Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

@Blackouts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmi2UdR5igGg0Dg3TdItIkDH_nc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWEQWTHUqlMrVx1D5UMxsbXI.jpg?f=fotoalbum_medium
Als je het zo doet heb je er geen last van.
Groen is de lattenwand.
Zo kan je het meubel nog omhoog schuiven langs de lattenwand om deze erop en eraf te krijgen. Doordat die latten schuin lopen hoeft het niet zoveel te zijn, je komt immers al van de muur af als je een klein stukje omhoog gaat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
thijsco19 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:16:
@Blackouts
[Afbeelding]
Als je het zo doet heb je er geen last van.
Groen is de lattenwand.
Zo kan je het meubel nog omhoog schuiven langs de lattenwand om deze erop en eraf te krijgen. Doordat die latten schuin lopen hoeft het niet zoveel te zijn, je komt immers al van de muur af als je een klein stukje omhoog gaat.
Alleen is de achterwand van mijn tv meubel een klein beetje verzonken. Hierdoor komt het meubel dus vlak tegen de muur. Bovenstaand plaatje klopt dus eigenlijk niet, dus ik heb mijn paint skills er even op los gelaten. Blauw is het meubel, zwart zijn de keeplatten, rood de muur en groen de latten. Op deze manier kan het meubel dus niet meer omhoog getild worden zonder de latten te demonteren. Niet handig als er bijvoorbeeld nieuwe apparatuur komt oid. Volgens mij is de optie dus montage op de latten. Dan maar met goede lange schroeven door de latten heen in de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr0gXh2WQLSSeesNUn-QDfgRI98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YjpMHGYlDlzkuaPRyVgDKYyu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 24-03-2024 13:30 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

Jag schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:12:
[...]
Leuk, nog een jvc projector eigenaar! Tevreden met de nz7? Ziet er echt briljant uit het eind resultaat, moet veel werk geweest zijn. Alles zelf gedaan? Gaaf ook de masking.
Dankjewel! We zijn ook erg tevreden met het eind resultaat, nu nog wat tweakwerk te verrichten. Meeste zelf gedaan met mijn schoonbroer die timmerman is, dat scheelt veel. :*) Aangezien de ruimte flink wat meer heeft gekost dan gepland moet de audio upgrade nog even op zich laten wachten. Dit zal hopelijk volgend jaar zijn. De NZ7 is een top apparaat. Ik kom van een JVC D-ILA HD1 af en dat is me wel even een verschil, terwijl de HD1 10 jaar geleden tot het top segment behoorde, kan je deze 2 projectors niet meer vergelijken. Je merkt dat de ontwikkeling in projectie niet bepaald stil heeft gestaan. Ik zit maar 3 meter van het scherm af en het beeld is echt ontzettend scherp voor projectie en de zwartwaardes zijn waanzinnig, nooit gedacht dat het met projecteren zo zwart weergegeven kon worden en dan heb ik niet eens de NZ8 en NZ9 gezien. Ik heb een tijd getwijfeld tussen de NP5 (lamp) en de NZ7 (laser) en ben toch wel blij dat ik voor de laser heb gekozen aangezien wij heel veel film/series kijken (ook de kinderen) en we met een lamp snel er doorheen zouden branden ;)
A. Qonsaides schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Een mede NZ7-eigenaar, leuk!! Wat een schitterende projector is dat toch! :)

Daarnaast heb je het erg mooi gedaan zo! d:)b Dit vraagt natuurlijk wel om meer foto’s. ;)
Dankje! Ik zal deze week nog wat foto’s plaatsen in mijn post hier boven.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Jag schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:33:
[...]

Staat de teller toch op drie nz7s in dit topic. Heb jij je setup al gepost?
Het is al even geleden dat ik mijn setup gepost heb: A. Qonsaides in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Met een wat oudere overzichtsfoto:

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=313642;image

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:22
Het eerste wat mij opvalt zijn de glazen panelen ter hoogte van je eerste reflectiepunt. Dat zou ik toch anders aanpakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

A. Qonsaides schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Het is al even geleden dat ik mijn setup gepost heb: A. Qonsaides in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[Afbeelding]
Strak hoor! Zie ik daar nu ook een Velodyne sub? Erg mooie speakers ook!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Duclaasie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:21:
Het eerste wat mij opvalt zijn de glazen panelen ter hoogte van je eerste reflectiepunt. Dat zou ik toch anders aanpakken
Vanuit dit perspectief kan ik dat wel begrijpen inderdaad, echter je ziet op de foto niet het glaswerk wat aan de linkerzijde van de kamer zit. Op deze manier zit er symmetrie in de kamer.
Dat het niet optimaal is weet ik.
Rudios schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Strak hoor! Zie ik daar nu ook een Velodyne sub? Erg mooie speakers ook!
Klopt! Een DD15 ;)

De gebruikte speakers:
- 2x KEF Reference 203 (front)
- 1x KEF Reference 204c (center)
- 4x KEF Reference 201 (surround + surroundback)
- 4x KEF KHT2001.3 (Atmos)
- 1x Velodyne DD15 subwoofer

De gebruikte apparatuur:
- JVC DLA-NZ7 projector
- 125" Elite Screens 2.35:1 projectiescherm (3m breed)
- Arcam AV860 processor
- Arcam P1000 (7-kanaals eindversterker)
- Arcam P429 (4-kanaals eindversterker)
- Panasonic DP-UB9004 bluray 4K speler
- Lumin D2 streamer
- Apple TV 4K streamer

De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
Rammelt dat glaswerk niet enorm als je op een beetje volume draait? Die (Ikea?) vitrines staan nou niet bepaald bekend om hun structurele integriteit, zeg maar :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Rudios schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:01:
[Afbeelding]

Na 4 jaar knutselen - met wat tussen pauzes - eindelijk mijn dedicated HT ruimte klaar.

Beeld: JVC DLA-NZ7 laser projector
Scherm: Spalluto 2.66cm breed 21:9 cinescope masking, zonder masking 16:9.
Audio: 7.1.4 Phonar grondlaag, Klipsch Atmos en Velodyne sub.
Bronnen: Denon, Panasonic u824 UHD speler en AppleTV 4K
Nice,

Soortgelijke setup hier kwa ruimte enzo, wat heb je als bass trap gebruikt? Hier twijfel ik enorm over

gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Rudios schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Dankjewel! We zijn ook erg tevreden met het eind resultaat, nu nog wat tweakwerk te verrichten. Meeste zelf gedaan met mijn schoonbroer die timmerman is, dat scheelt veel. :*) Aangezien de ruimte flink wat meer heeft gekost dan gepland moet de audio upgrade nog even op zich laten wachten. Dit zal hopelijk volgend jaar zijn. De NZ7 is een top apparaat. Ik kom van een JVC D-ILA HD1 af en dat is me wel even een verschil, terwijl de HD1 10 jaar geleden tot het top segment behoorde, kan je deze 2 projectors niet meer vergelijken. Je merkt dat de ontwikkeling in projectie niet bepaald stil heeft gestaan. Ik zit maar 3 meter van het scherm af en het beeld is echt ontzettend scherp voor projectie en de zwartwaardes zijn waanzinnig, nooit gedacht dat het met projecteren zo zwart weergegeven kon worden en dan heb ik niet eens de NZ8 en NZ9 gezien. Ik heb een tijd getwijfeld tussen de NP5 (lamp) en de NZ7 (laser) en ben toch wel blij dat ik voor de laser heb gekozen aangezien wij heel veel film/series kijken (ook de kinderen) en we met een lamp snel er doorheen zouden branden ;)

[...]

Dankje! Ik zal deze week nog wat foto’s plaatsen in mijn post hier boven.
Handig zon schoonbroer. Heb je nog een calibratie gedaan? En heeft de projector een eigen ruimte?

Ben erg benieuwd naar je foto's.
A. Qonsaides schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:07:
[...]

