AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Even voor de context: De opbrengsten van de handel waren minimaal. Maar de kosten van het extra stroomverbruik wat ik had omdat Frank aan het handelen was leidde bij mij tot negatieve resultaten. Ik heb veel meer zelfconsumptie nodig.-PeeWee- schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:12:
[...]
Ik heb zelden tot nooit negatieve resultaten. Maar 2-27 wordt een ander verhaal natuurlijk, dus zeer geinteresseerd in de HA aansturing
Tja, is al eerder vermeld in andere threads, de EPEX correctie wordt vaak ook verkeerd uitgelegd.Luckeh schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:35:
[...]
Even voor de context: De opbrengsten van de handel waren minimaal. Maar de kosten van het extra stroomverbruik wat ik had omdat Frank aan het handelen was leidde bij mij tot negatieve resultaten. Ik heb veel meer zelfconsumptie nodig.
Mijn gemiddelde kosten daalden tot -180,- per maand nadat de batterij met de handel begon. En zorgt er netjes voor dat de hele boel in 2 jaar is terugverdiend.
Ik heb inmiddels HA draaien! Volledige leek natuurlijk, maar alle ZP, omvormers, batterijen e.d. zijn inmiddels zichtbaar. Best wel geinig. Nu bezig de dynamische prijzen toe te voegen, dan kunnen we de automations voor gaan bereiden voor het aansturen na 1 jan. En wil nog een P1 metertje toevoegen, al heb ik meeste info al wel via de CT klemmen.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV