Het grote Smart #5 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:10

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

[b]ReseT in "Het grote Smart #5 topic"

Laden is nog wel een ding. 400 kW palen zijn nog niet gebruikelijk. De ~15min is dan nog niet altijd haalbaar.
Ook aan een 350 kW paal is hij snel. In deze video vanaf minuut 18.30 te zien. Laadtijd 16 minuten van 9 tot 80%!

Aan een 300 kW lader zal het nauwelijks langer zijn verwacht ik. Laadcurve is nl ook prima.

Snelladen is voor mij het sterkste punt van de #5. Voor lange reizen erg prettig.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-09 14:30
Heeft iemand al een proefrit gemaakt in de Pro of Pro+? Erg benieuwd naar de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:36
miani schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:41:
Heeft iemand al een proefrit gemaakt in de Pro of Pro+? Erg benieuwd naar de ervaringen
In de WhatsApp groep wel foto’s te zien van de Pro versie.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De smart #5 introductie bonus bestaat uit een korting van €4.500,00 op het aankoopbedrag van een smart #5.
Deze actie geldt van 30-06-2025 t/m 31-08-2025. Deze actie is alleen van toepassing op particuliere- en kleinzakelijke kooptransacties. Acties zijn niet geldig in combinatie met andere lopende acties. De korting wordt automatisch verrekend bij het afrekenen. De introductiebonus is niet van toepassing op private- of zakelijke lease.
Laatste week van de introductie bonus voor de #5. Zouden hierna nog meer kortingen komen, zoals de Summer Bonus die nu op de #1 en #3 zitten?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:37

admiral866

The King Personality Disorder

is er iets als "remote parking"? Dus dat je buiten de auto staat en deze zichzelf in een wat krappe plek parkeert?
Ik kwam dit tegen in het zeekr 7x topic. Maar kon er verder niet echt iets van vinden op internet of de smart #5 online handleiding.
pimmettjuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Ah spijtig! Zag de knop al op de sleutel, maar helaasch.
De Smart #5 kan het wel (in Europa) dus misschien kan dit als feature request worden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-09 14:30
ReseT schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Laatste week van de introductie bonus voor de #5. Zouden hierna nog meer kortingen komen, zoals de Summer Bonus die nu op de #1 en #3 zitten?
Zou wel gek zijn als de introductie bonus verloopt terwijl de auto's amper nog uitgeleverd zijn in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
@admiral866
P.170 van de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_ILFpcM7zxREFNFjzhypUgF5Xs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rKK9xN2gy6Y6xa2zDTTmRNXF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Ah, tof! Ga toch es kijken waarom ik dat niet kon vinden in de handleiding met ctrl-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Is dit ook in de EU beschikbaar? Heb zelf in mijn APP hier geen functie voor gevonden.

Nu denk ik dat het ook meer een party-trick is dan iets wat je in de praktijk zult gebruiken. Als je de auto zo krap wegzet dat je niet kunt uitstappen, dan heeft dit meestal ook tot gevolg dat iemand anders niet in zijn auto komt om je auto beschadigd doordat zijn deur tegen je eigen auto komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

idd dat is een probleem welke gewoon wordt verschoven. helaas.
totdat alle auto's deze optie hebben :-D
maar dat gaan wij wss niet meer meemaken.

Is dan alleen met goed fatsoen te gebruiken als de ene auto achteruit staat en de andere vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
@Gemeni
Geen idee. Deze handleiding staat op de NL website, maar is dus wel in het Engels.

Ik heb de functie al ergens voorbij zien komen op YT maar kan het zo even niet meer vinden.
Misschien was dat ergens in Azië bedenk ik me nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
pimmettjuh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:08:
@Gemeni
Geen idee. Deze handleiding staat op de NL website, maar is dus wel in het Engels.

Ik heb de functie al ergens voorbij zien komen op YT maar kan het zo even niet meer vinden.
Misschien was dat ergens in Azië bedenk ik me nu.
Ik heb de functie namelijk niet in mijn eigen App kunnen vinden. Hij kan wel automatisch inparkeren als je in het voertuig zit, maar die functie heb ik ook niet geprobeerd.

Functies die de App wel heeft:
- Digitale sleutel (+delen)
- Bereik inzien
- Gepland opladen
- Auto voorverwarmen of voorkoelen
- Stuur of stoelverwarming aanzetten
- Locatie van het voertuig
- Voertuigconditie inzien
- Entertainment modus aanzetten
- Ramen open / Kofferbak open / Frunk open / Oplaadklep open
- Toeteren / Flits signalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

Gemeni schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:11:
[...]
Nu denk ik dat het ook meer een party-trick is dan iets wat je in de praktijk zult gebruiken. Als je de auto zo krap wegzet dat je niet kunt uitstappen, dan heeft dit meestal ook tot gevolg dat iemand anders niet in zijn auto komt om je auto beschadigd doordat zijn deur tegen je eigen auto komt...
Ik kan de IONIQ ook vanaf buiten in-/uitparkeren. Echt twee keer gebruikt toen ik hem net had om te laten zien.
De auto met de sleutel een stukje naar voren/achteren zetten is soms wel handig, bij de heg snoeien ofzo.
Verder imo een partymode idd, zal het niet missen.

signature

• admiral866

admiral866

Gemeni schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:07:
[...]
...
Functies die de App wel heeft:
...
- Gepland opladen
- Auto voorverwarmen of voorkoelen
...
Kan je eigenlijk ook gepland voorverwarmen? Bijv elke ma - vr ochtends

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
admiral866 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Kan je eigenlijk ook gepland voorverwarmen? Bijv elke ma - vr ochtends
Volgens mij wel, nog niet getest. Je kunt dit volgens mij instellen in de auto. Kan de komende dagen even kijken of dit 100% zeker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

vandaag direct achter elkaar de smart #5 en daarna de zeekr 7x getest. En ik ga voor de 7x.

De smart heeft geen weekschema optie om op ingestelde dagen/tijden te verwarmen.
Komt er wel aan in een update zeer waarschijnlijk zei de dealer.
De 7x heeft die mogelijkheid al wel.

Verder vond ik de stoelen (voorin) van de #5 net wat kort eigenlijk. En je kan het zitvlak niet kantelen. Dit was bij de 7x wel mogelijk en daar kan je de stoelen verlengen. Eigenlijk vind ik de 7x iets te zachte stoelen hebben, maargoed blijkbaar kan je niet alles hebben :-)

De rij "hulp" systemen in de 7x zijn een stuk simpeler uit te zetten. Ook dat wordt verbeterd met een update bij de #5 aldus de verkoper.

En ik vond het wat meer in de het voordeel van de 7x wegen dat het interieur rustiger is.

Beide hebben ze one pedal drive, maar die van de #5 vond ik echt een stuk beter. Die remt echt af en komt goed tot stilstand, aardig vergelijkbaar met de huidige Polestar 2. De 7x is wat lafjes wat dat betreft.

Wat levertijd betreft zijn beide nog dit jaar te leveren. Bij Zeekr kreeg ik de levertijd gegarandeerd dit jaar mits besteld voor 13 sept. Bij smart was het antwoord dat het heel waarschijnlijk de wat meer standaard modellen zoals de geteste summit ook nog dit jaar geleverd gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
miani schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:37:
[...]

Zou wel gek zijn als de introductie bonus verloopt terwijl de auto's amper nog uitgeleverd zijn in NL
De introductiebonus loopt nu tot 31-10.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:40
Bij de 1 en 3 werd de korting ook steeds verlengd, dus zal hier ook wel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
Ik had liever gewoon lagere catalogusprijzen gezien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Gemeni schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:08:
Ik had liever gewoon lagere catalogusprijzen gezien…
Inderdaad, met een 4500 lagere catalogusprijs wordt de #5 een no-brainer voor mij. Mijn leasebudget gaat over catalogusprijs inclusief accessoires en afleverkosten.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:16
Helemaal eens dat een lagere catalogusprijs beter zou zijn. Dat is ook zo verschrikkelijk met b.v. BMW, de leaseprijs valt wel mee omdat de leasemaatschappijen hoge kortingen kunnen krijgen. Echter je betaald nog steeds een bak extra bijtelling erover. Zelf denk ik er ook over om toch maar over te stappen naar prive rijden en het leasebudget te laten uitbetalen.... keuzes keuzes

Hier nog een review van een Smart #5 premium die ik tegenkwam.

YouTube: 2025 Smart #5 POV Review - The Bigger Smart Just Got Smarter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
En nu ook 5 EuroNCAP sterren voor de Smart #5; https://news.euroncap.com...d6-4201-a58e-8e99fe6d7896

Op kinderveiligheid scoort hij de hoogste score samen met een aantal andere modellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3paFICsbxoxf-5NW8svmGQxVAE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qwfSdNmmwmIVPwDdGkOz5ouh.jpg?f=user_large

Op veiligheidssystemen zelfs de beste score:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKMaj2cnLNyTnx8CNdZEUcwPyN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Mqk5NJdDXzRiaoNJFUIE7xg6.jpg?f=user_large

Bestuurdersveiligheid met 88 punten goed, maar geen uitschieter.

Ik ben vooral wel blij met de punten voor kinderveiligheid…

Pagina: 1 2 3 Laatste