toevallig was dat eigenlijk de eerste waar ik naar ging kijken. er kwamen natuurlijk al steeds meer bij het lijstje. en de g6 is op een gegeven moment afgevallen omdat ik het idee heb dat die kwalitatief wat minder in elkaar zit en sommige dingen vind ik wat minder mooi. Of het echt zo is of die minder goed goed in elkaar zit of wat minder luxe uitstraalt van binnen kan ik niet echt hard zeggen, want dat is meer gebaseerd op video reviews.
Bij de #5 had ik gelijk wel het idee van hey dit is een beetje best of both worlds; mercedes afwerking en Chinese tech. Nog genoeg te klagen natuurlijk over de Chinese tech, maar ze maken wel grote stappen en liggen voor mijn gevoel best voor in die ontwikkeling.
Kan me alleen wel goed voorstellen dat de looks van #5 niet voor iedereen zijn, maar de mat groenige kleur van de summit vind ik em goed staan.
Gister een proefrit gemaakt dus en ik was niet van plan er een lange review van te maken, maar ben er zeer te spreken over! Wat een ruimte zeg, heerlijk. Nouja de meeste dingen kun je verder wel op internet vinden, maar de kleur in het echt zien heeft mijn twijfels wel weggenomen wat dat betreft. Het andere puntje waarom ik nog een brabus of premium zou willen zou het geluidssysteem zijn en heel mss de stoelverntilatie.
Nou ben ik niet zo'n audiofiel dus ik vond de standaard al prima klinken. De stoel ventilatie is voor mij meer een nice to have. Ooit een volvo c30 gehad met lederen bekleding en man die stoelen kunnen heet worden in de zomer zeg als ie een paar uur in de zon geparkeerd was. Dan is de ventilatie wel een uitkomst, maarja.. zo heel vaak komt dat niet echt voor. Toch zou ik waarschijnlijk liever stoffen bekleding hebben in de #5, maargoed..
Verder, tja de waarschuwings systemen. Dat is wel irritant zeg; ik heb ze niet ervaren want de medewerker loodste me erdoorheen om ze allemaal uit te zetten. Uiteindelijk zal dat wel automatisme worden en er is een favorieten button op het stuur waarmee het wat sneller kan.
Hij zij dat hij denk/hoopt dat de favorieten dusdanig opgezet worden dat het 1 simpele handeling zal worden. Maar ik kon wel merken dat de verkoper het een donders irritante feature vind en wss maakt het verkopen van een auto er niet makkelijker op daarmee
Ohja, komende van een Polestar 2, vond ik dit nog wel fijn: De Smart pilot assistant (ofzo) had ik op een gegeven aanstaan. Dus dat ie soort van vanzelf rijdt. Maar bij de P2 moet je dan na 10-15 seconden ofzo even het aan het stuur wiebelen om aan te geven dat je er nog bent. Maar bij de #5 kan je gewoon je hand onderop het stuur laten rusten en komt er geen melding dat je het stuur moet vasthouden ofzo.
Morgen een proefrit gepland voor de zeekr 7x en een Kia ev6