Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franswes
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-05 15:54
Dilirium1978 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Hoe bevallen de Spector centers? Zelf nog op zoek naar een goede center, altijd al gecharmeerd van Dali.
Boven verwachting : wel dubbel aangesloten op de enkele center aansluiting van de NR1510 . . ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:46
Dilirium1978 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Hoe bevallen de Spector centers? Zelf nog op zoek naar een goede center, altijd al gecharmeerd van Dali.
Heb ook al een tijdje Dali spektor vokal draaien.
Klinkt prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dilirium1978
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 08:59
Binnenkort ga ik er eentje bestellen. Met name het formaat is voor mij ideaal.

Voor de volledigheid mijn spul: (foto volgt)

LG 50" tv
NAD T778 in dienst als voorversterker
2x Audiophonics M400ET purify mono's
DIY speakers; Anthology van Speaker design works met curved cabinets.
https://www.speakerdesignworks.com/anthology
Ac infinity aircom cooler
Nvidia shield
Standaard el cheapo kabels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRmfQz3QvK5JJ9_0D9xc_ezfrvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuBTJvCdLaFrXEdgm9Omrvsv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9FtnX0t4t47PwxH3hEoyI1WLpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kisT3LLNWbS8LRlyLB5uFD7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYbU-U6yNzfVvBtrooLA9mDe4IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxeBACnzuc9AOff5nIUGEeem.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Dilirium1978 op 23-08-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswes
Dilirium1978 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:55:
Binnenkort ga ik er eentje bestellen. Met name het formaat is voor mij ideaal.

Voor de volledigheid mijn spul: (foto volgt)

LG 50" tv
NAD T778 in dienst als voorversterker
2x Audiophonics M400ET purify mono's
DIY speakers; Anthology van Speaker design works met curved cabinets.
https://www.speakerdesignworks.com/anthology
Ac infinity aircom cooler
Nvidia shield
Standaard el cheapo kabels

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik jouw "spul" bekijk, zou ik niet gaan voor de Dali Spektor maar minimaal voor de Dali Oberon Vokal of Dali Oberon Grand Vokal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

franswes schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Als ik jouw "spul" bekijk, zou ik niet gaan voor de Dali Spektor maar minimaal voor de Dali Oberon Vokal of Dali Oberon Grand Vokal
Meh beide MTM designs, leuk als je er recht voorzit maar dan nog niet ideaal.
De centerspeaker is bij films en series erg belangrijk en ik zou voor een 3 weg center gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
Bierkameel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

Meh beide MTM designs, leuk als je er recht voorzit maar dan nog niet ideaal.
De centerspeaker is bij films en series erg belangrijk en ik zou voor een 3 weg center gaan.
Ik zal mij er eens wat beter in verdiepen. We zitten altijd recht voor de tv dus dat is geen probleem op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswes
Vraag blijft alleen : waar ga je Dali center speaker op aansluiten ?

Aan de NAD natuurlijk , maar loopt dat dan wel synchroon met de front speakers met aparte mono eindversterkers ?

[ Voor 40% gewijzigd door franswes op 24-08-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dilirium1978
franswes schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:19:
Vraag blijft alleen : waar ga je Dali center speaker op aansluiten ?

Aan de NAD natuurlijk , maar loopt dat dan wel synchroon met de front speakers met aparte mono eindversterkers ?
Dat gaat Dirac prima oplossen gok ik. Anders is handmatig de delay instellen ook een optie als ik me niet vergis.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Geen setup die de meeste likes gaat halen hier, maar zelf wel tevreden over :).

Mijn vorige setup bestond namelijk uit diy speakers en een tv aan een aangepaste B&O vloerstandaard, gecombineerd met twee subwoofers en een minidsp HD en veeeeelste veel kabels over de vloer. (fyi, Ik ben allergisch voor tv meubels :+)

En op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee, maar omdat ik nu nog in een huurwoning zit wou ik er ook niet teveel geld aan kwijt zijn.

Deze B&W panorama 2 kwam uit in 2015, had toen een nieuwprijs van 2000,-. Na 2-3 jaar was hij EOL (o.i.d.) en werd hij te koop aangeboden voor 800,-. Tegenwoordig zie je ze tweedehands voor rond de 250-350,-. Dus deze heb ik van Marktplaats gehaald.

Zo ver ik weet is dit de enigste soundbar die zonder externe subwoofer (ik wilde geen kabels meer zien) nog acceptabel klinkt. Doordat er relatief grote drivers in zitten.

De tv komt ook van marktplaats, een simpele full HD 55 inch lcd. Beeldkwaliteit is ruk, maar ik kijk dan ook amper tv, vooral af en toe YouTube.

Heel strikt genomen heeft de tv wel een nieuwprijs van 1,6k. Maar dat komt omdat dit zo'n zakelijke tv was die gemaakt is om 24/7 te draaien. (hogere kwaliteit componenten, betere koeling etc). Dus ideaal voor in de tuinhuis later ;).

Achter de tv zit nog een Apple TV 4K. En rechts op de muur zie je nog een stuk van een akoestisch paneel (Akotherm) bekleed met katoenen stof van Vlisco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpuLSJ186l-X0RZ2ms0LDWaA7Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bToW7TcdzV0vykRzkb5JX140.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-09 13:55
Mijn vorige post (remkay in "Het grote Audiomeubel topic!") is van ruim 3 jaar geleden en daarom tijd voor een update. Vanwege enkele uitbreidingen is mijn Ikea LACK rack een beetje opgehoogd. De basis bestaat uit 6 LACK tafeltjes. Voor de zijkanten heb ik de legplanken gebruikt van de Ikea LACK kasten, die ik via MP nog op de kop kon tikken. Voor de zwarte look heb ik zwarte meubelfolie gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwRMByOXR-7C0le9p5LLjB61iJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaUHaud5uIpFrDpHUH3NOO6u.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn uitgangspunt is dat elke HDMI bron zowel over de linker TV, de echter TV als over beide TV te zien en te horen moest zijn. Daarvoor heb ik nodig een Inakustik HDMI Matrix Switch 4x2, een 2e receiver van Pioneer en mijn oude KEF's, die perfect in de kast passen.
Verder gaan alle analoge bronnen via de Advance Acoustic voorversterker, die tevens als koptelefoonversterker voor 2 Sennheisers dient, via de rec-out naar de Pioneer LX72 receiver, zodat de volume/toonregeling alleen de koptelefoons dient.
Alle HDMI bronnen zijn op de HDMI matrix switch aangesloten, waarbij het geluid van de HDMI bronnen ook via digital coax naar de Advance voorversterker gaat, vanwege de goede DAC daarvan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdIWcj78vlwi6s7GQsKejTikrhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXszFmwZFnq58SJLOTMgCafd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn mediaverzameling staat op een NAS elders. Achter een van de rode panelen bevindt zich een Cisco SG300 managed switch. Tussen mijn woonkamer en mijn NAS ligt geen ethernet, alleen een coax kabel. Voor IP over coax gebruik ik een MoCA adapter. Achter een ander rood paneel zitten coax splitters, coax versterkers en de MoCA adapter. In de meterkast bevinden zich eveneens coax splitters, een coax versterker en de Moca adapter.

Voor Radio/TV gebruik ik coax. Met 3 ontvangers in de woonkamer, TV in de keuken, en 2 Fritz DVB-C repeaters is TV via IP geen oplossing, vanwege de noodzaak om voor elke TV een settop box te kopen en de beperking van TV apps, dat je maar een beperkt aantal keer mag inloggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14MV0u_HRz-sOAwFlpnYi3PevLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gi02dSzlguLoebNB9axTqTkk.png?f=fotoalbum_large

Mijn setje wil ik nog uitbreiden naar een 5.1 systeem. Wordt vervolgd :)

Specs:
- Advance Paris eindversterker
- Advance Acoustic voorversterker
- Magnat DAB/streamer
- Raspberry Pi met Volumio
- Pioneer receiver 2x.
- Pioneer Blue-Ray Player
- Pioneer CD-Player
- Pioneer HDMI switch
- Dual platenspeler
- ADJ db-display MKII DB Display
- HDI Dune HD Duo 4k
- Android Mediaplayer
- Dynavox voor schone stroom

- KEF speakers 3x
- B&W CM10 S2
- B&W ASW 10CM sub

- Samsung 65" TV 2x
- Inakustik HDMI Matrix Switch 4x2.
- Chromecast 2x. Streamen naar TV links of TV rechts.
- Cisco SG-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:55
@remkay

Ik begrijp dat jullie thuis een compleet andere smaak hebben qua programma's :+ volgens mij heb ik jou setup wel eens eerder voorbij zien komen.

Mooi in elkaar gezet en fijne kabelmanagement!

Lichtpuntje...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:34
ik zou nooit 2 tv's naast elkaar willen, zit je vrouw een of ander programma te kijken waar mannen je huis een make over geven en jij voetbal, en dan allebei gezellig een koptelefoon op? Moet er niet aan denken.
Ik kijk sowieso nauwelijks TV dat scheelt, af en toe een film op de PC. Ons TV'tje is ook maar 45"of zo groter is niet nodig
Voor de kerstfilm pak ik meestal mijn oude beamert, en dan een scherm voor de deur.... het LOTR seizoen komt er weer aan, kannie wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:58
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reden van twee TV's naast elkaar, je ziet het niet vaak in ieder geval haha. Lijkt me heel intens om beiden afzonderlijk naar iets anders te kijken. En je hebt dus ook soms dezelfde bron tegelijk op beiden TV's in sommige situaties?

Wel props voor het allemaal aansluiten en wegwerken van kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door Inverted_World op 24-10-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-09 14:37
Inverted_World schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:09:
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reden van twee TV's naast elkaar, je ziet het niet vaak in ieder geval haha. Lijkt me heel intens om beiden afzonderlijk naar iets anders te kijken. En je hebt dus ook soms dezelfde bron tegelijk op beiden TV's in sommige situaties?

Behalve in sport(gok)cafés of van die lui die dat sfeertje in huis proberen te creëren. Ieder z'n ding, ik krijg al koppijn als ik te lang naar de foto kijk.

Vraag mij ook af of het stereobeeld niet wegvalt met die afstand tussen de speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remkay
Inverted_World schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:09:

Haha, het gebeurt zelden dat er naar 2 verschillende films wordt gekeken. Wat dacht je van een gezellige open haard op de andere TV? Of muziek afspelen op TV1 en door de content bladeren op TV2? Maar daarvoor heb ik nu Volumio en de Magnat streamer, die via een app te benaderen zijn. Soms houd ik ook wel mijn camera's om het huis in de gaten via TV2. Daarvoor is de Android mediaplayer (Firefox). Mogelijkheden genoeg. Daar komt bij dat mijn huis niet hoef te delen. Geen WAF om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Wat voor metalen plaat is dat? Ziet er handig uit namelijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
remkay schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Haha, het gebeurt zelden dat er naar 2 verschillende films wordt gekeken. Wat dacht je van een gezellige open haard op de andere TV? Of muziek afspelen op TV1 en door de content bladeren op TV2? Maar daarvoor heb ik nu Volumio en de Magnat streamer, die via een app te benaderen zijn. Soms houd ik ook wel mijn camera's om het huis in de gaten via TV2. Daarvoor is de Android mediaplayer (Firefox). Mogelijkheden genoeg. Daar komt bij dat mijn huis niet hoef te delen. Geen WAF om rekening mee te houden :)
Eigenlijk meer een multi-monitor setup dan 2x TV kijken voor de TV functionaliteiten haha! Verkeerd ingeschat dus :-) Thanks voor het toelichten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
ShittyOldMan schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Wat voor metalen plaat is dat? Ziet er handig uit namelijk.
Gevonden op Amazon.de. Zoek op "gatplaat", "geperforeerde plaat" of "montageplaat" en je vindt ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
greentea schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Behalve in sport(gok)cafés of van die lui die dat sfeertje in huis proberen te creëren. Ieder z'n ding, ik krijg al koppijn als ik naar te lang naar de foto kijk.

Vraag mij ook af of het stereobeeld niet wegvalt met die afstand tussen de speakers.
Grappig dat je die associaties hebt. Ik houd me niet bezig met sport en gokken. Alle verlichting is van Philips Hue waarmee ik elke sfeer kan creëren.

De ideale luisterpositie zou inderdaad zijn als de speakers dichter bij elkaar zouden staan, maar dan staan ze voor de TV's, of 1 TV in het midden met de speakers er naast of de bank nog enkele meters naar achter. Door de speakers meer naar de luisterpositie te draaien is er geen stereogap. Ik heb de ideale hoek uitvoerig getest. Het geluid klinkt heel ruimtelijk en natuurlijk. Beter dan via een koptelefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door remkay op 25-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMa6SWjmYgjTu4UHivKx6c_bQuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1veHHDhdBaHnTaPt7PuEROHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ET8iC17hQJ5LMMGGLCbu1fSwgWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vb2oxqLFOimo8MwwW9heUqx3.jpg?f=fotoalbum_large

Update, na een grote verbouwing heb ik ook mijn setup veranderd. Mijn meubel is zwart gemaakt en ingekort zodat ik eventueel nog naar een 85 inch zodat die optisch binnen de het meubel blijft.

What you see:
- Samsung 75 inch QN95C
- Sonos Arc
- Sonos Sub Mini

What you don't see:
- Sonos Era 100 (2X)
- Xbox Series X
- Hue Bridges (2X)
- TP Link XE75 Pro router

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:58
subtiele kerstversiering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Erg tof inderdaad!

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31
appeltje eitje schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Update, na een grote verbouwing heb ik ook mijn setup veranderd. Mijn meubel is zwart gemaakt en ingekort zodat ik eventueel nog naar een 85 inch zodat die optisch binnen de het meubel blijft.

What you see:
- Samsung 75 inch QN95C
- Sonos Arc
- Sonos Sub Mini

What you don't see:
- Sonos Era 100 (2X)
- Xbox Series X
- Hue Bridges (2X)
- TP Link XE75 Pro router
Welk kast is dit?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwqp2gFQth-iZazdkylzUtV3VD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhw3McBdrSD3yAJdU7ykB2av.jpg?f=fotoalbum_large

Aantal updates doorgevoerd wel binnen de kaders van mijn wederhelft goedkeurig.
Een 7.1 setup. High speakers worden vervangen t.z.t

Op beeld:

LG OLED65C4
Denon avc-x4800h
Wharfedale Diamond 12.2 + center

Niet zichtbaar:

Rel T/5x
Boston Acoustics VRS Pro THX Surround

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
silitek schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:26:
[Afbeelding]

Aantal updates doorgevoerd wel binnen de kaders van mijn wederhelft goedkeurig.
Een 7.1 setup. High speakers worden vervangen t.z.t

Op beeld:

LG OLED65C4
Denon avc-x4800h
Wharfedale Diamond 12.2 + center

Niet zichtbaar:

Rel T/5x
Boston Acoustics VRS Pro THX Surround
Interessante opstelling. Gaan de hoogte speakers weg of worden ze vervangen voor andere?

Zou persoonlijk wel zenuwachtig worden van die deur die richting de luidspreker draait… niet voor jou of je wederhelft maar ivm mogelijke bezoekers.. :X

Edit: zie nu pas die deur stopper liggen. 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door TheKerremenke op 05-12-2024 08:59 . Reden: Aanvulling ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Dit is een Besta kast met een zelf eromheen op maat gemaakte kast (vanwege de uitsparing bij de uitbouw zodat die mooi aansluit). Daarna naar de spuiter gegaan voor de kleur. Kast staat op keuken stelpoten en met een plint van apra fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

TheKerremenke schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:56:
[...]

Interessante opstelling. Gaan de hoogte speakers weg of worden ze vervangen voor andere.

Zou persoonlijk wel zenuwachtig worden van die deur die richting de luidspreker draait… niet voor jou of je wederhelft maar ivm mogelijke bezoekers.. :X
Dank, de high speakers worden inderdaad vervangen moet nog even kijken wat een goede match is en niet te groot ;) ...orders van mijn vrouw. Ja de deur heb een stop geplaats ( op de foto net te zien) is noodzakelijk inderdaad.
Zo'n muurbeugel/meubel is overigens geen aanrader kabel management kost veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
silitek schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:03:
[...]

Dank, de high speakers worden inderdaad vervangen moet nog even kijken wat een goede match is en niet te groot ;) ...orders van mijn vrouw. Ja de deur heb een stop geplaats ( op de foto net te zien) is noodzakelijk inderdaad.
Zo'n muurbeugel/meubel is overigens geen aanrader kabel management kost veel tijd.
Dali Alteco C-1 misschien?

Geloof direct dat het meubel niet handig is ism kabelmanagement. Dat probleem heb ik al bij meubels die iets hogere pootjes hebben.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
Valt me trouwens veel op in dit topic dat mensen hun speakers recht naar voren richten in plaats van richting de plaats waar je op de bank zit.

Daar valt qua sweet spot en positionering echt nog veel te behalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:38
Inverted_World schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:06:
Valt me trouwens veel op in dit topic dat mensen hun speakers recht naar voren richten in plaats van richting de plaats waar je op de bank zit.

Daar valt qua sweet spot en positionering echt nog veel te behalen.
Dat kan nogal per speaker verschillen.

Huidige B&W 'boekenplank model' moeten echt paar graden 'ingedraaid' worden, maar niet geheel naar 1 centrale positie. Vorige (jaren 90) zuilen hadden dit echt niet nodig.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Er zijn ook behoorlijk wat speakers die je volgens de fabrikant juist niet moet indraaien.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
sjirafje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:48:
Er zijn ook behoorlijk wat speakers die je volgens de fabrikant juist niet moet indraaien.
Klopt. Mijn Dali Oberon 5 moeten volgens de handleiding gewoon recht naar voren 'kijken'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
The Lord schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:42:
[...]

Dat kan nogal per speaker verschillen.

Huidige B&W 'boekenplank model' moeten echt paar graden 'ingedraaid' worden, maar niet geheel naar 1 centrale positie. Vorige (jaren 90) zuilen hadden dit echt niet nodig.
sjirafje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:48:
Rens1967 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:02:
[...]

Klopt. Mijn Dali Oberon 5 moeten volgens de handleiding gewoon recht naar voren 'kijken'.
Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar in het merendeel van de luisterruimtes zie je dat er altijd wel een vorm van indraaien te pas komt. Evenals een afstand van de muur, en enige vorm van akoestisch materiaal.

Niet echt kritiek, een woonkamer is natuurlijk geen studio, bij mij ook niet. Maar ik merk zelf dat er met enkele graden verschil al een flinke verplaatsing of vebreding/vernauwing van de sweet spot plaats vindt. Ik geef grappig genoeg ook de voorkeur ze niet helemaal in te draaien. Maar gelijk aan de muur klinkt in mijn geval in ieder geval niet mooi ( Olympica Nova II's ).

Over leuke handleidingen gesproken, bij mij staat dat de speakers ten minste 2 meter van de muur moeten staan :P Helaas ook niet echt haalbaar. :P

Meer bedoelt als een tip er eens mee te experimenteren, voor wie het de moeite waard vindt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

TheKerremenke schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:01:
[...]

Dali Alteco C-1 misschien?

Geloof direct dat het meubel niet handig is ism kabelmanagement. Dat probleem heb ik al bij meubels die iets hogere pootjes hebben.
Canton Plus X3 als High speakers aangeschaft.Redelijk bescheiden qua formaat en een prima match met crossover naar 80Hz. Wil eigenlijk naar 9.2 met de tijd maar paar plafond speakers staat nog geheel buiten discussie hier...maar sluiten (nog) niks uit. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZlY8rds5uGlDQ5E1CZaa1aRoBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbGt5xe4GbbVB9m5rzTyjDZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Inverted_World schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:23:
[...]

[...]

[...]

Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar in het merendeel van de luisterruimtes zie je dat er altijd wel een vorm van indraaien te pas komt. Evenals een afstand van de muur, en enige vorm van akoestisch materiaal.

Niet echt kritiek, een woonkamer is natuurlijk geen studio, bij mij ook niet. Maar ik merk zelf dat er met enkele graden verschil al een flinke verplaatsing of vebreding/vernauwing van de sweet spot plaats vindt. Ik geef grappig genoeg ook de voorkeur ze niet helemaal in te draaien. Maar gelijk aan de muur klinkt in mijn geval in ieder geval niet mooi ( Olympica Nova II's ).

Over leuke handleidingen gesproken, bij mij staat dat de speakers ten minste 2 meter van de muur moeten staan :P Helaas ook niet echt haalbaar. :P

Meer bedoelt als een tip er eens mee te experimenteren, voor wie het de moeite waard vindt :)
Indraaien tot de stemmen mooi recht door het midden komen.
Zo doe ik het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@silitek je hebt het over een 7.1, maar is het niet en 7.1.2 i.v.m. hoogtespeakers?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

timovd schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:43:
@silitek je hebt het over een 7.1, maar is het niet en 7.1.2 i.v.m. hoogtespeakers?
Klopt je heb helemaal gelijk. Wil nog een sub erbij met de tijd en liefst set speakers recht boven de luisterpositie. Moet wel oppassen dat het geheel niet compleet een mannenhuis wordt, zit nu al op het randje!

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

silitek schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:01:
[...]

Klopt je heb helemaal gelijk. Wil nog een sub erbij met de tijd en liefst set speakers recht boven de luisterpositie. Moet wel oppassen dat het geheel niet compleet een mannenhuis wordt, zit nu al op het randje!

;)
Stapje voor stapje jezelf een (kerst)cadeautje geven

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Buckwhead schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:

Wat zie je staan:
B&W CM9 S2
B&W 706 rears
JBL LX10 center
(defecte) Magnat Omega 380 sub

Anthem MRX 720
Marantz UD7007 SACD/BlueRay player
BlueSound Node 2
Diverse game consoles: Xbox, Switch, Wii-U
Mooie setup! zelf heb ik ook de MRX 720. Ik ben benieuwd, heb je inmiddels ook ervaring met Atmos speakers op je MRX 720 en zo ja welke?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Eskimoo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:57:

Hier staat:
4x klipsch rp-4000f
1x klipsch rp-404c
2x klipsch r-40sa atmos
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! Er komt volgende maand ofzo nog een upgrade naar nog 2x klipsch r-40sa.
Gave setup! Ik ben benieuwd naar 2 dingen:
Die r-40sa atmos speakers, die zie ik op de website van Klipsch in de afbeeldingen alleen staan op de vloerstaande luidsprekers, niet aan het plafond of aan de muur. Zoals jij het hebt, daar heb ik ook meer idee / gevoel bij. Weet je, zijn deze R-40SA speakers bedoeld voor beiden, zowel aan de muur als op een speaker?

De 2 die je er bij hebt gehaald, waar heb je die geplaatst? En merk je goed verschil, tussen 2 of 4 speakers? Ook met bijvoorbeeld films die geen Atmos hebben?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
@Packetloss

Klopt op de website staan ze als firing up, maar dit is gewoon een slechte atmos ervaring.
Aan de muur hangen is gewoon mogelijk, zoals bij mijn afbeelding. het is niet dat dit niet goed werkt of niet mogelijk is.
Ik heb die andere 2 nu aan de zijkant hangen zoals ook bij hen op de website, omdat achter mij hoog niet mogelijk is helaas.
Merk ik het verschil, JA overduidelijk. je went er alleen erg snel aan. Zeker een aanrader! maar dat hoeven niet persee deze "dure" variant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Eskimoo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:19:
@Packetloss

Klopt op de website staan ze als firing up, maar dit is gewoon een slechte atmos ervaring.
Aan de muur hangen is gewoon mogelijk, zoals bij mijn afbeelding. het is niet dat dit niet goed werkt of niet mogelijk is.
Ik heb die andere 2 nu aan de zijkant hangen zoals ook bij hen op de website, omdat achter mij hoog niet mogelijk is helaas.
Merk ik het verschil, JA overduidelijk. je went er alleen erg snel aan. Zeker een aanrader! maar dat hoeven niet persee deze "dure" variant te zijn.
dank voor je reactie! Ik had de foto nog niet gezien waar jij naar verwees, deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqCdQlW0MihdOX3fRyG-QFFw4iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hZwWsivEc9zlPfudTFlIEcRO.png?f=fotoalbum_large

inderdaad, gewoon aan de muur. Half jaartje geleden heb ik deze Dali gekocht als surround, dus daar ben ik in voorzien.

Ik ga eens zoeken of ik de R-40SA ergens kan luisteren. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:44
Packetloss schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:43:
[...]

dank voor je reactie! Ik had de foto nog niet gezien waar jij naar verwees, deze:

[Afbeelding]

inderdaad, gewoon aan de muur. Half jaartje geleden heb ik deze Dali gekocht als surround, dus daar ben ik in voorzien.

Ik ga eens zoeken of ik de R-40SA ergens kan luisteren. Thanks!
Een specifieke reden waarom je voor Klipsch height's wil gaan ipv de Dali Alteco height's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Savagegek schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Een specifieke reden waarom je voor Klipsch height's wil gaan ipv de Dali Alteco height's? :)
Wil nog niet echt voor een merk gaan, ben me aan het oriënteren op twee Atmos speakers aan de muur of aan plafond. Dank voor je Dali hint, had de ALTECO C-1 nog niet gezien. Jij ervaring mee, heb je ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:44
Packetloss schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Wil nog niet echt voor een merk gaan, ben me aan het oriënteren op twee Atmos speakers aan de muur of aan plafond. Dank voor je Dali hint, had de ALTECO C-1 nog niet gezien. Jij ervaring mee, heb je ze?
Ik heb ze zelf niet, wel serieus naar gekeken al een aantal keer. Ik ga waarschijnlijk op termijn voor de K60-LP Phantom(inbouw) speaker van Dali omdat die toevallig goed uit zou moeten komen in mijn verlaagde plafond van 35mm.

Ik heb veel goede ervaringen over de Alteco's gehoord, volg ze al een tijdje voor mijn vader om ze zowel als surround als height te gebruiken ipv z'n Kef eitjes en verwacht daarmee wel een upgrade.
Ik zou je aanraden om de prijs goed te volgen, die fluctueert nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Savagegek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb ze zelf niet, wel serieus naar gekeken al een aantal keer. Ik ga waarschijnlijk op termijn voor de K60-LP Phantom(inbouw) speaker van Dali omdat die toevallig goed uit zou moeten komen in mijn verlaagde plafond van 35mm.

Ik heb veel goede ervaringen over de Alteco's gehoord, volg ze al een tijdje voor mijn vader om ze zowel als surround als height te gebruiken ipv z'n Kef eitjes en verwacht daarmee wel een upgrade.
Ik zou je aanraden om de prijs goed te volgen, die fluctueert nogal.
Dank voor je reactie; die in ceilings zijn ook erg mooi, zeker als je al een verlaagd plafond hebt. Ik ga dit weekend luisteren en kijken naar de Alteco’s bij een Deense winkel in Den Haag. Ik las ergens dat de aansluting anders zou zijn dan een “normale” babana stekker; dat wil ik even met eigen ogen zien.

Over de prijs; ik heb bij de pricewatch melding gemaakt dat de ene gemelde prijs per stuk is en de andere per set. Dan is vergelijken in een top drie niet helemaal eerlijk dan wel “lastig”.

Edit: taalfoutje, plus;
Ik ben wezen kijken en luisteren naar de Alteco’s in het wit. De winkel / luisterruimte had weinig ervaring met Atmos en had de spullen niet voor elkaar. Namen wel goed de tijd voor me. Ik vind de speakers mooi, maar ben niet overtuigd. Ze verbleken bij de Opticon LCR MK2 die ik als surround gebruik. Geen eerlijke vergelijk: laatstgenoemden zijn driedubbel zo duur plus veel groter. En hebben een ander doel. De Alteco’s hoeven eigenlijk maar een korte tijd mee te doen als Atmos speakers, bij effecten in de film. Dus je kunt je ook afvragen of je daar ook echt dure / dikke speakers voor nodig hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Packetloss op 04-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Na jaren Sonos te hebben gehad het eens over een hele andere boeg gegooid. Voor de tv gebruikte ik een Arc en voor muziek een set Era 300’s, die op een andere plek in de woonkamer stonden.

Na 2 luister-sessies, vandaag de volgende combinatie gehaald:
  • Naïm Uniti Atom
  • B&W 707 S3
Het stel staat net een paar uur te ‘draaien’ maar één grote blij hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJVaz7bemkNDqY_H0-gAJgxOaAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FWQPiB7wt0Sn5q4O8wlDbiP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41
Das idd een leuke upgrade, die set loopt kwalitatief rondjes om die Sonos :)

Wat waren de evt alternatieven voor de Naim? Of had je die niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
The Eagle schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:27:
Das idd een leuke upgrade, die set loopt kwalitatief rondjes om die Sonos :)

Wat waren de evt alternatieven voor de Naim? Of had je die niet?
Cambridge Evo 150, maar haalde het niet bij de Naim. Het was steeds de combinatie met de Naim die mij telkens deed verbluffen wat er uit zulke kleine doosjes kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:44
Ik wil je plezier niet bederven, maar doe jezelf een plezier en lees je in op speaker plaatsing. Je hebt nu een speaker met de poort aan de achterzijde vrijwel stijf tegen een muur staan en de linker ook nog naast een wand. Veel plezier met je aankoop en ontdekken hoeveel beter het nog kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Duclaasie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:49:
Ik wil je plezier niet bederven, maar doe jezelf een plezier en lees je in op speaker plaatsing. Je hebt nu een speaker met de poort aan de achterzijde vrijwel stijf tegen een muur staan en de linker ook nog naast een wand. Veel plezier met je aankoop en ontdekken hoeveel beter het nog kan worden.
Valt mee hoor :)

Maar klopt, ik heb er al wat mee zitten schuiven, en vond het verschil niet direct mind-blowing. Voor nu laat ik ze zo staan, te meer omdat ik een kleine heb rond rennen. Maar zal binnenkort weer eens verder experimenteren.
Links kan ik helaas niet zoveel aan veranderen, maar weet dat daar waar de foto ophoudt, de wand ook zelf ook.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
Mijn home cinemaatje lijkt eindelijk af te zijn (voor zover ze ooit af zijn). Waarschijnlijk zal er de komende jaren niet meer veel veranderen. Hooguit als ik een rubicon vokal voor een mooie prijs zie en de 77" gaat misschien nog een keer 100" projectie worden.

De ruimte is behoorlijk goed akoestisch geïsoleerd en we hebben sowieso maar buren aan 1 kant dus volume is geen probleem. O.a gewerkt met dubbele gipswanden, kurken ondervloer en een volspaan deur. De cinema is een grote hoek op een zolder waar nog een buro staat. Werkt erg goed naast elkaar zonder dat ik de hele zolder antraciet heb moeten verven.
Het geluid is ingeregeld met dirac wat wel nodig is door de niet ideale ruimte.

4x rubicon 5
1x opticon vokal
2x alteco
1x e12 sub
Nad t758 v3
Lg oled 77"
Shield pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcO0KmbPbVCCwo0uOas40FyYhEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYgdL2ZFMlsK1PwPJXtiuQsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laWgQzif0ZnzjRdvkvnw4Qs-dSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGYKGU3P6ktJJAnLf6ZjJqVk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Ziet er erg cool uit! Heb je ook een foto met het beeld aan. Dan krijgen we een beter idee hoe de zitpositie is tov het beeld.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

schalk84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:50:
Mijn home cinemaatje lijkt eindelijk af te zijn (voor zover ze ooit af zijn). Waarschijnlijk zal er de komende jaren niet meer veel veranderen. Hooguit als ik een rubicon vokal voor een mooie prijs zie en de 77" gaat misschien nog een keer 100" projectie worden.
nice, lekker man zo'n ruimte _/-\o_ d:)b

over een paar jaar schat ik in dat onder de 100" eigenlijk al TV-terrein is, zeker als je een knappe 77" hebt en zowel groter wilt als niet wilt inboeten aan beeldkwaliteit en het ook nog iets betaalbaar wil gaan houden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Fraggert schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:56:
[...]

nice, lekker man zo'n ruimte _/-\o_ d:)b

over een paar jaar schat ik in dat onder de 100" eigenlijk al TV-terrein is, zeker als je een knappe 77" hebt en zowel groter wilt als niet wilt inboeten aan beeldkwaliteit en het ook nog iets betaalbaar wil gaan houden.
100" tv krijg ik sowieso de trap niet op denk ik. Was nu al mm werk. Projectie vind ik veel fijner om te kijken maar de prijs/kwaliteit in verhouding tot tv's loopt achter vind ik en wordt wrss ook niet meer goed gemaakt. Mocht ik ooit een grotere ruimte hebben dan komt er wel sowieso projectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Mystikal schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:51:
Ziet er erg cool uit! Heb je ook een foto met het beeld aan. Dan krijgen we een beter idee hoe de zitpositie is tov het beeld.
zitpositie is perfect. 3 zits bank en alles symmetrisch opgesteld. Zit 2.5m van het beeld nu wat goed bevalt. Hij hangt wat hoog misschien maar dat bevalt me ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
schalk84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:27:
[...]

zitpositie is perfect. 3 zits bank en alles symmetrisch opgesteld. Zit 2.5m van het beeld nu wat goed bevalt. Hij hangt wat hoog misschien maar dat bevalt me ook wel.
Ik vroeg mij inderdaad af hoe hoog de tv hangt. Ik ben zelf bezig met het combineren van een game ruimte met een plek om films en series te kijken. Ik wil dan ook een tv achter mijn bureau plaatsen. Zodra ik film ga kijken wil ik de schermen opzij kunnen zetten met goede beugels. Ik heb een breed bureau waar 2 volwassen gamen.

Het compromis is dat de onderkant van het scherm op een centimeter of 75 zal komen te hangen. Ik denk wel dat het prima kijkt alsnog.

[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 29-01-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
tormentor1985 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Ik vroeg mij inderdaad af hoe hoog de tv hangt. Ik ben zelf bezig met het combineren van een game ruimte met een plek om films en series te kijken. Ik wil dan ook een tv achter mijn bureau plaatsen. Zodra ik film ga kijken wil ik de schermen opzij kunnen zetten met goede beugels. Ik heb een breed bureau waar 2 volwassen gamen.

Het compromis is dat de onderkant van het scherm op een centimeter of 75 zal komen te hangen. Ik denk wel dat het prima kijkt alsnog.
Op net geen 90cm. Ik kijk dus iets omhoog vanaf een bank maar aangezien je 9/10 toch niet kaarsrecht zit maakt dat niet uit. Geeft ook een beetje meer bioscoop gevoel. Voordeel is ook dat mijn center speaker nu perfect hangt.

Misschien wel je tv aan een arm hangen zodat je hem tot aan de rand van je buro kan trekken. Anders krijg je reflecties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
schalk84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Op net geen 90cm. Ik kijk dus iets omhoog vanaf een bank maar aangezien je 9/10 toch niet kaarsrecht zit maakt dat niet uit. Geeft ook een beetje meer bioscoop gevoel. Voordeel is ook dat mijn center speaker nu perfect hangt.

Misschien wel je tv aan een arm hangen zodat je hem tot aan de rand van je buro kan trekken. Anders krijg je reflecties denk ik.
Dank voor het antwoord. Qua reflecties zit ik denk ik goed gezien ik vanaf het bankje recht tegen de rand aan kijk. Verder deel ik je mening dat met dit soort formaten het meer een bioscoop gevoel zal geven.

Verder wil ik voor een 85 inch model gaan en durf het eigenlijk niet aan om zo'n scherm aan een uitschuifbare arm te hangen aan een gipsbetonblock muur van +/- 10cm dik. Plat aan de muur geloof ik wel dat het goed gaat. De 85 inch gaat bij mij trouwens ook niet door het trappenhuis passen maar gelukkig grenst er een dakterras aan deze kamers en kan ik met wat hulp die tv via daar wel omhoog krijgen.

Ik heb hier lang geleden mijn woonkamer gepost en dit zal mijn tweede home cinema ruimte / gameroom gaan worden 🙂 ik zit in dezelfde situatie als jij zit. Buren aan 1 kant en nauwelijks direct gekoppeld aan deze kamer. Er ligt sinds kort een losgekoppelde fermacell vloer in en in de kamer die eraan grenst ga ik binnenkort hetzelfde doen. Om in de gameroom te komen moet ik namelijk door deze kamer (laten we het de lobby noemen :p).

A fijn allemaal nog toekomst muziek maar we willen het e.e.a. nog dit jaar realiseren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:58
Zo tijd geleden dat ik mijn setup heb gepost, al even bezig met mijn video wall heb nu ook het tv meubel vervangen met eigen custom made meubel past veel beter bij elkaar. Moet alleen nog kast aan de muur bevestigen en wat kabels wegwerken maar tot zover heel tevreden met het resultaat.

Ook net mijn laatste upgrade ontvangen de JTR captivator 2400 subwoofer :) Volgende upgrade is de tv wordt waarschijnlijk de LG 83G5 of van Sony maar dan nog even wachten wat ze dit jaar gaan aankondigen.

Hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxgpso6TQhg-wK0TSP4aYVl9AzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZgQJDBbZfcIJq0QT4bIqjaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oococqJqJHAelUWr6VSrRayqdUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqixbvIjVOcdPIheA6U9xCGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNFYkTx4OootRFkrblBthWPP7rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JKVzPszLMi9TPIVsNtoW95x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LbRlwrq4rre7RlNQfRxwwUSJNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuEhtCNayIjdnHE3ApVKjqwe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn setup:
Sony 77A80J
Denon X4200W Receiver
Sonus Faber Sonetto V
JTR Captivator 2400
PSA TV1812
MiniDSP 4x2 HD
PS5
Nvidia Shield
Govee led light (aan de achterkant van houten frame)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@WuXingWarrior Wat zien die Sonetto V’s er klein uit naast zo’n groot scherm en subwoofer. 🙃

Verder mooie wand, bewust naar een 83 inch ipv bijvoorbeeld projecteren? Vermoed ivm Oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WuXingWarrior
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:54:
@WuXingWarrior Wat zien die Sonetto V’s er klein uit naast zo’n groot scherm en subwoofer. 🙃

Verder mooie wand, bewust naar een 83 inch ipv bijvoorbeeld projecteren? Vermoed ivm Oled.
Dank je!

Ja wel projector overwogen maar inderdaad liever oled voor in de woonkamer, als ik een dedicated ruimte had waar je controle hebt over licht inval dan komt een projector veel beter tot zijn recht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
@WuXingWarrior kan duidelijk zien dat het geld in de installatie is gaan zitten en niet specifiek in de meubels of behang ;)
Mooi spul man :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
@The Eagle Haha ja dat wil ik ook nog veranderen maar elke niet aan toegekomen maar audio en video spullen gaan voor he :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
WuXingWarrior schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:52:
@The Eagle Haha ja dat wil ik ook nog veranderen maar elke niet aan toegekomen maar audio en video spullen gaan voor he :)
Qua apparatuur snap ik dat je die snel wilt. Zou ik ook willen, lekker van genieten :)
Alleen had ik toch wel even eerst iig de muur gedaan. Nu moet de boel weer helemaal weggehaald worden voor je het behang kunt doen, en dan weer terug zetten en opnieuw inregelen. Das gewoon dubbel werk en daar hou ik niet van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
WuXingWarrior schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:46:
Zo tijd geleden dat ik mijn setup heb gepost, al even bezig met mijn video wall heb nu ook het tv meubel vervangen met eigen custom made meubel past veel beter bij elkaar. Moet alleen nog kast aan de muur bevestigen en wat kabels wegwerken maar tot zover heel tevreden met het resultaat.

Ook net mijn laatste upgrade ontvangen de JTR captivator 2400 subwoofer :) Volgende upgrade is de tv wordt waarschijnlijk de LG 83G5 of van Sony maar dan nog even wachten wat ze dit jaar gaan aankondigen.

Hoe het er nu uitziet:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn setup:
Sony 77A80J
Denon X4200W Receiver
Sonus Faber Sonetto V
JTR Captivator 2400
PSA TV1812
MiniDSP 4x2 HD
PS5
Nvidia Shield
Govee led light (aan de achterkant van houten frame)
Mooie setup en "holy shit" wat een subwoofer geweld... Tweemaal 18 inch met een berg vermogen laat je huis waarschijnlijk tot in z'n fundering trillen. Woon je vrijstaand? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Zo niet dan binnenkort wel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:17
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Mooie setup en "holy shit" wat een subwoofer geweld... Tweemaal 18 inch met een berg vermogen laat je huis waarschijnlijk tot in z'n fundering trillen. Woon je vrijstaand? :P
Je hoeft hem toch niet hard te zetten? Een van de moeilijkste dingen is volgens mij een mooi vol geluid bij lage volumes. Kan me voorstellen dat dat prima werkt met deze setup :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terrz
Deleon78 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Je hoeft hem toch niet hard te zetten? Een van de moeilijkste dingen is volgens mij een mooi vol geluid bij lage volumes. Kan me voorstellen dat dat prima werkt met deze setup :)
Ja klopt hoor, ik doelde meer op de momenten als je het volume lekker hoog hebt staan bij films. Er zijn van die scenes met een goed LFE kanaal waarbij je subwoofer(s) goed te keer kan gaan:

Om er even een paar te noemen:
- U-571 -> Dieptebommen scene
- War of the Worlds -> Wanneer de pods uit de grond komen
- Lord of the rings -> Ballrog scene ("you shall not pass")
- Fury -> Tank gevecht met de tiger tank

Dan gebeurd er wel echt wat denk ik met tweemaal 18 inch :7

[ Voor 7% gewijzigd door Terrz op 12-02-2025 20:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tormentor1985
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Ja klopt hoor, ik doelde meer op de momenten als je het volume lekker hoog hebt staan bij films. Er zijn van die scenes met een goed LFE kanaal waarbij je subwoofer(s) goed te keer kan gaan:

Finding Nemo -> kind beukt op aquarium 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Sooow, ik zette net de 1e track op, maar het is bijna 10 uur savonds, dit bewaar ik wel even voor overdag. Dit gaan de buren niet zo waarderen op dit tijdstip denk ik... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Terrz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Dank je! Nee helaas geen vrijstaand huis dus moet wel beetje rekening houden met buren :P

Ja er komt zeker wat geweld van twee 18 subs zeker de JTR op reference, dat zijn mooie demo scenes vooral die van War of Worlds een van mijn favorieten om sub te testen, was de dieptebommen van U-571 helemaal vergeten dus moet ook zeker een keer getest worden :)

Ben nog bezig met inregelen en heb wat measurements gedaan met REW en ziet er nu al redelijk goed uit tot 10 hz. de JTR heeft een LF Adjust waarmee je kan cutten of boosten onderstaand is met die op max en wordt redelijk wat geboost dus zal die wel wat lager zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-yI0lcfApSs1r_Z_fb1Ibwyk10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azw4VRhqDV86lTpZP8esxcmy.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegene die er niet bekend mee zijn voor het inregelen van 2 of meerdere subs is er een programma MSO (Multi sub optimizer), zie onderstaande link:

https://www.andyc.diy-aud...g.org/mso/html/index.html

Er is wel een learning curve maar de resultaten die je hiermee kan halen zien er heel goed uit. Zie ook
youtube MSO 2.0 tutorial.

YouTube: MSO Tutorial v2.0 - Maximize your Multi-Subwoofer system!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Duclaasie
Afgelopen weekend eindelijk de akoestiek goed aangepakt. 6 panelen van Akuwoodpanel op 50x50 vuren balken met Isolena Optimal schapenwol isolatie er achter. Dit geeft een behoorlijke boost aan de hele ruimte en behalve voor muziek weergave is de algehele spraak verstaanbaarheid ook een stuk beter!

Members only: mijn audioset
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:17
Ahh lekker ademruimte voor de speakers. Ik ontspan er helemaal van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Deleon78 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:
Ahh lekker ademruimte voor de speakers. Ik ontspan er helemaal van ;)
Zeker, ook luidsprekers hebben ademruimte nodig. Hoewel door de akoestische aanpassing er mogelijk wel weer wat moet worden geschoven, maar de huidige opstelling moet eerst gaan beklijven. Het is na zo’n grote wijziging eerst tijd om dat eens goed door te laten dringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi gedaan, smaakvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Valt wel op dat er veel koophuizen woonkamer setups voorbij komen waar in het vorige deel nog wel een huurwoning. Ik post het mijne bewust nog niet(eerder wel gedaan)omdat er hier weer een(ust) beamer gaat komen.

Ik zit nu op 3,5m van 65 inch meestal in het midden vd u bank omdat ik anders schuin moet gaan zitten als ik in de hoek wil liggen om naar tv te kijken + te dicht op 1 vd achterste speakers. Heb voorheen een Optoma gehad die was opgehangen en op een scherm scheen achterin de kamer. Had ik de bank ook anders staan. Zat ik ook wel in het midden maar niet altijd en kwam het geluid anders tot me

Er staat nu(nog)
Auna fronts,dali's surround en surround back infinity's boekenplan center b&w en infinity sub.
Sony Bravia Oled 65 inch van 5 jaar oud(vorig jaar hier van iemand gekocht)
Sony STR DH790(wordt vervangen voor een Marantz Cinema 70 die vandaag komt als ik dit typ)al is de Sony nu wel fijn nu die niet meer ineens uitgaat)
Msi Infinite Gaming pc die aan de receiver hangt. Eerder speelde ik ook nog wel rechtstreeks op tv af, maar lijkt bij de Sony niet lekker te gaan:schijf wordt wel gezien, maar inhoud niet.

Hopelijk ga ik nu wel echt 4k zien want aan de bron ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Jeroentjuh82 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:15:
Valt wel op dat er veel koophuizen woonkamer setups voorbij komen waar in het vorige deel nog wel een huurwoning. Ik post het mijne bewust nog niet(eerder wel gedaan)omdat er hier weer een(ust) beamer gaat komen.
Ik huur toch echt helaas 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Duclaasie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Ik huur toch echt helaas 😩
Heb je een bredere woonkamer dat kan al schelen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
Gister spotte ik een mooie deal. Een cinema 40 voor net geen €1450. Hoewel de x3600h prima draait, kon ik deze koop niet laten schieten. Helaas verkouden, dus ik hoor deze week niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOHh1zwuyqi_PMN5F_6v-ddlPSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM1Ss7hRuJoHbkg2B0wFSpxy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Lumics schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:44:
Gister spotte ik een mooie deal. Een cinema 40 voor net geen €1450. Hoewel de x3600h prima draait, kon ik deze koop niet laten schieten. Helaas verkouden, dus ik hoor deze week niets.

[Afbeelding]
Mooie receiver hoor, benieuwd hoe die bevalt als je weer meer hoort.

Ps; ik heb wellicht interesse in je x3600h, wellicht leuke upgrade van mijn x3400h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Terrz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:32:
[...]

Mooie receiver hoor, benieuwd hoe die bevalt als je weer meer hoort.

Ps; ik heb wellicht interesse in je x3600h, wellicht leuke upgrade van mijn x3400h
PB!

Ik ben ooit begonnen in de studententijd metr een sr4600 en heb daarna nog 7 marantzen gehad en elke keer een beetje beter. En natuurlijk ook de bijbehorende speakers en sub geupgrade Maar eerlijk, de set is inmiddels 10x zo duur als toen, maar of het geluid ook 10x mooier is geworden...

Mijn grootste manco is mijn gehoor. Een verlies van 40db per oor. Wil ik dus lekker een film kijken, moet de set vol open wil ik het horen. Dat is niet fijn voor de buren. We hebben inmiddels een tweede huis buiten de stad welke wel vrijstaat, en ik heb mijn set daar naar toe verhuist, daar komt ie iets meer tot zijn recht.

[ Voor 52% gewijzigd door Lumics op 13-03-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Die Marantz, heel tof uiterlijk ook! ik ben er fan van!
Wel jammer dat ze vaak net wat te duur zijn om "even" te halen als upgrade.
Draai hier ook op een x3600h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Duclaasie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:10:
Afgelopen weekend eindelijk de akoestiek goed aangepakt. 6 panelen van Akuwoodpanel op 50x50 vuren balken met Isolena Optimal schapenwol isolatie er achter. Dit geeft een behoorlijke boost aan de hele ruimte en behalve voor muziek weergave is de algehele spraak verstaanbaarheid ook een stuk beter!

***members only***
Heel mooi! Zwarte afdekramen voor je WCD was nóg mooier geweest ;)
Als je zo'n setup van panelen + isolatie moet vergelijken met gordijnen aan beide zijden van de woonkamer, heeft dit dan nog meer impact op de akoestiek?
Ik zie dat jij rolgordijnen 'in de dag' hebt, wij hebben duo-plisse + kamerhoge gordijnen + laagpolig vloerkleed. Ik heb nog nooit issues gehad met akoestiek, maar die panelen zien er wel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
sexy hoor.
tevreden? oh wacht. verkouden...jammer nog even geduld dan.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:58
Mooie deal, bijna de prijs van de 60...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Tehh schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Heel mooi! Zwarte afdekramen voor je WCD was nóg mooier geweest ;)
Als je zo'n setup van panelen + isolatie moet vergelijken met gordijnen aan beide zijden van de woonkamer, heeft dit dan nog meer impact op de akoestiek?
Ik zie dat jij rolgordijnen 'in de dag' hebt, wij hebben duo-plisse + kamerhoge gordijnen + laagpolig vloerkleed. Ik heb nog nooit issues gehad met akoestiek, maar die panelen zien er wel mooi uit!
Ja, dit is echt wel van een andere orde dan een paar dikke gordijnen. Door de latten heb je zowel diffusie als absorberen, wat je met gordijnen sowieso nooit haalt. Daarnaast is er door de vulling ook een breedbandiger effect dan je met gordijnen zult bereiken.

