Ik heb laatst voor jellyfin media server een mini servertje naast mijn NAS gehangen omdat de NAS geen docker kon draaien (te oud) en een nieuwe best duur is (1U 19”), terwijl de NAS functie eigenlijk nog prima is, en het mini servertje een veel betere server is. Ik ben als gebruiker vertrouwd met Linux maar die kennis is best roestig (en incompleet kwa netwerk beheer), maar met hulp van Google Gemini (wel zelf goed op blijven letten!) heb ik het naar mijn beste weten optimaal in mijn netwerk geïntegreerd, docker containers met Jellyfin, Transmission, en omdat ik toch bezig was, AdGuard Home.
In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.
Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…
Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.
Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…
In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.
Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…
Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.
Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…

:strip_exif()/f/image/mRPeSqFFdPPJYZA1Z5MmtZc0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KmJK8vtnNsebYuJoKqOHzWwd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dyJnTD0Acc0SQwP2BfD6u9KI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DYJypThdbGCfms6340BNfGMq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C6nxodBqB2qqWsup6qH1Pvv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2eTeF7k7f47QhyxZ9ER1zjCX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eNMe1dgGuya3SBWFq7Fp6VTF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1PP179P5kNm8mUauPQSsWkYE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qhnaem0NIJY7C8koGVxjVuny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ptBMtev1SAtMXrVcOlnGhOhB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IShASbVNkdHYALVxKP91Fp6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QzTprS6BkMvX8KM9uXXWo0OO.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h59jERh93wQ8QiReiz8OEnnP.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rrbJgVHA6nbSUYVEbO2aEkS3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nFy3aglldX0jxpCbZvDCiOQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/89nxpnmIA4IUyzqqdKzsCoEE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mKnQBH4GVbCChgjmyF8k1nxu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IfEpU10fSxmfxvUuAGwkMBnP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/exxzIZpdvjlnEuZMID7N9TCl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yciQt01VPex3F8n0EC7hQ3KJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ogc1Xn87t6uAuS9xSnrl88hC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nPtIZdOj5xssAFrYlQ4nUQhx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1yKtYVQWcSUxWdgMFTU6DyrS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NwLpEuuMjGl9SlF9wpQPnvLq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rE2JIWq9Wn5VMVPsvh2BKsM2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CMt4npyA8uxd0UVJIplfj4B8.jpg?f=fotoalbum_large)