Dat zal helemaal afhangen welk product je gaat kiezenniek1974 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:34:
en wat is er minimaal voor nodig bij installatie
omvormer, accu en 2x smartmeter (1x smartmeter voor grid , 1 voor Solar) ?
de gateway is alleen nodig als je backup wil hebben , zoverre ik weet
maar met spreekt ook over Modbus, hoe wordt dat aangesloten?
De gateway doet dus meer dan alleen backup, hij doet ook de monitoring. Dus dan kan je al snel €400 besparen en dan kost je de gateway maar €500.lunnie schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:36:
[...]
Dat zal helemaal afhangen welk product je gaat kiezen
Ik raad iedereen aan die smartsensoren nodig heeft deze te skippen en beter een gateway te kopen. Heb je meer aan.
De stroomvoorziening gaat de komende 15 jaar genoeg klappen krijgen, een huis UPS hebben zal geen luxe meer zijn.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Heb je daar screenshot van toevallig?RobSig schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:38:
[...]
Wat bij verreweg het beste werkt, ook ZP gebruiker, in- en verkoop op +13, balanced mode en kwartier prijzen. (ondanks dat ZP geen kwartier prijzen gebruikt, wat in mijn ogen volstrekt belachelijk is omdat de gehele markt kwartier prijzen hanteert en de Sigen ook alleen kwartierprijzen gebruikt)