Groetjes Manfred
Hier bij mijn verzekering duidelijk navraag voor gedaan. Aangegeven dat het om een batterij van 36kWh gaat. Antwoord was: Dit is meeverzekerd als deze nagelvast zoals dat heet dan aan het huis of garage zit.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Same. Ik heb brandwerende zooi achter de muur nog. Maar thats it.mvrooij schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:17:
Hier bij mijn verzekering duidelijk navraag voor gedaan. Aangegeven dat het om een batterij van 36kWh gaat. Antwoord was: Dit is meeverzekerd als deze nagelvast zoals dat heet dan aan het huis of garage zit.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Ik weet niet of mensen dit al gelezen hebben betreft wat precies mogelijk is met extra "Shelly" meters: https://www.sigenergy.com...304,441&selected_node=571
Ik vind het toch wel interessant want je kunt dus werkelijk wel meer hiermee als je een meter van Shelly voor bepaalde apparaten gebruikt zoals Warmtepomp, Airco, EV Laders die niet van Sigen zijn, etc etc.
In verdere releases zijn er meer meters en relays toegevoegd:
10. Newly Supported Shelly Models
Version 3.1 adds support for more Shelly models like Shelly Pro 1, Shelly Pro 2, Shelly Pro 3, Shelly 1PM Gen4, Shelly 1PM Mini Gen4, Shelly 1 Gen4, and Shelly Outdoor Plug S Gen3.
4. Support Shelly Energy Meter
The new version supports the integration of six Shelly Energy Meters as smart loads. By using Shelly Energy Meters, users can connect higher-current devices as smart loads.
Supported models include: Shelly Pro EM-50, Shelly Pro EM, Shelly Pro 3EM, Shelly Pro 3EM 3CT 63, Shelly Pro 3EM-400, Shelly 3EM-63W Gen3.
Ik weet helemaal niet of mensen dit interessant vinden maar wilde het toch even delen.
Ik vind het toch wel interessant want je kunt dus werkelijk wel meer hiermee als je een meter van Shelly voor bepaalde apparaten gebruikt zoals Warmtepomp, Airco, EV Laders die niet van Sigen zijn, etc etc.
In verdere releases zijn er meer meters en relays toegevoegd:
10. Newly Supported Shelly Models
Version 3.1 adds support for more Shelly models like Shelly Pro 1, Shelly Pro 2, Shelly Pro 3, Shelly 1PM Gen4, Shelly 1PM Mini Gen4, Shelly 1 Gen4, and Shelly Outdoor Plug S Gen3.
4. Support Shelly Energy Meter
The new version supports the integration of six Shelly Energy Meters as smart loads. By using Shelly Energy Meters, users can connect higher-current devices as smart loads.
Supported models include: Shelly Pro EM-50, Shelly Pro EM, Shelly Pro 3EM, Shelly Pro 3EM 3CT 63, Shelly Pro 3EM-400, Shelly 3EM-63W Gen3.
Ik weet helemaal niet of mensen dit interessant vinden maar wilde het toch even delen.
[ Voor 47% gewijzigd door mvrooij op 04-12-2025 20:18 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Die eerste reeks Shelly's had ik gezien, maar deze update had ik nog niet gezien en maakt het interessant om loads te meten zonder ruimte in de meterkast op te vreten. Met name de Shelly 3EM-63T Gen3mvrooij schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:43:
[...]
Moet je natuurlijk wel ruimte hebben onder of boven je 3-fase automaat.