel de maand al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEEwLd0gTHYhB3RSE3grHTz2fLc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/isEU0BeCLheGzGu9Phw9NcVK.png?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh


  • Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
daemonix schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:43:
[...]

Vanavond weer 50 cent, morgen 63 cent, dus het valt nog wel mee hoor. ;)
Yes, tot max zondag nog denk ik. Dan zou er sowieso een erg goedkoop moment moeten komen. Win en zon en normale temps.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh


  • Rokar
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:56
Ook ik draai op ai balanced met 2 cent verschil en heb ook de zonnebonus van 2 cent ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqEY7xraQfbaH8I_fOIqYl0lIXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VlGP9BldIVJhx554I1jnFGOL.png?f=fotoalbum_large

  • RobSig
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:30
Hier AI most profit 9 cent spread. (Had hem teruggezet) Ga nu ook eens verder met AI balanced spread 9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieUOLbjHnHRL14brs6VZJsfg9qM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jXJ78zb1aOtOJgFuYs5KtvPv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door RobSig op 25-06-2026 15:39 ]

A+++, 155m2 VVW, Tigchel Finoven met WW, Eco 250i thermodynamische WP boiler, 10,5 kWp zonnepanelen, SigenStor 10 TP, BAT 27kWh.


  • stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik ben wel benieuwd, ook na 2027 hoe het gaat. Velen roepen haal je er nooit uit. (is ook wel een beetje een hobby). Maar we gaan het zien.

[ Voor 193% gewijzigd door stanman23 op 25-06-2026 16:10 ]


  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

timpel_800 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:32:
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar je kunt de PV spanning niet terugzien. Je kunt alleen Live kijken maar niet terugkijken zoals je bij bijv. SMA omvormers het spanningsverloop over de dag kan zien. Ik hoop dat ze dit bij Sigenergy nog gaan implementeren. Bijgaand voorbeeld van SMA omvormer.

[Afbeelding]
In Home Assistant kan dat wel.

  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

osluis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:30:
[...]

Het grappige is dat ik losse omvormers op de zonnepanelen heb en dat deze op de smartpoort aangesloten zijn. Zelfs dan wordt PV opwek eerst "gepikt" voor eigen gebruik.
Inderdaad, wel ‘slim’ om het ook via de smartport te pakken.
Ik vraag me wel af of deze pv-kwh’s in de pv-opbrengst wordt meegerekend.

  • A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 17:27

A-J

Home assist kan ik wel de V en A terugzien voor mijn PV strings? Makkelijk te koppelen aan Sigen? Of best wel ingewikkeld?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp


  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
Meteen een mooie stresstest. Om 15:40 hadden we een grote stroomstoringen in het dorp en omliggende dorpen die nog steeds doorloopt. Heb er amper iets van gemerkt alleen dat de internet-hub er ook uitlag. Het hsui draait op de gateway gewoon normaal door en verwacht dit nog wel een tijdje vol te kunnen houden. Enige waar ik mee zat was dat zonder internet ik ook niet in de Energystore kan om hem uit te lezen. dit schijnt wel te kunnen maar mijn eerste poging heb ik verprutst. Als het net weer werkt nog maar eens een poging wagen.. Voor nu geniet ik van een koel huis waarin alles gewoon werkt.

  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

A-J schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:27:
Home assist kan ik wel de V en A terugzien voor mijn PV strings? Makkelijk te koppelen aan Sigen? Of best wel ingewikkeld?
Zeker, en veel meer, aansturing van de batterij kan ook.
Gaat via modbus, kun je tegenwoordig zelf aanzetten en je moet de Sigenergy integratie in HA installeren en configureren uiteraard.

  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Bvanham schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:05:
Meteen een mooie stresstest. Om 15:40 hadden we een grote stroomstoringen in het dorp en omliggende dorpen die nog steeds doorloopt. Heb er amper iets van gemerkt alleen dat de internet-hub er ook uitlag. Het hsui draait op de gateway gewoon normaal door en verwacht dit nog wel een tijdje vol te kunnen houden. Enige waar ik mee zat was dat zonder internet ik ook niet in de Energystore kan om hem uit te lezen. dit schijnt wel te kunnen maar mijn eerste poging heb ik verprutst. Als het net weer werkt nog maar eens een poging wagen.. Voor nu geniet ik van een koel huis waarin alles gewoon werkt.
Zonder Internet kun je inderdaad niets, zelfs geen locale aansturing wie een webinterface op je laptop o.i.d.. Dus als je provider eruit ligt (heb ik nu 2x bijna een hele dag gehad helaas) dan gaat de batterij in zelfconsumptie. Daardoor ook bijna handelsopportunities gemist.
Via HA kan ik nog wel uitlezen en handmatig laad/ontlaadcommando's geven, maar dat is een heel gepruts en ik moet thuis/beschikbaar zijn. Die 2x was ik thuis op de momenten dat een actie nodig was.

Alternatief is een 5G draadloze module op de Sigen Omvormer installeren als backup voorziening, of een andere internet backup regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door JPS op 25-06-2026 18:23 ]


  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
Gelukkig is de internet hub in de wijkcentrale weer wakker geworden zodat ik er bij kan maar ben benieuwd hoe dit op te lossen als het echt een keer off grid moet. Er schijnt een wifi hotspot op te zitten voor dat doel, klopt dat ?

[ Voor 18% gewijzigd door Bvanham op 25-06-2026 18:28 ]


  • CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41
Bvanham schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:27:
Gelukkig is de internet hub in de wijkcentrale weer wakker geworden zodat ik er bij kan maar ben benieuwd hoe dit op te lossen als het echt een keer off grid moet. Er schijnt een wifi hotspot op te zitten voor dat doel, klopt dat ?
Als je echt off grid moet, dan lijkt mij zelfconsumptie sowieso de enige modus, je wilt je huis kunnen voorzien van stroom de rest boeit dan niet heel veel meer. Via Home Assistant kan je nog wel e.e.a. instellen/uitlezen.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||


  • Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
Bvanham schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:27:
Gelukkig is de internet hub in de wijkcentrale weer wakker geworden zodat ik er bij kan maar ben benieuwd hoe dit op te lossen als het echt een keer off grid moet. Er schijnt een wifi hotspot op te zitten voor dat doel, klopt dat ?
Iedereen doet zo lastig... koop gewoon voor €30 per 2 jaar ofzo die 4G dongle van Sigen.

Of zet je wifi uit op de router en bouw hetzelfde na op je telefoon en zet je hotspot aan :p

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh


  • ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
timpel_800 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:32:
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar je kunt de PV spanning niet terugzien. Je kunt alleen Live kijken maar niet terugkijken zoals je bij bijv. SMA omvormers het spanningsverloop over de dag kan zien. Ik hoop dat ze dit bij Sigenergy nog gaan implementeren...
Met de Home Assistant integratie is er toch een sensor.sigen_inverter_pv1_voltage (voor PV1) en zo ook voor PV2, 3 en 4. Daar kan ik bij mij de stringspanning uitlezen.
Zo is er ook een sensor.sigen_inverter_pv1_current voor de stroomsterkte.

Per MPPT zijn dus zaken uit te lezen.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu


  • JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Bschnitz schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:40:
[...]

Iedereen doet zo lastig... koop gewoon voor €30 per 2 jaar ofzo die 4G dongle van Sigen.

Of zet je wifi uit op de router en bouw hetzelfde na op je telefoon en zet je hotspot aan :p
Oja maar 30€ per 2 jaar? Zit daar de datasim ook bij?

EDIT: ok die dongle is ca 130€ maar er is ook een subscription nodig. Ik kan niet vinden wat dat nou kost en lees verschillende dingen. Eerste 2 jaar is gratis en daarna een maandbedrag. Maar is hoeveel?

[ Voor 22% gewijzigd door JPS op 25-06-2026 22:43 ]


  • Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
JPS schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:05:
[...]

Oja maar 30€ per 2 jaar? Zit daar de datasim ook bij?

EDIT: ok die dongle is ca 130€ maar er is ook een subscription nodig. Ik kan niet vinden wat dat nou kost en lees verschillende dingen. Eerste 2 jaar is gratis en daarna een maandbedrag. Maar ik hoeveel?
Dat is de datasim ja.

Kijk maar in de store. Is maar €30 per 2 jaar voor 50-500mb.

Die Australische mensen maken hier veel gebruik van. Hoor ze nooit zeuren over kosten...

Maar schiet gewoon een ticket bij Sigen erin, die willen je vast alles erover vertellen :p

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh


  • kliffen
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:19
JPS schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:05:
[...]

Oja maar 30€ per 2 jaar? Zit daar de datasim ook bij?

EDIT: ok die dongle is ca 130€ maar er is ook een subscription nodig. Ik kan niet vinden wat dat nou kost en lees verschillende dingen. Eerste 2 jaar is gratis en daarna een maandbedrag. Maar is hoeveel?
Ik heb zo’n ding. 1e 2 jaar gratis en dan €30 per 2 jaar.

Sigenstor 32kWh/10kW + EVDC. PV 13kWp. WP 5000kWh/jaar. EV 5000kWh/jaar


  • DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
EB W schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:48:
Ik ben inmiddels een paar e-mails verder met Kia Charge ivm het niet werkend krijgen van de V2H op de Kia EV9.

In hun laatste bericht geven ze aan dat ze contact hebben gehad met elaad in Arnhem en dat zij hebben aangegeven dat de Sigenergy EVDC lader niet het juiste protocol hanteert.

Echter op YouTube kan je een post vinden van iemand met dezelfde opstelling waarbij het wel is gelukt (YouTube: V2H V2G test Kia EV9).

Ik heb elaad inmiddels ook gemaild, maar nu dacht ik om zelf eens te testen om de Grid Code settings naar België om te zetten.

Ik kan op internet de verschillen gaan zoeken, maar misschien heeft iemand hier kennis van de verschillen of misschien zelf al eens heeft getest.
Ik krijg zojuist dit bericht van kia in de mail:

https://www.press-eu.kia.com/document/3519#/mei/kia-ev9-klaar-voor-volgende-stap-vehicle-to-grid-in-nederland-1
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste