• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

angerfist-yentl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:10:
Ik ben geboren in de jaren 80 en op gegroeid in de jaren 90/00 en het begon als kind mijn ouders hadden een Sony stereotoren met een audio spectrum analyzer en ik zelf had later een Philips stereo toren met een VFD scherm met een Grafische spectrum analyzer. En later had ik er nog één met een VU meter.

Tegenwoordig heb je dit niet meer dus daar begon mijn zoektocht naar een apparaatje dat deze functie op zich kon nemen. Hebben meer tweakers warme gevoelens naar dit soort schermpjes die reageren op de muziek? het is tegenwoordig allemaal zo minimalistisch en kaal :-(

Eind vorige jaar heb ik dus een een Douk Audio VFD253 aangeschaft en ik ben er erg blij mee en dit wil ik toch even delen met jullie ^^

Het mooie is dat het in de basis een klokje is en dat het alleen een spectrum analyzer is zodra er muziek afgespeeld word en veel van dit soort apparaten hebben tegenwoordig alleen een eigen ingebouwde microfoon die het geluid op pikt maar zodra je een beetje volume hebt vallen die vaak weg omdat de ingebouwde microfoon last heeft van clipping dus uiteindelijk uitgekomen bij dit merk omdat je ze via kabels rechtstreeks aansluit op je versterker.

Ze hebben ook hele mooie VU meters te koop alleen die zijn wel iets hoger geprijsd en zijn zelfs compatible met buizen versterkers omdat ze een load zetten op de input die je niet gebruikt zodat je versterker niet stuk gaat.
[YouTube: Douk Audio VFD253 Bluetooth 5.0 VFD Clock Music Spectrum]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zelf heb hem aangeschaft via Ali-express daar kost hij nu rond de 60/65 euro
Mijn WiiM Ultra heeft wel een ingebouwde VU meter die ik aan kan zetten. Voor de rest heb ik niets vergelijkbaars.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fazPBkXe0c-aJ699HZ9y7l6Tpss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QS0TLRSmZcU9BrAjEQxuFGto.jpg?f=fotoalbum_large

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:51
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:46:
[...]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).
Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.

• san.okk
  • Niet online
[...]

Ziet er netjes uit!
Het is inderdaad geen goedkoop meubel. We hebben alternatieven bekeken, maar gekozen voor volledig maatwerk over 6 meter, tot aan het plafond, inclusief elektra en verlichting. Materiaal en arbeid zijn simpelweg duurder geworden.

Voor ons woog het totaalplaatje en het gemak zwaarder dan de prijs.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
@san.okk ik vind de prijs eigenlijk meevallen voor maatwerk over zon oppervlakte. En daarnaast mag het resultaat er ook wel echt zijn!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:

[Afbeelding]
Mooi spul. Zo krijg je het zelfs als je goed bent met hout zelf heel moeilijk.
De linkse vakken lijken als ik inzoom ondieper dan de vakken boven de tv. Klopt dat of bedriegt de foto?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iMode
TweakGP schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.
Geen onzin, google maar eens.. en dat zeg ik letterlijk, zelf maken.

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡
En een pakje boter is nog goedkoper…. Wat een onzin.

En laat ik nou zelf een (hobby) meubelmaker zijn en ook soms zelf met Ikea bouw. Het geld gaat in de afwerking en in de uren zitten. Iets waar jij overduidelijk geen enkel verstand van hebt. Voor een commerciële meubelmaker die zijn gereedschap moet afschrijven en wat moet verdienen met zijn uren is het een meer dan fatsoenlijk bedrag.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat je niet helemaal bewust bent van materiaalkosten en uurtarieven ( of de prijs van een hedendaagse auto :P ) Vindt het enorm meevallen gezirn de afmetingen in ieder geval! En mooi resultaat voor het geld!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ziet er zeer mooi uit, maar... groot nadeel is dat je nooit een grotere Tv kunt kopen.
Ook al zou je nu geen behoefte hebben aan een grotere Tv, je weet niet hoe je er over 5 jaar over denkt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-02 16:48
TweakGP schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:48:
[...]

En een pakje boter is nog goedkoper…. Wat een onzin.

En laat ik nou zelf een (hobby) meubelmaker zijn en ook soms zelf met Ikea bouw. Het geld gaat in de afwerking en in de uren zitten. Iets waar jij overduidelijk geen enkel verstand van hebt. Voor een commerciële meubelmaker die zijn gereedschap moet afschrijven en wat moet verdienen met zijn uren is het een meer dan fatsoenlijk bedrag.
Klopt zeker wat je zegt. 14 jaar geleden een salontafel laten maken door een bevriende meubelmaker. Kreeg het dus voor de vriendenprijs van 500 euro, zou eigenlijk 1000 zijn, en dat was dus 14 jaar terug. Voor zo'n grote kast met overal verlichting en zo strak afgewerkt is 10.000 geen gekke prijs. Het is natuurlijk heel veel geld maar zoiets kan je niet zomaar zelf, je hebt om te beginnen al een werkplaats nodig.

• san.okk
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:11:
[...]
Mooi spul. Zo krijg je het zelfs als je goed bent met hout zelf heel moeilijk.
De linkse vakken lijken als ik inzoom ondieper dan de vakken boven de tv. Klopt dat of bedriegt de foto?
De vakken zijn even diep. Alleen de tv komt iets naar voren, om ruimte te maken voor de beugel en stekkers
KillerBee schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 06:00:
Ziet er zeer mooi uit, maar... groot nadeel is dat je nooit een grotere Tv kunt kopen.
Ook al zou je nu geen behoefte hebben aan een grotere Tv, je weet niet hoe je er over 5 jaar over denkt.
Nee, dat is zeker waar. Dit is 65 inch. Ik zou die wand nog wel naar voren kunnen halen en de tv kunnen verzinken in de plaat (misschien 70 inch..?) maar voorlopig is dit het.
ErikG2 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 07:45:
[...]
Klopt zeker wat je zegt. 14 jaar geleden een salontafel laten maken door een bevriende meubelmaker. Kreeg het dus voor de vriendenprijs van 500 euro, zou eigenlijk 1000 zijn, en dat was dus 14 jaar terug. Voor zo'n grote kast met overal verlichting en zo strak afgewerkt is 10.000 geen gekke prijs. Het is natuurlijk heel veel geld maar zoiets kan je niet zomaar zelf, je hebt om te beginnen al een werkplaats nodig.
Ja het is helemaal in de werkplaats opgebouwd en in 1 dag geplaatst. Wij hebben beneden voor deurtje gekozen. Als we lades hadden genomen kwam er nog een bedrag bovenop.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-02 16:40
Voor en profi die maatwerk levert is de prijs vast wel marktconform, maar zelf maken is voor 1k wel mogelijk. Ben toevallig zelf bezig met zo'n wand op basis van Ikea spul. Grove berekening komt uit op precies 1k aan kasten, hout, ijzerwaren en verlichting. Dan alleen verf nog en een paar weekenden klussen. Die uren reken ik niet als zelfbouwer. Ieder zijn keuzes, budget en wensen, dit is niet bedoeld als kritiek!
Desalniettemin een heel mooie kastenwand, staat prachtig in de ruimte. Mag je terecht trots op zijn.

• Jag
Ik vermoed dat hier wat beter hout gebruikt is dan ikea materiaal.

En natuurlijk is het goedkoper als je het zelf bouwt. Je huis zelf bouwen is ook een stuk goedkoper. Duurt ook een heel stuk langer / dan is dat je baan. De één doet dat graag zelf, de ander betaalt een vakman en gaat zelf naar zn werk. En voor vakwerk, pun intended, vind ik dit een hele nette prijs. En dat het dan ook goedkoper kan minder relevant.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57
Zullen we weer ontopic gaan met mooie set ups om te showen? 😏

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:22
Ik heb laatst voor jellyfin media server een mini servertje naast mijn NAS gehangen omdat de NAS geen docker kon draaien (te oud) en een nieuwe best duur is (1U 19”), terwijl de NAS functie eigenlijk nog prima is, en het mini servertje een veel betere server is. Ik ben als gebruiker vertrouwd met Linux maar die kennis is best roestig (en incompleet kwa netwerk beheer), maar met hulp van Google Gemini (wel zelf goed op blijven letten!) heb ik het naar mijn beste weten optimaal in mijn netwerk geïntegreerd, docker containers met Jellyfin, Transmission, en omdat ik toch bezig was, AdGuard Home.

In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.

Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…

Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.

Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33
karel-jacobse schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:04:
Ik heb laatst voor jellyfin media server een mini servertje naast mijn NAS gehangen omdat de NAS geen docker kon draaien (te oud) en een nieuwe best duur is (1U 19”), terwijl de NAS functie eigenlijk nog prima is, en het mini servertje een veel betere server is. Ik ben als gebruiker vertrouwd met Linux maar die kennis is best roestig (en incompleet kwa netwerk beheer), maar met hulp van Google Gemini (wel zelf goed op blijven letten!) heb ik het naar mijn beste weten optimaal in mijn netwerk geïntegreerd, docker containers met Jellyfin, Transmission, en omdat ik toch bezig was, AdGuard Home.

In de woonkamer en mijn “mancave” heb ik een Apple TV 4K als media speler, en hoewel de jellyfin client op de Apple TV nog redelijk rudimentair is (wordt aan gewerkt) is de client op alle andere iOS devices echt top. In mijn thuisbioscoop heb ik ook een Apple TV, maar aangezien mijn Dune Vision 4K veel beter beeld maakt van HDR en DV op mijn HDR10 projector gebruik ik die daar voor films. En omdat de Dune eigenlijk een Android doosje is werkt de jellyfin client voor Android daar perfect op. En door in te stellen dat voor het afspelen altijd de interne speler gebruikt moet worden heb ik altijd optimaal beeld via de LLDV (player led DV) interne speler.

Het wachten is op een update van de Apple TV client voordat ik 100% tevreden ben. Infuse zou ook werken (heeft jellyfin ondersteuning), en dat is ook altijd nog een optie (hele mooie speler), maar de lifetime subscription staat me vooralsnog een beetje tegen… Maar nu ik het schrijf denk ik weer: waarom ook niet…

Anyway, de VideoStation library op de NAS werd niet meer ondersteund (werkte nog wel), de Collection Management op de Dune had ook zijn beste tijd gehad. Mijn Infuse werd niet meer geüpdate. En al die dingen moesten apart ingesteld worden om de informatie van de NAS en het internet af te halen. En nu is het hele media server gedeelte voor alle services mijn huis centraal geregeld. En de NAS komt alleen nog uit hibernation als ik daadwerkelijk een film kijk.

Anyway, lang verhaal kort: een echte aanrader. Maar misschien wist iedereen hier dat al…
Akkoord, maar kan je misschien beter hier plaatsen: Jellyfin ervaringen en discussie

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:22
X-DraGoN schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:07:
[...]

Akkoord, maar kan je misschien beter hier plaatsen: Jellyfin ervaringen en discussie
Daar weet echt iedereen het al.

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33
karel-jacobse schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Daar weet echt iedereen het al.
_O-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt altijd alles zelf maken, als je maar genoeg tijd en energie hebt. Er komt een moment dat je meer geld dan kostbare vrije tijd hebt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• iMode
Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:49:
[...]
Je kunt altijd alles zelf maken, als je maar genoeg tijd en energie hebt. Er komt een moment dat je meer geld dan kostbare vrije tijd hebt ;)
Tijd zat, energie en geld helaas niet ;)

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:10
Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:49:
[...]

Maybe you're doing it wrong ;)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ilKCtMziJZogVRYBeKhBVbfd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/69hFf8z42gKUkmhpEDg4YIsN.jpg
Toch van LCR maar weer naar een 3.1 setup.
Ik miste het LFE kanaal en dit micro subje vult het laag perfect aan van mijn speakers, zelfs de gigantische 3 weg center klinkt nu een stuk mooier.

Alle proemn in n drek

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Komt er uit zo’n kleine sub meer laag dan de stuk grotere fronts?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Terrz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:50:
Ik gok een one-note wonder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn. Vervolgens heeft je ruimte natuurlijk zijn eigen staande golven patroon en kan dat heel goed uitpakken als one note wonder. Het zou mijn keuze verder ook niet zijn, zeker niet voor LFE, ik hou van voldoende output. En zeker als je en beetje serieuze extensie wilt, moet je gewoon ook serieuze subs meebrengen met serieus membraan oppervlakte. In feite heb ik zelf ook maar tweeters staan met mn 10 inch subjes :+.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Terrz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:50:
Yep, het ding is ervoor gemaakt, er komen steeds meer micro subs op de markts, vooral de Kef KC62 heeft lovende reviews maar die kost 1400 euro.
Ook de SVS Micro 3000 doet het goed, wel alles naar verwachting natuurlijk, als je veel films kijkt en wilt trillen op je stoel moet je niet aan zoiets beginnen.

Een ander probleem is dat mijn fronts nu te dicht op de muur staan, er zit een basspijp aan de achterkant dus dat klonk nooit helemaal lekker, nu de lage tonen naar de sub gaan heb ik dat probleem niet meer.
Jag schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:57:
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn. Vervolgens heeft je ruimte natuurlijk zijn eigen staande golven patroon en kan dat heel goed uitpakken als one note wonder. Het zou mijn keuze verder ook niet zijn, zeker niet voor LFE, ik hou van voldoende output. En zeker als je en beetje serieuze extensie wilt, moet je gewoon ook serieuze subs meebrengen met serieus membraan oppervlakte. In feite heb ik zelf ook maar tweeters staan met mn 10 inch subjes :+.
Twee passive radiators zelfs :P
Het is deze: https://www.cambridgeaudi...oducts/speakers/minx/x201

Het ding hangt aan een Anthem met ARC en de output komt bijna exakt overeen met de curve die ARC probeert te halen, dus weinig correctie nodig :)
Het hoofddoel is muziek, en de 20hz probeer ik niet te halen, ik heb jarenlang een B&W ASW1000 gehad waarmee mn ramen trilden en de buurvrouw boos aanbelde dat de kopjes in haar kast rammelden maar die tijd is voorbij.

Ik had een sub op de vloer maar daar liep mn zoontje constant aan de knoppen te draaien of aan de kabels te trekken, daarom staat ie nu op de kast.

[ Voor 9% gewijzigd door Bierkameel op 24-01-2026 21:36 ]

Alle proemn in n drek

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:57:
Dat hoeft toch helemaal niet? Klein gesloten subje, of zit er een passive radiator in? Klein gesloten kan je corrigeren naar de diepgang die je maar wilt en een vlakke response geven. Alleen de output gaat zeer beperkt zijn.
Precies dat is het probleem. Daarom zegt alleen de frequentieresponse zo weinig.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
Bierkameel schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch van LCR maar weer naar een 3.1 setup.
Ik miste het LFE kanaal en dit micro subje vult het laag perfect aan van mijn speakers, zelfs de gigantische 3 weg center klinkt nu een stuk mooier.
Gaat ie ook in slaapstand bij laag volume?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

NeWSJuNK schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:47:
[...]

Gaat ie ook in slaapstand bij laag volume?
Ik heb er geen probleem mee, meestal moet je dan het volume van de sub iets omlaag schroeven en in de receiver verhogen zodat hij meer signaal krijgt.

Alle proemn in n drek

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Nieuwe woning...relatief zelfde setup in een andere setting...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9qHGJ3L4fSQ614MDdkpLuHQPvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRPeSqFFdPPJYZA1Z5MmtZc0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1cu09QkSe4vMaVSEtfUXE8GNVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmJK8vtnNsebYuJoKqOHzWwd.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

• The Eagle
@silitek specs? :)

En hebben je speakers wel voldoende ruimte zo? Oogt wat krampjes namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

The Eagle schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:09:
@silitek specs? :)

En hebben je speakers wel voldoende ruimte zo? Oogt wat krampjes namelijk.
Krap aan inderdaad gaat net...meer lucht had wel gemogen moet ik weer verhuizen.😆

Tubes....It's what make music music!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 13:46
Vanuit hier ook een kleine update!
Nieuwe spulletjes erbij vergeleken met 1 jaar? geleden.
Wat zie je hier?

2x Klipsch RP-5000F II
1x Klipsch RP-500C II
2x Klipsch RP-4000F
4x Klipsch R-40sa (atmos)
2x SVS SB-1000 op auralex subdude.
Denon X3800H + AC infinity cooling fans
Emotiva UPA-500
LG G5 77 inch Oled
Nvidia Shield Pro 2019

De planning: 2027?
Graag de subs willen inruilen voor ported, iets van 2x Klipsch rp-1200sw?
De surrounds willen inruilen voor de Klipsch RP serie 2 floorstanders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7aGeCpER0FkHnsnyfaOE1ptppU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyJnTD0Acc0SQwP2BfD6u9KI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_aBM2CdVe8VARkyz1s_srvCJMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYJypThdbGCfms6340BNfGMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9q1vi2bhankeIDcmfVE1428eDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7C6nxodBqB2qqWsup6qH1Pvv.jpg?f=fotoalbum_large

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
Eskimoo schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:53:
Vanuit hier ook een kleine update!
Nieuwe spulletjes erbij vergeleken met 1 jaar? geleden.
Wat zie je hier?

2x Klipsch RP-5000F II
1x Klipsch RP-500C II
2x Klipsch RP-4000F
4x Klipsch R-40sa (atmos)
2x SVS SB-1000 op auralex subdude.
Denon X3800H + AC infinity cooling fans
Emotiva UPA-500
LG G5 77 inch Oled
Nvidia Shield Pro 2019

De planning: 2027?
Graag de subs willen inruilen voor ported, iets van 2x Klipsch rp-1200sw?
De surrounds willen inruilen voor de Klipsch RP serie 2 floorstanders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien zo'n Atmos opzet met een mooie bank... Ik zit beetje met zelfde indelingsprobleem, dat de bank tegen de muur het beste is maar kan de surrounds dan niet goed kwijt zodat het vanachter komt. Ik zie 1 surroundspeaker op bank staan die naar voren wijst. De andere zie ik niet maar vraag me af: heb je in die opstelling wel voldoende surround-effect?

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 13:46
@OmeRobbie
1 van de RP-4000F staat inderdaad in de hoek. ( vloerstaande is het)
Ik hoor de surround nog dikke prima! het is inderdaad niet ideaal, maar er is geen andere oplossing mogelijk helaas! tenzij je voor bookshelfs gaat kiezen ooit.
De andere surround staat wel achter de bank, die net hoog genoeg is om er bovenuit te komen van de rugleuning.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tv: Philips 65” oled 807
Receiver: Sony str-dn1080
Speakers: Mordaunt Short avant 908i
Platenspeler: Sony ps-lx310bt
Mediaspeler: Apple tv 4k die flims draait via Infuse en een naa in de meterkast
Game: ps5 en nintendo wii u
Meubel: 2x ikea kastjes. Er moet nog eens een bovenplaat op maar we kunnen niks vinden wat we mooi vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxvplW-eoNaRgpq-eucXkEBhuQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eTeF7k7f47QhyxZ9ER1zjCX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5M3aGtubryN8LRg9wMJCYAjtUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNMe1dgGuya3SBWFq7Fp6VTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_9rvSAKh96iuWl5e607lHYc9wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PP179P5kNm8mUauPQSsWkYE.jpg?f=fotoalbum_large

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Foxke wat is jouw kijkafstand?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Foxke
  • Niet online
4,5 m. Het lijkt meer op de foto want groothoek.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Foxke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:31:
[...]

4,5 m. Het lijkt meer op de foto want groothoek.
ah juist, ik schrok al namelijk...ik zit ook op 4.5m van een 65". Jouw afstand leek idd veel groter.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• The Eagle
@Foxke Mooie setup zo, kijkt ongetwijfeld lekker rustig :)

Rechterspeaker geen last van de warmte van de haard?

• Foxke
  • Niet online
Nee, haard staat eigk ook nooit helemaal op max aan, dan word het veel te warm binnen 8)7
Het staat al 11 jaar zo, en merk geen verschil in geluid.

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:26
Foxke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:44:
Nee, haard staat eigk ook nooit helemaal op max aan, dan word het veel te warm binnen 8)7
Het staat al 11 jaar zo, en merk geen verschil in geluid.
Mooie setup! Hoeveel cm zit er tussen het tv-meubel en de haard? In mijn nieuwbouwwoning zou ik ongeveer 60cm tussen muur en tv-meubel hebben voor een vloerstaander, en ik vroeg mij af of dit voldoende is.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48
Fijne speakers! Ik heb ze ook gehad, geven een zeer mooi laag door de aan de zijkant ingebouwde grote woofers.

[ Voor 7% gewijzigd door sonsan op 03-02-2026 18:39 ]

• Foxke
  • Niet online
kaassouflé schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Mooie setup! Hoeveel cm zit er tussen het tv-meubel en de haard? In mijn nieuwbouwwoning zou ik ongeveer 60cm tussen muur en tv-meubel hebben voor een vloerstaander, en ik vroeg mij af of dit voldoende is.
Daar zit ongeveer 75 cm tussen
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit is het Post hier foto's en specs van je home cinema!-topic, waar je jouw homecinemaruimte, AV-apparatuur en andere dingen uit je kijk-en-luister-paradijs mag showen. Vragen wat iemand precies heeft staan, hoe het werkt, of hoe de beleving is, mogen zeker.

Aankoopadvies, meubeladvies, plaatsingsadvies en dergelijke zijn hier off-topic.