[Afbeelding]
Mooie ruimte met wel donker plafond met absorptie en ook mooie vloer erin. En indrukwekkende lijst audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

henkie32 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Nice,

Soortgelijke setup hier kwa ruimte enzo, wat heb je als bass trap gebruikt? Hier twijfel ik enorm over

gr
Ik heb geen basstraps gebruikt, maar gewoon wat simpele absorbers voor het mid/hoog. Ik wil nog niet te veel in de akoestiek investeren daar ik volgend jaar de audio ga upgraden en de akoestiek dan eens goed laat meten. Ik kijk dan wat de mogelijkheden zijn wbt panelen/basstraps/diffusie

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Jag schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:58:
[...]
Handig zon schoonbroer. Heb je nog een calibratie gedaan? En heeft de projector een eigen ruimte?

Ben erg benieuwd naar je foto's.
Binnenkort komen ze de projector ISF calibreren.
De projector staat in een soort ‘hushbox’ samen met de receiver. Ik probeer deze week nog wat foto’s in mijn post bij te plaatsen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tweakje12
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo allemaal,

Nadat ik al vele prachtige verhalen en foto's voorbij heb zien komen op dit forum, wordt het eens tijd om mijn steentje bij te dragen.
Om een indruk te krijgen van mijn situatie, hieronder een overzicht en wat foto's.

Versterking:

Marantz PM4001
Marantz SR7500

Bronnen:

Pro-ject Debut III Piano Black - Ortofon OM5E element
Rotel RCD-965BX
Marantz DV7600
Sony BDP-S4100
Dune HD Real Vision 4K
Intel NUC8i5BEH + iFi nano iDSD DAC i.c.m. Jriver Media Center 20 & Foobar2000

Weergever:

BENQ W1070 + DLP 3D GLASSES PRO 5G, "LIME HEAVEN" Original from Hi-Shock

Interconnect, bekabeling & stroom:
Ligawo HDMI Matrix 4x2 - Premium 1080p 3D 4K*2K ARC
Brennenstuhl Premium-Alu-Line Power Strip
Ixos XHA215 Twisted-Pair interlink
deleyCON PREMIUM HQ Stereo interlink
deleyCON HDMI Kabel SLIM High Speed mit Ethernet
Kamor Ultra Slim Series HDMI Kabel
DAP AUDIO SPK-240 Stage Speakercable 2 x 4 mm

Speakers & Sub:

Fronts: Mordaunt-Short MS-908
Surrounds: Mordaunt-Short MS-902
Center: Mordaunt-Short MS-905
Subwoofer: Mordaunt-Short MS-909W

Head hifi:

Sennheiser MOMENTUM WIRELESS
Bose Soundlink Around-Ear - Wireless Headphones II
Philips Fidelio X2HR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCZHHjGLq4IjAaiHc4EOISdvfHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXzDEesTSZtrkEUOvHV4OwvN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jamesz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 16:11
Ook hier iemand die al tijden mee kijkt en geniet van de vele mooie opstellingen die voorbij komen. Nu dat onze woonkamer een nieuwe lik verf heeft gekregen en het nieuw TV meubel aan de muur hangt is het wat mij betreft de hoogste tijd om de 'bescheiden' setup hier ook eens te delen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1_Nx3776Xa8fAh7fo21oTVt88g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h36ZTqXvy2VDGKWvEl7RiDmG.jpg?f=fotoalbum_large

Weergave;
Samsung QN95AA - 55" NEO QLED

Versterker;
TEAC AI-501DA integrale versterker

Bronnen;
Televisie - optisch aangesloten
AppleTV gen.3 als AirPlay audio streamer; optisch aangesloten
Pro-ject Tuner Box S - FM radio ontvanger voor achtergrond muziek

Luidsprekers;
Bower & Wilkins 606 s1 op B&W stands, aangesloten met Argon Audio Prime Silver 2,5mm2 kabels

Vergeleken met de sets welke hier voorbij komen een zeer bescheiden setup maar zeer tevreden mee.

Ik ben al tijden op zoek naar de TEAC PD-501HR CD speler uit de zelfde serie als mijn TEAC versterker maar die zijn helaas vrijwel niet te vinden of alleen voor de hoofdprijs. Ooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:47
Gotez schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:
Kleine verandering. Twee Hypex 180 monoblokken plus zelfbouw DAC vervangen voor een WIIM amp overgenomen van een andere tweaker (bedankt!).

[Afbeelding]

Wat je ziet: twee Vifa Vivace's, WIIM amp, PS4 (verstopt) en een TCL75C803. Ik houd van zo eenvoudig mogelijk :)
Hoe bevalt de WIIM amp je?

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:14

Gotez

42

PLeX schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:37:
[...]

Hoe bevalt de WIIM amp je?
Heel goed. Vooral de hdmi arc ingang (scheelt losse ab voor geluid) en de tidal streaming functie. Geluid is prima. Verder heel betrouwbaar en eigenlijk nog geen issue mee gehad. Dus kan ik zeker aanraden.

Met "geluid is prima" bedoel ik natuurlijk dat ie goed meet: https://www.audiosciencer...g-amplifier-review.52372/
Zonder discussie te willen aanslingeren

[ Voor 22% gewijzigd door Gotez op 09-04-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-08 22:20
Heeft er iemand (AKU) wandpanelen in combinatie met een Ambilight TV?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:58
Hier ook enkele kleine upgrades sinds vorig jaar.

- Sony A90J83 sinds vorig jaar september ter vervanging van de 75” Philips led.
- Beolab 18 back surrounds nieuw sinds afgelopen week.
- Beolab 28 front.
- Beolab Theatre.
- Apple TV 4K laatste gen.
- Xbox series X achter het kastje.
- Meubel is custom made voor onze haard.

On the horizon eind deze week is de Beolab 19. Ik was van plan om de Beolab 8’s voor achter te halen dit jaar. Echter kwam de aanbieding voorbij dat bij aanschaf van een paar Beolabs 18 je zowel een Beolab 19 als een core er extra bij krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCKl92nCsM6fFbag9inBv3LaiEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNygcKylsjoZKZCs9LKohJ5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGenf8PxbHzTP_q25Kl7tz-kSU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTuOGUaqf0cFMYYOusCAaKhl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw2vDgEUGr5hnWW9NbUmSzKq9CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXAYTARt9t4RuEOuMtGD2oM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfwGLDWW0P8xkvb0O2_Qf0t0xtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upvxP0aMeaDe5iceckXkuKxU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Mnn6_llR6AbuWLnYFGPG0PAU4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FleNrTOc94gYYYqaGHQTGYoC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUPq4q175DaMN_itvAQ5e6WBLZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIJoY4DWdxtHfJ43GhQQ7Izy.jpg?f=fotoalbum_large

De Beolab6000 zijn naar ons kantoortje verhuist met de Core en de Halo voor bedieningsgemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9St-Vq_TgIu2Rt_T3sc0Ibo6eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khzWmkgdqmETA2Z1sFs6DUcN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUBg_EXESaR6gMSSahdscOUXzWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I8zZyYPKepgs3ejrFdgN7oW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQS1o4_ANYqPv8pCwCqsW_Jdk9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3HqXEIPhIfnjH6uCtGNNx0y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxXiJTlO2sKq9xUgChd4I-dviKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tT2OJ7fJhv5DUVf6eJT3aEe.jpg?f=fotoalbum_large

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Dark Master schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:22:

- Beolab 28 front.
- Beolab Theatre.

On the horizon eind deze week is de Beolab 19. Ik was van plan om de Beolab 8’s voor achter te halen dit jaar. Echter kwam de aanbieding voorbij dat bij aanschaf van een paar Beolabs 18 je zowel een Beolab 19 als een core er extra bij krijgt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Beolab6000 zijn naar ons kantoortje verhuist met de Core en de Halo voor bedieningsgemak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Beolabs blijven echt super mooie apparaten. Ook een hoge WAF.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
SgtElPotato schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:32:
[...]

Die Beolabs blijven echt super mooie apparaten. Ook een hoge WAF.
Ze zien er zeker prachtig uit, gelukkig is het niet alleen looks en klinkt het ook geweldig.
Als we niet een ontzettend grote ombouw / meubel met haard hadden zou er zeker een Harmony / theatre met draaibare voet hebben gestaan.

Dat zou de Beolab 28's ook ten goede komen betreft plaatsing want dat is helaas niet ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Al die mooie woonkamers, zeker geen kinderen :D ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 15:35
Stimulate14 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:02:
Kan prima met sommige ouder/kind combinaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:46
Twee meisjes hier hoor! 1 van 3 jaar en een baby. Prima te doen.

