Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
marcelmg2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:03:
Ik zie soms schermen zo hoog hangen dat ik denk dat die dan staand TV kijken.
Wat is jullie ideale kijkhoogte?
ik heb variofocus of multifokaal brilletje
afhankelijk van mijn afstand tot het scherm is die lagere positie beter
voor mijn nekspieren en voor eventuele ondertitels die meestal onderaan in beeld komen

-19 graden hoofd omlaag geneigd is de aanbevolen arbo richtlijn voor beeldscherm werk... Ja ook TV kijken is werken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:46
marcelmg2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:03:
Ik zie soms schermen zo hoog hangen dat ik denk dat die dan staand TV kijken.
Onze 65" hing op 40cm van de vloer, en de vervangende 75" gaat nog iets lager, ik wil als ik naar mn scherm kijk dat de ogen in ruststand kunnen, en dat is dan 30 graden naar beneden kijkend, opdat mn ogen op de hoogte zitten van 1/3e van de bovenkant. Wat is jullie ideale kijkhoogte?
Dit is wel een leuke subreddit voor je denk ik zo :+
Amerikanen en Engelsen zijn nog vele malen erger dan wij, die kijken liggend denk ik. :P

Maar goed, in mijn specifieke geval was het echt een precisie werkje. Zo laag als kon. Maar ik wilde wel dat het projectie doek van 120" precies voor de TV zou vallen, en je niet een randje TV eronder zou zijn.

Vrij precies uitgedacht iig. Totaal 70 cm van de vloer. 55" Oled. Dat is ook rekeninghoudende met een flinke receiver en centre speaker die ik er nog onzichtbaar onder wilde.

Misschien niet 100% perfect, maar ervaar het zelf niet als te hoog, ogen zitten ongeveer op 40/45% van bovenkant ipv 33%.

Met 40cm of minder, heb je er uberhaupt nog een TV Meubel onder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:28
Wat grappig. Ik heb vorige week de tv juist 10 centimeter hoger gehangen. Voor mij kijkt dit zo ontzettend veel beter.
Ik moet al de hele dag met mijn nek gebogen omlaag kijken. Nu heb ik lekker mijn hoofd recht en mijn ogen iets naar boven gericht.
Ik let zo ook veel beter op. Als ik toch al omlaag moet kijken en dan ook nog eens extra laag voor de ondertiteling, dan focus ik me daar meer op. Ik ga dan heel lui kijken met mijn hoofd iets naar beneden gebogen en mijn ogen omhoog gericht. Nu kijk ik wat actiever waardoor ik meer naar het beeld kijk en bijna niet meer op de ondertiteling let.
Voor gaming is recht dan wel ietsjes omhoog kijken voor mij ook zo veel fijner.

Zo veel mensen, zo veel wensen :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:33
Nou wil ik niemand meer horen dat de tv te laag staat. :+ 8)7 >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTTBx4WzZzMkcObR5ktYRZQFsDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fonvPArph9goxNhEpSiVboi.jpg?f=fotoalbum_large

@Inverted_World Zijn dat de nieuwe Sonus Faber Olympica Nova’s? Mooie upgrade tov de Venere’s. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 19-12-2023 20:36 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29
TheKerremenke schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:34:

[Afbeelding]

@Inverted_World Zijn dat de nieuwe Sonus Faber Olympica Nova’s? Mooie upgrade tov de Venere’s. d:)b
Tsja, als jij op een tatami mat tv ligt te kijken zie ik het probleem niet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02

[Afbeelding]

Ja maar die rechterspeaker staat teveel in de hoek. 🤨

🤗

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:46

[Afbeelding]
:D
Ja klopt! Echt waanzinnig verschil met de venere's! Super blij mee.

Aan je avatar te zien hebben we dezelfde draaitafel trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ramon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:37:
[...]
Ja maar die rechterspeaker staat teveel in de hoek. 🤨

🤗
En volgens mij staat hij ook een cm dichter bij de TV. Dus klopt het stereo beeld ook niet helemaal :')

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
Na 3 jaar ook eens een upgrade doorgevoerd, met black Friday wat Dali Alteco C1’s voor een leuk prijsje kunnen krijgen. Deze van het weekend eens opgehangen en gekoppeld aan mijn denon 4700h, en dus van een 5.1 set naar een 5.1.4 gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTIyTyf-6gdFSFSc_YtLeWgtbCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2r5TjEZkNv4BCibeOz0QoeJk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si3txXd5xEADtgQ99vBulzipxpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOH5K5OJiJ0NC2rLCPnUFiBb.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts voor hangt misschien niet ideaal maar vond dit het esthetischte het blijft toch een woonkamer :P maar voor atmos moet het wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheMystery schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:17:
Na 3 jaar ook eens een upgrade doorgevoerd, met black Friday wat Dali Alteco C1’s voor een leuk prijsje kunnen krijgen. Deze van het weekend eens opgehangen en gekoppeld aan mijn denon 4700h, en dus van een 5.1 set naar een 5.1.4 gegaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rechts voor hangt misschien niet ideaal maar vond dit het esthetischte het blijft toch een woonkamer :P maar voor atmos moet het wel kunnen.
Heel netjes, blijft een mooie rustige opstelling. Van die Atmos luidsprekers ga je plezier van hebben. d:)b :Y

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Right :P

EXIT
SONY BRAVIA KDL-65W855C FullHD LCD (2015)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbp_lIR-IO8nA4uDxrnpKeik_Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S53BNvKMopjKSqLhVEziGNrW.jpg?f=fotoalbum_large

ENTER
SONY BRAVIA XR-65X95L 4K MiniLED (2023)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG7YZ5tw9GTyaf9Z36dLGcET1Sg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MfmOBJxkLyPZSITCPYkTbEwy.jpg?f=user_large

Zoek de verschillen :+

Het was een heel gekloot met de 5 onderdelen van de Vogels VESA-Beugel van 300x400 op de oude naar 300X300 op de nieuwe |:( .

Na een hoop draaien en omwisselen om de gaten juist uit te lijnen de TV op nagenoeg dezelfde hoogte kunnen zetten. Daar is mijn CDO (dat is OCD maar dan met de letters in de juiste volgorde :P ) erg blij mee ;) .

De 4K is een heel stuk zwaarder, blij dat ik destijds al gekozen heb voor een fatsoenlijke beugel met voldoende draagkracht.

Maar wat een groot verschil met de oude. Ik ben heel erg blij met de TV en geen seconde spijt dat ik toch niet voor OLED heb gekozen (bijv sony A95L, LG G3/C3). Ik heb best wat direct zon op het scherm en wilde de gok niet wagen op beschadiging van het paneel.

Ik ben op Amazon Prime The Expanse nu aan het volgen.....en wat een genot zulke beelden in deepspace _/-\o_

shoutout naar @Freshouttheoven....hoop dat íe het leest want hij is ook heel druk op Reddit met TV's :+

@Dazzler2120 hij hangt hoor, chef!

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 20-12-2023 10:39 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:58

Dazzler2120

FP ProMod
Fraggert schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:38:

EXIT

[Afbeelding]

ENTER

[Afbeelding]

Het was een heel gekloot met de 5 onderdelen van de Vogels VESA-Beugel van 300x400 op de oude naar 300X300 op de nieuwe |:( .

Na een hoop draaien en omwisselen om de gaten juist uit te lijnen de TV op nagenoeg dezelfde hoogte kunnen zetten. Daar is mijn CDO (dat is OCD maar dan met de letters in de juiste volgorde :P ) erg blij mee ;) .

De 4K is een heel stuk zwaarder, blij dat ik destijds al gekozen heb voor een fatsoenlijke beugel met voldoende draagkracht.

Maar wat een groot verschil met de oude. Ik ben heel erg blij met de TV en geen seconde spijt dat ik toch niet voor OLED heb gekozen (bijv sony A95L, LG G3/C3). Ik heb best wat direct zon op het scherm en wilde de gok niet wagen op beschadiging van het paneel.

Ik ben op Amazon Prime The Expanse nu aan het volgen.....en wat een genot zulke beelden in deepspace _/-\o_

shoutout naar @Freshouttheoven....hoop dat íe het leest want hij is ook heel druk op Reddit met TV's :+

Poah, lekker hoor :9~
Alleen die kabeltjes nog even wegwerken >:) Maar dat is ook 'n flinke audio installatie die je daar hebt staan joh, dat maakt wel een complete 'cinema' ervaring zometeen. Geniet ervan!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:56:
[...]

Poah, lekker hoor :9~
Alleen die kabeltjes nog even wegwerken >:) Maar dat is ook 'n flinke audio installatie die je daar hebt staan joh, dat maakt wel een complete 'cinema' ervaring zometeen. Geniet ervan!
Thanks, de kabels komen nog aan de beurt :P

ik doe niet aan surround, het is gewoon stereo maar daar zit ook wel een stukje proud of ownership.

De luidsprekers heb ik zelf gemaakt* (muv de filters) en de Marantz PM11-S3 is een hele mooie versterker om de boel mee aan te sturen.

Die 15 en 12 inch woofers voor het laag lusten wel een beetje stroom. :P

*ik heb die speakers gemaakt met het oog op verhuizen naar een grotere woning met een mancave/HT of zoiets maar daar is het helaas (nog) niet van gekomen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:15
Leuk dit topic gevonden te hebben :) na enkele jaren van soundbar werd het eens tijd om wat deftig in huis te halen. Audiomix in Begijnendijk (België) had een promoweekend en ging erheen met het plan een Denon DRA-800H en 2 Kef Q350's te halen. Uiteindelijk buiten gegaan met een Sonos AMP en 2 B&W 606 S2 AE bookshelf speakers. De amp moest toch in de kast dus het formaat van de Sonos AMP was wel fijn. Surround hoeft voor mij ook niet en muziek spelen via de Sonos app is heel handig. Van de soundbar (Denon S416) heb ik helaas geen goeie foto met de sub bij.

De 606 S2 AE kunnen ook aardig wat spelen, mooi helder geluid en als de bass (en/of loudness) wat geboost wordt voel je de kamer wel trillen :) alles staat nu af, alle EQ waarden op 0 en loudness uit om de speakers het mooist te laten spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdbY99E3r9l9eJhxkrFWU5lzFJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bePmAwyx19SWcvXFYNvc3tMt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWOIC-Wt1NQPJDCkjk4sPQcRY0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfyispAeBHc9kr8C2Mw78KiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
TheMystery schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:17:

[URL="https://tweakers.net/i/YvsSciMRiK6SV5ihBmh9CthSS7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2r5TjEZkNv4BCibeOz0QoeJk.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/UR]

[Afbeelding]

Merk je veel verschil t.o.v 5.1 met atmos speakers? En waar lopen je kabels langs?

Ik kijk af en toe ook naar atmos speakers maar veel (streaming) content heeft het niet helaas.

Ik denk er tevens aan naast mijn SVS PB-1000 een tweede subwoofer zelf te bouwen die dan onder de bank past voor een multisub opstelling.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:51
Fraggert schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:38:

EXIT

[Afbeelding]

ENTER

[Afbeelding]

Veel kijkplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:15:
[...]

Meh ik houd het wel op de 2 XLR kabels die ik onlangs gekocht heb. Ze verbinden mijn CXA81 en CXNv2 met elkaar. Klinkt erg goed en ik was in totaal 26 Euro lichter. Ik hoef geen kabels van 3k Euro, daar ben ik als Fries veel te nuchter voor.
Wou je daar niet even een desnoiser via usb of 230 bij > aka duur led lampje _O-

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Terrz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:38:
[...]

Merk je veel verschil t.o.v 5.1 met atmos speakers? En waar lopen je kabels langs?

Ik kijk af en toe ook naar atmos speakers maar veel (streaming) content heeft het niet helaas.

Ik denk er tevens aan naast mijn SVS PB-1000 een tweede subwoofer zelf te bouwen die dan onder de bank past voor een multisub opstelling.
Je merkt het zeker, maar het wordt ook niet constant gebruikt het zijn echt bepaalde scenes in films, al voelt het al snel natuurlijk aan moet ik zeggen. Maar ik heb pas een paar films gekeken, ze hangen nog niet heel lang natuurlijk.
Content wordt wel steeds meer de nieuwe films op netflix en disney hebben het altijd wel, amazon en hbo ook maar in mindere mate.

Voor nu heb ik de kabels even met nano tape achter de gordijn vast gezet, maar ik ga over een paar maanden verbouwen en dan frees ik leidingen in, dus daarvoor nu ook alvast op gehangen zodat ik weet waar de leidingen moeten komen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheMystery op 21-12-2023 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
TheMystery schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:51:
[...]

Je merkt het zeker, maar het wordt ook niet constant gebruikt het zijn echt bepaalde scenes in films, al voelt het al snel natuurlijk aan moet ik zeggen. Maar ik heb pas een paar films gekeken, ze hangen nog niet heel lang natuurlijk.
Content wordt wel steeds meer de nieuwe films op netflix en disney hebben het altijd wel, amazon en hbo ook maar in mindere mate.

Voor nu heb ik de kabels even met nano tape achter de gordijn vast gezet, maar ik ga over een paar maanden verbouwen en dan frees ik leidingen in, dus daarvoor nu ook alvast op gehangen zodat ik weet waar de leidingen moeten komen.
Probeer eens een keer een echte bluray af te spelen met een atmos track, echt een wereld van verschil tov de streaming platforms mbt geluid. Atmos zegt namelijk niets over de daadwerkelijke bitrate, bij netflix is deze ca. 768 kbs en op een bluray kan deze tot 18Mbit zijn. Ik was bijv bij de TopGun Maverick echt mega verrast wat een verschil het maakte.

>> Signature?

• TheKerremenke
ChiLLeR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:05:
[...]

Probeer eens een keer een echte bluray af te spelen met een atmos track, echt een wereld van verschil tov de streaming platforms mbt geluid. Atmos zegt namelijk niets over de daadwerkelijke bitrate, bij netflix is deze ca. 768 kbs en op een bluray kan deze tot 18Mbit zijn. Ik was bijv bij de TopGun Maverick echt mega verrast wat een verschil het maakte.
@TheMystery Dat wordt dan toch nog een Blu-Ray speler aanschaffen en schijfjes kopen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaKrail
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-09 22:10
Ik speel altijd scene 2, van Ready Player One, als ik bezoek heb in de mancave. Goede workout voor de SVS PC2000 pro.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
MaKrail schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:51:
Ik speel altijd scene 2, van Ready Player One, als ik bezoek heb in de mancave. Goede workout voor de SVS PC2000 pro.
Die is inderdaad erg goed, ook erg leuk als je een atmos setup hebt. :)

Lichtpuntje...

• TheMystery
TheKerremenke schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:32:
[...]

@TheMystery Dat wordt dan toch nog een Blu-Ray speler aanschaffen en schijfjes kopen. O-)
Zijn ook wel true HD atmos blue ray rips te vinden ;) en die heb ik toevallig van ready player one en dat klinkt idd goed.

[ Voor 10% gewijzigd door TheMystery op 21-12-2023 20:37 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bierkameel schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:15:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]

Na 2 jaar met een Naim Muso 2 wilde ik toch weer een 5.1 set omdat ik veel films en series kijk.
De Naim kllinkt geweldig maar je mist toch het surround effect.
Ik had ooit de gigantische Kef Q900's maar wilde geen grote speakers meer, dus na wat onderzoek kwam ik bij deze set uit, ze klinken geweldig en zijn goed afgestemd op de subwoofer, misschien maak ik er ooit een Atmos set van als ik een tweede set speakers kan scoren,
Wat zien we:
TV: LG Oled 55"
Receiver: Denon AVC-X3800H
Speakers: Monitor Audio MASS 5.1 2G
Platenspeler: Audio Technica AT-LP5X
HTPC: Oude dell met een GPU voor 4K
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KNtsqBybP2lWyYRR4WBLZwa3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/IiU9I9JvUX7hVL6oSagrjN5P.jpg

That escalated quickly...de kleine speakertjes klonken best goed maar ik luister ook veel muziek en de crossover voor die melkpakjes moest op ongeveer 150hz waardoor je dus hoort waar de sub staat.
Aangezien ik een jaren 70 style interieur heb wilde ik geen moderne towers, na wat onderzoek kwam ik uit bij de Wharfedale Lintons, geweldig mooie speakers voor de prijs en ze klinken heerlijk.
De kleintjes zijn doorgeschoven dus ben van 5.1 naar 7.1 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:22
Die Wharfdale Lintons vind ik hele mooie speakers om te zien en wat ik er zo over lees klinkt het ook nog prima. Mooie aankoop!

Trouwens Tove Lo mag hier ook wel een keer performen, maar dan niet vanaf LP 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:01
Bierkameel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

That escalated quickly...de kleine speakertjes klonken best goed maar ik luister ook veel muziek en de crossover voor die melkpakjes moest op ongeveer 150hz waardoor je dus hoort waar de sub staat.
Aangezien ik een jaren 70 style interieur heb wilde ik geen moderne towers, na wat onderzoek kwam ik uit bij de Wharfedale Lintons, geweldig mooie speakers voor de prijs en ze klinken heerlijk.
nou die kabels nog ff achter de hoge plint :)
mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
Bierkameel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fraai hoor. Mooi setje.
Echter de platenspeler op zo’n lage plek. Vind je dat ook soms niet storend? Net niet lekker genoeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 16:29
Gentleman schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:30:
[...]
Fraai hoor. Mooi setje.
Echter de platenspeler op zo’n lage plek. Vind je dat ook soms niet storend? Net niet lekker genoeg
Ja hoor, is na de eeuwige discussie of een tv wel of niet op de juiste hoogte hangt, dit nu ook al aan de orde voor platenspelers? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
renegrunn schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:37:
[...]

Ja hoor, is na de eeuwige discussie of een tv wel of niet op de juiste hoogte hangt, dit nu ook al aan de orde voor platenspelers? ;)
Lol.
En zo blijft het dynamisch nietwaar

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
5 jaar geleden hiermee begonnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL7IBsP2g6-86t3vxmfuWRlrAm8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGiitsPFlBT8mOJnV5bo6xZC.jpg?f=fotoalbum_medium

En dit jaar overgestapt naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guYVdViHc7trccaO_ZMwn-jZYiw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ8FZAQ7B7HJNub6zAQQPL67.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyXdlVNk3lnNfsjCEpmbkcEgzeA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DO3jyRlJ8z2zojfpFpoFi5Bj.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat je ziet:
Bowers & Wilkins 703s3
Bowers & Wilkins HTM71s3
Bowers & Wilkins 707s3
SVS 3000 micro
Pro-ject debut pro

Wat je niet ziet:
Marantz Cinema 50

Afgelopen jaar ook de woodupp panelen aan de achterwand gehangen, wat voor de looks, maar ook zeker voor de galm wat helpt

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle92 op 30-12-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Jelle92 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:
Bowers & Wilkins 703s3
Bowers & Wilkins HTM71s3
Bowers & Wilkins 707s3
SVS 3000 micro
Pro-ject debut pro

Wat je niet ziet:
Marantz Cinema 50

Afgelopen jaar ook de woodupp panelen aan de achterwand gehangen, wat voor de looks, maar ook zeker voor de galm wat helpt
Gve set zeg! Ik ben ook al een tijdje aan het kijken om mijn CM10S2 set te upgraden naar de 700S3 lijn.
WoodUpp panelen bevallen hier overigens ook nog goed. Heb jij er ook isolatie achter geplaatst of heb je ze "koud" tegen de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
mr.DJ95 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:38:
[...]

Gve set zeg! Ik ben ook al een tijdje aan het kijken om mijn CM10S2 set te upgraden naar de 700S3 lijn.
WoodUpp panelen bevallen hier overigens ook nog goed. Heb jij er ook isolatie achter geplaatst of heb je ze "koud" tegen de muur?
Bedankt, ben er ook heel tevreden mee. Ik heb er voor gekozen om de panelen op dunne latjes vast te schroeven zonder extra isolatie erachter. Dit omdat ik het totale pakket anders te dik vind worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
MaKrail schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:51:
Die scène gebruik ik ook altijd als ik een demo geef over atmos. Dat hele stuk schreeuwt gewoon om atmos.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Jelle92 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:
Bowers & Wilkins 703s3
Bowers & Wilkins HTM71s3
Bowers & Wilkins 707s3
SVS 3000 micro
Pro-ject debut pro

Wat je niet ziet:
Marantz Cinema 50

Hoe klinken die B&W’s ten opzichte van de Focals? Ik heb laatst m’n 5.1 set van Quadral verkocht (2x M4, 2x M2, 1x M1, Qube 10 en Marantz SR6007).

Ik zit nu weer te kijken naar wat nieuws. Heb de Focals al eens voorbij zien komen en de basreflex aan de voorkant bevalt me wel. Kun je ze strakker tegen de muur zetten. Desalniettemin zie je B&W wel erg veel voorbij komen, ook in winkels.

Daarnaast ben ik nog aan het bedenken of ik nog wel torens wil of dat ik toch voor bookshelf ga.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:22
Update van mijn speelgoed.

Wat je ziet:
- Arcam SA20
- Pro-Ject Debut Carbon EVO (met Ortofon 2m Blue + IsoAcoustics voetjes)
- Pro-Ject Phono Box
- NAD C545BEE
- Monitor Audio Silver 300 7g

Wat je niet ziet:
- Bluesound Node2
- Bluesound Pulse M (slaapkamer)
- Brennenstuhl stekkerblok
- bekabeling van Audioquest en RUconnected
- Apple TV 4k
- NAD T567 bluray streamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k_Yyz0QiRTDq6ikBTsJhRM7_hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyTKGbTYzBejzmChK2gP5ysE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5h4J0X8I_cB_OF_f6BAMyBzOsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vskPMaXGZl82sBvXmQBM8zrx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqcOiYI-8p4-Eu76JF4Snx1yvGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYhDIYgZkFxrLhuaaLR7HHqU.jpg?f=fotoalbum_large

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 08:51
Sinds enkele dagen naar een 5.1.2 opstelling en een nieuwe tv. Bedrading weggewerkt achter de akupanelen en uitsparing voor de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjNQ11TeAUcLi6xqgwxWgU--bf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv1z12EwcRF1Z1wW7BB3q77f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPEYfGKs25_Vy9cZnRywV-QQOY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWqUbpb5JrktpOGD3OKvZJef.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:
2x Monitor Audio RX6
Kef KHT2005 (sub, center, surround en front height)
Denon AVR X-1700
LG OLED65C35LA

Todo:
Ik heb 2 zwarte eiken planken van 2m breed besteld welke dienst gaan doen als nieuw audio/tv meubel. Dan ga ik ook weer de kabels netjes wegwerken. En ik wil 2 ledstrips in de koven onder/boven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Welk merk panelen heb je gebruikt? Ik zie dat er inmiddels een hoop aanbieders zijn met sterk variërende prijzen. Daar zal dus ongetwijfeld ook verschil in kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Duclaasie schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:03:
Welk merk panelen heb je gebruikt? Ik zie dat er inmiddels een hoop aanbieders zijn met sterk variërende prijzen. Daar zal dus ongetwijfeld ook verschil in kwaliteit zijn.
Akupanel.nl heb ik vaker gebruikt, dikke vilt en goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 08:51
Gewoon van de Gamma eigenlijk. Goed vilt en heb ze gekozen omdat de zijkanten van de latten (zonder fineer) erg donker zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:44
Dat is precies mijn ervaring, ik adviseer iedereen om altijd samples aan te vragen en niet zomaar de goedkoopste te bestellen afhankelijk van wat de verwachtingen en wensen zijn.
Ben je op zoek naar de goedkoopste dan is het gewoon zoeken naar de beste prijs maar sommigen zijn volledig van hout en tussen de panelen zwart hout wat er als vilt uit ziet.

Na samples van zeker 5 merken, hebben wij uiteindelijk voor Woodupp gekozen omdat dit verreweg de mooiste was, geen melamine laag of iets anders maar een echt houtfineer met stevig vilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:14
Nm

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 17-01-2024 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:12
Die latjes zijn nu even in de “mode” zelfde als de zwarte stalen deuren en de visgraat vloer :+

Straks is strak gestuct weer mode, neemt trouwens niet weg dat het er netjes uit ziet hoor d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Savagegek schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Dat is precies mijn ervaring, ik adviseer iedereen om altijd samples aan te vragen en niet zomaar de goedkoopste te bestellen afhankelijk van wat de verwachtingen en wensen zijn.
Ben je op zoek naar de goedkoopste dan is het gewoon zoeken naar de beste prijs maar sommigen zijn volledig van hout en tussen de panelen zwart hout wat er als vilt uit ziet.

Na samples van zeker 5 merken, hebben wij uiteindelijk voor Woodupp gekozen omdat dit verreweg de mooiste was, geen melamine laag of iets anders maar een echt houtfineer met stevig vilt.
Kijk, dat is de info waar ik echt wat mee kan! Waren er ook nog alternatieven die bij WoodUpp in de buurt kwamen, of gebruiken zij als enige echte hout fineer?

Overigens heeft het akoestisch ook weinig zin als er geen dik vilt tussen zit. Daarnaast heeft melamine weer een andere karakteristiek dan hout. Alle waar naar zijn geld dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 16:14
Duclaasie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:47:
[...]

Kijk, dat is de info waar ik echt wat mee kan! Waren er ook nog alternatieven die bij WoodUpp in de buurt kwamen, of gebruiken zij als enige echte hout fineer?

Overigens heeft het akoestisch ook weinig zin als er geen dik vilt tussen zit. Daarnaast heeft melamine weer een andere karakteristiek dan hout. Alle waar naar zijn geld dus…
Het heeft al zin omdat het geen strakke harde muur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Deleon78 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Het heeft al zin omdat het geen strakke harde muur is.
Dat hangt er vanaf wat je wil bereiken. De bedoeling is een valse wand met vulling, dan is de losse vilt structuur nogal van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26
[...]

Als het je te doen is om de akoestiek en niet alleen het visuele, dan zou ik er nog absorptie achter plaatsen. Tenminste 4 maar optimaal is 8+cm van het juiste soort/dichtheid; dat verbreedt de absorptie enorm en geeft daarmee een veel evenwichtiger resultaat/ geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Jag schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:04:
[...]
Als het je te doen is om de akoestiek en niet alleen het visuele, dan zou ik er nog absorptie achter plaatsen. Tenminste 4 maar optimaal is 8+cm van het juiste soort/dichtheid; dat verbreedt de absorptie enorm en geeft daarmee een veel evenwichtiger resultaat/ geluid
Dat was wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
[...]
Ik heb panelen van AkuWoodpanel voor mijn plafonds. Dat zijn ook panelen met 3-zijdig eiken fineer. Als je er veel nodig hebt kan het lonen om een offerte te vragen. Ik had er 30 nodig en kreeg een korting van >25%.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
[...]

Ik heb nog geen variant/merk gezien die zich kon meten met Woodupp, de rest was allemaal melamine.
De vilt is goede kwaliteit, alleen was die bij meerdere merken wel in orde.

Galm is een stuk minder met stemgeluid wanneer je een redelijke oppervlakte bekleed, maar wat @Jag zegt vwb "echte" absorbtie zal je meer moeten doen, met name om gebalanceerd te absorberen.

De service van Woodupp is voor mij ook goed geweest, de levering was namelijk op z'n lichtst gezegd slecht gegaan en dat hebben ze goed opgelost.

[edit] Ik heb trouwens wel 1 andere sample gehad die zich kon meten weet alleen even niet meer welke(mijn sample box is momenteel uitgeleend), dit bleek na wat onderzoek eigenlijk een Woodupp te zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Savagegek op 18-01-2024 12:41 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:55
Savagegek schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Leuk onderwerp om op aan te haken! Recentelijk ben ik verhuisd waardoor ik weer voor een uitdaging ben komen te staan om een goede akoestiek in mijn woonruimte te creëren. De opstelling van mijn luidsprekers en televisie bevindt zich aan een lange wand in de woonkamer. We overwogen eerst een koof met elektrische haard als onderbreking van deze wand, maar dit bleek financieel niet haalbaar. Daarom hebben we samen met onze keukenleverancier alternatieven onderzocht. In hun showroom kwamen we een oplossing tegen die gebruik maakt van een plantenbak. Momenteel staat daar een kamerplant die we al bezaten, maar het plan is om hier later een eucalyptus of een kunstmatige olijfboom te plaatsen.

Nu over de akoestiek: onze woonkamer is vrij open en vierkant van vorm, wat leidt tot een aanzienlijke galm. De ruimte is voorzien van dunne gordijnen, een tegelvloer en heeft nog niet veel geluidsdempende meubels. Voor de wand achter de televisie ben ik dus op zoek gegaan naar een akoestische oplossing. Na veel onderzoek heb ik gekozen voor lattenpanelen van Enzo Pellini. Hun panelen zijn volledig gemaakt van vilt, wat zorgt voor een hogere geluidsabsorptie. We hebben de Talute in de kleur Papyrus gekozen. Dit paneel is dunner, wat enige invloed heeft op de absorptie, maar het heeft een rustige uitstraling, wat voor ons vrij essentieel was aangezien we de hele wand hiermee willen bekleden. Deze panelen zijn ook prijstechnisch voordeliger. Ze worden echter pas in week 10 geleverd. Ik zal tegen die tijd het eindresultaat delen!

Mijn huidige setup bestaat uit Dynaudio Evoke 10 luidsprekers, een Bluesound Powernode 2i, een PS5 en een LG55CX. Voor langere luistersessies plaats ik de Evoke's op standaarden, wat erg veel verschil maakt als ze verder van de muur afstaan. Ik kijk uit naar hoe de geluidskwaliteit zal zijn nadat de achterwand is bekleed. Onlangs heb ik een SVS 3000 Micro subwoofer achter de luisterpositie getest, maar dit was niet zo'n succes. De TV meubel maakt het moeilijk om een subwoofer toe te voegen. Tips hierover zijn van harte welkom!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHhHFeQW3OcN5apXgwVcSRDhx7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJzwXGgzwrAiXM28jRR6P3LN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR1ET8gume8aqWX6D0Msx52GpuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjEB1YtHwWWCEHLKqO8LzsNz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXLPTENCATsixVO3ZpnqqdojNT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZEQNwvFIZtJDb7A171KlYZs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkock
  • Laatst online: 07-09-2024
Prachtige opstelling maar ligt het aan mij of hangt de tv niet mooi in het midden? :X

[mR]. Kock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
benzai schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Leuk onderwerp om op aan te haken! Recentelijk ben ik verhuisd waardoor ik weer voor een uitdaging ben komen te staan om een goede akoestiek in mijn woonruimte te creëren. De opstelling van mijn luidsprekers en televisie bevindt zich aan een lange wand in de woonkamer. We overwogen eerst een koof met elektrische haard als onderbreking van deze wand, maar dit bleek financieel niet haalbaar. Daarom hebben we samen met onze keukenleverancier alternatieven onderzocht. In hun showroom kwamen we een oplossing tegen die gebruik maakt van een plantenbak. Momenteel staat daar een kamerplant die we al bezaten, maar het plan is om hier later een eucalyptus of een kunstmatige olijfboom te plaatsen.

Nu over de akoestiek: onze woonkamer is vrij open en vierkant van vorm, wat leidt tot een aanzienlijke galm. De ruimte is voorzien van dunne gordijnen, een tegelvloer en heeft nog niet veel geluidsdempende meubels. Voor de wand achter de televisie ben ik dus op zoek gegaan naar een akoestische oplossing. Na veel onderzoek heb ik gekozen voor lattenpanelen van Enzo Pellini. Hun panelen zijn volledig gemaakt van vilt, wat zorgt voor een hogere geluidsabsorptie. We hebben de Talute in de kleur Papyrus gekozen. Dit paneel is dunner, wat enige invloed heeft op de absorptie, maar het heeft een rustige uitstraling, wat voor ons vrij essentieel was aangezien we de hele wand hiermee willen bekleden. Deze panelen zijn ook prijstechnisch voordeliger. Ze worden echter pas in week 10 geleverd. Ik zal tegen die tijd het eindresultaat delen!

Mijn huidige setup bestaat uit Dynaudio Evoke 10 luidsprekers, een Bluesound Powernode 2i, een PS5 en een LG55CX. Voor langere luistersessies plaats ik de Evoke's op standaarden, wat erg veel verschil maakt als ze verder van de muur afstaan. Ik kijk uit naar hoe de geluidskwaliteit zal zijn nadat de achterwand is bekleed. Onlangs heb ik een SVS 3000 Micro subwoofer achter de luisterpositie getest, maar dit was niet zo'n succes. De TV meubel maakt het moeilijk om een subwoofer toe te voegen. Tips hierover zijn van harte welkom![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is hoe het standaard gaat. Nieuw huis, alles beton, keiharde vloer, lekker rustige indeling met allemaal lege vlakken. En ja, dan heb je galm, veel galm. Akoestiek meenemen in het ontwerp biedt wat meer mogelijkheden. Het toevoegen van panelen gaat zeker helpen. Vilt dempt zeker, maar effectief is het alleen voor de hoge tonen. Midden tonen zullen niet gedempt worden, daar heb je meer dikte voor nodig. Dat betekent dat je met alleen vilt de tonale balans van reflecties nadelig gaat beinvloeden. Breedbandige demping vanaf 250Hz bereik je met een dikte van ongeveer 80-100mm. Het is aanbevelingswaardig om te overwegen 50 a 100mm absorptie erachter toe te voegen (bijvoorbeeld metisse 45kg/m3).

Naast dikte heb je ook oppervlakte nodig: heb verschillende vuistregels hiervoor langs zien komen, van 20 tot 40% van het vloeroppervlakte aan absorptie oppervlakte. Dus voor voor 100m2 vloer oppervlakte, 20 tot 40m2 aan absorptie. Zelf heb ik 26.5 m2 voor 80m2 aan woonkamer, ontwerp en actueel. Dat geeft kraakhelder geluid door de gehele ruimte Plafond absorptie kan je ook overwegen. Dit kan naast galm reductie, ook extra helpen voor geluidskwaliteit omdat je de verticale off axis response (die altijd een dip vertoont door crossover/afstand tussen woofer en tweeter) dempt. Ik heb het idee dat dat bij mij enorm bijgedragen heeft aan de geluidskwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Laatst online: 06-03 20:38
Savagegek schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Ik heb nog geen variant/merk gezien die zich kon meten met Woodupp, de rest was allemaal melamine.
De vilt is goede kwaliteit, alleen was die bij meerdere merken wel in orde.

Galm is een stuk minder met stemgeluid wanneer je een redelijke oppervlakte bekleed, maar wat @Jag zegt vwb "echte" absorbtie zal je meer moeten doen, met name om gebalanceerd te absorberen.

De service van Woodupp is voor mij ook goed geweest, de levering was namelijk op z'n lichtst gezegd slecht gegaan en dat hebben ze goed opgelost.

[edit] Ik heb trouwens wel 1 andere sample gehad die zich kon meten weet alleen even niet meer welke(mijn sample box is momenteel uitgeleend), dit bleek na wat onderzoek eigenlijk een Woodupp te zijn :P
Ik ben ook in de markt voor wat paneeltjes en heb al wat online research gedaan. De dikte van het vilt, de breedte en dikte van de latjes, ruimte tussen latjes, etc. verschilt allemaal niet of niet veel. Het zal dus idd om de kwaliteit van de materialen gaan.
De woodupp samples zijn ook al binnen. Wat me opvalt is dat Woodupp geen 3 zijdig fineer heeft, maar alleen de bovenkant. Stoort je dat niet? Akuwoodpanel heeft dat bijv. wel. Ook daar maar eens een sample van opgevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alleen fineer aan de voorkant juist rustiger aan het oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

benzai schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:53:
Onlangs heb ik een SVS 3000 Micro subwoofer achter de luisterpositie getest, maar dit was niet zo'n succes. De TV meubel maakt het moeilijk om een subwoofer toe te voegen. Tips hierover zijn van harte welkom!

Als je naar de SVS micro keek zou ik zeker deze Rel eens proberen en dan via de high level input voor muziek, vooral bij boekenplank speakers speelt die erg mooi mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
Jackflash27 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:58:
[...]

Ik ben ook in de markt voor wat paneeltjes en heb al wat online research gedaan. De dikte van het vilt, de breedte en dikte van de latjes, ruimte tussen latjes, etc. verschilt allemaal niet of niet veel. Het zal dus idd om de kwaliteit van de materialen gaan.
De woodupp samples zijn ook al binnen. Wat me opvalt is dat Woodupp geen 3 zijdig fineer heeft, maar alleen de bovenkant. Stoort je dat niet? Akuwoodpanel heeft dat bijv. wel. Ook daar maar eens een sample van opgevraagd.
Ik vind in de praktijk de zwarte zijkanten iets rustiger aan het oog.
Daarnaast was het voor mij meerwaarde dat het mdf volledig zwart is omdat het meeloopt met de muur naar boven, dus het deel wat ik heb gezaagd en kan zien vanaf onderen is ook geheel zwart.
Overigens de sample die ik had met 3-zijdig was ook aanzienlijk minder mooi, dat was een folie die erop zat ipv een echt hout fineer dus was de keuze snel gemaakt en omdat het hier op een muur van 3 meter zit zou het van de zijkant een stuk drukker worden vrees ik.

Zal binnenkort eens kijken om foto's te maken en te plaatsen, misschien dat dat helpt. Lees ondertussen al even mee zonder zelf iets te delen

[ Voor 10% gewijzigd door Savagegek op 23-01-2024 13:35 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:28
Tijd voor updates.

Update 1 een nieuwe tv want de oude deed stom.
Viel random uit en heeft oude Onkyo gesloopt.
Dus nu een 55" LG G2 4k Oled.
Wat een wereld van verschil.
En net vandaag andere (marktplaats) front heights opgehangen.
De Dali Alteco c1 (nu nog walnoot maar worden grijs gespoten met grijze frontjes)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2DuX4O9YOb9wl7z6nK6T-ZgP_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBwsnGnKjJ4nYPrvq1joRPUq.jpg?f=fotoalbum_large

Oja en omdat we nu een 4k tv hebben ook een 4k UHD blu ray speler gekocht.
De Panasonic DP-UB450

Nu is het geld op -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17
Die spleet bovenaan is...? Ventilatie wellicht?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dmazter
The Lord schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Die spleet bovenaan is...? Ventilatie wellicht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Q6_lgRR5oK2MLSfEM-cGfjksGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk2XJo0j9pY7Vh4KRQl5CIfN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit, maar dat is nog de oude speaker setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
@benzai

welke merk/type meubel is dat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Hl0jLsnQCq1UjyRiXnbNEFsR.jpg

Speaker upgrade :)

Vanmorgen mijn nieuwe JBL L52 Classic's opgehaald ter vervanging van mijn Dali Spektor 2's. Nu moeten ze inspelen, maar ze klinken nu al stukken beter dan de Dali's.

* Cambridge Audio CXA 81
* Cambridge Audio CXN V2
* Cambridge Audio CXC V2
* Cambridge Audio DacMagic 200M
* Sony UBP-X800M2 BluRay speler

* JBL L52 Classic speakers
* JVC subwoofer

Verder nog mijn Toshiba TV, game console en mijn Mac Mini (Roon Server)

Edit

Ook met fronts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/noUf4d7Mf2lFJ6FRfG8o2bfN.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door SandsOfArrakis op 07-02-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

SandsOfArrakis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:37:
[Afbeelding]

Vanmorgen mijn nieuwe JBL L52 Classic's opgehaald ter vervanging van mijn Dali Spektor 2's. Nu moeten ze inspelen, maar ze klinken nu al stukken beter dan de Dali's.

* Cambridge Audio CXA 81
* Cambridge Audio CXN V2
* Cambridge Audio CXC V2

* JVC subwoofer

Welke kleur frontjes heb je bij die JBL Classic's? Die vind ik juist zo'n coole 70's vibe hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

SD5k schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Welke kleur frontjes heb je bij die JBL Classic's? Die vind ik juist zo'n coole 70's vibe hebben. :)
Ik vind frontjes op luidsprekers wat minder. Bij de Dali's heb ik ze er ook afgehaald. Ik heb overigens de zwarte versie gekocht.

Dat ze een 70's vibe hebben klopt wel. De JBL L Classic serie is gebaseerd op de looks van een JBL speaker uit de 70's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:55
Door onze keukenboer laten maken in dezelfde front als de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:47
SandsOfArrakis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:37:
[Afbeelding]

* Cambridge Audio CXA 81
* Cambridge Audio CXN V2
* Cambridge Audio CXC V2

* JVC subwoofer

Edit

Ook met fronts

[Afbeelding]
Dit deel van het huis lijkt erg op mijn ouderlijk huis. Zit er achter die ramen de trappenhal naar boven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

NeWSJuNK schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Dit deel van het huis lijkt erg op mijn ouderlijk huis. Zit er achter die ramen de trappenhal naar boven ?
Had ik maar een trap. Nope enkel een eenlaags apartement. Mijn slaapkamer zit aan de andere kant van de deur.

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• icr500
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09-2024
Hoi, na een tijdje lurken en informatie opdoen ben ik eindelijk toe om mijn 'home cinema' te delen waar niet alleen ik, maar ook de vrouw in huis tevreden is met het resultaat. Aangezien wij een nieuwbouw woning hebben kon ik alle kanten op wat betreft de keuze in speakers. Wij hebben gekozen voor een 5.1.2 opstelling, type inbouw van het merk Focal en voor de sub, een kleine van Kef. De speakers worden aangestuurd door een NAD T778 (staat mooi in de kast :)) welke bewust is gekozen vanwege bluesound door de hele woning.

L/R: Focal 1000IWLCR6
Center: Focal 300IWLCR6
Plafondspeakers: Focal 300ICW6
Sub: Kef KC62
Versterker: NAD T778
TV: LG 77” G2
Lampen van hue icm een play syncbox voor een leuke filmavond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBVwZ1RV3xp0DmKABcdnjr-xnGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCf4Urj36Vi9Qm2n2RH0yd4j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJCzH7_ZdwaSgI4qW4wC1BPj9KA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzwrJxH79ZdGvwWRdJ1UHZr9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qYpCSM0bvrX8b1m4krILIIkhgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuHPtUoWLnYiCyFT5Hr3aTT5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XErCrP0e4CoXyaux0ejMT4TKn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQN7UuvLdJdTeV8M3GEMOoVY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLug9AlSIf1YACDrOWB2RCBBph8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mj73V43wExOfbICP9CAZLm7f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPfudOtrR9XQ4GjINS-e0n0mxxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VoS7OsEjTHihMfb73FGNmo0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
icr500 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:04:
Hoi, na een tijdje lurken en informatie opdoen ben ik eindelijk toe om mijn 'home cinema' te delen waar niet alleen ik, maar ook de vrouw in huis tevreden is met het resultaat. Aangezien wij een nieuwbouw woning hebben kon ik alle kanten op wat betreft de keuze in speakers. Wij hebben gekozen voor een 5.1.2 opstelling, type inbouw van het merk Focal en voor de sub, een kleine van Kef. De speakers worden aangestuurd door een NAD T778 (staat mooi in de kast :)) welke bewust is gekozen vanwege bluesound door de hele woning.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi resultaat! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modomo
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-09 15:29
Super mooi!! Duidelijk goed nagedacht over details ook. Mooi die weggestucte afzuigdoppen tussen de lampen door! :)
icr500 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:04:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
icr500 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:04: Aangezien wij een nieuwbouw woning hebben kon ik alle kanten op wat betreft de keuze in speakers. Wij hebben gekozen voor een 5.1.2 opstelling, type inbouw van het merk Focal en voor de sub, een kleine van Kef. De speakers worden aangestuurd door een NAD T778 (staat mooi in de kast :)) welke bewust is gekozen vanwege bluesound door de hele woning.
Mooi! Erg strak resultaat, ook met die verlichting rond de koof. Ben zelf ook wel fan van het klankbeeld van Focal (samen met Dynaudio).
Vraag me wel af of die kleine sub niet wat ondermaats is voor die ruimte, en ook of ie niet verre van optimaal geplaatst is zo helemaal in de hoek.. grotere kans op sterke resonanties, en door die combinatie dus mogelijk een verre van gelijkmatige frequency response… Heb je daar geen last van?

Overigens… zo te zien is het toch echt een 3.1.4 opstelling.. ;) Geen 5.1.2 :P

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09-2024
BrainCrash schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Mooi! Erg strak resultaat, ook met die verlichting rond de koof. Ben zelf ook wel fan van het klankbeeld van Focal (samen met Dynaudio).
Vraag me wel af of die kleine sub niet wat ondermaats is voor die ruimte, en ook of ie niet verre van optimaal geplaatst is zo helemaal in de hoek.. grotere kans op sterke resonanties, en door die combinatie dus mogelijk een verre van gelijkmatige frequency response… Heb je daar geen last van?

Overigens… zo te zien is het toch echt een 3.1.4 opstelling.. ;) Geen 5.1.2 :P
Ik ben zelf geen basshead en in combinatie met de focal 1000iwlcr6 is het heel goed te doen. Als ik het vergelijk met de kef T2 wat ik hiervoor had, dan is de combi met de kc62 voor mij een enorme upgrade in sound. Uiteraard had een grotere sub beter gepast in de ruimte, maar dit is goed genoeg en gezien het formaat ook mooi buiten zicht.

De sub heb ik op meerdere plaatsen in de ruimte getest en de hoek waar het nu staat klonk voor mij het lekkerst. Blijft subjectief natuurlijk en dus tot op heden nergens last van. Klinkt lekker strak waar nodig en gaat behoorlijk laag zonder altijd aanwezig te zijn. Misschien dat ik ooit de kc62 vervang met de kf92, maar dat is toekomstmuziek.

Scherp >:) de twee achterste heights zijn aangesloten als surrounds en klinkt best goed als ik de fysieke plaatsing van de speakers negeer hah!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 15:29
Bij deze mijn woonkamer setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYbOvmXoDCb9jPYX4vyYjOvpB_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mC48zCfXd4oglesngg7mbAS.jpg?f=fotoalbum_large

TV: LG G1 65'
AVR: Onkyo TX-RZ900
Front: B&W 703S2
Center: B&W HTM71S2
Sub: Rel Q200E
+ Een kleine Pro-tip: Laat u niet verleiden tot aanschaf van een soortgelijke pluimen als op de foto. Dwarrelt door uw hele huis en de Roomba krijgt last van z'n allergie. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp59bQ2dg_tqYo9xlAYE_rjVi88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOiNwX9TytPquHeINJaBYamg.jpg?f=fotoalbum_large

Surround: B&W 706S2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--J3VgYMUMuo8GAm9AjKPQLPKzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtIZxz7FjEvKClDwaDxLZd3q.jpg?f=fotoalbum_large

Height: B&W M-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJET8KlvuRH4bR8vsrIVjd7TMdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmWw9gH74dzSplN6Aqz6qjoP.jpg?f=fotoalbum_large

Het hart van de operatie

[ Voor 13% gewijzigd door Corsa Nostra op 19-02-2024 01:52 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
Staan die speakers altijd zo 'middenin' de kamer? Of schuiven die naar ze zijkant als ze niet gebruikt worden of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
Flans schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:51:
Staan die speakers altijd zo 'middenin' de kamer? Of schuiven die naar ze zijkant als ze niet gebruikt worden of iets dergelijks?
Ik vermoed dat er geen WAF heerst daar, maar ik kan het mis hebben.
Denk wel dat de reciever erg stoffig wordt zo.
Kon die niet in / op een kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Corsa Nostra Mooie set, lekker clean in het wit en de heights mooi wegwerkt tussen de balken. Had persoonlijk wel voor boekenkast speakers gekozen gezien het tv meubel. Of een ander tv meubel gezien de speakers. Nu staat het raar in mijn ogen. 🙃😉

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 19-02-2024 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corsa Nostra
De luidsprekers staan op het moment zo in de kamer.
M'n vriendin was juist niet zo gecharmeerd van de vorige, oké toegegeven, ietwat logge Adam A8X 'boekenplank' monitors. Dus ja, er is een WAF ;)

Helaas steekt de receiver een heel stuk uit het kastje. Wel geplaatst om te proberen, maar dat was optisch minder dan huidig. De receiver staat gelukkig niet op de grond. Ik heb een glasplaat laten maken, welke weer op dempers staat.
En wij hebben huisdieren, dus ontkomen niet aan elke dag een stof en dweil rondje. De receiver krijgt dan ook meteen een 'doekje'. :)

Verder staat er zeker een andere opstelling in de planning betreffende het dressoir, waarbij de speakers meer naar achteren geplaats kunnen worden. Tevens wil ik dan meteen wat aan de akoestiek doen,

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Corsa Nostra schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:24:

En wij hebben huisdieren, dus ontkomen niet aan elke dag een stof en dweil rondje. De receiver krijgt dan ook meteen een 'doekje'. :)
Hij is te fout maar ik maak m toch: Heb je een Golden Reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
BlueSS50 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:31:
[...]

Hij is te fout maar ik maak m toch: Heb je een Golden Reciever?
Fijn, die koffie over het toetsenbord! ;)

Op het laatst was het nog spannend. Een NakamiShitzuh, of een iets groter ras.
The rest is history.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Corsa Nostra schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:35:
+ Een kleine Pro-tip: Laat u niet verleiden tot aanschaf van een soortgelijke pluimen als op de foto. Dwarrelt door uw hele huis en de Roomba krijgt last van z'n allergie. O+
Haarspray eroverheen spuiten, no joke :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 13:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOzLRo7B-gsm3jpUkk_ldW1Dd30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0MzzPSnUq0IplTiKq6IXzXP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Bu7S8gzwU_cp78oDjAME8M_Uj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JYj9cxRn36lRI52xgPnqSte.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:
Laserbeamer met 3 lazers van hisense
Onkyo 686 receiver
Philips platenspeler 440
Speakers: philips fb815
Kef 2005 5.2 set voor achter en hoogtekanalen
En 2 kef subs ( fase regelbaar!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcaDdRFGAs05XH8KfAmMH8frLHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHY94wmaCT946pN06kkXj6Pr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door technopeuter op 22-02-2024 23:51 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:47
technopeuter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

U ziet:
Laserbeamer met 3 lazers van hisense
Onkyo 686 receiver
Philips platenspeler 440
Speakers: philips fb815
Kef 2005 5.2 set voor achter en hoogtekanalen
En 2 kef subs ( fase regelbaar!)
[Afbeelding]
Chapeau voor de ongedwongen sfeer en gewoon lekker aanklooien met je spullen. Mooi om eens wat anders te zien dan strak getrokken dressoirs met een minimalistische wabi sabi stijl.

Hoe klinken eigenlijk die Philips FB815 luidsprekers? Ik heb ze al een aantal keer bijna aangekocht op marktplaats omdat ze me mateloos intrigeren vanwege het 3-weg concept.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 13:23
Shocked schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:00:
[...]

Chapeau voor de ongedwongen sfeer en gewoon lekker aanklooien met je spullen. Mooi om eens wat anders te zien dan strak getrokken dressoirs met een minimalistische wabi sabi stijl.

Hoe klinken eigenlijk die Philips FB815 luidsprekers? Ik heb ze al een aantal keer bijna aangekocht op marktplaats omdat ze me mateloos intrigeren vanwege het 3-weg concept.
tnx! De dames die ik date vinden het vaak verrassend stijlvol voor een alleenstaande man. Mijn bank (slaapbank dus met 4 man heerlijk liggen)is wel versleten na 7 jaar. Het grote doek achter de bank is trouwens een akoestiekpaneel van 8cm diep. Ik ben van mening dat er hier geleefd mag worden, schoonmaakster trekt het wel weer recht en schoon tzt. iig kijken ik en de kinderen enorm veel films en series.

De FB815 waren van mijn vader en ik heb ze laten re-foamen. Ik weet niet of ze dus nog origineel klinken... er zit soms een nare resonantiefrequentie in die ik niet weg krijg. met films hoor je het niet...
Ikzelf heb me na vele miskopen voorgenomen nooit meer 2e hands speakers te kopen en alleen nieuwe.
Hier zouden dan 3 KEF's komen.

[ Voor 7% gewijzigd door technopeuter op 23-02-2024 17:18 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:47
technopeuter schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:16:
[...]

tnx! De dames die ik date vinden het vaak verrassend stijlvol voor een alleenstaande man. Mijn bank (slaapbank dus met 4 man heerlijk liggen)is wel versleten na 7 jaar. Het grote doek achter de bank is trouwens een akoestiekpaneel van 8cm diep. Ik ben van mening dat er hier geleefd mag worden, schoonmaakster trekt het wel weer recht en schoon tzt. iig kijken ik en de kinderen enorm veel films en series.

De FB815 waren van mijn vader en ik heb ze laten re-foamen. Ik weet niet of ze dus nog origineel klinken... er zit soms een nare resonantiefrequentie in die ik niet weg krijg. met films hoor je het niet...
Ikzelf heb me na vele miskopen voorgenomen nooit meer 2e hands speakers te kopen en alleen nieuwe.
Hier zouden dan 3 KEF's komen.
Thx voor de waarschuwing. Ik neem hem ter harte.

Overigens dacht ik even dat ik teveel informatie kreeg ..
Na twee keer lezen viel het kwartje een regel of 2 lager :7

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44
@technopeuter die resonantie hangt een beetje af van wanneer ie optreedt. Is dat in het mid of in het laag? Het kan twee dingen zijn:
1. het zijn niet gepoortte speakers, dus resonantie binnen in de kast is een optie.
2. kan zijn dat ze bij het refoamen net niet goed gecentreerd zijn geweest. Maar dat zou je dan vaker horen. Die kun je semi testen door te kijken naar de afstanden van de foamring rondom, en of de driver recht zit.
3. Die FB815 hebben de foamring achter de driver vastgelijmd zitten. Kan een stukje los zijn gaan zitten.

https://www.refoam.info/testsignals/ staan test signalen. Kun je mee pinpointen waar het probleem zit. Let op: niet op te hoog volume draaien.

Zou beginnen met de sweeps, dat geeft wel een indicatie waar het probleem evt zit.

Edit: heb hier zelf de FB821 staan (door de vorige eigenaar wit gelakt) en de FB696. Beiden refoamed. De 821 heeft sprankelend hoog en doet het heel lekker met akoestische muziek, rock, of zang. Beter dan de Kef Cadenza van mijn schoonvader imho. Maar de 696 vind ik door zijn basreflex beter klinken met mijn muziek (90's en elektronisch).
Leuk spul :)

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 23-02-2024 19:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23

Gotez

42

Kleine verandering. Twee Hypex 180 monoblokken plus zelfbouw DAC vervangen voor een WIIM amp overgenomen van een andere tweaker (bedankt!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-n8te1KBcL02wBIo-9_m-ITuFqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll0tbU1Ye9JmCvTELHlEMx3T.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet: twee Vifa Vivace's, WIIM amp, PS4 (verstopt) en een TCL75C803. Ik houd van zo eenvoudig mogelijk :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gotez schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:

Wat je ziet: twee Vifa Vivace's,
Sweet <3

Leuk joh, weer eens zelfbouwers in dit topic _/-\o_ d:)b

De Vivace's zijn klassiekers hoor, heb je ze zelf gebouwd? :)

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23

Gotez

42

Fraggert schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Sweet <3

Leuk joh, weer eens zelfbouwers in dit topic _/-\o_ d:)b

De Vivace's zijn klassiekers hoor, heb je ze zelf gebouwd? :)
Niets mooiers dan zelfbouw toch :) Heb in het klushok nog kilo's oude (buizen)versterkers, dac's en speakers liggen. Alleen jammer dan moderne gemakken als HDMI ARC zo lastig zelf te bouwen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gotez schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Niets mooiers dan zelfbouw toch :) Heb in het klushok nog kilo's oude (buizen)versterkers, dac's en speakers liggen. Alleen jammer dan moderne gemakken als HDMI ARC zo lastig zelf te bouwen zijn.
Jazekers, ik heb ook zelfbouwers :Y

• Brammm87
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
ndjong schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:46:
Ik zit nog even te twijfelen hoe ik dit ga aanpakken.

De lattenwand is wat mij betreft breed genoeg in het midden.
Echter de onderkant van de muur was zodanig beschadigd door hangende plankjes die nu weg zijn, dat ik daar ook een stukje Lattenwand heb geplaatst.

Ik ben er alleen niet zeker van of ik het zo houdt of toch de gehele wand breder zal maken, wat vinden jullie?

[Afbeelding]
Ik ben m'n home cinema aan't afwerken en ga als back drop voor de tv ook gelijkaardige latjes gebruiken (lekker hip :*) ). Plaatste je de TV beugel rechtstreeks op de latjes of zaagde je die daar weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Brammm87 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:05:
[...]

Ik ben m'n home cinema aan't afwerken en ga als back drop voor de tv ook gelijkaardige latjes gebruiken (lekker hip :*) ). Plaatste je de TV beugel rechtstreeks op de latjes of zaagde je die daar weg?
Persoonlijk zou ik de beugel rechtstreeks aan de muur bevestigen ipv aan de panelen. Ben bang dat die panelen het niet gaan houden..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Tv beugel aan de muur gemonteerd, rondom de muurbeugel zit de lattenwand, heb inderdaad daar omheen gewerkt. Mijn Sonos Arc heb ik bijvoorbeeld wel aan de lattenwand bevestigd, dat gaat prima.

Ik heb recentelijk mijn te kleine tv-meubel verkocht en een hangend meubel van 3m20 besteld (deze wordt straks mooi precies op het brede onderste gedeelte gemonteerd, waarbij 2 cm aan de bovenkant van het meubel zichtbaar blijft en wordt met 3 weken geleverd. Ik heb alvast een kabelgoot verwerkt tussen de panelen zodat ik makkelijk de bekabeling achter het meubel langs kan voeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddYcGTaRA8azhBPYwjeca4cRtvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2b9tefAMWwctw3Z6DeGSLTLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W69TYufu7n2LrvpWOW6Z6sT0Io0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dP4aBvCKvv4noaOANOwXEuaT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door ndjong op 29-02-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 07:00

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

[...]

Rechtstreeks aan de muur. Vlak open houden is niet zo ingewikkeld.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 07:00

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhlvAXGYmiMgfbHUqRPOZP_G_Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwYqZIVRPbjBv8L25xGrUwWP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is het af na de verhuizing. Home cinema in de leefruimte met plek voor de hond.

- B&W Signature 702 en 705 s2
- HTM71 s2 in het meubel
- B&W DB4S sub
- Panasonic TX-55JZT150
- NAD T778 in de kast
- Pro-Ject platenspeler en phono amp in de kast
- AppleTV in de kast
- Eigen ontwerp meubel van een 65cm oid diep van massief eiken

Komt ooit nog een vloerkleed…

Erg blij dat het een geheel in de woonkamer is en een bevredigend resultaat qua akoestiek. Elvenkabels geloof ik niet in, dus hier en daar een mooie voor de looks en door de muren gaan gewoon 2.5mm2 puur koper voor minder dan een euro de meter.

De tweede zone van de amp gaat naar buiten. Maar dat moet nog afgemaakt.

En nog een foto die de dame mooier vond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo0Qp08b2KLZBwWndN_2nZU0vgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulFlxLP5BoHPLclQFL9UV3uj.jpg?f=fotoalbum_large

De waf heeft hier overigens er toe geleid dat deze kleur speakers er staat… en dat de platenspeler goed moet klinken. Het kan meevallen ;).

En omdat het plaatjes luisteren nu ook heel fijn is, nog 1 in panorama:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KNtAoH5lCRhQAuDB-UVzkcMdLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbnQRqBM9WXCZVQ51bwkeeHh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Miezie op 08-03-2024 09:49 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +77 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwmToT-Y5ftK3QnObPUMCQDigyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MqhwV3VYJXRGcenOx1QuuugD.png?f=fotoalbum_large

Na 4 jaar knutselen - met wat tussen pauzes - eindelijk mijn dedicated HT ruimte klaar.

Beeld: JVC DLA-NZ7 laser projector
Scherm: Spalluto 2.66cm breed 21:9 cinescope masking, zonder masking 16:9.
Audio: 7.1.4 Phonar grondlaag, Klipsch Atmos en Velodyne sub.
Bronnen: Denon, Panasonic u824 UHD speler en AppleTV 4K

[ Voor 41% gewijzigd door Rudios op 23-03-2024 00:19 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• 3dmazter
Je gelooft het niet...
Er is weer een update.
De rear surrounds stonden vlak achter de bank in mijn nek te schreeuwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yih-iUFr_ppJROq5CBGqXVkax8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUZho6hyziPsqRQbXUjaqQQb.jpg?f=fotoalbum_large
Als we met 3 personen op de bank zaten zat de meest rechter 10 cm van die speaker af.
Dat was vorige keer mijn moeder die met haar vinger in haar oren luide stukken film keek.
Ook merkte ik dat als ik verder naar voren zat dat het achter stereo beeld veel beter klonk
Dus dat moest anders.

Ik heb ze nu tegen de achter muur staan op losse zuilen die ik zelf gemaakt heb.
Ze klinken nu veel ruimtelijker en ver.
Zodat langsrijdende autos etc ook echt achter je rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w6VIawUswznGIpKGlcwysLa4zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxqHtcg1aFdL4jvCvr3nJgoE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz82GruZToQR0D4_NvM6xijmNTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aq3KcjkgGXhFfpJZfj5UR7v4.jpg?f=fotoalbum_large

Zuil bestaat uit een 30x30 cm stoeptegel met plamuur en mat zwarte spuitverf.
Paal is een 80x80x3mm stalen koker.
Daarin zit zand.
en door dat zand lopen 2 pvc buizen naar boven.
1 voor de m8 draadstang om alles aanelkaar te maken en 1 voor de speakerdraad die door de tegel en paal naar boven lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BibAzzjZZDbU3Er5SQ3P1qaqc9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHxXnmgyRnZguDDRuwZvWiK5.jpg?f=fotoalbum_large

De draden voor de speakers lopen door 19mm electabuis door de kruipruimte.
Dus moest even lekker onder de vloer.

Nu kunnen we nog lekkerder film kijken

[ Voor 3% gewijzigd door 3dmazter op 23-03-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Rudios schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:01:
[Afbeelding]

Na 4 jaar knutselen - met wat tussen pauzes - eindelijk mijn dedicated HT ruimte klaar.

Leuk, nog een jvc projector eigenaar! Tevreden met de nz7? Ziet er echt briljant uit het eind resultaat, moet veel werk geweest zijn. Alles zelf gedaan? Gaaf ook de masking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
[Afbeelding]

Zo’n eindresultaat na 4 jaar klussen vraagt wel om meer foto’s. _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
[Afbeelding]

Een mede NZ7-eigenaar, leuk!! Wat een schitterende projector is dat toch! :)

Daarnaast heb je het erg mooi gedaan zo! d:)b Dit vraagt natuurlijk wel om meer foto’s. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
A. Qonsaides schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Een mede NZ7-eigenaar, leuk!! Wat een schitterende projector is dat toch! :)

Daarnaast heb je het erg mooi gedaan zo! d:)b Dit vraagt natuurlijk wel om meer foto’s. ;)
Staat de teller toch op drie nz7s in dit topic. Heb jij je setup al gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 14:57
ndjong schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:01:
[...]

Tv beugel aan de muur gemonteerd, rondom de muurbeugel zit de lattenwand, heb inderdaad daar omheen gewerkt. Mijn Sonos Arc heb ik bijvoorbeeld wel aan de lattenwand bevestigd, dat gaat prima.

Ik heb recentelijk mijn te kleine tv-meubel verkocht en een hangend meubel van 3m20 besteld (deze wordt straks mooi precies op het brede onderste gedeelte gemonteerd, waarbij 2 cm aan de bovenkant van het meubel zichtbaar blijft en wordt met 3 weken geleverd. Ik heb alvast een kabelgoot verwerkt tussen de panelen zodat ik makkelijk de bekabeling achter het meubel langs kan voeren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga je dat meubel wel óp de latten bevestigen? Ik ben zelf ook aan t kijken hoe ik dit moet doen. Ik wil het meubel bevestigen met een schuine lat zoals op onderstaande foto. Alleen Lukt dat niet als er een lattenwand tot op het tv meubel komt omdat je dan het TV meubel er niet meer af krijgt zonder de lattenwand er af te halen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF0Q1Ru8UbiNPfLUuvEHKOF46FA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eiyZXil2HVJ5Mn72MlUvJ1Cs.jpg?f=user_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste