• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

angerfist-yentl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:10:
Ik ben geboren in de jaren 80 en op gegroeid in de jaren 90/00 en het begon als kind mijn ouders hadden een Sony stereotoren met een audio spectrum analyzer en ik zelf had later een Philips stereo toren met een VFD scherm met een Grafische spectrum analyzer. En later had ik er nog één met een VU meter.

Tegenwoordig heb je dit niet meer dus daar begon mijn zoektocht naar een apparaatje dat deze functie op zich kon nemen. Hebben meer tweakers warme gevoelens naar dit soort schermpjes die reageren op de muziek? het is tegenwoordig allemaal zo minimalistisch en kaal :-(

Eind vorige jaar heb ik dus een een Douk Audio VFD253 aangeschaft en ik ben er erg blij mee en dit wil ik toch even delen met jullie ^^

Het mooie is dat het in de basis een klokje is en dat het alleen een spectrum analyzer is zodra er muziek afgespeeld word en veel van dit soort apparaten hebben tegenwoordig alleen een eigen ingebouwde microfoon die het geluid op pikt maar zodra je een beetje volume hebt vallen die vaak weg omdat de ingebouwde microfoon last heeft van clipping dus uiteindelijk uitgekomen bij dit merk omdat je ze via kabels rechtstreeks aansluit op je versterker.

Ze hebben ook hele mooie VU meters te koop alleen die zijn wel iets hoger geprijsd en zijn zelfs compatible met buizen versterkers omdat ze een load zetten op de input die je niet gebruikt zodat je versterker niet stuk gaat.
[YouTube: Douk Audio VFD253 Bluetooth 5.0 VFD Clock Music Spectrum]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zelf heb hem aangeschaft via Ali-express daar kost hij nu rond de 60/65 euro
Mijn WiiM Ultra heeft wel een ingebouwde VU meter die ik aan kan zetten. Voor de rest heb ik niets vergelijkbaars.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fazPBkXe0c-aJ699HZ9y7l6Tpss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QS0TLRSmZcU9BrAjEQxuFGto.jpg?f=fotoalbum_large

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:34
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
Onlangs hebben wij een kastenwand laten maken en leek het me leuk om deze hier te delen. Misschien hebben anderen er wat aan bij het maken van keuzes.

De kastenwand is volledig op maat gemaakt door een meubelmaker. De totale kosten lagen rond de €10.000. Het meubel is 6 meter breed, 45 cm diep en loopt tot aan het plafond. De TV is iets naar voren geplaatst zodat alle kabels netjes uit het zicht blijven.

Onder de TV zijn vakken gemaakt voor de PS5, Switch 2 en een netwerkswitch, alles bekabeld aangesloten. In verschillende vakken zitten stekkerblokken voor het opladen van alle gadgets.

De PS5 heeft geen aparte luchtafvoer in het meubel; tijdens gebruik staat het deurtje gewoon open. De verlichting is aangesloten via een Zigbee dimmer en wordt bediend in de Hue-app. Achter de TV zit een LED-strip voor indirect en rustig sfeerlicht. Voor de audio gebruik ik een Sonos Arc + Sub + 2x Play:1

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:03
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:46:
[...]
Ziet er netjes uit!
Maar 10.000 Euro? 10K? Tienduizend euro? Zoiets kan je voor een fractie van de prijs zelf maken, of laten maken.. En al helemaal met een IKEA hack… (Google maar eens Ikea hack kastenwand).
Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:46:
[...]

Ziet er netjes uit!
Het is inderdaad geen goedkoop meubel. We hebben alternatieven bekeken, maar gekozen voor volledig maatwerk over 6 meter, tot aan het plafond, inclusief elektra en verlichting. Materiaal en arbeid zijn simpelweg duurder geworden.

Voor ons woog het totaalplaatje en het gemak zwaarder dan de prijs.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
@san.okk ik vind de prijs eigenlijk meevallen voor maatwerk over zon oppervlakte. En daarnaast mag het resultaat er ook wel echt zijn!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
san.okk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:

[Afbeelding]
Mooi spul. Zo krijg je het zelfs als je goed bent met hout zelf heel moeilijk.
De linkse vakken lijken als ik inzoom ondieper dan de vakken boven de tv. Klopt dat of bedriegt de foto?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:34
TweakGP schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Onzin natuurlijk…. Zelfs als je IKEA kasten zou gebruiken ben je zo de helft kwijt. En dan heb je niet de uitstraling van het hout zoals je hier ziet. En moet je alles zelf doen.

Ik vindt het voor een meubelmaker nog best meevallen. Hier gaan gewoon best veel uren in zitten.
Geen onzin, google maar eens.. en dat zeg ik letterlijk, zelf maken.

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:03
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Zoals ik zeg vindt ik het een prachtig meubel maar 10K bizar veel geld, mijn auto koste de helft🤡
En een pakje boter is nog goedkoper…. Wat een onzin.

En laat ik nou zelf een (hobby) meubelmaker zijn en ook soms zelf met Ikea bouw. Het geld gaat in de afwerking en in de uren zitten. Iets waar jij overduidelijk geen enkel verstand van hebt. Voor een commerciële meubelmaker die zijn gereedschap moet afschrijven en wat moet verdienen met zijn uren is het een meer dan fatsoenlijk bedrag.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
iMode schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat je niet helemaal bewust bent van materiaalkosten en uurtarieven ( of de prijs van een hedendaagse auto :P ) Vindt het enorm meevallen gezirn de afmetingen in ieder geval! En mooi resultaat voor het geld!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit is het Post hier foto's en specs van je home cinema!-topic, waar je jouw homecinemaruimte, AV-apparatuur en andere dingen uit je kijk-en-luister-paradijs mag showen. Vragen wat iemand precies heeft staan, hoe het werkt, of hoe de beleving is, mogen zeker.

Aankoopadvies, meubeladvies, plaatsingsadvies en dergelijke zijn hier off-topic.