Ze blijven zelfs van de snaren af haha .

Gewoon een kwestie van eigen speelplekken en netjes houden. :) Daarbij zijn wij vrij soepel in regels, alles behalve de speakers aanraken zegmaar :P en dat is tot nu toe nog nooit fout gegaan. Maar met de jongste zal dat eventjes oppassen zijn natuurlijk :) Komt wel goed haha.

Denk persoonlijk dat leuke hifi/home-cinema en kinderen prima gaat in ieder geval!

[ Voor 33% gewijzigd door Inverted_World op 24-04-2024 14:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Hier ook, kinderen van 7 en 10.
Al vanaf de geboorte is er in gestampt dat op het aanraken, of alleen maar naar wijzen, van de speakers en/of tv de doodstraf staat.

Alleen de afstandsbediening van de tv wil nog wel eens op de grond vallen.

Wel fascinerend om te zien dat toen ik voor het eerst de speakerkappen van mijn nieuwe B&W speakers eraf haalde dat gelijk die kleine vingertjes richting de conus gingen.... (was overigens maar eenmalig)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
BlueSS50 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:55:
[...]
de doodstraf staat.

die kleine vingertjes richting de conus gingen.... (was overigens maar eenmalig)
Ja doodstraf uitgevoerd? _O-

Maar inderdaad, hier ook twee kids en de regels zijn simpel. Niet aanzitten, niet tegenaan leunen, geen jas aan doen naast de speakers, niet binnen voetballen of met stuiterballen gooien, geen drinken op het tv meubel / speakers, niet drinken voor de tv nabij het tv meubel maar gewoon op de bank etc. etc. Gewoon herhalen tot je een ons weegt en op een gegeven moment begrijpen ze het wel.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Hier dan ook maar mijn "bescheiden" setup. Sinds vorige week hangt hier de LG OLED 77G4. Deze heeft de LG OLED 65CX vervangen. Tevens een wijziging in audio. De Sonos Arc + Sonos Sub Gen.3 hebben de Marantz Cinema 70S AV Receiver + Harman Kardon HKTS16 5.1 speakers vervangen.

Verder hangen de volgende devices eraan gekoppeld:

- Xbox Series X
- NVIDIA Shield TV Pro
- Apple TV 4K
- Ziggo Next

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHQpi0yP7k50TIPWAU5B5aV23qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorrvBmvBq6O1w8kGSvIakci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0768DDrGx0Vy2V5P2SGjEQJgEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXW3ybEbCXPvxde2Dsip8FaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f_Qrfio3a_Ap9CtaolxIwdZOSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KWPrnnHi5j_bbZPmIyIfPT-Bdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_large

Er komen nog twee Sonos Era 300 speakers t.b.v. de rears bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2024 08:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
Rivanov schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:58:
Hier dan ook maar mijn "bescheiden" setup. Sinds vorige week hangt hier de LG OLED 77G4. Deze heeft de LG OLED 65CX vervangen. Tevens een wijziging in audio. De Sonos Arc + Sonos Sub Gen.3 hebben de Marantz Cinema 70S AV Receiver + Harman Kardon HKTS16 5.1 speakers vervangen.

- Xbox Series X
- NVIDIA Shield TV Pro
- Apple TV 4K
- Ziggo Next

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met welke beugel hangt je tv op? Ziet er strak uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
schalk84 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:01:
[...]

Met welke beugel hangt je tv op? Ziet er strak uit.
Met de standaard wandbeugel die bij de G-serie zit inbegrepen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1yQxG6nLG0T8ibMVi51RwrpW3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JM4VNJmBEsCoOYiOPbLt86Gd.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.lg.com/us/tv-...ies/lg-wb22egb-wall-mount

In bovenstaande post een extra foto toegevoegd waarbij je goed ziet hoe flush hij tegen de wand zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2024 08:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Hier kan die van ons net kruipen. Ik ben al druk bezig om af te leren dat ze alleen naar papa's speelgoed mag kijken. Níet aanraken. 'Nee' snappen ze al heel goed met 10 maanden :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nope.
Enkel een kleine Jack Russel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:39

f.h

Rivanov schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:58:

- Xbox Series X
- NVIDIA Shield TV Pro
- Apple TV 4K
- Ziggo Next

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uit interesse, waarom de fijne 65CX (ik heb em zelf ook :+) vervangen door de 77G4 (anders dan groter formaat natuurlijk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
f.h schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:52:
[...]

Uit interesse, waarom de fijne 65CX (ik heb em zelf ook :+) vervangen door de 77G4 (anders dan groter formaat natuurlijk)?
Hogere helderheid / brightness door MLA+.
We hebben veel natuurlijk licht in de woonkamer. Dus toen LG dat vorig jaar introduceerde wilde ik eigenlijk al overstappen op de 77G3. Maar toen nog even afgehouden. Kon de 77G4 nu voor een geweldig prijs krijgen, dus de keuze was nu niet moeilijk.

En toen we drie jaar geleden de 65CX met release kochten, waren we er beide al direct over uit dat de volgende een 77” moest worden. ;)

Wij zitten op 2.6m afstand en dan is 77” nog net wat lekkerder kijken dan 65”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:39

f.h

Rivanov schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:38:
[...]

Hogere helderheid / brightness door MLA+.
We hebben veel natuurlijk licht in de woonkamer. Dus toen LG dat vorig jaar introduceerde wilde ik eigenlijk al overstappen op de 77G3. Maar toen nog even afgehouden. Kon de 77G4 nu voor een geweldig prijs krijgen, dus de keuze was nu niet moeilijk.

En toen we drie jaar geleden de 65CX met release kochten, waren we er beide al direct over uit dat de volgende een 77” moest worden. ;)

Wij zitten op 2.6m afstand en dan is 77” nog net wat lekkerder kijken dan 65”.
Duidelijk en begrijpelijk. De tv is hier een van de weinige apparaten die ik niet om de zoveel jaar wil/hoef up te graden. Ben super blij met mijn 65CX en die blijft hier echt nog wel een tijd staan (mijn vorige was een 47" Panasonic TX nogwat ofzo, daar ook 9 jaar mee gedaan ofzo).

Dat gezegd hebbende, wanneer we gaan upgraden wil ik ook een 77 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Lekker strak aan de muur! Ik had exact hetzelfde toen ik mijn 65CX kocht, daarom denk ik bij de volgende aanschaf maar gelijk voor een 83 inch te gaan voordat ik straks weer te snel ben gewend aan het 77inch formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Veertien14 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:33:
Lekker strak aan de muur! Ik had exact hetzelfde toen ik mijn 65CX kocht, daarom denk ik bij de volgende aanschaf maar gelijk voor een 83 inch te gaan voordat ik straks weer te snel ben gewend aan het 77inch formaat.
Vond de prijs van de 83” net iets too much. En op deze muur zou het wel érg groot zijn. En we zitten er “maar” 2.6m vanaf. :)
Dus is prima nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dark Master schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:22:

- Beolab 28 front.
- Beolab Theatre.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supermooi die B&O's. Ik ben echt onder de indruk van hoe mooi die er uit zien - hopelijk klinken ze ook goed ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
f.h schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:42:
[...]

Duidelijk en begrijpelijk. De tv is hier een van de weinige apparaten die ik niet om de zoveel jaar wil/hoef up te graden. Ben super blij met mijn 65CX en die blijft hier echt nog wel een tijd staan
Dat komt ook met name omdat de CX alle technieken die je momenteel wil hebben ondersteunt. In de nabije toekomst voorzie ik ook niet zo snel waarom de CX niet meer zou voldoen. Als mijn oude C7 HDMI 2.1 had ondersteunt was ie ook nooit weggegaan. Echt nog een prima tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:15
sorry niet goed gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door j.f.otten op 01-05-2024 16:43 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds wat aan het aankleden en afmaken, maar ondertussen ben ik qua apparatuur eerst wel klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S5y5fEoJ56UUbxpI1ZCroNvN5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkdj83oyUDJDT4GaUmX251aZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn8PuYL0WNmpeh3v6rCkroGt9Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0loryXnGf4hECbitnZ4eIdr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/816JrDx66xyhUeG9G0EviU2VS4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvMwrSEAwfzaXeZQnPFi2uDM.jpg?f=fotoalbum_large

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3
- LaMetric Time
- Sony PS4 Pro
- Sony PS-HX500 (verstopt)
- Sony PSTwo (verstopt)
- Nintendo Classic Mini NES (verstopt)
- 2x Elac Debut Reference DBR-62
- 2x Jamo S 810

- Raspberry Pi 5 + Volumio
- Topping DX5 Lite
- DCA Ether CX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:58:
Ik ben nog steeds wat aan het aankleden en afmaken, maar ondertussen ben ik qua apparatuur eerst wel klaar

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3
- LaMetric Time
- Sony PS4 Pro
- Sony PSTwo (verstopt)
- 2x Jamo S 810

- Topping DX5 Lite
- DCA Ether CX
Afgezien van de opstelling en apparatuur, zeer mooie sfeer foto’s. Mijn complimenten, ziet er allemaal sfeervol uit. Tijdschrift waardig. Zeker die tweede foto met de bank erop. d:)b _/-\o_ :9~

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!
Ik wil ook primair zorgen dat het een relaxte hoek is om te zitten/hangen/liggen. De subs staan dus op een plek waar ze passen, maar met de MiniDSP (REW+MSO+Dirac Live) is de geluidservaring ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleMaik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 23:42
Ik ben nog steeds wat aan het aankleden en afmaken, maar ondertussen ben ik qua apparatuur eerst wel klaar:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3
- LaMetric Time
- Sony PS4 Pro
- Sony PSTwo (verstopt)
- 2x Jamo S 810

- Topping DX5 Lite
- DCA Ether CX
Ziet er gelikt uit, ik denk ook mede vanwege het feit dat het ook goed gefotografeerd is.
Ik ben zelf groot fan van een goede balans tussen home cinema en een leefbare/fraaie woonkamer, en ik denk dat je die zeker hebt gevonden.

Ik heb zelf de Elac Debut B6.2's staan.
Hoewel ik qua geluid erg tevreden ben, zijn het eigenlijk maar beetje lompe zwarte dozen.

Hoe bevallen de Debut References?
Ze passen naar mijn mening wat mooier in een huiselijke setting en ik overweeg daarom nog een keer de switch te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder subs en room correction klinken de DBR-62 al heel goed. Ik ben er erg tevreden mee. Wat mij betreft ondergewaardeerde speakers.
Deze recensie geeft wel helder inzicht in de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:17
tormentor1985 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:39:
[...]

Ja doodstraf uitgevoerd? _O-

Maar inderdaad, hier ook twee kids en de regels zijn simpel. Niet aanzitten, niet tegenaan leunen, geen jas aan doen naast de speakers, niet binnen voetballen of met stuiterballen gooien, geen drinken op het tv meubel / speakers, niet drinken voor de tv nabij het tv meubel maar gewoon op de bank etc. etc. Gewoon herhalen tot je een ons weegt en op een gegeven moment begrijpen ze het wel.
En dan komt er een 6 jarig vriendinnetje op bezoek die de pickup interessant vindt. Doei naald van 200 euro. :'( En we hebben niets gezien dus ook geen schade kunnen verhalen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nieuwe bank, nieuw tapijt, cable management, gruwelijk gestofzuigd en geboend en de 2 BK XLS200MkII (ongepoorte) subs tijdelijk verplaatst naar een stereo positie achter de frontstage. Room modes vliegen me nu om de oren, helaas, en ik zit recht in een 60hz dip, maar ik moet nog gaan calibreren. Eerst even het meubilair afronden voor ik weer met REW/Umik-1 aan de gang ga.

Eigenlijk moet je gewoon niet beginnen aan subwoofers. :P Wat een gedoe, joh. Het is altijd een groot compromis tussen de onvermijdelijke room modes, de ideale posities in de ruimte, volume en esthetiek/leefbaarheid. Het helpt ook niet dat mijn begane grond zo goed als 1 grote ruimte is (open floor plan), waardoor het heel lastig is genoeg druk op te bouwen in mijn cinema hoek. Weinig slam, veel wol.

In eerste instantie was mijn idee om gewoon een professional in te huren om het geheel af te stellen, maar je blijft een Tweaker... dus voor je het weet zit je omringd met MiniDSP, absorbers, diffusers en microfoons uren lang REW tutorials te kijken. Achteraf was het vast beter geweest voor mijn mentale gezondheid als ik het gewoon had uitbesteed. Zucht. ;)

Qua hardware hetzelfde riedeltje als altijd; 65" OLED, Denon Atmos AVR, Q Acoustics 3xxx-serie front stage, AudioPro surrounds (te goed voor alleen surrounds, eigenlijk), BK subs, Nvidia Shield Pro, DIY panelen aan de muren en in de hoeken, skylines achter de (blackout) gordijntjes. Geen ruimte voor 7.2, maar ik overweeg nog hoogte kanalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKi4oRUTj0ekoeoqhkvQIuIV_D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQ3XZw9FipCJcF6wXvww5eRX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--STFDPDf_lvsaASkqnIzpCwSrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA2ctmNB0LS8d2x8ryIl3jhm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 10-05-2024 14:38 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Negakinu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:50:
Nieuwe bank, nieuw tapijt, cable management, gruwelijk gestofzuigd en geboend en de 2 BK XLS200MkII (ongepoorte) subs tijdelijk verplaatst naar een stereo positie achter de frontstage. Room modes vliegen me nu om de oren, helaas, en ik zit recht in een 60hz dip, maar ik moet nog gaan calibreren. Eerst even het meubilair afronden voor ik weer met REW/Umik-1 aan de gang ga.

Eigenlijk moet je gewoon niet beginnen aan subwoofers. :P Wat een gedoe, joh. Het is altijd een groot compromis tussen de onvermijdelijke room modes, de ideale posities in de ruimte, volume en esthetiek/leefbaarheid. Het helpt ook niet dat mijn begane grond zo goed als 1 grote ruimte is (open floor plan), waardoor het heel lastig is genoeg druk op te bouwen in mijn cinema hoek. Weinig slam, veel wol.

In eerste instantie was mijn idee om gewoon een professional in te huren om het geheel af te stellen, maar je blijft een Tweaker... dus voor je het weet zit je omringd met MiniDSP, absorbers, diffusers en microfoons uren lang REW tutorials te kijken. Achteraf was het vast beter geweest voor mijn mentale gezondheid als ik het gewoon had uitbesteed. Zucht. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi hoor! Welke player zie ik daar op je TV? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
Rivanov schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Erg mooi hoor! Welke player zie ik daar op je TV? :)
Dank je! Stremio + Torrentio + RealDebrid op een Nvidia Shield Pro. Normaliter gebruik ik Kodi. Al jaren, eigenlijk, maar ik ben de laatste paar weken met Stremio aan het vreemdgaan.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie setup en ook hele mooie fotos. Herkenbare frustratie tav sublaag. En goed sublaag is zo fijn en belangrijk. Uiteindelijk is het altijd goed te krijgen als je er de juiste resources tegenaan gooit, maar zeker niet altijd in 1 keer. Ik heb inmiddels redelijk wat subwoofer setups ingeregeld. Dus als je hulp nodig hebt dan laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Jag schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:03:
[...]

Mooie setup en ook hele mooie fotos. Herkenbare frustratie tav sublaag. En goed sublaag is zo fijn en belangrijk. Uiteindelijk is het altijd goed te krijgen als je er de juiste resources tegenaan gooit, maar zeker niet altijd in 1 keer. Ik heb inmiddels redelijk wat subwoofer setups ingeregeld. Dus als je hulp nodig hebt dan laat maar weten.
Ik waardeer dat aanbod enorm, en kan zeker hulp gebruiken. Zodra de laatste batch meubilair en akotherm panelen is geplaatst (hopelijk voor het eind van de maand) stuur ik je een bericht. Calibratie heeft toch pas zin als alle fysieke objecten hun vaste plek hebben gekregen, neem ik aan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Negakinu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Dank je! Stremio + Torrentio + RealDebrid op een Nvidia Shield Pro. Normaliter gebruik ik Kodi. Al jaren, eigenlijk, maar ik ben de laatste paar weken met Stremio aan het vreemdgaan.
Gebruik momenteel ook Kodi (met PlexKodiConnect add-on) op de Shield TV Pro. Naar tevredenheid overigens. Enige dat mij “stoort” met de Arctic Zephyr Reloaded skin, is dat deze niet 4K is en er dus wat minder strak uitziet op m’n 77” G4.

Ga ook eens naar jouw oplossing kijken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 10-05-2024 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
Rivanov schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Gebruik momenteel ook Kodi (met PlexKodiConnect add-on) op de Shield TV Pro. Naar tevredenheid overigens. Enige dat mij “stoort” met de Arctic Zephyr Reloaded skin, is dat deze niet 4K is en er dus wat minder strak uitziet op m’n 77” G4.

Ga ook eens naar jouw oplossing kijken. :)
Probeer voor Kodi de Nimbus skin eens! FENtastic is ook de moeite waard, maar niet zo strak als Nimbus. Stock ziet Nimbus er niet heel mooi uit, maar je kunt het echt super strak en ergonomisch krijgen door zelf je widgets te configureren. De meta providers integreren ook echt op een hele mooie manier met Nimbus.

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 10-05-2024 14:18 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Negakinu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Probeer voor Kodi de Nimbus skin eens! FENtastic is ook de moeite waard, maar niet zo strak als Nimbus. Stock ziet Nimbus er niet heel mooi uit, maar je kunt het echt super strak en ergonomisch krijgen door zelf je widgets te configureren. De meta providers integreren ook echt op een hele mooie manier met Nimbus.
Ga die eens bekijken. Dank.
Wil een zo clean en minimalist mogelijke skin. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Negakinu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Ik waardeer dat aanbod enorm, en kan zeker hulp gebruiken. Zodra de laatste batch meubilair en akotherm panelen is geplaatst (hopelijk voor het eind van de maand) stuur ik je een bericht. Calibratie heeft toch pas zin als alle fysieke objecten hun vaste plek hebben gekregen, neem ik aan.
Waarschijnlijk maakt het niet veel uit, maar voor de zekerheid kan je wachten tot laatste panelen en meubilair er is. Je mag me zeker, ook voor die tijd, een bericht sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 23-05-2024 08:15 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:04

Mooie setup. Om te beginnen zou ik de fronts strak tegen de muur plaatsen. Dit gaat de bas versterken, maar dat kan je weer corrigeren in je mini dsp. (pieken corrigeren namelijk makkelijk dan dalen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
greentea schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Mooie setup. Om te beginnen zou ik de fronts strak tegen de muur plaatsen. Dit gaat de bas versterken, maar dat kan je weer corrigeren in je mini dsp. (pieken corrigeren namelijk makkelijk dan dalen).
Fronts tegen de muur? Mijn (beperkte) ervaring is dat dat een negatieve impact heeft op het geluid. Wie weet meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Deleon78 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:05:
[...]

Fronts tegen de muur? Mijn (beperkte) ervaring is dat dat een negatieve impact heeft op het geluid. Wie weet meer? :)
Ja, speakers moeten kunnen "ademen". Sommige zeggen zelfs minimaal een meter rondom. Nu hebben wij in NL niet zulke grote huizen maar minimaal 30/40cm lijkt me toch wel het minste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
Je kunt het niet als blanketstatement gebruiken, niet de ene of de andere kant op. Sommige speakers zijn gemaakt om dichter bij de muur te staan, andere weer niet en er tussenin.

Ook hangt het van de akoestiek van de kamer af. Het is altijd experimenteren en meten met REW of ingebouwde meet instrumenten van een AVR.

De allergrootste uitdaging van HT en muziek of alles waar speakers bij komen kijken, is hoe de ruimte goed samen te laten werken met de speakers. Ik gebruik doelmatig deze volgorde, speakers kun je wel uitkiezen, maar de ruimte is waar je het mee moet doen en kun je behandelen. Maar de speakers zijn uiteindelijk wat ze zijn.
EQ is voor het laatste stukje wat je echt niet kunt verbeteren. Sommige pieken zijn er niet uit te EQen en moet je dus anders oplossen, m.b.t. plaatsing of akoestische panelen e.d.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:04
mr.DJ95 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:42:
[...]

Ja, speakers moeten kunnen "ademen". Sommige zeggen zelfs minimaal een meter rondom. Nu hebben wij in NL niet zulke grote huizen maar minimaal 30/40cm lijkt me toch wel het minste.
Dat is speakers moeten kunnen "ademen" is audiofiel geneuzel. Idealistisch zouden je speakers zelfs gelijk zijn aan de muur. YouTube: How far from the wall should I place my speaker? | Episode 10 | One ...

https://www.sonarworks.co...rs-against-the-front-wall

TLDR, tegen de wand die speakers en DSP gebruiken om de bas die je er gratis bij hebt gekregen iets terug te dringen.

Edit: Kleine correctie, het is wel belangrijk speakers van de zijwand af te houden voor het tegen gaan van reflecties.

[ Voor 6% gewijzigd door greentea op 24-05-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.
(misschien is het onderwerp wat te offtopic voor deze thread)

[ Voor 94% gewijzigd door Deleon78 op 24-05-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
greentea schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Dat is speakers moeten kunnen "ademen" is audiofiel geneuzel. Idealistisch zouden je speakers zelfs gelijk zijn aan de muur. YouTube: How far from the wall should I place my speaker? | Episode 10 | One ...

https://www.sonarworks.co...rs-against-the-front-wall

TLDR, tegen de wand die speakers en DSP gebruiken om de bas die je er gratis bij hebt gekregen iets terug te dringen.

Edit: Kleine correctie, het is wel belangrijk speakers van de zijwand af te houden voor het tegen gaan van reflecties.
Ben het grotendeels met je eens. Ik denk wel dat de baffle step compensatie in het filter wel gemaakt wordt voor half space en niet 1/4 space loading. Dus je krijgt wel extra laag wat idd ook goed met eq op te lossen is.

Eens dat gelijk met wand optimaal is, dit lost veel diffractie problemen op. Maar dat is met in wall luidsprekers, en dat zijn deze natuurlijk niet. Dus dan zet je ze er net voor. De vroege reflecties die je krijgt in het midlaag hebben mogelijk wel een negatieve invloed op het geluid wat je niet met eq oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nou.. tot zover de lol met de nieuwe LG OLED…

- Stuck pixel present: Check
YT fimpje Stuck Pixel fix na 40 min. Geen resultaat.

- (E-)ARC issues: Check
LG en DENON is blijkbaar geen gelukkig huwelijk..

Morgen maar weer verder kijken hoe we dat gaan fixen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-UCc-VcaliCfKnW9CnIIgd6Hlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xX5MKVvuVxsEA1NCl4Kc2Mxv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwZmHIJMnNqW3TMWj53LGFCTbfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LjMCVN5CXOOhSS1NRgb2G486.png?f=fotoalbum_large

🥴

[ Voor 55% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2024 23:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:30
Thalaron schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:54:
Nou.. tot zover de lol met de nieuwe LG OLED…

- Stuck pixel present: Check
YT fimpje Stuck Pixel fix na 40 min. Geen resultaat.

- (E-)ARC issues: Check
LG en DENON is blijkbaar geen gelukkig huwelijk..

Morgen maar weer verder kijken hoe we dat gaan fixen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

🥴
Jeetje zuur zeg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Inderdaad…

HDMI E-ARC inmiddels werkend gekregen (na reset Receiver. Nu afwachten op reactie leverancier TV..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
greentea schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Kan het allicht proberen. Aan bas geen gebrek, trouwens. Twee BK subs in de ruimte aanwezig. Bijkomend voordeel van speakers tegen de muur is dat de tweeters van de fronts beter in lijn staan met de tweeter van de center. Ik hield eigenlijk automatisch ademruimte aan rondom de fronts, maar dat is inderdaad niet op feiten gebaseerd, maar alleen op die "laat je speakers ademen" mantra die je overal leest/hoort.

Ik zal het resultaat van die verplaatsing hier delen. Een piek EQ'en is goed te doen inderdaad. Een null omhoog krikken natuurlijk niet.

Ben trouwens met het idee aan het spelen om de hele frontstage te vervangen door 3x KEF Q250C. Lijkt me een slimme oplossing na wat ervaringen gelezen te hebben op Audiosciencereview en de Erin's Audioscorner review. Genoeg sub geweld in bezit om 2x q250c verticaal als fronts te kunnen verantwoorden, en als dedicated center dan 1x Q250c horizontaal voor de uniformiteit. Daarna Audyssey ONE erover, en dan lijkt het een goede oplossing te zijn voor home theater in een relatief kleine ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_eTDMtHJJ4RDhpkMjDG_OYbl5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N7I7gNdmAimcYEnJfEr7KTWh.webp?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 25-05-2024 14:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dark Master
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2X5_hzzIW5ukCAA6qZUc3l3Lyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZ6rHvqmDRoGNHvx6fh5VbpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svIokes_gH6mA26lclIPnkDbzKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gixbSoOu7PpNfMAWisEn8wIc.jpg?f=fotoalbum_large

Beolab 19 nu ook toegevoegd in de woonkamer. Gezien mijn vriendin niet geheel tevreden was met het kantoortje, dit ook maar een upgrade gegeven waardoor ik de 6000’s ook direct goed neer heb kunnen zetten. Win win zullen wel maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Dark Master schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beolab 19 nu ook toegevoegd in de woonkamer. Gezien mijn vriendin niet geheel tevreden was met het kantoortje, dit ook maar een upgrade gegeven waardoor ik de 6000’s ook direct goed neer heb kunnen zetten. Win win zullen wel maar zeggen.
Ik begrijp die 2e foto niet. :D Gebruiken jullie elk 1 speaker in het kantoortje? Door elkaar heen? Of zijn ze beiden op 1 pc aangesloten? Ik zie ook een setje Razer speakers, waarvan er eentje achter de rechter monitor staat (?).

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 26-05-2024 09:26 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Negakinu schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Ik begrijp die 2e foto niet. :D Gebruiken jullie elk 1 speaker in het kantoortje? Door elkaar heen? Of zijn ze beiden op 1 pc aangesloten? Ik zie ook een setje Razer speakers, waarvan er eentje achter de rechter monitor staat (?).
Begrijp ik inderdaad wel. De 2 Beolab 6000’s zitten achter een B&O core. Die zit ook achter een Shape en is eigenlijk gewoon een streaming device, via de core kun je Tidal / Spotify / Deezer / radio / Bluetooth of aux in gebruiken.

Dus als ik wil kan ik inderdaad ook de Beolabs gebruiken via de laptop. Maar dat doe ik eigenlijk nauwelijks. Meestal heb ik lekker een muziekje opstaan of gewoon radio als ik thuis werk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Wie kijkt er hier media rechtstreeks op zn tv?ik vindt het fijner wegkijken, maar dit type Sony heeft geen optie om het bestand te verwijderen dus dan moet ik wel de schijf weer aan de pc hangen en dat lijkt me ook niet heel goed?, die middels receiver aan de tv hangt, maar vindt het toch iets anders kijken met Kodi(kan ook aan de pc liggen,ryzen 3 2200g met gtx 1650 4gb)

Foto's komen nog wel want is nog enigsinds wat chaotisch door woningruil en de tv heeft mn maat laten hangen,65 inch Bravia non Google)2x fronts van Auna, 2x surrounds Dali en surround back JBL. Werkt voldoende zonder sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:20
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:52:
Wie kijkt er hier media rechtstreeks op zn tv?ik vindt het fijner wegkijken, maar dit type Sony heeft geen optie om het bestand te verwijderen dus dan moet ik wel de schijf weer aan de pc hangen en dat lijkt me ook niet heel goed?, die middels receiver aan de tv hangt, maar vindt het toch iets anders kijken met Kodi(kan ook aan de pc liggen,ryzen 3 2200g met gtx 1650 4gb)

Foto's komen nog wel want is nog enigsinds wat chaotisch door woningruil en de tv heeft mn maat laten hangen,65 inch Bravia non Google)2x fronts van Auna, 2x surrounds Dali en surround back JBL. Werkt voldoende zonder sub
Ik begrijp de vraag niet helemaal maar,

Ik gebruik een nas en met Odido hebben ze een Android kastje waar ook kodi op kan, dus kan ik mijn oude Android kastje verkopen.

In de thuisbioscoop gebruik ik een shield, maar ook met kodi.

De nas vindt ik eigelijk onmisbaar, maar daar lopen ook de camera's op

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
LuisjeNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Ik begrijp de vraag niet helemaal maar,

Ik gebruik een nas en met Odido hebben ze een Android kastje waar ook kodi op kan, dus kan ik mijn oude Android kastje verkopen.

In de thuisbioscoop gebruik ik een shield, maar ook met kodi.

De nas vindt ik eigelijk onmisbaar, maar daar lopen ook de camera's op
Of je zonder pc media afspeelt op de tv, maar bij jou dus niet

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31
Ook hier blijft het upgrade virus ronddwalen. Is het niets met koffie of bbq dan wel met hifi.

Op proef een Cayin Soul 170i buizen versterker met KT170 eindbuizen om te kijken of dit een vervanger is voor de Michi. Helaas is de conclusie op dit moment dat de combi van beide het mooiste resultaat heeft😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5ZbmiuUB204rCFn0go5jHSFE78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVmSGmHv40kJw9Z81XjQsy8T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3BRYMqp83k_L9DFveJzF8vsFMs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LH8ZlOJbizDo4buo7mxF1Fz9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
raze88 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:37:
Ook hier blijft het upgrade virus ronddwalen. Is het niets met koffie of bbq dan wel met hifi.

Op proef een Cayin Soul 170i buizen versterker met KT170 eindbuizen om te kijken of dit een vervanger is voor de Michi. Helaas is de conclusie op dit moment dat de combi van beide het mooiste resultaat heeft😅

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha tof, mooie setup! Moet wel lachen om de soundbar i.c.m de rest van je setup. Misschien tijd voor een surround receiver erbij, en leuke centre / rears? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Inverted_World schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Haha tof, mooie setup! Moet wel lachen om de soundbar i.c.m de rest van je setup. Misschien tijd voor een surround receiver erbij, en leuke centre / rears? :P
Dat is er geweest maar teveel gezien met de versterker en vind het zonde om de focals daarvoor te gebruiken. Daarom destijds het spul verkocht en de Sonos terug gekocht. Ideeen zijn er nog wel maar als de buizen versterker blijft is dat definitief van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- LG C2 65"
- MiniDSP SHD
- Topping RA3
- LaMetric Time
- Sony PS4 Pro
- Sony PSTwo (verstopt)
- 2x Jamo S 810

- Topping DX5 Lite
- DCA Ether CX
Mooie setup! Welke bank is dat?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raze88 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:14:
[...]
...maar als de buizen versterker blijft is dat definitief van de baan.
Receiver met Pre Out voor Front Left en Right en je voegt de buizenversterker (en Sopra's) toe binnen de 5.1, daar is de "Pre In" voor gemaakt. In surround gebruik je de buizenversterker dan puur als eindversterker, in stereo (stereo bronnen op de buizenversterker aansluiten) gebruik je de buizenversterker in totaal (voor- en eindversterker).

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 15-06-2024 18:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Nft33BTQ/IMG-3646.avif

Gisteren m'n nieuwe AV10 opgehaald, de voorganger (AV8802A) staat er boven op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ruubschen schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:57:

Gisteren m'n nieuwe AV10 opgehaald, de voorganger (AV8802A) staat er boven op de foto.
Mooi hoor, laat je de klep continue open staan?

Heb zelf de Cinema 50, hoop toch dat Marantz ooit stopt met de porthole bij toekomstige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Veertien14 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Mooi hoor, laat je de klep continue open staan?

Heb zelf de Cinema 50, hoop toch dat Marantz ooit stopt met de porthole bij toekomstige modellen.
Als ik naar de AV8802A kijk eigenlijk niet, dan laat ik in de regel de klep dicht. Porthole moet je van houden idd. wat ik wel leuk vind is de subtiele lichtgoed achter het voorste frontje, dit schijnt dan mooi op het relief van de zijkanten van het frontpaneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raze88
FeaR schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Receiver met Pre Out voor Front Left en Right en je voegt de buizenversterker (en Sopra's) toe binnen de 5.1, daar is de "Pre In" voor gemaakt. In surround gebruik je de buizenversterker dan puur als eindversterker, in stereo (stereo bronnen op de buizenversterker aansluiten) gebruik je de buizenversterker in totaal (voor- en eindversterker).
Zonde van de buizen om ze voor pawpatrol of reclame/series te gebruiken. Daarnaast teveel werk voor de vrouw en mijn zoontje om het aan te moeten zetten. Gewoon lekker de Sonos en geen frustratie van het geluid uit de tv of handelingen om het over de set te krijgen😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
raze88 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:49:
[...]

Zonde van de buizen om ze voor pawpatrol of reclame/series te gebruiken. Daarnaast teveel werk voor de vrouw en mijn zoontje om het aan te moeten zetten. Gewoon lekker de Sonos en geen frustratie van het geluid uit de tv of handelingen om het over de set te krijgen😊
Opzich zou je met de juiste instellingen met betrekking tot HDMI-cec etc dat prima moeten kunnen combineren. Zelf een surround setup met Sonus Faber Olympica Nova's gecombineerd met Sonus Fabere Lumina speakers voor surround/centre. Werkt allemaal erg gemakkelijk,, vrouw en kinderen hoeven alleen op de knop van de Shield TV Pro te klikken.

Ik zou het persoonlijk juist zonde vinden zo'n mooie setup te hebben en dan TV geluid via een soundbar te hebben :P Bij Paw Patrol geen gemis. Maar moet er niet aan denken een film als Dune of Blade Runner over Sonos te horen haha.

Dessalniettemin, nogmaals, erg toffe setup! Je waardeerd de set waarschijnlijk des te meer, als je eerst geluid uit andere bronnen hebt gehoord haha. Dat heb ik in ieder geval altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Inverted_World op 16-06-2024 01:00 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 15:29
Corsa Nostra schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:35:
Bij deze mijn woonkamer setup.

[Afbeelding]

TV: LG G1 65'
AVR: Onkyo TX-RZ900
Front: B&W 703S2
Center: B&W HTM71S2
Sub: Rel Q200E
+ Een kleine Pro-tip: Laat u niet verleiden tot aanschaf van een soortgelijke pluimen als op de foto. Dwarrelt door uw hele huis en de Roomba krijgt last van z'n allergie. O+

[Afbeelding]

Surround: B&W 706S2

[Afbeelding]

Height: B&W M-1

[Afbeelding]

Het hart van de operatie
Na lang twijfelen toch maar voor een bijpassende sub gegaan! De B&W DB4S.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hdS1YA4-HvncAmJGsrD46a4lp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uECvsCChKzpncmngMmKdnvQx.jpg?f=fotoalbum_large

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
@Corsa Nostra zie je reactie net dat je last hebt van je pluimen dat ze uitvallen, heb je daar nog steeds last van?
Spuit ze anders in met haarlak👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 15:29
NicoHF schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:59:
@Corsa Nostra zie je reactie net dat je last hebt van je pluimen dat ze uitvallen, heb je daar nog steeds last van?
Bedankt voor de tip!
Pluimpjes mooi gemodelleerd en afgelakt nu! _/-\o_
We gaan het zien!

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
NicoHF schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:59:
Die tip was ook al door iemand anders gegeven, een paar posts onder de oorspronkelijke post van @Corsa Nostra :Y

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
BrainCrash schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Die tip was ook al door iemand anders gegeven, een paar posts onder de oorspronkelijke post van @Corsa Nostra :Y
Niet gezien en ik heb iemand ermee kunnen helpen dus ik vind het dikke prima.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• franswes
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-05 15:54
Woonkamer Audio en Video samenstelling :

Samsung 75 inch smart TV 75CU8000 Crystal UHD :
hierop aangesloten :
B&W Panorama 3 Atmos Soundbar

Marantz NR1200 Stereo Netwerk Audio Receiver :
hierop aangesloten :
Denon DP-400 Draaitafel met Audio-Technica VM 95 Element
2 Wharfdale Diamond 220 Speakers op uitgang A van Marantz NR 1200
2 Wharfdale Diamond 220 Speakers op uitgang B van Marantz NR 1200

Marantz NR1510 Audio Surround Netwerk Receiver :
hierop aangesloten :
2 Dali Spektor als front speakers left/right
2 Dali Spektor als center speakers
2 Auna CS als surround speakers
1 Yamaha YST-FSW050 Subwoofer

Panasonic DP-UB424 Blu-ray Disc Player met dubbele HDMI uitgang :
HDMI Beeld gaat naar Samsung TV
HDMI Geluid gaat naar Marantz NR 1510

Dit alles in en op 4 Ikea Meubels (elk 55cm diep ,150cm breed )
Totale breedte : 3.00 meter , hoogte : 60 cm , diepte 55 cm

Even voor de volledigheid :

Bij TV kijken gebruik ik de TV speakers of de Panorama 3 Atmos Soundbar

Bij film kijken gebruik ik de TV voor beeld en de Marantz NR1510 voor 5.1 surround geluid

Bij afspelen van LP's of luisteren naar DAB+ muziek gebruik ik de Marantz NR1200 voor het specifieke stereo geluid

Omdat alles ook is aangesloten op mijn netwerk , kan ik ook alle muziek , die ik op de harddisk van mijn PC heb opgenomen of zich op handheld app. zoals mobieltje etc. bevindt, streamen naar zowel de TV, de Soundbar , de Blu-ray Player als beide Marantz Netwerk Receivers , a little bit overdone , maar als het kan . . .

Ook het TV geluid kan ik op verschillende manieren , al naar gelang van het gebodene, beluisteren via de TV speakers zelf ( bijv. nieuws etc. ), via de Atmos Soundbar ( bijv. films etc. ) , of via beide Receivers ( bijv. Muziek of Live optredens ) . Beide Netwerk Receivers zijn optisch verbonden ( Toslink ) met de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2SP_f1PYxxFoOalBS1Fd4E676w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3JOnCJXjqfQU4p7I732gar1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl3CegmdyTdZzAXGgzdzi7Bl4ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DkEqv8IITyqlFfjHGTdSWt6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D5Q8GxY-tMCqAd9v0ct49dZjWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvjUjCi93NGtWoAhjdRsw6lf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJsI-HDlvpW9E9zlkFxmOjf6UZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyLsKXANedpXBNkbrrl7bMSU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zsh_HsrmqLdh6G2tXOXGMVbeIk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ox9IgVtTvCTriZxPnMGTokl.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige woonkamer apparatuur is verplaatst naar slaapkamer :

Samsung 70 inch TV 70BU8000 Crystal UHD
Yamaha YMS-4080 Soundbar
Yamaha FSW-050 Subwoofer
Panasonic Blu-ray player DP-UP154
Evercade VS Retro Game Console

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIeOCkT0yLmlezzEFKNkbITkL9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScnaQLcxvZEt574Z7Hs6zvgO.jpg?f=fotoalbum_large

Van slapen komt niet veel . . . B)

[ Voor 40% gewijzigd door franswes op 21-08-2024 13:06 . Reden: toevoegen van specs ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:37
@franswes

Mooi al die speakers!!

Zouden voor het mooie nog een paar of 2 paar zuilen/vloerstaanders bij kunnen.
Misschien ook nog een extra subwoofer om het helemaal af te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door kevinmastah2005 op 19-08-2024 22:35 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 14:47

Daniel36

vernieuwde formule

franswes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:52:

hierop aangesloten :

hierop aangesloten :

hierop aangesloten :

Bij film kijken gebruik ik de TV voor beeld en de Marantz NR1510 voor 5.1 surround geluid

Bij afspelen van LP's of luisteren naar DAB+ muziek gebruik ik de Marantz NR1200 voor het specifieke stereo geluid

Omdat alles ook is aangesloten op mijn netwerk , kan ik ook alle muziek , die ik op de harddisk van mijn PC heb opgenomen of zich op handheld app. zoals mobieltje etc. bevindt, streamen naar zowel de TV, de Soundbar , de Blu-ray Player als beide Marantz Netwerk Receivers , a little bit overdone , maar als het kan . . .

Ook het TV geluid kan ik op verschillende manieren , al naar gelang van het gebodene, beluisteren via de TV speakers zelf ( bijv. nieuws etc. ), via de Atmos Soundbar ( bijv. films etc. ) , of via beide Receivers ( bijv. Muziek of Live optredens ) . Beide Netwerk Receivers zijn optisch verbonden ( Toslink ) met de TV.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit komt op mij een beetje omslachtig over eerlijk gezegd.
Had je apparatuur over dan?
Met de juiste instellingen en manier van aansluiten kun je waarschijnlijk hetzelfde bereiken met de helft van de frontspeakers en met 1 receiver i.p.v. twee?

Aan de andere kant: het is een hobby en als het maar leuk is.
;)
Ik heb momenteel een setje frontspeakers voor stereo op een stereo versterker staan en daar hangen ook een platenspeler, cassettedeck en een cd speler aan.
En een setje surrounds met een subwoofer op een surround receiver.
Belangrijkste reden daarvan is omdat het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Daniel36 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:05:
[...]
Ik heb momenteel een setje frontspeakers voor stereo op een stereo versterker staan en daar hangen ook een platenspeler, cassettedeck en een cd speler aan.
Stereo losweken van de surround qua aansturing en bronnen is iets wat je meer ziet. Apparatuur heeft daar ook speciale in- dan wel uitgangen voor. Nog een stap verder is daarnaast ook voor- en eindversterking scheiden. Of het hoorbaar is is een tweede, maar er is technisch gezien iets voor te zeggen. Over bovenstaande setup is dat mijns inziens niet. "Kwantiteit over kwaliteit" vibe.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 20-08-2024 09:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franswes
kevinmastah2005 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:34:
@franswes

Mooi al die speakers!!

Zouden voor het mooie nog een paar of 2 paar zuilen/vloerstaanders bij kunnen.
Misschien ook nog een extra subwoofer om het helemaal af te maken.
Ik heb een hekel aan zuilen . . . .
2e dezelfde subwoofer had ik er wel bijstaan , maar is nu verhuisd naar de slaapkamer . . .

daar heb ik de vorige TV naar verplaatst met Yamaha YMS-4080 soundbar + genoemde Yamaha subwoofer

Omdat het kan . . . B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIeOCkT0yLmlezzEFKNkbITkL9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScnaQLcxvZEt574Z7Hs6zvgO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door franswes op 20-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franswes
Daniel36 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Dit komt op mij een beetje omslachtig over eerlijk gezegd.
Had je apparatuur over dan?
Met de juiste instellingen en manier van aansluiten kun je waarschijnlijk hetzelfde bereiken met de helft van de frontspeakers en met 1 receiver i.p.v. twee?

Aan de andere kant: het is een hobby en als het maar leuk is.
;)
Klopt . . . is gewoon lekker . . .al die apparatuur ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xyfZu4NF7REtxfbdzeLBspwlt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBOifEfbZiz7lrMxOnvhFFE8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Jv_5A48ECuiwL6oSAwNwG791AE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnRvVRIApNDIyFrL2ZMlgAUh.jpg?f=fotoalbum_tile

Behoorlijke verandering aan het interieur, hadden een behoorlijk samengesteld interieur. Bijna alles vervangen behalve de TV :D. Moet een keer foto's maken zonder kunstlicht, kleuren komen niet geweldig over zo.

Wat zie je:
Speakers: Atohm GT2-HD
TV: LG 55-C8
TV Meubel: Sprectral
Overige meubels: Pode (bank) en Leolux (cognac stoel)

Wat zie je niet:
Versterker: Arcam AVR-850
Streamer: Bluesound Node
Mediaplayer: Nvidia Shield (2019)
KPN tv ding
Kabels: Chord en Audioquest
Achterspeakers: B&W 685 S2's (die ik waarschijnlijk een keer weg doe)
Geen kabel puinzooi achter TV meubel, Spectral _/-\o_

Wat mist er nog: een universele afstandsbediening.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 20-08-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 14:43
Mooie cleane setup :)
Hoe ben je op die Atohm speakers terecht gekomen? Ik ken ze verder niet, maar ze zullen ongetwijfeld ergens op luisterdemo gestaan hebben ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Tortelli schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:09:

Wat zie je niet:
Achterspeakers: B&W 685 S2's (die ik waarschijnlijk een keer weg doe)
De oplettende kijker ziet in de reflectie van het glas de 685 wel staan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

The Eagle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:15:
Mooie cleane setup :)
Hoe ben je op die Atohm speakers terecht gekomen? Ik ken ze verder niet, maar ze zullen ongetwijfeld ergens op luisterdemo gestaan hebben ofzo?
Specialist in de buurt had ze staan naast een waslijst aan andere spreakers die we getest hebben. Stuk of 5 geluisterd in hetzelfde prijsklassement, o.a. de Kef R7 meta’s en Acoustic Audio. Voor de leuk ook nog de Kef Referentie 3’s geluisterd, daar was ik wel verliefd op maar die zijn gewoon te groot in de ruimte (en natuurlijk in echt een andere prijsklasse).

Verschillen tussen de speakers waren best klein, twijfelde tussen de R7 Meta’s en deze. Baspoort constructie maakt deze wat makkelijker te plaatsen en ze ogen wat bijzonderder omdat ze wat naar achter gekanteld staan etc. Had zelf ook nog nooit van Atohm gehoord! Akkoord van mijn vrouw maakte de keuze dan eenvoudig! ;)

Was altijd happy met mijn 683 S2’s maar moet zeggen dat deze (nog totaal niet ingespeeld) echt een hele flinke upgrade is! Wilde altijd al een keer wat meer highend gaan, de witte speakers paste ook gewoon niet fraai bij de rest van het interieur.
tormentor1985 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

De oplettende kijker ziet in de reflectie van het glas de 685 wel staan 😅
Scherp! Ga ze weghalen als de kleine gaat kruipen....

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 21-08-2024 11:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:22
Na jaren met een LFD Integrated zero MK3 LE te hebben gespeeld was ik toe aan wat anders. De LFD is echt een goeie versterker met vooral een prachtig middengebied, maar ik miste druk en definitie in het laag. Na een lange zoektocht kwam ik tot een shortlist met kanshebbers die aan een aantal criteria moesten voldoen.
  • Geen extreem energieverbruik in rust
  • Grote bandbreedte qua frequentie respons
  • Stabiele voeding, liefst verdubbelen van 8ohm naar 4ohm belasting en ook stabiel op 2 ohm
  • Geen klasse D
  • Goede bouw kwaliteit
  • Liefst met afstandsbediening
Uiteindelijk bleven er een aantal kanshebbers over in willekeurige volgorde. Qua prijs tweedehands ontlopen ze elkaar niet heel veel.
  • Accuphase E270
  • Moon 340ix
  • Sugden A21 SE Signature
  • Audio analogue Puccini
Aangezien je nooit de mogelijkheid hebt om alles met elkaar te vergelijken, laat staan thuis, besloten om de Moon 340iD3PX aan te schaffen via een Duitse dealer. Moon geeft 10 jaar overdraagbare garantie, dus wat dat betreft is er bijna geen buil aan te vallen. Het idee is om deze versterker te behouden wanneer hij bevalt en mocht dat niet het geval zijn dan is hij zo weer ingeruild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqIM4VbgcGN3rxgBuJAzjpChmOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8Y4ITdvHEOySBm1QzVEHuxr.jpg?f=fotoalbum_large

• franswes
FeaR schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Stereo losweken van de surround qua aansturing en bronnen is iets wat je meer ziet. Apparatuur heeft daar ook speciale in- dan wel uitgangen voor. Nog een stap verder is daarnaast ook voor- en eindversterking scheiden. Of het hoorbaar is is een tweede, maar er is technisch gezien iets voor te zeggen. Over bovenstaande setup is dat mijns inziens niet. "Kwantiteit over kwaliteit" vibe.
Klopt . . . Geen geld voor kwaliteit . . . ;)

• Dilirium1978
  • Laatst online: 31-08 08:59
franswes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:52:

hierop aangesloten :

hierop aangesloten :

hierop aangesloten :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vorige woonkamer apparatuur is verplaatst naar slaapkamer :

Samsung 70 inch TV 70BU8000 Crystal UHD
Yamaha YMS-4080 Soundbar
Yamaha FSW-050 Subwoofer
Panasonic Blu-ray player DP-UP154
Evercade VS Retro Game Console

[Afbeelding]

Van slapen komt niet veel . . . B)
Hoe bevallen de Spector centers? Zelf nog op zoek naar een goede center, altijd al gecharmeerd van Dali.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste