eindgebruiker schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:27:
Wat is de accuduur van de VII een verademing, na jarenlang een 1 III gehad te hebben die bij aanschaf al benedenmaats presteerde. Ik heb veel plezier van mijn nieuwe chique-paarse Xperia.
Andere observaties na een paar weken gebruik:
+ Helder, scherp scherm. (Ik snap die mensen niet die zo graag weer 4K willen. Het is scherp zat, en voor mij gaat accuduur boven pixels.)
+ Fantastisch geluid uit de speakers.
+ Ik was de camera-app van de 1 III gewend, die van de VII werkt toch wel een stuk prettiger.
- De III was (met carbon hoesje) door de geringe breedte prettiger hanteerbaar dan de VII (met en zonder carbon hoesje). Maar het went, geen dealbreaker.
- Liggend op tafel is de VII instabiel door het camera-eiland. Best dom, typen gaat poep. Ik heb nu aan de andere kant maar een stukje rubber geplakt.
- Geen notificatieled meer. Superdom. Wie heeft dat verzonnen? Met een notificatieled kun je zien of je nieuwe berichten hebt, zonder het scherm aan te doen, superhandig. Je kunt nu de telefoon instellen op 'Altijd tijd en info tonen', maar dan verdubbelt het batterijverbruik in idle-toestand. Of je kunt 'Nieuwe meldingen' selecteren, dan gaat het scherm aan bij nieuwe meldingen, en daarna meteen weer uit 🙄
Leuk om te lezen hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn
~ Ik heb nooit problemen gehad met de batterij van m'n III, dus dat was niet een reden om hem te vervangen.
+ Maar, het scherm... Ohh, wat geniet ik elke keer weer van het scherm van de VII! Vooral die helderheid, fantastisch!
~ Geluid uit de speakers gebruik ik zelden, als ik naar m'n telefoon luister is het meestal buiten en dan gebruik ik dopjes.
+ De breedte van de III heb ik vanaf dag 1 vervelend gevonden, veel te smal (en ik heb nog wel kleine vrouwenhanden...) Ik ben er eigenlijk ook nooit aan gewend geraakt. Vanaf het eerste moment dat ik de VII in handen had, vond ik hem prettiger liggen.
+ Geen last van dat camera-eiland, die van mij ligt helemaal plat. Maar ik gebruik ook het standaard hoesje van Sony, misschien dat dat verschil uitmaakt? (heb hem deze keer gekocht omdat het hoesje dezelfde chique-paarse kleur heeft als de telefoon

)
--- Geen notificatie led meer. Helemaal met je verhaal eens. Niet eens vanwege de notificatie van nieuwe berichten, maar je kunt ook niet zien of hij wel goed oplaad...
Als ik 1 ding zou kunnen veranderen aan het toestel is dat die notificatie led. Voor de rest, dit is de eerste keer dat ik een nieuwe telefoon gekocht heb en de oude binnen een week uitgezet heb.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.