Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
Ik volg al een tijdje dit topic en ben bezig met het maken van mijn eigen home cinema in een nieuwe woning. Foto's zullen snel volgen en ik het wat advies nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIuAdByWXrEvW6bZB-kDkVbU8g4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HujbQR2q4gz2SJlzrZbXWJWw.png?f=fotoalbum_large

Mijn plafond is 2.8. De fronts en center zijn KEF R6/R7 Meta's. De surrounds nog oude canton vloerstaanders. De sub een SVS SB16 of 17 (moet ik nog krijgen). En heb net de Q8 Meta's besteld. De vraag is waar ik deze het beste kan ophangen. In-ceiling gaat helaas niet en ik moet ze dus wegwerken zodat de vrouw ze niet ziet.

Twee opties die ik overweeg: 1. Als Front Heights boven in de hoek net iets achter de Fronts. Of als Atmos midden in de kamer maar dan aan de zijkant (en dan ingesteld als atmos fronts ipv front heights). Wat is wijsheid? Het scherm is een projector, 150 inch visionmaster max pro - maar niet zo relevant voor het geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bCoder op 27-10-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
n00bCoder schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:16:
Ik volg al een tijdje dit topic en ben bezig met het maken van mijn eigen home cinema in een nieuwe woning. Foto's zullen snel volgen en ik het wat advies nodig.
[Afbeelding]

Mijn plafond is 2.8. De fronts en center zijn KEF R6/R7 Meta's. De surrounds nog oude canton vloerstaanders. De sub een SVS SB16 of 17 (moet ik nog krijgen). En heb net de Q8 Meta's besteld. De vraag is waar ik deze het beste kan ophangen. In-ceiling gaat helaas niet en ik moet ze dus wegwerken zodat de vrouw ze niet ziet.

Twee opties die ik overweeg: 1. Als Front Heights boven in de hoek net iets achter de Fronts. Of als Atmos midden in de kamer maar dan aan de zijkant (en dan ingesteld als atmos fronts ipv front heights). Wat is wijsheid? Het scherm is een projector, 150 inch visionmaster max pro - maar niet zo relevant voor het geluid.
Als je echt een dedicated ruimte hebt dan zou ik gewoon comform atmos standaard de speakers monteren aan eht plafond. Die kan je niet weg werken zodat de vrouw ze niet ziet.

Mocht je ze wel weg willen werken, dan zou ik er een verlaagd plafond in maken en gewoon alsnog voor in ceiling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Dat snap ik… in een ideale situatie. Maar het is nu eenmaal zo.. dat zijn de twee opties:) Dit is in de woonkamer - niet dedicated.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4q2mi67RcQL7MYbqrD3DWgdCxXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahH6Sh2TUXOVCuSh6sxrFIHq.jpg?f=fotoalbum_large

Ze komen dan links en rechts in de gordijn koof, uit het zicht. Of op de muur…

[ Voor 75% gewijzigd door n00bCoder op 27-10-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
n00bCoder schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:16:
[Afbeelding]

Gaaf dedicated ht ruimte!

Verlaagd plafond met in ceilings evt te combineren met absorptie ook. Anders zoveel mogelijk in de hoek op de plek waar je ze nu ingetekend hebt, evt met speakers die qua vorm en crossover gemaakt zijn voor on wall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Het is of fronts, of tops… mss later allebei maar welke als ik MOET kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

n00bCoder schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:37:
Het is of fronts, of tops… mss later allebei maar welke als ik MOET kiezen?
Dit topic is bedoeld voor het showen van je home cinema apparatuur/ruimte, maar niet geschikt voor installatie- of aankoopadvies. Dan verwijs ik je graag naar Beeld en geluid koopadvies waar zulke vragen beter tot hun recht komen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
n00bCoder schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:35:
Dat snap ik… in een ideale situatie. Maar het is nu eenmaal zo.. dat zijn de twee opties:) Dit is in de woonkamer - niet dedicated.[Afbeelding]

Ze komen dan links en rechts in de gordijn koof, uit het zicht. Of op de muur…
Nette ruimte maar ik vroeg me echt even af waar ik de rechter voor speaker kon vinden. Die blijkt achter een mega grote plant te staan. Dat is echt mega zonde want je blokkeert alle hoge tonen uit de speaker. Dan geef je veel geld uit aan mooie speakers en dan stop je ze weg achter een plant. Ik kan mij niet voorstellen dat dit jou idee is geweest :)

Kan die plant niet elders in de woonkamer staan? Dan zou ik dat gewoon doen met het argument 'dit zorgt ervoor dat mijn investering in goed geluid beter tot z'n recht komt'. Iedereen die goede oren heeft zal dat zelf ook wel kunnen horen en tot de conclusie komen dat dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Die staat idd een beetje ongelukkig… maar maakt dat zoveel uit ja?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste