Mijn WiiM Ultra heeft wel een ingebouwde VU meter die ik aan kan zetten. Voor de rest heb ik niets vergelijkbaars.angerfist-yentl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:10:
Ik ben geboren in de jaren 80 en op gegroeid in de jaren 90/00 en het begon als kind mijn ouders hadden een Sony stereotoren met een audio spectrum analyzer en ik zelf had later een Philips stereo toren met een VFD scherm met een Grafische spectrum analyzer. En later had ik er nog één met een VU meter.
Tegenwoordig heb je dit niet meer dus daar begon mijn zoektocht naar een apparaatje dat deze functie op zich kon nemen. Hebben meer tweakers warme gevoelens naar dit soort schermpjes die reageren op de muziek? het is tegenwoordig allemaal zo minimalistisch en kaal![]()
Eind vorige jaar heb ik dus een een Douk Audio VFD253 aangeschaft en ik ben er erg blij mee en dit wil ik toch even delen met jullie ^^
Het mooie is dat het in de basis een klokje is en dat het alleen een spectrum analyzer is zodra er muziek afgespeeld word en veel van dit soort apparaten hebben tegenwoordig alleen een eigen ingebouwde microfoon die het geluid op pikt maar zodra je een beetje volume hebt vallen die vaak weg omdat de ingebouwde microfoon last heeft van clipping dus uiteindelijk uitgekomen bij dit merk omdat je ze via kabels rechtstreeks aansluit op je versterker.
Ze hebben ook hele mooie VU meters te koop alleen die zijn wel iets hoger geprijsd en zijn zelfs compatible met buizen versterkers omdat ze een load zetten op de input die je niet gebruikt zodat je versterker niet stuk gaat.
[YouTube: Douk Audio VFD253 Bluetooth 5.0 VFD Clock Music Spectrum]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik zelf heb hem aangeschaft via Ali-express daar kost hij nu rond de 60/65 euro
He who controls the Spice, controls the Universe.
:strip_exif()/f/image/QS0TLRSmZcU9BrAjEQxuFGto.jpg?f=fotoalbum_large)