Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MvRtje schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:38:
Laat iedereen zijn AI richting de betere tijd altijd op Max Profit staan of gaan er ook mensen juist terug naar Gebalanceerde Energie?
Bij mij staat hij altijd op gebalanceerde energie omdat ik de accu als backup en voor piekscheren heb (in NL, moet pieken van 50 A kunnen opvangen).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Rokar
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:25
MvRtje schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:38:
Laat iedereen zijn AI richting de betere tijd altijd op Max Profit staan of gaan er ook mensen juist terug naar Gebalanceerde Energie?
Ik heb hem op gebalanceerde energie staan, en dat vindt ik voor mijn situatie prima heb er eigenlijk geen omkijken naar.
Misschien als de zon meer gaat schijnen dat ik dan naar Max Profit ga.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

aloft schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:24:
Ik zou dus verwachten dat hij opnieuw een berekening doet en besluit om niet vanmiddag om 17 uur de opgeslagen stroom te gebruiken, maar deze even te bewaren tot de volgende dag. Maar doet hij dit nog voor 17 uur?
Bij mij ook aangepast en blijft tot morgenochtend 8:00u op 100%. Dan een uur ontladen en dan om 13u weer tot 100% laden. Dan 17:00u leegdumpen.

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:06
JPS schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:50:
[...]

Bij mij ook aangepast en blijft tot morgenochtend 8:00u op 100%. Dan een uur ontladen en dan om 13u weer tot 100% laden. Dan 17:00u leegdumpen.
Ja hier nu ook, duurde tot net voor 17:00 voordat hij deze strategie pakte, daarvoor bleef het vanaf 17:00 vandaag leegdraaien. Dus het duurt blijkbaar een aantal uren nadat de prijs bekend is in de app voordat hij z'n strategie aanpast. Kost misschien even om dat naar alle systemen te pushen.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:19
Blijkbaar doet die helemaal geen zelfgebruik meer met max winst. Alleen op gebalanceerd zie ik nog zelfgebruik terug.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:42
Hier dit. Max profit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aezlE0_weKZgVJEpxMEJJhx-nEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDNEQJfDxI1o85NXUaONFvSG.jpg?f=fotoalbum_large

Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven

• Bschnitz
Yea dit doet die al dagen, maar zonder ook maar 1 seconde zelfgebruik. Nu op balanced wel.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37

HenkS

Da_king alias HenkS

Bschnitz schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:48:
[...]

Yea dit doet die al dagen, maar zonder ook maar 1 seconde zelfgebruik. Nu op balanced wel.
Hier ook, net eens op balanced gezet. Dan krijg ik idd een andere grafiek.
Alleen dan vraag ik mij af: max profit zou meer moeten opleveren dan balanced lijkt mij ? Al zie ik met max profit ook dat hij op dire momenten ook van de grid haalt omdat een duur moment niet het duurste moment is perse en hij alleen dan volledig gaat ontladen.
Dus dan vraag ik mij af, is balanced financieel niet interessanter :)
Want stel je koopt in tegen 20 cent en met max profit zal hij met 27 cent nog van de grid kopen als er een paar uur later een moment van 30 cent komt. Terwijl 4 uur lang inkopen tegen 27 cent misschien wel duurder is dan energie op dat moment uit de accu gebruiken en alleen het restant nog tegen 30 cent verkopen...

• Bschnitz
HenkS schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:11:
[...]

Hier ook, net eens op balanced gezet. Dan krijg ik idd een andere grafiek.
Alleen dan vraag ik mij af: max profit zou meer moeten opleveren dan balanced lijkt mij ? Al zie ik met max profit ook dat hij op dire momenten ook van de grid haalt omdat een duur moment niet het duurste moment is perse en hij alleen dan volledig gaat ontladen.
Dus dan vraag ik mij af, is balanced financieel niet interessanter :)
Want stel je koopt in tegen 20 cent en met max profit zal hij met 27 cent nog van de grid kopen als er een paar uur later een moment van 30 cent komt. Terwijl 4 uur lang inkopen tegen 27 cent misschien wel duurder is dan energie op dat moment uit de accu gebruiken en alleen het restant nog tegen 30 cent verkopen...
Ik maak al dagen verlies met ai max profit vs standaard. Dus blijkbaar loont het wel om zelfgebruik te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w4_uawCLrp6LHiAcI1yDNcY910=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dzxuk2ZMF3q3ZGG77maMUSqS.png?f=fotoalbum_large

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37

HenkS

Da_king alias HenkS

Op ai balanced gezet en lijkt iets logischer wat hij nu doet
Alleen omdat ik slaapstand op 500w heb staan ivm een redelijk hoog standaard gebruik (aquariums) , schiet hij nu al veel eerder op 'dormacy' omdat hij nu niet hoeft te handelen op korte termijn en het huishouden op 470w zit
Maar in de basis doet ie dus wat ik verwacht mbt settings
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PL7ZM08Ufu4nYpLCQUAAEpuulI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqZmmKRRTJs7k6DcpoFpw3uP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WxfucgBkXGoccz775nf7V6LgC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNo4JGwfplkOtsPlmTFj0OqS.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste