Ik heb onze zolder afgewerkt over de laatste paar jaar, alles met OSB platen, zoals je kan zien. Daarin heb ik een stukje gereserveerd voor de thuis cinema ervaring die ik al lang wou. Voorlopig is het dus nog volledig kaal.
Ik heb àlles 2de hands gekocht via de verschillende online kanalen, maar het meeste via V&A, hier op Tweakers. (Dit is duidelijk een on-a-budget setup)
Momenteel heb ik het volgende:
- 55" LG E7N
- Denon AVR-S750H
- Onkyo speakerset SKS-HT588 (5.1 installatie)
- Minisforum UM350 (AMD Ryzen 5 3550H + 16 GB ram), Ubuntu desktop + Jellyfin client
(In de kelder heb ik een servertje staan dat dienst doet als streaming machine (jellyfin Server + samba share)
- LOGITECH K400 Plus Touch Wireless
Ik wou ook een manier om de rears om te hangen zonder in de muur iets vast te maken, dus heb ik van OSB ook maar zuilen gemaakt die dienst doen als ophangers (precies op oor hoogte)

Zo ziet de setup er nu uit:

(Film die aanstaat is "Dune II" voor de volledigheid)
Ik heb een Audyssey calibration microphone aangesloten en de meting gedaan voor room correction. Nu ben ik hier al lang aan het meelezen en had ik ergens gelezen van REW +
a1 acoustica Deze heb ik dan ook gebruikt en daarmee de instellingen gedaan. Ik heb de standaard A1 acoustica perset geselecteerd ( er was ook een specifieke Denon preset, maar ik heb voorlopig deze ingesteld)
Ik moet nog een aantal dingen doen, maar wou het toch nu al eens delen:
- Kabels die teveel zijn opruimen
- Kabels beter weg werken achter tafeltje (iemand ideeën voor?)
- Switch ophangen aan de onderkant van tafeltje zodat die niet meer zichtbaar is (3d Print is klaar)