Dat rolgordijn doet klankmatig heel weinig, maar op de radiator (wanneer die geen warmte hoeft te leveren) kan ik met magneten een Akotherm paneel met vilt afwerking plaatsen. Dat doet veel meer dan zo’n dun gordijntje, omdat einde radiator vrijwel op het eerste reflectiepunt zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D42qho_57DZe9gmkXORgIKJ4kKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWUgdcXw05scQRnngpTS2tFM.jpg?f=fotoalbum_large

Een hoogpolig tapijt moet hier eigenlijk ook nog, of behandeling van het plafond op het eerste reflectiepunt. Het blijft echter een woonkamer in een huurhuis, dus dat weerhoud wel een beetje om nog (veel) verder te gaan. Klankmatig is het nu namelijk ook al bijzonder goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:28
Mijn Lack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vOL1zYDCerm4p9_8CTjyjQzwBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fBdjfgGp0ZKDfvWEpQJNdNp.jpg?f=fotoalbum_large

Close-up van de streaming, processing en versterking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kllPdgG8kOg30wYkvvKCdKRQrVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTu0MCRpj8hXCjcO6yGTPq7e.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt hier af en toe TV gekeken, af en toe casual gegamed en veel naar muziek geluisterd, films zijn minder belangrijk, vandaar de keuze voor een 2.1. De inmiddels bijna antieke TV voldoet nog. De (meeste) snoeren, kabels en powerbricks zitten in een witte Hama Kabelbox.

Streamer & PC en nauwelijks gebruikte BlueRay/DVD spelerDeze drie apparaten zijn met HDMI kabels aan een Philips 32PFL3017H gekoppeld, de TV is aan de DAC geknoopt met een digitale coax kabel, en de DAC aan een lijningang van de Project.

Versterking/DACSpeakers
  • Acoustic Energy AE100i
  • Polk Audio PSW202 sub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Wauw 😄 Doet me erg denken aan hoe ik ooit begon met hifi toen ik net een huis gekocht had.

Een stuk minder "extreem" dan de meeste zaken die we hier voorbij zien komen maar wat mij betreft ook zeer welkom. :Y)

Leuk om te zien en zoals altijd met deze hobby zal de setup over 10 jaar er waarschijnlijk heel anders uit zien. Geniet van het avontuur en stuur zo nu en dan nog eens een update.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Uiteindelijk besloten om voor- en eindversterking niet compleet te scheiden. Aan de ene kant omdat ik met de Emotiva XPA-2 en XPA-5 tot maximaal 7 kanalen zou komen en prijzen van HDMI 2.1 pre/pro's waren ook niet geheel aantrekkelijk. Oftewel Denon AVR-4520 en Emotiva eruit en een receiver om "alles" aan te sturen in een AURO-3D 9.1 setup (compatibel met Dolby Atmos 5.1.4).

Speakers zijn al jaren hetzelfde, alleen de Heights zijn nieuw:
  • Front speakers: Focal Chorus 826W - 30th Anniversary Limited Edition
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W - Special Edition
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W - Special Edition
  • Heigth speakers: Focal Dôme Flax
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra (op SVS Soundpath)
Front:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yksxXgmHzEGl7OszeOGGAUuHAGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOhgbGWSNnyF7yPNNpQmXlrB.jpg?f=fotoalbum_large

Rear:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WQ1w08XSdqDRLuC2V3L6xud-5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mre2Ntcjou27rgkkuzgyfeds.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur
  • Receiver: Denon AVC-A1H
  • Beeld: LG OLED77G1RLA
  • Eindversterker front left: Advance Paris X-A220 Evo
  • Eindversterker front right: Advance Paris X-A220 Evo
  • Mediastreamer: Nvidia Shield TV Pro (2019)
  • Mediastreamer: Logitech Squeezebox Touch
  • Gameconsole: Sony Playstation 5 Pro
  • Gameconsole: Microsoft XBox Series X - Halo Edition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmPyTYQ2gDNRCkd7jFk5oHfw8iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5otv6dglO46By5Mna1C4VmDA.jpg?f=fotoalbum_large

Geen foto van achter het meubel (en daarmee het gros van de kabels) maar voor het totaalplaatje, bekabeling
  • Luidsprekerkabel 5.0.0: Van den Hul - The Magnum Hybrid
  • Luidsprekerkabel Height: Van den Hul - The Snowline
  • Subwoofer: Van den Hul - The Sub Hybrid
  • HDMI: UGreen
  • Optisch: Van den Hul - The Optocoupler mK II
  • Analoog: Van den Hul - The Well
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qnMvll_nQ92QaDWhA9OSZyXzR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kithMlFScycOWDBliwGy5Mmd.jpg?f=fotoalbum_large

To do/wish list:
  1. Van den Hul contacteren dat mijn HDMI kabels niet matchen met de rest O-)
  2. Tweede subwoofer (aan de achterzijde) om naar 5.2.4 te gaan.
  3. Dirac aanschaffen ter vervanging van Audyssey XT32 (wel even wachten tot een aanbieding, Black Friday?)
  4. Front speakers vervangen door... Focal Sopra N°2?

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 15-03-2025 23:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxxXPVQcKRiowEjHDb249BpJ0RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLAN9L5KmyHRK7SAMhTFWhHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wsYYlN9mrqA2_fleLNwIrTLzJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loJNo43yDjPWWzxFcAeGKK9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ga met hulp de tv naar achteren verplaatsen of dat beter is ivm jaloezieën, maar kans is dat dat ook niet helpt

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 15-03-2025 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:37
@FeaR

Voordat je Dirac gaat aanschaffen, zou ik je deze gratis tool willen aanraden.
Je moet wel een beetje handig zijn met computers.

YouTube: A1 Evo Neuron

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +28 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set-up is nu eerst wel klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3Kh3OOEs35q6W89ZG0VT6oYP.jpg

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3

- 2x Elac Debut Reference DBR-62
- 2x Jamo S 810

- Sony PS5 Pro
- Sony PS-HX500
- Sony PSTwo (verstopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:59
Ziet er netjes uit. Bij al dat zwarte moeten de speakers ook nog een keer meekleuren of niet? En Eefje de Visser gespot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Die passen prima in het interieur en zijn qua prijs/kwaliteit nauwelijks te verslaan, dus zullen nog wel wat jaartjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
Eefjeeeee!!!! heerlijk album

sorry offtopic
Metal Mark schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:34:
Ziet er netjes uit. Bij al dat zwarte moeten de speakers ook nog een keer meekleuren of niet? En Eefje de Visser gespot :-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 20:28
Recent mijn Focal Aria's + center vervangen voor een setje KEF R7 + R2 META's .
Op de planning:
Eindversterker vervangen
Akoestiek van de kamer aanpakken
Toch maar een keer aan REW beginnen

Bedoeling is dat het setje mee kan groeien met alle toekomstige veranderingen. Dat zit wel goed voor de komende jaren. Ik heb nog een setje ISO acoustics liggen welke er binnenkort onder gaan, maar hoe dan ook erg tevreden met de speakers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pw6xHSum1ifXfhW8FKipmaTJYAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDRgPY4h3YFGF6uB0VqeHDRW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

[Afbeelding]
Zou je willen delen (mag ook in PB als je dat liever doet) waar je de cinema 40 voor dat mooie bedrag hebt gevonden? Alvast bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lumics
bebopper schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
[...]

Zou je willen delen (mag ook in PB als je dat liever doet) waar je de cinema 40 voor dat mooie bedrag hebt gevonden? Alvast bedankt!
Weer een mooie ! https://doublepoint.nl/se...s-av-receiver-zilver-goud

€ 1799 en dan met de code HIFI15 15% is die nog maar €1529

Ik zou hem bijna zelf kopen voor de handel.. maar er is hier vast een ander liefhebber. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 13-04-2025 21:04 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste