Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht was mijn verplaatsing wat verwarrend, maar in dit topic gaan we niet verder over de plaatsingsvraag rondom heights / atmos speakers. Die vraag mag in zijn eigen topic, wat je hier kunt vinden:

Advies positionering Front heights of Atmos tops in cinema

Alle vragen en antwoorden daaromtrent zijn dan ook verplaatst :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 28-10-2025 17:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:32
Nou goed, had al heel lang geleden beloofd een foto te plaatsen (in het meubel topic)
Gaat mij even voor de liefhebber om hoe ik het meubel heb aangepakt.
Het hoge gedeelte is 140 hoog, 55 diep met bovenin een open achterzijde.
De zijkant van het hoge gedeelte steekt nog 5 cm verder door, dus de kabels zie je niet. Het TV gedeelte is 50 hoog en 1 meter breed, en dus 60 diep. Kleine koters hebben we niet meer in deze woonkamer, maar zowel de TV als de radio hebben nooit iets te lijden gehad van kinderhandjes (vrouwlief heeft een opvang)
TV/Audio meubel is gemaakt door een meubelmaker die helaas gestopt is (Te Boveldt in Harderwijk) voor destijds een kleine 1300 euro, meer dan waard!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm7KoPfm9xsN9zbknEeK8Lbz_3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFD8TWoaEE21jVGqoPF6BdRT.jpg?f=fotoalbum_large

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:33
Naast mijn dedicated bioscoopruimte heb ik in mijn "kantoor" nog een 3.1 set gemaakt voor als ik een beetje wil bankhangen zonder "naar de bioscoop" te hoeven gaan.

In mijn verzamelwoede van Bose professional spullen (met name de oude Panaray reeks) had ik nog wat over om het in de thuiskantoor/mancave gezellig (kwa muziek) te maken. Maar met 3.1 dus ook prima geschikt voor een aflevering van een serie of een DVD concertje of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM0Y-Hh9EmcSS166EXzI17pABfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6swsNSYnE87u8mbKVmdvJXl.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk zie je vooal "afgedankte" en in de loop der tijd verzamelde oude spullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsppTEtIJOgsYk21a7qBX50I360=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnA2v9e8C2p5LdyPeCgRhN7d.jpg?f=fotoalbum_large

Een Marantz AV7701 die over was na upgrade naar een AV7702mk2.

Een Marantz DV4300 met component output. (Buiten beeld nog een el-cheapo Samsung BluRay speler).

Een (semi) professionele Denon CD speler.

Een Bose Controlspace DSP om de speakers te crossoveren en equalizen.

En drie InterM passief (convectie) gekoelde versterkers om geen ventilator geluiden te hebben als de muziek zacht staat.

Voor de 3.1 opstelling heb ik 3 Bose 802 speakers en voor de Sub een (hoe kan het ook anders) Bose Acoustic Wave Cannon (AWCS). De AWCS schijnt uit het voormalige Thialf stadion te komen, oude foto's laten ze inderdaad zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maNwwOeVFSaEpJjSxXaoR_9ok1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31dcMK1n4MtM3Ocpq5VQmPSw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiM0-Ls1IKJIJLGhKQ0Yaq1zCkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6OguY36oozNLOcfX57MXdb6.jpg?f=fotoalbum_tile
En uit de tweedehandswinkel een 1080P 47" LG TV. Daar ben ik eigenlijk zeer tevreden mee voor €150.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZZBRzEo6wn6gOF4Wxb6sLmJ6a8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7lKcNfVYs5RrM6USimxEo7A.jpg?f=fotoalbum_large

In de woonkamer kom ik hier niet mee weg, maar zo kan ik toch mijn ei kwijt.

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 13:10
Hoe bevallen de dubbele Subs je? Twijfel daar zelf ook al geruime tijd aan om dat ook te doen.
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:20:
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic, en ik vind het nu wel eens leuk om mijn game/film kamer te laten zien. Ik heb Siamezen waar ik dol op ben en waar ik veel tijd mee doorbreng in deze kamer. Het is dus ook echt een kamer voor de katten en ons samen.

De setup:

LG OLED G5 65"
Sonos Arc Ultra en 2x Sonos Sub 4
PlayStation 5 Pro 30th Anniversary
Nintendo Switch OLED
Panasonic DP-UB450

En een heleboel krab en klim meubels, minder dan de helft is zichtbaar op de foto's. De andere kant van de kamer staat er namelijk helemaal vol mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevallen die dubbele Subs je? Ik twijfel daar ook over of dat beter gaat zijn
[Afbeelding]

Ik heb een paar Sonos Era 300 surround luidsprekers gehad, maar de katten waren daar niet zo blij mee tijdens hun dutjes, dus die heb ik weggedaan. Lage tonen hebben ze geen last van, dus ik ben voor twee Subs gegaan.

Ik wil de TV nog ophangen aan de muur nadat ik de muur in een donkere kleur geschilderd heb, voor een nog iets betere kijk ervaring. Of ik monteer een houten wandpaneel en bevestig de TV daar tegenaan. We zijn het er nog niet over eens in welke kleur de muur geschilderd gaat worden, dus ik denk dat het een houten wandpaneel gaat worden. Verder willen we nog graag een iets grotere bank, of twee losse barcaloungers of zo.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
appeltje eitje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:28:
Hoe bevallen de dubbele Subs je? Twijfel daar zelf ook al geruime tijd aan om dat ook te doen.

[...]
Jij ook al? :+

Heb een Arc Ultra, Sub 4 en 2 Era 100's staan, maar vraag me al een tijdje af of een 2e sub nog iets toe zou voegen, gewoon omdat het kan :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
HvdBent schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:41:
Nou goed, had al heel lang geleden beloofd een foto te plaatsen (in het meubel topic)
Gaat mij even voor de liefhebber om hoe ik het meubel heb aangepakt.
Het hoge gedeelte is 140 hoog, 55 diep met bovenin een open achterzijde.
De zijkant van het hoge gedeelte steekt nog 5 cm verder door, dus de kabels zie je niet. Het TV gedeelte is 50 hoog en 1 meter breed, en dus 60 diep. Kleine koters hebben we niet meer in deze woonkamer, maar zowel de TV als de radio hebben nooit iets te lijden gehad van kinderhandjes (vrouwlief heeft een opvang)
TV/Audio meubel is gemaakt door een meubelmaker die helaas gestopt is (Te Boveldt in Harderwijk) voor destijds een kleine 1300 euro, meer dan waard!
[Afbeelding]
Ik snap deze opstelling echt niet. Staat er nou een center speaker boven de receiver en aan de rechterkant een speaker half achter een subwoofer? :?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:32
InZane schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:13:
[...]

Ik snap deze opstelling echt niet. Staat er nou een center speaker boven de receiver en aan de rechterkant een speaker half achter een subwoofer? :?
de indeling van de woonkamer is nog niet definitief ;-) We wachten nog op banken

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:43
appeltje eitje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:28:

[...]
Heel erg goed, ik zou ook niet meer terug naar één sub willen, want ik vind dat het in mijn ruimte een enorm verschil maakt. Met twee subs heb ik een veel dieper en krachtiger bass gevoel. Ik kijk veel Dolby Atmos films en heb het sub niveau in de Sonos app op +5 staan. Heerlijk!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:28
Al jaren een dubbele sub, toen meteen al mijn problemen opgelost waar ik al jaren mee bezig was, ga nooit meer naar single.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:47
Koldur schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:08:
Al jaren een dubbele sub, toen meteen al mijn problemen opgelost waar ik al jaren mee bezig was, ga nooit meer naar single.
Met 2 subs trillen inderdaad al je problemen zo weg.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Koldur
Bschnitz schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:12:
[...]

Met 2 subs trillen inderdaad al je problemen zo weg.
Dank je voor je enorm goede input!

Het is echt al door vele bronnen gemeld, meerdere subs, het liefst in paren, lost verreweg de meeste problemen op van ongebalanceerde en boomy bas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:47
Koldur schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:44:
[...]

Dank je voor je enorm goede input!

Het is echt al door vele bronnen gemeld, meerdere subs, het liefst in paren, lost verreweg de meeste problemen op van ongebalanceerde en boomy bas.
Denk dat mijn vrouw de scheiding gaan aanvragen als ik nog een keer aankom met een svs pb-1000 pro. Die dingen zijn ook niet bepaald makkelijk ergens weg te werken. Zijn 2 subs van die grote echt nog een zinvolle toevoeging of is dat van die 2 meer met van die draadloos sonos subs?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Koldur
Bschnitz schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:09:
[...]

Denk dat mijn vrouw de scheiding gaan aanvragen als ik nog een keer aankom met een svs pb-1000 pro. Die dingen zijn ook niet bepaald makkelijk ergens weg te werken. Zijn 2 subs van die grote echt nog een zinvolle toevoeging of is dat van die 2 meer met van die draadloos sonos subs?
Hoe groter de sub, hoe groter de impact om er twee van te hebben. Als je de XO heel laag hebt, 40 of lager, zul je er een stuk minder last van hebben, maar heb je de XO hoger dan 50, heeft het echt een effect.
Sonos heb ik het niet over, even kort gekeken, maar is volgens mij niet de klasse waar ik het over heb. Heb zelf twee RELs, zijn niet de grootste, maar gaan wel door tot 19Hz onder de juiste omstandigheden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aankoopadvies, meubeladvies, plaatsingsadvies en dergelijke zijn hier off-topic.

Wise enough to play the fool

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aDH-O41XOf0xTIEFJEjMKNcAco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWqg8o0OsACNvM5uspdZM8no.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8D2o-z1Z8KJULRLSXY7QwA4uMms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtW6PAkGMQnSEQwk4l722RUo.jpg?f=fotoalbum_large

2x dali
B&w center
Denon avr x1400h
Infinity sub
Viewsonic px 728

Hisense px1 pro
2x auna
2x Infinity boekenplank
Msi infinite

Ligt een ivisions 4k series elektrisch scherm 3m die hopelijk in nieuwe huis kan worden opgehangen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit is het Post hier foto's en specs van je home cinema!-topic, waar je jouw homecinemaruimte, AV-apparatuur en andere dingen uit je kijk-en-luister-paradijs mag showen. Vragen wat iemand precies heeft staan, hoe het werkt, of hoe de beleving is, mogen zeker.

Aankoopadvies, meubeladvies, plaatsingsadvies en dergelijke zijn hier off-topic.