Naast mijn
dedicated bioscoopruimte heb ik in mijn "kantoor" nog een 3.1 set gemaakt voor als ik een beetje wil bankhangen zonder "naar de bioscoop" te hoeven gaan.
In mijn verzamelwoede van Bose professional spullen (met name de oude Panaray reeks) had ik nog wat over om het in de thuiskantoor/mancave gezellig (kwa muziek) te maken. Maar met 3.1 dus ook prima geschikt voor een aflevering van een serie of een DVD concertje of zo.
Eigenlijk zie je vooal "afgedankte" en in de loop der tijd verzamelde oude spullen.
Een Marantz AV7701 die over was na upgrade naar een AV7702mk2.
Een Marantz DV4300 met component output. (Buiten beeld nog een el-cheapo Samsung BluRay speler).
Een (semi) professionele Denon CD speler.
Een Bose Controlspace DSP om de speakers te crossoveren en equalizen.
En drie InterM passief (convectie) gekoelde versterkers om geen ventilator geluiden te hebben als de muziek zacht staat.
Voor de 3.1 opstelling heb ik 3 Bose 802 speakers en voor de Sub een (hoe kan het ook anders) Bose Acoustic Wave Cannon (AWCS). De AWCS schijnt uit het voormalige Thialf stadion te komen, oude foto's laten ze inderdaad zien.
En uit de tweedehandswinkel een 1080P 47" LG TV. Daar ben ik eigenlijk zeer tevreden mee voor €150.
In de woonkamer kom ik hier niet mee weg, maar zo kan ik toch mijn ei kwijt.