Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
tormentor1985 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Ik vroeg mij inderdaad af hoe hoog de tv hangt. Ik ben zelf bezig met het combineren van een game ruimte met een plek om films en series te kijken. Ik wil dan ook een tv achter mijn bureau plaatsen. Zodra ik film ga kijken wil ik de schermen opzij kunnen zetten met goede beugels. Ik heb een breed bureau waar 2 volwassen gamen.

Het compromis is dat de onderkant van het scherm op een centimeter of 75 zal komen te hangen. Ik denk wel dat het prima kijkt alsnog.
Op net geen 90cm. Ik kijk dus iets omhoog vanaf een bank maar aangezien je 9/10 toch niet kaarsrecht zit maakt dat niet uit. Geeft ook een beetje meer bioscoop gevoel. Voordeel is ook dat mijn center speaker nu perfect hangt.

Misschien wel je tv aan een arm hangen zodat je hem tot aan de rand van je buro kan trekken. Anders krijg je reflecties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:28
schalk84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Op net geen 90cm. Ik kijk dus iets omhoog vanaf een bank maar aangezien je 9/10 toch niet kaarsrecht zit maakt dat niet uit. Geeft ook een beetje meer bioscoop gevoel. Voordeel is ook dat mijn center speaker nu perfect hangt.

Misschien wel je tv aan een arm hangen zodat je hem tot aan de rand van je buro kan trekken. Anders krijg je reflecties denk ik.
Dank voor het antwoord. Qua reflecties zit ik denk ik goed gezien ik vanaf het bankje recht tegen de rand aan kijk. Verder deel ik je mening dat met dit soort formaten het meer een bioscoop gevoel zal geven.

Verder wil ik voor een 85 inch model gaan en durf het eigenlijk niet aan om zo'n scherm aan een uitschuifbare arm te hangen aan een gipsbetonblock muur van +/- 10cm dik. Plat aan de muur geloof ik wel dat het goed gaat. De 85 inch gaat bij mij trouwens ook niet door het trappenhuis passen maar gelukkig grenst er een dakterras aan deze kamers en kan ik met wat hulp die tv via daar wel omhoog krijgen.

Ik heb hier lang geleden mijn woonkamer gepost en dit zal mijn tweede home cinema ruimte / gameroom gaan worden 🙂 ik zit in dezelfde situatie als jij zit. Buren aan 1 kant en nauwelijks direct gekoppeld aan deze kamer. Er ligt sinds kort een losgekoppelde fermacell vloer in en in de kamer die eraan grenst ga ik binnenkort hetzelfde doen. Om in de gameroom te komen moet ik namelijk door deze kamer (laten we het de lobby noemen :p).

A fijn allemaal nog toekomst muziek maar we willen het e.e.a. nog dit jaar realiseren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:58
Zo tijd geleden dat ik mijn setup heb gepost, al even bezig met mijn video wall heb nu ook het tv meubel vervangen met eigen custom made meubel past veel beter bij elkaar. Moet alleen nog kast aan de muur bevestigen en wat kabels wegwerken maar tot zover heel tevreden met het resultaat.

Ook net mijn laatste upgrade ontvangen de JTR captivator 2400 subwoofer :) Volgende upgrade is de tv wordt waarschijnlijk de LG 83G5 of van Sony maar dan nog even wachten wat ze dit jaar gaan aankondigen.

Hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxgpso6TQhg-wK0TSP4aYVl9AzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZgQJDBbZfcIJq0QT4bIqjaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oococqJqJHAelUWr6VSrRayqdUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqixbvIjVOcdPIheA6U9xCGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNFYkTx4OootRFkrblBthWPP7rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JKVzPszLMi9TPIVsNtoW95x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LbRlwrq4rre7RlNQfRxwwUSJNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuEhtCNayIjdnHE3ApVKjqwe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn setup:
Sony 77A80J
Denon X4200W Receiver
Sonus Faber Sonetto V
JTR Captivator 2400
PSA TV1812
MiniDSP 4x2 HD
PS5
Nvidia Shield
Govee led light (aan de achterkant van houten frame)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
@WuXingWarrior Wat zien die Sonetto V’s er klein uit naast zo’n groot scherm en subwoofer. 🙃

Verder mooie wand, bewust naar een 83 inch ipv bijvoorbeeld projecteren? Vermoed ivm Oled.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WuXingWarrior
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:54:
@WuXingWarrior Wat zien die Sonetto V’s er klein uit naast zo’n groot scherm en subwoofer. 🙃

Verder mooie wand, bewust naar een 83 inch ipv bijvoorbeeld projecteren? Vermoed ivm Oled.
Dank je!

Ja wel projector overwogen maar inderdaad liever oled voor in de woonkamer, als ik een dedicated ruimte had waar je controle hebt over licht inval dan komt een projector veel beter tot zijn recht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
@WuXingWarrior kan duidelijk zien dat het geld in de installatie is gaan zitten en niet specifiek in de meubels of behang ;)
Mooi spul man :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
@The Eagle Haha ja dat wil ik ook nog veranderen maar elke niet aan toegekomen maar audio en video spullen gaan voor he :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
WuXingWarrior schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:52:
@The Eagle Haha ja dat wil ik ook nog veranderen maar elke niet aan toegekomen maar audio en video spullen gaan voor he :)
Qua apparatuur snap ik dat je die snel wilt. Zou ik ook willen, lekker van genieten :)
Alleen had ik toch wel even eerst iig de muur gedaan. Nu moet de boel weer helemaal weggehaald worden voor je het behang kunt doen, en dan weer terug zetten en opnieuw inregelen. Das gewoon dubbel werk en daar hou ik niet van :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
WuXingWarrior schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:46:
Zo tijd geleden dat ik mijn setup heb gepost, al even bezig met mijn video wall heb nu ook het tv meubel vervangen met eigen custom made meubel past veel beter bij elkaar. Moet alleen nog kast aan de muur bevestigen en wat kabels wegwerken maar tot zover heel tevreden met het resultaat.

Ook net mijn laatste upgrade ontvangen de JTR captivator 2400 subwoofer :) Volgende upgrade is de tv wordt waarschijnlijk de LG 83G5 of van Sony maar dan nog even wachten wat ze dit jaar gaan aankondigen.

Hoe het er nu uitziet:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn setup:
Sony 77A80J
Denon X4200W Receiver
Sonus Faber Sonetto V
JTR Captivator 2400
PSA TV1812
MiniDSP 4x2 HD
PS5
Nvidia Shield
Govee led light (aan de achterkant van houten frame)
Mooie setup en "holy shit" wat een subwoofer geweld... Tweemaal 18 inch met een berg vermogen laat je huis waarschijnlijk tot in z'n fundering trillen. Woon je vrijstaand? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:30
Zo niet dan binnenkort wel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:17
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Mooie setup en "holy shit" wat een subwoofer geweld... Tweemaal 18 inch met een berg vermogen laat je huis waarschijnlijk tot in z'n fundering trillen. Woon je vrijstaand? :P
Je hoeft hem toch niet hard te zetten? Een van de moeilijkste dingen is volgens mij een mooi vol geluid bij lage volumes. Kan me voorstellen dat dat prima werkt met deze setup :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terrz
Deleon78 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Je hoeft hem toch niet hard te zetten? Een van de moeilijkste dingen is volgens mij een mooi vol geluid bij lage volumes. Kan me voorstellen dat dat prima werkt met deze setup :)
Ja klopt hoor, ik doelde meer op de momenten als je het volume lekker hoog hebt staan bij films. Er zijn van die scenes met een goed LFE kanaal waarbij je subwoofer(s) goed te keer kan gaan:

Om er even een paar te noemen:
- U-571 -> Dieptebommen scene
- War of the Worlds -> Wanneer de pods uit de grond komen
- Lord of the rings -> Ballrog scene ("you shall not pass")
- Fury -> Tank gevecht met de tiger tank

Dan gebeurd er wel echt wat denk ik met tweemaal 18 inch :7

[ Voor 7% gewijzigd door Terrz op 12-02-2025 20:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tormentor1985
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Ja klopt hoor, ik doelde meer op de momenten als je het volume lekker hoog hebt staan bij films. Er zijn van die scenes met een goed LFE kanaal waarbij je subwoofer(s) goed te keer kan gaan:

Finding Nemo -> kind beukt op aquarium 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Sooow, ik zette net de 1e track op, maar het is bijna 10 uur savonds, dit bewaar ik wel even voor overdag. Dit gaan de buren niet zo waarderen op dit tijdstip denk ik... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Dank je! Nee helaas geen vrijstaand huis dus moet wel beetje rekening houden met buren :P

Ja er komt zeker wat geweld van twee 18 subs zeker de JTR op reference, dat zijn mooie demo scenes vooral die van War of Worlds een van mijn favorieten om sub te testen, was de dieptebommen van U-571 helemaal vergeten dus moet ook zeker een keer getest worden :)

Ben nog bezig met inregelen en heb wat measurements gedaan met REW en ziet er nu al redelijk goed uit tot 10 hz. de JTR heeft een LF Adjust waarmee je kan cutten of boosten onderstaand is met die op max en wordt redelijk wat geboost dus zal die wel wat lager zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-yI0lcfApSs1r_Z_fb1Ibwyk10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azw4VRhqDV86lTpZP8esxcmy.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegene die er niet bekend mee zijn voor het inregelen van 2 of meerdere subs is er een programma MSO (Multi sub optimizer), zie onderstaande link:

https://www.andyc.diy-aud...g.org/mso/html/index.html

Er is wel een learning curve maar de resultaten die je hiermee kan halen zien er heel goed uit. Zie ook
youtube MSO 2.0 tutorial.

YouTube: MSO Tutorial v2.0 - Maximize your Multi-Subwoofer system!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:09
Afgelopen weekend eindelijk de akoestiek goed aangepakt. 6 panelen van Akuwoodpanel op 50x50 vuren balken met Isolena Optimal schapenwol isolatie er achter. Dit geeft een behoorlijke boost aan de hele ruimte en behalve voor muziek weergave is de algehele spraak verstaanbaarheid ook een stuk beter!

Members only: mijn audioset
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:17
Ahh lekker ademruimte voor de speakers. Ik ontspan er helemaal van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Deleon78 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:
Ahh lekker ademruimte voor de speakers. Ik ontspan er helemaal van ;)
Zeker, ook luidsprekers hebben ademruimte nodig. Hoewel door de akoestische aanpassing er mogelijk wel weer wat moet worden geschoven, maar de huidige opstelling moet eerst gaan beklijven. Het is na zo’n grote wijziging eerst tijd om dat eens goed door te laten dringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi gedaan, smaakvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:21
Valt wel op dat er veel koophuizen woonkamer setups voorbij komen waar in het vorige deel nog wel een huurwoning. Ik post het mijne bewust nog niet(eerder wel gedaan)omdat er hier weer een(ust) beamer gaat komen.

Ik zit nu op 3,5m van 65 inch meestal in het midden vd u bank omdat ik anders schuin moet gaan zitten als ik in de hoek wil liggen om naar tv te kijken + te dicht op 1 vd achterste speakers. Heb voorheen een Optoma gehad die was opgehangen en op een scherm scheen achterin de kamer. Had ik de bank ook anders staan. Zat ik ook wel in het midden maar niet altijd en kwam het geluid anders tot me

Er staat nu(nog)
Auna fronts,dali's surround en surround back infinity's boekenplan center b&w en infinity sub.
Sony Bravia Oled 65 inch van 5 jaar oud(vorig jaar hier van iemand gekocht)
Sony STR DH790(wordt vervangen voor een Marantz Cinema 70 die vandaag komt als ik dit typ)al is de Sony nu wel fijn nu die niet meer ineens uitgaat)
Msi Infinite Gaming pc die aan de receiver hangt. Eerder speelde ik ook nog wel rechtstreeks op tv af, maar lijkt bij de Sony niet lekker te gaan:schijf wordt wel gezien, maar inhoud niet.

Hopelijk ga ik nu wel echt 4k zien want aan de bron ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Jeroentjuh82 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:15:
Valt wel op dat er veel koophuizen woonkamer setups voorbij komen waar in het vorige deel nog wel een huurwoning. Ik post het mijne bewust nog niet(eerder wel gedaan)omdat er hier weer een(ust) beamer gaat komen.
Ik huur toch echt helaas 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Duclaasie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Ik huur toch echt helaas 😩
Heb je een bredere woonkamer dat kan al schelen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Gister spotte ik een mooie deal. Een cinema 40 voor net geen €1450. Hoewel de x3600h prima draait, kon ik deze koop niet laten schieten. Helaas verkouden, dus ik hoor deze week niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOHh1zwuyqi_PMN5F_6v-ddlPSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM1Ss7hRuJoHbkg2B0wFSpxy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Lumics schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:44:
Gister spotte ik een mooie deal. Een cinema 40 voor net geen €1450. Hoewel de x3600h prima draait, kon ik deze koop niet laten schieten. Helaas verkouden, dus ik hoor deze week niets.

[Afbeelding]
Mooie receiver hoor, benieuwd hoe die bevalt als je weer meer hoort.

Ps; ik heb wellicht interesse in je x3600h, wellicht leuke upgrade van mijn x3400h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Terrz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:32:
[...]

Mooie receiver hoor, benieuwd hoe die bevalt als je weer meer hoort.

Ps; ik heb wellicht interesse in je x3600h, wellicht leuke upgrade van mijn x3400h
PB!

Ik ben ooit begonnen in de studententijd metr een sr4600 en heb daarna nog 7 marantzen gehad en elke keer een beetje beter. En natuurlijk ook de bijbehorende speakers en sub geupgrade Maar eerlijk, de set is inmiddels 10x zo duur als toen, maar of het geluid ook 10x mooier is geworden...

Mijn grootste manco is mijn gehoor. Een verlies van 40db per oor. Wil ik dus lekker een film kijken, moet de set vol open wil ik het horen. Dat is niet fijn voor de buren. We hebben inmiddels een tweede huis buiten de stad welke wel vrijstaat, en ik heb mijn set daar naar toe verhuist, daar komt ie iets meer tot zijn recht.

[ Voor 52% gewijzigd door Lumics op 13-03-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Die Marantz, heel tof uiterlijk ook! ik ben er fan van!
Wel jammer dat ze vaak net wat te duur zijn om "even" te halen als upgrade.
Draai hier ook op een x3600h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Duclaasie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:10:
Afgelopen weekend eindelijk de akoestiek goed aangepakt. 6 panelen van Akuwoodpanel op 50x50 vuren balken met Isolena Optimal schapenwol isolatie er achter. Dit geeft een behoorlijke boost aan de hele ruimte en behalve voor muziek weergave is de algehele spraak verstaanbaarheid ook een stuk beter!

***members only***
Heel mooi! Zwarte afdekramen voor je WCD was nóg mooier geweest ;)
Als je zo'n setup van panelen + isolatie moet vergelijken met gordijnen aan beide zijden van de woonkamer, heeft dit dan nog meer impact op de akoestiek?
Ik zie dat jij rolgordijnen 'in de dag' hebt, wij hebben duo-plisse + kamerhoge gordijnen + laagpolig vloerkleed. Ik heb nog nooit issues gehad met akoestiek, maar die panelen zien er wel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
sexy hoor.
tevreden? oh wacht. verkouden...jammer nog even geduld dan.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:58
Mooie deal, bijna de prijs van de 60...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Tehh schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Heel mooi! Zwarte afdekramen voor je WCD was nóg mooier geweest ;)
Als je zo'n setup van panelen + isolatie moet vergelijken met gordijnen aan beide zijden van de woonkamer, heeft dit dan nog meer impact op de akoestiek?
Ik zie dat jij rolgordijnen 'in de dag' hebt, wij hebben duo-plisse + kamerhoge gordijnen + laagpolig vloerkleed. Ik heb nog nooit issues gehad met akoestiek, maar die panelen zien er wel mooi uit!
Ja, dit is echt wel van een andere orde dan een paar dikke gordijnen. Door de latten heb je zowel diffusie als absorberen, wat je met gordijnen sowieso nooit haalt. Daarnaast is er door de vulling ook een breedbandiger effect dan je met gordijnen zult bereiken.

Dat rolgordijn doet klankmatig heel weinig, maar op de radiator (wanneer die geen warmte hoeft te leveren) kan ik met magneten een Akotherm paneel met vilt afwerking plaatsen. Dat doet veel meer dan zo’n dun gordijntje, omdat einde radiator vrijwel op het eerste reflectiepunt zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D42qho_57DZe9gmkXORgIKJ4kKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWUgdcXw05scQRnngpTS2tFM.jpg?f=fotoalbum_large

Een hoogpolig tapijt moet hier eigenlijk ook nog, of behandeling van het plafond op het eerste reflectiepunt. Het blijft echter een woonkamer in een huurhuis, dus dat weerhoud wel een beetje om nog (veel) verder te gaan. Klankmatig is het nu namelijk ook al bijzonder goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:24
Mijn Lack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vOL1zYDCerm4p9_8CTjyjQzwBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fBdjfgGp0ZKDfvWEpQJNdNp.jpg?f=fotoalbum_large

Close-up van de streaming, processing en versterking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kllPdgG8kOg30wYkvvKCdKRQrVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTu0MCRpj8hXCjcO6yGTPq7e.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt hier af en toe TV gekeken, af en toe casual gegamed en veel naar muziek geluisterd, films zijn minder belangrijk, vandaar de keuze voor een 2.1. De inmiddels bijna antieke TV voldoet nog. De (meeste) snoeren, kabels en powerbricks zitten in een witte Hama Kabelbox.

Streamer & PC en nauwelijks gebruikte BlueRay/DVD spelerDeze drie apparaten zijn met HDMI kabels aan een Philips 32PFL3017H gekoppeld, de TV is aan de DAC geknoopt met een digitale coax kabel, en de DAC aan een lijningang van de Project.

Versterking/DACSpeakers
  • Acoustic Energy AE100i
  • Polk Audio PSW202 sub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Wauw 😄 Doet me erg denken aan hoe ik ooit begon met hifi toen ik net een huis gekocht had.

Een stuk minder "extreem" dan de meeste zaken die we hier voorbij zien komen maar wat mij betreft ook zeer welkom. :Y)

Leuk om te zien en zoals altijd met deze hobby zal de setup over 10 jaar er waarschijnlijk heel anders uit zien. Geniet van het avontuur en stuur zo nu en dan nog eens een update.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Uiteindelijk besloten om voor- en eindversterking niet compleet te scheiden. Aan de ene kant omdat ik met de Emotiva XPA-2 en XPA-5 tot maximaal 7 kanalen zou komen en prijzen van HDMI 2.1 pre/pro's waren ook niet geheel aantrekkelijk. Oftewel Denon AVR-4520 en Emotiva eruit en een receiver om "alles" aan te sturen in een AURO-3D 9.1 setup (compatibel met Dolby Atmos 5.1.4).

Speakers zijn al jaren hetzelfde, alleen de Heights zijn nieuw:
  • Front speakers: Focal Chorus 826W - 30th Anniversary Limited Edition
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W - Special Edition
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W - Special Edition
  • Heigth speakers: Focal Dôme Flax
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra (op SVS Soundpath)
Front:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yksxXgmHzEGl7OszeOGGAUuHAGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOhgbGWSNnyF7yPNNpQmXlrB.jpg?f=fotoalbum_large

Rear:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WQ1w08XSdqDRLuC2V3L6xud-5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mre2Ntcjou27rgkkuzgyfeds.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur
  • Receiver: Denon AVC-A1H
  • Beeld: LG OLED77G1RLA
  • Eindversterker front left: Advance Paris X-A220 Evo
  • Eindversterker front right: Advance Paris X-A220 Evo
  • Mediastreamer: Nvidia Shield TV Pro (2019)
  • Mediastreamer: Logitech Squeezebox Touch
  • Gameconsole: Sony Playstation 5 Pro
  • Gameconsole: Microsoft XBox Series X - Halo Edition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmPyTYQ2gDNRCkd7jFk5oHfw8iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5otv6dglO46By5Mna1C4VmDA.jpg?f=fotoalbum_large

Geen foto van achter het meubel (en daarmee het gros van de kabels) maar voor het totaalplaatje, bekabeling
  • Luidsprekerkabel 5.0.0: Van den Hul - The Magnum Hybrid
  • Luidsprekerkabel Height: Van den Hul - The Snowline
  • Subwoofer: Van den Hul - The Sub Hybrid
  • HDMI: UGreen
  • Optisch: Van den Hul - The Optocoupler mK II
  • Analoog: Van den Hul - The Well
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qnMvll_nQ92QaDWhA9OSZyXzR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kithMlFScycOWDBliwGy5Mmd.jpg?f=fotoalbum_large

To do/wish list:
  1. Van den Hul contacteren dat mijn HDMI kabels niet matchen met de rest O-)
  2. Tweede subwoofer (aan de achterzijde) om naar 5.2.4 te gaan.
  3. Dirac aanschaffen ter vervanging van Audyssey XT32 (wel even wachten tot een aanbieding, Black Friday?)
  4. Front speakers vervangen door... Focal Sopra N°2?

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 15-03-2025 23:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxxXPVQcKRiowEjHDb249BpJ0RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLAN9L5KmyHRK7SAMhTFWhHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wsYYlN9mrqA2_fleLNwIrTLzJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loJNo43yDjPWWzxFcAeGKK9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ga met hulp de tv naar achteren verplaatsen of dat beter is ivm jaloezieën, maar kans is dat dat ook niet helpt

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 15-03-2025 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:37
@FeaR

Voordat je Dirac gaat aanschaffen, zou ik je deze gratis tool willen aanraden.
Je moet wel een beetje handig zijn met computers.

YouTube: A1 Evo Neuron

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +28 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set-up is nu eerst wel klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3Kh3OOEs35q6W89ZG0VT6oYP.jpg

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3

- 2x Elac Debut Reference DBR-62
- 2x Jamo S 810

- Sony PS5 Pro
- Sony PS-HX500
- Sony PSTwo (verstopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:09
Ziet er netjes uit. Bij al dat zwarte moeten de speakers ook nog een keer meekleuren of niet? En Eefje de Visser gespot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Die passen prima in het interieur en zijn qua prijs/kwaliteit nauwelijks te verslaan, dus zullen nog wel wat jaartjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
Eefjeeeee!!!! heerlijk album

sorry offtopic
Metal Mark schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:34:
Ziet er netjes uit. Bij al dat zwarte moeten de speakers ook nog een keer meekleuren of niet? En Eefje de Visser gespot :-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 20:28
Recent mijn Focal Aria's + center vervangen voor een setje KEF R7 + R2 META's .
Op de planning:
Eindversterker vervangen
Akoestiek van de kamer aanpakken
Toch maar een keer aan REW beginnen

Bedoeling is dat het setje mee kan groeien met alle toekomstige veranderingen. Dat zit wel goed voor de komende jaren. Ik heb nog een setje ISO acoustics liggen welke er binnenkort onder gaan, maar hoe dan ook erg tevreden met de speakers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pw6xHSum1ifXfhW8FKipmaTJYAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDRgPY4h3YFGF6uB0VqeHDRW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

[Afbeelding]
Zou je willen delen (mag ook in PB als je dat liever doet) waar je de cinema 40 voor dat mooie bedrag hebt gevonden? Alvast bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lumics
bebopper schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
[...]

Zou je willen delen (mag ook in PB als je dat liever doet) waar je de cinema 40 voor dat mooie bedrag hebt gevonden? Alvast bedankt!
Weer een mooie ! https://doublepoint.nl/se...s-av-receiver-zilver-goud

€ 1799 en dan met de code HIFI15 15% is die nog maar €1529

Ik zou hem bijna zelf kopen voor de handel.. maar er is hier vast een ander liefhebber. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 13-04-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Lumics @bebopper Dit topic is om te showen wat je hebt staan en om mee te genieten van wat andere mensen hebben staan. Prijzen, aanbiedingen en waar ze te koop zijn, zijn hier off topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Haas schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:18:
[Afbeelding]

Wat leuk, deel 50! Ik volg al sinds het eerste deel dit topic. Tijd om eens mijn huidige setup te delen. :)

Wat is er te allemaal te zien en niet te zien:
Cambridge Audio CXA80
Project-Audio X2
iFi Audio ZEN Phono
Sonos Port
Q Acoustics 3050i
LG 55B6V 55" OLED TV
AppleTV 4K
Meze 99 Classics
AudioQuest Dragonfly Cobalt
AudioQuest PowerQuest 2
Bekabeling van AudioQuest Evergreen, Forest en Pearl.

[Afbeelding]

Ook heel blij met het Audio-Technica VM740ML element. :*)
Wat een heerlijke sfeer...glas wiskey en geniet.
Goed element ook. Draai een Dual met Audio Technica..

Lege plek komt een 7 kanalen eindversterker t.z.t.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vH2sg-OSIpYf7zO-i3QlPS_SrMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9xd8MpOUMubCVIeS5LWorf4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1CNhS7gaptPN4Ud2-YO91wuMCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3Quc8uIIePKKEKrb9DfhnMK.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Voor nu is dit de setup! Wij gaan binnenkort verhuizen, dan wil ik een groter nieuwer OLED TV kopen en een cinewall bouwen.

De nieuwe woonkamer is ongeveer een keer zo groot als wat wij nu hebben. Ik vraag mij af of de speakers dan nog voldoende zijn.

Wat zie je?

TV: Philips 55 inch 2019 OLED Ambilight
Geluid: JBL MA7100HP met een 5.1 Harman Kardon ts2bq set
PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6nJkhIFL5EDfatvAwoWA9uMagA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6lZsRstlL3KLBfI4JRws5rBS.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Kimberly op 01-05-2025 16:23 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Deze speakers zijn wel echt klein, maar als je wensen niet zo hoog zijn en ze voldoen dan prima. Ik heb zelf eerlijk gezegd nooit zo gemerkt dat speakers in een grotere ruimte opeens te zacht klinken of zo. Als je dezelfde afstand hebt van oor tot speaker dan lijkt me dat geen issue. Wel klinkt elke ruimte altijd weer anders.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
the-body schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:39:
Deze speakers zijn wel echt klein, maar als je wensen niet zo hoog zijn en ze voldoen dan prima. Ik heb zelf eerlijk gezegd nooit zo gemerkt dat speakers in een grotere ruimte opeens te zacht klinken of zo. Als je dezelfde afstand hebt van oor tot speaker dan lijkt me dat geen issue. Wel klinkt elke ruimte altijd weer anders.
Helemaal mee eens. Zou eerst verhuizen, als dat huis op orde is dan eens gaan oriënteren of er andere luidsprekers nodig zijn (iets met WAF).

Tevens zal in een ander huis/ruimte de akoestiek totaal anders zijn, hetgeen invloed zal hebben mocht je voor andere luidsprekers gaan.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• franswes
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-05 15:54
Hierbij update van mijn Home Cinema Set-up :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvBsvjJF5phPvxokJxomuTKfh9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LKA2irm8E6JhE8ueuRuTeWq.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung TV 75 inch Crystal UHD HDR
Bowers & Wilkins Soundbar Panorama 3
Wharfdale Speakers Diamond 220 Series
Denon Turntable DP-400 met AT-VM95E/H Element
Panasonic BluRay Player DP-UB424

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAKkKeHPvDsZCRfB2BBJnvsdo9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2IKjhh2IpylobPN6JnUp6CR.jpg?f=fotoalbum_large

Ikea Meubel Lack ( 4 x gestapeld )
Dali Speakers Spektor Vokal
Marantz AV Surround Receiver NR 1510
Marantz Network Audio Receiver NR 1200
Marantz Integrated Amplifier PM 6007
Marantz CD Player CD 6007
Yamaha Subwoofer System YST-FSW050

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_7wyWX9Xhl_yHZ65Z7POyPL5rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeqr4pB8UYfmWSv9kikesmj5.jpg?f=fotoalbum_large

Marmitek Surround Anywhere 221
Auna Speakers Surround System

[ Voor 64% gewijzigd door franswes op 10-05-2025 17:30 . Reden: Aanvulling items ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
franswes schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:58:
Hierbij update van mijn Home Cinema Set-up :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En wat zien we hier allemaal voor moois? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswes
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-05 15:54
Terrz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:06:
[...]

En wat zien we hier allemaal voor moois? 8)
Zojuist weergegeven . . .tekst was weggevallen . . . :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasH91
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22-05 07:55
Hierbij mijn set. is net nieuw. woonkamer moet nog worden verbouwd om alles mooi weg te werken en op te hangen. (tips altijd welkom).:)

- Philips 43PUS8507/12
- Marantz NR1711
-Cyrus One (Nu nog als eindversterker)
- 2 Etude Ikaros(?) De speakers staan niet vrij, ik weet het, kan nu helaas even niet anders
- NAD C 525BEE cd-speler
- Sony PS-242
- Niet op de foto, een LG Blu-ray speler

in de toekomst zal de setup verder uitgebreid wordenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kd9NuOTLnyHn-V9LNjqV_ODQyXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq8IHw50wZWnqsuxvMe8GtWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UblLkZRLu9YGzmmLXvxciaAwbRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdPGJNZMIyUVquQkr2lEvQhE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
@BasH91 Ik neem aan dat je die draaitafel wel rechtstreeks op de Cyrus 1 versterker aansluit en niet via de Marantz? Er zit namelijk best een goede Phono voorversterker in de Cyrus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasH91
@Roderiktweaker Ik heb hem nu aangesloten op de Marantz, nog niet gebruikt. Dus de Cyrus gaat een beter geluid geven dan de Marantz? Ik ga hem omprikken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
BasH91 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:05:
@Roderiktweaker Ik heb hem nu aangesloten op de Marantz, nog niet gebruikt. Dus de Cyrus gaat een beter geluid geven dan de Marantz? Ik ga hem omprikken in ieder geval.
Je kunt het altijd proberen je hebt dan natuurlijk geen mogelijkheid meer tot het afstand bedienen van het volume natuurlijk. Net mijn Cyrus 1 verkocht voor net iets te goedkoop (80 euro), maar was lang niet gebruikt en had wat onderhoud nodig. Wat ik me ervan kan herinneren klonk het top, wel een hoofdtelefoon uitgang die niet automatisch de luidsprekers afschakelde, dat was erg onhandig.

[ Voor 24% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasH91
Roderiktweaker schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Je kunt het altijd proberen je hebt dan natuurlijk geen mogelijkheid meer tot het afstand bedienen van het volume natuurlijk.
Als het geluid beter is dan heb ik dat er wel voor over. bedankt voor de tip!

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 11-09 16:27
Na twee jaar is het wel weer tijd voor een foto. Met name afgelopen jaar veel upgrades gedaan o.a. dac, streamer, luidsprekers en TV. Heel tevreden! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJnLM5tjBNilE0Ab2ve9BM4gGG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5F0QWKgJkn3fYGTqe9kYaJKp.jpg?f=fotoalbum_large

Cambridge Audio CXA80
Project-Audio X2 met Audio-Technica VM740ML
iFi Audio ZEN Phono
Sonos Port -> BlueSound NODE ICON
Q Acoustics 3050i -> Q Acoustics 5050
LG 55B6V 55" OLED TV -> LG C3 65” OLED
AppleTV 4K
AudioQuest PowerQuest 2

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:30
Haas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:34:
Na twee jaar is het wel weer tijd voor een foto. Met name afgelopen jaar veel upgrades gedaan o.a. dac, streamer, luidsprekers en TV. Heel tevreden! :)

[Afbeelding]

Cambridge Audio CXA80
iFi Audio ZEN Phono
AppleTV 4K
AudioQuest PowerQuest 2
Shut up and take my money… ;)

Heel smaakvol ingericht, en ziet er als een heel fijne ruimte uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Ja kan zo de catalogus in van bijvoorbeeld Q Acoustics d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

[Afbeelding]

Cambridge Audio CXA80
iFi Audio ZEN Phono
AppleTV 4K
AudioQuest PowerQuest 2
Ziet er mooi uit!
Is dat een akoestisch wand achter de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
NicoHF schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:29:
[...]

Ziet er mooi uit!
Is dat een akoestisch wand achter de tv?
Bedankt voor het compliment!
Nee, ik heb geen akoestische wand meer sinds afgelopen maand. Ik heb twee jaar lang Acupanel gehad maar dat had nauwelijks effect. De nieuwe bank gaf wel een heel ander geluidsbeeld. Grappig hoeveel invloed het interieur dan eigenlijk heeft op geluid.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Haas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor het compliment!
Nee, ik heb geen akoestische wand meer sinds afgelopen maand. Ik heb twee jaar lang Acupanel gehad maar dat had nauwelijks effect. De nieuwe bank gaf wel een heel ander geluidsbeeld. Grappig hoeveel invloed het interieur dan eigenlijk heeft op geluid.
Heb ooit ergens gelezen dat 90% van het geluidsbeeld bepaald wordt door de ruimte/kamer. Maar kan het mis hebben.

Mooie ruimte trouwens. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 15:10
BasH91 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:47:
Hierbij mijn set. is net nieuw. woonkamer moet nog worden verbouwd om alles mooi weg te werken en op te hangen. (tips altijd welkom).:)

- Marantz NR1711
- Cyrus One (Nu nog als eindversterker)
- 2 Etude Ikaros(?) De speakers staan niet vrij, ik weet het, kan nu helaas even niet anders
Leuk dat je een oude cyrus als eindversterker gebruikt. Dat merk heeft mooie versterkers gemaakt. Vanaf de versie 6/8 zitten er ook wel meer mid-range producten bij, dus dan moet ff uitzoeken welke nog goed is.

Ik kan me nog een aovnd herinneren dat een Cyrus III enrom grote speakers feilloos kon aansturen. Van zacht tot hard, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:55
RemiB schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Leuk dat je een oude cyrus als eindversterker gebruikt. Dat merk heeft mooie versterkers gemaakt. Vanaf de versie 6/8 zitten er ook wel meer mid-range producten bij, dus dan moet ff uitzoeken welke nog goed is.

Ik kan me nog een aovnd herinneren dat een Cyrus III enrom grote speakers feilloos kon aansturen. Van zacht tot hard, zonder problemen.
Grote speakers zegt niets over het rendement. Vaak zijn kleine monitoren met laag rendement lastiger aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 09:53

[Afbeelding]

Cambridge Audio CXA80
iFi Audio ZEN Phono
AppleTV 4K
AudioQuest PowerQuest 2
Leuk, heb je genoeg aan die 5050s zonder center speaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:51
Mooie Poulsen lamp ook.PH 2/3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
drvinnie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:12:
[...]

Leuk, heb je genoeg aan die 5050s zonder center speaker?
Jazeker, de centerspeaker mis ik niet. Ik ben gek van stereo i.p.v. surround geluid maar ik luister dan ook graag naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
pman63 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:13:
Mooie Poulsen lamp ook.PH 2/3?
Bedankt, naast de bank staan sinds kort twee Louis Poulsen PH 3/2 lampen. :) Heel blij mee!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a317pJBGym3BW6hxOQfK6LZAxkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVzqNl0GP6Nfp7nSycgtGUMx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v00BWEmXhK1orotWfKrtMncln6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iPfDPZxiwcPXaV0ja6iNTuE.jpg?f=fotoalbum_large

NAD eindversterker Classic-serie Hypex UcD eindtrap en een buizen CD speler erbij. Denon is een geweldige reciever maar voor een aardig stukje muziek komt het te kort.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Een 'lig-bioscoop' geklust in mijn slaapkamer. Waarin je ook nog kan gamen! Computer is op basis van een Deepcool CH160. Audio is een Logitech Z-5500 (5.1) maar dan met een Klipsch subwoofer (versterker van de Logitech is daarin ingebouwd). TV is een 42" LG C5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWMPmZxEMCYRbvxCerjl-HmbVTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZTtCAMbqx394XXt71pAIpU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHFZFTTFg9fWnfxNgAR6Y2yF72c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QC11y64rz5TXS4BxIjabHA4y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-sBSC33qEYVBtdzsm4arFN5CfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71SmQSsTkaZ1wejQ5Xc3hA6c.jpg?f=fotoalbum_large

De gewone bioscoop is een zit-bioscoop en die ziet er zo uit (details in mijn sig):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_Qk8tLZyIax5Si1f_0UYd4jv7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv40MfhLEz7sugKYaNWtuvP6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Julian op 29-06-2025 20:19 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Vandaag nieuw speelgoed binnengekregen. Reden voor de verandering was dat ik eigenlijk te weinig films keek om de setup te verantwoorden voor mijn gevoel en daardoor een mooie kans zag om eens wat anders te kopen. Kon de oude setup voor een erg nette prijs kwijt en dat opende de deur om een versterker te kopen van McIntosh. Totaal niet nodig maar vind dit vanaf mijn jeugd al zo gaaf dat ik het heel graag eens thuis wilde hebben staan en dat is nu gelukt.

Wat je ziet:
- McIntosh MSA5500
- Sonus Faber Sonetto V G2
- Rega Planar 1 plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsy9ZvMA6QOCy__SxeR1U8avZCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBeCAyq7mzj2z6lpf8qhL4wY.jpg?f=fotoalbum_large

Het is zeker een verandering aangezien er eerst Primare stond gecombineerd met Dynaudio maar ik denk dat ik hier wel heel gelukkig van ga worden.

Er wordt nog het eea veranderd (zoals een ander tv meubel. Dit was nu nog een noodoplossing). Zodra het allemaal op de finale plek staat zal ik wat meer foto’s maken

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Dan is de platenspeler nu wel een beetje uit verhouding met de rest van de set 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Duclaasie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:30:
Dan is de platenspeler nu wel een beetje uit verhouding met de rest van de set 🤣
Klopt inderdaad 😂 maar de bankrekening is ook een beetje uit verhouding nu dus die gaan we eerst maar eens rustig aanvullen. Dan zal deze zeker geüpgrade worden ben ik bang

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Tijn96 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:08:
[...]

Klopt inderdaad 😂 maar de bankrekening is ook een beetje uit verhouding nu dus die gaan we eerst maar eens rustig aanvullen. Dan zal deze zeker geüpgrade worden ben ik bang
Linn LP12 of iets soortgelijks ? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
TheKerremenke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Linn LP12 of iets soortgelijks ? 😇
Feickert Woodpecker met een Glanz toonarm 😍 of een Garrard 401 in een mooie solide plint 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:51
[quote]Tijn96 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:56:

Wat je ziet:
- McIntosh MSA500
- Rega Planar 1 plus

[quote]

Prachtige set!
Gefeliciteerd

Maar moet het niet de McIntosh MSA5000 zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bergenfietsen schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:09:
[quote]Tijn96 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:56:

Wat je ziet:
- McIntosh MSA500
- Rega Planar 1 plus

[quote]

Prachtige set!
Gefeliciteerd

Maar moet het niet de McIntosh MSA5000 zijn?
Thanks! Het moest de MSA5500 zijn. Klein foutje
Duclaasie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:31:
[...]

Feickert Woodpecker met een Glanz toonarm 😍 of een Garrard 401 in een mooie solide plint 😍
Allemaal gaaf! Zit nu te kijken naar een Music Hall Stealth.

Maar voordat er iets gekocht gaat worden gaan we eerst eens weer wat geld bij elkaar sprokkelen (en andere dingen doen :+ )

[ Voor 32% gewijzigd door Tijn96 op 30-07-2025 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Tijn96 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:14:
[...]

Thanks! Het moest de MSA5500 zijn. Klein foutje

[...]

Allemaal gaaf! Zit nu te kijken naar een Music Hall Stealth.

Maar voordat er iets gekocht gaat worden gaan we eerst eens weer wat geld bij elkaar sprokkelen (en andere dingen doen :+ )
Voor dat geld zou ik een platenspeler willen die accurater op toeren blijft. 0,3% is echt niet best, zeker voor een direct drive. Een Technics SL1300G of SL1500 doet dat bijvoorbeeld veel beter. Wow en Flutter is ook niet heel indrukwekkend.

De arm lijkt losjes gebaseerd op de arm die Yamaha op de YP-D8 gebruikte. Als die net zo goed is, dan is het een pareltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Tijn96 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:56:
Vandaag nieuw speelgoed binnengekregen. Reden voor de verandering was dat ik eigenlijk te weinig films keek om de setup te verantwoorden voor mijn gevoel en daardoor een mooie kans zag om eens wat anders te kopen. Kon de oude setup voor een erg nette prijs kwijt en dat opende de deur om een versterker te kopen van McIntosh. Totaal niet nodig maar vind dit vanaf mijn jeugd al zo gaaf dat ik het heel graag eens thuis wilde hebben staan en dat is nu gelukt.

Wat je ziet:
- McIntosh MSA5500
- Rega Planar 1 plus

[Afbeelding]

Het is zeker een verandering aangezien er eerst Primare stond gecombineerd met Dynaudio maar ik denk dat ik hier wel heel gelukkig van ga worden.

Er wordt nog het eea veranderd (zoals een ander tv meubel. Dit was nu nog een noodoplossing). Zodra het allemaal op de finale plek staat zal ik wat meer foto’s maken
Prachtige McIntosh! Ik luisterde poosje geleden vaak naar McIntosh music, een soort muziek app van McIntosh. Helaas is dat er niet meer. Veel luisterplezier met deze set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Duclaasie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:45:
[...]

Voor dat geld zou ik een platenspeler willen die accurater op toeren blijft. 0,3% is echt niet best, zeker voor een direct drive. Een Technics SL1300G of SL1500 doet dat bijvoorbeeld veel beter. Wow en Flutter is ook niet heel indrukwekkend.

De arm lijkt losjes gebaseerd op de arm die Yamaha op de YP-D8 gebruikte. Als die net zo goed is, dan is het een pareltje.
Ik ga volgend jaar eens langzaam beginnen met luisteren en me er verder in verdiepen. Had nog helemaal niet naar de specs gekeken eerlijk gezegd 😅. Maar ook dat gaat weer een leuk proces worden
NeWSJuNK schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:31:
[...]

Prachtige McIntosh! Ik luisterde poosje geleden vaak naar McIntosh music, een soort muziek app van McIntosh. Helaas is dat er niet meer. Veel luisterplezier met deze set.
Dankjewel! Dat lukt al heel aardig. Kan de hele avond staren naar de vu meters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOWVLDm7hOuabT1-9rMIZh5-OyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVlugamxtRdJ1AeeXwJAq53o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Tijn96 op 31-07-2025 23:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:32
Ik heb een 98 inch tv gekocht (tcl 98c6k), de kijkafstand is ongeveer 5,5 meter. Een user had gevraagd of ik er een foto van wilde maken om in dit topic te plaatsen. Ik wil er misschien een een (bluetooth)speakersetje aan koppelen voor mooier geluid en dan kunnen de kids ook Spotify vanaf hun telefoon luisteren in de woonkamer.

We zijn blij met de tv. We zijn geen expert qua beeld & geluid. Hiervoor hadden we een Samsung UE55NU8000 en dat was ook prima totdat we (vrouwlief) het tijd vond om de bank tegen de muur te zetten en toen vond ik het beeld (55 inch) wat klein worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMEv_-aoyRWmyz196ku2BbZfY6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVRAsAjDiLoiYtzsniGTx9TA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bravertal op 21-08-2025 08:18 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
Bravertal schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:17:
Ik heb een 98 inch tv gekocht (tcl 98c6k), de kijkafstand is ongeveer 5,5 meter. Een user had gevraagd of ik er een foto van wilde maken om in dit topic te plaatsen. Ik wil er misschien een een (bluetooth)speakersetje aan koppelen voor mooier geluid en dan kunnen de kids ook Spotify vanaf hun telefoon luisteren in de woonkamer.

We zijn blij met de tv. We zijn geen expert qua beeld & geluid. Hiervoor hadden we een Samsung UE55NU8000 en dat was ook prima totdat we (vrouwlief) het tijd vond om de bank tegen de muur te zetten en toen vond ik het beeld (55 inch) wat klein worden.

[Afbeelding]
Hij lijkt geen 98 inch door de grootte van de ruimte, terwijl het natuurlijk echt een lel van een TV is :D. Ik projecteer 100 inch op 3,5 meter kijkafstand, dat geeft wel echt het bioscoop gevoel.

Het afspelen van geluid via bluetooth speakers geeft vaak enige vertraaging/delay. Voor muziek wellicht niet heel storend, maar tijdens het kijken van content wel. Ik vind het zelf enorm storend als beeld en geluid niet synchroom lopen. Je TV heeft een optische en 3.5mm jack uitgang, ik zou kijken naar speakers die je op die manier aan kunt sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Thanks voor het posten, ik was namelijk inderdaad wel even nieuwsgierig naar je setup d:)b

Wat @Terrz zegt zie ik ook........dat ding lijkt zeker geen 98 inch zo in jouw situatie :)

En ook zijn opmerking over BT klopt.....ik zou hier een deftige soundbar onder zetten zodat je geluidsbeleving wat meer in verhouding is met je beeldbeleving.

ik ziet niet zo in de soundsbars maar ik zou kijken er 1 was die je dus ook met BT kan benaderen door je kids terwijl de TV uitstaat.

De soundbar zelfs zou ik optisch aansluiten. Een 3,5mm jack splitten naar 2xRCA voor je soundbar zou mijn keuze niet zijn (allicht meer onderbuikgevoel hoor).

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

[Afbeelding]
Wat een TV en nog verbleekt die de grote muur en tv kast 😂

Zou hier toch wel een betere audio set bij plaatsen hoor.
Vloerstaanders zou wellicht niet gaan, maar paar monitor speakers op de tv kast en een subwoofer erbij moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19

Audione0

Strijdt der titanen

Toch maar weer upgrade (althans vind ik)

Cambridge audio 651R surround receiver eruit en een Arcam AVR 5 erin. (CA gaat de verkoop in)

Wat je ziet:

Arcam AVR5 Zonder upgrades zoals Dirac live en HDMI 2.1 8K (Dit ga ik later upgraden, dan heb je inweze een AVR11)

- Boston M350 als fronts
- SVS SB1000 pro
- B&W HTM62
- NAD C558 platen speler

Boston M-Surround worden nog opgehangen die dienst moeten doen als Atmos of surround back.

Wat je niet ziet, of in de audiomeubel verstopt

- Boston M250 als surround
- Audiolab netfilter
- Cambridge audio Azur 651A
- Cambridge audio Azur 651C CD speler
- Cambridge audio Azur 650BD blueray speler
- ART DJPRE II phono/line voorversterker voor de platenspeler
- Nvidia Shield tv Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRB2plOf5dmE1kYPKJJMDV7xoec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAiF0dlGoIRODkopc656sygn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4e-PJ-U_GrTlWprdWprdNIMjKDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAewJm29Wn7K54vvBPzSLtIa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI-3syNUVMW7SRdZZm1FkRRXrr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cmFxoRdxxboJlaZdrKofhno.jpg?f=fotoalbum_large

Nu doorsparen voor een JVC beamer en 21:9 scherm, zodat de LG C4 naar de slaapkamer kan verhuizen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 05-09-2025 22:15 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Audione0 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:17:

Cambridge audio 651R surround receiver eruit en een Arcam AVR 5 erin. (CA gaat de verkoop in)

Wat je ziet:

Arcam AVR5 Zonder upgrades zoals Dirac live en HDMI 2.1 8K (Dit ga ik later upgraden, dan heb je inweze een AVR11)

- Boston M350 als fronts
- SVS SB1000 pro
- B&W HTM62
- NAD C558 platen speler

Boston M-Surround worden nog opgehangen die dienst moeten doen als Atmos of surround back.

Wat je niet ziet, of in de audiomeubel verstopt

- Boston M250 als surround
- Audiolab netfilter
- Cambridge audio Azur 651A
- Cambridge audio Azur 651C CD speler
- Cambridge audio Azur 650BD blueray speler
- ART DJPRE II phono/line voorversterker voor de platenspeler
- Nvidia Shield tv Pro

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu doorsparen voor een JVC beamer en 21:9 scherm, zodat de LG C4 naar de slaapkamer kan verhuizen :P
Dit vind ik nou leuk. Boston acoustics zuilen! Hoe klinkt dat ? Ik heb nog steeds de A25 en die klinken voor het geld fenomenaal goed. Ik ga ze binnenkort koppelen aan een WIIM Amp Ultra als 2e set. Ik heb nog een Boston acoustics Center speaker te koop...mocht je interesse hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:22
Audione0 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:17:

Heerlijk he, Arcam O+ . Speel nu zelf al een paar jaar met de SA20, wat een beest.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

NeWSJuNK schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:24:
[...]

Dit vind ik nou leuk. Boston acoustics zuilen! Hoe klinkt dat ? Ik heb nog steeds de A25 en die klinken voor het geld fenomenaal goed. Ik ga ze binnenkort koppelen aan een WIIM Amp Ultra als 2e set. Ik heb nog een Boston acoustics Center speaker te koop...mocht je interesse hebben ;)
Wat een leuk bericht om te ontvangen.

De Boston-speakers klinken bijzonder goed, een mooie balans tussen laag, midden en hoog, en ze zijn zeer muzikaal. Gezien de prijs zijn het uitstekende luidsprekers.

Ik overweeg om de Dirac Live-licentie aan te schaffen om de receiver icm de speakers akoestiek verder te optimaliseren. Ik denk dat er nog winst te behalen valt, waardoor de Bostons nóg beter tot hun recht komen.

Mag ik vragen welke Boston center speaker je te koop hebt? Hopelijk betreft het de M-Center?
Laurens85 schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:22:
[...]

Heerlijk he, Arcam O+ . Speel nu zelf al een paar jaar met de SA20, wat een beest.
De SA20 is een fraai apparaat apparaat om te zien, en sluit uitstekend aan bij de rest van de productlijn!

Bij het bekijken van het binnenwerk valt op dat de SA20 is uitgerust met een ringkerntransformator. Het is opmerkelijk dat dit bij de AVR5 niet het geval is. Van een merk als dit zou men verwachten dat dergelijke voedingen standaard worden toegepast.
Niet dat ik het mis, de AVR5 doet uitstekend zn werk.

[ Voor 25% gewijzigd door Audione0 op 08-09-2025 10:06 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:50
Audione0 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:07:
[...]

De Boston-speakers klinken bijzonder goed, een mooie balans tussen laag, midden en hoog, en ze zijn zeer muzikaal. Gezien de prijs zijn het uitstekende luidsprekers.

Ik overweeg om de Dirac Live-licentie aan te schaffen om de akoestiek verder te optimaliseren. Ik denk dat er nog winst te behalen valt, waardoor de Bostons nóg beter tot hun recht komen.

Mag ik vragen welke Boston center speaker je te koop hebt? Hopelijk betreft het de M-Center?

[...]

De SA20 is een fraai apparaat apparaat om te zien, en sluit uitstekend aan bij de rest van de productlijn!

Bij het bekijken van het binnenwerk valt op dat de SA20 is uitgerust met een ringkerntransformator. Het is opmerkelijk dat dit bij de AVR5 niet het geval is. Van een merk als dit zou men verwachten dat dergelijke voedingen standaard worden toegepast.
Ik weet niet of je een receiver hebt die Audyssey ondersteunt, zo ja, zou ik OCA zijn algoritmes er op loslaten. Beter en gratis dan Dirac! Het heeft wel echt een hoog Tweaker gehalte, maar het is echt bizar mooi en je hebt ook nog eens controle over een hoop zaken om het de Tweaken.

https://www.avsforum.com/...non-marantz-only.3324025/

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Laatst online: 07:14
Koldur schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet of je een receiver hebt die Audyssey ondersteunt, zo ja, zou ik OCA zijn algoritmes er op loslaten. Beter en gratis dan Dirac! Het heeft wel echt een hoog Tweaker gehalte, maar het is echt bizar mooi en je hebt ook nog eens controle over een hoop zaken om het de Tweaken.

https://www.avsforum.com/...non-marantz-only.3324025/
OCA werkt alleen met Denon en Marantz, dus dat zal niet gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
ErikG2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:00:
[...]

OCA werkt alleen met Denon en Marantz, dus dat zal niet gaan werken.
Ahhh, ja, net even niet goed genoeg verder gelezen, dacht dat de versterker/receiver niet gemeld was, maar dat is inderdaad geen Denon of Marantz. Misschien tijd om over te stappen :+ ?
Het verschil is echt fenomenaal, het is alsof je nieuwe speakers, betere plaatsing, de beste nieuwe receiver en betere akoestiek tegelijk hebt gekregen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:29
Koldur schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:03:
[...]

Ahhh, ja, net even niet goed genoeg verder gelezen, dacht dat de versterker/receiver niet gemeld was, maar dat is inderdaad geen Denon of Marantz. Misschien tijd om over te stappen :+ ?
Het verschil is echt fenomenaal, het is alsof je nieuwe speakers, betere plaatsing, de beste nieuwe receiver en betere akoestiek tegelijk hebt gekregen.
Vind dat wel bijzonder. Ik heb ook een Arcam maar dan met Dirac licentie erbij. Ik ben meerdere volledige dagen bezig geweest met een vriend (componist/sounddesigner). Alles ingemeten, plaatsingen uitgemeten, etc. Echt volgens het boekje.

En wat ik ook doe, mijn speakers klonken altijd alsof er een doek overheen lag. Alle soundstage en dynamiek weg. Alles wat ik mooi vond aan de speakers. En ik lees dat wel vaker.

Ik was enorm underwhelmed door de software en het effect. En heb na een stuk of 5 metingen over de afgelopen 2 jaar, keer op keer dat ik de Dirac filter uit laat, veel mooier.

Betreft een 5.1 setup van Sonus Faber (Olympica Nova + Gravis III)

Ik zou zo'n licentie dan ook afraden. Zou flinke spijt hebben gehad als ik daar voor had moeten betalen. Wat toch een relatief hoog bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Inverted_World schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:02:
[...]

Vind dat wel bijzonder. Ik heb ook een Arcam maar dan met Dirac licentie erbij. Ik ben meerdere volledige dagen bezig geweest met een vriend (componist/sounddesigner). Alles ingemeten, plaatsingen uitgemeten, etc. Echt volgens het boekje.

En wat ik ook doe, mijn speakers klonken altijd alsof er een doek overheen lag. Alle soundstage en dynamiek weg. Alles wat ik mooi vond aan de speakers. En ik lees dat wel vaker.

Ik was enorm underwhelmed door de software en het effect. En heb na een stuk of 5 metingen over de afgelopen 2 jaar, keer op keer dat ik de Dirac filter uit laat, veel mooier.

Ik zou zo'n licentie dan ook afraden. Zou flinke spijt hebben gehad als ik daar voor had moeten betalen. Wat toch een relatief hoog bedrag is.
Het grootste probleem is, dat die algoritmes boosten en boven de 300Hz hun werk doen. Beide is erg slecht voor de kwaliteit van het geluid. Oca haalt alleen pieken weg en stemt alles perfect af m.b.t. timing en fase.
Met Audyssey had ik dat ook altijd, maar met Oca zijn script echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
[...]

Heb je er wel nog een curve overeen gegooid op het laatst? Ik gebruik de Harman curve (+4 geloof ik) zonder is het een zeer vlakke lijn.

Moet ik wel zeggen dat ik mijn subwoofers al van te voren afgesteld heb met minidsp. (2 subs naar 1 output)

*Wel even geleden dat ik dit gedaan heb, draait al jaren als een zonnetje. Leercurve van dirac is zeer hoog.

Edit: 7.2.4 setup, maar bij lange na niet zulke dure speakers als die van jou :) belangrijkste is natuurlijk dat jij het goed vindt klinken, niet wat volgens een lijntje of cijfertje het beste zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door LuisjeNL op 08-09-2025 12:45 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-09 14:37
[...]

Als je met plaatsingen uitgemeten, bedoelt dat je de microfoon als het ware in een uitgemeten grid heb geplaatst. Dan zou ik adviseren eens te proberen een meting te doen met de microfoon op meer willekeurige posities.

Als ook: Oppassen voor overcorrectie en geen nulls willen corrigeren. Laptop gebruiken en niet de app. Microfoon dan ook op de laptop aansluiten.

Daarnaast biedt Dirac op al hun pakketten een trial aan van 14 dagen. Dus altijd de mogelijkheid te kijken wat het doet voor jouw situatie voor je het product koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Audione0 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:07:
[...]

Ik overweeg om de Dirac Live-licentie aan te schaffen om de receiver icm de speakers akoestiek verder te optimaliseren. Ik denk dat er nog winst te behalen valt, waardoor de Bostons nóg beter tot hun recht komen.

Nee is gewoon de A serie. De units lijken wel ietwat hetzelfde. Maar ik zou dan ook zeker voor de M serie gaan.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik hoor trouwens een hele hele licht brom/Hum in de receiver, niet heel storend, je hoort het bijna niet vanaf een afstand. En sowieso niet hoorbaar als er een muziekje op laag volume gedraaid wordt.
Is dit een mankement, om de receiver terug te brengen, onder garantie? Of valt een hele lichte brom onder de marge...?

[ Voor 23% gewijzigd door Audione0 op 10-09-2025 08:59 ]

• TheKerremenke
  • Nu online
Audione0 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:57:
Ik hoor trouwens een hele hele licht brom/Hum in de receiver, niet heel storend, je hoort het bijna niet vanaf een afstand. En sowieso niet hoorbaar als er een muziekje op laag volume gedraaid wordt.
Is dit een mankement, om de receiver terug te brengen, onder garantie? Of valt een hele lichte brom onder de marge...?
Kan standaard zijn. Kan een ground loop zijn? Fase van stroom verkeerd om?

Zonder info/type/merk is er weinig zinnigs over te zeggen nu. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Audione0 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:57:
Voor kleine vragen is er Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic
Grotere vragen en problemen benodigen een eigen topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste