Artikel 10.3c stroom afkomstig van Zonnepanelen.Bschnitz schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:42:
[...]
Dat zou geen issue moeten zijn, zolang het maar voor 22 uur is. Er staat nergens iets over voorwaarden wat ervoor moet en dat het zon moet zijn.
Ik zal ze nog eens nalezen, voor de zekerheid.
Het is maar net hoe je dat opvat, de stroom zelf kwam uit de zonnepanelen. Ze houden het wel wat vaag ja.
Ga het verder onderzoeken de komende 6 maanden 🙃.
[Afbeelding]
Als ik in maart van 06:00 tot 08:00 32 kWh teruglever krijg ik dan de Zonnebonus en wat is het percentage?
Ik heb het bij hen opgezocht.
Directe teruglevering
Stroom die je hebt opgeslagen in een thuisbatterij en later teruglevert, krijgt geen extra Zonnebonus.
unquote
- Geen bonus over teruglevering vanuit een thuisbatterij, de vraag is hoe NextEnergy dit gaat meten. Update: NextEnergy kijkt naar jouw terugleveringsptrofiel en bekende kenmerken van opwek. Bij duidelijke afwijkingen die wijzen op batterijgebruik kunnen ze daarop gaan corrigeren.
[ Voor 24% gewijzigd door Mipatje op 17-05-2026 06:35 ]
Dwaasheid, hetzelfde doen maar een ander resultaat verwachten.WP Vaillant VWL 125/6A, hybride,SolarEdge 18,1Kwp 17 Kw omvormer, Sig 32kwh. 17Kw. Bungalow 245m2 VVW. A+++,