Thanks voor de eerdere reacties met betrekking tot hoeveelheid kabels. Aanvullende vraag; welke diameter buis is nodig voor de 3-fase kabel? Volgens mij (maar ik kan mij verkeerd herinneren) had de installateur het over 19mm buizen voor data en 3-fase YMvK kabel, maar 25mm lijkt mij realistischer?
Ik wil mogelijk de PVC-buizen van meterkast naar trapkoof via toilet (vaste PVC-buizen in toilet, flexbuis voor doorvoer gipsblokken muren naar meterkast/koof in vrijwel rechte lijn, 1.23m te overbruggen op toilet, 2*~8cm gipsmuren) zelf installeren aangezien ik ook een aantal extra ethernet-kabels via dezelfde route wil trekken, dus is het wel handig om te weten welke maat PVC-buizen te gebruiken, en hoeveel buizen.
In totaal gaat het om:
Iemand verder nog tips om dit te realiseren?
Ik wil mogelijk de PVC-buizen van meterkast naar trapkoof via toilet (vaste PVC-buizen in toilet, flexbuis voor doorvoer gipsblokken muren naar meterkast/koof in vrijwel rechte lijn, 1.23m te overbruggen op toilet, 2*~8cm gipsmuren) zelf installeren aangezien ik ook een aantal extra ethernet-kabels via dezelfde route wil trekken, dus is het wel handig om te weten welke maat PVC-buizen te gebruiken, en hoeveel buizen.
In totaal gaat het om:
- De 3-fase kabel tussen batterij/omvormer (op zolder) en backup box plus (op bgg nabij meterkast)
- Een ethernetkabel tussen batterij/omvormer en backup box plus
- Een ethernetkabel tussen batterij/omvormer en switch/router in meterkast
- 2-3 ethernet-kabels naar eerste verdieping (Cat 6a U-FTP, 7mm diameter)
- 1-2 extra ethernetkabels naar zolder (Cat 6a U-FTP, 7mm diameter)
- 1 buis voor 3-fase
- 1 buis voor 2*data ESS system
- 2 buizen voor 4 U-FTP kabels
- 1 buis voor 3-fase
- 1 buis voor 3*data (ESS systeem plus extra ethernet op zolder)
- 1 buis voor 3*data (1e verdieping)
- 1 reserve-buis
Iemand verder nog tips om dit te realiseren?