• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
Unknown Alien schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:25:
Hier ook de hele benedenverdieping verbouwd incl nieuwe keuken. Ben dus weer arm :+

Voordeel, ik heb de oorzaak gevonden, waarom mijn sub een constante brom gaf, de hond heef onder de plakplint de sub kabel gevonden en ze was blijkbaar boos dat ze die dag niet 44 uur buiten is geweest :)

Noujah, problem solved so far.

Ik had vorig jaar een nieuwe TV gekocht LG G4 77" en ik vind het fijner om recht te kijken naar de TV ipv omhoog, zoals sommige dat hebben. Aangezien een 77"iets groter is dan een 55" kwam d TV iets onder de center speaker te hangen. Voordeel voor de vrouw, want ze vond de center verschrikkelijk, aangezien deze 20kilo weegt en vrij groot is. Tannoy Eyris DCC+

Ik had nog ergens op zolder mijn eerste centerspeaker liggen, denk 30 jaar oud. Een oude Sony CN55 en die is vrji laag, dus die kon mooi onder de TV. Beter dat dan geen center.

ik ben nu al een paar maanden op zoek naar en passende center.
  • TV LG G4 77"
  • Receiver - Denon 3800
  • Media player - Shield pro 2019
  • Fronts - Tannoy profile 638
  • Rear - Tannoy profile 638
  • Center - Sony cn55
  • Sub - BK monolith+ DF
  • Opslag - NAS pro 5 HDDs
Streaming diensten
  • nflix
  • Prime
  • Disney+
  • HBO
  • Kodi+real-debrid Voor de anime's
Mooie set! Heb je ook foto's? Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een center speaker die niet te hoog was. Ben uiteindelijk bij KEF uitgekomen. volgens mij de IQ6C. Die lijkt van voren niet zo groot vanwege de ronding en relatief lage hoogte.

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:29
Terrz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:10:
[...]

Baal alleen dat ik niet heb voorbereid voor Atmos/hoogte kanalen, maar goed dat bedacht ik mij later ook pas.
Ja daar baal ik eigenlijk ook wel een klein beetje van. Vooral omdat de versterker dit wel ondersteund en ik ook een verlaagd plafond heb gemaakt. Dus het was vrij makkelijk te realiseren.

Achja, wellicht bij een volgend huis nemen we de optie wel ;).

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 00:49
Stimulate14 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:08:
[...]

Ik ga het toch vragen, die fiets in de slaapkamer he, hoe zit dat? 8)
Naja daar hangt hij lekker (mooi te wezen). In de woonkamer (de enige andere kamer in mijn appartementje) heb ik verder geen plek. Ik gebruik deze fiets vooral in de zomer om mee naar het strand te gaan (ik woon in Leiden). Voor dagdagelijks gebruik heb ik een stadsfiets, en ook nog een vouwfietsje :)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

EraZor

Don't mention the war

Unknown Alien schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:25:
Hier ook de hele benedenverdieping verbouwd incl nieuwe keuken. Ben dus weer arm :+

Voordeel, ik heb de oorzaak gevonden, waarom mijn sub een constante brom gaf, de hond heef onder de plakplint de sub kabel gevonden en ze was blijkbaar boos dat ze die dag niet 44 uur buiten is geweest :)

Noujah, problem solved so far.

Ik had vorig jaar een nieuwe TV gekocht LG G4 77" en ik vind het fijner om recht te kijken naar de TV ipv omhoog, zoals sommige dat hebben. Aangezien een 77"iets groter is dan een 55" kwam d TV iets onder de center speaker te hangen. Voordeel voor de vrouw, want ze vond de center verschrikkelijk, aangezien deze 20kilo weegt en vrij groot is. Tannoy Eyris DCC+

Ik had nog ergens op zolder mijn eerste centerspeaker liggen, denk 30 jaar oud. Een oude Sony CN55 en die is vrji laag, dus die kon mooi onder de TV. Beter dat dan geen center.

ik ben nu al een paar maanden op zoek naar en passende center.
  • TV LG G4 77"
  • Receiver - Denon 3800
  • Media player - Shield pro 2019
  • Fronts - Tannoy profile 638
  • Rear - Tannoy profile 638
  • Center - Sony cn55
  • Sub - BK monolith+ DF
  • Opslag - NAS pro 5 HDDs
Streaming diensten
  • nflix
  • Prime
  • Disney+
  • HBO
  • Kodi+real-debrid Voor de anime's
Ik ben al een hele tijd zeer tevreden gebruiker van een Totem Dreamcatcher center. Die matcht natuurlijk mooi met Mn Totem Arro's, maar zou ook een prima match moeten zijn bij je Tannoys. Je ziet ze niet heel veel, maar zo af en toe komen ze nog wel 's op MP voorbij....

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 18:17
Terrz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:46:
[...]

Mooie set! Heb je ook foto's? Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een center speaker die niet te hoog was. Ben uiteindelijk bij KEF uitgekomen. volgens mij de IQ6C. Die lijkt van voren niet zo groot vanwege de ronding en relatief lage hoogte.
Nee nog geen nieuwe foto's, alleen van de oude situatie. Daar hangt ook nog de 130" projctiedoek+projector Sony HW55.

Ik ken kef uityeraard. de 200c vond ik altijd erg goed.
EraZor schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:52:
[...]

Ik ben al een hele tijd zeer tevreden gebruiker van een Totem Dreamcatcher center. Die matcht natuurlijk mooi met Mn Totem Arro's, maar zou ook een prima match moeten zijn bij je Tannoys. Je ziet ze niet heel veel, maar zo af en toe komen ze nog wel 's op MP voorbij....
Uitdaging zit hem inde zelfde maat drivers te vinden en toch onder de 1cm hoogte komen, ik ben bang dat dit niet gaat lukken :/
6"drivers

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
ben1303 schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:33:
Ik kijk hier graag naar de mooie opstellingen die hier staan.
Ik heb zelf de sonos arc ultra met 2 keer de Era 300 en 2 keer de sub gen 3 subwoofer.
Maar toch mis ik iets in deze set tegenover een receiver met losse speakers.
Ik ben meer van de films en tv kijken en muziek is niet echt een must.
Zoek toch weer naar een receiver met speakers maar geen idee wat het moet gaan worden.
Zag laatst een aanbieding voor een receiver yamaha rx-a2a met een 5.1 teufel set nieuwe generatie mk 40.
Ik hoor graag suggesties van jullie de mogelijkheden zijn zoek een set met een warm geluid voor films maar ook kwa center dat mis ik toch bij sonos.
Hier een 5.1.4 setup met Denon X3800 receiver maar baal geregeld van al die kabels en complexiteit van de setup. Redelijk tevreden met het geluid sinds de Arc Ultra en ERA300 er zijn, overweeg ik om over te stappen naar Sonos eenvoud (op zolder heb ik die opstelling met Playbar, Play's en een sub). Ook al omdat mijn bank nu tegen de muur staat en ik de meeste winst kan behalen in mijn huidige setup door de bank te verplaatsen (wat ooit nog wel de bedoeling is). Soms denk ik eraan mijn opstelling beneden door een Sonos-setup te vervangen en dan het spul dat ik beneden heb, naar zolder.

De onmogelijk vraag: wat mis je exact aan deze opstelling? De 2 Subs zouden toch voldoende laag moeten geven? Zouden 2 extra Sonos Era 100 als LR niet wat extra stereobeeld en volume kunnen geven?
Ken niemand met zo'n opstelling en kan ook niet ergens luisteren ouzo, dus benieuwd naar jouw beweegredenen om weer terug te gaan.

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-02 11:48
OmeRobbie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 06:57:
[...]

Hier een 5.1.4 setup met Denon X3800 receiver maar baal geregeld van al die kabels en complexiteit van de setup. Redelijk tevreden met het geluid sinds de Arc Ultra en ERA300 er zijn, overweeg ik om over te stappen naar Sonos eenvoud (op zolder heb ik die opstelling met Playbar, Play's en een sub). Ook al omdat mijn bank nu tegen de muur staat en ik de meeste winst kan behalen in mijn huidige setup door de bank te verplaatsen (wat ooit nog wel de bedoeling is). Soms denk ik eraan mijn opstelling beneden door een Sonos-setup te vervangen en dan het spul dat ik beneden heb, naar zolder.

De onmogelijk vraag: wat mis je exact aan deze opstelling? De 2 Subs zouden toch voldoende laag moeten geven? Zouden 2 extra Sonos Era 100 als LR niet wat extra stereobeeld en volume kunnen geven?
Ken niemand met zo'n opstelling en kan ook niet ergens luisteren ouzo, dus benieuwd naar jouw beweegredenen om weer terug te gaan.
Het ligt eraan wat je verwachting is. Zelf ben ik terug gegaan naar de Sonos Arc opstelling met 1 sub en 2 surrounds omdat ik het ompluggen van de speakers tussen de versterkers (hybride destijds voor hifi en een denon voor home theater) te veel werk vond. Ook mijn vrouw vond dit niet prettig om te doen wat resulteerde in meestal alleen een centerkanaal zonder fronts. De sonos is plug and p(r)lay waar de Denon toch vaak niet helemaal lekker inschakelde. Kwa geluidsbeleving merk je verschil maar omdat wij niet veel films kijken was dat ondergeschikt aan het gemak voor ons. De sonos presteerd goed genoeg voor ons voor tv kijken. Voor muziek vind ik hem heel erg tegen vallen maar ik mag daarin denk ik geen vergelijk maken. Voor mij was dit wel de doorslag om met Sonos verder te gaan voor tv em film en niet met een 5.1 systeem.

Oude opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zim_2ZXfrbU0vl7V_ApBglXgEtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0hNN5usbXwVx3eVuwLAEZgq.jpg?f=fotoalbum_large

• Inverted_World
  • Laatst online: 21:55
raze88 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:12:
[...]

Het ligt eraan wat je verwachting is. Zelf ben ik terug gegaan naar de Sonos Arc opstelling met 1 sub en 2 surrounds omdat ik het ompluggen van de speakers tussen de versterkers (hybride destijds voor hifi en een denon voor home theater) te veel werk vond. Ook mijn vrouw vond dit niet prettig om te doen wat resulteerde in meestal alleen een centerkanaal zonder fronts. De sonos is plug and p(r)lay waar de Denon toch vaak niet helemaal lekker inschakelde. Kwa geluidsbeleving merk je verschil maar omdat wij niet veel films kijken was dat ondergeschikt aan het gemak voor ons. De sonos presteerd goed genoeg voor ons voor tv kijken. Voor muziek vind ik hem heel erg tegen vallen maar ik mag daarin denk ik geen vergelijk maken. Voor mij was dit wel de doorslag om met Sonos verder te gaan voor tv em film en niet met een 5.1 systeem.

Oude opstelling:
[Afbeelding]
Zijn er niet zat andere reveivers of instellingen die het makkelijker maken? Ik kan me zelfs dingen als Homey Pro voorstellen waarbij je met voice-commands of simpele kliks in 1 keer alle instellingen juist hebt per situatie?

Hier Arcam versterking bij 5.1 setup, en dat is vermoedelijk nog een stuk minder gebruiksvriendelijk dan Denon, maar ben dankbaar dat mijn vrouw snapt dat sommige settings (zoals het schakelen van HDMI output (beamer/tv) alleen kunnen in de browser.

Ik zou zelf in ieder geval alle opties uitputten voor ik zo'n setup zou inruilen voor Sonos :P

Maar de Focals en alles staat nog wel voor stereo/muziek, toch?

• Terrz
[...]

Oude opstelling:
[Afbeelding]
Merkte je nou veel verschil in geluid tussen de Denon en de versterker? Snap dat het ompluggen niet gebruiksvriendelijk was. Maar de Denon kon toch ook muziek spelen? Ik heb hier een X3700H staan en die speelt zowel muziek als films.
[...]
...omdat ik het ompluggen van de speakers tussen de versterkers (hybride destijds voor hifi en een denon voor home theater) te veel werk vond....
Mosterd na de maaltijd: Je eerder genoemde Cayin Soul 170i heeft Pre-In aansluitingen. Als de Denon Pre-Out Front Left en Pre Out Front Right had kon je die twee verbinden waardoor fysiek wisselen van de kabels niet nodig was geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• raze88
Inverted_World schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:29:
[...]

Zijn er niet zat andere reveivers of instellingen die het makkelijker maken? Ik kan me zelfs dingen als Homey Pro voorstellen waarbij je met voice-commands of simpele kliks in 1 keer alle instellingen juist hebt per situatie?

Hier Arcam versterking bij 5.1 setup, en dat is vermoedelijk nog een stuk minder gebruiksvriendelijk dan Denon, maar ben dankbaar dat mijn vrouw snapt dat sommige settings (zoals het schakelen van HDMI output (beamer/tv) alleen kunnen in de browser.

Ik zou zelf in ieder geval alle opties uitputten voor ik zo'n setup zou inruilen voor Sonos :P

Maar de Focals en alles staat nog wel voor stereo/muziek, toch?
Nope, op de een of andere manier kreeg ik de tv en denon niet lekker aan het samenwerken. Regelmatig geen geluid en enige oplossing was de boel herstarten. Ook het ompluggen van kabels kan een app niet ;)

De Focals staan zeker nog en in de tussentijd eea geupgrade.

Laatste stand van zaken (had ik al eens gepost dacht ik):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVcE8L-TFrKLMfEJhRoAonUrOx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUIgn81ecNp0UKWeVjvbPhRY.jpg?f=fotoalbum_large
Terrz schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:34:
[...]

Merkte je nou veel verschil in geluid tussen de Denon en de versterker? Snap dat het ompluggen niet gebruiksvriendelijk was. Maar de Denon kon toch ook muziek spelen? Ik heb hier een X3700H staan en die speelt zowel muziek als films.
Het verschil in geluidsbeeld wat de versterkers neerzetten is enorm groot. Mogelijk komt dit door de vervorming van een buis dat ik deze prettiger en opener vind klinken. Met de denon bleef er weinig van het geluidsbeeld over behalve een platgeslagen en kil geluidsbeeld .
FeaR schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:03:
[...]

Mosterd na de maaltijd: Je eerder genoemde Cayin Soul 170i heeft Pre-In aansluitingen. Als de Denon Pre-Out Front Left en Pre Out Front Right had kon je die twee verbinden waardoor fysiek wisselen van de kabels niet nodig was geweest.
De Cayin is later pas gekomen. Ook vind ik het zonde om de buizen te verslijten met tv kijken O-). Verder ging de Denon (als hij zin had) gelijk met de tv aan (HDMI ARC) en moest de Hybride met de hand aangezet worden (Dit gaat ook op voor de Cayin). Al met al vond ik het jammer van de buizen en vond de rest in huis het te lastig waardoor de Sonos een prima oplossing is voor ons.

[ Voor 32% gewijzigd door raze88 op 12-12-2025 09:29 ]

• Terrz
raze88 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:22:

Het verschil in geluidsbeeld wat de versterkers neerzetten is enorm groot. Mogelijk komt dit door de vervorming van een buis dat ik deze prettiger en opener vind klinken. Met de denon bleef er weinig van het geluidsbeeld over behalve een platgeslagen en kil geluidsbeeld .
Dat zal ik dan nog eens moeten ervaren. Vond de stap naar andere speakers wel merkbaar een upgrade (Jamo naar Focal). Maar geluidsbeeld van een versterker komt dan toch meer op de (interne EQ) aan zou je zeggen.

Ik gebruik zelf dus een X3700 i.c.m met een Apple TV voor "alles". Al schakelt wel prima tussen bronnen die ik gebruik (bijv HEOS voor FLAC muziek vanaf de NAS). Mijn vrouw speelt Spotify ook af via de Apple TV.
raze88 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:22:
[...]
Ook vind ik het zonde om de buizen te verslijten met tv kijken O-).
Valide punt. Dan zit je inderdaad aan fysiek kabels wisselen of een switch...
Verder ging de Denon (als hij zin had) gelijk met de tv aan (HDMI ARC) en moest de Hybride met de hand aangezet worden (Dit gaat ook op voor de Cayin).
Inschakelen van de stereo-receiver zou automatisch kunnen via een trigger vanaf de Denon. Mits aanwezig, zie ik bij de Cayin zo niet. Het selecteren van de juiste input op de stereo zal een handmatige actie blijven mits de stereo geen automatisch wisselen op het actieve kanaal ondersteunt. Maar al zou alles in een dergelijke set-up aanwezig zijn en werken, ik snap dat Sonos voor de gemiddelde gebruiker vele malen simpeler is.

• raze88
Terrz schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:41:
[...]

Dat zal ik dan nog eens moeten ervaren. Vond de stap naar andere speakers wel merkbaar een upgrade (Jamo naar Focal). Maar geluidsbeeld van een versterker komt dan toch meer op de (interne EQ) aan zou je zeggen.

Ik gebruik zelf dus een X3700 i.c.m met een Apple TV voor "alles". Al schakelt wel prima tussen bronnen die ik gebruik (bijv HEOS voor FLAC muziek vanaf de NAS). Mijn vrouw speelt Spotify ook af via de Apple TV.
Je bent welkom met de Denon :)

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-02 12:22
Mooi dat jullie die opstellingen tonen, aanpassen en soms ook verbeteren al naar gelang.
Ligt altijd ook aan je budget. Dus dat heeft niet iedereen hetzelfde ergo de apparatuur ook niet.

Als ik een minimal budget tip mag toevoegen; DVB-T2 receivertje met actieve buitenantenne ( Funke YagiNX ) op een van je HDMI poorten van die AV-receiver en je hebt mooi beeld en geluid. Ik heb nabij het drielandenpunt op die manier leuke programma's ( incl. Tipik voor Formule 1 )

Elders in het Nederland kan dat niet veel dat weet ik.

@raze88 op je puur stereo buizen versterker komt daar nog iets voor wat aac en aah audio decodeert?

• raze88
AntoniusDD schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:42:
@raze88 op je puur stereo buizen versterker komt daar nog iets voor wat aac en aah audio decodeert?
Nee, Deze is volledig losgekoppeld van de tv en ik gebruik voor films en tv kijken de Sonos. Mocht ik de hifi set willen gebruiken dan kan ik de AppleTv koppelen via airplay op de Lumin streamer.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik heb zo'n zelfde contructie...

Buizen versterker etc voor de muziek en een Bluesound systeem voor het thuistheater en cassual luisteren.
Alleen ik gebruik een switch kastje zodat een van de bluesouns versterkers ook gewoon de voor speakers kunnen gebruiken en de center

MuziekLiefhebbert

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 06:48
oldsmelly schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:43:
Ik heb zo'n zelfde contructie...

Buizen versterker etc voor de muziek en een Bluesound systeem voor het thuistheater en cassual luisteren.
Alleen ik gebruik een switch kastje zodat een van de bluesouns versterkers ook gewoon de voor speakers kunnen gebruiken en de center
Wat voor een switch gebruik je daar voor?
Ik wil misschien ook een buizenversterker kopen maar ik vind het zonde om de buizen op te roken met tv gebruik.

• oldsmelly
  • Laatst online: 09-02 16:04
@coob ik gebruik een dynavox switch , de AMP-S mk2

En precies mijn idee .. de buzenbak voor als ik er lekker voor ga zitten waar trouwens sinds een paar dagen een Node Icon aan hangt .. neem in ieder geval een switch waar een Nul stand tussen beide versterkers zit anders zou je het risico kunnen lopen dat beide versterkers tegelijk een signaal naar je speakers sturen

[ Voor 75% gewijzigd door oldsmelly op 28-12-2025 18:54 ]

MuziekLiefhebbert

• homemix25
  • Laatst online: 07:10
Sinds ik hier in 2022 het laatste postte is er weer een hoop veranderd:
  • De Focal Chorus 714 fronts zijn geüpgrade naar 816W's
  • De Focal Chorus 700v center is geüpgraded naar de cc 800 v w (thx FeaR)
  • De JBL rears zijn vervangen voor bijpassende domes
  • De Yamaha receiver is vervangen voor een Denon X4800h
  • De TV is vervangen voor een LG 65 inch G2 die recht doet aan de grootte van de muur
De sub is nog de SVS SB-1000 Pro, geen noodzaak om die te upgraden.

Al met al enorm blij met deze upgrade! Muziek klinkt gedetailleerd, helder en vol en films zijn heerlijk bombastisch. Een paar pics met de oude en nieuwe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiTrgzwHHRJzuUwe8KGUInp9lSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJaHvHlqXsni3u98qUsSzkli.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNBmAE2iteYsUD7-ip4UcMGa9Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmima0AIS9f3fSPghTC1gpFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTZgnigMOrjJrVVS7Dt2trq5t_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HIb45D03SRUPL5gjC0PtW4K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWSi3yNr77Exw-ZHP8o9oCEYxUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CxTdbl9z1iKukairluusv0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IjipyZzlarlOg_qtl-_YY0dM3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZecxH035JR3y1NiPStiv93KS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5ICzP6U-54y8qwD9a7bsT6kOEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPINj3exHQX8trGkICQCtyDl.jpg?f=fotoalbum_large

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

homemix25 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:14:
  • De Focal Chorus 700v center is geüpgraded naar de cc 800 v
Dat is een Chorus CC800 W, slagje beter ;)

Edit:
Zijn de W-woofers van de 816W zo licht en/of minder gespikkeld of komt dat puur door de foto? Ze hebben wel de shine ten opzichte van de V-versie maar lijken zo egaal?

Edit 2:
Jij bent toch niet de persoon aan wie ik recent mijn Chorus CC800 W heb verkocht? Nope, die persoon had alles in Gloss Black. Toevallig, redelijk zeldzame speaker. Mooie score en upgrade!

[ Voor 50% gewijzigd door FeaR op 31-12-2025 22:20 ]

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:53
Update van mijn set.
Marantz 40n
Marantz cd60
Project Essential
Monitor Audio RX6
LG 65 G4
Apple tv 4K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9fdeO3vcLpxlm87NjpC0haZiNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcshPtH7uppUmjwXfYfzW871.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2qCoJbU99g3pHNNHwn8fxs1Y_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSWArQ4VbK0uzg0WfOfTVXvU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyIzEyJWQ6X9jkjtLKGYTWd8Qc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5R2oKecw0JdaadEXcIrXxRIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C78iianJ6eNfHZ-I1Awou0UO7kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mufxQRzu4WAGi7AnAT8xaIH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxeQGEL1aYGo8C7ODKKZ2oSf5Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0mzmJ1gYIhNF9SvHO07Fyoj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS4t0ykAu08yu9ypRWxYaGKnv1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHYXBSdWjdTsq8TcKMYmhQCK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Gentleman op 01-01-2026 10:11 ]

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:53
Heb je geen last van akoestische feedback met je draaitafel zo dicht op de luidsprekers?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:13
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:56:
Nieuw deel, 👍🏽 Abraham!! 5️⃣0️⃣

Dan maar ook even opnieuw de foto’s posten. Weinig gewijzigd tov vorige keer. Enkel van de XTZ 12.17 subwoofer de defecte A/B versterker vervangen voor een D Edge versterker. Dat was een kwestie van schroeven los draaien. Oude versterker losmaken van 2 kabels. Nieuwe versterker vast maken aan 2 kabels en schroeven weer vast draaien. Appeltje eitje. 8)

Opstelling:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106” 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Beste wensen iedereen. ;)
Even mezelf quoten. Wat is er veranderd?
Alles >:)

Afgelopen najaar geëmigreerd naar Zweden, dus een andere woning. De hele opstelling is op de shop gegaan. Nagenoeg alles zit nog in dozen. Eerst zal er het e.e.a verbouwd worden wat enige tijd gaat duren. Hiervoor heb ik een apart topic “Van Limburg naar Lapland, det gröna trähuset” aangemaakt in het Bouwen en klussen subforum deel. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2320168

Voor nu is de opstelling dus aangepast aan de nieuwe woning. Geen Sonus Fabers Sonetto’s voorlopig maar een minimalistische setup, bestaande uit twee HomePods, de Sony tv en een Apple TV. Ik heb natuurlijk wel al een mogelijke voorstelling hoe het zou kunnen worden gemaakt in Google sketchup. O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0Fucfi8jcWZX0RpfTCrvdr866A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkxnMSda1ioGXAwmHWYkF7bY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ouqwjlsTM8bFkN2gW_7rKErjNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkxpfSgKcOruu0XJZM55mHw4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xofKztZSYPTNMJXn15nkD-iHtY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEkBGZ7VulBxR6cQvIomdhK0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nl2PHoKrLxlE_I0eWhO51qoVMBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DP7BI5qGNt6AjLk0IUxPCNuO.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 01-01-2026 22:52 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Gentleman
Duclaasie schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:21:
Heb je geen last van akoestische feedback met je draaitafel zo dicht op de luidsprekers?
Nee

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-02 09:32

Isniedood

nee, echt niet!

A. Qonsaides schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Het is al even geleden dat ik mijn setup gepost heb: A. Qonsaides in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Met een wat oudere overzichtsfoto:

[Afbeelding]
Ziet er tof uit!
Ik ben door de foto's heen aan het struinen ter voorbereiden voor de bioscoop die wij willen inrichten. Ik vroeg mij af hoe groot deze kamer is en met hoeveel personen je hier kan zitten?

Wij zijn bezig met het bouwen van een huis en we willen een aparte bioskoopkamer laten ontwerpen voor 5 personen. Ben op zoek naar de juiste afmetingen en op basis van je foto's komt dit aardig in de buurt denk ik

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Terrz
Isniedood schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:01:
[...]

Ziet er tof uit!
Ik ben door de foto's heen aan het struinen ter voorbereiden voor de bioscoop die wij willen inrichten. Ik vroeg mij af hoe groot deze kamer is en met hoeveel personen je hier kan zitten?

Wij zijn bezig met het bouwen van een huis en we willen een aparte bioskoopkamer laten ontwerpen voor 5 personen. Ben op zoek naar de juiste afmetingen en op basis van je foto's komt dit aardig in de buurt denk ik
Niet om je van je plan af te praten, een dedicated ruimte is en blijft supervet! Maar heb je ook nagedacht om je home cinema te integreren in de nog te bouwen woonkamer (waar je waarschijnlijk) het meeste verblijft? Zeker met de bouw van een huis kun je goed rekening mee houden met het weg werken van buizen/kabels in muren, voorzetwanden en verlaagde plafonds. Zo kun je speakers, versterker, beamer en scherm weg werken. Zo kun je een woonkamer creeeren die je met een druk op de knop kunt veranderen in een home-cinema. :)

• TheKerremenke
Terrz schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:08:
[...]

Niet om je van je plan af te praten, een dedicated ruimte is en blijft supervet! Maar heb je ook nagedacht om je home cinema te integreren in de nog te bouwen woonkamer (waar je waarschijnlijk) het meeste verblijft? Zeker met de bouw van een huis kun je goed rekening mee houden met het weg werken van buizen/kabels in muren, voorzetwanden en verlaagde plafonds. Zo kun je speakers, versterker, beamer en scherm weg werken. Zo kun je een woonkamer creeeren die je met een druk op de knop kunt veranderen in een home-cinema. :)
Precies dit is de reden waarom een huiskamer “bioscoop” me meer trekt dan een aparte (kelder/zolder) ruimte. De meest gebruikte kamer is de woonkamer. Als je daar een nette home cinema ervaring kunt creëren, dat is het winnende lot. Aparte ruimtes worden in mijn ogen altijd minder gebruikt. Maar misschien ben ik naïef. ;)

Zwart waardes van een projector bijvoorbeeld zullen nooit zo goed zijn als in een zwarte verduisterde bioscoop ruimte. Echter is mijn ervaring dat een beetje sfeer licht fijner kijkt. (N=1). Wat natuurlijk funest is voor de zwart waardes. Geluid is meestal prima te realiseren mits er goed over nagedacht wordt. Van te voren leidingen, etc kunnen trekken is al de halve winst. 8)

Edit: en dat terwijl we net een volledig onder keldert huis hebben. _O-

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Dedicated ruimte voor the win. Ik had (een tijd geleden ook foto's gepost) in mijn woonkamer een 7.2.4 setup (is nu een gedowngrade naar 5.1 setup). Echter heb ik nu een kleine ruimte boven gemaakt voor 2 personen in een ruimte van 3 x 3.5. Dat is een combi gameroom / thuiswerk ruimte / cinema geworden. Het is nog te rommelig voor foto's maar die volgen nog wel een keer.

Meerdere redenen voor deze keus maar de belangrijkste is dat mijn zoon altijd enorm voorzichtig was en mijn dochter echt heel anders is. Het is een ware sloopkogel en ik kan het risico niet lopen dat er perongeluk een blok tegen mn nieuwe 83 inch LG C5 gegooid wordt 🤦🏻‍♂️ kijkt echt mega lekker zo groot op zo'n afstand en tegelijk wil je zo'n scherm ook weer niet in een relatief kleine woonkamer die ik heb. Ben ergens wel blij dat het daar nu rustiger is en ik een apparte ruimte heb voor mijn hobby.

Vrouw en ik kijken echt goeie boeiende content gewoon boven als de kinderen op bed liggen. Overdag leven we in de woonkamer maar het is helemaal niet vervelend om dan s'avond 2 uurtjes in die ruimte te verblijven. Ik heb de ruimte ook akoestisch aangepakt waaronder een zwevende fermacell vloer. Het is werkelijk bizar hoe hard ik het geluid kan zetten zonder enige hinder te ervaren in de rest van het huis.

Kortom go for it! Zeker als je 5 personen kwijt kan. Ik moet roeien met de riemen die ik heb en ben er uiteindelijk heel blij mee.

[ Voor 7% gewijzigd door tormentor1985 op 02-01-2026 00:46 ]

• Gentleman
Upgrade wensen voor de komende periode zijn nieuwe luidsprekers met een diepere bas en nog iets helderder geluid. Overwoog de subwoofer REL T/9, maar kies waarschijnlijk eerder nog voor nieuwe luidsprekers.
Gentleman schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:04:
Update van mijn set.
Marantz 40n
Marantz cd60
Project Essential
Monitor Audio RX6
LG 65 G4
Apple tv 4K

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Terrz
Gentleman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:06:
Upgrade wensen voor de komende periode zijn nieuwe luidsprekers met een diepere bas en nog iets helderder geluid. Overwoog de subwoofer REL T/9, maar kies waarschijnlijk eerder nog voor nieuwe luidsprekers.

[...]
Een goede subwoofer is een hele mooie toevoeging aan speakers. Je speakers kunnen nooit zo diep spelen als een goeie sub. Het liefst zelfs twee die op elkaar ingeregeld zijn zodat je geen dode punten en pieken hebt.

Vond het een wereld van verschil toen ik een subwoofer toevoegde aan mijn zuilen, en heb recent een tweede subwoofer bijgezet. Gebruik hier is voornamelijk films/series afgewisseld met muziek.

Zal binnenkort eens een update plaatsen hier met foto's, is lang geleden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Terrz op 02-01-2026 09:05 ]

• Gentleman
Misschien wil ik ook gewoon nieuwe speakers hahaha

maar idd met films wel een meer dan toegevoegde waard.
Terrz schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:01:
[...]

Een goede subwoofer is een hele mooie toevoeging aan speakers. Je speaker kunnen nooit zo diep spelen als een goeie sub. Het liefst zelfs twee die op elkaar ingeregeld zijn zodat je geen dode punten en pieken hebt.

Vond het een wereld van verschil toen ik een subwoofer toevoegde aan mijn zuilen, en heb recent een tweede subwoofer bijgezet. Gebruik hier is voornamelijk films/series afgewisseld met muziek.

Zal binnenkort eens een update plaatsen hier met foto's, is lang geleden :)

• Terrz
Gentleman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:05:
Misschien wil ik ook gewoon nieuwe speakers hahaha

maar idd met films wel een meer dan toegevoegde waard.

[...]
Aha, last van upgraderitus dus, kom je heel moeilijk van af :P (zoals velen hier)

• Fraggert
  • Laatst online: 08:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Terrz schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:07:
[...]

Aha, last van upgraderitus dus, kom je heel moeilijk van af :P (zoals velen hier)
de technische medische term is G.A.S.

;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Inverted_World
Terrz schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:08:
[...]

Precies dit! Wij hebben dit ook gedaan (zie foto's in dit topic). Projectiescherm in verlaagd plafond, nagenoeg onzichtbare setup. Maar ook nog eens het voordeel dat de investering die je doet in speakers, je natuurlijk ook gewoon qua muziek hebt in je woonkamer, waar je het neem ik aan ook veel vaker zou gebruiken.

Ik denk dat je ook vaker spontaan een filmavondje doet als het een druk op de knop is, ipv verplaatsen naar een andere ruimte etc. :)

Enige wat ik achteraf zelf niet had gedaan en niet meer kan doen was atmos speakers in het plafond. Ah well, ooit in de toekomst wellicht.

• Gentleman
Heb een REL T9 op het oog. interessant?
Terrz schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:07:
[...]

• Gentleman
ja precies
Fraggert schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:12:
[...]

;)

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 15:24
Ik heb onze zolder afgewerkt over de laatste paar jaar, alles met OSB platen, zoals je kan zien. Daarin heb ik een stukje gereserveerd voor de thuis cinema ervaring die ik al lang wou. Voorlopig is het dus nog volledig kaal.
Ik heb àlles 2de hands gekocht via de verschillende online kanalen, maar het meeste via V&A, hier op Tweakers. (Dit is duidelijk een on-a-budget setup)

Momenteel heb ik het volgende:
- 55" LG E7N
- Denon AVR-S750H
- Onkyo speakerset SKS-HT588 (5.1 installatie)
- Minisforum UM350 (AMD Ryzen 5 3550H + 16 GB ram), Ubuntu desktop + Jellyfin client
(In de kelder heb ik een servertje staan dat dienst doet als streaming machine (jellyfin Server + samba share)
- LOGITECH K400 Plus Touch Wireless

Ik wou ook een manier om de rears om te hangen zonder in de muur iets vast te maken, dus heb ik van OSB ook maar zuilen gemaakt die dienst doen als ophangers (precies op oor hoogte)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ce5qJlX.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O3XRvEY.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TKS0vps.png
Zo ziet de setup er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lfPjOmM.jpeg
(Film die aanstaat is "Dune II" voor de volledigheid)

Ik heb een Audyssey calibration microphone aangesloten en de meting gedaan voor room correction. Nu ben ik hier al lang aan het meelezen en had ik ergens gelezen van REW + a1 acoustica Deze heb ik dan ook gebruikt en daarmee de instellingen gedaan. Ik heb de standaard A1 acoustica perset geselecteerd ( er was ook een specifieke Denon preset, maar ik heb voorlopig deze ingesteld)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4oEwHmu.png

Ik moet nog een aantal dingen doen, maar wou het toch nu al eens delen:
- Kabels die teveel zijn opruimen
- Kabels beter weg werken achter tafeltje (iemand ideeën voor?)
- Switch ophangen aan de onderkant van tafeltje zodat die niet meer zichtbaar is (3d Print is klaar)

• homemix25
FeaR schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:19:
[...]

Dat is een Chorus CC800 W, slagje beter ;)

Edit:
Zijn de W-woofers van de 816W zo licht en/of minder gespikkeld of komt dat puur door de foto? Ze hebben wel de shine ten opzichte van de V-versie maar lijken zo egaal?

Edit 2:
Jij bent toch niet de persoon aan wie ik recent mijn Chorus CC800 W heb verkocht? Nope, die persoon had alles in Gloss Black. Toevallig, redelijk zeldzame speaker. Mooie score en upgrade!
Thx! Heb de complete set van iemand overgekocht, erg blij mee. Hier betere foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZxFcOxs2ZcdOzFPkK61KNio25A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rd4zQrnUATPYBc3OTUkjlmY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK_5F42Ce8UKUqLqqmCd75fZfRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFpv8gew99KXtvpaSER4FjXj.jpg?f=fotoalbum_large

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Terrz
Fraggert schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:12:
[...]

;)
:D _O-
Gentleman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:21:
Heb een REL T9 op het oog. interessant?
[...]
REL maakt leuke subwoofers, maar dit is een 10 inch met niet heel veel vermogen. Wellicht kun je zoeken naar een 12 inch model? Die speelt dan makkelijker dieper dan een 10 inch.
homemix25 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:07:
[...]

Thx! Heb de complete set van iemand overgekocht, erg blij mee. Hier betere foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke upgrade. Hoor je veel verschil?
X-DraGoN schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:54:
Ik heb onze zolder afgewerkt over de laatste paar jaar, alles met OSB platen, zoals je kan zien. Daarin heb ik een stukje gereserveerd voor de thuis cinema ervaring die ik al lang wou. Voorlopig is het dus nog volledig kaal.
Ik heb àlles 2de hands gekocht via de verschillende online kanalen, maar het meeste via V&A, hier op Tweakers. (Dit is duidelijk een on-a-budget setup)

Momenteel heb ik het volgende:
- 55" LG E7N
- Denon AVR-S750H
- Onkyo speakerset SKS-HT588 (5.1 installatie)
- Minisforum UM350 (AMD Ryzen 5 3550H + 16 GB ram), Ubuntu desktop + Jellyfin client
(In de kelder heb ik een servertje staan dat dienst doet als streaming machine (jellyfin Server + samba share)
- LOGITECH K400 Plus Touch Wireless

Ik wou ook een manier om de rears om te hangen zonder in de muur iets vast te maken, dus heb ik van OSB ook maar zuilen gemaakt die dienst doen als ophangers (precies op oor hoogte)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo ziet de setup er nu uit:
[Afbeelding]
(Film die aanstaat is "Dune II" voor de volledigheid)

Ik heb een Audyssey calibration microphone aangesloten en de meting gedaan voor room correction. Nu ben ik hier al lang aan het meelezen en had ik ergens gelezen van REW + a1 acoustica Deze heb ik dan ook gebruikt en daarmee de instellingen gedaan. Ik heb de standaard A1 acoustica perset geselecteerd ( er was ook een specifieke Denon preset, maar ik heb voorlopig deze ingesteld)
[Afbeelding]

Ik moet nog een aantal dingen doen, maar wou het toch nu al eens delen:
- Kabels die teveel zijn opruimen
- Kabels beter weg werken achter tafeltje (iemand ideeën voor?)
- Switch ophangen aan de onderkant van tafeltje zodat die niet meer zichtbaar is (3d Print is klaar)
Mooie eerste setup, vanaf hier kun je dan langzaam aan uitbreiden naarmate het budget het toelaat. Kun je de Fronts (L +R) ook niet op zelfgemaakte zuilen zetten? Komt het geluidsbeeld wel ten goede denk ik :). Zo ben ik ooit ook begonnen en ik koop nog steeds alles tweedehands eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 02-01-2026 12:51 ]

• homemix25
Terrz schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:46:
[...]
Leuke upgrade. Hoor je veel verschil?
Zeker! Ik hoor in muziek veel (meer) detail, zelfs op een laag volume. Van een ademhaling van de zanger, tot het glijden over de snaren of instrumenten die ik eerder nooit hoorde. En überhaupt in het middengebied klinkt het een stuk voller. Geniet er iedere keer als ik luister nog steeds van.

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-02 12:39
Isniedood schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:01:
[...]

Ziet er tof uit!

Dank je wel voor de complimenten! :)

De ruimte is 4m breed en 6m lang met een verlaagd akoestisch plafond. Het scherm is 3m breed.
Inmiddels is er sinds kort nog wel wat gewijzigd qua apparatuur. Tegenwoordig heb ik een Lyngdorf MP40 als processor staan. :)

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
Tips behalve evt afplakken draden bij jonge katten?huisgenoot zei vorig jaar ook langs de muur met klemmen wat ook een optie is maar als ik het wel wil veranderen(gaat alleen moeilijk met beamerscherm)

• Jeroentjuh82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODUb7Bh3tx3tyFIGDVJvVfCaTLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIXY3WGPiLd5BaaLYjtSl5HH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2tbYhijOZTraXPK710cyaOfC98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zx2ZZex398ZYT6kfImacpHcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIrjCg7lYeXu6RK22nMjvriWF9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlOFNK9nTunPYBMXa6GEuqAz.jpg?f=fotoalbum_large

• Terrz
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:39:
Tips behalve evt afplakken draden bij jonge katten?huisgenoot zei vorig jaar ook langs de muur met klemmen wat ook een optie is maar als ik het wel wil veranderen(gaat alleen moeilijk met beamerscherm)
Kabelgoot? Holle plinten waar de kabels achter kunnen?

• Jeroentjuh82
@Terrz kabelgoot kan ja, maar van het andere moet ik ff checken

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:46
Ik zou zo iets als dit gebruiken om kabels mee te beschermen. Ik heb ook twee Siamezen in huis en ze kunnen hier niet doorheen bijten. Het is een beetje stug, maar erg sterk. En zeker bestand tegen katten beten.

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 03-01-2026 17:01 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:32
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:59:
[...]

Ik zou zo iets als dit gebruiken om kabels mee te beschermen. Ik heb ook twee Siamezen in huis en ze kunnen hier niet doorheen bijten. Het is een beetje stug, maar erg sterk. En zeker bestand tegen katten beten.
Na verschillende utp en hdmi kabels vervangen te hebben nadat onze Chausie deze doorgebeten heeft, kan ik een kabelgoot erg aanraden. Mocht dit geen optie zijn, dan is deze kabelbeschermer een goed alternatief.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:31

codex

Geen OpenAI agent :)

Nu alle kerstrommel uit huis is, maar eens foto's gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t1JGgAdFb318yM571v_DhKhX6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkXsFN4MJ9nnNw6NJDxBcpO0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ_5d7qrMbDOUii4X4lvHpik9gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2UrHdibfit20170wj8uu7pO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjAIEONo_WokVwnBB4U7PUon42M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8feDPq4ypTMqFyJSuhAeT0PV.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik hier heb staan:
Denon X3800H
B&W ASW610
B&W HTM6 S3
B&W 606 S3
B&W 607 S3
LG G4 77 inch

Tevreden met de set, enige wat ik zou willen is hoogtekanalen, maar dat vind ik esthetisch zonde (en mijn vrouw ook).

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:42
codex schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:19:

Tevreden met de set, enige wat ik zou willen is hoogtekanalen, maar dat vind ik esthetisch zonde (en mijn vrouw ook).
Erg netjes, wat voor tv meubel heb je?
Hebben de Denons tegenwoordig nou al standaard RF ondersteuning?

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:31

codex

Geen OpenAI agent :)

Wimploo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:37:
[...]

Erg netjes, wat voor tv meubel heb je?
Monoz, op maat. Erg mooi vind ik. Dit is niet de meest luxe versie, daarbij zijn de deuren in verstek gezaagd. Ook heel mooi, maar ik vond het prijsverschil te groot voor wat het is.
Nee, daardoor heb ik nogal eens mijn klep open staan. Met de app kun je het op zich wel bedienen, maar ik vind de AB toch een stuk fijner. Ik heb wel gekeken voor een een repeater, maar dat is ook niet ideaal.
Ik heb wel een koeler op de Denon liggen, als ik mijn deur dicht heb zet ik die aan. Voor de levensduur is het wel aan te raden, het scheelt enorm.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb hier dit gebruikt voor alle kabels. Mooie en stevige bescherming.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Jeroentjuh82
thijsco19 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:38:
[...]

Ik heb hier dit gebruikt voor alle kabels. Mooie en stevige bescherming.
Idd dankje. Ga binnenkort de 2 speakers vervangen die nu als surround dienen. Deze komen dus beschikbaar. Zijn Auna's. Knoppen zijn niet geweldig daarom ik ze ook wegdoe. Kan hier in Arnhem 2 Magnat zuilen kopen voor 50

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:19

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik ben geboren in de jaren 80 en op gegroeid in de jaren 90/00 en het begon als kind mijn ouders hadden een Sony stereotoren met een audio spectrum analyzer en ik zelf had later een Philips stereo toren met een VFD scherm met een Grafische spectrum analyzer. En later had ik er nog één met een VU meter.

Tegenwoordig heb je dit niet meer dus daar begon mijn zoektocht naar een apparaatje dat deze functie op zich kon nemen. Hebben meer tweakers warme gevoelens naar dit soort schermpjes die reageren op de muziek? het is tegenwoordig allemaal zo minimalistisch en kaal :-(

Eind vorige jaar heb ik dus een een Douk Audio VFD253 aangeschaft en ik ben er erg blij mee en dit wil ik toch even delen met jullie ^^

Het mooie is dat het in de basis een klokje is en dat het alleen een spectrum analyzer is zodra er muziek afgespeeld word en veel van dit soort apparaten hebben tegenwoordig alleen een eigen ingebouwde microfoon die het geluid op pikt maar zodra je een beetje volume hebt vallen die vaak weg omdat de ingebouwde microfoon last heeft van clipping dus uiteindelijk uitgekomen bij dit merk omdat je ze via kabels rechtstreeks aansluit op je versterker.

Ze hebben ook hele mooie VU meters te koop alleen die zijn wel iets hoger geprijsd en zijn zelfs compatible met buizen versterkers omdat ze een load zetten op de input die je niet gebruikt zodat je versterker niet stuk gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wRp1eFjA-byG_PoHIE3gqWNAX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vAFHRZAn3C1ZqbHwAiLdISPz.avif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0pzdezZgvdzheIwyOg655Jl1Rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KRDBtAs0S5Iik7XYWm0vWAsf.webp?f=fotoalbum_large

ik zelf heb hem aangeschaft via Ali-express daar kost hij nu rond de 60/65 euro

[ Voor 5% gewijzigd door angerfist-yentl op 21-01-2026 13:28 ]

Vake bei te bange

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:54

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

angerfist-yentl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:10:
Ik ben geboren in de jaren 80 en op gegroeid in de jaren 90/00 en het begon als kind mijn ouders hadden een Sony stereotoren met een audio spectrum analyzer en ik zelf had later een Philips stereo toren met een VFD scherm met een Grafische spectrum analyzer. En later had ik er nog één met een VU meter.

Tegenwoordig heb je dit niet meer dus daar begon mijn zoektocht naar een apparaatje dat deze functie op zich kon nemen. Hebben meer tweakers warme gevoelens naar dit soort schermpjes die reageren op de muziek? het is tegenwoordig allemaal zo minimalistisch en kaal :-(

Eind vorige jaar heb ik dus een een Douk Audio VFD253 aangeschaft en ik ben er erg blij mee en dit wil ik toch even delen met jullie ^^

Het mooie is dat het in de basis een klokje is en dat het alleen een spectrum analyzer is zodra er muziek afgespeeld word en veel van dit soort apparaten hebben tegenwoordig alleen een eigen ingebouwde microfoon die het geluid op pikt maar zodra je een beetje volume hebt vallen die vaak weg omdat de ingebouwde microfoon last heeft van clipping dus uiteindelijk uitgekomen bij dit merk omdat je ze via kabels rechtstreeks aansluit op je versterker.

Ze hebben ook hele mooie VU meters te koop alleen die zijn wel iets hoger geprijsd en zijn zelfs compatible met buizen versterkers omdat ze een load zetten op de input die je niet gebruikt zodat je versterker niet stuk gaat.
[YouTube: Douk Audio VFD253 Bluetooth 5.0 VFD Clock Music Spectrum]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zelf heb hem aangeschaft via Ali-express daar kost hij nu rond de 60/65 euro
Mijn WiiM Ultra heeft wel een ingebouwde VU meter die ik aan kan zetten. Voor de rest heb ik niets vergelijkbaars.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fazPBkXe0c-aJ699HZ9y7l6Tpss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QS0TLRSmZcU9BrAjEQxuFGto.jpg?f=fotoalbum_large

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:21
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:10
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:46:
[...]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).
Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.

• san.okk
  • Niet online
[...]

Ziet er netjes uit!
Het is inderdaad geen goedkoop meubel. We hebben alternatieven bekeken, maar gekozen voor volledig maatwerk over 6 meter, tot aan het plafond, inclusief elektra en verlichting. Materiaal en arbeid zijn simpelweg duurder geworden.

Voor ons woog het totaalplaatje en het gemak zwaarder dan de prijs.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
@san.okk ik vind de prijs eigenlijk meevallen voor maatwerk over zon oppervlakte. En daarnaast mag het resultaat er ook wel echt zijn!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:

[Afbeelding]
Mooi spul. Zo krijg je het zelfs als je goed bent met hout zelf heel moeilijk.
De linkse vakken lijken als ik inzoom ondieper dan de vakken boven de tv. Klopt dat of bedriegt de foto?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iMode
TweakGP schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.
Geen onzin, google maar eens.. en dat zeg ik letterlijk, zelf maken.

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:10
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡
En een pakje boter is nog goedkoper…. Wat een onzin.

En laat ik nou zelf een (hobby) meubelmaker zijn en ook soms zelf met Ikea bouw. Het geld gaat in de afwerking en in de uren zitten. Iets waar jij overduidelijk geen enkel verstand van hebt. Voor een commerciële meubelmaker die zijn gereedschap moet afschrijven en wat moet verdienen met zijn uren is het een meer dan fatsoenlijk bedrag.

• Inverted_World
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat je niet helemaal bewust bent van materiaalkosten en uurtarieven ( of de prijs van een hedendaagse auto :P ) Vindt het enorm meevallen gezirn de afmetingen in ieder geval! En mooi resultaat voor het geld!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ziet er zeer mooi uit, maar... groot nadeel is dat je nooit een grotere Tv kunt kopen.
Ook al zou je nu geen behoefte hebben aan een grotere Tv, je weet niet hoe je er over 5 jaar over denkt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 15:25
TweakGP schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:48:
[...]

En een pakje boter is nog goedkoper…. Wat een onzin.

En laat ik nou zelf een (hobby) meubelmaker zijn en ook soms zelf met Ikea bouw. Het geld gaat in de afwerking en in de uren zitten. Iets waar jij overduidelijk geen enkel verstand van hebt. Voor een commerciële meubelmaker die zijn gereedschap moet afschrijven en wat moet verdienen met zijn uren is het een meer dan fatsoenlijk bedrag.
Klopt zeker wat je zegt. 14 jaar geleden een salontafel laten maken door een bevriende meubelmaker. Kreeg het dus voor de vriendenprijs van 500 euro, zou eigenlijk 1000 zijn, en dat was dus 14 jaar terug. Voor zo'n grote kast met overal verlichting en zo strak afgewerkt is 10.000 geen gekke prijs. Het is natuurlijk heel veel geld maar zoiets kan je niet zomaar zelf, je hebt om te beginnen al een werkplaats nodig.

• san.okk
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:11:
[...]
Mooi spul. Zo krijg je het zelfs als je goed bent met hout zelf heel moeilijk.
De linkse vakken lijken als ik inzoom ondieper dan de vakken boven de tv. Klopt dat of bedriegt de foto?
De vakken zijn even diep. Alleen de tv komt iets naar voren, om ruimte te maken voor de beugel en stekkers
KillerBee schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 06:00:
Ziet er zeer mooi uit, maar... groot nadeel is dat je nooit een grotere Tv kunt kopen.
Ook al zou je nu geen behoefte hebben aan een grotere Tv, je weet niet hoe je er over 5 jaar over denkt.
Nee, dat is zeker waar. Dit is 65 inch. Ik zou die wand nog wel naar voren kunnen halen en de tv kunnen verzinken in de plaat (misschien 70 inch..?) maar voorlopig is dit het.
ErikG2 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 07:45:
[...]
Klopt zeker wat je zegt. 14 jaar geleden een salontafel laten maken door een bevriende meubelmaker. Kreeg het dus voor de vriendenprijs van 500 euro, zou eigenlijk 1000 zijn, en dat was dus 14 jaar terug. Voor zo'n grote kast met overal verlichting en zo strak afgewerkt is 10.000 geen gekke prijs. Het is natuurlijk heel veel geld maar zoiets kan je niet zomaar zelf, je hebt om te beginnen al een werkplaats nodig.
Ja het is helemaal in de werkplaats opgebouwd en in 1 dag geplaatst. Wij hebben beneden voor deurtje gekozen. Als we lades hadden genomen kwam er nog een bedrag bovenop.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-02 16:40
Voor en profi die maatwerk levert is de prijs vast wel marktconform, maar zelf maken is voor 1k wel mogelijk. Ben toevallig zelf bezig met zo'n wand op basis van Ikea spul. Grove berekening komt uit op precies 1k aan kasten, hout, ijzerwaren en verlichting. Dan alleen verf nog en een paar weekenden klussen. Die uren reken ik niet als zelfbouwer. Ieder zijn keuzes, budget en wensen, dit is niet bedoeld als kritiek!
Desalniettemin een heel mooie kastenwand, staat prachtig in de ruimte. Mag je terecht trots op zijn.

• Jag
Ik vermoed dat hier wat beter hout gebruikt is dan ikea materiaal.

En natuurlijk is het goedkoper als je het zelf bouwt. Je huis zelf bouwen is ook een stuk goedkoper. Duurt ook een heel stuk langer / dan is dat je baan. De één doet dat graag zelf, de ander betaalt een vakman en gaat zelf naar zn werk. En voor vakwerk, pun intended, vind ik dit een hele nette prijs. En dat het dan ook goedkoper kan minder relevant.

• TheKerremenke
Zullen we weer ontopic gaan met mooie set ups om te showen? 😏

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:25
Ik heb laatst voor jellyfin media server een mini servertje naast mijn NAS gehangen omdat de NAS geen docker kon draaien (te oud) en een nieuwe best duur is (1U 19”), terwijl de NAS functie eigenlijk nog prima is, en het mini servertje een veel betere server is. Ik ben als gebruiker vertrouwd met Linux maar die kennis is best roestig (en incompleet kwa netwerk beheer), maar met hulp van Google Gemini (wel zelf goed op blijven letten!) heb ik het naar mijn beste weten optimaal in mijn netwerk geïntegreerd, docker containers met Jellyfin, Transmission, en omdat ik toch bezig was, AdGuard Home.

In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.

Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…

Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.

Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…

• X-DraGoN
karel-jacobse schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:04:
Ik heb laatst voor jellyfin media server een mini servertje naast mijn NAS gehangen omdat de NAS geen docker kon draaien (te oud) en een nieuwe best duur is (1U 19”), terwijl de NAS functie eigenlijk nog prima is, en het mini servertje een veel betere server is. Ik ben als gebruiker vertrouwd met Linux maar die kennis is best roestig (en incompleet kwa netwerk beheer), maar met hulp van Google Gemini (wel zelf goed op blijven letten!) heb ik het naar mijn beste weten optimaal in mijn netwerk geïntegreerd, docker containers met Jellyfin, Transmission, en omdat ik toch bezig was, AdGuard Home.

In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.

Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…

Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.

Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…
Akkoord, maar kan je misschien beter hier plaatsen: Jellyfin ervaringen en discussie

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:25
X-DraGoN schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:07:
[...]

Akkoord, maar kan je misschien beter hier plaatsen: Jellyfin ervaringen en discussie
Daar weet echt iedereen het al.

• X-DraGoN
karel-jacobse schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Daar weet echt iedereen het al.
_O-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt altijd alles zelf maken, als je maar genoeg tijd en energie hebt. Er komt een moment dat je meer geld dan kostbare vrije tijd hebt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• iMode
Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:49:
[...]
Je kunt altijd alles zelf maken, als je maar genoeg tijd en energie hebt. Er komt een moment dat je meer geld dan kostbare vrije tijd hebt ;)
Tijd zat, energie en geld helaas niet ;)

• Deleon78
  • Laatst online: 22:56
Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:49:
[...]

Maybe you're doing it wrong ;)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ilKCtMziJZogVRYBeKhBVbfd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/69hFf8z42gKUkmhpEDg4YIsN.jpg
Toch van LCR maar weer naar een 3.1 setup.
Ik miste het LFE kanaal en dit micro subje vult het laag perfect aan van mijn speakers, zelfs de gigantische 3 weg center klinkt nu een stuk mooier.

Alle proemn in n drek

• Terrz
Komt er uit zo’n kleine sub meer laag dan de stuk grotere fronts?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Terrz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:50:
Ik gok een one-note wonder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn. Vervolgens heeft je ruimte natuurlijk zijn eigen staande golven patroon en kan dat heel goed uitpakken als one note wonder. Het zou mijn keuze verder ook niet zijn, zeker niet voor LFE, ik hou van voldoende output. En zeker als je en beetje serieuze extensie wilt, moet je gewoon ook serieuze subs meebrengen met serieus membraan oppervlakte. In feite heb ik zelf ook maar tweeters staan met mn 10 inch subjes :+.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Terrz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:50:
Yep, het ding is ervoor gemaakt, er komen steeds meer micro subs op de markts, vooral de Kef KC62 heeft lovende reviews maar die kost 1400 euro.
Ook de SVS Micro 3000 doet het goed, wel alles naar verwachting natuurlijk, als je veel films kijkt en wilt trillen op je stoel moet je niet aan zoiets beginnen.

Een ander probleem is dat mijn fronts nu te dicht op de muur staan, er zit een basspijp aan de achterkant dus dat klonk nooit helemaal lekker, nu de lage tonen naar de sub gaan heb ik dat probleem niet meer.
Jag schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:57:
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn. Vervolgens heeft je ruimte natuurlijk zijn eigen staande golven patroon en kan dat heel goed uitpakken als one note wonder. Het zou mijn keuze verder ook niet zijn, zeker niet voor LFE, ik hou van voldoende output. En zeker als je en beetje serieuze extensie wilt, moet je gewoon ook serieuze subs meebrengen met serieus membraan oppervlakte. In feite heb ik zelf ook maar tweeters staan met mn 10 inch subjes :+.
Twee passive radiators zelfs :P
Het is deze: https://www.cambridgeaudi...oducts/speakers/minx/x201

Het ding hangt aan een Anthem met ARC en de output komt bijna exakt overeen met de curve die ARC probeert te halen, dus weinig correctie nodig :)
Het hoofddoel is muziek, en de 20hz probeer ik niet te halen, ik heb jarenlang een B&W ASW1000 gehad waarmee mn ramen trilden en de buurvrouw boos aanbelde dat de kopjes in haar kast rammelden maar die tijd is voorbij.

Ik had een sub op de vloer maar daar liep mn zoontje constant aan de knoppen te draaien of aan de kabels te trekken, daarom staat ie nu op de kast.

[ Voor 9% gewijzigd door Bierkameel op 24-01-2026 21:36 ]

Alle proemn in n drek

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:57:
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn.
Precies dat is het probleem. Daarom zegt alleen de frequentieresponse zo weinig.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-02 20:01
Bierkameel schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch van LCR maar weer naar een 3.1 setup.
Ik miste het LFE kanaal en dit micro subje vult het laag perfect aan van mijn speakers, zelfs de gigantische 3 weg center klinkt nu een stuk mooier.
Gaat ie ook in slaapstand bij laag volume?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

NeWSJuNK schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:47:
[...]

Gaat ie ook in slaapstand bij laag volume?
Ik heb er geen probleem mee, meestal moet je dan het volume van de sub iets omlaag schroeven en in de receiver verhogen zodat hij meer signaal krijgt.

Alle proemn in n drek

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Nieuwe woning...relatief zelfde setup in een andere setting...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9qHGJ3L4fSQ614MDdkpLuHQPvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRPeSqFFdPPJYZA1Z5MmtZc0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1cu09QkSe4vMaVSEtfUXE8GNVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmJK8vtnNsebYuJoKqOHzWwd.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

• The Eagle
@silitek specs? :)

En hebben je speakers wel voldoende ruimte zo? Oogt wat krampjes namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

The Eagle schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:09:
@silitek specs? :)

En hebben je speakers wel voldoende ruimte zo? Oogt wat krampjes namelijk.
Krap aan inderdaad gaat net...meer lucht had wel gemogen moet ik weer verhuizen.😆

Tubes....It's what make music music!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 13:46
Vanuit hier ook een kleine update!
Nieuwe spulletjes erbij vergeleken met 1 jaar? geleden.
Wat zie je hier?

2x Klipsch RP-5000F II
1x Klipsch RP-500C II
2x Klipsch RP-4000F
4x Klipsch R-40sa (atmos)
2x SVS SB-1000 op auralex subdude.
Denon X3800H + AC infinity cooling fans
Emotiva UPA-500
LG G5 77 inch Oled
Nvidia Shield Pro 2019

De planning: 2027?
Graag de subs willen inruilen voor ported, iets van 2x Klipsch rp-1200sw?
De surrounds willen inruilen voor de Klipsch RP serie 2 floorstanders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7aGeCpER0FkHnsnyfaOE1ptppU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyJnTD0Acc0SQwP2BfD6u9KI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_aBM2CdVe8VARkyz1s_srvCJMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYJypThdbGCfms6340BNfGMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9q1vi2bhankeIDcmfVE1428eDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7C6nxodBqB2qqWsup6qH1Pvv.jpg?f=fotoalbum_large

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
Eskimoo schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:53:
Vanuit hier ook een kleine update!
Nieuwe spulletjes erbij vergeleken met 1 jaar? geleden.
Wat zie je hier?

2x Klipsch RP-5000F II
1x Klipsch RP-500C II
2x Klipsch RP-4000F
4x Klipsch R-40sa (atmos)
2x SVS SB-1000 op auralex subdude.
Denon X3800H + AC infinity cooling fans
Emotiva UPA-500
LG G5 77 inch Oled
Nvidia Shield Pro 2019

De planning: 2027?
Graag de subs willen inruilen voor ported, iets van 2x Klipsch rp-1200sw?
De surrounds willen inruilen voor de Klipsch RP serie 2 floorstanders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien zo'n Atmos opzet met een mooie bank... Ik zit beetje met zelfde indelingsprobleem, dat de bank tegen de muur het beste is maar kan de surrounds dan niet goed kwijt zodat het vanachter komt. Ik zie 1 surroundspeaker op bank staan die naar voren wijst. De andere zie ik niet maar vraag me af: heb je in die opstelling wel voldoende surround-effect?

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 13:46
@OmeRobbie
1 van de RP-4000F staat inderdaad in de hoek. ( vloerstaande is het)
Ik hoor de surround nog dikke prima! het is inderdaad niet ideaal, maar er is geen andere oplossing mogelijk helaas! tenzij je voor bookshelfs gaat kiezen ooit.
De andere surround staat wel achter de bank, die net hoog genoeg is om er bovenuit te komen van de rugleuning.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tv: Philips 65” oled 807
Receiver: Sony str-dn1080
Speakers: Mordaunt Short avant 908i
Platenspeler: Sony ps-lx310bt
Mediaspeler: Apple tv 4k die flims draait via Infuse en een naa in de meterkast
Game: ps5 en nintendo wii u
Meubel: 2x ikea kastjes. Er moet nog eens een bovenplaat op maar we kunnen niks vinden wat we mooi vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxvplW-eoNaRgpq-eucXkEBhuQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eTeF7k7f47QhyxZ9ER1zjCX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5M3aGtubryN8LRg9wMJCYAjtUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNMe1dgGuya3SBWFq7Fp6VTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_9rvSAKh96iuWl5e607lHYc9wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PP179P5kNm8mUauPQSsWkYE.jpg?f=fotoalbum_large

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Foxke wat is jouw kijkafstand?

• Foxke
  • Niet online
4,5 m. Het lijkt meer op de foto want groothoek.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Foxke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:31:
[...]

4,5 m. Het lijkt meer op de foto want groothoek.
ah juist, ik schrok al namelijk...ik zit ook op 4.5m van een 65". Jouw afstand leek idd veel groter.

• The Eagle
@Foxke Mooie setup zo, kijkt ongetwijfeld lekker rustig :)

Rechterspeaker geen last van de warmte van de haard?

• Foxke
  • Niet online
Nee, haard staat eigk ook nooit helemaal op max aan, dan word het veel te warm binnen 8)7
Het staat al 11 jaar zo, en merk geen verschil in geluid.

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:25
Foxke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:44:
Nee, haard staat eigk ook nooit helemaal op max aan, dan word het veel te warm binnen 8)7
Het staat al 11 jaar zo, en merk geen verschil in geluid.
Mooie setup! Hoeveel cm zit er tussen het tv-meubel en de haard? In mijn nieuwbouwwoning zou ik ongeveer 60cm tussen muur en tv-meubel hebben voor een vloerstaander, en ik vroeg mij af of dit voldoende is.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:49
Fijne speakers! Ik heb ze ook gehad, geven een zeer mooi laag door de aan de zijkant ingebouwde grote woofers.

[ Voor 7% gewijzigd door sonsan op 03-02-2026 18:39 ]

• Foxke
  • Niet online
kaassouflé schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Mooie setup! Hoeveel cm zit er tussen het tv-meubel en de haard? In mijn nieuwbouwwoning zou ik ongeveer 60cm tussen muur en tv-meubel hebben voor een vloerstaander, en ik vroeg mij af of dit voldoende is.
Daar zit ongeveer 75 cm tussen
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit is het Post hier foto's en specs van je home cinema!-topic, waar je jouw homecinemaruimte, AV-apparatuur en andere dingen uit je kijk-en-luister-paradijs mag showen. Vragen wat iemand precies heeft staan, hoe het werkt, of hoe de beleving is, mogen zeker.

Aankoopadvies, meubeladvies, plaatsingsadvies en dergelijke zijn hier off-topic.